abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99356983
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:28 schreef samantha23 het volgende:
ik maak me ook geen zorgen over de zon, maar ik weet gewoon niet wat realistisch is. Ik ben gewoon bang omdat de maya`s dat tegen Drunvalo hebben gezegd.
Wellicht waren de Maya's wel gewoon aan het roddelen tegen hem, of wilde ze hem bang maken. :P

Beetje de prive/story van die tijd.
pi_99357085
haha ja dat zou kunnen. Maar het zijn de maya`s van nu die dat zeiden.
pi_99358289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:00 schreef samantha23 het volgende:
haha ja dat zou kunnen. Maar het zijn de maya`s van nu die dat zeiden.
Precies, mensen die laaggeschoold zijn en probleemloos doorvertellen wat zij van hun voorouders te horen kregen. Beetje hetzelfde als dat mensen doorvertelden dat de aarde plat was en dat je er vanaf kon vallen.

Hetgeen de Maya's voorspellen is niet mogelijk in zo'n korte tijd. In de geologie is uit onderzoek gebleken dat hetgeen zij beschreven hebben in de afgelopen 200 miljoen jaar zelfs niet heeft plaatsgevonden.

Daarbij zit een shift in de orde van grootte van miljoenen jaren ipv een paar dagen.

Moraal: het is een mooi verhaal, net als Hans en Grietje.
En voordat je opnieuw met copy-paste's komt, verdiep je zelf eens in de materie. Zoek uit wat wetenschappers er al over gezegd hebben. En blijf kritisch ipv doemverhalen zomaar voor waar aan te nemen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99358846
Oke dank je. Ik kan er zelf niet zoveel over vinden verder, Ben nogal slecht in andere talen.
pi_99376906
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:28 schreef samantha23 het volgende:
ik maak me ook geen zorgen over de zon, maar ik weet gewoon niet wat realistisch is. Ik ben gewoon bang omdat de maya`s dat tegen Drunvalo hebben gezegd.
Waarom neem je de Maya's zo serieus? Ze hadden een grote kennis van de sterrenhemel, maar voor de rest waren ze echt niet zo geavanceerd hoor. Vergeleken bij de andere indianenstammen misschien wel, maar zoveel hebben ze nou ook weer niet betekend voor onze kennis van de wereld.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_99377408
Omdat hun voorspellingen tot nu toe nog zijn uitgekomen. Tenminste voor zover ik weet.
pi_99377883
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 18:55 schreef samantha23 het volgende:
Omdat hun voorspellingen tot nu toe nog zijn uitgekomen. Tenminste voor zover ik weet.
Welke voorspellingen?
pi_99379119
over de zons- en maansverduisteringen bijvoorbeeld.
pi_99379600
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:34 schreef samantha23 het volgende:
over de zons- en maansverduisteringen bijvoorbeeld.
:{

Die zijn vrij simpel te voorspellen als je een kloppend model van het zonnestelsel hebt.
pi_99380033
oke. voor de rest weet ik het eigenlijk niet.
pi_99443569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:52 schreef samantha23 het volgende:
oke. voor de rest weet ik het eigenlijk niet.
Lees anders ook dit even door:

http://www.skepsis.nl/nibiru.html

Hopelijk zul je al snel zien dat dit stuk een intelligent geschreven en gebalanceerde evaluatie is van het onderwerp. Ik durf te wedden dat je niet zo'n stuk zult vinden van de voorstanders van de Planeet X theorie.

En sowieso kun je van mij aannemen (dit is simpele middelbare school natuurkunde) dat een object zo groot als planeet X met zijn grote zwaartekracht een enorme puinzooi zou maken van ons zonnestelsel. En dan heb ik het niet eens over botsingen, maar gewoon de enorme aantrekkingskracht die het zou hebben op de andere planeten. Zo'n planeet zou andere planeten uit hun baan drukken bijvoorbeeld.

Ook is het zo dat deze planeet X niet zo'n elliptische baan kan hebben als men beweerd. Ons zonnestelsel is 6 miljard jaar oud. Dat betekent dat deze planeet X al een paar miljoen keer door ons zonnestelsel moet zijn gegaan en onder de invloed van de zwaartekracht van met name de zon maar ook Saturnus en Jupiter, zou de elliptische baan allang zijn afgezwakt tot een meer ronde baan. Nogmaals, dit is simpele middelbare school natuurkunde. En wat verder opvalt, is dat veel van de voorstanders van de theorie geen echte natuurkundige kennis hebben. Met andere woorden, ze weten niet waar ze het over hebben.

Ik gebruik mijn natuurkundige kennis niet zo heel vaak, maar toen ik me eens ben gaan verdiepen in dit verhaal dacht ik al meteen dat zo'n grote planeet met zijn zwaartekracht nooit op de manier zou kunnen bewegen als dat men beweerd. En toen kwam ik idd op serieuze sites tegen dat mijn vermoeden klopte.

Vergeet verder ook niet dat men in 2003 ook al zei dat planeet X zou langskomen, maar vreemd genoeg is dat niet gebeurd.

Met andere woorden, het is allemaal onzin :)
pi_99443954
Wordt het excuus van een andere dimensie niet gebruikt voor planeet x?
pi_99445943
Ik geloof wel dat planeet X niet bestaat en dat het allemaal onz in is. Ik maakte me meer druk over dat er zomaar ineens een poolkanteling zou komen. Ik weet niet wat voor krachten daarvoor nodig zijn.
pi_99654039
maar waarom zou de theorie van Patrick Geryl niet waar kunnen zijn? Hij lijkt het allemaal nogal zeker te weten.
pi_99654130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:55 schreef samantha23 het volgende:
maar waarom zou de theorie van Patrick Geryl niet waar kunnen zijn? Hij lijkt het allemaal nogal zeker te weten.
Omdat hij niet met argumenten en feiten komt. En dat is de basis voor elke hypothese/theorie.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99654274
Hij legde toch uit hoe het zit met die zonuitbarstingen en wat voor invloed dat zou hebben op de aarde? of klopt dat ook niet? er is door nasa wel een zonnestorm voorspeld voor 2012.
pi_99654407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:06 schreef samantha23 het volgende:
Hij legde toch uit hoe het zit met die zonuitbarstingen en wat voor invloed dat zou hebben op de aarde? of klopt dat ook niet? er is door nasa wel een zonnestorm voorspeld voor 2012.
Leuk dat hij het uitlegt, maar heeft hij ook bewijzen dat het daadwerkelijk zo is gegaan vroeger?
Hij begeeft zich met deze materie in een vakgebied waarbij je met voorspellingen niets bereikt.

De Nasa voorspelt inderdaad een zonnestorm. Dit doen zij op basis van hun meetgegevens die zijn in de loop der jaren verzameld hebben. Hieruit trekken zij conclusies. Er is dus enige basis en bewijs voor de voorspellingen die zijn doen.
Met welk bewijs komt Geryl?

En die voorspelde zonnestorm heeft trouwens niets te maken met hetgeen Geryl voorspelt.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:18:38 #93
99517 ChronoVisor
Time Machine
pi_99654533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 07:11 schreef samantha23 het volgende:
Ik heb het in GC ook gevraagd, maar daar kreeg ik geen serieuze antwoorden.

Zou het mogelijk zijn dat we in 2012 een aardkorstverschuiving krijgen?
Ik heb veel gelezen over deze theorie en volgens sommige is dat inderdaad het geval.
Ik wordt hier namelijk best bang van.
Ik las aarskorstverklontering. :')
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_99654677
Dus volgens jouw klopt zijn theorie niet? Hij is er zelf heilig van overtuigd dat het gaat gebeuren. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.
pi_99655205
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:24 schreef samantha23 het volgende:
Dus volgens jouw klopt zijn theorie niet? Hij is er zelf heilig van overtuigd dat het gaat gebeuren. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.
Dat hij er van overtuigd is, zou dan bewijs moeten zijn?
Zelf ben ik ervan overtuigd dat de kerstman echt bestaat. Maar mij geloof je weer niet natuurlijk ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door PeeJay1980 op 19-07-2011 11:30:31 (typo) ]
pi_99655613
haha ik wil alleen weten of zijn theorie kan kloppen als je kritisch kijkt.
pi_99655693
Zucht. Als aardwetenschapper word je er moe van; mensen die ineens hun bizarre wereldbeelden van lang vervlogen indianenstammetjes en volkjes er op loslaten, tegenover feiten uit de wetenschap.
pi_99656437
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 10:59 schreef samantha23 het volgende:
haha ik wil alleen weten of zijn theorie kan kloppen als je kritisch kijkt.
Kijk eerst zelf eens kritisch naar zijn theorie. Waarbij zijn hypothese de naam theorie helemaal niet mag dragen.

Handleiding kritisch kijken:
pi_99674859
Ik vind het nogal moeilijk om kritisch te kijken. Ik heb zeer weinig verstand van deze materie en vraag me alleen af of ik onterecht bang ben.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:38:30 #100
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_99677075
Samantha, ben je bang voor de dood? Eens zal ook jouw tijd komen. Wat maakt het dan verder uit of we allemaal tegelijk gaan?

De kans is groter dat jij door een verkeersongeval of door een slopende ziekte aan je eind zult komen. Dat laatste is meer iets om bang voor te zijn, een slopende ziekte is niet fijn om te hebben. Maar ook daarvoor in angst leven is gelijk aan verpesten van je levensgeluk. In ieder geval is één ding zeker:

Non possumus non loqui
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')