abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:11:02 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99214122
In Duitsland roepen ze tenminste nog om:

"Attention, Zugdurchfahrt ab gleis X" ofzoiets
pi_99214402
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Jankerds :D in Leuven rijden ze gewoon 200 langs een perronspoor :D
Zoals het hoort
pi_99214544
Die storing bij Den Haag C.:
quote:
Reizigers tussen Den Haag C en Den Haag HS reizen met de tram en daarna Intercity Amsterdam C - Antwerpen-Centr - Brussel-Zuid.
En de rest ook belachelijk:
Reizigers tussen Den Haag C en Den Haag HS reizen met de tram en daarna Sneltrein Amsterdam C - Haarlem - Rotterdam C - Breda.

Reizigers tussen Den Haag C en Den Haag HS reizen met de tram en daarna Intercity Den Haag C - Rotterdam C - Eindhoven - Venlo.

Reizigers tussen Den Haag C en Den Haag HS reizen met de tram en daarna Intercity Amsterdam C - Schiphol - Rotterdam C - Vlissingen.

_O-
dag
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:26:14 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99214730
Foutje van de zaak. Staat wel stom ja.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:29:21 #55
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99214841
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Jankerds :D in Leuven rijden ze gewoon 200 langs een perronspoor :D
Maar daar zie je ze vast beter aankomen. Lelylaan heeft bebouwing tot vlakbij de perronrand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99214942
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Terecht wel trouwens. Ik heb op dat tijdelijke smalle station van Houten een IC met 130 voorbij zien razen. Voelde toch niet echt fijn moet ik zeggen.
Maar daar heb je tegenwoordig in Houten geen last meer van met de viersporigheid.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:38:12 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99215177
Fransen overmeesteren trein in heuse westernstijl

Op dezelfde manier als in westernfilms hebben gemaskerde mannen nabij het Zuid-Franse Marseille een vrachttrein beroofd. Ze blokkeerden de rails met ijzeren staven, wachtten tot daar een trein op botste en bezetten de goederentrein er achter.

Eerst knalde een passagierstrein met 26 passagiers op de blokkade, maar de rovers hadden het voorzien op de goederentrein die enkele minuten later piepend tot stilstand kwam.

De circa 20 bandieten haalden enkele kisten uit de trein, die volgens media slechts graan en meubels vervoerde. Niemand raakte gewond, aldus de politie vandaag. (ANP/Redactie)
08/07/11 16u25

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-westernstijl.dhtml
pi_99215178
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar daar zie je ze vast beter aankomen. Lelylaan heeft bebouwing tot vlakbij de perronrand.
In Leuven komen ze ook net uit een bochtje aanscheuren, maar daar wordt omgeroepen "Blijf ff weg bij de perronrand, er scheurt zo een trein voorbij". Zoals het hoort :Y . _O_ België _O_ .
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:46:21 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99215507
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar daar zie je ze vast beter aankomen. Lelylaan heeft bebouwing tot vlakbij de perronrand.
Daar worden ook treinen in doorrit op de CTA aangegeven :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:46:56 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99215540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:54 schreef greavy het volgende:
Tussen Den Haag en Leiden hebben ze op een aantal stations gele markering aangebracht waar je achter moet blijven, ivm passerende IC's.
Niet ivm IC's, maar vanwege de Thalys die daar met een duizelingwekkende vaart van 160 voor bij kan razen. Met 160 langs een perron rijden is natuurlijk véél gevaarlijker dan met 140, dus moet de argeloze wachtende reiziger daarvoor gewaarschuwd worden. 8)7
  vrijdag 8 juli 2011 @ 19:55:34 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99215914
Oke, dat kan. Maar hoevaak heeft die Thalys daar 160 gereden? Volgens mij reed hij daar niet standaard 160...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:01:51 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99216214
Tussen Hoofddorp en Den Haag liggen die ATBM+-bakens niet voor niets ;)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:14:36 #63
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99216819
Maar dat was dus alleen nuttig bij vertraging, want het rijpad voor de Thalys was daar gelijk aan de Benelux en die kan daar niet sneller dan 140. Dan werd er dus niet standaard 160 gereden.

En die bakens zijn alleen bruikbaar voor een Thalys-PBKA met ATB-NG aan boord. (Thalys-PBA kan overal waar de baanvaksnelheid 140 of hoger is 160 rijden, ook zonder bakens.)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:19:06 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99217008
Het is ook niet alsof het heel veel scheelt.

30 km @160 per uur is 11'15"
30 km @140 per uur is 12'51"

Met optrekken en afremmen erbij wordt het verschil NOG kleiner.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99217658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is ook niet alsof het heel veel scheelt.

30 km @160 per uur is 11'15"
30 km @140 per uur is 12'51"

Met optrekken en afremmen erbij wordt het verschil NOG kleiner.
Er word op het moment een spoorlijn gebouwd voor 3 minuten winst w/
pi_99218438
De treinen mogen wel eens 200 rijden tussen Arnhem en Utrecht.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_99218589
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:46 schreef Temlin het volgende:
De treinen mogen wel eens 200 rijden tussen Arnhem en Utrecht.
Dan zit hij in bunnik al achterop de sprinter :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:49:55 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99218628
Groetjes uit Meerkerk, MET mijn 714 *)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99218728
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan zit hij in bunnik al achterop de sprinter :')
Tussen Arnhem en Utrecht is toch vast wel ergens een inhaalspoor?
pi_99218862
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Tussen Arnhem en Utrecht is toch vast wel ergens een inhaalspoor?
Niet echt... :N Bij Ede-Wageningen misschien, maar de sporen zonder perron zijn alleen te bereiken via een paar 40km/u wissels... Alleen langs het perron kun je hard doorrijden...
pi_99218927
Tsja, helaas is de HSL Oost (vooralsnog) afgeblazen...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:04:06 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99219388
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:46 schreef Temlin het volgende:
De treinen mogen wel eens 200 rijden tussen Arnhem en Utrecht.
Gaat niet gebeuren, want:

1) ATB-beperkingen
2) 1500V-beperkingen
3) Alleen de onderbouw is geschikt voor 200 km/h. Baan zelf geschikt maken voor 200 km/h vraagt alsnog wat werk van ProRail.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:12:25 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99219756
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:55 schreef Socios het volgende:
Tsja, helaas is de HSL Oost (vooralsnog) afgeblazen...
Maar van die centen hebben we nu WEL een station *O*

In Veendam O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99221849
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar van die centen hebben we nu WEL een station *O*

In Veendam O+
Niet van die centen.

Maar goed, kun je een stoptrein niet in Wolfheze aan de kant zetten?
pi_99222076
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet van die centen.

Maar goed, kun je een stoptrein niet in Wolfheze aan de kant zetten?
Bedoel je niet Maarheeze?
pi_99222164
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:58 schreef remcoP het volgende:
Bedoel je niet Maarheeze?
Daar komt sowieso geen ICE langs. :')
pi_99222290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Daar komt sowieso geen ICE langs. :')
Ik dacht dat dat emplacement bij Maarn maarheeze heette.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:23:23 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99223284
Nee, dat is Maarn Goederen.
pi_99223464
Doen ze daar nog werkelijk iets met goederen eigenlijk?
pi_99223509
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:58 schreef remcoP het volgende:

[..]

Bedoel je niet Maarheeze?
Nee, ik bedoel Wolfheze, heb het speciaal nagekeken op sporenplan.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 22:30:50 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_99223647
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes uit Meerkerk, MET mijn 714 *)

[ afbeelding ]
Wat een bleke :o maar lekker hoor!! Ik ben natuurlijk gewoon jaloers
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:54:40 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99224760
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:02 schreef remcoP het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat emplacement bij Maarn maarheeze heette.
Okee dit soort dwalingen mag iedereen één keer maken. Jouwes is op nu :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:55:27 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99224785
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een bleke :o maar lekker hoor!! Ik ben natuurlijk gewoon jaloers
ja zat ook vol met havermout en shizzle. Was van de Br000dzaak. Zal wel geen ecte 714 geweest zijn -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99224845
Men mag hier geen treinen of treinstellen bij nummer noemen maar wel versnaperingen? :') _O-
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:58:04 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99224915
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:56 schreef Socios het volgende:
Men mag hier geen treinen of treinstellen bij nummer noemen maar wel versnaperingen? :') _O-
Ach, maak je maar niet druk, 158701. Zolang het maar toegelicht wordt mag het wel :Y
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:58:24 #86
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99224925
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:27 schreef Stefanovic83 het volgende:
Doen ze daar nog werkelijk iets met goederen eigenlijk?
Nee, laatst hebben ze er nog een hoop sporen weggehaald.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:01:48 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99225092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ach, maak je maar niet druk, 158701. Zolang het maar toegelicht wordt mag het wel :Y
714 is inmiddels toegetreden tot de Realm of Basic Knowledge. Paar jaar geleden al hoor. Fred Flintstone weet dat nog wel :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99225166
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, want:

1) ATB-beperkingen
2) 1500V-beperkingen
3) Alleen de onderbouw is geschikt voor 200 km/h. Baan zelf geschikt maken voor 200 km/h vraagt alsnog wat werk van ProRail.
200 per uur over een overweg *O*
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:06:56 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99225313
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:03 schreef Temlin het volgende:

[..]

200 per uur over een overweg *O*
Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht Centraal is al geheel overwegvrij, dit hoort ook bij "de onderbouw".

Áls er al 200 gereden gaat worden op Asb - Ut zal dat ook alleen op de buitenste sporen zijn, alle tussenliggende stations zijn zo gebouwd dat de toekomstige 200 km/h-sporen vrij liggen (zie bijvoorbeeld Maarssen). De binnenste sporen zullen dan 160 km/h als maximumsnelheid krijgen.
pi_99225658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:06 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht Centraal is al geheel overwegvrij, dit hoort ook bij "de onderbouw".
Ja, maar het ging nu over Ut - Ah.
pi_99228552
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een bleke :o maar lekker hoor!! Ik ben natuurlijk gewoon jaloers
Je weet hopelijk, dat ze nu in de aanbieding zijn voor 1,10? :P
pi_99229622
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:38 schreef greavy het volgende:
Fransen overmeesteren trein in heuse westernstijl

Op dezelfde manier als in westernfilms hebben gemaskerde mannen nabij het Zuid-Franse Marseille een vrachttrein beroofd. Ze blokkeerden de rails met ijzeren staven, wachtten tot daar een trein op botste en bezetten de goederentrein er achter.

Eerst knalde een passagierstrein met 26 passagiers op de blokkade, maar de rovers hadden het voorzien op de goederentrein die enkele minuten later piepend tot stilstand kwam.

De circa 20 bandieten haalden enkele kisten uit de trein, die volgens media slechts graan en meubels vervoerde. Niemand raakte gewond, aldus de politie vandaag. (ANP/Redactie)
08/07/11 16u25

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-westernstijl.dhtml
Wow, echt ziekelijk. :{
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:56:52 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99230210
Kisten met graan en meubels? Yeah right. In de desbetreffende kisten zal vast wel iets meer zitten.
pi_99230341
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een bleke :o maar lekker hoor!! Ik ben natuurlijk gewoon jaloers
Vind je het gek? De dichtstbijzijnde AH to Go vanaf Meerkerk is zeker een 40 minuten bussen en 5 minuten lopen. :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 9 juli 2011 @ 01:13:32 #95
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99230740
Ut-Ar, ICE naar Frankfurt, ja wat krijg je dan!
Tuurlijk ICE-stop te Maarn :o :Y :Y :Y :X :X }:|
Ik heb ergens een foto staan, ik beloof nix btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_99231607
De eerste Verbeteringen voor Utrecht-Arnhem worden de komende jaren gerealiseerd.

Arnhem krijgt/heeft nu een snellere wisselstraat. Driebergen-Zeist wordt 4-sporig met een middenperron. De twee drukke overwegen daar worden vervangen door 1 onderdoorgang voor wegverkeer. In Bunnik verdwijnen bij mijn weten ook de overwegen en komt er ter hoogte van station Bunnik of iets in westelijke richting daarvan een onderdoorgang voor wegverkeer. Het doorgaand verkeer gaat dan ook niet meer via het dorp van Bunnik waardoor het daar lekker rustig wordt. Tenslotte wordt ook de overweg bij Maarsbergen vervangen.

http://opeenshadikhet.nl/files/nieuws/20100213_Driebergen.jpg

http://www.prorail.nl/Pub(...)oject-Bunnik_LR2.pdf

http://www.prorail.nl/Pub(...)ges/Maarsbergen.aspx


Als men nu ook nog station Veenendaal-De Klomp verplaatst tot voor de splitsing bij De Haar en daar bij het tankstation een mooi transferium bouwt en het daar 4 sporig maakt, kan daar de sprinter stoppen en hoeft de Intercity niet meer in De Klomp te stoppen.

Station Driebergen raakt waarschijnlijk de IC-status kwijt. Ede-Wageningen moet IC-Station blijven, daar stappen zoveel mensen altijd uit. Misschien een wat bredere perrontunnel of een tweede onderdoorgang. En natuurlijk de Valleilijn elk halfuur doortrekken naar Arnhem.
pi_99233532
Tussen Utrecht en Bijlmer ligt al ETCS, baan en materieel is al

dus er hoeven aan zowel trein als walkant alleen nog maar wat omvormers ingebouwd te worden.
Misschien wordt er al wel sneller 200 gereden dan we denken? Stel je voor, Utrecht - Amstel in 11 minuten _O_
pi_99233567
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:46 schreef ReisT het volgende:

[..]

Niet ivm IC's, maar vanwege de Thalys die daar met een duizelingwekkende vaart van 160 voor bij kan razen. Met 160 langs een perron rijden is natuurlijk véél gevaarlijker dan met 140, dus moet de argeloze wachtende reiziger daarvoor gewaarschuwd worden. 8)7

Pussies, in Amerika rijden ze gewoon met 240 langs het perron.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 04:39:04 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99233953
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 03:46 schreef TeringHenkie het volgende:
Tussen Utrecht en Bijlmer ligt al ETCS, baan en materieel is al
[ afbeelding ]
dus er hoeven aan zowel trein als walkant alleen nog maar wat omvormers ingebouwd te worden.
Misschien wordt er al wel sneller 200 gereden dan we denken? Stel je voor, Utrecht - Amstel in 11 minuten _O_
Hou je ook rekening met optrekken en afremmen? En het rijden door wisselstraten enzo?

Daarnaast: om 200 km/h te rijden moet er worden omgeschakeld naar 25 kV. Je krijgt dan het volgende probleem, er is geen rollend materieel dat daarmee om kan gaan (behalve Thalys, ICE, V250 en wat goederenlocs zoals de BR189 en Traxx). Heb je eindelijk dat materieel, dan heb je alsnog een eilandbedrijf. Dure grap.
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 07:41:17 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_99234296
quote:
Arnhem-Nijmegen/Utrecht Centraal
Zaterdag 9 Juli 07:14

Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Arnhem rijden minder Intercity's door koperdiefstal.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.

Reisadvies
}:| ik wil naar Amsterdam. Goed dat ik het nu al lees
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')