abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99198654
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99198982
ff nog mijn vraag in de herhaling: tot hoeveel kilo zou een medley satin aankunnen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99199157
http://www.medley.cz/angwraps.htm even een mail sturen?
Er staat niets op de site.. (meeste doeken is rond de 18- 25 kilo dacht ik)
pi_99199436
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:33 schreef Pvoesss het volgende:
http://www.medley.cz/angwraps.htm even een mail sturen?
Er staat niets op de site.. (meeste doeken is rond de 18- 25 kilo dacht ik)
ik heb een poging gedaan via het contactformulier en mail. eerst het contactformulier, maar mijn tsjechisch is niet zo goed ( o|O ) dus ik had geen idee of het lukte of niet....dus ook maar gemaild.

dank je!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:55:17 #5
100412 mefke79
komt goed!
pi_99200232
Ik heb net voor het eerst in maanden Driekus op mijn rug gehad. Wel in de MT, want Tienus moet nu in de Beco, maar dat ging prima. Hij vond het nog leuk ook! Mooi, want we willen straks naar de ikea en dat is werkelijk geen doen met een kinderwagen (en zeker niet hier, want ze zijn aan het verbouwen). Ik twijfel nog wel enorm over deze MT, ik wilde em wegdoen en dan eventueel een boba voor Driekus kopen, maar Driekus zat in principe prima in de mt. Hmmm...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99201805
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik vond de gewone hoppediz ook dunner aanvoelen dan de storchenwiege die ik heb liggen..

En nog even een fotootje van de hoppediz akaso

[ afbeelding ]
Fijn is die he!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99202993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Fijn is die he!
Ik vind hem heerlijk. Nu al lekker soepel, niet te warm, en knoopt ook erg lekker... En Bartje slaapt er ook goed in.. ;)
pi_99218285
Ik heb een stomme vraag maar ik zie vaak ukkies met hun voetjes hangend zo buiten te doek..hebben ze het niet koud? kunnen de voeten ook in de doek? ik bedoel in de winter vooral
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99219105
bitterend, ik deed de voetjes om die reden in de doek, al schijnt buiten de doek prima te kunnen en zelfs beter te zijn. Voor mijn gevoel was het gewoon fijner.

Ik heb vandaag even de doek kunnen inspecteren die in het kinderdagverblijf wordt gebruikt. Waar ik bang voor was blijkt waar te zijn: het is een rekbare doek. Geen wonder dat Lena's leidster het zwaar vindt. Het is dat doeken zo duur zijn, anders zou ik er één speciaal voor op het kinderdagverblijf erbij kopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:26:23 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99220363
oh wauw gebruiken ze doeken op jullie kdv?

Ik heb vandaag Noortje net voor het eten even in de bondolino op mijn rug gedragen maar geen succes. Huilen en zo. ook van de trek waarschijnlijk. Ik weet niet hoe ze het vind, volgens mij niets maar we gaan het morgen bij vriend proberen.
pi_99220605
Ja, dat wist ik dus ook niet! Ze vinden het nu wat lastig om Lena mee naar buiten te nemen. Ze is te groot voor de kinderwagenbak, maar de buggy voelt niet fijn. Haar leidsters zijn zelf niet zo vertrouwd met dragen, maar ze leren het van andere leidsters.

Vandaag zag ik ook weer iemand een behoorlijk grote baby met rekbare doek dragen. De baby hing nog net voor d'r buik. Het zat er heel oncomfortabel uit voor hen beiden!

Oh, en ik ben vanaag gespot door iemand van het dragen-en-voeden-forum. :o Ze sprak me aan omdat ik Lena in de ringsling had en we hebben heel eventjes over dragers gekletst. Ze wist wat een Wompat was, dus ik wist dat het iemand van D&V moest zijn. :Y)

Becky, heb je de bondolino speciaal voor Noortje gekocht?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:40:15 #12
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99221027
Claudia, ik heb hem niet voor iemand anders nodig haha. Ik heb hem al heel lang maar weinig mee gedaan helaas. ook omdat ik me heel onzeker voelde met dragen en ik niet wist hoe en wat. Nu Noortje wat groter is durf ik het ook beter maar ja, dan moet ze wel willen. En ze loopt natuurlijk net drie weken dus die wil denk ik graag lopen.
pi_99221125
Ik vroeg me af of het een leenexemplaar was en wat de reden ervan was dat je het nu ineens probeerde. Maar hij lag er dus al een tijdje!

Geef het rustig een kans! Misschien vindt ze het morgen of over een week wel leuk. Mijn ervaring is dat ze het geklooi even niet zo leuk vinden, maar dat het wél leuk is als ze eenmaal zitten. Misschien de volgende keer als ze niet moe en niet hongerig is eens proberen en dan een klein blokje om lopen? Ze kan het zomaar ineens leuk gaan vinden. Ivan loopt ook graag zelf maar gedragen worden is toch wel heel bijzonder en gaaf. Hij behandelt me als een paard. :+
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:45:02 #14
27699 Ravage
thinking about you
pi_99221267
:D Ivan.. Dat doet Isabel ook vaak de laatste tijd, zit ze echt te hupsen.

Ik denk dat ik het ook zou blijven proberen Becky, en dan gewoon inderdaad een stukje lopen. Isabel vindt het bij hoge uitzondering het een keertje goed als ik haar tijdens het koken opknoop, anders moet er vooral niet te lang stil gestaan worden, dan is het te saai en gaat ze mopperen :P Ik gebruik noooooit een buggy trouwens, of het moet echt niet praktisch zijn om haar op m'n lijf te hebben. Bij de kapper bijv ;)

-edit- Morretje hier dus :P (dat zal Ravage leuk vinden, dit topic in zijn Myat :D)
i'm not living, i'm just killing time
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:48:01 #15
100412 mefke79
komt goed!
pi_99221462
Claudia, Driekus vind mij ook een paard. En ik weet niet of ik dat nou :D of :'( moet vinden. We zijn vanmiddag met twee kids door de ikea gerend. Ik had Driekus op mijn rug in de MT, mijn man Tienus voorop in de Beco. Het was echt lang geleden dat ik Driekus gedragen had, moet ergens dit najaar geweest zijn, daarna ging het niet meer door de zwangerschap.
Nu ging het prima, maar ik moet de volgende keer de MT banden iets strakker zetten, nu knelde het wat. En het gaf Driekus de ruimte zich naar achteren te gooien (om het plafond te bekijken) en dat is met 11,5 kilo een beetje zwaar. En we waren, zoals voorspeld, een bezienswaardigheid in de Ikea. Maar ik was vooral erg blij dat we het zo gedaan hadden, zeker toen ik een moeder met een vergelijkbaar stel en een tweelingbuggy zag klooien.
Ik verbaas me er trouwens enorm over hoe goed mijn rug/bekken het trok. Kortom, ik ben helemaal blij na vandaag.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:59:53 #16
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_99222142
ik ga het morgenmiddag eens buiten proberen, hopelijk vindt ze dat wel leuk.
pi_99222647
Vanmiddag is de schaar in mijn antigua gegaan.. Ik heb nu 2 ringslingen. De een wat langer dan de andere. Ik ben er echt helemaal blij mee. Ik zal binnenkort foto'tjes maken.
*poef* nu is het weg
pi_99223323
Becky, in ieder geval gaan lopen! Ik herken wat Morretje zegt: stilstaan is niks aan.

Fijn dat het dragen van Driekus goed ging, mefke! Is hij nog maar 11,5 kg, joh? Ivan is maanden geleden de 14 kg al gepasseerd. :')
pi_99223359
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:09 schreef kaatjejannie het volgende:
Vanmiddag is de schaar in mijn antigua gegaan.. Ik heb nu 2 ringslingen. De een wat langer dan de andere. Ik ben er echt helemaal blij mee. Ik zal binnenkort foto'tjes maken.
Oeh, ik ben benieuwd!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:32:42 #20
100412 mefke79
komt goed!
pi_99223743
claudia: 11,8 met kleren en luier aan vandaag op het cb. En dan 88 cm
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:30:59 #21
258612 nytar
boys boys boys
pi_99236831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

Vandaag zag ik ook weer iemand een behoorlijk grote baby met rekbare doek dragen. De baby hing nog net voor d'r buik. Het zat er heel oncomfortabel uit voor hen beiden!

Zag je mij zeker lopen op de braderie? Na anderhalf uur was hij behoorlijk naar beneden gezakt...gister op marktplaats een mooie hoppendiz gespot...nu nog een reactie zien te krijgen...
pi_99244276
als je goed knoopt kan het prima gaan met een rekbare doek hoor :) zo te horen trekken ze niet strak genoeg aan.
pi_99261883
Even deze nog crossposten naar hier hoor:

Heerlijke Hoppediz conversion Mei tai, in verlopende tinten roze geverfd en gemaakt door Owlet.
Vraagprijs 50 euro
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99261947
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:35 schreef simmu het volgende:
als je goed knoopt kan het prima gaan met een rekbare doek hoor :) zo te horen trekken ze niet strak genoeg aan.
Ja, en ik heb pas begrepen dat er ook nogal wat verschil zit tussen rekbare doeken!
pi_99268349
Ja joh? Dat wist ik niet. Maar de mijne is nu verkocht. Mocht er een tweede komen, moet die het doen zonder rek.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99268822
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, en ik heb pas begrepen dat er ook nogal wat verschil zit tussen rekbare doeken!
ook al! ik heb die van draagdoek.nl, mijn ervaring ermee is dat je gewoon flink stevig moet knopen (zonder kind erin dus)! vooral geen rekening houden/ruimte laten voor het kind, gewoon goed strak knopen. dan kind erin en eventjes flink hupsen en dan..... even opnieuw aanspannen! en dan zit het prima. ik kon dan gerust uren rondlopen en heb zowel met ravi als met selene tot zeker een maandje of 9, 10 prettig met een rekbare gewerkt.
  zondag 10 juli 2011 @ 09:51:27 #27
258612 nytar
boys boys boys
pi_99269061
Ik dus ook, maar mijn kleine man is nu 1 jaar (vandaag! Hoera!) en nu wordt hij toch wat te zwaar voor de draagdoek.nl doek. Trouwens ook bij hun zit er verschil in. Want een vriendin van mij heeft een hele dikke doek bij hun vandaan en de mijne is een stuk dunner. Echt duidelijk een andere stof zeg maar.
pi_99269492
Gefeliciteerd met je kleine man nytar!

En ik had nog een vraagje, als je je baby met dit weer in een doek knoopt, en je gaat ermee op pad, moet hij dan nog een zonnehoedje op? Het leek mij ergens wel nodig, maar vroeg me af of anderen dat ook doen..
pi_99270182
Is wel verstandig inderdaad ;)
pi_99273153
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 10:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gefeliciteerd met je kleine man nytar!

En ik had nog een vraagje, als je je baby met dit weer in een doek knoopt, en je gaat ermee op pad, moet hij dan nog een zonnehoedje op? Het leek mij ergens wel nodig, maar vroeg me af of anderen dat ook doen..
Dat doe ik eigenlijk altijd, zelfs als de zon niet zo fel lijkt te schijnen.
pi_99274145
Er zijn 2 versies van de draagdoek.nl
De nieuwere die zijn een stuk fijner om mee te dragen.
Rekken ook een stuk minder.. :Y misschien is dat het.

Hier ook zonnehoedjes :D
pi_99296419
Fotospam O+

pi_99297509
Ooohhh CP O+
  zondag 10 juli 2011 @ 22:33:13 #34
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99298551
OOOOHHH CP O+

Dames, even een vraagje. Weet iemand het draagverschil tussen jacguard en kruiskeper geweven? Mijn leendoek is de eerste, is heerlijk zacht (natuurlijk al flink ingedragen) en draagt toch lekker. De doek die ik heb besteld, is dat ook, maar komt ws pas na de vakantie binnen dus heb nog een doek op het oog. Deze is echter kruiskeper geweven. Maar wat is verder het verschil? Ik heb geen flauw idee en google is not my friend hierin.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 11 juli 2011 @ 14:53:44 #36
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99320531
schaap ik ben

krijg je met 60024824234u8394 schermen open :@

[ Bericht 40% gewijzigd door Takkembah op 11-07-2011 15:26:22 ]
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 11 juli 2011 @ 15:05:27 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_99320977
Pssst Takkie... dit is het draagdoekentopic, niet V&A. ;)
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:11:08 #38
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_99434468
Mijn 'gekke vissen' Pesci Pazzi maat 6 is nog steeds te koop, en nu ook te koop Indio Lila/Royal v2 met 40% linnen maat 7.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door texelonia op 13-07-2011 23:28:01 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_99434548
Huh, dat is helegaar geen roze! ;)
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:28:42 #40
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_99435263
Vandaar dat ik hem ook weg doe :P
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_99454865
Filmpje over rugdragen met rekbare doek vs geweven doek:
pi_99455129
Vraagje, hoe krijg ik mijn dreumes in een MT op mijn rug als ik alleen ben? Ik kan em wel vragen er zelf op te klimmen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.
pi_99455174
Supermantoss, santatoss of doorschuiven vanaf je heup. Staan filmpjes op youtube!
pi_99455501
Wup, ik ga eens kijken. Is dat anders ook iets om te leren in een draagconsult? (omdat het niet echt een doek is zeg maar). Ik weet nu ineens weer waarom de Beco zo fijn was, want die schuif je zo door of ik pak em zelfs van de bank als een rugzak zeg maar. Maar ja, Beco is nu even voor Tienus...
pi_99455852
Ik doe de superman toss (love that name! :D), zoals de eerste methode in dit filmpje:

pi_99455996
CP, ziet er makkelijk uit.
en ligt het nou aan mij of heeft zij de mt wel erg laag zitten? Ik doe em altijd hoger eigenlijk, boven mijn heupbotten zeg maar.
pi_99456195
Ik doe hem ook hoger ja :Y
En ik doe de buikband ook anders. Zoals in dit filmpje:

Op die manier zit ze met d'r billen in een kommetje. Lijkt me comfortabeler :)

Die superman toss is echt briljant simpel. Truus begint hier ook al te grinniken als ze in de gaten heeft dat er weer met d'r gegooid gaat worden :D
pi_99461656
Ik schuif door vanaf m'n heup.
pi_99462176
Ik doe met doek santatoss, maar voor zo spelen wel eens superman en dat wordt zeer gewaardeerd :Y
  donderdag 14 juli 2011 @ 20:44:28 #50
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_99474618
Mef de Supermantoss is echt retesimpel bij driekus.

Weten de experts toevallig of ik die ook al met espen zou kunnen doen? Ik zit altijd in de knoop met de santa...
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')