abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108543477
En hoe zit het nou met die boete, wordt het bij je studieschuld opgeteld of moet je gelijk aftikken?
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:10:24 #202
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_108545608
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:11 schreef Nailpolish het volgende:
En hoe zit het nou met die boete, wordt het bij je studieschuld opgeteld of moet je gelijk aftikken?
Je moet meteen aftikken. Je betaalt het wettelijk collegegeld plus de langstudeerdersboete als je meer dan een jaar uitloop hebt.
pi_108550286
*in shock* Echt? Maar waar moet ik dat geld vandaan halen dan?
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_108550809
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:18 schreef Nailpolish het volgende:
Ik neem eigenlijk aan dat je gewoon een ophoging van je collegegeldkrediet bij DUO kunt vragen, welke student heeft er zomaar 3000 euro over?
pi_108551353
Hoe zit het nou met doctoraalopleidingen? (dus het oude systeem zonder bama)
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:50:55 #206
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_108551436
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:18 schreef Nailpolish het volgende:
Hier nog wat informatie: http://www.lkvv.nl/factsheets/factsheet_langstudeerboete.pdf

Op je laatste vraag durf ik geen antwoord te geven. Wat ik wel kan zeggen is dat het kabinet masterstudenten wil laten lenen in plaats van het geven van een basisbeurs. De verdere plannen betreffende de studiefinanciering worden nog besproken in de Tweede Kamer: http://www.lsvb.nl/upload/Factsheet%20Langstudeerboeteokt.pdf
pi_108551602
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:48 schreef _Lily_ het volgende:
Hoe zit het nou met doctoraalopleidingen? (dus het oude systeem zonder bama)
Ons is verteld dat je over de volle 6 jaar van de opleiding 1 jaar mag uitlopen, maar eigenlijk is er nog niets zeker.
pi_108551741
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:54 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ons is verteld dat je over de volle 6 jaar van de opleiding 1 jaar mag uitlopen, maar eigenlijk is er nog niets zeker.
Thnx voor je antwoord... En daaronder valt dus ook als je een jaar wat anders
hebt gestudeerd ivm uitloten?

Ook niet erg eerlijk overigens, als je in ZES jaar maar 1 jaar mag uitlopen. Een bachelor is half zo lang!
pi_108551934
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:57 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Thnx voor je antwoord... En daaronder valt dus ook als je een jaar wat anders
hebt gestudeerd ivm uitloten?

Ook niet erg eerlijk overigens, als je in ZES jaar maar 1 jaar mag uitlopen. Een bachelor is half zo lang!
Ja, je mag in totaal 7 jaar studeren, wat je ook gedaan hebt vantevoren of tussendoor. Het is inderdaad belachelijk :{
pi_108552656
Leuk voor mensen die in deeltijd studeren. Geen stufi, geen lening voor die ¤3000 extra belasting en dat terwijl je in een hoog tempo studeert. Bah, Halbe Zijlstra is als verantwoordelijk leerling-minister een prutser en hij is een minderwaardig mens aangezien hij weet dat hij mensen in hun ontwikkeling belemmert en dat hij van onschuldige mensen ¤3000 afpakt.
Niet dat je überhaupt per definitie schuldig bent wanneer je meer dan 1 jaar vertraging oploopt als je voltijds studeert.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_108552963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:03 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ja, je mag in totaal 7 jaar studeren, wat je ook gedaan hebt vantevoren of tussendoor. Het is inderdaad belachelijk :{
Dat wordt dan 5 maanden dokken voor mij :(

Ik heb 1 jaar wat anders gestudeerd vantevoren en nu loop ik 5 mnd uit ivm maandje langer doorgegaan met onderzoek, wachttijd voor coschappen en een buitenland stage.

Idioot toch? Ik heb nooit vertraging gehad omdat ik tentamens niet haalde
pi_108555305
Deze kut maatregelen gaat helemaal niks verbeteren. Het is gewoon pure geldklopperij over de rug van arme studenten die zogenaamd een gouden toekomst hebben en het daarom wel allemaal op mogen hoesten en het toch wel terug kunnen betalen, wat bullshit is. Opleidingen worden steeds minder waard, er is steeds minder werk, en dan heb je ook nog eens de recessie. Ik weet het allemaal niet meer hoor, heb 4 jaar tot nu toe gestudeerd, niks afgemaakt(psychische problemen, en niet weten wat ik wil) en moet weer van voor af aan beginnen. Wordt wat zo.
pi_108556048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Je moet meteen aftikken. Je betaalt het wettelijk collegegeld plus de langstudeerdersboete als je meer dan een jaar uitloop hebt.
Maar wettelijk collegegeld kun je ook in termijnen betalen.
Kan je die boete dan ook niet in termijnen betalen zeg maar?

Als ik het in 1 keer moet betalen ben ik wel de lul :{
"Pas" in september 2013 loop ik meer dan één jaar uit. Zoals het er nu uitziet heb ik een halfjaar teveel uitloop.

In 2008-2009 heb ik één jaar een studie gedaan die mij bij nader inzien toch niet zo lag, dus geswitched.
Nu heb ik een halfjaar uitloop omdat ik door persoonlijke omstandigheden mij niet volledig kon inzetten voor school en net te weinig punten had om stage te mogen lopen.

Ik word echt chagrijnig van al deze leuke plannetjes van de regering.
pi_108560704
Ik zou niet weten waar ik die 3000 euro extra vandaan moet toveren. En dat wettelijk college geld kan idd in termijnen, zo'n 150 euro per maand. Als dat bedrag van 3000 euro erbij komt, dan houd ik in de maand echt niks meer over.

Mijn vertraging komt door 4 jaar deeltijd HBO volgen, daarna pas echt te weten gekomen wat ik wil maar daar toch echt de uni voor nodig hebben. (intussen hebben ze ineens de regels veranderd) Dus ik zit nu in m'n uitloopjaar (1e jaar uni bachelor) en zou dus 2 jaar lang met die boete te maken krijgen..
pi_108561801
ik ben ook zeer benieuwd hoe alle studenten die drieduizend moeten betalen. Ik begin de laatste tijd steeds vaker spijt te hebben van mijn besluit om toch wel HBO af te maken na een jaar ziekenhuizen ;(
pi_108562463
Vergeet de inflatie trouwens niet.
De boete voor 2012-2013 is nu 3.063 euro (http://www.lkvv.nl/factsheets/factsheet_langstudeerboete.pdf)

Dus dat zal elk jaar wel weer meer worden.

Meer lenen wordt wel heel erg gestimuleerd op deze manier. Meer werken kan eigenlijk niet, want dan ga je weer achter lopen met je studie.
pi_108566128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Leuk voor mensen die in deeltijd studeren. Geen stufi, geen lening voor die ¤3000 extra belasting en dat terwijl je in een hoog tempo studeert. Bah, Halbe Zijlstra is als verantwoordelijk leerling-minister een prutser en hij is een minderwaardig mens aangezien hij weet dat hij mensen in hun ontwikkeling belemmert en dat hij van onschuldige mensen ¤3000 afpakt.
Niet dat je überhaupt per definitie schuldig bent wanneer je meer dan 1 jaar vertraging oploopt als je voltijds studeert.
Inderdaad. Voor deeltijdstudenten is dit sowieso niet fijn. Deeltijdstudenten doen meestal langer over de opleiding omdat ze naast de studie, voltijds werken en een gezin hebben.
pi_108568785
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:29 schreef soklos het volgende:

[..]

Inderdaad. Voor deeltijdstudenten is dit sowieso niet fijn. Deeltijdstudenten doen meestal langer over de opleiding omdat ze naast de studie, voltijds werken en een gezin hebben.
niet te vergeten, dat een deeltijd opleiding in de regel ook gewoon langer duurt |:(
pi_108665120
STUDENTENORGANISATIES EN OVERHEID ONTMOETEN ELKAAR IN DE RECHTSZAAL OVER LANGSTUDEERBOETE

Utrecht, 2 maart 2012 – Op 21 mei 2012 om 9.30 uur zal de rechtszaak die het ISO, de LSVb en de LKvV hebben aangespannen tegen de Nederlandse Staat behandeld worden bij de rechtbank Den Haag. De zitting zal plaatsvinden in het Paleis van Justitie in Den Haag. Namens de studentenorganisaties zullen de advocaten van Stibbe (Tom Barkhuysen, Anna Collignon en Machteld Claessens) uiteenzetten waarom de langstudeerboete onrechtmatig is. In 2011 spanden de studentenorganisaties deze zaak aan tegen de langstudeerdersboete.

“We zijn erg blij dat de rechter nu binnen afzienbare termijn duidelijkheid zal scheppen in deze langslepende zaak,” zegt Sebastiaan Hameleers, voorzitter van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO). “Dat is namelijk in het belang van al die studenten die per 1 september 2012 worden bedreigd door de langstudeerboete. Eindelijk komt er duidelijkheid.”

“Het is echt onacceptabel dat studenten die nu studeren en tegen een vertraging oplopen een langstudeerboete van 3063 euro moeten betalen, de spelregels worden namelijk veranderd tijdens het spel. Het rechtszekerheidsbeginsel wordt hiermee geschonden” stelt Jan Boers, voorzitter van de Landelijke Kamer van Verenigingen (LKvV).

Daarnaast wordt er in de wet geen rekening gehouden met deeltijdstudenten. Het ISO, de LSVb en de LKvV constateren nu al een afname van het aantal deeltijdstudenten als gevolg van de langstudeerboete. “Deeltijdstudenten doen per definitie langer over hun opleiding, omdat zij bijvoorbeeld combineren met een fulltime baan. Het is dus ten onrechte dat zij geconfronteerd worden met een boete tegen zogenaamde langstudeerders,” zegt Pascal ten Have, voorzitter van de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb).

Bron: http://lsvb.nl/pers/studentenorganisaties-en-overhei.html
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:44:15 #220
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108665990
Wie betaalt die factuur eigenlijk?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108666163
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:44 schreef eriksd het volgende:
Wie betaalt die factuur eigenlijk?
De rechtsbijstandsverzekering?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:49:58 #222
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108666202
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:48 schreef Friek_ het volgende:

[..]

De rechtsbijstandsverzekering?
Dat denk ik niet. Een partner, senior advocaat en een onderknuppel. Da's toch zo'n 1200 euro per uur dat dit drietal eraan klust.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:53:34 #223
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_108666333
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:20 schreef Friek_ het volgende:
STUDENTENORGANISATIES EN OVERHEID ONTMOETEN ELKAAR IN DE RECHTSZAAL OVER LANGSTUDEERBOETE

Utrecht, 2 maart 2012 – Op 21 mei 2012 om 9.30 uur zal de rechtszaak die het ISO, de LSVb en de LKvV hebben aangespannen tegen de Nederlandse Staat behandeld worden bij de rechtbank Den Haag. De zitting zal plaatsvinden in het Paleis van Justitie in Den Haag. Namens de studentenorganisaties zullen de advocaten van Stibbe (Tom Barkhuysen, Anna Collignon en Machteld Claessens) uiteenzetten waarom de langstudeerboete onrechtmatig is. In 2011 spanden de studentenorganisaties deze zaak aan tegen de langstudeerdersboete.

“We zijn erg blij dat de rechter nu binnen afzienbare termijn duidelijkheid zal scheppen in deze langslepende zaak,” zegt Sebastiaan Hameleers, voorzitter van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO). “Dat is namelijk in het belang van al die studenten die per 1 september 2012 worden bedreigd door de langstudeerboete. Eindelijk komt er duidelijkheid.”

“Het is echt onacceptabel dat studenten die nu studeren en tegen een vertraging oplopen een langstudeerboete van 3063 euro moeten betalen, de spelregels worden namelijk veranderd tijdens het spel. Het rechtszekerheidsbeginsel wordt hiermee geschonden” stelt Jan Boers, voorzitter van de Landelijke Kamer van Verenigingen (LKvV).

Daarnaast wordt er in de wet geen rekening gehouden met deeltijdstudenten. Het ISO, de LSVb en de LKvV constateren nu al een afname van het aantal deeltijdstudenten als gevolg van de langstudeerboete. “Deeltijdstudenten doen per definitie langer over hun opleiding, omdat zij bijvoorbeeld combineren met een fulltime baan. Het is dus ten onrechte dat zij geconfronteerd worden met een boete tegen zogenaamde langstudeerders,” zegt Pascal ten Have, voorzitter van de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb).

Bron: http://lsvb.nl/pers/studentenorganisaties-en-overhei.html
Wat een helden, dat ze het ook gewoon gratis doen die advocaten, goed hoor!
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:41:47 #224
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_108670023
Eindelijk neemt iemand het eens op voor die deeltijdstudenten die gewoon +20 uur per week werken en die geen studiefinanciering krijgen. In het senaat werden er ook wel wat opmerkingen over gemaakt maar veel te weinig en veel te tam.

Is het niet regelmatig zo bij dit soort rechtszaken dat een advocaat dit tegen sterk gereduceerd tarief wil doen omdat hij rekent op extra klanten via de media. Bij zo'n zaak komt die advocaat gegarandeerd tig keer in beeld, met naam. Dan nog eens wat aanschuiven bij Pauw en Witteman en wat actualiteitenprogramma's en je hebt tig extra klanten.
Ik heb het topadvocaten wel eens horen vertellen op televisie dat het bij dit soort zaken regelmatig zo werkt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:31:17 #225
366332 Fruscayerdrix
Hendr-ayer-ante
pi_108673352
Geen idee, maar ik ben blij dat de strijd nog niet gestreden is. Paar maanden met zweethandjes het nieuws in de gaten houden.
Materialism: small things to amuse small minds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')