Ah een soort sandbox zeg maar? Maar wat is dan het nut van tijdreizen? Anders dan om bijvoorbeeld enorme afstanden af te leggen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:53 schreef Kikvors het volgende:
Dan heb je nog niet overwogen dat er bij elke tijdreis een alternatieve, parallelle wereld ontstaat, die totaal geen invloed heeft op de realiteit waaruit de reiziger afkomstig is.
Oh ja die gast!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:19 schreef 22 het volgende:
Volgens mij hadden we 11 jaar geleden John Titor.
Maar hoe zouden we ze moeten herkennen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ja die gast!
Ik denk niet dat tijdreizen mogelijk is. Als het 'ooit' zou gebeuren dat mensen naar het verleden reizen, zouden we ze toch moeten tegenkomen in ons heden..
Ehm, nee, zo werken herinneringen niet. En wat is een lichtwezen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:31 schreef sbonestroo het volgende:
Ik denk dat we het principe van tijdreizen sowiso los moeten koppelen van de wereld die we nu ervaren. Met het lichaam dat we nu hebben lijkt het me niet mogelijk en prettig. Als lichtwezen echter is het wel mogelijk om in tijd te reizen als je beseft dat alles in het nu plaatsvind. Verleden, heden toekomst zitten allemaal in het moment van Nu. Je kan nu toch ook in je hoofd teruggaan naar je vakantie van vorig jaar. We noemen het een herrinnering, maar misscien gaan we op het moment van herrinneren wel terug naar het echte moment.
Wat nou als ik me iets verkeerd herinner? Ga ik dan terug naar een verleden dat niet bestaat?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:31 schreef sbonestroo het volgende:
Ik denk dat we het principe van tijdreizen sowiso los moeten koppelen van de wereld die we nu ervaren. Met het lichaam dat we nu hebben lijkt het me niet mogelijk en prettig. Als lichtwezen echter is het wel mogelijk om in tijd te reizen als je beseft dat alles in het nu plaatsvind. Verleden, heden toekomst zitten allemaal in het moment van Nu. Je kan nu toch ook in je hoofd teruggaan naar je vakantie van vorig jaar. We noemen het een herrinnering, maar misscien gaan we op het moment van herrinneren wel terug naar het echte moment.
Of je zou ervan uit moeten gaan dat alles toch op dit moment plaatsvindt. Omdat er eigenlijk geen tijd bestaat maar wij die alleen maar als zodanig ervaren?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:31 schreef sbonestroo het volgende:
Ik bedoel je entiteit, maar dan zonder lichaam.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:32 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Ehm, nee, zo werken herinneringen niet. En wat is een lichtwezen?
Hij voorspelde ook een burgeroorlog in Amerika en die is er niet gekomen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ah ja, John Titor. Hij was online voor 9-11 plaatsvond en schijnt daar verscheidene clues voor te hebben gegeven. Maar stel nu dat de CIA dat had opgepakt en 9-11 zou voorkomen? Dan is wat John Titor "weet" vanuit zijn geschiedenis niet waar. En dus klopt er een deel van het tijdreizen niet, want dat stukje kennis van het verleden is met hem mee terug gereis in de tijd, terwijl dat dus niet klopt. Ziedaar weer de tijdparadox, en dan ook alleen nog over zoiets kleins als een stuk kennis van het verleden.
Wanneer kennis uit het verleden kennis van de toekomst wordt, ontstaat per definitie een paradox. Je zou om enige beinvloeding te vermijden alleen maar het verleden moeten moeten kunnen "zien", zonder er zelf actief aan deel te nemen.
Als er geen tijd bestaat- het principe tijd is toch door mensen bedacht- en alles nu is, dan zou het makkelijk moeten zijn om tijd te reizen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Of je zou ervan uit moeten gaan dat alles toch op dit moment plaatsvindt. Omdat er eigenlijk geen tijd bestaat maar wij die alleen maar als zodanig ervaren?
Een puur bewustzijn zonder fysiek lichaam denk ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:32 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Ehm, nee, zo werken herinneringen niet. En wat is een lichtwezen?
Aan hun tijdmachine, wellicht? En de afwezigheid van voorouders en verleden en ze zijn geen inwoner van een staat. En ik neem aan dat ze anders gekleed gaan ja.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:30 schreef 22 het volgende:
[..]
Maar hoe zouden we ze moeten herkennen?
Aan hun robotpak?
In principe wel, maar we weten niet in onze dimensie wat de toekomst brengt en daarom zou dat alleen op bewustzijnsniveau werken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:35 schreef sbonestroo het volgende:
[..]
Als er geen tijd bestaat- het principe tijd is toch door mensen bedacht- en alles nu is, dan zou het makkelijk moeten zijn om tijd te reizen.
+ dat als je vanuit een dimensie waarin iedereen leeft met tijd (hier dus) gaat tijdreizen, en dan bijvoorbeeld naar het verleden, wat gebeurd er dan in het nu? Herhaalt het verleden zich? of komt er een gat in de toekomstige historische tijdlijn?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In principe wel, maar we weten niet in onze dimensie wat de toekomst brengt en daarom zou dat alleen op bewustzijnsniveau werken.
Als ze onherkenbaar willen blijven, dan zorgen ze daar wel voor, lijkt me. En hoe herken je iemand die geen inwoner is? Als een tijdreiziger in kleding van deze tijd rondloopt over straat voor een korte tijd, dan is er geen mens die dat verdacht vindt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Aan hun tijdmachine, wellicht? En de afwezigheid van voorouders en verleden en ze zijn geen inwoner van een staat. En ik neem aan dat ze anders gekleed gaan ja.
Wie zegt dat ze met een tijdmachine werken? Misschien reizen ze via licht?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Aan hun tijdmachine, wellicht? En de afwezigheid van voorouders en verleden en ze zijn geen inwoner van een staat. En ik neem aan dat ze anders gekleed gaan ja.
Ik denk dat je dan op precies hetzelfde moment terugkomt als je bent vertrokken. Maar dan moet je wel zorgen dat je eerder terugbent dan je bent vertrokken anders kom je in een 'loop'quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:42 schreef sbonestroo het volgende:
[..]
+ dat als je vanuit een dimensie waarin iedereen leeft met tijd (hier dus) gaat tijdreizen, en dan bijvoorbeeld naar het verleden, wat gebeurd er dan in het nu? Herhaalt het verleden zich? of komt er een gat in de toekomstige historische tijdlijn?
Of je komt jezelf tegen. Dat lijkt me namelijk waarschijnlijker. Want je gaat mij niet vertellen dat ik spontaan verdwijn als mijn toekomstige ik 9 juli 2011 komt opzoeken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan op precies hetzelfde moment terugkomt als je bent vertrokken. Maar dan moet je wel zorgen dat je eerder terugbent dan je bent vertrokken anders kom je in een 'loop'
daar had ik niet aan gedacht, dat is ongeveer zoals in één van de harry potter films ook gebeurd. (en dan bedoel ik niet een loop, maar het tijdreizen)quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan op precies hetzelfde moment terugkomt als je bent vertrokken. Maar dan moet je wel zorgen dat je eerder terugbent dan je bent vertrokken anders kom je in een 'loop'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |