abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99280012
Hoi

Ik merk dat ik tegenwoordig in bepaalde situaties steeds sneller zin krijg om iemand een mep te verkopen.

Gisteren zo ook weer, op t feestje van een vriend van me. Er was een gozer die nogal populair liep te doen, kinda ten koste van anderen (incl. mij). Echt zo'n mannetje dat zichzelf nogal goed voelt. Ik had op een gegeven echt bij mezelf zoiets van, "yeah, ok, ga nog maar even door zo. Nu tolereer ik het nog, maar als je een keer te ver gaat heb je problemen."

En ik keek er ook gewoon kinda naar uit :')

Ik heb een tijd terug al eens op een feestje van een andere vriend 2 gasten letterlijk naar buiten gegooid, want die debielen waren niet welkom (vrienden van broer(tje)), en toen ze geweigerd werden duwden ze de deur open waardoor ik achterover viel. Dus ok, dat was terecht. Maar toch.

Wanneer is het geen assertiviteit meer? :P

Ik heb ook al een keer een vriend een klap gegeven toen hij en nog een vriend irritant bleven doen zelfs nadat ik iets van 5 keer had gevraagd of ze wilden stoppen.. en ik ben er eigk nog trots op ook.

En nog een andere x toen een broer van een vriend bijdehand ging zitten doen ben ik half op hem gaan zitten en heb ik ff een kussen op zn gezicht geduwd.

Ik ben vroeger gepest, en heb daarnaast ook gewoon erg veel over me heen laten lopen.

Is het normaal hoe ik reageer of ben ik aan het overcompenseren? :P
pi_99280546
quote:
Ik merk dat ik tegenwoordig in bepaalde situaties steeds sneller zin krijg om iemand een mep te verkopen.
In welke wereld zou dat als assertief te boek gaan? B-)

Je hebt een kort lontje.
pi_99280581
Nah, je overcompenseert niet, je bent gewoon een eikel.
pi_99280680
Voor jezelf opkomen (assertief zijn) moet je bij voorkeur natuurlijk niet doen met je vuist.

Het met geweld oplossen als je het niet met woorden aan kan wordt niet voor niets een teken van zwakte genoemd.
pi_99280705
Mwah, valt mee, je kan veel tegen me zeggen. Het wordt wat anders als iemand me continu disrespect :P als t all in good fun is mogen mensen grappen maken over t neuken van mn moeder for all I care. Maar als er iets van minachting bij komt kijken...
pi_99280742
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:45 schreef JedimindhaX het volgende:
Mwah, valt mee, je kan veel tegen me zeggen. Het wordt wat anders als iemand me continu disrespect :P als t all in good fun is mogen mensen grappen maken over t neuken van mn moeder for all I care. Maar als er iets van minachting bij komt kijken...
Als dat zo is, waarom open je dan dit topic om te vragen of het assertief is of niet? :)

Blijkbaar twijfel je daar zelf ook aan.
pi_99280907
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Voor jezelf opkomen (assertief zijn) moet je bij voorkeur natuurlijk niet doen met je vuist.

Het met geweld oplossen als je het niet met woorden aan kan wordt niet voor niets een teken van zwakte genoemd.
Het is niet zo zeer dat ik het niet met woorden af zou kunnen, straw, dat weet je vast hopelijk ook wel. Het is meer dat ik daar het geduld ergens niet voor heb. Ik heb geen zin om de nice guy te spelen als iemand anders constant loopt te irriteren. En het is ook echt niet alsof ik maar gelijk ga slaan. Ik ga echt wel eerst praten. Maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Jij doet normaal tegen mij, ik doe normaal tegen jou. :P
pi_99280937
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:42 schreef Kikvors het volgende:
Nah, je overcompenseert niet, je bent gewoon een eikel.
Topreactie. Je kent me ook zo goed.
pi_99280968
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom open je dan dit topic om te vragen of het assertief is of niet? :)

Blijkbaar twijfel je daar zelf ook aan.
Wil niet zeggen dat ik het dan maar gelijk met alle kritiek eens moet zijn natuurlijk :P
pi_99280971
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:49 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer dat ik het niet met woorden af zou kunnen, straw, dat weet je vast hopelijk ook wel. Het is meer dat ik daar het geduld ergens niet voor heb. Ik heb geen zin om de nice guy te spelen als iemand anders constant loopt te irriteren. En het is ook echt niet alsof ik maar gelijk ga slaan. Ik ga echt wel eerst praten. Maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Jij doet normaal tegen mij, ik doe normaal tegen jou. :P
Waarom dan het topic? :P Je zegt nu in feite dat die klappen geoorloofd zijn.
pi_99281020
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:50 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat ik het dan maar gelijk met alle kritiek eens moet zijn natuurlijk :P
Dat is waar. Maar misschien zou je je inderdaad niet zo moeten laten opfokken. Laat het langs je heengaan of ban de mensen die je irriteren uit je leven.
pi_99281030
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:50 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Topreactie. Je kent me ook zo goed.
Laat ik het dan anders zeggen: het gedrag dat je beschrijft is eikelig. Verder ken ik je inderdaad niet, maar dat geldt voor zo'n beetje iedereen die reageert op dit topic.
pi_99281046
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom dan het topic? :P Je zegt nu in feite dat die klappen geoorloofd zijn.
Ervaringen uitwisselen O+
pi_99281095
Gast, kap eens met die mislukte Engelse woorden overal tussen te gooien.
pi_99281114
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:52 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Laat ik het dan anders zeggen: het gedrag dat je beschrijft is eikelig. Verder ken ik je inderdaad niet, maar dat geldt voor zo'n beetje iedereen die reageert op dit topic.
Maar als mensen eikelig tegen mij doen, mag ik niet eikelig terug doen? :P tis niet alsof ik begin, hoor.
pi_99281136
quote:
13s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:53 schreef CaptainCookie het volgende:
Gast, kap eens met die mislukte Engelse woorden overal tussen te gooien.
Je moeder is mislukt. Oprotten.
pi_99281276
Slaan is per definitie niet assertief en dat halve engels is gewoon ronduit cut.
compact en kleverig.
pi_99281315
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Slaan is per definitie niet assertief en dat halve engels is gewoon ronduit kut.
Waarom eigenlijk? Het is één manier om voor jezelf op te komen.
pi_99281479
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Slaan is per definitie niet assertief en dat halve engels is gewoon ronduit kut.
Niet haten. Ik kan ook wel alles in het Engels doen, hoor. Voor mij is het soms gewoon natuurlijker om iets in het Engels te zeggen, dan om het in het Nederlands te doen. Als ik alles in het Nederlands zou willen doen zou ik moeten gaan nadenken.

En nee, ik heb nooit in het buitenland gewoond. Nog raarder: ik voel me ergens soms meer Amerikaan dan Nederlander. Ookal heb ik verder niks geen banden met dat land.

Okay, dus ik ben wazig. Kunnen jullie nu ophouden met zeiken? Jullie mochten daarbij willen dat jullie Engels zo goed was als het mijne. Dus. Steek die maar in je zak.
pi_99281481
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:53 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Maar als mensen eikelig tegen mij doen, mag ik niet eikelig terug doen? :P tis niet alsof ik begin, hoor.
joh, wat een volwassen en doordacht commentaar. "maar hunnie begonnen hoor" whine whine.... (laat ik je taalgebruik aanhouden ;) )

cursusje angemanagement wellicht? assertief is niet gelijk aan agressief tenslotte.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99281555
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:04 schreef JedimindhaX het volgende:

Okay, dus ik ben wazig. Kunnen jullie nu ophouden met zeiken? Jullie mochten daarbij willen dat jullie Engels zo goed was als het mijne. Dus. Steek die maar in je zak.
Niet zo in de verdediging schieten. Ik snap de redenatie erachter maar het is wel een beetje irritant ja dat Engels en Nederlands door elkaar. Ik doe het zelf heel af en toe, maar als je het constant doet klinkt/leest het nogal vervelend.
pi_99281612
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:04 schreef simmu het volgende:

[..]

joh, wat een volwassen en doordacht commentaar. "maar hunnie begonnen hoor" whine whine.... (laat ik je taalgebruik aanhouden ;) )

cursusje angemanagement wellicht? assertief is niet gelijk aan agressief tenslotte.
Okay, dus wat je zegt is dat ik het maar moet slikken? :P

Als ik eerst meermaals met klem vraag of iemand op wil houden, en die persoon houdt niet op, moet ik het maar negeren dus?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2011 16:08:32 ]
pi_99281665
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:07 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Als ik eerst meermaals met klem vraag of iemand op wil houden, en die persoon houdt niet op, moet ik het maar negeren dus?
Weglopen?
pi_99281675
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet zo in de verdediging schieten. Ik snap de redenatie erachter maar het is wel een beetje irritant ja dat Engels en Nederlands door elkaar. Ik doe het zelf heel af en toe, maar als je het constant doet klinkt/leest het nogal vervelend.
Voor mij leest het niet vervelend :P
pi_99281697
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:09 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Voor mij leest het niet vervelend :P
Maar voor het gros van de mensen dus wel. :)

Irl af en toe engelse woorden door je zinnen heen gooien en dus uitspreken is waarschijnlijk nog irritanter.
pi_99281728
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weglopen?
Wat als dat niet kan?

En dat is ook weer zo.. niet-alfa.. toch? :')
pi_99281762
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:10 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Wat als dat niet kan?

En dat is ook weer zo.. niet-alfa.. toch? :')
Dus je mept erop los om alfa gevonden te worden of hoe moet ik dat opvatten? :P
pi_99281793
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar voor het gros van de mensen dus wel. :)

Irl af en toe engelse woorden door je zinnen heen gooien en dus uitspreken is waarschijnlijk nog irritanter.
Ik zal er voortaan rekening mee proberen te houden, lieve straw O+
pi_99281862
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:11 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Ik zal er voortaan rekening mee proberen te houden, lieve straw O+
Zoiets als 'oh my god' of 'what the fuck' op z'n Engels is dan wel weer 'ingeburgerd' in Nederland. >:)
  Redactie Frontpage zondag 10 juli 2011 @ 16:14:07 #30
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99281922
quote:
Ik heb ook al een keer een vriend een klap gegeven toen hij en nog een vriend irritant bleven doen zelfs nadat ik iets van 5 keer had gevraagd of ze wilden stoppen.. en ik ben er eigk nog trots op ook.

En nog een andere x toen een broer van een vriend bijdehand ging zitten doen ben ik half op hem gaan zitten en heb ik ff een kussen op zn gezicht geduwd.
1. jij hebt issues
2. ik hoop toch echt dat het hier niet om vrienden gaat? want als een vriend zoiets bij mij deed zou ik hem nooit meer hoeven te zien
3. zoek professionele hulp
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99281951
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus je mept erop los om alfa gevonden te worden of hoe moet ik dat opvatten? :P
Hmm, dat ook weer niet, maar.. ik weet niet eigenlijk. Zal ik ff over nadenken :P
pi_99282045
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

1. jij hebt issues
2. ik hoop toch echt dat het hier niet om vrienden gaat? want als een vriend zoiets bij mij deed zou ik hem nooit meer hoeven te zien
3. zoek professionele hulp
_O-

ik realiseer me dat het zo uitgetypt wat serieuzer klinkt dan het eigenlijk was :')

T was niet alsof ik die gast probeerde te stikken, hoor.
pi_99282069
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:17 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

_O-

ik realiseer me dat het zo uitgetypt wat serieuzer klinkt dan het eigenlijk was :')

