en ze mag ook nog eens mee de hypotheekrente betalen... best een trieste denkwijze.quote:Opzondag 10 juli 2011 14:47 schreef Jojoortje het volgende:
Jij komt te overlijden en zij moet dan verkassen?
Betekent dat dat ze ook rechten heeft, dus jij haar er niet zomaar uit kunt zetten?quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:35 schreef Emu het volgende:
Onze situatie: Ik werk, zij studeerd nog momenteel
Ik heb al gekocht betaal ongeveer 500 euro hypotheek. Zij betaald elke maand 250 euro aan mij als soort "huur". Ik neem alle kosten van gas, water, elektriciteit en internet op mij (ik schat 90 euro per maand).
Die is een werkhuis voor savonds voor zijn vriendin aan het zoeken zodat ze in haar vrije tijd ook nog wat oplevertquote:Op donderdag 14 juli 2011 14:34 schreef Lienekien het volgende:
Best opvallend dat TS helemaal niet meer reageert. Wil hij zijn vingers er niet meer aan branden?
Legio vrouwen trekken zo bij een man in "het wordt wel een keer geregeld.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat wordt TS afgefakkeld zeg, vaak door mensen die niet eens goed lezen. Het is best te begrijpen dat hij niet bij het eerste samenwonen alles wil regelen alsof ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn. De punten die terecht aangekaart worden, zoals direct moeten verhuizen bij overlijden, neemt hij welwillend op.
Edit: Het zou wat anders zijn als zijn partner niet meer gaat werken om voor kinderen te zorgen of het huishouden te doen ofzo.
Volgens mij lees jij zelf niet goed. Ik lees alle begrip voor het feit dat TS zijn koophuis niet direct gemeenschappelijk maakt, maar het wekt wel weerstand op dat hij de financiele meerdere van zijn partner wil zijn én blijven en haar rechteloos wil laten.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat wordt TS afgefakkeld zeg, vaak door mensen die niet eens goed lezen. Het is best te begrijpen dat hij niet bij het eerste samenwonen alles wil regelen alsof ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn. De punten die terecht aangekaart worden, zoals direct moeten verhuizen bij overlijden, neemt hij welwillend op.
Edit: Het zou wat anders zijn als zijn partner niet meer gaat werken om voor kinderen te zorgen of het huishouden te doen ofzo.
Tuurlijk zit daar een groot verschil in, maar voor TS niet echt. Het is zijn huis, zij betaalt mee aan de rente en de helft van de kosten, maar als hij zegt 'je kan opsodemieteren', dan kan ze gaan, als hij het loodje legt, mag ze na ingrijpen van hier ietsje langer blijven, maar het gaat allemaal naar papa en mama uiteindelijk. Dat klinkt niet heel liefdevol, maar vooral ook niet toekomstgericht en een partner zou een sukkel zijn als hij/zij hierin trapt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik lees nergens dat hij de meerdere zou willen zijn. En er zit nogal een groot gebied tussen rechteloos en recht op alles.
Wij hebben PRECIES dezelfde afspraken. We wonen nu een maand of 8 samen. Probleemloos. Het is maar hoe je het met elkaar wilt afspreken. Ik vind het mooi transparant en het werkt.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:45 schreef bart1977 het volgende:
Samenwonen
Ik ben 30+ en heb een huis. Ik heb sinds een jaar een vriendin en zij huurt een klein flatje. Het ziet er naar uit dat we gaan samenwonen in mijn huis.
We gaan niet trouwen en ik heb het standpunt: ieders eigendom blijft ieders eigendom. Ook heb ik als uitgangspunt dat we allebei prima voor onszelf kunnen zorgen als een van ons overlijdt, of de relatie wordt beëindigd.
Er zijn een aantal aandachtspunten voor mij, en ik kom langzaam tot de conclusie dat er eigenlijk bar weinig hoeft te worden vastgelegd.
Huis. Stel, we gaan uit elkaar. Geen probleem zo denk ik, zij zoekt dan een te huren appartement voor zichzelf. Stel, ik kom te overlijden. Ook geen probleem, het huis wordt dan geërfd door mijn ouders en zij zoekt een te huren appartement.
Pensioen. Stel, een van ons komt te overlijden. Geen probleem, want ieder heeft bij ABP zijn eigen pensioen opgebouwd.
Samenwonen. Ik wil aan haar vragen, om de helft van gas/water/licht te betalen, helft van gemeentebelasting en helft van hypotheekrente. Aflossingen breng ik zelf op.
Zit in bovenstaande denkfouten? Tips?
Heb ik nou zo'n romantisch idee van dat je een gezamenlijk inkomen hebt in een relatie als je samen in een huis woont? Zij draagt toch ook bij aan het huishouden? Dat jij het overmaakt vanaf jouw rekening maakt niet zo veel uit als zij de boodschappen betaalt hè, indirect betaalt ze gewoon mee.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:09 schreef JeOma het volgende:
Als er stront aan de knikker is en het dak gaat lekken, dan betaal ik dat 100%. Dat zijn de consequenties. Maar wel transparant.
Persoonlijk vind ik "de helft van de kosten" zelfs bijna onredelijk als het inkomensverschil erg groot is, en dat is het kennelijk want TS weet nu al dat als hij doodgaat, dat zij dan niet genoeg verdient om de hypotheek te kunnen betalen....quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tuurlijk zit daar een groot verschil in, maar voor TS niet echt. Het is zijn huis, zij betaalt mee aan de rente en de helft van de kosten, maar als hij zegt 'je kan opsodemieteren', dan kan ze gaan, als hij het loodje legt, mag ze na ingrijpen van hier ietsje langer blijven, maar het gaat allemaal naar papa en mama uiteindelijk. Dat klinkt niet heel liefdevol, maar vooral ook niet toekomstgericht en een partner zou een sukkel zijn als hij/zij hierin trapt.
Dus het is alsof ze huur aan je betaalt? En aan het einde van de relatie of bij overlijden van jou heeft ze nergens aanspraak op?quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:09 schreef JeOma het volgende:
[..]
Wij hebben PRECIES dezelfde afspraken. We wonen nu een maand of 8 samen. Probleemloos. Het is maar hoe je het met elkaar wilt afspreken. Ik vind het mooi transparant en het werkt.
Het is ook een keuze (die wij ook gemaakt hebben): ik zie het alsof zij huur aan mij betaalt. Zij vindt dat prima. Als er stront aan de knikker is en het dak gaat lekken, dan betaal ik dat 100%. Dat zijn de consequenties. Maar wel transparant.
Ik zeg: doen!
Dat dus. Ik zie dat vaak genoeg om me heen gebeuren.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
Legio vrouwen trekken zo bij een man in "het wordt wel een keer geregeld.
30 jaar later worden ze ingeruild en staan ze met lege handen.
Dat is zo'n beetje de samenvatting
Ja, en degenen die niet zo dom en volgzaam zijn worden gelijk voor gold digger uitgemaakt...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 07:33 schreef Nielsch het volgende:
De meeste vrouwen zijn domme volgzame schapen, dus die zullen het prima vinden om huur aan hun partner te betalen. Vrouwen met een beetje verstand van zaken, toekomst en investeringen zullen hier nooit akkoord mee gaan.
wel mee accoord gaan, omdat dit wordt mdegedeld als ze al vast zitten, maar ze zullen een uitweg gaan zoeken, dus geen constructief geheel voor de toekomstquote:Op vrijdag 15 juli 2011 07:33 schreef Nielsch het volgende:
De meeste vrouwen zijn domme volgzame schapen, dus die zullen het prima vinden om huur aan hun partner te betalen. Vrouwen met een beetje verstand van zaken, toekomst en investeringen zullen hier nooit akkoord mee gaan.
Onzin. Niet door mij. Ik zou ze voor verstandig uitmaken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en degenen die niet zo dom en volgzaam zijn worden gelijk voor gold digger uitgemaakt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |