Niet al te veel geld, maar verliefd, en toch een keer een middag/avondje uitgebreid uit eten en wandelen in hartje Amsterdam?
Zo kan het ook
(ik wilde dit even posten omdat ik dit zelf een super ervaring vond, en als iemand commentaar heeft over hoe het nog beter kan.. leef je uit :- )
==================================
(1) Goeie Tom Kha Kai (Thaise soep)
@snackbar Bird, Zeedijk 77 (let op: tegenover! het duurdere restaurant Bird,) 7 minuten lopen vanaf Centraal Station
Stukje brood erbij.. 4,50 euro
(2) Tien minuten lopen naar de Bijenkorf@ de Dam, vierde verdieping;
(bij dit soort zaken geldt altijd: hoe hoger de verdieping, hoe minder winst er wordt gemaakt, dus waar je op de begane grond een poot wordt uitgedraaid, eet je bovenin goedkoop..)
--> Grote portie noedels, kip, groente, hete saus, wordt voor je ogen klaargemaakt met veel vuur - en een mooi uitzicht, je zit bovenin:
9,-. euro, en lang geleden dat ik zo lekker gegeten had.
Glas versgeperst vruchtensap erbij: 2,50.euro
(3) 10 Minuten lopen naar Kloveniersburgwal 16, IJssalon Tofani
Ouderwetse Italiaanse IJssalon, op de grens van wat in de oorlog de Jodenbuurt was (en die gasten zaten toen nota bene in het verzet.)
De straten ademen ondertussen de warmte van de dag uit.
Terras.. IJsje of sorbet voor toe 4,-
(4) 20 Minuutjes lopen naar de Egelantiersgracht 12 in de Jordaan, en koffie in het knusse zitje bovenin, van ouderwets nostalgisch Jordanees bruin café - zonder muziek - 't Smalle. Gezellig kaarsje erbij.
2,-.
Dat is dan 2x22=44 euro voor twee, en je hebt een prachtavond.
En als je echt een heer bent, heb je natuurlijk wel een roos voor je geliefde gekocht.. Dat komt er dan nog wel bij.. Bij de Moonflower op Centraal Station, of als je er voor vijf uur was, op de Nieuwmarkt, bij de onvolprezen bloemenstal daar.
Veel zwoele zomeravonden gewenst iedereen