quote:Snookerspeler Bjorn Haneveer stopt: 'Het is niet leefbaar'
Bjorn Haneveer (35) stopt met snooker op het hoogste niveau. Het PTC-toernooi in Antwerpen wordt zijn laatste proftoernooi.
Haneveer bergt zijn keu op omdat profsnooker na de hervormingen in de Main Tour niet langer financieel leefbaar is voor spelers uit de subtop.
Te duur
'Met twaalf extra toernooien is er wel meer prijzengeld te winnen, maar ook je onkosten stijgen enorm', zegt hij woensdag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. 'Als je dan ook nog eens een gezin te onderhouden hebt en sociale lasten moet betalen, dan kan dat alleen door het snooker te combineren met een job. Ik ben dus ook schrijnwerker op de momenten dat ik niet ergens ter wereld een toernooi speel. Waardoor van trainen al helemaal niets meer in huis komt. Bijgvolg zakt je niveau en kom je terecht in een neerwaartse spiraal.'
Afscheid in Antwerpen
Haneveer, de beste Belgische snookerspeler aller tijden, neemt komend weekend afscheid. Dan staat hij in de Lotto Arena tegenover Jimmy White. 'Ik kijk uit naar het duel. Een leuke loting: een aantrekkelijke affiche én niet onhaalbaar. Ik wil er in de Lotto Arena nog één keer vol voor gaan. Of ik daarna nog doorga op Belgisch niveau, weet ik nog niet. Alleen als mijn niveau aanvaardbaar blijft. Ik ga wel nog vaker commentaar geven bij het snooker op Eurosport.'
Door het afhaken van Haneveer wordt Luca Brecel (16) de enige Belg op de Main Tour.
Vind je? Trump won 'm op een fluke... O'Sullivan was degene die de mooie breaks maakte.quote:Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef JedaiNait het volgende:
Was een erg leuk tournooi in Antwerpen en vooral een mooie finale. Dit was de eerste keer dat ik een tournooi bezocht heb en veel beter had het niet gekund!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |