abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99159069
En we gaan weer verder.

Elenin Update: Amateur astronomen zeggen dwergster te zien (Planeet X)
''Extinction Level Event' = Gebeurtenis van Uitstervings Niveau op komst' - Rosh Hashana 2011: het einde van 2730 jaar verbanning?

--------------------------------------------------------------------------------

Is het bestaan van ELEnin / Planeet X / Nibiru door Google, Microsoft en WikiSky doelbewust van de online sterrenkaarten gewist?

Volgens een groep Amerikaanse onderzoekers, waaronder enkele amateur astronomen die de beschikking hebben over goede telescopen, kloppen de geruchten dat de komeet Elenin ,die tussen september en december de Aarde naar verhouding zeer dicht genaderd zal zijn, helemaal geen komeet is maar een enorme dwergster van minstens 80.000 kilometer in diameter (vergelijk: de Aarde heeft een diameter van ca. 12.750 km). Als ze gelijk hebben dan moet heel de mensheid zich gaan voorbereiden op extreem dramatische, zelfs apocalyptische gebeurtenissen die over nog geen vier maanden zullen losbarsten (1).

Dr. Byron Glenn is een arts en is de leider van de Amerikaanse Ozark survival groep. Hij heeft de beschikking over een dure telescoop waarmee hij samen met zoon, een ingenieur, op zoek ging naar de aanstormende komeet Elenin, die zich deze maand op een afstand van 1,8 AU (circa 270 miljoen kilometer) van onze planeet bevindt. Eind mei zou Glenn de 'komeet' gelokaliseerd hebben. Toen hij op het hemellichaam inzoomde realiseerde hij zich echter dat hij naar een gigantisch groot object keek: een dwergster, beter bekend als Planeet X of Nibiru.

De dwergster zelf is niet te zien, maar de omtrek kon echter opgemaakt worden uit de door de zwaartekracht veroorzaakte effect van 'dansende' sterren op de achtergrond. Na verder ingezoomd te hebben zag dr. Glenn een rood planetair object, samen met maanachtige satellieten, uit de protonwolk om de dwergster komen. 'Ik ken de dokter al een poosje,' schrijft Terral, lid van de onderzoeksgroep, 'maar dit is de eerste keer dat ik pure angst in zijn stem heb gehoord. Hij heeft letterlijk een monster van Bijbelse proporties gezien.'

Volgens Terral is het nu '100% zeker' dat de komst van ELEnin een ELE: Extinction Level Event = 'Gebeurtenis van Uitstervings Niveau' zal veroorzaken. Na de planetaire samenstand Zon-ELEnin-Saturnus op 6 en 7 juli zal de dwergster steeds dichterbij komen en rond 1 augustus de baan van de Aarde bereiken, op 18 augustus die van Venus en rond 1 september die van Mercurius. Op dat moment zou het object aan de linkerkant van de zon als een tweede zon zichtbaar kunnen worden. Vanaf augustus en september kunnen we volgens Terral dan ook een enorme toename van het aantal aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, vloedgolven en massale dierensterfte verwachten.

Terral verwacht binnenkort meer foto's van ELEnin op internet te kunnen plaatsen, zodat voor iedereen duidelijk wordt dat het geen komeet maar een dwergster is. 'Als iedereen zich bewust zou zijn van wat er komen gaat dan zouden we totale verwarring en paniek in de straten krijgen en zou de hele samenleving instorten tot totale chaos.'

Op 11 maart 2011 stonden de zon, de Aarde en ELEnin op één lijn. Ondanks de grote afstand zou deze samenstand de aardbeving bij Japan hebben veroorzaakt. Dat heeft te maken met zogenaamde 'magnetische poorten' die de Aarde en andere planeten op onzichtbare wijze met de zon verbinden (zie website NASA). Als hemellichamen op één lijn staan versterken deze magnetische verbindingen elkaar, wat volgens sommigen zware aardbevingen tot gevolg kan hebben.

Op 11 september, precies 10 jaar na de aanslagen in New York, zal ELEnin / Planeet X de zon het dichtste zijn genaderd en begint de dwergster aan een nieuwe, 3500 of 3600 jaar durende omloopbaan. Op 26 september is de afstand tussen ELEnin en de Aarde nog maar 0,396 AU (59,4 miljoen kilometer) en verwachten sommigen een poolomkering op onze planeet als gevolg van het enorme magnetische veld van de dwergster. Volgens sommige berekeningen zou ELEnin / Planeet X dan drie dagen lang precies tussen de Aarde en de zon instaan, wat drie dagen duisternis zou kunnen veroorzaken (2).

Lees meer:
http://xandernieuws.punt.nl/?id=633235&r=1&tbl_archief=&
pi_99159168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:45 schreef knight18 het volgende:
Maar dan heb jij dus ook niks gezien om te zeggen dat het geen dwergster is?
Nee, maar ik hoef ook de zon niet te zien om te weten dat ie bestaat.
Er wonen genoeg mensen op het zuidelijk halfrond die ook naar de hemel kijken - dus als daar nu een dwergster met die afmetingen gezien zou zijn, kan je vertellen dat dat hier ook overal in het nieuws zou zijn.
pi_99159272
Over de baan van Elenin:
quote:
Hyperbolic Comet

According to the JPL Small Body Database9 C/2010 X1 is a Hyperbolic Comet, meaning that it will not return. However, Leonid Elenin has calculated10 that due to perturbations to the comet's orbit from the gas giant planets, that the orbit of his comet will be modified to a long-period elliptical orbit, and that it will return in about 10,000 years.
http://www.2012hoax.org/elenin
Dat de snelheid van kometen niet constant is, is niet vreemd: kometen hebben amper massa en zijn dus sterk onderhevig aan de zwaartekracht van andere objecten, waardoor hun snelheid en baanconstantheid nogal kan wisselen.
pi_99159315
Er is niets dat er op wijst dat Elenin iets anders is dan een komeet. Waarom zouden wij dan moeten aannemen dat het geen komeet is?
pi_99159542
Wat heb ik zin om dit weekend http://www.imdb.com/title/tt0119116/ weer eens te gaan kijken :P

Komt wel een beetje in de buurt wat er volgens sommigen gaat gebeuren, zeker nadat ik heb gezien
quote:
A planet of pure Evil - that's how this Dark Star-like object was depicted in 5th Element. Author Andy Lloyd draws a parallel between this fictional evil entity and the concept of an incoming Planet X body. Were the makers of the movie thinking about Nibiru? The appearance of the evil planet in the movie is similar to a brown dwarf, too.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_99159570
vanwaar al die aardbevingen telkens als er een alignment is?
pi_99159742
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:03 schreef knight18 het volgende:
dat maakt het idd zo vreemd ;s
pi_99159766
Deze vond ik ook sterk, als het dan gewoon een doodnormale komeet is....

En daar hebben we al weer de volgende toevalligheid.

NASA besteedt veel meer tijd aan Elenin dan aan welke ander komeet dan ook.
In de afgelopen 7 maanden is het 2.182 keer door NASA ''geobserveerd".

Geen enkel ander ruimte object in de buurt van de aarde is zo vaak ''geobserveerd'' als Elenin.
Ter vergelijking, de komeet Levy is sinds 2006 maar 324 keer ''geobserveerd''.

Ook het enige ruimte object waarvoor NASA nog geen exacte grootte heeft gegeven is Elenin.
En geen foto's zoals we vorige week hebben gezien.
En het eigen personeel wordt voorbereidt op een ramp.
En.............zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Van het internet gehaald.
pi_99159792
quote:
Er zijn altijd aardbevingen, ook als er geen "alignments" zijn.

Trouwens, hoe kan een komeet die aardbevingen veroorzaken, gezien het feit dat hij nauwelijks zwaartekracht heeft en dus nog minder getijdenkracht?
pi_99159798
quote:
Ik weet dat dit een beetje zwak is, maar alles wat daarover te zeggen is, is dat dat gewoon toeval is. Toen ik voor het eerst een filmpje zag over Elenin was dat ook wat mij half overtuigde dat er serieus iets aan zat te komen.. Ik heb zelfs mijn telescoop gekocht doordat mijn interesse in het heelal vooral is gewekt door het Elenin verhaal.

Feit is alleen dat Elenin gewoon een komeet is, en dus is het jammer dat ik het niet kan onderbouwen, maar de alignments zijn gewoon toevalligheden. Plus dat je niet moet vergeten dat er maar 2 daadwerkelijke alignments geweest zijn - die van Japan bijvoorbeeld verschilde 3 dagen.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:08 schreef Truthfinder7 het volgende:

Geen enkel ander ruimte object in de buurt van de aarde is zo vaak ''geobserveerd'' als Elenin.

Ook het enige ruimte object waarvoor NASA nog geen exacte grootte heeft gegeven is Elenin.

Als je met harde cijfers aan gaat komen, wel graag een bron erbij.
pi_99159929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:09 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Ik weet dat dit een beetje zwak is, maar alles wat daarover te zeggen is, is dat dat gewoon toeval is. Toen ik voor het eerst een filmpje zag over Elenin was dat ook wat mij half overtuigde dat er serieus iets aan zat te komen.. Ik heb zelfs mijn telescoop gekocht doordat mijn interesse in het heelal vooral is gewekt door het Elenin verhaal.

Feit is alleen dat Elenin gewoon een komeet is, en dus is het jammer dat ik het niet kan onderbouwen, maar de alignments zijn gewoon toevalligheden. Plus dat je niet moet vergeten dat er maar 2 daadwerkelijke alignments geweest zijn - die van Japan bijvoorbeeld verschilde 3 dagen.

[..]

Als je met harde cijfers aan gaat komen, wel graag een bron erbij.
Moet ik nu naar jou pijpen gaan dansen?
pi_99159931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:08 schreef Truthfinder7 het volgende:

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar NASA besteedt helemaal geen aandacht aan Elenin. Ze hebben er melding van gemaakt, meer niet.
pi_99160031
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1550883/pg1
Link is weer weg gehaald, toevallig he?
pi_99160070
Ah kan hem nu openen.
pi_99160109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:15 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ah kan hem nu openen.
Ook toevallig?
pi_99160140
misschien heb je hier wat aan; gegevens over de seismische activiteiten
http://aslwww.cr.usgs.gov/Seismic_Data/heli2.shtml
pi_99160351
een gek idee. Als nasa niet wilde dat mensen wisten dat dwergster eraan kwam waarom hebben ze dan uberhaupt verteld dat elenin eraan komt? Was het niet makkelijker voor hun om gewoon niks te zeggen?
pi_99160409
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:22 schreef knight18 het volgende:
een gek idee. Als nasa niet wilde dat mensen wisten dat dwergster eraan kwam waarom hebben ze dan uberhaupt verteld dat elenin eraan komt? Was het niet makkelijker voor hun om gewoon niks te zeggen?
Zal je wel denken ja.
pi_99160578
als ik over zoiets wil liegen hou ik dan gewoon mijn mond ipv mensen voer geven om erachter te komen
pi_99160747
Hij is ontdekt door een AMATEUR astronoom, dat is het gevaarlijke voor de NASA.

Als het door iemand van de NASA ontdekt zou zijn is het een stuk eenvoudiger om het stil te houden. Geen idee hoe je iets als amateur zijnde bekend maakt, zal wel zoiets gaan als
quote:
Hé, als ik daar-en-daar heen kijk met de telescoop zie ik dat-en-dat, zien jullie dat ook?
Dan kijken er al meerdere mensen naar, en die zijn niet te controleren/tegen te houden om het te publiceren.
pi_99161357
Ik zou wel eens willen weten wat er met de echte Leonid Elenin is gebeurd.
pi_99161372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:14 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1550883/pg1
Link is weer weg gehaald, toevallig he?
Als je verder leest in dat topic, zie je dat mensen zelf aan kunnen geven dat ze hem hebben geobserveerd, het zijn dus niet alleen de observaties van NASA, maar ook van amateur astronomen. Dus het is logisch dat Elenin veel meer observaties heeft, want hoax.
pi_99161447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:48 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Als je verder leest in dat topic, zie je dat mensen zelf aan kunnen geven dat ze hem hebben geobserveerd, het zijn dus niet alleen de observaties van NASA, maar ook van amateur astronomen. Dus het is logisch dat Elenin veel meer observaties heeft, want hoax.
Laten we i.d.d maar hopen dat het een hoax is!
pi_99161499
Maar er zijn evengoed amateur astronomen die zeggen dat het een bruine dwerg is.
pi_99161515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:50 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Laten we i.d.d maar hopen dat het een hoax is!
Aangezien ik toch uiteindelijk dood zal gaan, zou ik vereerd zijn om het einde van de mensheid mee te maken. Alleen is deze hoax nu zo duidelijk een hoax geworden, dat het niet eens de moeite meer is om erin te 'geloven'.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:51 schreef Truthfinder7 het volgende:
Maar er zijn evengoed amateur astronomen die zeggen dat het een bruine dwerg is.
Een publiek programma openen en naar Elenin kijken maakt je geen amateur astronoom. Ik kan je verzekeren dat er geen enkele astronoom is die met behulp van een eigen telescoop probeert te bewijzen dat Elenin iets anders is dan een komeet.
pi_99161525
Ga maar eens uitzoeken wat waar is :-/
pi_99161542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:52 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Aangezien ik toch uiteindelijk dood zal gaan, zou ik vereerd zijn om het einde van de mensheid mee te maken. Alleen is deze hoax nu zo duidelijk een hoax geworden, dat het niet eens de moeite meer is om erin te 'geloven'.
Hoe weet je dat zo zeker?
pi_99161635
Een publiek programma openen en naar Elenin kijken maakt je geen amateur astronoom. Ik kan je verzekeren dat er geen enkele astronoom is die met behulp van een eigen telescoop probeert te bewijzen dat Elenin iets anders is dan een komeet.

Dat denk ik ook niet.
pi_99161644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:52 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker?
Zoals ik al een paar keer heb gezegd, zou een dwergster op deze afstand al duidelijk zichtbaar zijn. Als we echter nog verder gaan, en het over de theorie hebben dat NASA ons voor de gek houdt door orbits van Elenin te veranderen in hun JPL, dan kan ik er ook weinig over zeggen. Maar ik ga er vanuit dat dit niet gebeurt - en zo wel, dan is het de discussie niet waard want zullen we nooit te weten kunnen komen wat de waarheid is.
pi_99161677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:55 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Zoals ik al een paar keer heb gezegd, zou een dwergster op deze afstand al duidelijk zichtbaar zijn. Als we echter nog verder gaan, en het over de theorie hebben dat NASA ons voor de gek houdt door orbits van Elenin te veranderen in hun JPL, dan kan ik er ook weinig over zeggen. Maar ik ga er vanuit dat dit niet gebeurt - en zo wel, dan is het de discussie niet waard want zullen we nooit te weten kunnen komen wat de waarheid is.
Ben ik met je eens!
pi_99161713
We zullen het vanzelf wel zien!
pi_99161715
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:55 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Dezelfde mensen die zeggen dat nasa liegt gebruiken toch de bronnen (JPL) van nasa om te kijken wanneer planeten met elenin in een lijn staan .Lijkt me nogal gek. Een bron gebruiken waarvan je zefl aangeeft dat het gelogen is :P
pi_99161765
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:57 schreef knight18 het volgende:

[..]

Dezelfde mensen die zeggen dat nasa liegt gebruiken toch de bronnen (JPL) van nasa om te kijken wanneer planeten met elenin in een lijn staan .Lijkt me nogal gek. Een bron gebruiken waarvan je zefl aangeeft dat het gelogen is :P
Ik geloof wel dat ze gedeeltelijk liegen die NASA.
pi_99161787
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:57 schreef knight18 het volgende:

[..]

Precies, uiteindelijk is de hele hoax ontstaan door de JPL browser.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:57 schreef Truthfinder7 het volgende:
We zullen het vanzelf wel zien!
Dat sowieso ;)
pi_99161795
Maar je moet het met de info doen die je krijgt.
pi_99161800
ja maar waarom gebruiken mensen dan de JPL van nasa terwijl ze aangeven dat ze liegen. Is toch een kromme redenering?
pi_99162016
Oke deze komeet of wat het dan ook is, is ontdekt door een zekere L.E waar we niets van horen (verdwenen?) Dan kunnen ze wel de baan bekent maken, misschien liegen ze daar ook over? ik weet het niet. Maar ze laten hem niet zien via foto`s of ander materiaal. Alleen zien we wat vage foto`s van deze zogenaamde L.E wtf is er gaande?
pi_99162124
Volgens bepaalde wetenschappers komt er ook een signaal vanaf die sneller gaat dan 21 maal licht snelheid wtf?
pi_99162180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:06 schreef Truthfinder7 het volgende:
Oke deze komeet of wat het dan ook is, is ontdekt door een zekere L.E waar we niets van horen (verdwenen?) Dan kunnen ze wel de baan bekent maken, misschien liegen ze daar ook over? ik weet het niet. Maar ze laten hem niet zien via foto`s of ander materiaal. Alleen zien we wat vage foto`s van deze zogenaamde L.E wtf is er gaande?
Van mij zijn er ook niet veel foto's online te vinden hoor ;)
pi_99162264
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
Volgens bepaalde wetenschappers komt er ook een signaal vanaf die sneller gaat dan 21 maal licht snelheid wtf?
Voor zover ik weet weten we nog niet eens of iets sneller kan gaan dan de snelheid van het licht, laat staan berekenen dat iets 21 keer sneller gaat.
pi_99162275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
Niets gaat sneller dan het licht:P
pi_99162302
Tja zijn niet mijn woorden.
pi_99162337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:14 schreef knight18 het volgende:

[..]

Niets gaat sneller dan het licht:P
wel superman (;
pi_99162348
zelfs geweldige natuurkundige zijn tot de conclusie gekomen dat de snelheid van het licht tot nu toe het snelst is
pi_99162377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:15 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

wel superman (;
nadat ik met zijn bruine ster klaar ben wel ;)
pi_99162391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:51 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dat zijn geen amateurastronomen, dat zijn fantasten zoals Terral.
pi_99162434
wat is terral?
pi_99162451
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:11 schreef Resistor het volgende:

[..]

Van mij zijn er ook niet veel foto's online te vinden hoor ;)
Er staat een uitzending van de Russische tv op het youtube waarin hij uitgebreid aan het woord komt.
pi_99162564
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:18 schreef knight18 het volgende:
wat is terral?
http://www.godlikeproductions.com/members/60688/profile
pi_99162566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:18 schreef knight18 het volgende:
wat is terral?
Terral is iemand die zich astronoom noemt. Een groot deel van de onzin in de openingstekst van deze draad komt uit de koker van Terral. Terral plaatst filmpjes op het internet van "Elenin/Niburu" en dat is dan Mars. Hij beweert ook dat kometen een heel sterk magnetisch veld hebben, terwijl ze helemaal geen magnetisch veld hebben. En meer van dat soort onzin. Zo zijn er nog een paar die op het internet labiele mensen en onschuldige kinderen de stuipen op het lijf jagen met hun onzinnige doemverhalen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 18:22:35 #51
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99162582
In 2002 was ik overtuigd dat in 2003 Nibiru langs zou komen. Of hij bestaat niet of hij wordt gesponsord door de NS, ik wacht nog steeds. Ondertussen geloof ik er niet meer, hoewel ik niet verrast zou zijn als het wel waar zou zijn. Je kan ook Harry Potter als waargebeurd verhaal beschouwen als je allerlei rare 'tekens' aan elkaar knoopt.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_99162671
in 2000 zouden we allemaal doodgaan door pc's. In 2003 zou nibiru langskomen
Meer hier te vinden: http://en.wikipedia.org/w(...)ld_or_similar_events
pi_99162689
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:22 schreef FritsFlits het volgende:
In 2002 was ik overtuigd dat in 2003 Nibiru langs zou komen. Of hij bestaat niet of hij wordt gesponsord door de NS, ik wacht nog steeds. Ondertussen geloof ik er niet meer, hoewel ik niet verrast zou zijn als het wel waar zou zijn. Je kan ook Harry Potter als waargebeurd verhaal beschouwen als je allerlei rare 'tekens' aan elkaar knoopt.
Als je maar telkens blijft uitkramen dat de wereld eraan gaat kan het bij de zoveelste gok inderdaad waar zijn.
pi_99162728
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:26 schreef knight18 het volgende:

[..]

Als je maar telkens blijft uitkramen dat de wereld eraan gaat kan het bij de zoveelste gok inderdaad waar zijn.
Zo is het precies. Zo is er ook bijna elke dag wel ergens een aardbeving, dus zit je met je "alignment-theorie" ook altijd goed. Het is ongeveer net zo knap als regen voorspellen in november.
pi_99162768
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:27 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Zo is het precies. Zo is er ook bijna elke dag wel ergens een aardbeving, dus zit je met je "alignment-theorie" ook altijd goed. Het is ongeveer net zo knap als regen voorspellen in november.
Plus dat er enorm veel kometen zijn waarop de "alignment-theorie" toegepast kan worden. Als je maar lang genoeg zoekt, zijn er altijd wel verbanden te vinden.
  donderdag 7 juli 2011 @ 18:29:31 #56
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99162790
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:26 schreef knight18 het volgende:

[..]

Daarom. In die tijd waren er ook allerlei tekens waar je echt niet om heen kon. Toen zat ik ook nog niet zo lang op internet. Inmiddels geloof ik die geruchten niet zo meer, maar zijn ze nog wel interessant. Alleen is het jammer dat er hier veel quotes en informatie wordt geplaatst zonder bronvermelding.
pi_99162897
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:29 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Daarom. In die tijd waren er ook allerlei tekens waar je echt niet om heen kon. Toen zat ik ook nog niet zo lang op internet. Inmiddels geloof ik die geruchten niet zo meer, maar zijn ze nog wel interessant. Alleen is het jammer dat er hier veel quotes en informatie wordt geplaatst zonder bronvermelding.
Dat het interessant is ben ik het helemaal mee eens! Al weet je over het algemeen dat het niet waar is, het is toch 'leuk' om het idee hebben dat 'het zou kunnen'.
pi_99162946
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:32 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Dat het interessant is ben ik het helemaal mee eens! Al weet je over het algemeen dat het niet waar is, het is toch 'leuk' om het idee hebben dat 'het zou kunnen'.
Kan je iets bevestigen? VOlgens mij als een dwergster minimaal 4x gewicht jupiter nu tussen mars en saturnus zit zouden we dan op aarde niet veel meer moeten voelen?
pi_99162969
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:28 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Plus dat er enorm veel kometen zijn waarop de "alignment-theorie" toegepast kan worden. Als je maar lang genoeg zoekt, zijn er altijd wel verbanden te vinden.
Dat is zeker waar, daar verbaas ik mij ook over, hoe zit het met de rol van die andere kometen? Daar hoor je nooit wat over.
pi_99162984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:33 schreef knight18 het volgende:

[..]

Kan je iets bevestigen? VOlgens mij als een dwergster minimaal 4x gewicht jupiter nu tussen mars en saturnus zit zouden we dan op aarde niet veel meer moeten voelen?
Ja natuurlijk!
pi_99163024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:35 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ja natuurlijk!
Ook al zit die 'dwergster' niet op 1 lijn als ie zo 'dichtbij' is (tussen mars en saturnus) met een massa 4x jupiter zou de complete stelsel door de war zijn inclusief aarde en zouden we meer dan zo een ' lullige' aardbeving voelen.
pi_99163065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:34 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, daar verbaas ik mij ook over, hoe zit het met de rol van die andere kometen? Daar hoor je nooit wat over.
Klopt, en als je de JPL browser zou gebruiken, zijn er nog veel meer kometen waarvan gezegd kan worden dat ze de aarde gaan raken binnen zoveel tijd. Zo heb ik er een tijdje geleden nog een gezien. Het probleem is gewoon dat zo'n JPL browser natuurlijk nooit echt weer kan geven hoe of wat - zo geloof ik ook niet dat een alignment in die browser ook betekend dat er een daadwerkelijke alignment is. Het schermpje waarin het wordt weergegeven is simpelweg veel te klein om dat precies te kunnen doen.
pi_99163081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:36 schreef knight18 het volgende:

[..]

Ook al zit die 'dwergster' niet op 1 lijn als ie zo 'dichtbij' is (tussen mars en saturnus) met een massa 4x jupiter zou de complete stelsel door de war zijn inclusief aarde en zouden we meer dan zo een ' lullige' aardbeving voelen.
Dat klopt. Het zou een doodenge toestand zijn. En we zouden hem al lang en breed hebben moeten zien, want het is geen zwart gat.
pi_99163202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:37 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Klopt, en als je de JPL browser zou gebruiken, zijn er nog veel meer kometen waarvan gezegd kan worden dat ze de aarde gaan raken binnen zoveel tijd. Zo heb ik er een tijdje geleden nog een gezien. Het probleem is gewoon dat zo'n JPL browser natuurlijk nooit echt weer kan geven hoe of wat - zo geloof ik ook niet dat een alignment in die browser ook betekend dat er een daadwerkelijke alignment is. Het schermpje waarin het wordt weergegeven is simpelweg veel te klein om dat precies te kunnen doen.
Iemand heeft de "alignments" van Elenin bekeken in relatie tot plaatsgevonden aardbevingen en op basis daarvan de foutmarge bepaald. Het blijkt dat er (even uit mijn hoofd, kan 1 of 2 schelen) 23 kometen zijn die de betreffende aardbevingen beter voorspelden (dus met een kleinere foutmarge) dan Elenin.

En dat staat dan natuurlijk nog los van het feit dat kometen helemaal geen aardbevingen veroorzaken. Niemand van de complotters of gelovigen heeft mij dan ook uit kunnen leggen hoe dat zou moeten werken.
pi_99163274
veel mensen lullen dat de dwergster een massa van 4x jupiter heeft. Maar volgens wetenschappers ligt de massa van een dwergster tussen de 18x en 80x de massa van jupiter. rarara
pi_99163310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:37 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=Apophis;orb=1;cov=0;log=0;cad=0#orb

Dat is er bijvoorbeeld een, ik weet niet of hij op de goede datum blijft staan, anders moet je even naar 13 April 2029 gaan. Het is wel een asteroïde, maar principe blijft hetzelfde.
pi_99163334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:45 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=Apophis;orb=1;cov=0;log=0;cad=0#orb

Dat is er bijvoorbeeld een, ik weet niet of hij op de goede datum blijft staan, anders moet je even naar 13 April 2029 gaan. Het is wel een asteroïde, maar principe blijft hetzelfde.
Boonvorm zou je iets voor me kunnen doen? Kijken of saturnus op ongeveer dezelfde afstand zit met je telescoop?
pi_99163358
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:44 schreef knight18 het volgende:
(...) Maar volgens wetenschappers ligt de massa van een dwergster tussen de 18x en 80x de massa van jupiter. rarara
Dat klopt.
pi_99163390
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:45 schreef knight18 het volgende:

[..]

Boonvorm zou je iets voor me kunnen doen? Kijken of saturnus op ongeveer dezelfde afstand zit met je telescoop?
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Zelfde afstand als wat?
pi_99163457
Er was een Elenin conferentie, hier een uitgebreid verslag...
Heeft ze het nu over 109 maal lichtsnelheid van het signaal of ben ik doof aan het worden?
Ik wist ook niet dat ze iets sneller kunnen meten dan het licht :-/ of ik versta het niet goed.
pi_99163471
volgens veel kuch amateurastronomen is de dwergster op 1 lijn gekomen met saturnus. Als je met je telescoop kan kijken naar saturnus dan kan je toch zien of ie nog wel zijn normale baan heeft?
pi_99163496
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:49 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er was een Elenin conferentie, hier een uitgebreid verslag...
Heeft ze het nu over 109 maal lichtsnelheid van het signaal of ben ik doof aan het worden?
Ik wist ook niet dat ze iets sneller kunnen meten dan het licht :-/ of ik versta het niet goed.
hahaha. KOm op zeg. Eerst is het een dwerster nu een alienschip.
pi_99163548
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:49 schreef knight18 het volgende:
volgens veel kuch amateurastronomen is de dwergster op 1 lijn gekomen met saturnus. Als je met je telescoop kan kijken naar saturnus dan kan je toch zien of ie nog wel zijn normale baan heeft?
Ik denk niet dat je dat kan zien.
pi_99163574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:50 schreef knight18 het volgende:

[..]

hahaha. KOm op zeg. Eerst is het een dwerster nu een alienschip.
Ja het wordt alsmaar gekker dat bedoel ik :)
pi_99163626
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:49 schreef knight18 het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, maar als ik het goed begrijp is Elenin zegmaar 'lager' dan Saturnus. Kortom Saturnus is van het noordelijk halfrond wel te zien, maar Elenin niet. Dus een echte alignment is het ook niet, alleen als je van 'bovenaf' kijkt in je JPL. Kijk maar eens vanaf de zijkant, dan zie je dat Elenin lager is dan de rest van de planeten.

Het is dus niet zo dat Elenin 'voor' Saturnus langs gaat als je vanaf de aarde zou kijken (eclipse).
Plus dat het vanavond helaas bewolkt is, dus mijn telescoop ziet helemaal niets ;)
pi_99163652
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:54 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar als ik het goed begrijp is Elenin zegmaar 'lager' dan Saturnus. Kortom Saturnus is van het noordelijk halfrond wel te zien, maar Elenin niet. Dus een echte alignment is het ook niet, alleen als je van 'bovenaf' kijkt in je JPL. Kijk maar eens vanaf de zijkant, dan zie je dat Elenin lager is dan de rest van de planeten.

Het is dus niet zo dat Elenin 'voor' Saturnus langs gaat als je vanaf de aarde zou kijken (eclipse).
Plus dat het vanavond helaas bewolkt is, dus mijn telescoop ziet helemaal niets ;)
tis niet bewolkt hier:P
pi_99163707
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:55 schreef knight18 het volgende:

[..]

tis niet bewolkt hier:P
Nog een keer naar buiten gekeken,en het valt inderdaad wel mee :P Op het moment hangen er wel wolken op de plek waar vanavond Saturnus zichtbaar wordt, helaas.
pi_99163791
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:56 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Nog een keer naar buiten gekeken,en het valt inderdaad wel mee :P Op het moment hangen er wel wolken op de plek waar vanavond Saturnus zichtbaar wordt, helaas.
Misschien wil je iets geheim houden. Is elenin misschien ELEnin? XD
pi_99164004
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:59 schreef knight18 het volgende:

[..]

Misschien wil je iets geheim houden. Is elenin misschien ELEnin? XD
Dat is het! ;P Ik heb me baan opgezegd en ben nu mijn geld uit aan het geven, als straks iedereen dat doet, is er niets meer om geld aan uit te geven ;)
pi_99164063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:05 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Dat is het! ;P Ik heb me baan opgezegd en ben nu mijn geld uit aan het geven, als straks iedereen dat doet, is er niets meer om geld aan uit te geven ;)
echt? :s
pi_99164181
Ga maar lekker zo verder, doei
pi_99164226
nu weten we dat boomvorm niet te vertrouwen is
pi_99164280
Ik werk ook bij de NASA, ik heb een vertaalsysteem op mijn PC zodat ik op alle forums mensen kan vertellen dat het allemaal niet waar is. Als ze mijn list eenmaal door hebben, is het al te laat HEAHEAHEHAEA

Nu even serieus: helaas, mijn telescoop is maar klein, en ik kan geen astronoom genoemd worden :'(
pi_99164309
Is het waar of niet. boomvorm.zeg gewoon eerlijk.
Waarom zei je vorige topic ofzo dat je weldegelijk mars en saturnus kan zien:P
pi_99164367
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:14 schreef knight18 het volgende:
Omdat ik dat kan met mijn telescoop.
pi_99164399
dan kan je toch effe kijken of saturnus nog normaal beweegt, dus zijn normale baan
pi_99164564
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:16 schreef knight18 het volgende:
dan kan je toch effe kijken of saturnus nog normaal beweegt, dus zijn normale baan
Al is het wel zo dat Saturnus steeds uit mijn oculair beweegt, dit komt doordat de aarde draait. Saturnus' orbit duurt 29 jaar, als ik er dus een uur naar zou kijken dan is dat zo minuscuul dat het onmogelijk te zien is dat hij zelf ook beweegt. En al zou je dat kunnen zien, dan valt dat niet op door hoe snel de aarde draait. Ik moet mijn montering om de 20 seconde bijstellen om hem weer in het oculair te krijgen.
pi_99164697
maar ik neem aan dat je geregeld heb gekeken in de ruimte en soms misschien ook waar elenin is en je hebt niks groots gezien?
pi_99164730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:24 schreef knight18 het volgende:
maar ik neem aan dat je geregeld heb gekeken in de ruimte en soms misschien ook waar elenin is en je hebt niks groots gezien?
Elenin is niet te zien op noordelijk halfrond.
pi_99164821
Met een telescoop is Elenin nog wel zichtbaar aan het noordelijk halfrond, maar hij staat inmiddels zo laag bij de horizon dat hij in de praktijk vrijwel niet mogelijk zal zijn hem waar te nemen. Hij staat in het sterrenbeeld Leeuw. Hoe zuidelijker je woont hoe beter hij te zien is. Van half september tot begin oktober is de komeet voor niemand te zien omdat hij dan te dicht bij de zon staat om te kunnen worden waargenomen. In de eerste week van oktober wordt hij weer zichtbaar op het noordelijk halfrond in het sterrenbeeld Leeuw, hopelijk dan wel met het blote oog.
pi_99164897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:27 schreef AVerstraten het volgende:
Met een telescoop is Elenin nog wel zichtbaar aan het noordelijk halfrond, maar hij staat inmiddels zo laag bij de horizon dat hij in de praktijk vrijwel niet mogelijk zal zijn hem waar te nemen. Hij staat in het sterrenbeeld Leeuw. Hoe zuidelijker je woont hoe beter hij te zien is. Van half september tot begin oktober is de komeet voor niemand te zien omdat hij dan te dicht bij de zon staat om te kunnen worden waargenomen. In de eerste week van oktober wordt hij weer zichtbaar op het noordelijk halfrond in het sterrenbeeld Leeuw, hopelijk dan wel met het blote oog.
Oh dat wist ik niet. Hoe dan ook heeft mijn telescoop een te kleine opening om Elenin te kunnen zien.
pi_99164908
Aanvulling op vorige bericht: inmiddels zal hij nu niet meer te zien zijn hier.
pi_99164944
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:25 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Elenin is niet te zien op noordelijk halfrond.
@Knight18
En Elenin is ook niet groot.
pi_99164995
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:14 schreef knight18 het volgende:
Mars en Saturnus zijn ook met het blote oog te zien. Met een telescoop kun je meer zien, vooral bij Saturnus is dat heel mooi!

En met een goede telescoop kun je ook zien dat Venus schijngestalten heeft, net als de maan.
pi_99165635
Vanavond tegen middernacht is de planeet Saturnus goed zichtbaar. Hij staat aan de west-zuidwestelijke hemel, recht boven de maan.

Saturnus is 25 juli ook weer goed te zien, na 2300 uur laag in het westen.
pi_99165911
ALIGNMENT ALERT!!!

Op 24 juli is er een "alignment" (beter gezegd: conjunctie) van de maan en de planeet Jupiter, rechtsonder de maan, te zien vanaf 04.00 uur, hoog in het oostzuidoosten.

KOMEET ALERT!!!
Op 29 juli zijn de Delta Aquariden op hun hoogtepunt, een meteorenzwerm die vanuit het sterrenbeeld Waterman lijkt te komen. De zwerm is afkomstig van de komeet Machholz.

O jee, o jee. :-(

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 07-07-2011 20:05:53 ]
pi_99166795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:33 schreef knight18 het volgende:

[..]

Heb ik gisteren nog voor je uitgerekend ;), zie eerder in het derde topic. Op voorwaarde dat 'ie inderdaad 4x de massa van Jupiter heeft en op z'n plek staat waar 'ie zou moeten staan, dan is zijn kracht nu ongeveer een kwart van de kracht die de maan op de aarde uitoefent. Uiteraard wordt dat meer, naarmate hij dichterbij komt.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_99167193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:15 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Heb ik gisteren nog voor je uitgerekend ;), zie eerder in het derde topic. Op voorwaarde dat 'ie inderdaad 4x de massa van Jupiter heeft en op z'n plek staat waar 'ie zou moeten staan, dan is zijn kracht nu ongeveer een kwart van de kracht die de maan op de aarde uitoefent. Uiteraard wordt dat meer, naarmate hij dichterbij komt.
Een bruine dwerg heeft tenminste 13 keer de massa van Jupiter. Dus we zouden inderdaad nu zeker al iets moeten merken.
pi_99168393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:56 schreef AVerstraten het volgende:
ALIGNMENT ALERT!!!

Op 24 juli is er een "alignment" (beter gezegd: conjunctie) van de maan en de planeet Jupiter, rechtsonder de maan, te zien vanaf 04.00 uur, hoog in het oostzuidoosten.

KOMEET ALERT!!!
Op 29 juli zijn de Delta Aquariden op hun hoogtepunt, een meteorenzwerm die vanuit het sterrenbeeld Waterman lijkt te komen. De zwerm is afkomstig van de komeet Machholz.

wat heeft dit met elenin te maken?
pi_99168574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:50 schreef knight18 het volgende:

[..]

wat heeft dit met elenin te maken?
Het was een grapje om te laten zien dat er 1) voortdurend "alignments" zijn van van alles en nog wat en dat er 2) voortdurend kometen in de rondte vliegen. De stelling dat Elenin overal verantwoordelijk voor is, komt daardoor nogal op losse schroeven.
pi_99168648
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:56 schreef AVerstraten het volgende:
ALIGNMENT ALERT!!!

KOMEET ALERT!!!

Hier staat er een luchtbalon in lijn met de zon en de aarde... Echt eng!
pi_99168670
goeie grap. Scheet bijna in me broek. En kan je me vertellen wat die komeet alert inhoudt? Is het mooi/goed te zien?
pi_99169294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:55 schreef knight18 het volgende:
goeie grap. Scheet bijna in me broek. En kan je me vertellen wat die komeet alert inhoudt? Is het mooi/goed te zien?
Elenin is ook een komeet en er gebeuren allerlei enge dingen vanwege dat kleine prutding. Dus ja, ik dacht, dat gaat vast niet goed met die Machholz. Maar om op je vraag terug te komen, ja, als we mazzel hebben en het helder is kun je wat zien, een meteorietenregen op ongeveer 23° boven de horizon, vanuit het sterrenbeeld Waterman. Onder ideale omstandigheden zijn er zo'n 8 meteoren per uur te zien, ze hebben lange sporen en zijn traag en helder.
pi_99169345
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hier staat er een luchtbalon in lijn met de zon en de aarde... Echt eng!
Ja dat is pas echt eng. Zo'n ding kan knappen en god weet wat er dan gebeurt.
pi_99169540
quote:
De komeet zie je niet, wel de wolk van meteorieten (bestaande uit stof en gruis) die is achtergelaten door de komeet.
pi_99169625
quote:
Ja, ik vind het mooi. "Vallende sterren" werden ze vroeger genoemd, net langzame vuurpijltjes in de hemel, echt heel mooi.
pi_99169728
verwijderd
pi_99170715
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:24 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Een bruine dwerg heeft tenminste 13 keer de massa van Jupiter. Dus we zouden inderdaad nu zeker al iets moeten merken.
Met een dergelijke massa zou 'ie al net zoveel invloed op aarde moeten hebben als onze eigen maan. Dat zouden we direct merken aan de getijdes van het water op aarde. Iemand al iets raars opgemerkt? :P
pi_99170780
Ikke niet.
pi_99170970
waar halen ze het dan in godsnaam vandaan dat het een bruine dwerg zou kunnen zijn ? + de foto's die gedeleted zijn in wiki, google sky & andere sites.. dat is en blijft vreemd ;p
pi_99171108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:35 schreef Jarheadd het volgende:
waar halen ze het dan in godsnaam vandaan dat het een bruine dwerg zou kunnen zijn ? + de foto's die gedeleted zijn in wiki, google sky & andere sites.. dat is en blijft vreemd ;p
Waar ze dat vandaan halen begrijp ik ook niet.

Op welke foto's doel je?
pi_99171469
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:38 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Waar ze dat vandaan halen begrijp ik ook niet.

Op welke foto's doel je?
op dezelfde plek in google & wikisky onbreekt er een foto, er is overal op dezelfde plek een groot zwart gat, dus er word wel degelijk iets verborgen gehouden dat we niet mogen zien. als dit alleen in google sky was en niet in wikisky en die andere sites dan zou het niet zo vreemd zijn. ik zal de coördinaten anders even opzoeken.
pi_99171588
dit zijn de coördinaten; 5h 53m 27s,-6 10' 56
pi_99171908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:44 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

op dezelfde plek in google & wikisky onbreekt er een foto, er is overal op dezelfde plek een groot zwart gat, dus er word wel degelijk iets verborgen gehouden dat we niet mogen zien. als dit alleen in google sky was en niet in wikisky en die andere sites dan zou het niet zo vreemd zijn. ik zal de coördinaten anders even opzoeken.
Ja, ik weet al wat je bedoelt en nee, er wordt helemaal niks verborgen gehouden. De betreffende informatie is gewoon te vinden op het internet. In deze video wordt uitgelegd wat de oorzaak is van de zwarte plek en hoe je betreffende informatie kunt vinden:
pi_99171955
Op Saturnus is nu ook een grote storm aan de gang. Al een tijdje hoor... zie
hier

Kan dat er nog wat mee te maken hebben?

Zoals ik al eerder schreef heb ik er weinig kennis van, maar ik vind het fijn om ook kritische mensen terug te vinden in dit topic.Toen er gisteren inderdaad een zware aadbeving plaatsvond kreeg ik het toch een beetje benauwd. :@
pi_99172545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:52 schreef 22 het volgende:
Op Saturnus is nu ook een grote storm aan de gang. Al een tijdje hoor... zie
hier

Kan dat er nog wat mee te maken hebben?

Zoals ik al eerder schreef heb ik er weinig kennis van, maar ik vind het fijn om ook kritische mensen terug te vinden in dit topic.Toen er gisteren inderdaad een zware aadbeving plaatsvond kreeg ik het toch een beetje benauwd. :@
Eenmaal per jaar is er op Saturnus een grote storm. Een jaar op Saturnus duurt 30 aardse jaren. Kun jij je herinneren dat er in 1980 buitensporig enge dingen gebeurden op aarde, veel enger of erger dan gewoonlijk? Of in 1950? Ik niet. Dus waarom zou dat nu ineens wel zo zijn?
pi_99172546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:52 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ja, ik weet al wat je bedoelt en nee, er wordt helemaal niks verborgen gehouden. De betreffende informatie is gewoon te vinden op het internet. In deze video wordt uitgelegd wat de oorzaak is van de zwarte plek en hoe je betreffende informatie kunt vinden:
aah, nu begrijp ik het ;p dus dat van die bruine dwerg zal ook wel fictie zijn dan, misschien is dit inderdaad weer de zoveelste hoax ? maar ik vraag me af hoe ze op het idee komen dat het een bruine dwerg zou kunnen zijn..
pi_99172676
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:02 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

aah, nu begrijp ik het ;p dus dat van die bruine dwerg zal ook wel fictie zijn dan, misschien is dit inderdaad weer de zoveelste hoax ? maar ik vraag me af hoe ze op het idee komen dat het een bruine dwerg zou kunnen zijn..
tja kan je je ook afvragen hoe men op het idee kwam dat de wereld zou eindigen in 2000 of 2003 (nibiru) of mei 2011 (rapture)
pi_99172804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:02 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

Een of andere "slimmerd" denkt begrepen te hebben dat bruine dwergen altijd onzichtbaar zijn, omdat ze heel weinig licht uitstralen. Dus dat werd Elenin=Niburu. Want als mensen dan zeggen: maar waar is-ie dan, kunnen ze zeggen (wat ze dus ook doen): het is een bruine dwerg en die zijn onzichtbaar! Maar daarbij hebben ze over het hoofd gezien dat een bruine dwerg, als hij ons zonnestelsel binnenkomt, beschenen wordt door het licht van de zon en dat terugkaatst, waar door hij dus gewoon zichtbaar wordt, gezien zijn grootte ook met het blote oog. Kijk naar de maan: die geeft geen greintje licht van zichzelf, maar toch zien wij hem, door het licht van de zon dat hij weerkaatst.
pi_99172869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:02 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Eenmaal per jaar is er op Saturnus een grote storm. Een jaar op Saturnus duurt 30 aardse jaren. Kun jij je herinneren dat er in 1980 buitensporig enge dingen gebeurden op aarde, veel enger of erger dan gewoonlijk? Ik niet. Dus waarom zou dat nu ineens wel zo zijn?
Voor veel Beatles fans wel (1980). :+
pi_99172876
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:04 schreef knight18 het volgende:

[..]

tja kan je je ook afvragen hoe men op het idee kwam dat de wereld zou eindigen in 2000 of 2003 (nibiru) of mei 2011 (rapture)
er zijn nu eenmaal mensen die geen leven hebben zeker en niks beters te doen hebben dan zulke onzin te verspreiden ofzo, kan wel eens kloppen ;p
pi_99172961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:07 schreef 22 het volgende:

[..]

Voor veel Beatles fans wel (1980). :+
Die gast had een storm in zijn hoofd tegelijk met Saturnus! :o

Welke beroemdheid gaat er nu omver geknald worden? Iemand een idee?
pi_99173255
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:08 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Die gast had een storm in zijn hoofd tegelijk met Saturnus! :o

Welke beroemdheid gaat er nu omver geknald worden? Iemand een idee?
Elenin = Lennie = Lenny Kravitz :')
pi_99173491
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:14 schreef 22 het volgende:

[..]

Daar kan toch niemand om heen lijkt me, zit ijzersterk in elkaar! ;)
pi_99174165
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:14 schreef 22 het volgende:

[..]

Ja, en 30 jaar geleden was het LENNoN ... klinkt als Elenin! :o

Arme Lenny :'(
pi_99174285
Complotteren is eitje!
pi_99174348
Misschien hebben we wat ontdekt. :o

Maar ik vind Lenny toch geen bruine dwerg. _O-
pi_99174485
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:30 schreef 22 het volgende:
Misschien hebben we wat ontdekt. :o
Je zou 't toch denken. En laat ze maar bewijzen dat we ongelijk hebben.
pi_99174513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:30 schreef 22 het volgende:

Maar ik vind Lenny toch geen bruine dwerg. _O-
Oh, wat apart. Brilletje nodig?
pi_99174646
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:32 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Oh, wat apart. Brilletje nodig?
Arme Lenny.
pi_99174745
Sorry mensen, laten we maar weer ontopic gaan.
Deze maand nog geen eind van de wereld in ieder geval als alles meezit.
pi_99174957
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:37 schreef 22 het volgende:
Sorry mensen, laten we maar weer ontopic gaan.
Deze maand nog geen eind van de wereld in ieder geval als alles meezit.
Ik ben wel benieuwd wat de doemdenkers gaan zeggen als er gewoon niks gebeurt, Elenin gewoon voorbij vliegt, er geen bruine dwerg in wat voor vorm dan ook ons zonnestelsel binnen is gevaren, geen sterrenschip met aliens aangekomen, niks niemendal. Hoe moet je dat uitleggen vraag ik me af.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:59:42 #133
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_99176099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:40 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat de doemdenkers gaan zeggen als er gewoon niks gebeurt, Elenin gewoon voorbij vliegt, er geen bruine dwerg in wat voor vorm dan ook ons zonnestelsel binnen is gevaren, geen sterrenschip met aliens aangekomen, niks niemendal. Hoe moet je dat uitleggen vraag ik me af.
Dan wordt het gewoon genegeerd en niet meer over gepraat. Kijk eens naar de gehele niburu site. Die was ook ontstaan toen de wereld in 2003!!! zou vergaan door deze planeet.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_99176322
Dat is me toch helemaal ontgaan in 2003!

Toch wordt er heel wat afgetobd omtrent Elenin=Niburu, op Marktplaats worden zelfs mede-tobbers gezocht:
http://contacten.marktpla(...)-mensen-gezocht.html

[ Bericht 39% gewijzigd door AVerstraten op 07-07-2011 23:18:51 ]
pi_99177372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:03 schreef AVerstraten het volgende:
Dat is me toch helemaal ontgaan in 2003!

Toch wordt er heel wat afgetobd omtrent Elenin=Niburu, op Marktplaats worden zelfs mede-tobbers gezocht:
http://contacten.marktpla(...)-mensen-gezocht.html
tja dit zijn mensen die dit echt geloven:P
pi_99177390
misschien schuilt er toch een waarheid achter, wie weet.. we zullen wel zien ofzo
pi_99177466
waarom zoekt men in godsnaam op marktplaats naar mede-tobbers
pi_99177623
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:23 schreef knight18 het volgende:
waarom zoekt men in godsnaam op marktplaats naar mede-tobbers
nieuwe trend misschien ;p
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:26:16 #139
309756 Boomvorm
Ondertitel
pi_99177663
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:21 schreef Jarheadd het volgende:
misschien schuilt er toch een waarheid achter, wie weet.. we zullen wel zien ofzo
Er schuilt ook een waarheid achter, en dat is dat er een komeet relatief dichtbij onze aarde komt, en dat deze komeet van heel ver komt. En dat het misschien nog wel een leuk lichtshowtje wordt ook! (onwaarschijnlijk)
pi_99177776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:21 schreef knight18 het volgende:

[..]

tja dit zijn mensen die dit echt geloven:P
Ja, dat zijn mensen die het echt geloven. In de USA zijn er vrij veel die het geloven en erg bang zijn. Ook veel kinderen zijn erg bang, onderwijzers worden regelmatig met zeer angstige kinderen geconfronteerd, kinderen die dood willen omdat ze zo bang zijn, een jongetje van 10 dat een zelfmoordpoging deed. Dat is toch niet leuk meer? Ook mensen die psychisch kwetsbaar zijn, bijvoorbeel doordat ze lijden onder psychoses, kunnen er veel last van hebben.
pi_99177798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:25 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

nieuwe trend misschien ;p
als ik naar mede-tobbenaren zocht zou ik alles proberen behalve marktplaats/ebay:P
pi_99177970
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:28 schreef knight18 het volgende:

[..]

als ik naar mede-tobbenaren zocht zou ik alles proberen behalve marktplaats/ebay:P
Daaruit spreekt misschien ook de wanhoop. Ach, het is toch wat, zoveel zorgen om helemaal niks.
pi_99178003
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:26 schreef Boomvorm het volgende:

[..]

Er schuilt ook een waarheid achter, en dat is dat er een komeet relatief dichtbij onze aarde komt, en dat deze komeet van heel ver komt. En dat het misschien nog wel een leuk lichtshowtje wordt ook! (onwaarschijnlijk)
Ja, het lijkt er op dat de show aan onze neus voorbij gaat. Maar misschien hebben we mazzel en licht-ie nog een beetje op, je weet het niet.
pi_99178090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:28 schreef knight18 het volgende:

[..]

wel hilarisch eigelijk ;p damn, waar blijven ze het toch van halen ;p
pi_99178146
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:34 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

wel hilarisch eigelijk ;p damn, waar blijven ze het toch van halen ;p
Ik zou op zijn minst geld aanbieden (reiskostenvergoeding ofzo) ipv gratis
pi_99178219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:35 schreef knight18 het volgende:

[..]

Ik zou op zijn minst geld aanbieden (reiskostenvergoeding ofzo) ipv gratis
hij zal misschien al zijn geld hebben uitgegeven aan preventieve voorraden ofzo ;p
pi_99178328
Dat zou zomaar kunnen, een goede voorbereiding is het halve werk!
pi_99178329
moet de laatste tijd wel veel schijten. kan dit liggen aan de aanwezigheid/alignment van nibiru?
pi_99178354
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:38 schreef AVerstraten het volgende:
dus dwergster is echt?
pi_99178416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:38 schreef knight18 het volgende:
moet de laatste tijd wel veel schijten. kan dit liggen aan de aanwezigheid/alignment van nibiru?
ken ik van ergens, had in het begin wel wat schrik dus ik had best wel zenuwen die ik dan weer moest afreageren op de pot, aangenaam is anders ;p
pi_99178472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:40 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

ken ik van ergens, had in het begin wel wat schrik dus ik had best wel zenuwen die ik dan weer moest afreageren op de pot, aangenaam is anders ;p
Ik geniet er wel lekker van hoor. Tijdschriftje erbij/ipod filmpje kijken:P
pi_99178530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:38 schreef AVerstraten het volgende:
dat is een feit ! en als er niets gebeurt heeft hij ineens een back up plan voor de volgende zoveelste doomsday voorspelling ;p handig toch
pi_99178609
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:41 schreef knight18 het volgende:

[..]

Ik geniet er wel lekker van hoor. Tijdschriftje erbij/ipod filmpje kijken:P
achja waarom niet ;p zo zie je maar dat die kwestie rond elenin ook zijn aangename kanten heeft ;p
pi_99178872
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:42 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

dat is een feit ! en als er niets gebeurt heeft hij ineens een back up plan voor de volgende zoveelste doomsday voorspelling ;p handig toch
de volgende voorspelling is eind dit jaar nog:P
pi_99178942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:49 schreef knight18 het volgende:

[..]

de volgende voorspelling is eind dit jaar nog:P
ik ga alvast bij de pot kampere dan ;p
pi_99178993
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:51 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

ik ga alvast bij de pot kampere dan ;p
is genoeg plek hier
pi_99179065
hopelijk stroomt de pot niet over
pi_99179099
stront aan de knikker
pi_99179225
slaap ze
pi_99179330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:39 schreef knight18 het volgende:

[..]

dus dwergster is echt?
De tobbers denken blijkbaar van wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 08-07-2011 00:14:27 ]
pi_99179364
wat zal dat er bescheten aan toe gaan zeg
pi_99179773
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:59 schreef AVerstraten het volgende:
De

[..]

De tobbers denken blijkbaar van wel.
tja, wie weet is het nog waar ook ;p
pi_99179960
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:08 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

tja, wie weet is het nog waar ook ;p
fuck tis waar :(
pi_99180064
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:12 schreef knight18 het volgende:

[..]

fuck tis waar :(
let's hope so, dan gebeurt er nog eens iets boeiends op deze bol ;p
pi_99180087
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:14 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

let's hope so, dan gebeurt er nog eens iets boeiends op deze bol ;p
hoop niet dat je dat meent:P
pi_99180199
Als dat serieus is, jongens, dan moeten jullie hoog nodig relaxen!
pi_99180231
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:18 schreef Maurice76 het volgende:
Als dat serieus is, jongens, dan moeten jullie hoog nodig relaxen!
als wat serieus is?
pi_99180242
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:15 schreef knight18 het volgende:

[..]

hoop niet dat je dat meent:P
ha ha nee nee ;p zou erg zijn, zo wanhopig ben ik nu ook niet ;p
pi_99180620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:55 schreef knight18 het volgende:
stront aan de knikker
Bij de term "dwergster" denk je dan toch ineens aan heel wat anders...
pi_99180653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bij de term "dwergster" denk je dan toch ineens aan heel wat anders...
that's beyond immagination denk ik
pi_99180838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:18 schreef knight18 het volgende:

[..]

als wat serieus is?
Jullie sanitaire behoeftes na het lezen van al die onzinnige voorspellingen ;).
pi_99180884
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:34 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Jullie sanitaire behoeftes na het lezen van al die onzinnige voorspellingen ;).
hehehe. normaal ga ik eens per week voor een grote behoefte maar nu is het ongeveer 2/3x per week
pi_99181042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:35 schreef knight18 het volgende:

[..]

hehehe. normaal ga ik eens per week voor een grote behoefte maar nu is het ongeveer 2/3x per week
per dag bedoel je zeker ?
pi_99181144
nee normaal ga ik 1 , hooguit 2x in de week voor een grote boodschap
pi_99181199
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:43 schreef knight18 het volgende:
veel stress misschien ? als ik soms redelijk veel stress heb ik dat ook wel
pi_99181241
ja mijn examens net achter de rug
pi_99181532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:45 schreef knight18 het volgende:
ja mijn examens net achter de rug
mijn ook, ben ik blij dat ik daar eindelijk van af ben, vanaf september beginnen werken, als elenin niet komt natuurlijk ;p
pi_99181626
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:54 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

mijn ook, ben ik blij dat ik daar eindelijk van af ben, vanaf september beginnen werken, als elenin niet komt natuurlijk ;p
je kan ongeveer een maandje werken totdat ie komt:P
pi_99181796
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:56 schreef knight18 het volgende:

[..]

je kan ongeveer een maandje werken totdat ie komt:P
kan ik nog net mijn loon opstrijken en snel voorraadje inslaan ;p
pi_99181919
slaap ze. ben pitten
pi_99181951
ik ook, truste
  vrijdag 8 juli 2011 @ 04:42:52 #182
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_99185800
Hmmmm. USA hier, geen damdoorbraak en meltdown voorlopig :o
Had hier overigens een hoop fanaten verwacht die het einde der tijden prediken, maar heb er nog geen gezien. Zal er wel aan liggen dat ik in Orlando zit, hier is iedereen bezig met Mickey Mouse :+
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 8 juli 2011 @ 05:12:14 #183
39581 Salvad0R
universal
pi_99185977
Haha

nee.
pi_99187500
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 04:42 schreef Koen66 het volgende:
Hmmmm. USA hier, geen damdoorbraak en meltdown voorlopig :o
Had hier overigens een hoop fanaten verwacht die het einde der tijden prediken, maar heb er nog geen gezien. Zal er wel aan liggen dat ik in Orlando zit, hier is iedereen bezig met Mickey Mouse :+
Bestaat Amerika nog? :o
pi_99189161
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:16 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Bestaat Amerika nog? :o
Pssst..Dat land bestaat niet echt..(volgens Het Goede Doel dan;)..
Ik ben blij dat het rampscenario niet is uitgekomen, maar vind de nieuwsstop wbt de kerncentrales, de overstromingen, en branden, toch wel een beetje verdacht.. :{
Nou maar wachten op de laatste lancering van ruimteveer Atlantis vanmiddag/vanavond..
pi_99189965
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:17 schreef Maron het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het rampscenario niet is uitgekomen, maar vind de nieuwsstop wbt de kerncentrales, de overstromingen, en branden, toch wel een beetje verdacht.. :{
Nou maar wachten op de laatste lancering van ruimteveer Atlantis vanmiddag/vanavond..
wellicht wil usa niet naar buiten laten zien dat het ook maar een gewoon land is:P
pi_99190475
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:17 schreef Maron het volgende:

[..]

Het lijk wel alsof je graag wil dat er allerlei ellende komt. Ik snap ook niet hoe je er bij komt dat er een nieuwsstop is, zoals met aardbevingen; ze worden allemaal keurig geregistreerd. Maar een aardbeving met een kracht van ongeveer 5.1 in een gebied waar vrijwel dagelijks aardbevingen zijn is geen "breaking news", al denk jij dan van wel. Ondanks wat complotters ons proberen wijs te maken blijkt uit niets dat er meer aardbevingen zijn dan in voorgaande jaren, want het gemiddelde vertoont geen enkele afwijking.

Wat kerncentrales betreft: ook daar is geen sprake van een "nieuwsstop". Met alle respect, maar heb je er weleens aan gedacht dat je misschien met je neus kijkt? Gisteren nog was er een uitgebreid bericht op de website van The Guardian - toch niet bepaald een "alternatieve" nieuwsbron - over Fukushima. Ik durf er wat onder te verwedden dat dat helemaal aan je voorbij gegaan is.

Misschien voortaan iets beter kijken voordat je zo'n stellige conclusie trekt. :)
pi_99190710
Een voorbeeldje van "met-de-neus-kijkerij":
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&p=1453#p1453
Het is juist niet NASA die paniek zaait m.b.t. Elenin, want NASA heeft steeds gezegd dat van de kleine komeet Elenin niets te vrezen valt. Het zijn juist de zelfbenoemde "alternatieve media" die de leugenachtige doemscenario's de wereld inbrengen.
pi_99191927
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:52 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Het lijk wel alsof je graag wil dat er allerlei ellende komt. Ik snap ook niet hoe je er bij komt dat er een nieuwsstop is, zoals met aardbevingen; ze worden allemaal keurig geregistreerd. Maar een aardbeving met een kracht van ongeveer 5.1 in een gebied waar vrijwel dagelijks aardbevingen zijn is geen "breaking news", al denk jij dan van wel. Ondanks wat complotters ons proberen wijs te maken blijkt uit niets dat er meer aardbevingen zijn dan in voorgaande jaren, want het gemiddelde vertoont geen enkele afwijking.

Wat kerncentrales betreft: ook daar is geen sprake van een "nieuwsstop". Met alle respect, maar heb je er weleens aan gedacht dat je misschien met je neus kijkt? Gisteren nog was er een uitgebreid bericht op de website van The Guardian - toch niet bepaald een "alternatieve" nieuwsbron - over Fukushima. Ik durf er wat onder te verwedden dat dat helemaal aan je voorbij gegaan is.

Misschien voortaan iets beter kijken voordat je zo'n stellige conclusie trekt. :)
hij.zij heeft het over amerika niet japan
pi_99192305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:59 schreef AVerstraten het volgende:
Een voorbeeldje van "met-de-neus-kijkerij":
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&p=1453#p1453
Het is juist niet NASA die paniek zaait m.b.t. Elenin, want NASA heeft steeds gezegd dat van de kleine komeet Elenin niets te vrezen valt. Het zijn juist de zelfbenoemde "alternatieve media" die de leugenachtige doemscenario's de wereld inbrengen.
Ik lees veel, maar niet alles..(lijkt me ook onmogelijk), ook 'The Guardian' is geen dagelijkse kost voor mij..en het gaat ook niet om paniek zaaien, of willen dat er allesvernietigende rampen gaan gebeuren..hoe kom je erbij.. :N Waarom zou ik..?
Er is hier een discussie gaande over het al dan niet bestaan van die 'komeet' Elenin, of anders Nibiru, en of daar wel totale openheid over is..niets meer, en niets minder..
Indien ik iets bijzonders vind hierover, en het klinkt aannemelijk, dan wil ik dat niet voor mezelf houden..
Ik sluit niet uit dat er er niets, of juist wél iets kan gaan gebeuren..het is al eerder gebeurd dat de mensheid totaal wordt verrast door een grote catastrofe, dus waarom zouden we met de huidige technieken daar niet op voorbereid mogen worden..dat heeft niets met paniekzaaien te maken, maar met liefde voor de medemens..
Mij gaat het er in ieder geval om, of we niet voor het lapje worden gehouden door degenen die het voor het zeggen hebben...de gasten die zorgen dat ze zich in alle veiligheid kunnen terugtrekken als er str*nt aan de knikker is, voldoende voedsel in voorraad hebben, en zich voor decennia kunnen ingraven met het verdwenen en verdampte geld (lees goud) van de wereldbanken..waarna ze zich met de heerschappij over de overlevenden kunnen richten op een nieuwe toekomst..
Ik zou wel eens willen snuffelen in de talloze boeken en geschriften onder het Vaticaan..(of denk je dat die allemaal over Onze Lieve Heer gaan..
Het Vaticaan, heeft haar eigen observatorium..zou dat alleen maar een hobby zijn..?
En NASA..heeft gerommeld met de beelden die openbaar zijn..waarom..? wat hebben zij te verbergen.. :X
pi_99192398
quote:
En NASA..heeft gerommeld met de beelden die openbaar zijn
O ja? Waar blijkt dat uit?

Waarom heb je het trouwens alleen maar over NASA? Er zijn toch veel meer instanties de de hemel afspeuren, evenals duizenden amateur-astronomen met vaak voortreffelijke en zeer sterke telescopen? Zitten die soms ook allemaal in een of ander complot?

Dat Elenin bestaat is zeker. Dat het een kleine komeet is en niets meer dan dat is ook zeker. Dat er zich geen bruine dwerg in ons zonnestelsel bevindt, onder wat voor naam dan ook, is ook zeker.

Er wordt niets verborgen gehouden. Niburu bestaat niet.
pi_99192568
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 11:39 schreef AVerstraten het volgende:
<blockquote>En NASA..heeft gerommeld met de beelden die openbaar zijn</blockquote>
O ja? Waar blijkt dat uit?

Waarom heb je het trouwen alleen maar over NASA? Er zijn toch veel meer instanties de de hemel afspeuren?
Ú heeft het over de eerlijk/openheid van NASA.. |:(
pi_99192660
Ik vraag waaruit blijkt dat NASA gerommeld heeft met beelden die openbaar zijn. Daar kan toch gewoon antwoord op gegeven worden?
pi_99192930
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 11:46 schreef AVerstraten het volgende:
Ik vraag waaruit blijkt dat NASA gerommeld heeft met beelden die openbaar zijn. Daar kan toch gewoon antwoord op gegeven worden?
Daar is genoeg over te vinden in dit, en de eerdere topics hierover..zoek zelf maar.. :{w
Een klein voorbeeldje zijn de grote zwarte vlakken in bv. Google Sky..
pi_99193328
Allemachtig, alweer die zwarte vlekken. Dat is een fout in Google als gevolg van de verwerking van de oorspronkelijke data (van de Space Science Telescope Institute), die gewoon voor iedereen toegankelijk zijn. Hier wordt stap voor stap uitgelegd wat de oorzaak is van de zwarte vlekken en hoe je oorspronkelijke gegevens kunt bekijken:

Google heeft toegezegd de fouten zo spoedig mogelijk te zullen verhelpen. Maar we hebben Google helemaal niet nodig, omdat de oorspronkelijke data volledig toegankelijk zijn. En je kunt natuurlijk zelf ook eens naar de hemel kijken. Elke sterrenwacht heeft een flinke telescoop waarmee een bruine dwerg echt niet verborgen kan blijven.

Overigens heeft Sky Map geen zwarte vlekken, zij hebben de foute verwerking gecorrigeerd waardoor bij hen alles gewoon te zien is, ook de zwarte vlek van Google.

[ Bericht 6% gewijzigd door AVerstraten op 08-07-2011 12:13:22 ]
pi_99193531
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:05 schreef AVerstraten het volgende:
Allemachtig, alweer die zwarte vlekken. Dat is een fout in Google als gevolg van de verwerking van de oorspronkelijke data (van de Space Science Telescope Institute), die gewoon voor iedereen toegankelijk zijn. Hier wordt stap voor stap uitgelegd wat de oorzaak is van de zwarte vlekken en hoe je oorspronkelijke gegevens kunt bekijken:

Google heeft toegezegd de fouten zo spoedig mogelijk te zullen verhelpen. Maar we hebben Google helemaal niet nodig, omdat de oorspronkelijke data volledig toegankelijk zijn. En je kunt natuurlijk zelf ook eens naar de hemel kijken. Elke sterrenwacht heeft een flinke telescoop waarmee een bruine dwerg echt niet verborgen kan blijven.
Hè gelukkig dan maar...nou, bedankt hoor @Verstraten ^O^ ...ik ben weer helemaal gerustgesteld.. :z
pi_99193635
Ja, je kunt gewoon naar Sky Map gaan en alles bekijken.

Je zou natuurijk zelf ook eens door een telescoop gaan kijken. Of is dat een stap te ver voor je?
pi_99193900
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=512
Leg het 2e filmpje maar eens uit, heeft hij het mis?
Je zal mij een dienst bewijzen om dit uit te leggen en verklaren dat dit ook B.S is.
pi_99194844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
Je zal mij een dienst bewijzen om dit uit te leggen en verklaren dat dit ook B.S is.
Niet, ik denk dat het echt is.
Dit is rampzalig...
pi_99195540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet, ik denk dat het echt is.
Dit is rampzalig...
echt?
pi_99195764
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
Het is inderdaad BS. Die meneer heeft het over de coma van Elenin en de staart als hij ons "uitlegt" dat Elenin enorm wordt.

Eerst over de coma. Als een komeet warm wordt, bijvoorbeeld doordat hij in de buurt van een ster komt (de zon bijvoorbeeld), sublimeert een deel ervan tot een heel dunne atmosfeer om de komeetkern. Zo'n atmosfeer wordt een coma genoemd en zo'n coma kan wel een miljoen kilometer groot zijn, maar is volstrekt onschadelijk. Ook heeft een komeet een staart, bestaande uit stof en gruisdeeltjes. Staarten van 10 miljoen kilometer zijn geen uitzondering. Als de deeltjes in de staart opwarmen, lichten ze op en vormen zo de bekende en geliefde sterrenregens. Niks om bang voor te zijn.

Coma en staart zijn echter niet bepalend voor de grootte van de komeet, dat is alleen de vaste kern. En zoals het zich laat aanzien, is Elenin niet veel groter dan maximaal 10 km in doorsnee - als hij dat al haalt. Als hij in de dampkring van de aarde terecht zou komen (wat niet het geval is) zou hij door de wrijving zo heet worden dat hij vrijwel meteen uit elkaar zou vallen.
pi_99195939
is een coma geen staart?
pi_99196164
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:19 schreef knight18 het volgende:
is een coma geen staart?
Je bedoelt misschien de plasmastaart? Moleculen in de coma worden vaak afgebroken, als gevolg van de geringe zwaartekracht van een komeet en vormen dan een zgn. plasmastaart.
pi_99196421
wat is de coma van een komeet?
pi_99196526
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:30 schreef knight18 het volgende:
wat is de coma van een komeet?
Huh? Dat heb ik net uitgelegd!
pi_99196612
coma is dus de plasmastaart (het ding wat je achter een komeet ziet)?
pi_99196739
Nee. Coma en plasmastaart zijn verschillend van samenstelling. De moleculen in de coma hebben de neiging om uiteen te vallen, doordat de geringe zwaartekracht van de komeet ze niet bij elkaar kan houden in een "nette" gaswolk. Die uiteengevallen moleculen vormen vervolgens een plasmastaart achter de komeet. Overigens verliezen kometen ook vaak hun staart; die blijft dan achter in een eigen baan.

Maar om op je vraag terug te komen: je vroeg of het verhaal in dat videootje BS was en dat is het dus.
pi_99196847
Dis eigenlijk hebben een coma en een plasmastaart niks te maken met de grootte van de komeet zelf en de man uit de film meet volgens mij de coma dus is het BS?
pi_99197011
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:41 schreef knight18 het volgende:
Dis eigenlijk hebben een coma en een plasmastaart niks te maken met de grootte van de komeet zelf en de man uit de film meet volgens mij de coma dus is het BS?
Hij meet niet alleen de coma maar ook de staart(en). En coma en staart(en) hebben inderdaad niks te maken met de grootte van de komeet, dus: B.S.

Voorbeeldjes: Mijn dochter heeft heel lang haar. Als ik wil bepalen hoe groot ze is, meet ik toch ook haar haar niet mee? En als we willen weten hoe groot de aarde is, meten we toch ook de dampkring niet mee?

Het is echt complete onzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 08-07-2011 14:05:22 ]
pi_99204386
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:05 schreef AVerstraten het volgende:Elke sterrenwacht heeft een flinke telescoop waarmee een bruine dwerg echt niet verborgen kan blijven.
Tuurlijk wel, elenin was immers niet met zichtbaar met het blote oog, slechts in het IR spectrum :')
(was een conclusie in het vorige deel..)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_99204517
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 11:46 schreef AVerstraten het volgende:
ff zoeken op de foto's van de maanlandingen. Zijn op de achtergrond dingen weggeknipt wat te zien is door met de levels te spelen in photoshop
pi_99205640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:05 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, elenin was immers niet met zichtbaar met het blote oog, slechts in het IR spectrum :')
(was een conclusie in het vorige deel..)
Elenin is zichtbaar met een normale telescoop, mits deze krachtig genoeg is. Een bruine dwerg binnen ons zonnestelsel zou zichtbaar zijn met het blote oog: hij straalt zelf licht uit, zij het beperkt maar weerkaatst tevens het licht van de zon, waardoor hij gewoon zichtbaar zou zijn met het blote oog.
pi_99205683
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:07 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

ff zoeken op de foto's van de maanlandingen. Zijn op de achtergrond dingen weggeknipt wat te zien is door met de levels te spelen in photoshop
Waarom moet ik dat opzoeken? Kun je dat zelf niet?
pi_99206270
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:43 schreef knight18 het volgende:
Dit lijkt me echt niet gezond.
pi_99206475
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:07 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Nee, dat is wat de complotters ervan gemaakt hebben in hun brein. Je kunt niet zomaar in een bestand van 1 laag weggeknipte dingen weer tevoorschijn toveren door 'met de levels te spelen' in Photoshop. Photoshop is geen magisch instrument hoor! Door 'met de levels te spelen' krijg je andere contrast-effecten en door de pareidolie zóu je daarin dingen kunnen zien en of voor jezelf invullen.

Sowieso, ik snap gewoon niet dat religieuzen/gelovigen/complotters/whatever elkaar zo ontzettend graag bang willen maken met allerlei onzin.
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
pi_99207353
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:34 schreef Dribedabou het volgende:

[..]
Sowieso, ik snap gewoon niet dat religieuzen/gelovigen/complotters/whatever elkaar zo ontzettend graag bang willen maken met allerlei onzin.
Dat begrijp ik ook niet. Het leven kan al moeilijk genoeg zijn zonder dat je er nog allerlei ellende bij verzint.
pi_99212036
http://eo.reddit.com/r/co(...)t_are_conspiring_to/

En toch vind ik het vreemd! Kijk hier maar naar, een hele streep weggehaald uit google sky.
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken!
pi_99213024
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:14 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://eo.reddit.com/r/co(...)t_are_conspiring_to/

En toch vind ik het vreemd! Kijk hier maar naar, een hele streep weggehaald uit google sky.
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken!
Ik ga het nu voor de derde keer uitleggen. De foto's van Google Sky, WikiSky en Microsoft World-Wide Telescope zijn afkomstig uit de Digitized Sky Survey (DSS). De DSS bestaat uit scans van fotografische platen (opnames) van de hemel, gemaakt door verschillende telescopen en daterend uit verschillende jaren. Er zijn scans bij van opnames uit 1958 (!), zoals de foto die hoort in het zwarte vlak van Google Sky, WikiSky en Microsoft World-Wide Telescope. (Er zijn overigens meer zwarte vlakken in deze kaarten, maar dat terzijde.) De drie genoemde programma's zijn technisch niet in staat om alle scans uit het DSS goed weer te geven en daar verschijnt dan een zwart vlak. Google Sky heeft toegezegd het probleem in de volgende release te zullen oplossen.

Is het nu helemaal niet mogelijk om te zien wat zich in dit zwarte vlak bevindt? Zeker wel, want we kunnen de gegevens bekijken van de oorspronkelijke bron die volledig openbaar is, de Space Science Telescope Institute. Als je dat te ingewikkeld vindt kun je natuurlijk ook besluiten om geen gebruik meer te maken van Google Sky, WikiSky of Microsoft World-Wide Telescope, maar van SkyMap, want die zijn wel in staat om alle informatie goed weer te geven, zoals het zwarte vlak van Google, wat hier gewoon te zien is.
Je kunt ook nog de onderstaande video bekijken, waarin het allemaal stap voor stap wordt uitgelegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 08-07-2011 18:58:45 ]
pi_99213206
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:34 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

Nee, dat is wat de complotters ervan gemaakt hebben in hun brein. Je kunt niet zomaar in een bestand van 1 laag weggeknipte dingen weer tevoorschijn toveren door 'met de levels te spelen' in Photoshop. Photoshop is geen magisch instrument hoor! Door 'met de levels te spelen' krijg je andere contrast-effecten en door de pareidolie zóu je daarin dingen kunnen zien en of voor jezelf invullen.

Nee daar had ik het niet over, in een aantal foto's is in de negatieven geknipt, er is iets weggehaald en daar is wit negatief overheen geplakt, op de randen zijn dan zeer moeilijk waar te nemen randjes te zien. Zo moeilijk dat je ze met het blote oog niet kunt zien maar wel met bijvoorbeeld photoshop waarmee je de levels kunt ophalen.

Ik weet wat PS wel en niet kan en ik zeg ook niet dat het geknip niet alleen puur cosmetisch is geweest het enige wat ik zeg is dat er wel degelijk mee "gerommeld" is...
pi_99213646
deze bijvoorbeeld:

en zo zijn er nog een hoop
pi_99213743
Wat moet ik daar zien?
pi_99213830
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:00 schreef AVerstraten het volgende:
Wat moet ik daar zien?
ff serieus? neem ff de moeite te lezen..

inmiddels aangevuld met het PS resultaat maar dit kun je dus zelf ook doen met de originele NASA foto
pi_99214571
Wat is het nummer van deze foto?
Om welke missie gaat het?
Wat is de bron van de andere foto's?

[ Bericht 53% gewijzigd door AVerstraten op 08-07-2011 19:34:26 ]
pi_99215281
Zoveel vragen terwijl men de wijsheid in pacht meent te hebben.. :{
pi_99215309
Alleen domkoppen stellen nooit vragen.
pi_99215476
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:08 schreef knight18 het volgende:

[..]

echt?
Ja echt...

Alles wijst erop, het verduisteren van bewijzen, het afleiden met ander nieuws, het niet inlichten van de bevolking om paniek te voorkomen...

Beelden die er waren, dan niet meer waren en dan ineens uit 1958 zouden zijn... Geloof jij het?
We gaan er aan... Dit is de echte...
pi_99215799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:41 schreef AVerstraten het volgende:
Alleen domkoppen stellen nooit vragen.
U weet klaarblijkelijk alles over NASA en haar transparantie..dus waarom die vragen terwijl de twijfelachtigheid daarover al xxxxxxtig keer zijn besproken..

[ Bericht 0% gewijzigd door Maron op 08-07-2011 20:02:48 (dom foutje..;)) ]
pi_99215927
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:52 schreef Maron het volgende:

[..]

U weet klaarblijkelijk alles over NASA en haar transpirantie..dus waarom die vragen terwijl de twijfelachtigheid daarover al xxxxxxtig keer zijn besproken..
Daar heb je deo voor...
pi_99216010
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:52 schreef Maron het volgende:

[..]

U weet klaarblijkelijk alles over NASA en haar transpirantie (...).
O ja? Ik weet niks van de transpirantie van NASA, wat dat dan ook wezen mag. Ik weet wel iets over de zwarte vlekken in Google Sky en een aantal andere programma's.

Ik vraag simpelweg naar de bron van hier gepresenteerde foto's. Is daar iets mis mee?
pi_99216223
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daar heb je deo voor...
Deo..? zó druk maak ik me ook weer niet...en dat moet jij ook niet doen...als het zo is, dan ìs het zo...
daar helpt ook geen deo meer tegen..
Zoveel venijn in één lettertje..hihi, dat moet natuurlijk transparantie zijn.. :@
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:06:54 #231
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_99216460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:40 schreef Maron het volgende:
Zoveel vragen terwijl men de wijsheid in pacht meent te hebben.. :{
Vragen stellen

Vragen stellen en luisteren horen bij elkaar. Als je goed luistert weet je wat je moet vragen. Goede vragen zijn essentieel in elk gesprek of onderzoek. Wat wil je weten? En waarom eigenlijk? Wat ga je met de antwoorden doen?

Je stelt een vraag omdat je iets wilt weten. Voordat je je mond open doet, moet je bedacht hebben wat het doel van je vraag is. Afhankelijk van het doel formuleer je de vraag. Als je een mening wilt horen en wilt weten, als je concrete informatie nodig hebt (wanneer, hoeveel, waar...). Hoe dan ook, je stelt een vraag omdat je wilt luisteren naar de ander(en).

Met vragen open je een gesprek. Bijna elk gesprek begint met een vraag waarin je je gesprekspartner uitnodigt te gaan vertellen.

Als je gesprekspartner vaag blijft en je wilt een duidelijk antwoord, stel je een vraag waarmee je hem dwingt concreet te zijn.

Soms is het antwoord op een vraag voor degene die hem moet beantwoorden belangrijker dan voor jou.

Kritisch denken is: sterke onderzoekende vragen stellen
Vragen zijn de drijvende kracht achter denken. Door de juiste vragen te stellen bepaal je je denkrichting, ontdek je ontbrekende informatie en leid je het denkproces in de goede richting.

edit:
bron (o.a.) http://www.leren.nl/rubri(...)eren/vragen-stellen/
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_99216547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:22 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Elenin is zichtbaar met een normale telescoop, mits deze krachtig genoeg is. Een bruine dwerg binnen ons zonnestelsel zou zichtbaar zijn met het blote oog: hij straalt zelf licht uit, zij het beperkt maar weerkaatst tevens het licht van de zon, waardoor hij gewoon zichtbaar zou zijn met het blote oog.
Ik zie dat je de smiley gemist hebt.... ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_99216626
Wat moeten we zoal in huis hebben?

Drinkwater lijkt me belangrijk, ingeblikt voedsel, kaarsen, aanstekers, lucifers.
Aan een radio zal je niet veel meer hebben maar misschien nog wel een wereldontvanger?

Een kelder heb ik niet maar zou een kruipruimte voldoen?

Ik besef nu pas hoeveel tijd ik verspild heb...
Ben altijd kritisch geweest in dit soort topics maar tegen deze bewijzen kan ik gewoon niet meer op...

Ik had vandaag contact met iemand van de lokale sterrenwacht en daar houden ze het object ook al enige tijd in de gaten. Vooral de grootte baart ze zorgen maar goede informatie krijgen ze niet, alsof ze tegengewerkt worden.
pi_99216654
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik zie dat je de smiley gemist hebt.... ;)
Ja, ik zag 'm later pas. Enfin, misschien kan iemand anders nog zijn voordeel doen met mijn al te serieuze antwoord. :)
pi_99216706
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:10 schreef AVerstraten het volgende:
Ja, ik zag 'm later pas. Enfin, misschien kan iemand anders nog zijn voordeel doen met mijn al te serieuze antwoord. :)
Precies hetzelfde antwoord heb ik en meerderen met mij al gegeven, maar helaas, waarheidsvinder blijft voor zichzelf de mantra herhalen dat het toch vooral gedaan is met de mensheid..

Ik zou bijna denken dat het een troll is...
C. Sagan
pi_99216795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Precies hetzelfde antwoord heb ik en meerderen met mij al gegeven, maar helaas, waarheidsvinder blijft voor zichzelf de mantra herhalen dat het toch vooral gedaan is met de mensheid..

Ik zou bijna denken dat het een troll is...
Tot mijn verbijstering heb in een tijdsbestek van 1 dag al 3 keer uitgelegd hoe het zit met de zwarte vlekken in Google Sky. Maar ook dat heeft totaal geen effect. Leest men niet in die kringen?
pi_99216893
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:14 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Tot mijn verbijstering heb in een tijdsbestek van 1 dag al 3 keer uitgelegd hoe het zit met de zwarte vlekken in Google Sky. Maar ook dat heeft totaal geen effect. Leest men niet in die kringen?
Er zijn toch wel goede bewijzen aangedragen waar je zomaar overheen walst...
Ik zeg niet dat je het expres doet maar als je wat meer zou openstaan voor de feiten, zou je er heel anders over denken...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 20:22:21 #238
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_99217159
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:10 schreef MaGNeT het volgende:
<snip>

:+
... en voor een serieuzer antwoord verwijs ik je graag naar het TEOTWAWKI Topic :7
pi_99217284
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:+
... en voor een serieuzer antwoord verwijs ik je graag naar het TEOTWAWKI Topic :7
De aarde zal vanwege het grote object in een andere baan komen, zoals ook bij de vorige passage is gebeurd... Geen kakkerlak zal het na-vertellen, in het ergste geval...
Maar ik blijf mijn lot niet afwachten...

Heb je uberhaupt wel een linkje bekeken uit dit topic?
pi_99217486
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]
als je wat meer zou openstaan voor de feiten, zou je er heel anders over denken...
Openstaan... hoever? Tot mijn hersens eruit vallen?
pi_99217648
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:29 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Openstaan... hoever? Tot mijn hersens eruit vallen?
Ik zie geen reden om hier grappig over te doen.
Tot gisteren dacht ik hier heel anders over, dat weet je...
pi_99217784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zie geen reden om hier grappig over te doen.
Tot gisteren dacht ik hier heel anders over, dat weet je...
En wat heeft die omslag veroorzaakt?
pi_99217852
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:06 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Vragen stellen

Vragen stellen en luisteren horen bij elkaar. Als je goed luistert weet je wat je moet vragen. Goede vragen zijn essentieel in elk gesprek of onderzoek. Wat wil je weten? En waarom eigenlijk? Wat ga je met de antwoorden doen?

Je stelt een vraag omdat je iets wilt weten. Voordat je je mond open doet, moet je bedacht hebben wat het doel van je vraag is. Afhankelijk van het doel formuleer je de vraag. Als je een mening wilt horen en wilt weten, als je concrete informatie nodig hebt (wanneer, hoeveel, waar...). Hoe dan ook, je stelt een vraag omdat je wilt luisteren naar de ander(en).

Met vragen open je een gesprek. Bijna elk gesprek begint met een vraag waarin je je gesprekspartner uitnodigt te gaan vertellen.

Als je gesprekspartner vaag blijft en je wilt een duidelijk antwoord, stel je een vraag waarmee je hem dwingt concreet te zijn.

Soms is het antwoord op een vraag voor degene die hem moet beantwoorden belangrijker dan voor jou.

Kritisch denken is: sterke onderzoekende vragen stellen
Vragen zijn de drijvende kracht achter denken. Door de juiste vragen te stellen bepaal je je denkrichting, ontdek je ontbrekende informatie en leid je het denkproces in de goede richting.

edit:
bron (o.a.) http://www.leren.nl/rubri(...)eren/vragen-stellen/
Het is prima om vragen te stellen, maar als je vragen gaat stellen over iets dat al grofweg 40 jaar in de 'openbaarheid' is, dan heb ík daar weer vragen over.. :s)
Deze mooie foto's van Pollewoppie zijn al vanuit de tijd van de Dino's..je mag best kritisch zijn hoor, maar dit is ouwe (spacecake)koek, die nog steeds niet te verklaren is..
Het makkelijkste is om iemand buitenspel te zetten en voor 'troll' uit te maken..
Over Mantra's gesproken..
pi_99218108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:34 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

En wat heeft die omslag veroorzaakt?
De lokale sterrenwacht.
Ik heb er inmiddels een contactpersoon, een betrouwbaar iemand die ik al jaren ken, en die zorgt ervoor dat ik het met eigen ogen mag aanschouwen...
Het is wachten op een heldere avond én een reservering, de telescoop is erg druk bezet de laatste tijd en je kan er nu eenmaal maar met 1 persoon tegelijk doorheen kijken...
De omstandigheden moeten perfect zijn omdat hij héél laag aan de horizon staat.
Hij is vrijwel onzichtbaar omdat hij weinig reflecteert maar ze kunnen het lichtspectrum aanpassen naar infrarood ofzo.
pi_99218730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De lokale sterrenwacht.
Ik heb er inmiddels een contactpersoon, een betrouwbaar iemand die ik al jaren ken, en die zorgt ervoor dat ik het met eigen ogen mag aanschouwen...
Het is wachten op een heldere avond én een reservering, de telescoop is erg druk bezet de laatste tijd en je kan er nu eenmaal maar met 1 persoon tegelijk doorheen kijken...
De omstandigheden moeten perfect zijn omdat hij héél laag aan de horizon staat.
Hij is vrijwel onzichtbaar omdat hij weinig reflecteert maar ze kunnen het lichtspectrum aanpassen naar infrarood ofzo.
Oh... dat hebben ze je wijsgemaakt... Mag ik ook mee naar die sterrenwacht?
pi_99218867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:35 schreef Maron het volgende:

[..]

Het is prima om vragen te stellen, maar als je vragen gaat stellen over iets dat al grofweg 40 jaar in de 'openbaarheid' is, dan heb ík daar weer vragen over.. :s)
Deze mooie foto's van Pollewoppie zijn al vanuit de tijd van de Dino's..je mag best kritisch zijn hoor, maar dit is ouwe (spacecake)koek, die nog steeds niet te verklaren is..(...)
Over Mantra's gesproken..
Even voor de duidelijkheid: hoe oud mag een foto zijn om er nog vragen over te mogen stellen?

En ik wil nog steeds weten wat de bron is van de twee andere foto's, of jou dat nou wel of niet aanstaat.
pi_99219372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:51 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Oh... dat hebben ze je wijsgemaakt... Mag ik ook mee naar die sterrenwacht?
Volgens jou is er niets te zien dus ik zie niet in waarom je mee zou willen.
pi_99219430
Ik wil jouw gezicht zien als blijkt dat er niks te zien is.
pi_99219664
:O
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:54 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: hoe oud mag een foto zijn om er nog vragen over te mogen stellen?

En ik wil nog steeds weten wat de bron is van de twee andere foto's, of jou dat nou wel of niet aanstaat.
Okay, be my guest..(laat U het ook even weten indien U "wetenschappelijk" bewijs zou vinden wat eventueel het tegendeel zou kunnen bewijzen van Uw bevindingen)..?
Alles afdoen als onzin gaat niet meer op, gezien het aantal aardbevingen op onlogische plaatsen, en uitbarstingen van zogenoemde (slapende) vulkanen..

(Ik begin me trouwens af te vragen wie hier nou de 'Troll' is..)
Heb je in het begin van deze topics niet gezien, en nou begin je hier het orakel uit te hangen..pff.. 8)7

[ Bericht 17% gewijzigd door Maron op 08-07-2011 21:18:25 (twijfels) ]
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:17:19 #250
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_99219983
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:35 schreef Maron het volgende:
Deze mooie foto's van Pollewoppie zijn al vanuit de tijd van de Dino's..je mag best kritisch zijn hoor, maar dit is ouwe (spacecake)koek, die nog steeds niet te verklaren is..
<snip>
Zie je zelf het kromme hiervan nou niet in ?

"nog steeds niet te verklaren", zeg je zelf, maar dat is precies wat pollewoppie doet, het verklaren (althans, niet echt, maar dat terzijde ), daar zeg je niets van !?!?

Wat vragen stellen betreft:
Wil ik je aanraden de 2de helft nogmaals te lezen. Let er hierbij op dat bij punt 4 en 5 de vraagsteller best het antwoord al kan weten. Of bij punt 4 b.v. probeert te achterhalen wat iemand dwars zit, om dat vervolgens met die 'wijsheid' te kunnen verklaren. Daarbij ook nog rekening houdend met punt 6, misschien mis je stom toevallig toch een stukje informatie. Wat je complete beeld kan beïnvloeden. Je weet het niet, tot je antwoorden krijgt, zelfs op vragen die je nog niet gesteld had.

Dus AVerstraten heeft volkomen gelijk:
Alleen domkoppen stellen geen vragen. (& vaak omdat ze denken dat vragen een teken van kennis gebrek / domheid zijn :') ironisch genoeg)
pi_99220097
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:10 schreef Maron het volgende:

[..]

Okay, be my guest..(laat U het ook even weten indien U "wetenschappelijk" bewijs zou vinden wat eventueel het tegendeel zou kunnen bewijzen van Uw bevindingen)..?
Alles afdoen als onzin gaat niet meer op, gezien het aantal aardbevingen op onlogische plaatsen, en uitbarstingen van zogenoemde (slapende) vulkanen..
Ik heb een vraag gesteld, namelijk wat de bron is van de onderste twee foto's. Ik begrijp werkelijk niet waarom je je daar zo druk om maakt.

Met aardbevingen en vulkaanuitbarstingen heeft dat overigens helemaal niets te maken. Het aantal aardbevingen wijkt niet af van dat van voorgaande jaren en ze komen ook niet voor op onlogische plaatsen. En dat slapende vulkanen wakker worden is iets wat niemand verbaast, behalve dan mensen met teveel complotschimmel in hun hoofd.

Probeer eens wat kennis op te doen over de dingen waar je over post, bijvoorbeeld door het stellen van vragen, zoals: is het werkelijk zo dat er meer aardbevingen zijn sinds de ontdekking van Elenin? Of: is het werkelijk waar dat er aardbevingen voorkomen op plaatsen waar dat eigenlijk helemaal niet kan? Of: is het werkelijk waar dat slapende vulkanen nooit meer actief worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 08-07-2011 21:27:55 ]
pi_99220202
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 20:10 schreef MaGNeT het volgende:

Drinkwater lijkt me belangrijk, ingeblikt voedsel, kaarsen, aanstekers, lucifers.
Aan een radio zal je niet veel meer hebben maar misschien nog wel een wereldontvanger?

Een kelder heb ik niet maar zou een kruipruimte voldoen?

Ik besef nu pas hoeveel tijd ik verspild heb...
Ben altijd kritisch geweest in dit soort topics maar tegen deze bewijzen kan ik gewoon niet meer op...

Ik had vandaag contact met iemand van de lokale sterrenwacht en daar houden ze het object ook al enige tijd in de gaten. Vooral de grootte baart ze zorgen maar goede informatie krijgen ze niet, alsof ze tegengewerkt worden.
denk je dat het dan toch waar is ? & dat hetgene dat verduisterd is in google sky daar meer achter zit dan die simpele uitleg met dat filmpje erbij ? ik dacht gistere nog dat we alles eindelijk hadden achterhaalt maar nu twijfel ik toch terug.. leg eens uit over je contact met die sterrenwacht enzo ?
pi_99220465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:19 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik heb een vraag gesteld, namelijk wat de bron is van de onderste twee foto's. Ik begrijp niet werkelijk niet waarom je je daar zo druk om maakt.

Met aardbevingen en vulkaanuitbarstingen heeft dat overigens helemaal niets te maken. Het aantal aardbevingen wijkt niet af van dat van voorgaande jaren en ze komen ook niet voor op onlogische plaatsen. En dat slapende vulkanen wakker worden is iets wat niemand verbaast, behalve dan mensen met teveel complotschimmel in hun hoofd.

Probeer eens wat kennis op te doen over de dingen waar je het over post, bijvoorbeeld door het stellen van vragen, zoals: is het werkelijk zo dat er meer aardbevingen zijn sinds de ontdekking van Elenin? Of: is het werkelijk waar dat er aardbevingen voorkomen op plaatsen waar dat eigenlijk helemaal niet kan? Of: is het werkelijk waar dat slapende vulkanen nooit meer actief worden?
We zullen het gaan het zien @Verstraten..ik kan de toekomst (helaas) niet voorspellen...de 'complotschimmels' verhinderen dat..
Slaap lekker btw, :Z , ik ga pitten..morgen weer vroeg uit de veren..;)
pi_99224456
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:22 schreef Jarheadd het volgende:

[..]

denk je dat het dan toch waar is ? & dat hetgene dat verduisterd is in google sky daar meer achter zit dan die simpele uitleg met dat filmpje erbij ? ik dacht gistere nog dat we alles eindelijk hadden achterhaalt maar nu twijfel ik toch terug.. leg eens uit over je contact met die sterrenwacht enzo ?
denk je echt dat je wat aan water en lucifers gaat hebben? MOcht elenin een dwergster zijn dan zijn we zoiezo direct dood. Dat ding gaat het hele aardoppervlak verbouwen. En goeie sterrenwacht is dat hoor, als elenin op het moment alleen op het zuidelij halfrond is te zien.
pi_99224716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:47 schreef knight18 het volgende:

[..]

denk je echt dat je wat aan water en lucifers gaat hebben? MOcht elenin een dwergster zijn dan zijn we zoiezo direct dood. Dat ding gaat het hele aardoppervlak verbouwen. En goeie sterrenwacht is dat hoor, als elenin op het moment alleen op het zuidelij halfrond is te zien.
we zullen wel zien wat hij zal zien op die sterrenwacht aangezien ze elenin al een tijdje observeren.. ik dacht dat we er uit waren bij die kwestie van google sky maar er zit dan toch weer iets achter ;p damn, niet alles is te verklaren met een simpel filmpje ofzo, maar goed we zullen wel zien wat magnet zal zien bij die sterrenwacht ;p ik haal alvast een extra voorraad wc papier ;p
pi_99224732
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:47 schreef knight18 het volgende:

[..]
(,,,)En goeie sterrenwacht is dat hoor, als elenin op het moment alleen op het zuidelij halfrond is te zien.
Daarom wil ik dus zo graag mee. :-)
Maar ja, wat dan wel weer raar is: van de "dwergster" Elenin/Niburu wordt dan ook weer beweerd dat die zich in het sterrenbeeld Orion bevindt. Dus hoe zit dat??
pi_99224988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:54 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Daarom wil ik dus zo graag mee. :-)
Maar ja, wat dan wel weer raar is: van de "dwergster" Elenin/Niburu wordt dan ook weer beweerd dat die zich in het sterrenbeeld Orion bevindt. Dus hoe zit dat??
ik zou het ook wel willen weten ;p maar dat ie daar staat is al van 4 jaar terug, hij zal nu wel ergens anders staan..
pi_99225269
Er is helemaal geen dwergster in ons zonnestelsel, als dat zo was, hadden we het allang gemerkt. Het is allemaal geklets om in de aandacht te komen en mensen bang te maken.
pi_99225430
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:05 schreef AVerstraten het volgende:
Er is helemaal geen dwergster in ons zonnestelsel, als dat zo was, hadden we het allang gemerkt. Het is allemaal geklets om in de aandacht te komen en mensen bang te maken.
ik weet niet wat ik wel of niet moet geloven op dit moment dus we zullen wel zien wat er gebeurd ;p
pi_99225680
Het interesseert je blijkbaar heel erg. Waarom koop je niet een goed boek over sterrenkunde? Dan kun je zelf bepalen wat waar is en wat niet. Nou laat je je de kop gek maken door halve garen die van toeten noch blazen weten en het leuk vinden om mensen de stuipen op het lijf te jagen met hun onzinnige doemscenario's. Hier staat een overzicht van allemaal interessante boeken, toegankelijk geschreven en toch inhoudelijk van hoog niveau: http://www.allesoversterrenkunde.nl/boeken/index.html
Haal je hart op zou ik zeggen.
pi_99226022
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:14 schreef AVerstraten het volgende:
Het interesseert je blijkbaar heel erg. Waarom koop je niet een goed boek over sterrenkunde? Dan kun je zelf bepalen wat waar is en wat niet. Nou laat je je de kop gek maken door halve garen die van toeten noch blazen weten en het leuk vinden om mensen de stuipen op het lijf te jagen met hun onzinnige doemscenario's. Hier staat een overzicht van allemaal interessante boeken, toegankelijk geschreven en toch inhoudelijk van hoog niveau: http://www.allesoversterrenkunde.nl/boeken/index.html
Haal je hart op zou ik zeggen.
misschien moet ik dat maar eens doen om te ontnuchteren ;p maarja, we'll see what happens ;p
pi_99226085
@ Averstraten
Waarom neemt magnet je niet mee naar die sterrenwacht? Lijkt me het ideale moment om je te overtuigen :P. Ik heb net een mailtje naar sterrenwacht in heerlen gestuurd. Ik hoop morgen antwoord te kunnen krijgen.
pi_99226182
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:22 schreef knight18 het volgende:
@ Averstraten
Waarom neemt magnet je niet mee naar die sterrenwacht? Lijkt me het ideale moment om je te overtuigen :P. Ik heb net een mailtje naar sterrenwacht in heerlen gestuurd. Ik hoop morgen antwoord te kunnen krijgen.
als je naar die sterrenwacht kan en je hebt gezien wat je moet zien, let me know ! ;p
pi_99226653
Ik vind 'discussies' op deze forum en andere fora's over elenin de dwergster steeds meer stommer worden. Geloof me, ik ben niet voor of tegen de dwergster stelling. Ik weet het gewoon niet. Maar aanhangers van dwergster zeggen dat er dingen worden achtergehouden door nasa/google sky en dat deze teweinig info geven. Als andere mensen dan sites geven waar er meer info staat van bovengenoemde bedrijven word dit weggewinpeld onder het mom van: tja de nasa kan je niet echt vertrouwen. Wat voor een discussie is dit dan in godsnaam?
pi_99227897
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=507
hier ook weer zoiets. Ik weet echt niet wat i kmoet geloven.
pi_99228288
O ja, de eerste beelden van Elenin/Niburu verschijnen op de zuidpool. Mag ik even heel hard lachen? Wat je op de zuidpool kunt zien aan de hemel, kun je ook in Australië zien - om maar wat te noemen. Het is godsonmogelijk dat je een hemellichaam alleen op de zuidpool kunt zien en verder nergens anders. Het is gewoon hemeltergend dom wat hier allemaal beweerd wordt, dat volwassen mensen al die onzin zo kritiekloos slikken vind ik niet te bevatten. Maken ze hun kinderend dat ook allemaal wijs? Wat een zielige vertoning.
pi_99228471
maar kan je alle foto's even ontkrachten? van sommige denk ik dat ze echt zijn. en kijk hier :
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=532
aardbevingen tjidens de 'alignment'
pi_99228696
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 23:34 schreef knight18 het volgende:
Ik vind 'discussies' op deze forum en andere fora's over elenin de dwergster steeds meer stommer worden. Geloof me, ik ben niet voor of tegen de dwergster stelling. Ik weet het gewoon niet. Maar aanhangers van dwergster zeggen dat er dingen worden achtergehouden door nasa/google sky en dat deze teweinig info geven. Als andere mensen dan sites geven waar er meer info staat van bovengenoemde bedrijven word dit weggewinpeld onder het mom van: tja de nasa kan je niet echt vertrouwen. Wat voor een discussie is dit dan in godsnaam?
"Aanhangers" van de dwergster weten niet waar ze het over hebben. Ze kletsen naar dat ze verstand hebben en dat is van deze materie helaas bitter weinig. Al die verhalen worden hier tot vervelens toe ontzenuwd en elke keer worden wéér dezelfde vragen gesteld. Je hebt toch zelf kunnen ZIEN wat er op de foto staat die in Google Sky als een zwart vlak verschijnt!? Ik heb je toch laten zien dat er op SkyMap helemaal geen zwarte vlek is?? En nog geloof je het niet. Koop dan een verrekijker, ga zelf kijken naar dat deel van de hemel en let op wat je daar ziet. En staat daar een heel heldere ster, roodachtig van kleur, die staat daar al miljoenen jaren en dat is niet Niburu, zoals complotters je proberen wijs te maken.
pi_99228958
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 00:12 schreef knight18 het volgende:
maar kan je alle foto's even ontkrachten? van sommige denk ik dat ze echt zijn. en kijk hier :
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=532
aardbevingen tjidens de 'alignment'
Ik begrijp niet wat je bedoelt met "alle foto's even ontkrachten". Over welke foto's heb je het?

Die mensen weten niet eens wat een "alignment" is, ze kletsen na wat ze op complotsites lezen zonder te weten waar ze het over hebben.

Die aardbevingen zijn helemaal niets bijzonders, het is een gebied waar vaak aardbevingen voorkomen. Net zo gewoon als hier regen in november. Het is ook helemaal niet waar dat er meer aardbevingen zijn dan voorheen. Ik wil wedden dat die Jelle vroeger nooit nadacht over aardbevingen. Maar nou ineens komen ze allemaal door Elenin volgens hem. Dat kan helemaal niet, een ijsklompje kan geen aardbevingen veroorzaken, niet als hij tientallen miljoenen kilometers ver weg is, maar ook niet als hij dichtbij is. De zwaartekracht van een komeet is zo minimaal dat hij geen enkele invloed kan uitoefenen op wat er op aarde gebeurt, dat is gewoon niet mogelijk.
pi_99230051
Een video van een planeet naast de zon...

Als het een planeet is en geen lensflare (ja, ook SOHO heeft last van lensfalres), dan zou het van alles kunnen zijn, want er gaan voortdurend planeten langs de zon. Maar de video's van SOHO zijn met timelapse gemaakt dus staan de planeten nooit stil. Daarom denk ik dat het een lensflare is. Waarom dit Niburu zou moeten zijn begrijp ik echt totaal niet.

Hier zie je Jupiter, Saturnus, Mercurius en Venus:
http://sohowww.nascom.nasa.gov/gallery/Movies/planets/planets.mov
Je ziet dat ze bewegen. Daarom denk ik dat dat ronde dingetje (zogenaamd Niburu) iets in de lens is. Het is zeker geen "vreemde" planeet.

Ik weet ook niet wat ik moet zien op de foto's van het Neumayer station. Het lijkt er op dat er sprake is van een weerspiegeling in de lens. Ik zie echt niks bijzonders.

[ Bericht 14% gewijzigd door AVerstraten op 09-07-2011 01:02:45 ]
  zaterdag 9 juli 2011 @ 02:25:41 #272
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99232453
Een lensflare zou mee moeten flikkeren met de intensiteit van het licht of het licht is hier constant. Anyway, wat ik raar vind is dat juist de kant die niet naar de zon wijst belicht is. Ik had eerder andersom verwacht.

Daarbij beweegt het object niet mee, terwijl een planeet of iets dergelijks iets van verschuiven zou moeten vertonen. Ook als hij naar de zon / camera zou toe bewegen zou hij iets groter moeten worden wat resulteert in het veranderen van pixels. Dat zie ik niet echt op die video.

Dit is trouwens ook simpel te maken in Photoshop of After Effects.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 02:30:44 #273
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99232539
Oh btw, dat "object" op die foto van Neymayer is een lensflare.

Plaatje 1

Plaatje 2

Bij plaatje 1 zie je hem al. Dan zit het "object" op het gebouw.

[ Bericht 35% gewijzigd door FritsFlits op 09-07-2011 02:39:12 ]
pi_99235039
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 02:25 schreef FritsFlits het volgende:
Anyway, wat ik raar vind is dat juist de kant die niet naar de zon wijst belicht is. Ik had eerder andersom verwacht.
Daar heb je helemaal gelijk in, dat is natuurlijk het sterkste argument van alle. Het zou nog kunnen als er een planeet tussen de zon en dat object zat, maar die hadden we dan ook moeten zien. Alle hemellichamen bewegen, behalve dat ding. Dat kan dus niet.
pi_99235463
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 09:44 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, dat is natuurlijk het sterkste argument van alle. Het zou nog kunnen als er een planeet tussen de zon en dat object zat, maar die hadden we dan ook moeten zien. Alle hemellichamen bewegen, behalve dat ding. Dat kan dus niet.
Hoe weet je dat alles beweegt maar dat ding niet? En kan dat ding niet gephotoshopt zijn? Ook al zou er een dwergster aan de andere kant staan, dan nog zou die planeet belicht moeten zijn aan de kant van de zon?
pi_99235473
Dit is ook weer zoiets:
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=507#p1412
Een tweede zon, die in september plotseling zichtbaar wordt, d.w.z. naast de zon "opduikt"...?Dat kan helemaal niet. Een "tweede" zon wordt al waargenomen op het moment dat hij ons zonnestelsel binnenkomt - en ook daarvoor al: een nieuw object, minstens zo groot als onze zon, wordt zeker waargenomen. Het verhaal dat je hem pas zou kunnen zien als hij naast de zon opduikt is klinkklare nonsens.
pi_99235502
ze hadden het over een 2e zon in mei. Als die zo dichtbij was, zouden we niet permanent een 2e zon moeten zien?
pi_99235596
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:17 schreef knight18 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat alles beweegt maar dat ding niet? En kan dat ding niet gephotoshopt zijn? Ook al zou er een dwergster aan de andere kant staan, dan nog zou die planeet belicht moeten zijn aan de kant van de zon?
Ik zie toch dat dat ding niet beweegt? Hij blijft de hele tijd op dezelfde plek staan. ALLE sterren, planeten, kometen, elk hemellichaam, alles beweegt in een bepaalde baan, er is niets in het heelal dat stationair staat. Daarom heb ik je ook dat andere filmpje van SOHO laten zien. Maar dit ding staat doodstil. Dus is het of een lensflare (iets in de camera), of het is gefotoshopt. Maar het is zeker geen nieuwe planeet.

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 09-07-2011 11:18:01 ]
pi_99235605
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:19 schreef knight18 het volgende:
ze hadden het over een 2e zon in mei. Als die zo dichtbij was, zouden we niet permanent een 2e zon moeten zien?
Ja. Allang. Het zou hier op aarde ook heel anders moeten zijn, het maakt nogal een verschil of je beschenen wordt door 1 zon of door 2.
pi_99235611
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:24 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

ALLE sterren, planeten, kometen, elk hemellichaam, draait in een bepaalde baan, er is niets in het heelal dat stationair staat. Daarom heb ik je ook dat andere filmpje van SOHO laten zien. Maar dit ding staat doodstil. Dus is het of een lensflare (iets in de camera), of het is gefotoshopt. Maar het is zeker geen nieuwe planeet.
Meer video's van SOHO: http://sohowww.nascom.nasa.gov/gallery/Movies/series.html

[ Bericht 10% gewijzigd door AVerstraten op 09-07-2011 10:45:01 ]
pi_99235863
ik vind het vreemd. men beweerd dat het een bruine dwergster is en dus geen/weinig licht uitstraalt, maar toch in mei een 2e zon is:P. En daarna gewoon 'verdwijnt' in e duisternis.
pi_99235887
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:44 schreef knight18 het volgende:
ik vind het vreemd. men beweerd dat het een bruine dwergster is en dus geen/weinig licht uitstraalt, maar toch in mei een 2e zon is:P. En daarna gewoon 'verdwijnt' in e duisternis.
Dat is ook vreemd. Nou ja, vreemd, het kan gewoon helemaal niet, het is complete onzin, totaal verzonnen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:08:23 #283
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99237851
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 10:44 schreef knight18 het volgende:
Klopt. Hetzelfde is met het verhaal dat mensen een tweede zon filmen en zeggen dat het Nibiru is, maar ondertussen kunnen we hem niet zien als we door een telescoop kijken. Rarara..

Overigens zijn dat natuurverschijnselen:
http://englishrussia.com/2008/03/12/multiple-suns-again/
pi_99238240
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:08 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Klopt. Hetzelfde is met het verhaal dat mensen een tweede zon filmen en zeggen dat het Nibiru is, maar ondertussen kunnen we hem niet zien als we door een telescoop kijken. Rarara..

Overigens zijn dat natuurverschijnselen:
http://englishrussia.com/2008/03/12/multiple-suns-again/
"Sun dogs" heten ze in het Engels.
Als je googlelt op sun dog en dan naar afbeeldingen gaat, zie je er ik weet niet hoeveel. Het is een veel voorkomend natuurverschijnsel en heeft niks te maken met Niburu, planeet X of hoe het ook genoemd wordt.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:39:42 #285
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99238948
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:19 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

"Sun dogs" heten ze in het Engels.
Als je googlelt op sun dog en dan naar afbeeldingen gaat, zie je er ik weet niet hoeveel. Het is een veel voorkomend natuurverschijnsel en heeft niks te maken met Niburu, planeet X of hoe het ook genoemd wordt.
Ah kijk, een benaming :) Volgens mij is dit natuurfenomeen eerder in deze topicreeks aangekaart als zijnde Nibiru. Beetje nadenken helpt ;)

Ik heb nog eens naar die video gekeken met erupties. Er is echt geen enkel teken dat dat ronde object van plaats veranderd of dichterbij komt. Hij gaat niet van links naar rechts, dus moet hij naar ons toe bewegen (als hij echt was). Maar dan de vorm, of sterke nog, de plaatsing van de pixels blijft hetzelfde. Dit zou op z'n minst iets moeten veranderen, zeker met zo'n gekke vorm als op de video.

Daarbij valt me op dat op de ingezoomde video's je heel duidelijk een paar zwarte pixels ziet. Ook als er een zonnevlam voor komt. Deze vorm blijft ook hetzelfde. Dat vind ik meer op een beschadiging van de sensor of het objectief (lens) lijken. Lijkt wel alsof er een steentje op is gekomen. Overigens zie je het opject wel iets flikkeren, maar dat is weer een eigenschap van zo'n video. Als ik op mijn eigen gemaakte video's zo zou inzoomen flikkert het ook een beetje. Dan zit er nog een lelijke compressie op zodat de video meer blokjes krijgt en minder scherp wordt. Dat versterkt het effect enorm.

Ik kan er echt geen planeet, asteroïde, komeet, ET in zien. Alleen een mankement aan de camera of desnoods een optisch bedrog.
pi_99239682
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:39 schreef FritsFlits het volgende:

[..]
Ik heb nog eens naar die video gekeken met erupties. Er is echt geen enkel teken dat dat ronde object van plaats veranderd of dichterbij komt. Hij gaat niet van links naar rechts, dus moet hij naar ons toe bewegen (als hij echt was). Maar dan de vorm, of sterke nog, de plaatsing van de pixels blijft hetzelfde. Dit zou op z'n minst iets moeten veranderen, zeker met zo'n gekke vorm als op de video.

Daarbij valt me op dat op de ingezoomde video's je heel duidelijk een paar zwarte pixels ziet. Ook als er een zonnevlam voor komt. Deze vorm blijft ook hetzelfde. Dat vind ik meer op een beschadiging van de sensor of het objectief (lens) lijken. Lijkt wel alsof er een steentje op is gekomen. Overigens zie je het opject wel iets flikkeren, maar dat is weer een eigenschap van zo'n video. Als ik op mijn eigen gemaakte video's zo zou inzoomen flikkert het ook een beetje. Dan zit er nog een lelijke compressie op zodat de video meer blokjes krijgt en minder scherp wordt. Dat versterkt het effect enorm.

Ik kan er echt geen planeet, asteroïde, komeet, ET in zien. Alleen een mankement aan de camera of desnoods een optisch bedrog.
Ik ben het helemaal met je eens, de kans is heel groot dat het om een vuiltje op de camera gaat, volgens SOHO zelf hebben ze daar vaak last van.
pi_99240026
Dit is ook weer fraai, op "Word Wakker Wereld":
http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=507#p1440
De wakkere Uncharted44 weet het zeker: "Dit is Niburu / Planeet X. De gevleugelde planeet. Geen komeet."

Het kan o.a. een heftige kosmische straling zijn, die de pixels van de digitale SOHO-camera doet overlopen, waardoor dit beeld wordt gecreëerd. Als je de originele opname bekijkt zie je dat dit vormpje vaker voorkomt. Je ziet het ook frequent op andere SOHO-opnames, de vervorming komt voor bij kometen, planeten en door het beeld vliegend gruis en is simpelweg het gevolg van overlopende pixels. Phil Plait op Bad Astronomy heeft een uitgebreide uitleg geschreven over het fenomeen: http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/soho.html
Een prima uitleg in het Nederlands is gepost door Highstreet op het Niburu-forum:
http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=119

Voor een forum dat zich "Word Wakker Wereld" noemt, vind ik dat de leden wel extreem weinig kritisch vermogen en zelfstandig denkvermogen aan de dag leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 09-07-2011 13:33:42 ]
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:21:26 #288
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99240348
Als je zelf een digitale camera hebt dan heb je waarschijnlijk ooit zelf ook al last gehad van overbelichting. Zelfde principe. Je kan dan ook rare artifacten krijgen.
pi_99240766
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:21 schreef FritsFlits het volgende:
Als je zelf een digitale camera hebt dan heb je waarschijnlijk ooit zelf ook al last gehad van overbelichting. Zelfde principe. Je kan dan ook rare artifacten krijgen.
Ja, inderdaad. Je kunt daar goed gebruik van maken om filmpjes te creëren met geheimzinnige, nog nooit waargenomen planeten er op. ;)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:51:27 #290
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99241251
Dit was nog geen reeks. Nu wel. :s).
pi_99241752
?? Is het erg als ik het niet snap?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:13:56 #292
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_99241917
Topicreeks: Elenin Update

Overzicht van alle Elenin-topics
pi_99242131
Oh, bedankt! :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:22:52 #294
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99242191
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:20 schreef AVerstraten het volgende:
Oh, bedankt! :)
En als dit topic vol is worden de volgers ook meegenomen :s).
pi_99243296
Nee maar, het lijkt wel een bruine dwerg met allemaal planeetjes in zijn kielzog!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:14:14 #296
65918 IBAZ
broeinest
pi_99245289
Nog maar een paar posts en dan krijgen we deeltje 5
pi_99245414
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:59 schreef AVerstraten het volgende:
Nee maar, het lijkt wel een bruine dwerg met allemaal planeetjes in zijn kielzog!
Klopt, en als één van die planeten bij het passeren van de zon uit zijn baan schiet, lopen we nog groter gevaar.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:23:26 #298
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_99245594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:14 schreef IBAZ het volgende:
Nog maar een paar posts en dan krijgen we deeltje 5
Knap, zoveel topics over dit ene subject :P
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 9 juli 2011 @ 16:28:15 #299
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_99245747
quote:
Moest even nadenken over deze post :P
Same shit, different day
SC hopper present
pi_99247514
quote:
echt waar?
pi_99247574
Ja, het Elenin-topic, met al die trouwe volgertjes! Volg Elenin, op naar de volgende draad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')