quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:38 schreef Cee het volgende:
Geweldig nummer, die MH. Toen ik gisteren hoorde dat het MH was, werd ik meteen blij voor ons alorske.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:49 schreef themauster het volgende:
Je zou maar in Lamburgjj wonen krijg je er automatisch een kutaccent bij
Ach Grunners zijn ook niet te verstaanquote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:49 schreef themauster het volgende:
Je zou maar in Lamburgjj wonen krijg je er automatisch een kutaccent bij
juist wel, die spreken gewoon duidelijk ABNquote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Ach Grunners zijn ook niet te verstaan
Dit dus, als Groningers nederlands spreken dan is dat meestal zonder 1 of ander accent drenten en twenten spreken meestal met een boers accentquote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:49 schreef alors het volgende:
[..]
juist wel, die spreken gewoon duidelijk ABN
Iedereen heeft een accent.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:54 schreef themauster het volgende:
[..]
Dit dus, als Groningers nederlands spreken dan is dat meestal zonder 1 of ander accent drenten en twenten spreken meestal met een boers accent
Jawel maar veel brabanders en limburgers vergeten hun dialectmodus uit te zetten als ze Nederlands gaan praten. Dat ze met zachte g praten snap ik wel, maar zovaak hoor ik ze gewoon met die a (ipv e) doorpraten. Dos achh keichoaf ha, i.p.v. dat is echt keigaaf he.quote:
Limburgers met hun 'kei'quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:02 schreef alors het volgende:
[..]
Jawel maar veel brabanders en limburgers vergeten hun dialectmodus uit te zetten als ze Nederlands gaan praten. Dat ze met zachte g praten snap ik wel, maar zovaak hoor ik ze gewoon met die a (ipv e) doorpraten. Dos achh keichoaf ha, i.p.v. dat is echt keigaaf he.
Voor veel mensen is het lastig die modus uit te zetten. Zou het zelfde zijn als dat je je hele leven rechts rijdt en, terwijl je in de auto zit, ineens de regel wordt ingezet dat iedereen verplicht links moet rijden. Het lukt mij niet om m'n accent helemaal te verbloemen maar ik pas me wel aan zover het kan natuurlijk. Maar m'n vader is vrijwel onverstaanbaar voor niet brabo's denk ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:02 schreef alors het volgende:
[..]
Jawel maar veel brabanders en limburgers vergeten hun dialectmodus uit te zetten als ze Nederlands gaan praten. Dat ze met zachte g praten snap ik wel, maar zovaak hoor ik ze gewoon met die a (ipv e) doorpraten. Dos achh keichoaf ha, i.p.v. dat is echt keigaaf he.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:49 schreef alors het volgende:
[..]
juist wel, die spreken gewoon duidelijk ABN
ik zei niks over een kutaccent hoor, ik zeg alleen dat Limburgers en Brabanders voor de rest van Nederland veel minder verstaanbaar praten. Daarom worden ze ook vaker ondertiteld op tv.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:07 schreef Cee het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het lastig die modus uit te zetten. Zou het zelfde zijn als dat je je hele leven rechts rijdt en, terwijl je in de auto zit, ineens de regel wordt ingezet dat iedereen verplicht links moet rijden. Het lukt mij niet om m'n accent helemaal te verbloemen maar ik pas me wel aan zover het kan natuurlijk. Maar m'n vader is vrijwel onverstaanbaar voor niet brabo's denk ik.Het dédain waarmee sommige mensen (niet jij) kijken/luisteren naar mensen zoals mijn vader, alsof het holenberen zijn, vind ik echt rete-arrogant.
Oh nee, wacht: kei-arrogant.
wanneer ben je jarig?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:08 schreef borisz het volgende:
Nu we het toch over taal hebben. Wat ik nooit snap van de Provincies in het oosten en ook wel zuiden. van harte proficiat. Het is of proficiat of zoals in de normale wereld van harte gefeliciteerd
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:56 schreef 3rdRock het volgende:
kippen kunnen vliegen, bij mijn weten zijn er maar 5 die niet kunnen vliegen:
pinguin
struisvogel
emoe
kasuaris
kiwi
(en evt ondersoorten van bovengenoemde dieren)
kippen kunnen niet hoog of ver vliegen, tis meer springen metbehulp van vleugels, maar toch....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |