In welke wereld zou dat als assertief te boek gaan?quote:Ik merk dat ik tegenwoordig in bepaalde situaties steeds sneller zin krijg om iemand een mep te verkopen.
Als dat zo is, waarom open je dan dit topic om te vragen of het assertief is of niet?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:45 schreef JedimindhaX het volgende:
Mwah, valt mee, je kan veel tegen me zeggen. Het wordt wat anders als iemand me continu disrespectals t all in good fun is mogen mensen grappen maken over t neuken van mn moeder for all I care. Maar als er iets van minachting bij komt kijken...
Het is niet zo zeer dat ik het niet met woorden af zou kunnen, straw, dat weet je vast hopelijk ook wel. Het is meer dat ik daar het geduld ergens niet voor heb. Ik heb geen zin om de nice guy te spelen als iemand anders constant loopt te irriteren. En het is ook echt niet alsof ik maar gelijk ga slaan. Ik ga echt wel eerst praten. Maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Jij doet normaal tegen mij, ik doe normaal tegen jou.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Voor jezelf opkomen (assertief zijn) moet je bij voorkeur natuurlijk niet doen met je vuist.
Het met geweld oplossen als je het niet met woorden aan kan wordt niet voor niets een teken van zwakte genoemd.
Topreactie. Je kent me ook zo goed.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:42 schreef Kikvors het volgende:
Nah, je overcompenseert niet, je bent gewoon een eikel.
Wil niet zeggen dat ik het dan maar gelijk met alle kritiek eens moet zijn natuurlijkquote:Op zondag 10 juli 2011 15:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom open je dan dit topic om te vragen of het assertief is of niet?
Blijkbaar twijfel je daar zelf ook aan.
Waarom dan het topic?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:49 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer dat ik het niet met woorden af zou kunnen, straw, dat weet je vast hopelijk ook wel. Het is meer dat ik daar het geduld ergens niet voor heb. Ik heb geen zin om de nice guy te spelen als iemand anders constant loopt te irriteren. En het is ook echt niet alsof ik maar gelijk ga slaan. Ik ga echt wel eerst praten. Maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Jij doet normaal tegen mij, ik doe normaal tegen jou.
Dat is waar. Maar misschien zou je je inderdaad niet zo moeten laten opfokken. Laat het langs je heengaan of ban de mensen die je irriteren uit je leven.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:50 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat ik het dan maar gelijk met alle kritiek eens moet zijn natuurlijk
Laat ik het dan anders zeggen: het gedrag dat je beschrijft is eikelig. Verder ken ik je inderdaad niet, maar dat geldt voor zo'n beetje iedereen die reageert op dit topic.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:50 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Topreactie. Je kent me ook zo goed.
Ervaringen uitwisselenquote:Op zondag 10 juli 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom dan het topic?Je zegt nu in feite dat die klappen geoorloofd zijn.
Maar als mensen eikelig tegen mij doen, mag ik niet eikelig terug doen?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:52 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders zeggen: het gedrag dat je beschrijft is eikelig. Verder ken ik je inderdaad niet, maar dat geldt voor zo'n beetje iedereen die reageert op dit topic.
Je moeder is mislukt. Oprotten.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:53 schreef CaptainCookie het volgende:
Gast, kap eens met die mislukte Engelse woorden overal tussen te gooien.
Waarom eigenlijk? Het is één manier om voor jezelf op te komen.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Slaan is per definitie niet assertief en dat halve engels is gewoon ronduit kut.
Niet haten. Ik kan ook wel alles in het Engels doen, hoor. Voor mij is het soms gewoon natuurlijker om iets in het Engels te zeggen, dan om het in het Nederlands te doen. Als ik alles in het Nederlands zou willen doen zou ik moeten gaan nadenken.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Slaan is per definitie niet assertief en dat halve engels is gewoon ronduit kut.
joh, wat een volwassen en doordacht commentaar. "maar hunnie begonnen hoor" whine whine.... (laat ik je taalgebruik aanhoudenquote:Op zondag 10 juli 2011 15:53 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Maar als mensen eikelig tegen mij doen, mag ik niet eikelig terug doen?tis niet alsof ik begin, hoor.
Niet zo in de verdediging schieten. Ik snap de redenatie erachter maar het is wel een beetje irritant ja dat Engels en Nederlands door elkaar. Ik doe het zelf heel af en toe, maar als je het constant doet klinkt/leest het nogal vervelend.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:04 schreef JedimindhaX het volgende:
Okay, dus ik ben wazig. Kunnen jullie nu ophouden met zeiken? Jullie mochten daarbij willen dat jullie Engels zo goed was als het mijne. Dus. Steek die maar in je zak.
Okay, dus wat je zegt is dat ik het maar moet slikken?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:04 schreef simmu het volgende:
[..]
joh, wat een volwassen en doordacht commentaar. "maar hunnie begonnen hoor" whine whine.... (laat ik je taalgebruik aanhouden)
cursusje angemanagement wellicht? assertief is niet gelijk aan agressief tenslotte.
Weglopen?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:07 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Okay, dus wat je zegt is dat ik het maar moet slikken?
Als ik eerst meermaals met klem vraag of iemand op wil houden, en die persoon houdt niet op, moet ik het maar negeren dus?
Voor mij leest het niet vervelendquote:Op zondag 10 juli 2011 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet zo in de verdediging schieten. Ik snap de redenatie erachter maar het is wel een beetje irritant ja dat Engels en Nederlands door elkaar. Ik doe het zelf heel af en toe, maar als je het constant doet klinkt/leest het nogal vervelend.
Maar voor het gros van de mensen dus wel.quote:
Dus je mept erop los om alfa gevonden te worden of hoe moet ik dat opvatten?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:10 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Wat als dat niet kan?
En dat is ook weer zo.. niet-alfa.. toch?
Ik zal er voortaan rekening mee proberen te houden, lieve strawquote:Op zondag 10 juli 2011 16:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar voor het gros van de mensen dus wel.
Irl af en toe engelse woorden door je zinnen heen gooien en dus uitspreken is waarschijnlijk nog irritanter.
Zoiets als 'oh my god' of 'what the fuck' op z'n Engels is dan wel weer 'ingeburgerd' in Nederland.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:11 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ik zal er voortaan rekening mee proberen te houden, lieve straw
1. jij hebt issuesquote:Ik heb ook al een keer een vriend een klap gegeven toen hij en nog een vriend irritant bleven doen zelfs nadat ik iets van 5 keer had gevraagd of ze wilden stoppen.. en ik ben er eigk nog trots op ook.
En nog een andere x toen een broer van een vriend bijdehand ging zitten doen ben ik half op hem gaan zitten en heb ik ff een kussen op zn gezicht geduwd.
Hmm, dat ook weer niet, maar.. ik weet niet eigenlijk. Zal ik ff over nadenkenquote:Op zondag 10 juli 2011 16:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus je mept erop los om alfa gevonden te worden of hoe moet ik dat opvatten?
quote:Op zondag 10 juli 2011 16:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
1. jij hebt issues
2. ik hoop toch echt dat het hier niet om vrienden gaat? want als een vriend zoiets bij mij deed zou ik hem nooit meer hoeven te zien
3. zoek professionele hulp
Wat voor een mep was het dan? Een vuist in het gezicht? Een vuist op de schouder? Wat?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:17 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
ik realiseer me dat het zo uitgetypt wat serieuzer klinkt dan het eigenlijk was
T was niet alsof ik die gast probeerde te stikken, hoor.
Ja, en dat vind ik dan juist weer afgrijselijk, van die mensen die amper Engels kunnen maar wel de hele tijd dat soort shit zeggen.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zoiets als 'oh my god' of 'what the fuck' op z'n Engels is dan wel weer 'ingeburgerd' in Nederland.
Kweet niet, in het gezicht half, en half nek ofzo. Was vrij dronken (zij ook trouwens, wss dat ze daarom niet luisterden toen ik vroeg of ze wilden stoppen), dus heb t niet heel helder meer.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat voor een mep was het dan? Een vuist in het gezicht? Een vuist op de schouder? Wat?
Je zwakt het steeds meer af. Maar misschien beter voor jou en je 'vrienden' als jullie beiden niet meer zoveel drinken.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:21 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Kweet niet, in het gezicht half, en half nek ofzo. Was vrij dronken (zij ook trouwens, wss dat ze daarom niet luisterden toen ik vroeg of ze wilden stoppen), dus heb t niet heel helder meer.
weglopen is ook een optie. zie het als hun verlies. iemand kliert, jij vraagt om op te houden, indien die persoon dat na een paar keer vragen niet doet, dan loop je gewoon weg. simpel zat. wat heb je eraan om zo'n klier zijn of haar zin te geven? en dat is wat je feitelijk doet wanneer je op het geklier in gaatquote:Op zondag 10 juli 2011 16:07 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Okay, dus wat je zegt is dat ik het maar moet slikken?
Als ik eerst meermaals met klem vraag of iemand op wil houden, en die persoon houdt niet op, moet ik het maar negeren dus?
Precies. Door te slaan laat je zien dat het geklier je opgefokt heeft gekregen, wat juist de bedoeling is geweest denk ik. Als je aangeeft jongens, hier heb ik geen zin in dan ga ik liever naar huis, dan laat je ze zien hoe kinderachtig ze bezig zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:39 schreef simmu het volgende:
[..]
weglopen is ook een optie. zie het als hun verlies. iemand kliert, jij vraagt om op te houden, indien die persoon dat na een paar keer vragen niet doet, dan loop je gewoon weg. simpel zat. wat heb je eraan om zo'n klier zijn of haar zin te geven? en dat is wat je feitelijk doet wanneer je op het geklier in gaat
Dit. Blijkt ook uit je reakties in dit topic tot nu toe.quote:
Niet alles laat zich met woorden oplossen. Maar er bij het minste of geringste op los meppen staat niet erg hoog aangeschreven nee.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Voor jezelf opkomen (assertief zijn) moet je bij voorkeur natuurlijk niet doen met je vuist.
Het met geweld oplossen als je het niet met woorden aan kan wordt niet voor niets een teken van zwakte genoemd.
Heb ik ook wel eens gedaan hoorquote:Op zondag 10 juli 2011 16:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Precies. Door te slaan laat je zien dat het geklier je opgefokt heeft gekregen, wat juist de bedoeling is geweest denk ik. Als je aangeeft jongens, hier heb ik geen zin in dan ga ik liever naar huis, dan laat je ze zien hoe kinderachtig ze bezig zijn.
In het dierenrijk zijn alfa's die de roedel met grof geweld in het gareel pogen te krijgen in de regel niet lang alfa.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:15 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Hmm, dat ook weer niet, maar.. ik weet niet eigenlijk. Zal ik ff over nadenken
Vroeger zag ik 3 problemen daarmee (toen ik nog onder de twintig was).quote:Op zondag 10 juli 2011 16:39 schreef simmu het volgende:
[..]
weglopen is ook een optie. zie het als hun verlies. iemand kliert, jij vraagt om op te houden, indien die persoon dat na een paar keer vragen niet doet, dan loop je gewoon weg. simpel zat. wat heb je eraan om zo'n klier zijn of haar zin te geven? en dat is wat je feitelijk doet wanneer je op het geklier in gaat
Omdat slaan onmacht impliceert, assertief ben je wanneer je geen gevoel van onmacht (meer) hebt.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Het is één manier om voor jezelf op te komen.
Goh gezellig, uitgaan doe je voor de fun, weet je?!quote:Op zondag 10 juli 2011 20:49 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Och, ik begrijp het wel. Tijdens uitgaan heb ik ook een redelijk kort lontje.
Het is de waarheid, alleen mensen met weinig hersencellen beginnen meteen met slaan.quote:Ik vind die hele bullshit theorie van 'slaan is onmacht' trouwens nogal onzinnig.
de meeste mensen slaan omdat ze het niet af kunnen met woorden, of uit onzekerheid, uit: wat moeten anderen wel niet denken als ik me dat laat zeggen of omdat ze niet beter weten. En sommigen vinden het leuk..quote:Op zondag 10 juli 2011 20:49 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Och, ik begrijp het wel. Tijdens uitgaan heb ik ook een redelijk kort lontje.
Ik vind die hele bullshit theorie van 'slaan is onmacht' trouwens nogal onzinnig.
Veel gepush, mensen die asociaal doen door bier over je heen te gooien, handtastelijke jongens, daar word ik na een tijd wel kwaad van. Wat heeft jouw opmerking met 'uitgaan doe je voor fun weet je' daar nou weer mee te maken.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Goh gezellig, uitgaan doe je voor de fun, weet je?!
[..]
Het is de waarheid, alleen mensen met weinig hersencellen beginnen meteen met slaan.
@TS, assertief zijn en zo af en toe eens van je afbijten en desnoods een keer meppen dat kan geen kwaad. Wanneer het rood wordt voor je ogen, je stopt met nadenken onder het slaan en de controle verliest in agressie, dan kan het heel veel kwaad.
Bullshit, soms is het de enige optie.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
de meeste mensen slaan omdat ze het niet af kunnen met woorden, of uit onzekerheid, uit: wat moeten anderen wel niet denken als ik me dat laat zeggen of omdat ze niet beter weten. En sommigen vinden het leuk..
Ja? Ik heb nog nooit iemand geslagen en ik heb geen oninteressant leven.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:23 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Bullshit, soms is het de enige optie.
Aangezien ik geen uitspraak kan doen over jouw interessante leven trek ik maar de conlusie dat je blijkbaar enkel mensen tegen komt die wel willen praten en niet onredelijk doen. Sommigen mensen luisteren niet, die moeten maar voelen.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:25 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Ja? Ik heb nog nooit iemand geslagen en ik heb geen oninteressant leven.
héél soms.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:23 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
héél soms.
Niet als je uitgescholden wordt ofzo
Oh noes, hij noemt me lambal en gaf me een duw, ja, toen kon ik echt niet anders dan erop meppen.
nee, maar héél vaak is: het kon niet anders gewoon een excuus voor: ik wist t niet meer.quote:
Deze opmerking laat precies zien uit wat voor hout jij gesneden bent, en dat is geen goed hout. Slaan is nooit een optie! Het is net zoals meermalen is gezegd een vorm van onmacht om toch je gelijk te krijgen. Het is slechts weg gelegd voor de mensen die het op normale wijze niet af kunnen, die verbaal en sociaal blijkbaar niet sterk genoeg zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:23 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
quote:Op zondag 10 juli 2011 21:29 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Aangezien ik geen uitspraak kan doen over jouw interessante leven trek ik maar de conlusie dat je blijkbaar enkel mensen tegen komt die wel willen praten en niet onredelijk doen. Sommigen mensen luisteren niet, die moeten maar voelen.
En hou erbij in je hoofd dat ik het vooral over zelfverdediging heb hier of iemand die je lastig valt etc. Niet dat je zelf ruzie gaat zoeken, dat is gewoon dom. Weglopen is natuurlijk ook een optie vaak.
Blijkbaar heb jij totaal geen inlevingsvermogen in mensen buiten je eigen kleine wereldje. Als een jongen mij lastig valt tijdens het uitgaan en me wil aanranden kan hij een mep krijgen.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:46 schreef Kikvors het volgende:
[..]Het probleem ligt duidelijk bij jou. Slaan is altijd een teken van onmacht en sociale zwakte, tenzij het echt om zelfverdediging gaat. En zelfverdediging is geen zelfverdediging als iemand je even verbaal lastig valt. Zoek hulp.
Lekker makkelijk. Slaan is zeker wel een optie, ik laat niks met me gebeuren dat ik niet wil en als ik dan moet gaan slaan om mezelf te verdedigen doe ik dat. In dat soort situaties helpt 'maar we kunnen er toch over praten?' echt niet meer.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:43 schreef Superlam het volgende:
[..]
Deze opmerking laat precies zien uit wat voor hout jij gesneden bent, en dat is geen goed hout. Slaan is nooit een optie! Het is net zoals meermalen is gezegd een vorm van onmacht om toch je gelijk te krijgen. Het is slechts weg gelegd voor de mensen die het op normale wijze niet af kunnen, die verbaal en sociaal blijkbaar niet sterk genoeg zijn.
mee eensquote:Op zondag 10 juli 2011 21:49 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Slaan is zeker wel een optie, ik laat niks met me gebeuren dat ik niet wil en als ik dan moet gaan slaan om mezelf te verdedigen doe ik dat. In dat soort situaties helpt 'maar we kunnen er toch over praten?' echt niet meer.
Je zei zelf dat je een kort lontje hebt. Als je reactie gewoon terecht is, dan zou je geen kort lontje, maar een normaal lontje hebben. Dus jezelf nu niet achteraf indekken, want je hebt je ware agressieve aard al laten zien.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:48 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij totaal geen inlevingsvermogen in mensen buiten je eigen kleine wereldje. Als een jongen mij lastig valt tijdens het uitgaan en me wil aanranden kan hij een mep krijgen.
Doe wat aan je leesvaardigheden want ik heb het nergens over 'verbaal lastig vallen'.
Mijn ware aggressieve kant al laten zien.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:51 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Je zei zelf dat je een kort lontje hebt. Als je reactie gewoon terecht is, dan zou je geen kort lontje, maar een normaal lontje hebben. Dus jezelf nu niet achteraf indekken, want je hebt je ware agressieve aard al laten zien.
Nouja, ik ga niet slaan dan. Dan ga ik meestal wel gewoon ergens anders staan.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:56 schreef missashley het volgende:
ja en asociale mensen tijdens uitgaan, moeten inderdaad ook niet te lang bij me in de buurt zijn
quote:Op zondag 10 juli 2011 21:43 schreef Superlam het volgende:
[..]
Deze opmerking laat precies zien uit wat voor hout jij gesneden bent, en dat is geen goed hout. Slaan is nooit een optie! Het is net zoals meermalen is gezegd een vorm van onmacht om toch je gelijk te krijgen. Het is slechts weg gelegd voor de mensen die het op normale wijze niet af kunnen, die verbaal en sociaal blijkbaar niet sterk genoeg zijn.
Ik reageer precies op wat je zegt. Als jij zegt dat je een kort lontje hebt, dan interpreteer ik dat als dat je iemand bent die snel ontploft, dus snel slaat.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:54 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Mijn ware aggressieve kant al laten zien.
Met een kort lontje bedoel ik dat ik snel geirriteerd kan raken tijdens het uitgaan door alle asociale mensen. Ik ben absoluut niet aggressief en heb buiten een bepaalde ervaring nooit geslagen. Verander mijn opmerking dan maar in 'een normaal lontje.'
Misschien moet je inhoudelijk op mijn post reargeren.
nee maar je hebt altijd van die figuren die je blijven volgen waar je ook gaat staan.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:57 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Nouja, ik ga niet slaan dan. Dan ga ik meestal wel gewoon ergens anders staan.
Maar sommige jongens vragen er letterlijk om.
De betekenis van 'kort lontje hebben' is letterlijk ' snel kwaad worden'. Dat jij daaronder 'snel slaan' plaatst is je eigen interpretatie inderdaad.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:59 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Ik reageer precies op wat je zegt. Als jij zegt dat je een kort lontje hebt, dan interpreteer ik dat als dat je iemand bent die snel ontploft, dus snel slaat.
Maar goed, dat je iets anders bedoelde dan dat je zei, dat is nu duidelijk.
snel slaan kan soms wel het gevolg zijn van snel kwaad worden, zeg maar in mijn geval,quote:Op zondag 10 juli 2011 22:05 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
De betekenis van 'kort lontje hebben' is letterlijk ' snel kwaad worden'. Dat jij daaronder 'snel slaan' plaatst is je eigen interpretatie inderdaad.
Ik zou gewoon niet naar dat soort tenten gaan.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:23 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Veel gepush, mensen die asociaal doen door bier over je heen te gooien, handtastelijke jongens, daar word ik na een tijd wel kwaad van. Wat heeft jouw opmerking met 'uitgaan doe je voor fun weet je' daar nou weer mee te maken.
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen.
Inderdaad. Als ik ga stappen, kom ik dit soort situaties nooit tegen.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon niet naar dat soort tenten gaan.
Nou dan bezoek ik inderdaad de verkeerde tenten hahaquote:Op zondag 10 juli 2011 23:13 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Inderdaad. Als ik ga stappen, kom ik dit soort situaties nooit tegen.
Clubs he, what can you do.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon niet naar dat soort tenten gaan.
Je mist wat.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:13 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Inderdaad. Als ik ga stappen, kom ik dit soort situaties nooit tegen.
Tja daar gebeurd het mij ook het vaakst, op festivals etc eigenlijk nooit ergens last vanquote:
Als ik uitga ga ik ook naar clubs.quote:
Tsja als jij het leuk vind om op die manier je mannelijkheid te bewijzen.quote:
Ja maar soms is het niet jou schuld dat je wel in zo'n situatie komt.quote:Tsja als jij het leuk vind om op die manier je mannelijkheid te bewijzen.
Wat ik bedoelde met een mep is dat ik vind dat je wel het recht hebt om jezelf te verdedigen indien nodig. Maar nog beter is niet in dat soort situaties komen.
HAHA. Ik ben geen man.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:36 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Als ik uitga ga ik ook naar clubs.
[..]
Tsja als jij het leuk vind om op die manier je mannelijkheid te bewijzen.
Wat ik bedoelde met een mep is dat ik vind dat je wel het recht hebt om jezelf te verdedigen indien nodig. Maar nog beter is niet in dat soort situaties komen.
Lolzquote:Op zondag 10 juli 2011 23:44 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
HAHA. Ik ben geen man.
Tja, ik kan er ook niks aan doen dat mannen me lastig vallen.
Tja, eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik het soms ook zwak vindt wanneer iemand niks doet.quote:
errr...die lolz is bedoeld voor het feit dat ze een vrouw is en niet zoals aangenomen werd een man.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:53 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tja, eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik het soms ook zwak vindt wanneer iemand niks doet.
Kijk, slaan omdat iemand jouw een flikker of kankerhoer noemt is altijd verkeerd volgens de wet.
Maar soms moet je gewoon boos worden en uitschelden, en zelfs dreigen met geweld.
Misschien dat in jullie keurige dorp met allemaal hoogopgeleide mensen iedereen beschaafd weet te gedragen, maar in sommige plekken wordt dat alleen maar tegen je gebruikt. En stel dat je daar woont en daar werkt en daar je familie en vrienden zitten, dan moet je wat meer "assertief" zijn.
Sorry, ik wilde iemand citeren die fel tegen haar was.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:57 schreef missashley het volgende:
[..]
errr...die lolz is bedoeld voor het feit dat ze een vrouw is en niet zoals aangenomen werd een man.
want voor de rest ben ik het juist met jou eens. Dat je soms assertief moet zijn. En dat ben ik dan ook
ok geeft nietquote:Op maandag 11 juli 2011 00:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Sorry, ik wilde iemand citeren die fel tegen haar was.
Ik was wel serieus.quote:
Juist slaan is de lekker makkelijke oplossing. Je ziet het volgens mij allemaal niet heel helder of wel? En jou eerste post ging helemaal niet over zelf verdediging, als je dat had gezegd, had ik nooit gereageerd. Jij doelde op slaan als mensen dingen zeggen of gedrag vertonen dat je niet aanstaat.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:49 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Slaan is zeker wel een optie, ik laat niks met me gebeuren dat ik niet wil en als ik dan moet gaan slaan om mezelf te verdedigen doe ik dat. In dat soort situaties helpt 'maar we kunnen er toch over praten?' echt niet meer.
Blijkbaar kwam dat voor jou zo over, dat spijt me daarvoor. Maar dat was niet wat ik bedoelde.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:59 schreef Superlam het volgende:
[..]
Ik was wel serieus.
[..]
Juist slaan is de lekker makkelijke oplossing. Je ziet het volgens mij allemaal niet heel helder of wel? En jou eerste post ging helemaal niet over zelf verdediging, als je dat had gezegd, had ik nooit gereageerd. Jij doelde op slaan als mensen dingen zeggen of gedrag vertonen dat je niet aanstaat.
Overcompenseren (minus dequote:Op zondag 10 juli 2011 15:32 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik ben vroeger gepest, en heb daarnaast ook gewoon erg veel over me heen laten lopen.
Is het normaal hoe ik reageer of ben ik aan het overcompenseren?
denigrerendquote:Op maandag 11 juli 2011 01:29 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Blijkbaar kwam dat voor jou zo over, dat spijt me daarvoor. Maar dat was niet wat ik bedoelde.
En hou op met je denigrerende houding nerd.
Iemand is niet zo mepgraag als jij en daarom meteen een nerd?quote:Op maandag 11 juli 2011 01:29 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Blijkbaar kwam dat voor jou zo over, dat spijt me daarvoor. Maar dat was niet wat ik bedoelde.
Als mensen zo negatief en verkeerd interpreteert, dan snap ik wel waarom je van je af slaat.quote:Op maandag 11 juli 2011 01:29 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Je zat gewoon fout, gedraag je als een man en ga geen dingen beweren die niet waar zijn. Jouw preek naar mij toe was denigrerend en gebaseert op je eigen invulling van mij. En nu zeg je ook nog eens ' dat je van je afslaat' terwijl ik al heb aangegeven dat ik niet sla als het niet om zelfverdediging gaat.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:10 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Als mensen zo negatief en verkeerd interpreteert, dan snap ik wel waarom je van je af slaat.
Mepgraagquote:Op maandag 11 juli 2011 13:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iemand is niet zo mepgraag als jij en daarom meteen een nerd?
Jij zegt tegen mij 'je ziet het niet helemaal helder of wel?'. Dat klinkt denigrerend en bovendien vind jij het blijkbaar nodig onaardig te doen tegen mensen die een ietswat andere mening hebben. Dat noem ik pas zwak.quote:Op maandag 11 juli 2011 13:38 schreef Superlam het volgende:
[..]
denigrerend
de - ni` gre - rend («Frans) bijvoeglijk naamwoord met minachting, laatdunkend; denigrerend over iets sprekend als over iets minderwaardigs.
Geen van al de definities is van toepassing.
Je reageert nu op de verkeerde persoon. Lees de reacties nog 's door.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:09 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Je zat gewoon fout, gedraag je als een man en ga geen dingen beweren die niet waar zijn. Jouw preek naar mij toe was denigrerend en gebaseert op je eigen invulling van mij. En nu zeg je ook nog eens ' dat je van je afslaat' terwijl ik al heb aangegeven dat ik niet sla als het niet om zelfverdediging gaat.Je doet me denken aan een rat die zich in het nauw gedreven voelt en nu van zich af gaat bijten uit pure wanhoop.
Ow whatever, jullie lijken allemaal op elkaar.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:22 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Je reageert nu op de verkeerde persoon. Lees de reacties nog 's door.
Als je alle FOK!-ers op één hoop gooit, dan krijg je inderdaad een gefrustreerd, brutaal, betweterig mannetje met bovendien een veronderstelde pik van 25 cm.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:25 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ow whatever, jullie lijken allemaal op elkaar.
Frustratie? Jij lijkt als een van de weinigen gefrustreerd hier.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:10 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Mepgraag![]()
Mensen lezen hier wel graag wat ze willen, beetje frustratie die ze hebben op mij afvuren. Ik zeg nergens dat ik graag sla als heb ik bepaalde situaties gehad waar het helaas niet anders kon.
quote:Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Frustratie? Jij lijkt als een van de weinigen gefrustreerd hier.
quote:Op maandag 11 juli 2011 20:21 schreef JedimindhaX het volgende:
Meisjes, kom, doe es lief. Krijgen jullie allebei een kusje van me
Maar nee, even serieus: niet zo haten op Luxor. Haat dan maar op mij
Op allebei mag ook?quote:Op maandag 11 juli 2011 20:21 schreef JedimindhaX het volgende:
Meisjes, kom, doe es lief. Krijgen jullie allebei een kusje van me
Maar nee, even serieus: niet zo haten op Luxor. Haat dan maar op mij
Ik vraag alleen of het mag, niet dat ik het ga doen.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:39 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Haat is voor mensen met frustratie.
Bij deze dan geen toestemming.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vraag alleen of het mag, niet dat ik het ga doen.
Grootspraak. Kun je helemaal niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vraag alleen of het mag, niet dat ik het ga doen.
Ok, je mag lid worden van de Strawberry fanclub.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:56 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
*me geeft -Strawberry- een kusje in de hoop dat ze dan op niemand meer haat
Als er maar geen maandelijke bijdrage aan vast zitquote:Op maandag 11 juli 2011 21:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ok, je mag lid worden van de Strawberry fanclub.
quote:Op maandag 11 juli 2011 21:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ok, je mag lid worden van de Strawberry fanclub.
Newbies enthousiasmequote:Op maandag 11 juli 2011 22:06 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Als er maar geen maandelijke bijdrage aan vast zitténzij ik in ruil voor die bijdrage dan weer -Strawberry- posters krijg enzo
Ook vrouwen mogen lid worden. Wel een waarschuwing. Het komt veel voor dat de mannenlijke leden hun miskende liefde botvieren op de vrouwelijke leden. Frustratie drijft mensen tot de gekste daden.quote:
Een andere mening vertegenwoordigen is onaardig doen?quote:Op maandag 11 juli 2011 19:13 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Jij zegt tegen mij 'je ziet het niet helemaal helder of wel?'. Dat klinkt denigrerend en bovendien vind jij het blijkbaar nodig onaardig te doen tegen mensen die een ietswat andere mening hebben. Dat noem ik pas zwak.
Anyway... ik ga nu verder met puppy's in elkaar meppen.
'Je ziet het niet helemaal helder he?' 'Zoek hulp.'quote:Op maandag 11 juli 2011 22:35 schreef Superlam het volgende:
[..]
Een andere mening vertegenwoordigen is onaardig doen?
Ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:42 schreef Kikvors het volgende:
Nah, je overcompenseert niet, je bent gewoon een eikel.
Check mn ondertitel, lieve Tamashiiquote:
Daar ben ik het ook mee eens. Wat een eenstemmigheid vandaag!quote:Op maandag 11 juli 2011 23:47 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Check mn ondertitel, lieve Tamashii
Je kan heel slecht tegen kritiek. Hoe komt dat denk je?quote:Op maandag 11 juli 2011 23:47 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Check mn ondertitel, lieve Tamashii
Ook onzeker. Je zou bijna gaan denken dat het normaal is.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan heel slecht tegen kritiek. Hoe komt dat denk je?
Ik heb t idee dat je half doelt op mn discussie met Techno. Maar dat was geen kritiek, dat was een zeer dom persoon die niet las wat ik zei cq. mn woorden verdraaide om het te doen lijken alsof hij gelijk had. Ik kan slecht tegen domme mensen.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan heel slecht tegen kritiek. Hoe komt dat denk je?
Ik ben best onzeker, ja. Maar dat heeft hier niks mee te maken, denk ik.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:58 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ook onzeker. Je zou bijna gaan denken dat het normaal is.
'Zoek hulp' was een oprecht advies van mij, geen belediging. Ik bedoelde overigens geen professionele hulp, maar je kunt op z'n minst erover praten met mensen uit je omgeving die je vertrouwt. Als je mijn advies in de wind slaat, prima, maar schud het van je af dat het onaardig bedoeld was.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:38 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
'Je ziet het niet helemaal helder he?' 'Zoek hulp.'
Iedereen is in meer of mindere mate onzeker en daar zijn ook goede redenen voor (mensen oordelen en verbinden daar consequenties aan / nemen elkaar voordurend de maat). Als je onzeker bent over iets, voel je jezelf daarin snel aangevallen en bedreigd.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:54 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ik ben best onzeker, ja. Maar dat heeft hier niks mee te maken, denk ik.
Het dat er niks mee te maken of wil je liever dat dat er niks mee te maken heeft?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:54 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ik ben best onzeker, ja. Maar dat heeft hier niks mee te maken, denk ik.
Ik denk dat hij ook erg onzeker is. Alleen al wat hij gedaan heeft in het versier topic waar hij bovendien ook nog een ban voor heeft gehad, dat heeft hem blijkbaar boos tegen mij gemaakt, terwijl ik niet eens iets anders gedaan heb dan hem genegeerd omdat hij loog en ik dat niet leuk vond. En nou hebben we al een 'heel verleden'. Heel jammer, maar dit zal nooit over gaan denk ik, als je zo diep in je eigen gedachten zit.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:58 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ook onzeker. Je zou bijna gaan denken dat het normaal is.
Dat was een uit de hand gelopen grapje, waarbij je zomaar iets in de schoenen werd geschoven. Iedereen had trouwens wel door dat het niet waar was en het niet kwaad bedoeld was (een beetje plagen / flirten).quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:55 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ook erg onzeker is. Alleen al wat hij gedaan heeft in het versier topic waar hij bovendien ook nog een ban voor heeft gehad, dat heeft hem blijkbaar boos tegen mij gemaakt, terwijl ik niet eens iets anders gedaan heb dan hem genegeerd omdat hij loog en ik dat niet leuk vond. En nou hebben we al een 'heel verleden'. Heel jammer, maar dit zal nooit over gaan denk ik, als je zo diep in je eigen gedachten zit.
Typische reactie. Je bent gewoon uitgeluld. Ga nu maar weg. Een ander topic vervuilen met je rariteiten. Oh, maar niet meer liegen voortaanquote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:51 schreef Tamashii het volgende:
Hahahahaha, wat ben jij fantastisch zeg.
Je opent een topic, maar elk beetje kritiek vind je onacceptabel.
Sorry gast, maar je bent gewoon wanhopig onnozel en triest. Succes ermee.
Je gaat in op dingen die ik niet gezegd heb. Lezen is blijkbaar moeilijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:51 schreef Tamashii het volgende:
Je opent een topic, maar elk beetje kritiek vind je onacceptabel. Jij krijgt een ban, maar doet alsof niks jouw schuld is en je God zelf bent. Ik heb nooit tegen je gelogen, ik vond je vanaf het begin irritant en daarom heb ik niet gereageerd op je vreemde pm's. Dat jij vervolgens denkt je zin te krijgen door iets wat ik nooit heb gezegd openbaar te maken, is echt van het laagste niveau.
Niemand is verplicht om al je vragen te beantwoorden. Het is geen reden om te gaan liegen om een antwoord af te dwingen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:49 schreef JedimindhaX het volgende:
Tamashii, stop alsjeblieft met het verdraaien van mijn woorden/de waarheid. Het is allemaal net even een paar tikkeltjes minder dramatisch dan jij het nu wil doen overkomen.
Ik vroeg jou iets, jij negeerde me volledig, ik deed alsof je me al antwoord had gegeven in dm om alsnog een reactie van je te krijgen. Niets meer, niets minder. Dus niet zo overdrijven.
Waarom was de ban terecht volgens jou?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:00 schreef JedimindhaX het volgende:
1) ik doe nergens alsof de ban niet mijn schuld is. Was een terechte ban.
Je zin doordrijven dus.quote:4) laag misschien, maar het heeft wel gewerkt, aangezien ik uiteindelijk wel antwoord heb gekregen op mn vraag
Niet zo'n leuke afloop.quote:Denk dat we klaar zijn nu.
Je bent echt heel erg onvolwassen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 13:51 schreef Tamashii het volgende:
Je opent een topic, maar elk beetje kritiek vind je onacceptabel. Jij krijgt een ban, maar doet alsof niks jouw schuld is en je God zelf bent. Ik heb nooit tegen je gelogen, ik vond je vanaf het begin irritant en daarom heb ik niet gereageerd op je vreemde pm's. Dat jij vervolgens denkt je zin te krijgen door iets wat ik nooit heb gezegd openbaar te maken, is echt van het laagste niveau.
Ik heb dit topic net even doorgelezen en ik kan idd niet anders dan me bij die conclusie aansluiten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:45 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Je bent echt heel erg onvolwassen.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb dit topic net even doorgelezen en ik kan idd niet anders dan me bij die conclusie aansluiten.
Dat idd. Aan de reacties van hem is te merken dat zijn zelfkennis die hij pretendeert te hebben eigenlijk heel erg afwezig is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:52 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Maar ik zei het vooral omdat user in kwestie zichzelf zo volwassen vind.Met zo'n reactie heb je niet echt recht van spreken vind ik.
Wacht, hij?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat idd. Aan de reacties van hem is te merken dat zijn zelfkennis die hij pretendeert te hebben eigenlijk heel erg afwezig is.
Hij?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:24 schreef JedimindhaX het volgende:
Volgens mij praten jullie langs elkaar eb doelt hij op mij, terwijl jij op Tamashii doelt, Luxorof hij denkt dat Tamashii een man is
Nou gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 14:00 schreef JedimindhaX het volgende:
4) laag misschien, maar het heeft wel gewerkt, aangezien ik uiteindelijk wel antwoord heb gekregen op mn vraag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |