abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:55:34 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99215914
Oke, dat kan. Maar hoevaak heeft die Thalys daar 160 gereden? Volgens mij reed hij daar niet standaard 160...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:01:51 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99216214
Tussen Hoofddorp en Den Haag liggen die ATBM+-bakens niet voor niets ;)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:14:36 #63
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99216819
Maar dat was dus alleen nuttig bij vertraging, want het rijpad voor de Thalys was daar gelijk aan de Benelux en die kan daar niet sneller dan 140. Dan werd er dus niet standaard 160 gereden.

En die bakens zijn alleen bruikbaar voor een Thalys-PBKA met ATB-NG aan boord. (Thalys-PBA kan overal waar de baanvaksnelheid 140 of hoger is 160 rijden, ook zonder bakens.)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:19:06 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99217008
Het is ook niet alsof het heel veel scheelt.

30 km @160 per uur is 11'15"
30 km @140 per uur is 12'51"

Met optrekken en afremmen erbij wordt het verschil NOG kleiner.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99217658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is ook niet alsof het heel veel scheelt.

30 km @160 per uur is 11'15"
30 km @140 per uur is 12'51"

Met optrekken en afremmen erbij wordt het verschil NOG kleiner.
Er word op het moment een spoorlijn gebouwd voor 3 minuten winst w/
pi_99218438
De treinen mogen wel eens 200 rijden tussen Arnhem en Utrecht.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_99218589
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:46 schreef Temlin het volgende:
De treinen mogen wel eens 200 rijden tussen Arnhem en Utrecht.
Dan zit hij in bunnik al achterop de sprinter :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:49:55 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99218628
Groetjes uit Meerkerk, MET mijn 714 *)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99218728
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan zit hij in bunnik al achterop de sprinter :')
Tussen Arnhem en Utrecht is toch vast wel ergens een inhaalspoor?
pi_99218862
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Tussen Arnhem en Utrecht is toch vast wel ergens een inhaalspoor?
Niet echt... :N Bij Ede-Wageningen misschien, maar de sporen zonder perron zijn alleen te bereiken via een paar 40km/u wissels... Alleen langs het perron kun je hard doorrijden...
pi_99218927
Tsja, helaas is de HSL Oost (vooralsnog) afgeblazen...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:04:06 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99219388
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:46 schreef Temlin het volgende:
De treinen mogen wel eens 200 rijden tussen Arnhem en Utrecht.
Gaat niet gebeuren, want:

1) ATB-beperkingen
2) 1500V-beperkingen
3) Alleen de onderbouw is geschikt voor 200 km/h. Baan zelf geschikt maken voor 200 km/h vraagt alsnog wat werk van ProRail.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:12:25 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99219756
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:55 schreef Socios het volgende:
Tsja, helaas is de HSL Oost (vooralsnog) afgeblazen...
Maar van die centen hebben we nu WEL een station *O*

In Veendam O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99221849
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar van die centen hebben we nu WEL een station *O*

In Veendam O+
Niet van die centen.

Maar goed, kun je een stoptrein niet in Wolfheze aan de kant zetten?
pi_99222076
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet van die centen.

Maar goed, kun je een stoptrein niet in Wolfheze aan de kant zetten?
Bedoel je niet Maarheeze?
pi_99222164
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:58 schreef remcoP het volgende:
Bedoel je niet Maarheeze?
Daar komt sowieso geen ICE langs. :')
pi_99222290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Daar komt sowieso geen ICE langs. :')
Ik dacht dat dat emplacement bij Maarn maarheeze heette.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:23:23 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99223284
Nee, dat is Maarn Goederen.
pi_99223464
Doen ze daar nog werkelijk iets met goederen eigenlijk?
pi_99223509
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:58 schreef remcoP het volgende:

[..]

Bedoel je niet Maarheeze?
Nee, ik bedoel Wolfheze, heb het speciaal nagekeken op sporenplan.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 22:30:50 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_99223647
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes uit Meerkerk, MET mijn 714 *)

[ afbeelding ]
Wat een bleke :o maar lekker hoor!! Ik ben natuurlijk gewoon jaloers
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:54:40 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99224760
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:02 schreef remcoP het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat emplacement bij Maarn maarheeze heette.
Okee dit soort dwalingen mag iedereen één keer maken. Jouwes is op nu :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:55:27 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99224785
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een bleke :o maar lekker hoor!! Ik ben natuurlijk gewoon jaloers
ja zat ook vol met havermout en shizzle. Was van de Br000dzaak. Zal wel geen ecte 714 geweest zijn -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99224845
Men mag hier geen treinen of treinstellen bij nummer noemen maar wel versnaperingen? :') _O-
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:58:04 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99224915
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:56 schreef Socios het volgende:
Men mag hier geen treinen of treinstellen bij nummer noemen maar wel versnaperingen? :') _O-
Ach, maak je maar niet druk, 158701. Zolang het maar toegelicht wordt mag het wel :Y
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:58:24 #86
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99224925
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:27 schreef Stefanovic83 het volgende:
Doen ze daar nog werkelijk iets met goederen eigenlijk?
Nee, laatst hebben ze er nog een hoop sporen weggehaald.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:01:48 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99225092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ach, maak je maar niet druk, 158701. Zolang het maar toegelicht wordt mag het wel :Y
714 is inmiddels toegetreden tot de Realm of Basic Knowledge. Paar jaar geleden al hoor. Fred Flintstone weet dat nog wel :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99225166
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, want:

1) ATB-beperkingen
2) 1500V-beperkingen
3) Alleen de onderbouw is geschikt voor 200 km/h. Baan zelf geschikt maken voor 200 km/h vraagt alsnog wat werk van ProRail.
200 per uur over een overweg *O*
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:06:56 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99225313
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:03 schreef Temlin het volgende:

[..]

200 per uur over een overweg *O*
Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht Centraal is al geheel overwegvrij, dit hoort ook bij "de onderbouw".

Áls er al 200 gereden gaat worden op Asb - Ut zal dat ook alleen op de buitenste sporen zijn, alle tussenliggende stations zijn zo gebouwd dat de toekomstige 200 km/h-sporen vrij liggen (zie bijvoorbeeld Maarssen). De binnenste sporen zullen dan 160 km/h als maximumsnelheid krijgen.
pi_99225658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:06 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht Centraal is al geheel overwegvrij, dit hoort ook bij "de onderbouw".
Ja, maar het ging nu over Ut - Ah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')