Van Rhijn, Speelde best goed.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:48 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik volg zonder geluid, rechtsback is ligeon toch?
Matig middenveld een geen dynamiek bij de voorste 3, dan krijg je datquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:30 schreef Devz het volgende:
Wedstrijd niet gezien, maar slechts 1-0 tegen Emmen klinkt vrij matig.
Niet veel denk ik. Zeker gezien de hoeveelheid aan middenvelders, lijkt het een beetje op een einde verhaal voor Enoh bij Ajax.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:43 schreef Burrito het volgende:
Enoh viel keihard door de mand. Hij is echt het voorbeeld van een voetballer waar De Boer niet van houdt, ik ben benieuwd hoeveel minuten Enoh nog gaat maken in een Ajax shirt.
Jammer dat Boerrichter niet speelde (blessure) ik was wel benieuwd.
En zelfs dan, De Boer wilt het Cruyff voetbal en daarbij geldt: Als wij de bal hebben kunnen hun niet scoren. Dan kan je beter nog Serero hebben die mee verdedigd dan een kerel als Enoh.quote:
Klopt. The best defense is offense huhquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:42 schreef Adames het volgende:
[..]
En zelfs dan, De Boer wilt het Cruyff voetbal en daarbij geldt: Als wij de bal hebben kunnen hun niet scoren. Dan kan je beter nog Serero hebben die mee verdedigd dan een kerel als Enoh.
Balbeheersing, techniek, en hoe hij wegdraaitquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:51 schreef Gwunnik het volgende:
Hmm, vond het allemaal niet bijster boeiend vanmiddag dus heb het niet afgekeken. Serero was dus de verrassing... wat maakte hem zo overtuigend?
Mooi zo! Die eerste 2 verwacht je niet bij een Afrikaanquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Balbeheersing, techniek, en hoe hij wegdraait
Met de Zeeuw pleitte, Lindgren pleitte, en Enoh niet al te best qua verdedigende middenvelder heb je weinig goeds qua centraal middenveld rondlopen, en dat was wel het probleem bij Ajax.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:32 schreef Urquhart het volgende:
Ik krijg ook sterk de indruk dat Enoh een beetje afgeschreven is bij De Boer.
[..]
Niet veel denk ik. Zeker gezien de hoeveelheid aan middenvelders, lijkt het een beetje op een einde verhaal voor Enoh bij Ajax.
Als je balverlies wil lijden : Stel één-oog op en je komt aan je trekkenquote:Op zondag 10 juli 2011 00:49 schreef Pedroso het volgende:
Och, Enoh kun je er best bij hebben hoor. Voetballend misschien niet de beste maar tegenstanders spelen niet graag tegen 'm. Houdt veel tegen en is wel een bikkel, hebben we niet veel bij Ajax,
Reinste competitievervalsing. Begint er op te lijken dat de bedrijfsvoering van Chelsea en Real Madrid is overgewaaid naar Nederland.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:03 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik vind het echt ontzetten zuur dat PSV zo royaal geholpen is door de gemeente. Had een makkelijk seizoen voor Ajax verwacht maar dat zit er met een PSV op oorlogssterkte niet in. Overweeg een klacht naar de KNVB te sturen, dit kan toch niet.
dit is nog erger omdat het (direct) overheidsgeld is.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:26 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Reinste competitievervalsing. Begint er op te lijken dat de bedrijfsvoering van Chelsea en Real Madrid is overgewaaid naar Nederland.
Des te mooier is het toch als PSV gewoon keihard gaat falen met hun geforceerde aankopenquote:Op zondag 10 juli 2011 15:26 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Reinste competitievervalsing. Begint er op te lijken dat de bedrijfsvoering van Chelsea en Real Madrid is overgewaaid naar Nederland.
Ze hebben gewoon het stuk grond gekocht.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:03 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik vind het echt ontzetten zuur dat PSV zo royaal geholpen is door de gemeente. Had een makkelijk seizoen voor Ajax verwacht maar dat zit er met een PSV op oorlogssterkte niet in. Overweeg een klacht naar de KNVB te sturen, dit kan toch niet.
Moeten ze wel gaan falen, gaat enorm spannend worden heb ik het idee. Twente is tot nu toe ook niet of nauwelijks verzwakt.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:29 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Des te mooier is het toch als PSV gewoon keihard gaat falen met hun geforceerde aankopen
Ik wil graag een nieuwe auto. Zal de gemeente mijn grond onder mijn huis ook kunnen kopen?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:30 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon het stuk grond gekocht.
JE doet net of de gemeente een X bedrag heeft overgemaakt voor niks.
Dat hebben ze ook. Het geld was toch bedoeld om de club te redden? Hoe in godsnaam kan je verklaren een week(!) na de "redding" 3 spelers voor miljoenen euro's te kopen?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:30 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon het stuk grond gekocht.
JE doet net of de gemeente een X bedrag heeft overgemaakt voor niks.
Net alsof ze een blik Europese toppers hebben open getrokken. Gewoon 3 goeie spelers gehaald van wat subtoppers. Ik kan me er niet zo druk om maken.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Moeten ze wel gaan falen, gaat enorm spannend worden heb ik het idee. Twente is tot nu toe ook niet of nauwelijks verzwakt.
Maar goed, als ze nu weer CL niet halen zijn ze weer failliet.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:34 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Net alsof ze een blik Europese toppers hebben open getrokken. Gewoon 3 goeie spelers gehaald van wat subtoppers. Ik kan me er niet zo druk om maken.
Maar dan kunnen ze toch altijd nog de lucht boven het stadion verkopen aan de gemeente?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:35 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Maar goed, als ze nu weer CL niet halen zijn ze weer failliet.
quote:Op zondag 10 juli 2011 15:36 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Maar dan kunnen ze toch altijd nog de lucht boven het stadion verkopen aan de gemeente?
Nee, maar het verschil tussen Ajax, Twente en PSV was afgelopen seizoen ook klein he.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:34 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Net alsof ze een blik Europese toppers hebben open getrokken. Gewoon 3 goeie spelers gehaald van wat subtoppers. Ik kan me er niet zo druk om maken.
Ze bakte er alle 3 weinig van.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:37 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nee, maar het verschil tussen Ajax, Twente en PSV was afgelopen seizoen ook klein he.
Hypocriet. De gemeente heeft de Arena gefinancierd. Daarnaast kijk je door een Ajax bril. Het is een deal niets meer niets minder.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:03 schreef Plus_Ultra het volgende:
Nee. CL is niet begroot en mag ook niet meer. Daarnaast. Die 18 miljoen die in spelers is geïnvesteerd komt van Dzsudzsak, Afellay, Salcido en nog wat inkomsten. Verdiep je eens in de materie.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:35 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Maar goed, als ze nu weer CL niet halen zijn ze weer failliet.
Ja, maar die investeringen kunnen alleen gedaan worden omdat er geld van de gemeente is gekomen om de club te redden. Als dat geld van de gemeente er niet was gekomen, had het geld van transfers gebruikt moeten worden om de club te redden.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:58 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Nee. CL is niet begroot en mag ook niet meer. Daarnaast. Die 18 miljoen die in spelers is geïnvesteerd komt van Dzsudzsak, Afellay, Salcido en nog wat inkomsten. Verdiep je eens in de materie.
De gemeente geeft de Arena gefinancierd ja, en nu? Het is voorlopig nog steeds geen Ajax stadion met die regenboog stoeltjes, de gaten en de grachten. Ze willen het dichten, maar als ze dat doen kunnen de toppers niet meer optreden in de Arenaquote:Op zondag 10 juli 2011 20:56 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Hypocriet. De gemeente heeft de Arena gefinancierd. Daarnaast kijk je door een Ajax bril. Het is een deal niets meer niets minder.
De gemeente Amsterdam beheert het stadion en de grond van de Arena.
De gemeente Eindhoven beheert alleen de grond van het Philips stadion en de herdgang.
Het is gewoon belachelijk dat belastinggeld wordt gebruikt om een club te 'redden' die dat helemaal niet nodig heeft.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:56 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Hypocriet. De gemeente heeft de Arena gefinancierd. Daarnaast kijk je door een Ajax bril. Het is een deal niets meer niets minder.
De gemeente Eindhoven beheert alleen de grond van het Philips stadion en de herdgang.
Wie kijkt hier nu door een bril?quote:Ik wil graag een nieuwe auto. Zal de gemeente mijn grond onder mijn huis ook kunnen kopen?
Niet het huis zelf! Want dan kunnen ze er nog iets mee. Nee, alleen de grond zodat ze feitelijk niks hebben
JC schaal over 19 dagen, valt mee.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ffs ik heb echt zin in het nieuwe seizoen, nog een maand!!
En dan hopelijk gewoon dik winnen. Ben echt benieuwd wat Sigthorsson en Serero bij Ajax gaan presteren en dat Steek en Jan er gewoon bij zijn. Zou echt een mooi jaar kunnen wordenquote:
quote:
pure liefdequote:
Als hij nú nog zal meedoen, scoort ie er nog gewoon 10 per seizoenquote:
Ik word misselijk van al die reacties uit Londen. Dat Bergkamp maar lekker thuis blijftquote:
quote:Op zondag 10 juli 2011 20:56 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Situatie is natuurlijk totaal anders aangezien de gemeente amsterdam al betrokken is bij het stadion vanaf het begin en volgens mij is ajax nooit 100% eigenaar geweest van het stadion.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:56 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Enoh kun je gebruiken als je iemand hebt die je op de huid moet zitten.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:49 schreef Pedroso het volgende:
Och, Enoh kun je er best bij hebben hoor. Voetballend misschien niet de beste maar tegenstanders spelen niet graag tegen 'm. Houdt veel tegen en is wel een bikkel, hebben we niet veel bij Ajax,
Die dus eigenlijk nodig was voor het reddingsplan. Zelf heb je je trouwens ook niet echt verdiept in de materie trouwens, als je de situatie met jullie stadion vergelijkt met de arena...quote:Op zondag 10 juli 2011 20:58 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
Nee. CL is niet begroot en mag ook niet meer. Daarnaast. Die 18 miljoen die in spelers is geïnvesteerd komt van Dzsudzsak, Afellay, Salcido en nog wat inkomsten. Verdiep je eens in de materie.
Live gezienquote:
Wat een heldquote:
quote:DE LUTTE - De eerste twee weken met Dennis Bergkamp als assistent zijn Frank de Boer goed bevallen. „Er is een heel goede klik met Dennis”, aldus de Ajax-trainer tijdens het trainingskamp in De Lutte.
Dennis Bergkamp (links) en Frank de Boer (rechts). „Tijdens de evaluaties van en voorbereidingen op de trainingen blijkt dat Dennis heel veel voetbalgevoel en -verstand heeft. Natuurlijk moet hij zijn weg nog een beetje vinden, maar ik vind dat de samenwerking soepeltjes verloopt.”
Volgens De Boer steekt Bergkamp – naar de filosofie van Johan Cruijff – ook tijd en energie in de Ajacieden afzonderlijk. „Hij is al bezig de spelers individueel te begeleiden, geeft veel tips. Door zijn ervaring als speler en intelligentie heeft hij er veel kijk op.”
quote:Op maandag 11 juli 2011 01:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als hij nú nog zal meedoen, scoort ie er nog gewoon 10 per seizoen
Mooi in HDquote:Op maandag 11 juli 2011 10:07 schreef Saekerhett het volgende:
Dat Frank en Dennis elkaar begrijpen, was al lang bekend uiteraard:
Ik heb sowieso niet echt een hoge pet op van Blind. Ik heb hem wel eens even gesproken toen hij op vakantie was en het is een man die mij niet bevalt. Ik heb er in ieder geval niets mee.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel blij dat Blind weg is. Hij gaf toch best wel veel problemen voor een assistent trainer...
quote:El Hamdaoui en Aissati melden zich bij Jong Ajax
- Mounir El Hamdaoui en Ismaïl Aissati hebben zich maandagochtend gemeld bij de eerste training van Jong Ajax. Het duo komt voorlopig niet in de plannen voor van coach Frank de Boer.
Aissati zou vorige week nog bij de hoofdmacht aansluiten voor het trainingskamp in De Lutte. Privéomstandigheden stonden dat echter in de weg.
Daardoor heeft Aissati een achterstand en gaat hij niet mee met de selectie van het eerste die maandag naar Duitsland vertrok voor een volgend trainingskamp.
De Boer gaf eerder al te kennen dat El Hamdaoui niet meer in beeld is voor de hoofdmacht. Er heeft zich bij de Amsterdammers nog geen club gemeld voor de spits.
Zijn vervanger Kolbeinn Sigthorsson, overgekomen van AZ, sloot maandagochtend voor het eerst aan bij de ploeg van De Boer. Ook vakantiegangers Gregory van der Wiel, Christian Eriksen en Nicolai Boilesen zijn er weer bij. Jan Vertonghen besloot ondanks een liesblessure ook mee te reizen naar Nürnberg.
quote:Afkoopsom Vertonghen hoger dan twintig miljoen
11/07/2011 09:40
Voorlopig is een transfer bij gebrek aan concrete interesse niet aan de orde. Ajax en Jan Vertonghen hebben beide hun voorwaarden.
Vertonghen, die door een liesblessure twee weken moet toekijken, beseft dat er belangstelling voor hem is. Maar niet elke club kan hem verleiden Ajax te verlaten. 'Er zijn maar vijf of zes clubs die voor mij in aanmerking komen. Als die niet komen, dan gaat de deur bij voorbaat dicht', zei de Belg tegen Eredivisie Live.
Maar ook niet elke club kan de gewenste afkoopsom ophoesten. 'We kunnen niet vragen wat we willen voor Vertonghen, want hij heeft een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract staan', gaf technisch manager Danny Blind een inkijkje. 'Voor die afkoopsom moet je denken aan een bedrag dat hoger ligt dan twintig miljoen euro.'
Die heb ik niet gekeken nee. Ik was niet thuis.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:50 schreef Catch22- het volgende:
Als dat nieuws voor je is, ben je niet diehard, want dan heb je Emmen - Ajax niet gekeken
Ik heb zitten zappen met de tour. Daar was wel spektakel.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:50 schreef Catch22- het volgende:
Als dat nieuws voor je is, ben je niet diehard, want dan heb je Emmen - Ajax niet gekeken
quote:Ajax volgt Zweeds talent en krijgt transfervrije Engelsman op proef
Maandag, 11 juli 2011 om 17:54
Volgens het Zweedse Aftonbladet houdt Ajax de verrichtingen van Niklas Hult (21) goed in de gaten. De Scandinavië-scout van de Amsterdammers, John Steen Olsen, heeft de middenvelder van Elfsborg al enige malen aan het werk gezien. Hult heeft nog een contract tot 2014; de competitie in Zweden loopt nog tot december.
Hult is nu bezig aan zijn vierde seizoen bij de A-selectie, maar komt nu pas echt op gang. De viervoudig Zweeds jeugdinternational speelde dit seizoen zestien wedstrijden en scoorde drie keer. Met de belangstelling van Ajax is hij zeer vereerd, laat hij weten aan het medium. “Wow, dat is nog eens een club. Ik hoop dat ze belangstelling voor me blijven houden”, zegt Hult. "Het is sowieso een bevestiging dat ik het hier goed doe. Al moet ik me nog wel ontwikkelen."
Behalve Hult is er nog een middenvelder, die kans maakt om een contract bij Ajax in de wacht te slepen. Harry Forrester (20) is momenteel transfervrij en traint mee met de beloften. De Engelsman speelde vorig seizoen bij Aston Villa en werd uitgeleend aan Kilmarnock.
Vind het ook een vreemd verhaal die forrester, zal wel getest worden en daarna kan ie weer wegquote:Op maandag 11 juli 2011 19:06 schreef Agentperry het volgende:
Als je transfervrij weg mag bij villa wat moet je dan bij ajax vraag ik me toch echt af. Maar dat van Forrester is toch al oud nieuws?
Die Hult ken ik ook helemaal niet.
Hebben we nog helemaal geen middenvelders? Jezus dan mogen we wel eens op gaan schietenquote:Op maandag 11 juli 2011 19:58 schreef Enchanter het volgende:
Ah een middenvelder , die hadden we nog niet
Daar zijn er ook wat meer van dan spitsenquote:Op maandag 11 juli 2011 20:14 schreef King_of_cubes het volgende:
Die scout in Scandinavië doet uitstekend werk hoor maar hij scout bijna alleen maar middenvelders.
Goede gast die janssen.quote:Janssen voelt niets bijzonders bij Ajax
Dat Theo Janssen de overstap van FC Twente naar Ajax maakte, wil niet zeggen dat hij plots openlijk zijn liefde voor de Amsterdamse club gaat betuigen.
Foto: ProShots
Hij voelt niets bijzonders bij het Ajax-shirt, zegt hij eerlijk in het NUsport-magazine.
"Interesseert me niets welk shirt ik aan heb. Vorig seizoen speelde ik in het rood, nu in het rood-wit. Ik zie niet zoveel verschil. Moet ik dan anders gaan doen? Ik houd niet van mensen die anders gaan doen."
Janssen kan er weinig mee dat supporters elk jaar weer iemand anders moeten aanmoedigen. "Zij moedigen geen spelers aan, maar een club. Je hebt spelers die zeggen dat ze van een club houden. Dat moeten ze zelf weten. Ik vind Ajax een mooie club, maar ik ga niet het logo kussen."
Nooit een doel
Nieuwe Ajacieden zeggen vaak dat Ajax altijd al het grote doel was. Dat geldt niet voor Janssen. "Klopt", lacht hij besmuikt. "Ik had nooit echt een doel."
"Normaal gesproken had FC Twente vorig seizoen kampioen moeten worden. Ik dacht ook dat we daar stabiel genoeg voor waren. Dat bleek niet zo te zijn. Die laatste wedstrijd tegen Ajax..." Hij zucht even.
"Ik was erg teleurgesteld dat er zoveel jongens niet hun niveau haalden. Jongens waarvan ik verwachtte dat ze er zouden staan. Daar baalde ik zo van dat de transfer sneller tot stand is gekomen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |