Om maar weer even on topic te gaan: 
Ik had een aantal van die kookboekjes van ¤0,99 per stuk gehaald en een aantal is helemaal geweldig vind ik (iig om te lezen, ik heb nog niets gemaakt). Ik denk dat het wel een beetje aan de schrijvers ligt. Per boekje tussen de 55 en 63 recepten. 
![32941-500-500-fit.png]()
Recensies:
Ode aan de persoonlijke noot (hoe je een kant-en-klaarmaaltijd persoonlijk maakt)Schrijver: Anna Pavlowitch
Over het gebruik van diepvries spullen, potjes, blik spul ed. 
Hoofdstukken over: Amuses, hoofdgerechten, nagerechten en tussendoortjes. 
Voorbeelden van recepten: Amuse: Gedroogde abrikozen met daarom heen gebakken spek. Hoofdgerecht: Aardappel-zalmkoekjes waar gebruik wordt gemaakt van kant en klare rösti uit de vriezer maar dan zelf nog wat extra's door mengen. Nagerecht: Blanke vla met ananas en gember, gebaseerd op een Afrikaans drankje. Tussendoortje: Tagliatelle van flensjes met citroen. Kant en klare flensjes/pannenkoeken in reepjes snijden voor een grappige bordopmaak.
Pluspunten: Leuke inleidende verhaaltjes (leuk om gewoon door te lezen), veel eenvoudig te maken recepten met over het algemeen producten uit normale supermarkten.
Minpunten: Toetjes vallen wat tegen in vergelijking met de rest.
Om eindelijk af te rekenen met de recepten van oma (Vindingrijke recepten uit de 21ste eeuw)Schrijver: Raphaële Vidaling en Anna Pavlowitch
Over koken op een net iets andere manier dan in de ouderwetse kookboeken
Hoofdstukken over: Herontdek de klassiekers, onverwachte ingrediënten of combinaties, experimentele technieken en de presentatie is alles.
Voorbeeld recepten: Klassiekers: Witlofrozen met honing, onverwachte ingrediënten: Amuses van crosnes, vooral grappig als je er bij verteld dat het rupsen uit Guatemala zijn (wat het niet is dus). Technieken: Pastinaakstalagmieten met Edammer.  Presentatie: Roze spaghetti met romanescokool (zie foto)
Pluspunten: Leuke inleidende verhaaltjes (leuk om gewoon door te lezen), veel eenvoudig te maken recepten met over het algemeen producten uit normale supermarkten.
Minpunten: Als je denkt, ik zoek een leuk voorgerecht voor vanavond dan moet je het hele boekje doorbladeren, de gangen staan niet netjes bij elkaar.
Zoete varianten van hartige recepten en vice versa (Culinaire kunstwerkjes voor wie van tegenstellingen houdt)Schrijver: Véronique Chapacou
Over zoete gerechten die er uit zien als hartig en omgekeerd en gecombineerd.
Hoofdstukken over: Hartige gerechten vermomd als toetje, toetjes vermomd als hartige hapjes en Hartige zoetigheden.
Voorbeeld recepten: Hartig: Chocolademelk met paddenstoelen. Zoet: Zoete pizza met fruit en suiker ipv groentes. Gecombineerd: Gepaneerde kip met roze suikeramandelen.
Pluspunten: Leuk idee, meeste recepten van deze 4 boekjes.
Minpunten: De inleidende stukjes zijn minder leuk om te lezen. Veel bewerkelijke recepten met vrij moeilijk te vinden ingrediënten. Weinig recepten waarvan ik denk, dat moet ik maken.
Proef dit en trouw met me!Schrijver: Raphaële Vidaling
Over originele recepten voor etentjes voor twee en veel andere tips voor tijdens de avond
Hoofdstukken over: Aperitief, voorgerechten, hoofdgerechten, bijgerechten, kaas, desserts en zoetigheid, ontbijt.
Voorbeeld recepten: Aperitief: Aquarium voor twee, een groot glas drank opgemaakt als vissenkom met 2 rietjes. Voorgerecht: Lychees in de schil met vulling van kipfilet. Hoofdgerecht: Eendenborst met basamicokaramel. Bijgerecht: Gebakken zoete aardappel met munt. Kaas en dessert: Citroentaart met amandelen. Ontbijt: Toast van ontbijtkoek met mandarijntjes. 
Minpunten: Kan ik eigenlijk niet bedenken, ik vind dit het leukste boekje. Zelfs als je voor jezelf of vrienden wilt gaan koken ipv je geliefde.
Conclusie: De boekjes van Raphaële Vidaling en Anna Pavlowitch zijn leuke boekjes. het boekje over zoeten en hartige is wat minder. Er zijn natuurlijk nog meer boekjes en voor deze prijs zou je net zo goed de hele serie in huis kunnen halen. Ik ga iig nog even kijken of er nog meer boekjes van Raphaële Vidaling en Anna Pavlowitch tussen zitten.