T was niet alsof ik die gast probeerde te stikken, hoor.
Wat voor een mep was het dan? Een vuist in het gezicht? Een vuist op de schouder? Wat?
pi_99282095
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zoiets als 'oh my god' of 'what the fuck' op z'n Engels is dan wel weer 'ingeburgerd' in Nederland. >:)
Ja, en dat vind ik dan juist weer afgrijselijk, van die mensen die amper Engels kunnen maar wel de hele tijd dat soort shit zeggen. :') tenenkrommend ;(
  zondag 10 juli 2011 @ 16:20:46 #35
280741 W1ckeDxt
Locomotive
pi_99282147
'Zo een die zich goed voelt' :')
pi_99282177
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat voor een mep was het dan? Een vuist in het gezicht? Een vuist op de schouder? Wat?
Kweet niet, in het gezicht half, en half nek ofzo. Was vrij dronken (zij ook trouwens, wss dat ze daarom niet luisterden toen ik vroeg of ze wilden stoppen), dus heb t niet heel helder meer. :P
pi_99282726
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:21 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Kweet niet, in het gezicht half, en half nek ofzo. Was vrij dronken (zij ook trouwens, wss dat ze daarom niet luisterden toen ik vroeg of ze wilden stoppen), dus heb t niet heel helder meer. :P
Je zwakt het steeds meer af. Maar misschien beter voor jou en je 'vrienden' als jullie beiden niet meer zoveel drinken. :')
pi_99282846
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:07 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

weglopen is ook een optie. zie het als hun verlies. iemand kliert, jij vraagt om op te houden, indien die persoon dat na een paar keer vragen niet doet, dan loop je gewoon weg. simpel zat. wat heb je eraan om zo'n klier zijn of haar zin te geven? en dat is wat je feitelijk doet wanneer je op het geklier in gaat
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99283058
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:39 schreef simmu het volgende:

[..]

weglopen is ook een optie. zie het als hun verlies. iemand kliert, jij vraagt om op te houden, indien die persoon dat na een paar keer vragen niet doet, dan loop je gewoon weg. simpel zat. wat heb je eraan om zo'n klier zijn of haar zin te geven? en dat is wat je feitelijk doet wanneer je op het geklier in gaat
Precies. Door te slaan laat je zien dat het geklier je opgefokt heeft gekregen, wat juist de bedoeling is geweest denk ik. Als je aangeeft jongens, hier heb ik geen zin in dan ga ik liever naar huis, dan laat je ze zien hoe kinderachtig ze bezig zijn.
  zondag 10 juli 2011 @ 16:46:55 #40
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_99283115
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:42 schreef -Strawberry- het volgende:

Je hebt een kort lontje.
Dit. Blijkt ook uit je reakties in dit topic tot nu toe.

[ Bericht 50% gewijzigd door deelnemer op 10-07-2011 16:54:04 ]
The view from nowhere.
pi_99283723
Mwoah, ik vind de voorbeelden die je geeft allemaal wel meevallen. Misschien heb je net een wat korter lontje dan de rest, maar maakt dat echt uit? Pas als het echt tegen je gaat werken (je komt in nare situaties erdoor terecht) zou ik je druk gaan maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2011 17:03:16 ]
pi_99283901
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:

Niet alles laat zich met woorden oplossen. Maar er bij het minste of geringste op los meppen staat niet erg hoog aangeschreven nee.
pi_99283921
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Precies. Door te slaan laat je zien dat het geklier je opgefokt heeft gekregen, wat juist de bedoeling is geweest denk ik. Als je aangeeft jongens, hier heb ik geen zin in dan ga ik liever naar huis, dan laat je ze zien hoe kinderachtig ze bezig zijn.
Heb ik ook wel eens gedaan hoor :P
pi_99284217
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:15 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Hmm, dat ook weer niet, maar.. ik weet niet eigenlijk. Zal ik ff over nadenken :P
In het dierenrijk zijn alfa's die de roedel met grof geweld in het gareel pogen te krijgen in de regel niet lang alfa.

Die zijn ook niet geschikt voor die rol, hetgeen de reden is dat ze dergelijk labiel gedrag vertonen. Angst en geen vertrouwen in het eigen vermogen de rol te vervullen die ze op dat moment hebben. Om die reden gedragen ze zich overlijk gewelddadig.
pi_99284412
Leer negeren. Wat een ander ook zegt, je geeft er zelf betekenis aan, het zit allemaal in je eigen hoofd. De irritatie is je eigen reactie en je eigen verantwoordelijkheid, je kan een ander proberen te dwingen te veranderen en de verantwoordelijkheid voor jouw gemoedstoestand bij een ander leggen of je kan jezelf die reactie afleren, jouw keuze.
pi_99285380
Ik zal eraan werken :P heb met de lui waar het mee gebeurde ook wel behoorlijk wat gepraat over dit soort shit, hoor. en dat, gekoppeld met mn misschien ietwat aggressieve reacties heeft er wel voor gezorgd dat het nu niet meer voorkomt :P
pi_99285403
(Die gozer van gisteren kende ik ook amper)
  zondag 10 juli 2011 @ 19:12:42 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_99288804
Ik herken wat jij hebt ook, eerlijk gezegd.

Je zou kunnen zeggen dat ik een kort lontje heb. Ik totaal niet agressief, maar ik heb geen geduld voor bepaalde mensen of gedragingen. Vroeger was het veel erger dan nu. Ik was nooit agressief of gevaarlijk. Dus ik ging niet meteen vechten omdat iemand tegen mij botste. Maar stel ik zat op de schoolplein of zoiets en een jongen ging ruzie met mij zoeken of mij expres belachelijk maken, dan vond ik het dood normaal dat ik hem een klap gaf.

Nu denk ik inmiddels niet meer zo, maar alleen omdat ik weet hoe streng de wet is wat dat betreft. En ik kan me wel makkelijk inhouden, maar er zijn genoeg mensen die expres te ver gaan. Mensen die expres een manier zoeken om iemand te kwetsen of naar beneden te halen omdat ze denken dat ze dat kunnen doen. Bullies. Dat soort gedrag maak ik zelden mee, maar als ik het meemaak kan ik wel enorm aan irriteren en stiekem wil ik ook wel dat ze de grens over gaan zodat ik "terecht" een klap kan uitdelen.

Maar mijn punt is, het is fantasie. Ik denk dat veel jongens dat hebben. Meeste jongens snappen wel dat ze zoiets niet kunnen maken en doen ze dat ook niet, maar ze denken er wel aan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 juli 2011 @ 19:37:45 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_99289654
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:39 schreef simmu het volgende:

[..]

Vroeger zag ik 3 problemen daarmee (toen ik nog onder de twintig was).

1. De irritante gast denkt helemaal niet dat zij hebben verloren. Juist dan denkt hij dat hij macht over jou heeft.

2. Stel je voor dat het jouw vaste groep vrienden en kennissen zijn, dan kan hij jouw "status" in die groep naar beneden halen als je er niks aan doet. Hangt er ook van af wat voor soort mensen het zijn en bovendien kan je het altijd beter met worden uitpraten. Maar stel je voor dat jouw groep vrienden ook een beetje puberaal zijn en je eenmaal niet ze creatief bent met woorden... tja, wat doe je dan? Een nieuwe groep vrienden uitzoeken uiteraard.

3. Als jij wegloopt, dan kan je jouw "doel" voor die avond niet behalen. Stel je voor je bent op een feestje om dat speciale meisje te versieren of je bent met een groep vrienden aan het genieten van de WK finale of een familie-lid gaat trouwen... Maar ja, zelfs dan kan je beter uitpraten met woorden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_99290493
TS je Engelse woorden zijn ronduit irritant. Ik meld het nog maar even!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')