abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99271443
quote:
'Krokodil' veroorzaakt duizenden slachtoffers

09-07-11 23:54 uur

'Krokodil' is de nieuwe zelfmaakdrug voor arme jongeren in Rusland. Het is levensgevaarlijk, je huid gaat er van rotten, maar het kost bijna niets en is daarom erg geliefd.

Hoestdrankje, benzine, jodium en zwavel laten pruttelen tot een dikke plak. Het kost bijna niets, maar heeft ook een vernietigende werking op het lichaam. 'Het breekt alles af', aldus Kysia Hekster NOS-correspondent in Rusland.

'Als je bent begonnen met gebruiken leef je nog een jaar, misschien twee,' vertelt de verslaggeefster. 'Het vreet je vlees op er komen diepe gaten in je huid tot op het bot en het stinkt verschrikkelijk.' Er zijn naar schatting een miljoen 'krokodil' verslaafden in Rusland, maar door gebrek aan afkickcentra kan de overheid niet adequaat optreden.
(Redactie)
PAS OP voordat je op deze link naar de bron klikt! De plaatjes bij dit artikel zijn bijzonder gruwelijk en absoluut niet geschikt voor lieve mensen. :P

Op o.a. youtube zijn overigens filmpjes over deze drug terug te vinden, die alle gruwelijkheden die ik ooit op internet ben tegengekomen, vér overstijgen. Voor de liefhebbers: gewoon zoeken op 'krokodil' dan komt het allemaal goed. ;)

Afijn, krokodil dus. Heroïne on steroids met de toxiciteit van nucleair afval. En het kost nagenoeg niets. Zeker weten dat we dit binnenkort in de VS ook gaan zien, en wellicht ook in door de crisis ernstig geraakte gebieden van West-Europa.
pi_99271483
Hier is al een topic over in uvt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_99271499
Dit is nieuws, lijkt me. Geen uvt.
pi_99271530
Nouja, het is daar al een paar weken geleden gestart met nieuwsberichten en video's. Bovendien is het een drug, dus hoort het wel bij uvt.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:03:19 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99271542
Ik vind het eigenlijk nog apart dat iemand 1 a 2 kan leven nog...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_99271543
Mooi niet dat ik daarop klik.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:04:13 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99271564
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:03 schreef twaalf het volgende:
Mooi niet dat ik daarop klik.
Same here. Gelieve ook elk plaatje niet te posten maar er gewoon naar te linken. Ook niet in spoilers ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_99271594
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:02 schreef Tamashii het volgende:
Nouja, het is daar al een paar weken geleden gestart met nieuwsberichten en video's. Bovendien is het een drug, dus hoort het wel bij uvt.
Laten we het aan de moderators overlaten. 2 topics tegelijk over hetzelfde onderwerp, maar in heel verschillende subfora, lijkt mij in elk geval geen ramp. :)
  zondag 10 juli 2011 @ 12:07:16 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_99271668
Waarom nemen mensen dit vrijwillig, vraag ik me dan altijd af. Je weet toch dat je er kapot aan gaat?
Laffe huichelaar
pi_99271763
quote:
9s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:07 schreef timmmmm het volgende:
Waarom nemen mensen dit vrijwillig, vraag ik me dan altijd af. Je weet toch dat je er kapot aan gaat?
Om de pijn van het bestaan te verzachten, of gewoon voor de kicks.

Zo leuk is het leven eigenlijk helemaal niet. En je hebt veel zelfdiscipline nodig om er echt van wat te maken, in arme gebieden nog véél meer dan hier. Als het allemaal ff helemaal niet meer wil lukken, of je loopt met ernstige trauma's rond, dan is de stap naar (nagenoeg gratis) drugs natuurlijk snel gemaakt. Meestal is het vluchtgedrag.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:12:01 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_99271803
Darwin awards !
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_99271840
Plus dat zij zich er waarschijnlijk niet van bewust zijn dat het zo gevaarlijk is. Er ligt een taboe op, dus geen goede informatie enzo.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:14:46 #13
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_99271870
Het moet wel een heel lekker gevoel geven, als je dat er voor over hebt.

Met een volle maag niet klikken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99271898
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:14 schreef Cucumissativus het volgende:
Het moet wel een heel lekker gevoel geven, als je dat er voor over hebt.

Met een volle maag niet klikken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik klikte terwijl ik eten in mijn mond had. Ha! 8-)

quote:
15s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:59 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
Zeker weten dat we dit binnenkort in de VS ook gaan zien
Hoezo? Dit wordt al jaren gebruikt hoor.
pi_99271977
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:13 schreef Tamashii het volgende:
Plus dat zij zich er waarschijnlijk niet van bewust zijn dat het zo gevaarlijk is. Er ligt een taboe op, dus geen goede informatie enzo.
Dat ook.

Maar m'n verslaafde ex (wiet, coke en verder alles wat ze te pakken kon krijgen) kreeg op het laatst ook allerlei ontstekingen. Heb haar erop gewezen dat de kans groot is dat het door de drugs komt, maar het interesseerde haar gewoon niet. Haar enige reactie was dat ze dan binnenkort maar een begrafenisverzekering moest afsluiten zodat haar ouders niet voor de kosten zouden moeten opdraaien. :')
  zondag 10 juli 2011 @ 12:34:39 #16
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99272480
De AD iphone apo had ook een smerig plaatje gewoon op de header geplakt. Zonder enige waarschuwing.

Niet zo fris van AD :).

[ Bericht 52% gewijzigd door CantFazeMe op 10-07-2011 12:40:50 ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_99272536
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:34 schreef CantFazeMe het volgende:
De AD iphone apo had ook een smerig plaatje gewoon op de header geplakt. Zonder enige waarschuwing

Pic komt eraan
Laat die pic maar zitten. Wil er geen gore topic van maken, zoals in UVT. ;)

Bovendien is het waarschijnlijk hetzelfde plaatje als het bovenste plaatje op de link naar de bron.
pi_99272570
quote:
waarschijnlijk omdat ze de heroïne niet meer kunnen betalen en ze een goedkoop alternatief zoeken als ze afkickverschijnselen krijgen. Vervolgens zullen ze het wel blijven gebruiken omdat ze anders naast afkickverschijnselen ook gaan voelen dat hun lichaam wegrot.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:39:51 #19
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99272646
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:36 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Laat die pic maar zitten. Wil er geen gore topic van maken, zoals in UVT. ;)

Bovendien is het waarschijnlijk hetzelfde plaatje als het bovenste plaatje op de link naar de bron.
Op verzoek wegehaald :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_99272784
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:39 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Op verzoek wegehaald :).
Tanx. ;)

Nu wordt het natuurlijk wel een veel minder goed lopend topic. Maar niet iedereen zit erop te wachten en sommigen kunnen er ook gewoon echt helemaal niet tegen.

Voor degenen die de harde gore écht willen zien, staan er genoeg aanwijzingen in de OP om daar vrij gemakkelijk toegang toe te krijgen. :)
  zondag 10 juli 2011 @ 12:45:22 #21
165512 MASD
Music is dead.
pi_99272811
quote:
De meesten zijn al herojunkies. Als je dan een praktisch gratis (en sterkere!) high kunt krijgen van een product die je zelf kunt opkoken, dan is het een makkelijke keuze.
Long live music.
pi_99272907
Dat "tot op het bot" is gewoon letterlijk. :D :D
Op zondag 18 maart 2012 01:03 schreef wietparkiet het volgende:
ik faal ;(
pi_99272956
Tja, dat krijg je als je goede hash gaat verbieden. In de VS zie je iets vergelijkbaars met Meth, in nog armere gebieden wordt er lijm gesnoven, wat ook destructief is.

Dit kun je dus rustig zien als het succes van de war on drugs. Een verbod op drugs is een stepping stone voor gruwelijk slechte drugs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99273020
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Tja, dat krijg je als je goede hash gaat verbieden. In de VS zie je iets vergelijkbaars met Meth, in nog armere gebieden wordt er lijm gesnoven, wat ook destructief is.

Dit kun je dus rustig zien als het succes van de war on drugs. Een verbod op drugs is een stepping stone voor gruwelijk slechte drugs.
Ah, de redenering van een gebruiker. Gewoon blijven hopen vriend, dan gaat het vast wel een keer gebeuren. ;)
pi_99273110
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:51 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ah, de redenering van een gebruiker. Gewoon blijven hopen vriend, dan gaat het vast wel een keer gebeuren. ;)
Wat is jouw verklaring dan?
pi_99273112
quote:

[..]

Wiet en hash zijn ongevaarlijk. Sigaretten en alcohol zijn allebei schadelijker, maar die zijn niet verboden.
ik faal ;(
pi_99273208
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Wat is jouw verklaring dan?
Mensen willen gewoon high worden. Of het verboden is of niet, interesseert een junk niet.

Wiet is overigens helemaal geen goede vervanger van de meeste andere (hard)drugs. Sterker nog, junks gebruiken wiet vaak om de wat minder prettige effecten van die andere drug, waar ze verslaafd aan zijn, te maskeren.
pi_99273269
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:02 schreef Tamashii het volgende:
Hou je kop met je moderator troep, trut. Dit is Nieuws en een heel ander subforum.
pi_99273284
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:00 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Hou je kop met je moderator troep, trut. Dit is Nieuws en een heel ander subforum.
You tell 'em.
ik faal ;(
pi_99273340
quote:

[..]

Het lijkt mij de redenering van iemand die niet teveel last heeft van geestvernauwing, maar geestverruimende middelen heb je daar echt niet voor nodig. Een helder verstand volstaat.
pi_99273368
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:54 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Wiet en hash zijn ongevaarlijk. Sigaretten en alcohol zijn allebei schadelijker, maar die zijn niet verboden.
Ben het met je eens dat je van sigaretten en alcohol ook dood kunt gaan. Ik ben dan ook geen voorstander van het gebruik van sigaretten en alcohol. ;) Of wiet en hash geheel ongevaarlijk zijn, daar valt over te twisten. Maar dat is een aparte discussie.

Overigens mogen van mij alle "verdovende middelen" gelegaliseerd worden. Ik ben niet van de rechtse verbodclub. Ik denk alleen niet dat het ook maar iets zal oplossen. :)
  zondag 10 juli 2011 @ 13:04:22 #32
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_99273397
Ik vind iedereen die drugs of teveel alcohol gebruikt een zielige idioot maar dit slaat toch wel alles.... :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_99273443
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:03 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat je van sigaretten en alcohol ook dood kunt gaan. Ik ben dan ook geen voorstander van het gebruik van sigaretten en alcohol. ;) Of wiet en hash geheel ongevaarlijk zijn, daar valt over te twisten. Maar dat is een aparte discussie.

Overigens mogen van mij alle "verdovende middelen" gelegaliseerd worden. Ik ben niet van de rechtse verbodclub. Ik denk alleen niet dat het ook maar iets zal oplossen. :)
Je kunt in theorie OD'en op wiet, maar in de praktijk is dat nogal lastig. Maargoed, da's inderdaad een discussie voor een ander subforum. :')

Je hebt in ieder geval minder last van shady dealers die wat geld nodig hebben. IJzervijlsel enzo. Heb je minder slachtoffers daarvan. :P
ik faal ;(
pi_99273462
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:04 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind iedereen die drugs of teveel alcohol gebruikt een zielige idioot maar dit slaat toch wel alles.... :{w
In wezen is het voor veel junks de ultieme drug.

Puur hedonisme en zelfdestructie FTW! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door SnieSnaSnuifie op 10-07-2011 13:13:49 ]
  zondag 10 juli 2011 @ 13:09:14 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_99273557
Ach het ruimt idg wel mooi op. :')

edit : ben ff gaan kijken het ruimt wel op maar alles behalve mooi :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_99273618
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:03 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

Er is dan ook geen probleem anders dan het verbod. Waarom zou je krokodil of meth gaan gebruiken als goeie drugs ook beschikbaar is? Het is niet toevallig dat er drugs opkomen die je in je keuken kunt maken.
pi_99273697
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:05 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Je kunt in theorie OD'en op wiet, maar in de praktijk is dat nogal lastig. Maargoed, da's inderdaad een discussie voor een ander subforum. :')
Ben ik allemaal met je eens. En ik kan nog wel wat andere vervelende bij-effecten van marihuana-gebruik opnoemen, maar schadelijker dan overmatig alcoholgebruik is het in elk geval zeker niet. "Eten" kan trouwens ook een verslaving worden waar je dood aan kunt gaan. ;)
quote:
Je hebt in ieder geval minder last van shady dealers die wat geld nodig hebben. IJzervijlsel enzo. Heb je minder slachtoffers daarvan. :P
Ben ik met je eens. Maar het legaliseren van wiet/hash zal het gebruik van middelen die een hele ander effect hebben, vrijwel niet tegengaan.

Een heroïnejunk is op zoek naar de high van heroïne en niet naar die van marihuana. Anders zou hij namelijk wel gewoon een joint opsteken, in plaats van de spuit in z'n arm zetten. ;)
pi_99273754
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:09 schreef deedeetee het volgende:
Ach het ruimt idg wel mooi op. :')

edit : ben ff gaan kijken het ruimt wel op maar alles behalve mooi :@
Je moet het inderdaad allemaal vrij letterlijk nemen. ;)
pi_99273812
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is dan ook geen probleem anders dan het verbod. Waarom zou je krokodil of meth gaan gebruiken als goeie drugs ook beschikbaar is? Het is niet toevallig dat er drugs opkomen die je in je keuken kunt maken.
Goed, dan wordt pure coke en heroïne voortaan vrij verkocht bij de Etos en de Kruidvat. Wat denk jij dat er dán gaat gebeuren? Even serieus nu heh.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:16:52 #40
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_99273845
Mooie naam gezien de wonden die ervanaf komen :{
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_99274026
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ben het wel volledig met je eens trouwens dat dit een gevolg is van slechte drugs.

En dat als alle drugs (dus niet alleen wiet/hash, want zoals gezegd, wiet/hash is geen substituut voor heroïne/cocaïne) vrij verhandelbaar zouden zijn, en de kwaliteit gecontroleerd zou worden, we dit probleem niet zouden hebben. Maar daar krijgen we dan weer een berg andere problemen voor terug.

Er is weldegelijk een heel valide reden dat (hard)drugs verboden zijn. Zoals er ook valide redenen zijn te bedenken om het (gecontroleerd) vrij te geven. En het blijft altijd een afweging tussen verschillende effecten.
pi_99274305
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:15 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Goed, dan wordt pure coke en heroïne voortaan vrij verkocht bij de Etos en de Kruidvat. Wat denk jij dat er dán gaat gebeuren? Even serieus nu heh.
Ik denk dat de criminaliteit spectaculair daalt en verder heel weinig.
pi_99274423
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat de criminaliteit spectaculair daalt en verder heel weinig.
Ik denk dat dat een naïeve gedachte is. Ik denk eerder dat half Nederland z'n bed niet meer uit zal komen om de toko draaiende te houden.

De meeste junks functioneren gewoon niet meer voldoende om te kunnn meedraaien.
pi_99274481
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:21 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ben het wel volledig met je eens trouwens dat dit een gevolg is van slechte drugs.

En dat als alle drugs (dus niet alleen wiet/hash, want zoals gezegd, wiet/hash is geen substituut voor heroïne/cocaïne) vrij verhandelbaar zouden zijn, en de kwaliteit gecontroleerd zou worden, we dit probleem niet zouden hebben. Maar daar krijgen we dan weer een berg andere problemen voor terug.
Ik kan me er niks bij voorstellen. Heroine is heel erg verslavend ja, dus daar moet je een hoge drempel voor maken.

quote:
r is weldegelijk een heel valide reden dat (hard)drugs verboden zijn.
Nee, eigenlijk niet. Principieel niet en qua doelmatigheid ook niet. Het is kennelijk gebaseerd op de gedachte dat drugs slecht voor je zijn, en dat het niet meer of in ieder geval minder gebruikt wordt als het verbiedt. Het eerste is betwistbaar, het tweede pertinente onzin.
pi_99274568
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:12 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ben ik allemaal met je eens. En ik kan nog wel wat andere vervelende bij-effecten van marihuana-gebruik opnoemen, maar schadelijker dan overmatig alcoholgebruik is het in elk geval zeker niet. "Eten" kan trouwens ook een verslaving worden waar je dood aan kunt gaan. ;)
Klopt.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:12 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

Ben ik met je eens. Maar het legaliseren van wiet/hash zal het gebruik van middelen die een hele ander effect hebben, vrijwel niet tegengaan.

Een heroïnejunk is op zoek naar de high van heroïne en niet naar die van marihuana. Anders zou hij namelijk wel gewoon een joint opsteken, in plaats van de spuit in z'n arm zetten. ;)
Ik zeg niet dat je harddrugs moet legaliseren. Meer de softdrugs. Of nog preciezer, de verdovende/hallucinogene middelen. Gewoon de drugs die op zich niet schadelijk zijn. Dan kun je in ieder geval nog een beetje reguleren wat er in een zakje wiet zit.
ik faal ;(
pi_99274597
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:29 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een naïeve gedachte is. Ik denk eerder dat half Nederland z'n bed niet meer uit zal komen om de toko draaiende te houden.
Waarom? Er is nu toch ook alcohol vrij verkrijgbaar? En die verboden drugs worden ook gewoon gebruikt. De toko draait nog steeds.

quote:
Junks zijn er dankzij het verbod, drugs brengt slechts verslaafden.
pi_99274617
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kan me er niks bij voorstellen. Heroine is heel erg verslavend ja, dus daar moet je een hoge drempel voor maken.
Ah, een hoge drempel! Maar een heroïnejunk wil nou eenmaal heroïne. Die wil geen hasj. Dus die zit niet te wachten op een drempel.
quote:
Nee, eigenlijk niet. Principieel niet en qua doelmatigheid ook niet. Het is kennelijk gebaseerd op de gedachte dat drugs slecht voor je zijn, en dat het niet meer of in ieder geval minder gebruikt wordt als het verbiedt. Het eerste is betwistbaar, het tweede pertinente onzin.
Neehoor, dat zie je helemaal verkeerd. Maar is er geen ander topic op fok waar we deze discussie kunnen voeren? Dan kom ik daar wel naartoe. :)
pi_99274627
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Legaal of niet, er is altijd wel een manier om eraan te komen. Dus verbieden met de gedachte dat er minder gebruikt wordt, is bullshit. Het wordt eerder meer gebruikt, omdat het een kick geeft dat je illegale shit inneemt. Verder heb je dan ook grotere kans op gevaarlijker spul, zoals ijzervijlsel bij je wiet.
ik faal ;(
pi_99274697
Ik denk dat gebruikers van (hard)drugs primair op zoek zijn naar de high. Dat het daarbij verboden is, wat het spannender maakt, is misschien mooi meegenomen. Maar niet de reden dat men gebruikt.
pi_99275183
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:34 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Ah, een hoge drempel! Maar een heroïnejunk wil nou eenmaal heroïne. Die wil geen hasj. Dus die zit niet te wachten op een drempel.
Als hij er wel aan kan komen tegen een redelijke prijs is het geen junk meer maar een verslaafde. In tegenstelling tot nu is er dan echter niemand meer die er belang bij heeft van iemands dipje gebruik te maken en hem aan de heroine te krijgen.

quote:
Neehoor, dat zie je helemaal verkeerd. Maar is er geen ander topic op fok waar we deze discussie kunnen voeren? Dan kom ik daar wel naartoe. :)
Ik vind het on topic genoeg eigenlijk.
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:34 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Legaal of niet, er is altijd wel een manier om eraan te komen. Dus verbieden met de gedachte dat er minder gebruikt wordt, is bullshit. Het wordt eerder meer gebruikt, omdat het een kick geeft dat je illegale shit inneemt. Verder heb je dan ook grotere kans op gevaarlijker spul, zoals ijzervijlsel bij je wiet.
Damn, is wiet al net zo gevaarlijk als cornflakes?
pi_99275236
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:

Damn, is wiet al net zo gevaarlijk als cornflakes?
Wait, wut? :')
ik faal ;(
pi_99275320
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:29 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van de bevolking heeft zijn leven gewoon op orde en heeft dus ook niet de behoefte om aan hun leven te ontsnappen d.m.v. drugsgebruik.
pi_99275677
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:49 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Echt ijzer in Special K van Kellogg's Cornflakes
  zondag 10 juli 2011 @ 13:59:11 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_99275682
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:49 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Echt ijzer in Kellogg's
pi_99276004
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:59 schreef freako het volgende:

[..]

Echt ijzer in Kellogg's
:')_!

Alleen als je shady dealers hebt, mmmmkay?
ik faal ;(
  zondag 10 juli 2011 @ 14:10:40 #56
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_99276196
In Sovjet Russia, drugs eats you
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_99276271
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:10 schreef Hyman het volgende:
In Sovjet Russia, drugs eats you
Soviet*
eat*
ik faal ;(
  zondag 10 juli 2011 @ 14:14:44 #58
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99276393
quote:

[..]

Kun jij niet denken?
  zondag 10 juli 2011 @ 14:16:06 #59
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99276457
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:51 schreef TheGame het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van de bevolking heeft zijn leven gewoon op orde en heeft dus ook niet de behoefte om aan hun leven te ontsnappen d.m.v. drugsgebruik.
Het grootste deel is anders grootgebruiker alcohol, nicotine en caffeine.
  zondag 10 juli 2011 @ 14:17:24 #60
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_99276519
Sovjet wordt in het nederlands gebruik ja
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_99276861
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:17 schreef Hyman het volgende:
Sovjet wordt in het nederlands gebruik ja
Dan zou het zijn "In Sovjet Rusland, drugs eten jou", en niet "In Soviet Russia, drugs eat you". Twee talen door elkaar kennie he
ik faal ;(
pi_99277661
Die plaatjes :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_99277850
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het grootste deel is anders grootgebruiker alcohol, nicotine en caffeine.
Doet dit afbreuk aan mijn punt? Nicotine en cafeïne worden niet gebruikt om aan emotionele problemen te ontsnappen en maar een klein deel van het totale aantal alcoholgebruikers is echt alcoholist.

Iemand die goed in het leven staat zal nooit een heroïne-junk worden, want voor zo iemand heeft heroïne totaal geen waarde. Heroïne maakt je gevoelloos en waarom zou je dat willen als je geen negatieve gevoelens hebt waaraan je wilt ontsnappen?
  zondag 10 juli 2011 @ 15:10:43 #64
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_99278908
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:24 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Dan zou het zijn "In Sovjet Rusland, drugs eten jou", en niet "In Soviet Russia, drugs eat you". Twee talen door elkaar kennie he
That det zomear ken in nederlend
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_99278928
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:10 schreef Hyman het volgende:

[..]

That det zomear ken in nederlend
Lol
ik faal ;(
pi_99278940
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:48 schreef TheGame het volgende:

[..]

Doet dit afbreuk aan mijn punt? Nicotine en cafeïne worden niet gebruikt om aan emotionele problemen te ontsnappen en maar een klein deel van het totale aantal alcoholgebruikers is echt alcoholist.

Iemand die goed in het leven staat zal nooit een heroïne-junk worden, want voor zo iemand heeft heroïne totaal geen waarde. Heroïne maakt je gevoelloos en waarom zou je dat willen als je geen negatieve gevoelens hebt waaraan je wilt ontsnappen?
Heroïne maakt je euforisch.
ik faal ;(
pi_99279603
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:11 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Heroïne maakt je euforisch.
Je voelt je "euforisch" omdat je geen negatieve emoties voelt. Als je deze niet in sterke mate hebt is dit effect ook een stuk minder waardevol.
pi_99279826
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:24 schreef TheGame het volgende:

[..]

Je voelt je "euforisch" omdat je geen negatieve emoties voelt. Als je deze niet in sterke mate hebt is dit effect ook een stuk minder waardevol.
Zou kunnen. Maar alsnog ben je niet gevoelloos, je negatieve emoties verdwijnen, positief blijft over.
ik faal ;(
pi_99280958
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:28 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maar alsnog ben je niet gevoelloos, je negatieve emoties verdwijnen, positief blijft over.
Maar zijn dit dezelfde positieve emoties die je nuchter hebt, of wordt alles vervangen door het "ik voel me goed want ik voel niks"-gevoel?

Ik vermoed het laatste, maar hier is niet veel over te vinden, omdat vrijwel alle ervaringsdeskundigen in zo'n negatieve spiraal zitten dat ze nog amper positieve gedachten hebben.
pi_99280991
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:50 schreef TheGame het volgende:

[..]

Maar zijn dit dezelfde positieve emoties die je nuchter hebt, of wordt alles vervangen door het "ik voel me goed want ik voel niks"-gevoel?

Ik vermoed het laatste, maar hier is niet veel over te vinden, omdat vrijwel alle ervaringsdeskundigen in zo'n negatieve spiraal zitten dat ze nog amper positieve gedachten hebben.
Klopt, het is nogal lastig te bewijzen. Objectief, that is. Laten we het maar houden op "je wordt euforisch". :P
ik faal ;(
pi_99284745
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:15 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:

[..]

er is natuurlijk een verschil tussen vrijgeven en vrijgeven. hoewel de minder gevaarlijke drugs(hash/xtc/paddo's/lsd/etc) wat mij betreft gewoon in een smartshop/coffeeshop verkocht zouden moeten worden met leeftijdsgrens van 21 oid, moet je voor de zwaar verslavende middelen als heroine alleen zooi beschikbaar stellen aan de al verslaafde gebruiker. het is niet perfect, maar zeker omdat heroinegebruik toch al aan het teruglopen is, is het beter om het voor huidige verslaafden de drug(of een substitutie) gratis ter beschikking te stellen, inclusief toegang tot een afkick programma, en de drug zelf in elk geval illegaal houden voor de rest van de gebruikers.
pi_99285349
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:19 schreef Asphias het volgende:

[..]

er is natuurlijk een verschil tussen vrijgeven en vrijgeven. hoewel de minder gevaarlijke drugs(hash/xtc/paddo's/lsd/etc) wat mij betreft gewoon in een smartshop/coffeeshop verkocht zouden moeten worden met leeftijdsgrens van 21 oid, moet je voor de zwaar verslavende middelen als heroine alleen zooi beschikbaar stellen aan de al verslaafde gebruiker. het is niet perfect, maar zeker omdat heroinegebruik toch al aan het teruglopen is, is het beter om het voor huidige verslaafden de drug(of een substitutie) gratis ter beschikking te stellen, inclusief toegang tot een afkick programma, en de drug zelf in elk geval illegaal houden voor de rest van de gebruikers.
Dan krijg je weer gezeik met, wanneer ben je verslaafd. Mensen die een paar keer heroïne geprobeerd hebben, beweren dat ze die-hard gebruikers zijn. Waardoor ze makkelijk kunnen scoren.
ik faal ;(
  zondag 10 juli 2011 @ 17:38:16 #73
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99285471
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:48 schreef TheGame het volgende:

[..]

Ja dat doet nogal wat af aan jouw mening ja, daar rustte namelijk alles op :')

Je hebt geen kennis van zaken en je laat het blijken.
  zondag 10 juli 2011 @ 17:40:09 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99285534
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:34 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Dan krijg je weer gezeik met, wanneer ben je verslaafd. Mensen die een paar keer heroïne geprobeerd hebben, beweren dat ze die-hard gebruikers zijn. Waardoor ze makkelijk kunnen scoren.
Daarom geeft geen enkel land hero weg, alleen evt methadon, goedkope hero voor junks
pi_99285559
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Daarom geeft geen enkel land hero weg, alleen evt methadon, goedkope hero voor junks
Ik beweerde niks anders.
ik faal ;(
  zondag 10 juli 2011 @ 17:40:54 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99285574
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:34 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Aan de meeste middelen kun je niet verslaafd raken dus dat scheelt weer he
  zondag 10 juli 2011 @ 17:42:25 #77
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99285638
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:40 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Ik beweerde niks anders.
Iemand die een paar keer heroine heeft gebruikt zal nooit opeens methadon willen, iemand die regelmatig een biertje drinkt gaat toch ook geen fles spiritus kopen als de kroeg een avond dicht is omdat de eigenaar ziek is?
  Moderator zondag 10 juli 2011 @ 17:43:26 #78
9859 crew  Karina
Woman
pi_99285673
Jezus, wat eng die zooi :{
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_99285706
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zwitserland wel hoor. Die waren dan ook weer heel snel van het probleem af.
  zondag 10 juli 2011 @ 17:44:01 #80
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_99285707
Net alsof het aantal gebruikers van heroine omhoog gaat als drugs gelegaliseerd wordt :') Eerder omlaag.
O)))
pi_99285753
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Iemand die een paar keer heroine heeft gebruikt zal nooit opeens methadon willen, iemand die regelmatig een biertje drinkt gaat toch ook geen fles spiritus kopen als de kroeg een avond dicht is omdat de eigenaar ziek is?
Bier en spiritus is wel heel iets anders dan heroïne en methadone. Of gebruik passende vergelijkingen, of niet.
ik faal ;(
pi_99285786
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Aan de meeste middelen kun je niet verslaafd raken dus dat scheelt weer he
Neger wat
ik faal ;(
  zondag 10 juli 2011 @ 17:45:54 #83
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_99285825
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:45 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Neger wat
Sowieso alle psychedelische drugs
O)))
pi_99285916
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:45 schreef arucard het volgende:

[..]

Sowieso alle psychedelische drugs
Kweenie, maar die Life2.0 loopt een beetje onzin uit te kramen nu. Eerst vergelijkt ie bier en spiritus met heroïne en methadone. Daarna begint ie ineens te lullen over drugs waar je niet aan verslaafd kunt raken.
ik faal ;(
  zondag 10 juli 2011 @ 17:50:31 #85
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_99286037
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:47 schreef Henkie94 het volgende:

[..]
Daarna begint ie ineens te lullen over drugs waar je niet aan verslaafd kunt raken.
Wat, bestaan die volgens jou niet dan?
O)))
pi_99286129
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:50 schreef arucard het volgende:

[..]

Wat, bestaan die volgens jou niet dan?
Ik doelde meer op het feit dat heroïne erg verslavend is en dan ineens iets zeggen over niet-verslavende drugs. Makes no sense. Er bestaan zeker wel drugs die niet of nauwelijks verslavend zijn. Zoals de psychedelics.
ik faal ;(
pi_99286141
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:38 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ja dat doet nogal wat af aan jouw mening ja, daar rustte namelijk alles op :')

Je hebt geen kennis van zaken en je laat het blijken.
Zegt de man die de werking van heroïne vergelijkt met de werking van nicotine en cafeïne...
  zondag 10 juli 2011 @ 17:57:46 #88
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99286356
quote:

[..]

Bier en spiritus is wel heel iets anders dan heroïne en methadone. Of gebruik passende vergelijkingen, of niet.
Een perignon en euroshopper dan, gebruik je fantasie :')
pi_99286358
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:52 schreef TheGame het volgende:

[..]

Zegt de man die de werking van heroïne vergelijkt met de werking van nicotine en cafeïne...
Op zich is de werking van alle drugs ongeveer hetzelfde. Aan receptoren in de synaps binden, en zo de opname van neurotransmitters verminderen, waardoor er meer in de synapsspleet bevindt.
ik faal ;(
pi_99286370
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:57 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Een perignon en euroshopper dan, gebruik je fantasie :')
Gebruik jij eerst maar eens wat logica.
ik faal ;(
  zondag 10 juli 2011 @ 17:58:10 #91
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99286376
quote:

[..]

Neger wat
Ja.
  zondag 10 juli 2011 @ 17:59:03 #92
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99286404
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:52 schreef TheGame het volgende:

[..]

Eerst quoten, dan kunnen anderen ook zien dat je uit je duim zuigt.
  zondag 10 juli 2011 @ 17:59:58 #93
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99286431
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:58 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Gebruik jij eerst maar eens wat logica.
Dat jij het niet snapt maakt het nog niet onwaar.
pi_99286487
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat jij het niet snapt maakt het nog niet onwaar.
Dat jij nou niet snapt wat er fout aan is.
ik faal ;(
  zondag 10 juli 2011 @ 18:04:43 #95
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99286602
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:01 schreef Henkie94 het volgende:

[..]

Dat jij nou niet snapt wat er fout aan is.
Laat me eens lachen en leg het me uit.
  zondag 10 juli 2011 @ 18:04:56 #96
165512 MASD
Music is dead.
pi_99286615
En weer een potentieel goed topic verpest door mensen die uit hun nek lullen. Bravo!
Long live music.
pi_99286625
quote:
6s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Laat me eens lachen en leg het me uit.
Nope.
ik faal ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: