quote:Bij sommigen is de schuld opgelopen tot 25 duizend euro.
Partij van de Armoede FTW!quote:De Amsterdamse wethouder van armoede Freek Ossel (PvdA)
wtf?quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:15 schreef aloa het volgende:
Hij pleit voor meer voorlichting op scholen.
Of gewoon door de ouders? Mobiel afpakken en weer lekker een blokker prepaid geven.quote:meer voorlichting op scholen
Ik ga uit van bellen/internetten in het buitenland.quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:19 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Of gewoon door de ouders? Mobiel afpakken en weer lekker een blokker prepaid geven.
25.000 schuld met je mobiel, hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar?
De totale schuld, dus scooter, telefoon, computer, kleding, eh...quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:19 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Hoe doe je dat inderdaad?quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:19 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Het valt me op hoeveel mensen er constant aan het bellen/smsen/pingen/whatsappen zijn. Dat in combinatie met een verkeerd abonnement (geen onbeperkt internet), het aanschaffen van apps en dergelijke zorgt ervoor dat het aardig snel gaat.quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:19 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Of gewoon door de ouders? Mobiel afpakken en weer lekker een blokker prepaid geven.
Op die leeftijd moet je een spaarrekening hebben, geen schulden. Echt, we zijn compleet zot geworden.quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:20 schreef BertV het volgende:
[..]
De totale schuld, dus scooter, telefoon, computer, kleding, eh...
Nee, totale schuld, over de leerlingen die een schuld hebben. Dus als jij geen schuld hebt en je buurman 8700e, is de gemiddelde schuld 8700equote:Op donderdag 7 juli 2011 09:21 schreef Casos het volgende:
Dus gemeten over 34 MBO's in Amsterdam (okok) is er gemiddeld per leerling een schuld van 8700 euro, alleen al door het gebruik van een mobiele telefoon?
Mijn god, en dan nog praten over voorlichting....
Precies, mij werd altijd geleerd niet meer uit te geven dan er binnenkomt. Best goed principe eigenlijkquote:Op donderdag 7 juli 2011 09:22 schreef Casos het volgende:
[..]
Op die leeftijd moet je een spaarrekening hebben, geen schulden. Echt, we zijn compleet zot geworden.
Nou ja, ik had ook wel klasgenoten (VWO) die constant geld te kort hadden... maar dan hebben we het over tientjes, niets meer. Welke club is er trouwens ueberhaupt zo idioot om duizenden euro's aan een scholier te lenen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:22 schreef Casos het volgende:
[..]
Op die leeftijd moet je een spaarrekening hebben, geen schulden. Echt, we zijn compleet zot geworden.
dit, niet de gemiddelde scholier.quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:22 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Nee, totale schuld, over de leerlingen die een schuld hebben. Dus als jij geen schuld hebt en je buurman 8700e, is de gemiddelde schuld 8700e
Welke club NIET?quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Welke club is er trouwens ueberhaupt zo idioot om duizenden euro's aan een scholier te lenen?
Helemaal mee eens. Ik heb nog nooit iets hoeven lenen. Sparen FTW.quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:24 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Precies, mij werd altijd geleerd niet meer uit te geven dan er binnenkomt. Best goed principe eigenlijk
Even wat doorgeklikt naar het artikel in Trouw:quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:22 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Nee, totale schuld, over de leerlingen die een schuld hebben. Dus als jij geen schuld hebt en je buurman 8700e, is de gemiddelde schuld 8700e
Dikke kans dat die ouders een woekerhypotheek hebben, een PLletje voor de auto, een plasma TV op afbetaling en een mooie "creditcard" van de Wehkamp met 22% rente.quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Welke club NIET?
De ouders zijn verantwoordelijk, dus die kunnen ze dan erop aanspreken. Of een uitgestelde betaling met woekerrente. Die krijgen hun centjes dubbel en dwars terug hoor.
En meer mensen in de schulsanering...
Wtf, armoede in Nederland.quote:De Amsterdamse wethouder van armoede Freek Ossel (PvdA)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |