Een site door mensen die claimen de ark gevonden te hebben (alweer) en vervolgens door bijna iedereen als hoax werd afgedaan, inclusief de creationisten die denken dat de ark bestaan heeft.quote:
Volgens mij zijn er al zoveel plaatsen op die berg arat waar de ark gevonden zou moeten zijn, die berg moet tenminste bezaaid liggen met 150 arken ofzo. Want telkens ligt ie ergens andersquote:Op zondag 10 juli 2011 14:12 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Een site door mensen die claimen de ark gevonden te hebben (alweer) en vervolgens door bijna iedereen als hoax werd afgedaan, inclusief de creationisten die denken dat de ark bestaan heeft.
Dat zou wel logisch zijn. Want om twee (of zelfs zeven) van alle dieren plus voedsel voor meer dan een jaar te vervoeren heeft Noach wel een 150-tal arken nodig gehad.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:13 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al zoveel plaatsen op die berg arat waar de ark gevonden zou moeten zijn, die berg moet tenminste bezaaid liggen met 150 arken ofzo. Want telkens ligt ie ergens anders
Ga je ook nog een keer ergens serieus op in? Of blijft het alleen maar bij een paar sites posten en daarna niets meer van je laten horen?quote:
De luiaardquote:Op zondag 10 juli 2011 16:28 schreef barthol het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal van Z. Amerika naar het midden Oosten voor de bootreis, en ook weer terug![]()
Respect voor dit dier
Zie die link in mijn post hierboven, wat te denken van bijvoorbeeld zuidamerikaanse zoetwatervissen. Zoals bijvoorbeeld de piranha's (Serrasalminae). Die zullen het niet makkelijk gehad hebben met het overzwemmen van de oceaan.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:28 schreef barthol het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal van Z. Amerika naar het midden Oosten voor de bootreis, en ook weer terug![]()
Respect voor dit dier
En ze hebben een jaar in een vies aquarium moeten leven. Ik weet niet hoe het met piranha's zit, maar mijn goudvissen gingen al dood als ik de kom twee weken niet verschoonde.quote:Op maandag 11 juli 2011 01:14 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zie die link in mijn post hierboven, wat te denken van bijvoorbeeld zuidamerikaanse zoetwatervissen. Zoals bijvoorbeeld de piranha's (Serrasalminae). Die zullen het niet makkelijk gehad hebben met het overzwemmen van de oceaan.
Een glazen aquarium behoorde toen niet tot de mogelijkheden, dus de vissen moesten in gebakken aardewerken kommen geleefd hebben.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En ze hebben een jaar in een vies aquarium moeten leven. Ik weet niet hoe het met piranha's zit, maar mijn goudvissen gingen al dood als ik de kom twee weken niet verschoonde.
Tenzij Noach een primitief ontziltingssysteem had, maar daarvoor had hij vuur nodig. Aangezien er veel zoetwatervissen zijn, dus een groot aquarium en veel water om te ontzilten, moest dat ontziltingssysteem enorm zijn. Een enorm vuur stoken op een houten ark, lijkt me niet het beste idee.
Heb je hier een bron voor?quote:Op zondag 10 juli 2011 14:12 schreef Daniel1976 het volgende:
Ohh gaap, dit weer.
http://www.freethinker.nl(...)tent&task=view&id=49
De enige reden dat Paulus het OT als deel van het christendom heeft opgenomen is de volgende.
In de hellenistische wereld bestond het idee van hoe ouder een religie hoe beter. Om het christendom aanzien te geven moest het dus wel een oude religie zijn. Ouder dan oudst vond men alles van voor de vloed. Dat is de reden dat het OT opgenomen is in de bijbel.
Deze redenatie snap ik niet zo goed. Ten eerste is het niet zo gek dat Paulus het OT aanhaalt; hij was immers Farizeeėr, en zag dus waarschijnlijk Christus oprecht als vervulling van de schrift die hij door en door kende. Ten tweede haalt Paulus diverse malen het OT om deze vervulling aan te stippen.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:12 schreef Daniel1976 het volgende:
Ohh gaap, dit weer.
http://www.freethinker.nl(...)tent&task=view&id=49
De enige reden dat Paulus het OT als deel van het christendom heeft opgenomen is de volgende.
In de hellenistische wereld bestond het idee van hoe ouder een religie hoe beter. Om het christendom aanzien te geven moest het dus wel een oude religie zijn. Ouder dan oudst vond men alles van voor de vloed. Dat is de reden dat het OT opgenomen is in de bijbel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_A._Odenquote:Op maandag 11 juli 2011 10:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Deze redenatie snap ik niet zo goed. Ten eerste is het niet zo gek dat Paulus het OT aanhaalt; hij was immers Farizeeėr, en zag dus waarschijnlijk Christus oprecht als vervulling van de schrift die hij door en door kende. Ten tweede haalt Paulus diverse malen het OT om deze vervulling aan te stippen.
Waar haal je dit idee vandaan?
Ja maar met het OT hoef je niets te doen volgens paulus. Het enige waar het OT voor gebruikt wordt is voor de interpretaties over de voorspellingen die volgens de christenen over jezus gaan.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Deze redenatie snap ik niet zo goed. Ten eerste is het niet zo gek dat Paulus het OT aanhaalt; hij was immers Farizeeėr, en zag dus waarschijnlijk Christus oprecht als vervulling van de schrift die hij door en door kende. Ten tweede haalt Paulus diverse malen het OT om deze vervulling aan te stippen.
Had je die boeken van Elaine Pagels niet gelezen ? Dan moet je normalerwijze weten waar dat idee vandaan komt.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zonder het OT kun je het nieuwe toch ook gewoon niet lezen?quote:Op maandag 11 juli 2011 11:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar met het OT hoef je niets te doen volgens paulus. Het enige waar het OT voor gebruikt wordt is voor de interpretaties over de voorspellingen die volgens de christenen over jezus gaan.
Half.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:02 schreef Beregd het volgende:
[..]
Zonder het OT kun je het nieuwe toch ook gewoon niet lezen?
En één van de redenen waarom met het NT met het OT heeft verbonden is omdat saulus opgegroeid is in Tarsus een bakermat van hellenistische opvattingen. En in het hellenisme bestond de opvatting hoe ouder iets is hoe beter.quote:OT en en NT zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. logisch dat die samen werden gevoegd. En dat er buiten de meest logische reden, ook andere zullen geweest zijn om dit te doen maakt verder niets uit.
Onderschat het belang van die reden niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:23 schreef Beregd het volgende:
klinkt toch wel heel anders dan "De enige reden dat Paulus het OT als deel van het christendom heeft opgenomen is de volgende." wat je daar zegt.
?quote:Tuurlijk is het allemaal historisch ontstaan, dat hele verhaal heb ik ook al gehoord, maar toch zijn er ook inhoudelijke argumenten genoeg.
Nogmaals, da's heel wat anders dan te stellen dat dat de enige reden is. Als het al zo zou zijn wat je beweert.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Onderschat het belang van die reden niet.
Anders moet je het NT eens lezen, lijkt me vrij duidelijk. Verder heeft het weinig met dit topic te maken.quote:[..]
?
Net alsof deze hele discussie iets met het oorspronkelijke topic te maken heeftquote:Op maandag 11 juli 2011 15:44 schreef Beregd het volgende:
[..]
Nogmaals, da's heel wat anders dan te stellen dat dat de enige reden is. Als het al zo zou zijn wat je beweert.
[..]
Anders moet je het NT eens lezen, lijkt me vrij duidelijk. Verder heeft het weinig met dit topic te maken.
Tuurlijk is het al ff offtopic, maar als ik hier u argumenten ga geven (geen nieuw verbond zonder oude verbond, christus die vermeldt dat hij het oude geloof wil bevestigen, verwijzingen), en jij gaat daarop argumenteren, zijn we wel voor een tijdje vertrokken, lijkt mequote:Op maandag 11 juli 2011 15:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Net alsof deze hele discussie iets met het oorspronkelijke topic te maken heeft![]()
Rare uitvlucht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |