De top16 op dit momentquote:World Snooker, IMG Media - a division of IMG - and Eurosport are pleased to announce the extension of their long term partnership for an additional five seasons: 2011-2012 to 2015-2016.
The new agreement nearly doubles Eurosport's snooker offering, which increases from 10 to 19 tournaments per season. The sport's biggest tournaments, including the World Championship, will be shown to over 125 million homes in Europe.
Eurosport has acquired all exclusive TV and digital rights to broadcast LIVE the 19 tournaments on Eurosport and Eurosport 2 channels as well as on the Eurosport Player web TV service and mobile application. The deal covers all Eurosport's 59 countries (with some exceptions* in the UK).
Eurosport has broadcast snooker since 2003 and contributed to its growing popularity in Europe thanks to unrivalled exposure. Last season over 500 hours of snooker were broadcast on Eurosport, reaching 96 million different viewers, and these figures are set to increase.
During the coming 2011/12 season, Eurosport and Eurosport 2 will broadcast all world ranking events plus the Wuxi Classic, World Cup and Brazilian Masters and, for the first time, six of the Players Tour Championship events held in Europe.
World Snooker Chairman Barry Hearn said: "IMG has negotiated a fantastic deal for snooker and gives further momentum to the growth of the sport throughout Europe and beyond.
"We have established new events in the continent including the German Masters ranking event and the European PTC tournaments, and we're delighted that all of these will be screened by Eurosport. The spread of snooker in the region has been phenomenal in recent years and this is a key part of our continued efforts to make it a global sport.
"Revenues from our International broadcast agreements are becoming significantly more relevant for our business and the sport as a whole. Expanding these revenue streams will help us to create new events with more prize money for the players."
Adam Kelly, Senior Vice President & Marketing Director, IMG Media said: "IMG Media is pleased to have renewed the deal between World Snooker and Eurosport for this prestigious and emerging property. Over the last five years IMG has witnessed significant growth in snooker revenues and the continued partnership with Eurosport is testament to the growing popularity of the sport as it reaches broadening audiences across Europe."
Julien Bergeaud, Director of Programmes and Broadcasting, Eurosport Group said: "Snooker performs well in all European markets and achieves audience peaks equivalent to the greatest sporting events. For instance we drew 50 million different viewers for the 2011 World Snooker Championship. Our exclusive partnership with IMG Media and World Snooker confirms the status of Eurosport as the reference for Snooker in Europe."
* The deal does not feature coverage in the UK of the Masters, Welsh Open, UK Championship and World Championship and does not guarantee exclusive coverage in the UK of the World Open.
The 19 tournaments for the 2011-2012 season on Eurosport are:
6-10 July 2011, Wuxi Classic, China
11-17 July 2011, World Cup, Thailand
18-24 July 2011, Australian Goldfields Open, Australia
25-28 August 2011, PTC Europe / Paul Hunter Classic, Germany
5-11 September 2011, Shanghai Masters, China
15-18 September 2011, Brazilian Masters, Brazil
30 September - 2 October 2011, PTC Europe, Poland TBC
21-23 October 2011, PTC Europe, TBA
27-30 October 2011 or 26 March - 1 April 2012, World Open, TBA
11-13 November 2011, PTC Europe, Belgium TBC
3-11 December 2011, UK Championship, York
16-18 December, PTC Europe, TBA
6-8 January 2012, PTC Europe, Germany TBC
15-22 January 2012, The Masters, London
1-5 February 2012, German Masters, TBA
13-19 February 2012, Welsh Open, TBA
14-18 March 2012, PTC Final, TBA
26 March - 1 April or 2-8 April 2012 , China Open, China
21 April - 7 May 2012, World Championship, Sheffield
PTC: Player Tour Championship
TBA: to be announced
TBC: to be confirmed
quote:Stephen Hendry na 23 jaar uit top-16
Stephen Hendry zal zo goed als zeker uit de top zestien van de wereldranking snooker verdwijnen. Dat betekent dat de zevenvoudige wereldkampioen voor het eerst in 23 jaar een kwalificatieronde zal moeten spelen voor het UK Championship, een toernooi dat hij vijf keer won.
Ook het Masters in Wembley, waarin hij met zes zeges recordhouder is, kan de 42-jarige Schot aan zijn neus zien voorbijgaan. Hendry kan alleen nog op een wildcard hopen.
De ranglijst die gehanteerd zal worden bij het UK Championship, het German Masters, het Wembley Masters en het Snooker Shootout, wordt begin oktober, na het zesde PTC-toernooi in het Poolse Warschau opgemaakt. De kans dat Hendry daarop bij de eerste zestien zal staan, is vrijwel onbestaande. Na zijn uitschakeling in de eerste ronde van het Shanghai Masters is hij virtueel naar de negentiende plaats weggezakt. Zelfs met winst in het vijfde PTC in Gloucester heeft hij slechts een theoretische kans om zich weer bij de elite te scharen. Aan het PTC in Warschau neemt Hendry niet deel.
'Natuurlijk zou het pijn doen om twee majors als het UK Championship en het Masters te moeten missen', reageerde Hendry. 'Dat zou een hele teleurstelling zijn, maar zoals ik nu speel, zou ik ook in die toernooien toch in de eerste ronde uitgeschakeld worden. Ik ben momenteel gewoon helemaal niet in vorm en heb dan ook weinig zelfvertrouwen.'
Hendry kwam in 1988 als 19-jarige de top zestien binnen. Negen jaar lang was hij nummer een.
Maar dit is toch ook een masterquote:Op zaterdag 17 september 2011 17:18 schreef borisz het volgende:
Alleen de UKopen, Masters & WK zijn populair. Die toernooien hebben eigen topics die altijd wel redelijk lopen.
Ach ja als snookerspeler minimaal 8k ophalen wil ik ook wel naar Brazilie om het snooker te promotenquote:Op zaterdag 17 september 2011 17:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar dit is toch ook een masterAls er snooker op TV is ben ik van de partij!
haha truequote:Op zaterdag 17 september 2011 17:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Ach ja als snookerspeler minimaal 8k ophalen wil ik ook wel naar Brazilie om het snooker te promoten.
Maar daarmee doe je toch ook juist ervaring op?quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:38 schreef borisz het volgende:
Ja ach is leuk allemaal maar ik zou me als een Stephen Lee meer druk maken om de komende weken om de top16 plek vast te houden. Scoren op de laatste 2 PC's te gaan tot de cutoff en je dan zeker bent van de UKopen ipv in Brazilie een toernooi te spelen voor die 8k.
Hij heeft net verloren van Ebdonquote:Op zaterdag 17 september 2011 20:13 schreef Steffie het volgende:
Selby is sowieso een leuke speler om aan het werk te zien. Mooi dat hij gelijk aan het begin van het seizoen alweer goed in vorm is. Hopen dat die het nu ook langer vol kan houden dan vorig jaar en op de echt grote toernooien nog beter voor de dag kan komen.
quote:Top-16 (direct gekwalificeerd voor UK Championship; deelname The Masters):
> in: Stuart Bingham, Stephen Lee, Martin Gould
> uit: Jamie Cope, Peter Ebdon, Stephen Hendry
17-32 (1 kwalificatieronde):
> in: Fergal O’Brien, Tom Ford
> uit: Liang Wenbo, Gerard Greene
33-48 (2 kwalificatieronden):
> in: Jack Lisowski, Alan McManus, Joe Jogia
> uit: Barry Pinches, Mark Joyce, Tony Drago
49-64 (3 kwalificatieronden):
> in: Ben Woollaston, James Wattana
> uit: Rod Lawler, Ian McCulloch
quote:Snookerspeler Bjorn Haneveer stopt: 'Het is niet leefbaar'
Bjorn Haneveer (35) stopt met snooker op het hoogste niveau. Het PTC-toernooi in Antwerpen wordt zijn laatste proftoernooi.
Haneveer bergt zijn keu op omdat profsnooker na de hervormingen in de Main Tour niet langer financieel leefbaar is voor spelers uit de subtop.
Te duur
'Met twaalf extra toernooien is er wel meer prijzengeld te winnen, maar ook je onkosten stijgen enorm', zegt hij woensdag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. 'Als je dan ook nog eens een gezin te onderhouden hebt en sociale lasten moet betalen, dan kan dat alleen door het snooker te combineren met een job. Ik ben dus ook schrijnwerker op de momenten dat ik niet ergens ter wereld een toernooi speel. Waardoor van trainen al helemaal niets meer in huis komt. Bijgvolg zakt je niveau en kom je terecht in een neerwaartse spiraal.'
Afscheid in Antwerpen
Haneveer, de beste Belgische snookerspeler aller tijden, neemt komend weekend afscheid. Dan staat hij in de Lotto Arena tegenover Jimmy White. 'Ik kijk uit naar het duel. Een leuke loting: een aantrekkelijke affiche én niet onhaalbaar. Ik wil er in de Lotto Arena nog één keer vol voor gaan. Of ik daarna nog doorga op Belgisch niveau, weet ik nog niet. Alleen als mijn niveau aanvaardbaar blijft. Ik ga wel nog vaker commentaar geven bij het snooker op Eurosport.'
Door het afhaken van Haneveer wordt Luca Brecel (16) de enige Belg op de Main Tour.
Vind je? Trump won 'm op een fluke... O'Sullivan was degene die de mooie breaks maakte.quote:Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef JedaiNait het volgende:
Was een erg leuk tournooi in Antwerpen en vooral een mooie finale. Dit was de eerste keer dat ik een tournooi bezocht heb en veel beter had het niet gekund!
De enige wedstrijd waar ik deze week wat van gezien heb, en uitgerekend dat frame, geweldigquote:
quote:Luca Brecel heeft zich zondag in het Engelse Sheffield overtuigend geplaatst voor de tweede voorronde van het WK snooker. De 17-jarige uit Maasmechelen versloeg de 40-jarige Engelsman Ian McCullogh met 10-2.
McCullogh, die in 2006 nog de halve finale bereikte tijdens het WK, pakte het eerste frame, na een marathon die maar liefst één uur en acht minuten duurde. Brecel was niet meteen aangeslagen want met breaks van 95, 61, 62 en 59 won hij zes frames op rij. McCullogh kon de eerste sessie afsluiten met een 82 break, maar ook een 6-2 achterstand. Tijdens de tweede sessie overklaste Brecel zijn tegenstrever op alle vlakken. Goed verdedigend werk en scoren wanneer het nodig was, lagen aan de basis van de ruime zege.
In de volgende ronde moet Brecel het opnemen tegen de 41-jarige Engelsman Barry Pinches, het nummer 58 op de wereldranglijst. Bij eventuele winst staat de Engelsman Michael Holt op het programma, het nummer 34 van de wereld.
bron: sportwereld.bequote:Luca Brecel op één wedstrijd van WK snooker
Luca Brecel heeft zich donderdag in het Engelse Sheffield geplaatst voor de laatste voorronde van het wereldkampioenschap snooker. De 17-jarige Limburger deed dat met een 10-9 zege tegen de Engelsman Michael Holt, de nummer 29 van de wereld. Zelf staat Brecel 87ste op de wereldranglijst.
Brecel startte donderdag met een 5-4 voorsprong uit de woensdag gespeelde eerste sessie, maar zag Holt meteen langszij komen. Bij 6-5 was Brecel goed op weg om twee frames voorsprong te nemen, tot hij pech kende en wit mee in de pocket zag verdwijnen. Holt ruimde op voor 6-6 en won ook het volgende frame om voor het eerst op voorsprong te komen. Brecel herstelde zich snel, won drie frames op rij en kwam zo op één spelletje van de zege. Holt beet zich vast, terwijl Brecel enkele kansen onbenut liet en pas in het beslissende negentiende frame kon het Belgische talent het toch afmaken.
Jongste deelnemer
Zaterdag en zondag neemt Brecel het op tegen de Engelsman Mark King voor een ticket voor het Crucible Theatre. King was twee keer runner-up in een rankingtoernooi: in 1997 in het Welsh Open en in 2004 in het Irish Masters. Als Brecel ook van King wint, wordt hij met zijn zeventien jaar en anderhalve maand de jongste deelnemer in de geschiedenis van het wereldkampioenschap snooker.
De eindfase van het WK wordt van 21 april tot 7 mei gespeeld in het Crucible Theatre van Sheffield
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |