abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2011 @ 13:51:31 #51
336390 hopppppppp
http://www.openbaring.org/
pi_99276283
quote:
Een site door mensen die claimen de ark gevonden te hebben (alweer) en vervolgens door bijna iedereen als hoax werd afgedaan, inclusief de creationisten die denken dat de ark bestaan heeft.
^O^
  zondag 10 juli 2011 @ 14:12:39 #53
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99276300
Ohh gaap, dit weer.

http://www.freethinker.nl(...)tent&task=view&id=49

De enige reden dat Paulus het OT als deel van het christendom heeft opgenomen is de volgende.
In de hellenistische wereld bestond het idee van hoe ouder een religie hoe beter. Om het christendom aanzien te geven moest het dus wel een oude religie zijn. Ouder dan oudst vond men alles van voor de vloed. Dat is de reden dat het OT opgenomen is in de bijbel.
  zondag 10 juli 2011 @ 14:13:36 #54
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99276350
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:12 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Een site door mensen die claimen de ark gevonden te hebben (alweer) en vervolgens door bijna iedereen als hoax werd afgedaan, inclusief de creationisten die denken dat de ark bestaan heeft.
^O^
Volgens mij zijn er al zoveel plaatsen op die berg arat waar de ark gevonden zou moeten zijn, die berg moet tenminste bezaaid liggen met 150 arken ofzo. Want telkens ligt ie ergens anders
  zondag 10 juli 2011 @ 14:15:13 #55
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_99276413
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:13 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er al zoveel plaatsen op die berg arat waar de ark gevonden zou moeten zijn, die berg moet tenminste bezaaid liggen met 150 arken ofzo. Want telkens ligt ie ergens anders
Dat zou wel logisch zijn. Want om twee (of zelfs zeven) van alle dieren plus voedsel voor meer dan een jaar te vervoeren heeft Noach wel een 150-tal arken nodig gehad. :{
pi_99281893
De Komodovaraan en de ark van Noach.
De Koalabeer en de ark van Noach
De Tasmaanse Tijger en de ark van Noach
De Tasmaanse Duivel en de ark van Noach
De Kiwi en de ark van Noach
De Moa en de ark van Noach
De Luiaard en de ark van Noach
De Miereneter en de ark van Noach
De Armadillo en de ark van Noach
De Opossum en de ark van Noach
De Anaconda en de ark van Noach
De Fossa en de ark van Noach
De Indri en de Sifaka en de ark van Noach

Voor sommige dieren was het een hele onderneming, die reis om zich uiteindelijk bij Noach te melden voor deelname aan de bootreis. En de reis terug nadat het feest weer voorbij was was ook niet misselijk. ;)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_99282397

Helemaal van Z. Amerika naar het midden Oosten voor de bootreis, en ook weer terug :Y

Respect voor dit dier
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_99291255
quote:
Ga je ook nog een keer ergens serieus op in? Of blijft het alleen maar bij een paar sites posten en daarna niets meer van je laten horen?
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_99302324
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:28 schreef barthol het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal van Z. Amerika naar het midden Oosten voor de bootreis, en ook weer terug :Y

Respect voor dit dier
De luiaard _O-
Het is mij nog steeds een raadsel hoe dat ding ooit evolutie heeft kunnen overleven.
  maandag 11 juli 2011 @ 01:14:08 #60
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99306460
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:28 schreef barthol het volgende:
[ afbeelding ]

Respect voor dit dier
Zie die link in mijn post hierboven, wat te denken van bijvoorbeeld zuidamerikaanse zoetwatervissen. Zoals bijvoorbeeld de piranha's (Serrasalminae). Die zullen het niet makkelijk gehad hebben met het overzwemmen van de oceaan.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:13:10 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_99311708
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 01:14 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Zie die link in mijn post hierboven, wat te denken van bijvoorbeeld zuidamerikaanse zoetwatervissen. Zoals bijvoorbeeld de piranha's (Serrasalminae). Die zullen het niet makkelijk gehad hebben met het overzwemmen van de oceaan.
En ze hebben een jaar in een vies aquarium moeten leven. Ik weet niet hoe het met piranha's zit, maar mijn goudvissen gingen al dood als ik de kom twee weken niet verschoonde.

Tenzij Noach een primitief ontziltingssysteem had, maar daarvoor had hij vuur nodig. Aangezien er veel zoetwatervissen zijn, dus een groot aquarium en veel water om te ontzilten, moest dat ontziltingssysteem enorm zijn. Een enorm vuur stoken op een houten ark, lijkt me niet het beste idee.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:32:08 #62
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_99312082
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En ze hebben een jaar in een vies aquarium moeten leven. Ik weet niet hoe het met piranha's zit, maar mijn goudvissen gingen al dood als ik de kom twee weken niet verschoonde.

Tenzij Noach een primitief ontziltingssysteem had, maar daarvoor had hij vuur nodig. Aangezien er veel zoetwatervissen zijn, dus een groot aquarium en veel water om te ontzilten, moest dat ontziltingssysteem enorm zijn. Een enorm vuur stoken op een houten ark, lijkt me niet het beste idee.
Een glazen aquarium behoorde toen niet tot de mogelijkheden, dus de vissen moesten in gebakken aardewerken kommen geleefd hebben.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:41:34 #63
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99312307
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:12 schreef Daniel1976 het volgende:
Ohh gaap, dit weer.

De enige reden dat Paulus het OT als deel van het christendom heeft opgenomen is de volgende.
In de hellenistische wereld bestond het idee van hoe ouder een religie hoe beter. Om het christendom aanzien te geven moest het dus wel een oude religie zijn. Ouder dan oudst vond men alles van voor de vloed. Dat is de reden dat het OT opgenomen is in de bijbel.
Heb je hier een bron voor?

Klopt volgens mij helemaal niet wat je zegt. Christus en zo wouden helemaal geen nieuw geloof stichten, hij wou gewoon het joodse geloof terug onder de mensen brengen. het NT zit ook vol met verwijzingen naar het OT. Er is geen Nieuw testament zonder een oude te hebben, beide boeken zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, of je dat nu leuk vindt of niet.
pi_99312677
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:12 schreef Daniel1976 het volgende:
Ohh gaap, dit weer.

Deze redenatie snap ik niet zo goed. Ten eerste is het niet zo gek dat Paulus het OT aanhaalt; hij was immers Farizeeėr, en zag dus waarschijnlijk Christus oprecht als vervulling van de schrift die hij door en door kende. Ten tweede haalt Paulus diverse malen het OT om deze vervulling aan te stippen.

Waar haal je dit idee vandaan?
  maandag 11 juli 2011 @ 11:00:08 #65
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99312818
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:55 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Deze redenatie snap ik niet zo goed. Ten eerste is het niet zo gek dat Paulus het OT aanhaalt; hij was immers Farizeeėr, en zag dus waarschijnlijk Christus oprecht als vervulling van de schrift die hij door en door kende. Ten tweede haalt Paulus diverse malen het OT om deze vervulling aan te stippen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_A._Oden
en Taught By Professor Luke Timothy Johnson, Ph.D., Yale University,
(http://en.wikipedia.org/wiki/Luke_Timothy_Johnson)

http://www.thegreatcourse(...)detail.aspx?cid=6101

Ik heb de afgelopen tijd wat andere bronnen bestudeerd dan degenen die hier de heersende opinie zijn.
  maandag 11 juli 2011 @ 11:02:55 #66
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99312902
quote:

[..]

Ja maar met het OT hoef je niets te doen volgens paulus. Het enige waar het OT voor gebruikt wordt is voor de interpretaties over de voorspellingen die volgens de christenen over jezus gaan.
pi_99313774
quote:

[..]

Had je die boeken van Elaine Pagels niet gelezen ? Dan moet je normalerwijze weten waar dat idee vandaan komt.
pi_99314163
Ik zag vorige week op Discovery of zo'n zender een documentaire over dat het een DNA-databank is geweest voor aliens die in die tijd alle zooi van onze planeet wilden wissen en van alle beestjes het DNA op wilden slaan.
:D
Ik weet niet meer hoe die documentaire heette, maar alles bij elkaar was het aannemelijker dan het hele Bijbelse verhaal. :')
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:02:46 #69
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99318673
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 11:02 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja maar met het OT hoef je niets te doen volgens paulus. Het enige waar het OT voor gebruikt wordt is voor de interpretaties over de voorspellingen die volgens de christenen over jezus gaan.
Zonder het OT kun je het nieuwe toch ook gewoon niet lezen?

OT en en NT zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. logisch dat die samen werden gevoegd. En dat er buiten de meest logische reden, ook andere zullen geweest zijn om dit te doen maakt verder niets uit.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:07:26 #70
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99321049
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:02 schreef Beregd het volgende:

[..]

Zonder het OT kun je het nieuwe toch ook gewoon niet lezen?

Half.

Wat veel belangrijker is, zonder het NT kun je het OT wel lezen, de joden houden er namelijk hele andere uitleg op na over de OT profetieėn.

En net zo belangrijk. Er is wel degelijk discussie geweest of men het OT nu wel of niet in de bijbel moest verwerken.

En ook heel belangrijk, de kerk heeft de bijbel gemaakt. Het was niet zo dat er eerst de bijbel was of de verhalen van de discipelen. Nee, eerst was er de kerk en die was er eerder dan het NT.
Hieruit kun je concluderen dat men toen men gekozen heeft het OT op te nemen in de bijbel, er moeite voor is gedaan om het NT met het OT te verbinden.

quote:
OT en en NT zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. logisch dat die samen werden gevoegd. En dat er buiten de meest logische reden, ook andere zullen geweest zijn om dit te doen maakt verder niets uit.
En één van de redenen waarom met het NT met het OT heeft verbonden is omdat saulus opgegroeid is in Tarsus een bakermat van hellenistische opvattingen. En in het hellenisme bestond de opvatting hoe ouder iets is hoe beter.

Het lijkt misschien logisch, maar het zit net ff anders in elkaar.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:23:37 #71
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99321652
klinkt toch wel heel anders dan "De enige reden dat Paulus het OT als deel van het christendom heeft opgenomen is de volgende." wat je daar zegt.

Tuurlijk is het allemaal historisch ontstaan, dat hele verhaal heb ik ook al gehoord, maar toch zijn er ook inhoudelijke argumenten genoeg.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:35:20 #72
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99322104
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:23 schreef Beregd het volgende:
klinkt toch wel heel anders dan "De enige reden dat Paulus het OT als deel van het christendom heeft opgenomen is de volgende." wat je daar zegt.
Onderschat het belang van die reden niet.
quote:
Tuurlijk is het allemaal historisch ontstaan, dat hele verhaal heb ik ook al gehoord, maar toch zijn er ook inhoudelijke argumenten genoeg.
?
  maandag 11 juli 2011 @ 15:44:30 #73
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99322481
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:35 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Onderschat het belang van die reden niet.
Nogmaals, da's heel wat anders dan te stellen dat dat de enige reden is. Als het al zo zou zijn wat je beweert.
quote:
[..]

?
Anders moet je het NT eens lezen, lijkt me vrij duidelijk. Verder heeft het weinig met dit topic te maken.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:51:06 #74
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_99322710
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:44 schreef Beregd het volgende:

[..]

Nogmaals, da's heel wat anders dan te stellen dat dat de enige reden is. Als het al zo zou zijn wat je beweert.

[..]

Anders moet je het NT eens lezen, lijkt me vrij duidelijk. Verder heeft het weinig met dit topic te maken.
Net alsof deze hele discussie iets met het oorspronkelijke topic te maken heeft :{w
Rare uitvlucht.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:54:44 #75
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99322851
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:51 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Net alsof deze hele discussie iets met het oorspronkelijke topic te maken heeft :{w
Rare uitvlucht.
Tuurlijk is het al ff offtopic, maar als ik hier u argumenten ga geven (geen nieuw verbond zonder oude verbond, christus die vermeldt dat hij het oude geloof wil bevestigen, verwijzingen), en jij gaat daarop argumenteren, zijn we wel voor een tijdje vertrokken, lijkt me :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')