In welke wereld zou dat als assertief te boek gaan?quote:Ik merk dat ik tegenwoordig in bepaalde situaties steeds sneller zin krijg om iemand een mep te verkopen.
Als dat zo is, waarom open je dan dit topic om te vragen of het assertief is of niet?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:45 schreef JedimindhaX het volgende:
Mwah, valt mee, je kan veel tegen me zeggen. Het wordt wat anders als iemand me continu disrespectals t all in good fun is mogen mensen grappen maken over t neuken van mn moeder for all I care. Maar als er iets van minachting bij komt kijken...
Het is niet zo zeer dat ik het niet met woorden af zou kunnen, straw, dat weet je vast hopelijk ook wel. Het is meer dat ik daar het geduld ergens niet voor heb. Ik heb geen zin om de nice guy te spelen als iemand anders constant loopt te irriteren. En het is ook echt niet alsof ik maar gelijk ga slaan. Ik ga echt wel eerst praten. Maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Jij doet normaal tegen mij, ik doe normaal tegen jou.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Voor jezelf opkomen (assertief zijn) moet je bij voorkeur natuurlijk niet doen met je vuist.
Het met geweld oplossen als je het niet met woorden aan kan wordt niet voor niets een teken van zwakte genoemd.
Topreactie. Je kent me ook zo goed.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:42 schreef Kikvors het volgende:
Nah, je overcompenseert niet, je bent gewoon een eikel.
Wil niet zeggen dat ik het dan maar gelijk met alle kritiek eens moet zijn natuurlijkquote:Op zondag 10 juli 2011 15:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom open je dan dit topic om te vragen of het assertief is of niet?
Blijkbaar twijfel je daar zelf ook aan.
Waarom dan het topic?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:49 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer dat ik het niet met woorden af zou kunnen, straw, dat weet je vast hopelijk ook wel. Het is meer dat ik daar het geduld ergens niet voor heb. Ik heb geen zin om de nice guy te spelen als iemand anders constant loopt te irriteren. En het is ook echt niet alsof ik maar gelijk ga slaan. Ik ga echt wel eerst praten. Maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Jij doet normaal tegen mij, ik doe normaal tegen jou.
Dat is waar. Maar misschien zou je je inderdaad niet zo moeten laten opfokken. Laat het langs je heengaan of ban de mensen die je irriteren uit je leven.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:50 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat ik het dan maar gelijk met alle kritiek eens moet zijn natuurlijk
Laat ik het dan anders zeggen: het gedrag dat je beschrijft is eikelig. Verder ken ik je inderdaad niet, maar dat geldt voor zo'n beetje iedereen die reageert op dit topic.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:50 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Topreactie. Je kent me ook zo goed.
Ervaringen uitwisselenquote:Op zondag 10 juli 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom dan het topic?Je zegt nu in feite dat die klappen geoorloofd zijn.
Maar als mensen eikelig tegen mij doen, mag ik niet eikelig terug doen?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:52 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders zeggen: het gedrag dat je beschrijft is eikelig. Verder ken ik je inderdaad niet, maar dat geldt voor zo'n beetje iedereen die reageert op dit topic.
Je moeder is mislukt. Oprotten.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:53 schreef CaptainCookie het volgende:
Gast, kap eens met die mislukte Engelse woorden overal tussen te gooien.
Waarom eigenlijk? Het is één manier om voor jezelf op te komen.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Slaan is per definitie niet assertief en dat halve engels is gewoon ronduit kut.
Niet haten. Ik kan ook wel alles in het Engels doen, hoor. Voor mij is het soms gewoon natuurlijker om iets in het Engels te zeggen, dan om het in het Nederlands te doen. Als ik alles in het Nederlands zou willen doen zou ik moeten gaan nadenken.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Slaan is per definitie niet assertief en dat halve engels is gewoon ronduit kut.
joh, wat een volwassen en doordacht commentaar. "maar hunnie begonnen hoor" whine whine.... (laat ik je taalgebruik aanhoudenquote:Op zondag 10 juli 2011 15:53 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Maar als mensen eikelig tegen mij doen, mag ik niet eikelig terug doen?tis niet alsof ik begin, hoor.
Niet zo in de verdediging schieten. Ik snap de redenatie erachter maar het is wel een beetje irritant ja dat Engels en Nederlands door elkaar. Ik doe het zelf heel af en toe, maar als je het constant doet klinkt/leest het nogal vervelend.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:04 schreef JedimindhaX het volgende:
Okay, dus ik ben wazig. Kunnen jullie nu ophouden met zeiken? Jullie mochten daarbij willen dat jullie Engels zo goed was als het mijne. Dus. Steek die maar in je zak.
Okay, dus wat je zegt is dat ik het maar moet slikken?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:04 schreef simmu het volgende:
[..]
joh, wat een volwassen en doordacht commentaar. "maar hunnie begonnen hoor" whine whine.... (laat ik je taalgebruik aanhouden)
cursusje angemanagement wellicht? assertief is niet gelijk aan agressief tenslotte.
Weglopen?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:07 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Okay, dus wat je zegt is dat ik het maar moet slikken?
Als ik eerst meermaals met klem vraag of iemand op wil houden, en die persoon houdt niet op, moet ik het maar negeren dus?
Voor mij leest het niet vervelendquote:Op zondag 10 juli 2011 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet zo in de verdediging schieten. Ik snap de redenatie erachter maar het is wel een beetje irritant ja dat Engels en Nederlands door elkaar. Ik doe het zelf heel af en toe, maar als je het constant doet klinkt/leest het nogal vervelend.
Maar voor het gros van de mensen dus wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |