Nog even verder gezocht: er is idd bij 32.7 een P-sein richting Leeuwarden. Ik denk dat die een overweg afdekte met een stop/door vanaf halte Ouddeel of Tytsjerk.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Duidelijk. Wel apart dat ze dat niet gelijk trekken
Treinen zijn wel ok, vooral de manier waarop je een vierzits kan maken. De af te leggen afstanden zijn wel enorm lang met de trein! Daarbij kan je met een MultiPass (vanaf Sydney) best wel ver al met de trein reizen, maar het ligt er een beetje aan in welke regio je zit!quote:Op zondag 10 juli 2011 08:49 schreef Luco het volgende:
Iemand hier ervaring met lange afstanden met de trein door Australië? Overweeg om een AusRail pass te nemen voor 3 maanden (722AUD) en op die manier de grote stukken te overbruggen (en tegelijkertijd dus het binnenland te zien).
Ik zit dus in Sydney, maar ik wil wel wat van het land zien. Heb er ook 2 maanden voor. Wil sowieso Brisbane, Melbourne doen, Cairns (of in ieder geval tot Whitsundays) en als het dan kan ook maar meteen Alice Springs en Darwin. Zou allemaal met die railpass kunnen.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:32 schreef Arnette het volgende:
[..]
Treinen zijn wel ok, vooral de manier waarop je een vierzits kan maken. De af te leggen afstanden zijn wel enorm lang met de trein! Daarbij kan je met een MultiPass (vanaf Sydney) best wel ver al met de trein reizen, maar het ligt er een beetje aan in welke regio je zit!
Maar minder flexibel, geen mogelijkheden tussendoor uit te stappen een dag later weer verder te reizen (Sydney - Brisbane, Darwin - Alice Springs - Adelaide, Adelaide - Melbourne en Melbourne - Sydney). Vooral dat staat me aan, ook omdat de interconnecting coach services in NSW inbegrepen zijn (Gold Coast), als OV in Sydney, Melbourne en Brisbane zelf.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vliegen is goedkoper. Heb ik ook gedaan van Sydney naar Perth. Al ben ik wel met de trein naar Katoomba in de Blue Mountains geweest...
Dat is persoonlijk.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:22 schreef Luco het volgende:
[..]
Maar minder flexibel, geen mogelijkheden tussendoor uit te stappen een dag later weer verder te reizen (Sydney - Brisbane, Darwin - Alice Springs - Adelaide, Adelaide - Melbourne en Melbourne - Sydney). Vooral dat staat me aan, ook omdat de interconnecting coach services in NSW inbegrepen zijn (Gold Coast), als OV in Sydney, Melbourne en Brisbane zelf.
Weegt de tijdswinst van vliegen (en de 100AUD die ik misschien bespaar) daar tegenop?
Ik ervaar zelf het onderstaande bij de reistijd (of reisduur `rondje´) per trein:quote:Op zondag 10 juli 2011 12:26 schreef Ascendancy het volgende:
Een paar keer de trein is leuk, maar als jij in een week 3 dagen 16 uur opgesloten zit in zo'n kreng dan is het niet leuk meer.
Behalve voor Socios en Greavy dan.
Het gaat er vooral om als je dit meerdere dagen achter elkaar hebt.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik ervaar zelf het onderstaande bij de reistijd (of reisduur `rondje´) per trein:
< 4 uur: peanuts, niets meer dan een `forenzenreis´.
4 - 8 uur: leuk reisje binnen een dagdeel; geen invloed op fysieke of mentale gesteldheid
8 - 12 uur: lekker dagje (onder)weg; niet vermoeiend
12 - 18 uur: hele dag voor treinreis uitgetrokken; beetje moe doch voldaan na afloop
> 18 uur: met (één van) eerste treinen vertrokken en allerlaatste trein terug; moe tijdens laatste uurtjes van de reis, maar het is het allemaal waard.
En het hangt er heel erg vanaf waarom je in de trein zit. Een lange treinreis met gezellige medereizigers door een mooi landschap naar een leuke bestemming, dat hoeft geen moment te vervelen. Terwijl 'even' een retourtje Amsterdam-Groningen om iets op te halen best een kwelling kan zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:38 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om als je dit meerdere dagen achter elkaar hebt.
niks stuk. Het is vanwege werkzaamheden omgeleid ledig materieelquote:Op zondag 10 juli 2011 13:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... wat is er stuk? Er reed een uurtje geleden ofzo een City-Nightline achtige trein bij Deventer over de IJsselbrug
Helaas geen foto, want hij reed te hard en ik had de zon tegen...
Ik ben laatst naar Melbourne en Sydney geweest, ik heb dan niet zelf de reis geboekt. Maar de kosten van de trein waren ongeveer gelijk als voor het vliegtuig (rond de 80 Euro), tussen deze 2 steden. Aangezien zien het vliegtuig veel sneller is, hebben we dat dan ook gedaan.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:22 schreef Luco het volgende:
[..]
Maar minder flexibel, geen mogelijkheden tussendoor uit te stappen een dag later weer verder te reizen (Sydney - Brisbane, Darwin - Alice Springs - Adelaide, Adelaide - Melbourne en Melbourne - Sydney). Vooral dat staat me aan, ook omdat de interconnecting coach services in NSW inbegrepen zijn (Gold Coast), als OV in Sydney, Melbourne en Brisbane zelf.
Weegt de tijdswinst van vliegen (en de 100AUD die ik misschien bespaar) daar tegenop?
Het gaat mij niet alleen om van A naar B te komen maar ook de stukken daartussen te zien, indien mogelijkquote:Op zondag 10 juli 2011 14:48 schreef Arnette het volgende:
[..]
Ik ben laatst naar Melbourne en Sydney geweest, ik heb dan niet zelf de reis geboekt. Maar de kosten van de trein waren ongeveer gelijk als voor het vliegtuig (rond de 80 Euro), tussen deze 2 steden. Aangezien zien het vliegtuig veel sneller is, hebben we dat dan ook gedaan.
Degene die een nieuw deel opent, kan die de link naar de wiki er weer in zetten en de hele (aangepaste) op weer op de wiki zetten? ( http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trein )quote:Op zondag 10 juli 2011 15:34 schreef Peter het volgende:
de OP op Wikipedia wel bijwerken svp. zie Nieuw tooltje om de OP aan te passen
De wijzigingen op wiki kunnen automatisch meegenomen worden en zo kan iedereen het alsnog aanpassen.
Dan kan iedereen in de Wiki de OP aanvullen en aanpassen en wordt er , wanneer je de 'open nieuw deel' knop gebruikt, automatisch de wiki-op opgehaald.quote:
Wehehe, valt mij ook altijd op met ICE op dat traject.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Vrijdag dus de ICE naar Amsterdam gepakt. Tussen Breukelen en Abcoude stuitert het zo erg dat het wel leek alsof de bakken tegen de onderkant van de vering aan kwamen. BONK!
Dat is zeker opvallend jaquote:Op zondag 10 juli 2011 17:47 schreef Socios het volgende:
Vandaag iets opvallends in Groningen geconstateerd.
dat er plotseling een rood sein op rood ging
Je bent gespot, Dennisquote:Op zondag 10 juli 2011 18:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is zeker opvallend ja
Nog een filmpje van vandaag:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |