Zakgeld? Is dat niet een beetje veel oid? Of ben ik nou ouderwets?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Nodig niet nee, maar je krijgt het gewoon. Heb het dus als zakgeld voor de kinderen gebruikt.
Tevens kleedgeld.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zakgeld? Is dat niet een beetje veel oid? Of ben ik nou ouderwets?
CZ niet, maar een andere verzekeraar misschien wel?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
De duurste aanvullende verzekering van CZ, bijvoorbeeld, vergoedt geen pruiken.
Waarom zou je een dure verzekering nemen als die niet datgene vergoedt wat je nodig hebt?
Chema, hoeveel betalen jouw kinderen aan premie? En welke vergoedingen krijgen ze daarvan?
Dat heb ik zo snel niet bij de hand en zal daar later op terugkomen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
De duurste aanvullende verzekering van CZ, bijvoorbeeld, vergoedt geen pruiken.
Waarom zou je een dure verzekering nemen als die niet datgene vergoedt wat je nodig hebt?
Chema, hoeveel betalen jouw kinderen aan premie? En welke vergoedingen krijgen ze daarvan?
Tevens kleedgeld, moest-ie zelf naar de zeeman om onderbroeken te kopen dan?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Tevens kleedgeld.
Was 100 euro in de maand. Nu nog maar 86 geloof ik, voor de jongste alleen. Maar goed, die krijgt nog steeds wel die 100 euro per maand.
Is niet veel hoor. Hij krijgt 20 euro per week contant en er gaat 20 euro naar zijn rekening als reservering voor kleding. Die 20 euro per week blaast hij sowieso al de lucht in. Dus, da's steevast op.
Staat ook 'bijvoorbeeld'.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
CZ niet, maar een andere verzekeraar misschien wel?
Niemand is met CZ getrouwd natuurlijk.
quote:
Je moet toch echt eens leren lezen. Ik had het over een andere aandoening: die haaruittrekziekte. Dat is heel wat anders dan hij nu zegt, nml geen werkende haarzakjes.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar wat die Hofstadtgruppe zei, dat het een psycho-somatische ziekte is, dat klopt niet?
Het is een somatische ziekte? Maar er bestaat geen medicijn tegen? Alleen maskering dmv pruiken en cosmetica?
Ik vraag dat dus alleen maar om die psycho-somatische aandoening van jou ook definitief uit te sluiten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je moet toch echt eens leren lezen. Ik had het over een andere aandoening: die haaruittrekziekte. Dat is heel wat anders dan hij nu zegt, nml geen werkende haarzakjes.
Dat staat er toch al lang man.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vraag dat dus alleen maar om die psycho-somatische aandoening van jou ook definitief uit te sluiten.
En dan is het dus eigenaardig dat het niet erkend is.
Waaaar???quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat staat er toch al lang man.
Stelling: Met een gezinsinkomen van 2600 netto valt rond te komenquote:
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:10 schreef Cherna het volgende:
Alopecia totales. Er groeit niets, geen haar, geen wenk brouwen, geen wimpers. Het ziet uit als Limbiek in een stripboek. Het word niet erkend omdat je lichamelijk alles kan ondernemen.
Nee, dan wordt het niet automatisch vergoed en al helemaal niet volledig. Van gehoorapparaatjes krijg je bijvoorbeeld iets van 700 euro vergoed (afhankelijk van hoe lang je ermee doet, het maximum ligt op 750 dacht ik) en zo'n ding kost meer dan het dubbele (per stuk) voor de minste kwaliteit. Dit gaan minder lang mee, maar moeten op zijn minst 3 jaar meegaan. Gaan ze daarvoor stuk (met deze prulkwaliteit bijna een zekerheidje) dan krijg je dus 0,0 euro vergoed.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Erkend en dus vergoed, toch? Bij Cherna niet, neem ik aan.
Ik zie niets over kinderbijslag hoor.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Stelling: Met een gezinsinkomen van 2600 netto valt rond te komen
Echt waar? Maar mensen kunnen toch niet doof rondlopen als dat verholpen kan worden met een gehoorapparaat? Ik kap niet met het bijltje, maar wat je nu vertelt vind ik bijna ongelofelijk... Ik bedoel, ik neem aan dat het waar is, want ik ken je als redelijk persoon, maar dan nog ongelofelijk...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, dan wordt het niet automatisch vergoed en al helemaal niet volledig. Van gehoorapparaatjes krijg je bijvoorbeeld iets van 700 euro vergoed (afhankelijk van hoe lang je ermee doet, het maximum ligt op 750 dacht ik) en zo'n ding kost meer dan het dubbele (per stuk) voor de minste kwaliteit. Dit gaan minder lang mee, maar moeten op zijn minst 3 jaar meegaan. Gaan ze daarvoor stuk (met deze prulkwaliteit bijna een zekerheidje) dan krijg je dus 0,0 euro vergoed. Een klein voorbeeldje van hoe je klauwen met geld kwijt bent aan die aanvullende verzekering en dan nog meer klauwen met geld mag komen aanslepen als je iets nodig hebt voor nota bene een erkende aandoening.
Was een reactie op jouw vraag waar iets staat over het puur somatische karakter van de ziekte van de kinderen van Chema.quote:
Hoezo nou weer zielig, hoezo nou weer getroll (ook een stopwoordje voor bepaalde mensen hoor)? Als ik jouw naam zie ergens op dit forum dan kruipt er steeds op verraderlijke wijze het woord kinderbijslag in mijn brein. Ik weet ook niet waarom.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Was een reactie op jouw vraag waar iets staat over het puur somatische karakter van de ziekte van de kinderen van Chema.
Ik zou het verder op prijs stellen als je es ophoudt met dat gezeik over kinderbijslag. Je komt namelijk nogal zielig over.
Nee, ik heb en had dat niet nodig. Ja, het mag afgeschaft worden. Dat geldt ook voor HRA. Heb ik ook niet nodig, mag wmb ook afgeschaft worden.
Maar als ik iets niet nodig heb, wil dat niet zeggen dat ik het dan weiger of terug stuur. Kunnen we toch leuke extraatjes van betalen, toch?
Hopelijk is dit duidelijk. Ik ga in elk geval niet meer op je getrol in.
Tja, er is verhelpen en verhelpen. Met zijn laatste "aanwinst" kan hij beter horen dan zonder. Dus is het probleem "verholpen". Maar we worden echt niet goed van die dingen, ze piepen, janken en ik kan hem soms wel wat doen als het weer van "he watwatwatte?" gaat.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Echt waar? Maar mensen kunnen toch niet doof rondlopen als dat verholpen kan worden met een gehoorapparaat? Ik kap niet met het bijltje, maar wat je nu vertelt vind ik bijna ongelofelijk... Ik bedoel, ik neem aan dat het waar is, want ik ken je als redelijk persoon, maar dan nog ongelofelijk...
Ik kan het niet helemaal volgen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:30 schreef Cherna het volgende:
Daar komt i.
Vrouw en ik 2 x 165 euro(extra uitgebreid want je wordt wat ouder) met een eigen risico van 170 euro
collectief bij IZZ, en zeker nodig bij mijn vrouw
2 x kind bij het VGZ basis plus fit en vrij 2 x 135 euro met een eigen risico van 170 euro
Fit en vrij geeft je recht op 1000 euro per jaar te besteden aan brillen, tandarts en hulpmiddelen zoals ook pruiken tot een leeftijd van 50 jaar. Daarna fit en vrij niet meer mogelijk
blijft dus over 1100 plus benodigheden is circa 1400 op jaar basis aan eigen bijdrage. Maar dan moet je dus 2 maal per jaar het consult en of gaatjes als die er zijn uit eigen zak betalen als je het volledige bedrag inzet op een pruik. Buiten dit heb ik nog andere zaken nodig die voor mijn andere dochter gelden maar dat zijn pinuts. Daar gaan 120 euro vanaf aan teruggave per maand voor beide kinderen.
Dan kom ik uit op 700 euro gemiddeld aan zorgkosten voor het compleet gezin. Dat kan iets minder zijn of iets meer maar dat is afhankelijk van het opgemaakt eigen risico en de gemaakte tandartskosten voor de dochter die gebruik maakt van de 1000 euro.
Daarom is het ook zo moeilijk om te zeggen waar de grens ligt waarbij je kunt rondkomen. Iemand die kerngezond is en met basis genoeg heeft en alleen met een partner is dan reiken die 2600 euro met gemak tenzij je natuurlijk gekke dingen onderneemt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo nou weer zielig, hoezo nou weer getroll (ook een stopwoordje voor bepaalde mensen hoor)? Als ik jouw naam zie ergens op dit forum dan kruipt er steeds op verraderlijke wijze het woord kinderbijslag in mijn brein. Ik weet ook niet waarom..
Ik ben verder alleen verbaasd hoe de zorginstellingen blijkbaar omgaan met de zorgvraag van de onder hen verzekerde klanten... en oprecht.
Soms betaal je onnodig veel premie. Waarom zou je je verzekeren voor zaken die je niet nodig hebt? Daarom heb ik alleen een aanvullende basis. Heb geen tandarts nodig en draag geen bril. Ben verder verre van gezond.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo moeilijk om te zeggen waar de grens ligt waarbij je kunt rondkomen. Iemand die kerngezond is en met basis genoeg heeft en alleen met een partner is dan reiken die 2600 euro met gemak tenzij je natuurlijk gekke dingen onderneemt.
Knap dat je nu al weet wat je in de toekomst nodig gaat hebben aan zorg. Betekent dus ook dat je de toekomst van je gezondheid al weet ?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou je je verzekeren voor zaken die je niet nodig hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |