Was dat niet voor de nieuwe concessie Gooi- en Vechtstreek waar nu een HOV-lijn komt?quote:Op zondag 10 juli 2011 12:38 schreef marcel.nl het volgende:
Kan iemand mij zeggen voor welke lijnen die nieuwe rood-grijze citea's voor zijn die nu in Nieuwegein staan ?
quote:Op zondag 10 juli 2011 02:09 schreef NoBody122 het volgende:
Eergisteren nog mooie zilverkleurige Citaro G's zien rijden in Linz (Oostenrijk)
Helaas niet getroffen op een fotogeschikt moment (die dingen rijden volgens mij alleen buiten het centrum om op de buitenlijnen). In het centrum wel 1 of 2 (trolley-)bussen gekiekt.
Verder de afgelopen weken nog in diverse Tsjechse steden bussen gekiekt voor dit topic. Die ga ik binnenkort posten (staan nog op GSM)
Zie OViBquote:
Precies.. laat CXX maar optieften in NOF en ZWFquote:Op maandag 11 juli 2011 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
ov-flop is veel te duur, dus komend weekend reis ik op 350 wel met losse kaartjes
Want alleen Cxx gaat daar over.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies.. laat CXX maar optieften in NOF en ZWF![]()
kan qbuzz de dienst gaan uitmaken met Qkaartjes \o/ wordt t reizen met de bus weer goedkoop
met die nieuwe ritkaarten is het gewoon aftands duur geworden :|quote:Op maandag 11 juli 2011 21:48 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Want alleen Cxx gaat daar over.
True; Cxx is een enthousiast voorstander van de OV-chip, maar het is gewoon overheidsbeleid.
Weer eens wat anders dan een lekker slang of aansluitingquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:03 schreef wesleycool het volgende:
.......wou ik een bus starten. was de koelvloeistof tank kapot....... :S
Volgens mij hebben die 2 geen offerte ingedient en hebben dus geen recht van spreken.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik verwacht genoeg bezwaren van met name Arriva en Kubus
Ik vind het eerder opmerkelijk dat er niets op de zijkant staat, geen connexxion, geen pouw, geen weet-ik-veel lijn, helemaal niets...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:40 schreef marcel.nl het volgende:
Wat vinden jullie trouwens hier van (OViB) ?
[ afbeelding ]
ik vind dat stomme Pouw logo daarop echt geen porum.
Net een mooie Mercedes met een Walibi sticker achterop.
Ze hadden de tekst "pauw vervoer.nl" beter kunnen veranderen in "Pauw vervoert voor:"quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Die achterzijde van de bus ziet er goed uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
Het is uitermate opvallend dat deze foto op werkelijk exact dezelfde plek is gemaaktquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:27 schreef marcel.nl het volgende:
Komen die bussen er echt voor Arnhem ? En de trolley's dan ? Of ben ik nu zo dom en is dit enkel een gephotosjopte nijmegen bus ?
Foto van de bus staat op OViB bij de foto's van De Maduro's. Persoonlijk vind ik de kleuren erg veel lijken op de Arnhemse stadsbussen. Oordeel zelf:quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:36 schreef springer1980 het volgende:
Syntus 2149 rijdt nu ook rond op de Veluwe, maar is beplakt / gespoten in donkerder blauw dan de overige streekbussen. Onderkant is donkerblauw, lijkend op de kleur van de blauwe boog, en daarboven zit lichtblauw maar nogmaals donkerder dan de overige bussen. En de koersfilm doet het zomaar...
Ik heb ze nog mee gemaakt als nieuwe bussen. En vooral het model daarvoor nog bewust mee gemaakt (CSA-I)quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:13 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jeugd sentiment!
Vooral die Hainje-Dafjes met hun zwartrokende ronkende rammelende diesel
lekker klikken bij het instappenquote:Op donderdag 28 juli 2011 00:13 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jeugd sentiment!
Vooral die Hainje-Dafjes met hun zwartrokende ronkende rammelende diesel
TCR heeft zelfs een Volvo 8700LE (B12BLE 6x2) met halfautomaat (I-Shift, red.).quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
Op lijn 350 hebben er een aantal van gereden, net als in Flevoland en in het noorden van Overijssel. Ook rond Hilversum, Amsterdam, Nieuwegein en in Zeeland.
Op OViB staan foto's van pendelvervoer van het Herrie Festival in Hilvarenbeek waar oa jullie (Sabeh) dus reden. Het valt mij meteen op dat jullie wel erg oude bussen nog rond hebben rijden of zijn die puur voor dit soort pendel ritten?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:33 schreef wesleycool het volgende:
dadelijk pendelen. station (tilburg??)>>Decibel. met een Iveco Irisbus Crossway. link naar bus: http://img8.auto24.ee/auto24/320/537/16445537.jpg
2009.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:27 schreef fotostarter het volgende:
Die bussen in Nijmegen zijn toch helemaal nog niet zo oud?
Lion's City, maar ik wil de exacte lengtes van die voertuigen weten.quote:
Vervoerders schaffen geen materiaal aan, maar leasingbedrijven doen dat en verhuren deze.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:07 schreef marcel.nl het volgende:
Lang leve de aanbestedingen.
2 gevolgen:
1) veel te vroege afschrijving / buiten dienst stelling van goede bussen
2) materiaal waarvan de afschrijving sneller gaat en dus sneller uit mekaar pleuren
Dat wist ik niet. Dus al die Connexxion amba's zijn geen eigen bezit ?quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vervoerders schaffen geen materiaal aan, maar leasingbedrijven doen dat en verhuren deze.
Sommige wel, sommige weer niet. Weet geen serie nummers maar vroeger kochten de busbedrijven wel zelf de bussen. Tegenwoordig is het idd (vrijwel) allemaal lease volgens mij...quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:47 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dus al die Connexxion amba's zijn geen eigen bezit ?
Wellicht dat laatste, maar mogelijk is hij ook een kenner; Niva's zijn vrij bijzonder in Nederland natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:04 schreef Alexxxxx het volgende:
hij keek al erg vrolijkHad je hem verteld dat hij op blauwe Niva's moest letten, hij zat zo te kijken? Of kwam dat omdat ik hem vanaf Hallum heb achtervolgd?
zou heel goed kunnen natuurlijkquote:Op zondag 28 augustus 2011 18:29 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wellicht dat laatste, maar mogelijk is hij ook een kenner; Niva's zijn vrij bijzonder in Nederland natuurlijk.
En nee, niet tegen hem gezegd; las pas achteraf waar je allemaal geweest was
Hehe.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:14 schreef Pallas-Athene het volgende:
Vanaf 9 december 2012 rijdt Qbuzz in de regio Utrecht.
Hier te lezen op RTV Utrecht.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/384961
Connexxion is een slechte verliezer, evenals Arriva toen dat bedrijf Groningen en Drenthe kwijtraakte.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:25 schreef Pallas-Athene het volgende:
Uit betrouwbare bron komt deze quote:
"Connexxion bekijkt of er verdere juridische stappen tegen dit besluit van BRU genomen kunnen worden."
Ze weten van geen opgeven.
Daarom worden er ook acties gehouden in de 3 grote steden.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Connexxion is een slechte verliezer, evenals Arriva toen dat bedrijf Groningen en Drenthe kwijtraakte.
Het gaat die bedrijven niet om het beter bedienen van de reizigers, maar om het behartigen van hun aandeelhouders...
Zelf wil ik RET ook weg hebben, want dat bedrijf gedraagt zich ook hufterig tegenover personeel en reizigers. Dit met medewerking van Stadsregio Rotterdam, die ook al bizar weinig betekent voor de mobiliteit...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:33 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Daarom worden er ook acties gehouden in de 3 grote steden.
Om dit soort gezeik te voorkomen.
RET vertrekt voorlopig niet. Ze hebben net met Kubus een overeenkomst gesloten om het vervoer in de stadsregio vanaf 2012 gezamenlijk uit te gaan voeren.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zelf wil ik RET ook weg hebben, want dat bedrijf gedraagt zich ook hufterig tegenover personeel en reizigers. Dit met medewerking van Stadsregio Rotterdam, die ook al bizar weinig betekent voor de mobiliteit...
Peters heeft eerst het GVU naar de donder geholpen en doet dit nu weer in Rotterdam.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zelf wil ik RET ook weg hebben, want dat bedrijf gedraagt zich ook hufterig tegenover personeel en reizigers. Dit met medewerking van Stadsregio Rotterdam, die ook al bizar weinig betekent voor de mobiliteit...
En wie heeft de overhand in deze samenzwering?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
RET vertrekt voorlopig niet. Ze hebben net met Kubus een overeenkomst gesloten om het vervoer in de stadsregio vanaf 2012 gezamenlijk uit te gaan voeren.
Hopelijk pleegt Rob van Holten een coup door alle personeelsleden over te laten lopen naar Qbuzz.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
RET vertrekt voorlopig niet. Ze hebben net met Kubus een overeenkomst gesloten om het vervoer in de stadsregio vanaf 2012 gezamenlijk uit te gaan voeren.
RET, maar het wordt gepresenteerd als een gezamenlijk iets. Ze hopen zo de boel binnen te slepen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:53 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
En wie heeft de overhand in deze samenzwering?
Pedro Peters natuurlijk...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:53 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
En wie heeft de overhand in deze samenzwering?
Eerst maar eens afwachten wat het wordt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:57 schreef Pallas-Athene het volgende:
Pedro heeft eerst hier in Utrecht de boel weten te vernaggelen.
Een vos verliest wel zijn haren, niet zijn streken.
Ik hoop een verbetering voor jullie daar.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten wat het wordt.
Niet afwachten, Pedro meteen uitschakelen. Die man is een gevaar voor de reiziger. Iemand moet hem stoppen voordat hij weer toeslaat...quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten wat het wordt.
ik zit in Groningen, dus ik heb er geen last vanquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:01 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik hoop een verbetering voor jullie daar.
Hij laat een spoor van verwoesting achter zich.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niet afwachten, Pedro meteen uitschakelen. Die man is een gevaar voor de reiziger. Iemand moet hem stoppen voordat hij weer toeslaat...
Dat wist ik niet.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zit in Groningen, dus ik heb er geen last van
En wie verzorgd daar het vervoer?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:31 schreef o.us het volgende:
Ik woon zelf in Carnisselande, Barendrecht (Rotterdamse voorstad) wat dus . Dit stadsdeel wordt bediend door drie verschillende buslijnen (181, 182 en 183) naar Zuidplein, station Barendrecht en de Kralingse Zoom, allemaal via de IKEA Barendrecht. Tijdens de spits zitten al die buslijnen vol, om de kwartier is er een bus want binnen Carnisselande rijden ze voor 90% dezelfde route. Ik zat dus in de bus vandaag en er werd omgeroepen dat er vanaf de nieuwe dienstregeling 181 en 183 zal verdwijnen en lijn 182 zal blijven een zeer gewijzigde route met als eindhalte Kralingse Zoom via station Barendrecht. Maar de tram 25 zal dan nog frequenter rijden maar ik heb een bushalte pal naast mijn straat en de dichtsbijzijnde tramhalte is 7 minuten lopen.
Meh. Daar gaat mijn comfort.
Qbuzz verzorgt het busvervoer en de tram overduidelijk de RET. Maar dat maakt zo toch niets uit door RET Buzz.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:34 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
En wie verzorgd daar het vervoer?
Welk bedrijf?
Vrijwel alles rijdt en het rijdt behoorlijk op tijd. Meer kan ik er niet over vertellen, omdat ik niet meer met de bus reis in Groningenquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:07 schreef Pallas-Athene het volgende:
Dat wist ik niet.
Dus kan je vast wat positiefs vertellen over Qbuzz?
Dat is hier in Utrecht ook nog zo, de tram verzorgd Conexxion.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:35 schreef o.us het volgende:
[..]
Qbuzz verzorgt het busvervoer en de tram overduidelijk de RET. Maar dat maakt zo toch niets uit door RET Buzz.
Ok, dus positief tot zover je er mee te maken hebt.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vrijwel alles rijdt en het rijdt behoorlijk op tijd. Meer kan ik er niet over vertellen, omdat ik niet meer met de bus reis in Groningen
Qbuzz is een betrouwbare busmaatschappij in tegenstelling tot de bussen van de RET.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vrijwel alles rijdt en het rijdt behoorlijk op tijd. Meer kan ik er niet over vertellen, omdat ik niet meer met de bus reis in Groningen
Eén bedrijf betekent niet altijd één en hetzelfde beleid. Zeker als het om dochterbedrijven gaatquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:40 schreef Pallas-Athene het volgende:
Mooiste is de zogenaamde "winkelkaartjes".
Die van de GVU zijn niet geldig bij Connexxion en andersom.
Terwijl het een bedrijf is.
En per regio zijn er ook nog weer verschillende kaartjes bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:49 schreef o.us het volgende:
[..]
Eén bedrijf betekent niet altijd één en hetzelfde beleid. Zeker als het om dochterbedrijven gaat.
precies..quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En per regio zijn er ook nog weer verschillende kaartjes bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |