abonnement Unibet Coolblue
pi_99237112
Ik stond aanzienlijk vooraan (meter of 3 vh hek) maar ik heb zelden zulke slechte geluidskwaliteit gehoord. Het was niet alleen te hard, maar ook veel te schel en raar afgesteld.

Prince was af en toe gewoon niet te horen; Mr Hayes keys hoorde je amper tijdens DMSR. En zo kan ik nog wel wat verzinnen. En als Prince zo'n 4 minuten rifs staat te spelen voordat ie aan Controversy begint (die mag ook wel weer een makeover krijgen: deze uitvoering ken ik nu wel) terwijl ie met zijn geluidsman staat te lullen (the sound is too round) en allerlei vingerbewegingen maakt, dan trek ik de conclusie dat Prince ook ontevreden was. En mogelijk daarom nu Purple Rain abrupt eindigde.
pi_99237162
Oh vond ik niet!! Ingang was helemaal voor bij de ingang. Wisten we in eerste instantie niet, maar gewoon aan een bewaker gevraagd. Uiteindelijk een half uurtje voor het openen van de zaal in de kleine rij gaan zitten en we stonden helemaal vooraan.

Alleen hebben ze dit nou aangepast naar 1 ingang buiten ahoy? Dat zal wel drukker zijn dan..

Fotos upload ik wel als ik weer thuis ben!

Had ik al iets over andy allo gezegd trouwens?
pi_99237543
Yup, buiten stond echt een behoorlijke rij (gelukkig achter mij).

En Andy Allo? Heel simpel: kzoudrdoen. Zulke schoonheden heeft Prince lang niet bij zich gehad. Zelfs niet 'the twins'
pi_99238149
Okay maar niks anders dan z'n nieuwe neukpopje dus? Nouja, ik zie/hoor het vanavond zelf wel.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:37:04 #105
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_99238874
Hoe was het concert...tja...ik heb ondanks de slechte organisatie buiten en de vreselijk harde sound binnen toch de avond van het jaar gehad!
Er was voor de ingang voor Prince only nogal een zooitje,er stonden in eerste instantie geen dranghekken,toen de organisatie uiteindelijk toch hekken ging plaatsen stonden de mensen die er om 9 uur(in de ochtend ja ) achteraan in de rij,na een hoop geduw,getrek en gescheld hebben die zich naar voren gewerkt,wat meer dan terecht was natuurlijk!
Na lang,lang,lang wachten en hopen dat de deuren echt tegelijk open gingen kwam het bericht dat de plustickets al binnen zaten,de stemming sloeg toen om naar grimmig,mensen hebben zelf de deur naar binnen geduwd en door een kwart openstaande deur moesten we ons naar binnen wringen,das niet prettig!
En ja...de plustickets zaten al bnnen dus,k heb uiteindelijk een best goede plek gekregen,links vooraan bij het podium dus dat viel uiteindelijk wel mee.
Nu het geluid,ja dat was erg,erg,erg hard,beetje vervormd,de hoge noten knallen door je trommelvliezen,de bas dreunt die nog een keer binnenstebuiten en ik had geen oordoppen.
Heb heel veel met mijn vingers op mijn oren gestaan.
Er gingen uit de voorste rij steeds meer mensen weg,dat verbaasde me aan de ene kant wel maar kan het ook wel snappen,het was soms gewoon pijnlijk om te luisteren.
En toch heb ik genoten van Prince,vond de setlist gaaf en de energie van de man super,ik heb staan dansen klappen zwaaien en gillen.
Nu een beetje een katergevoel,lange dag was het wel zo'n nachtconcert en mijn oren piepen en doen zeer,heb het idee dat ik watjes in mijn oren heb zo vervormd klinkt het,ik hoop maar dat dat snel over is want het is irritant zo.
Voor degene die het tegen vonden vallen hoop ik dat het vandaag en morgen beter is.
Gisteren was mijn enige concert dit jaar dus ik heb genoten,met volle teugen
  zaterdag 9 juli 2011 @ 12:57:07 #106
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:02:42 #107
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_99239707
Super concert! Erg funky mede dankzij Maceo en Larry. Eventuele vermoeidheid door het nachtelijk uur was zo vertrokken. Het geluid was inderdaad overdreven hard en daardoor vervormde het vaak ook. Hopelijk staat het vannacht iets zachter.
quote:
via prince.org:
Setlist:



Start: 1h41
Guests: Maceo Parker , Janelle Monae, Larry Graham

Foxy lady
Controversy
Sexy dancer - le freak
Which way is up
Play that funky music
Controversy (reprise)
Pass the peas
Thunderstorm
Let's get it on
Dmsr
Pop life ( inc. scrapple from the apple )
Musicology - Prince and the band - Uptown up
No one else
Misty blue
A love bizarre (with janelle monae , inc. housequake + I like funky music chants)
Everyday people (with Larry Graham)
Thank you for talking to me Africa - Only heaven knows(inc.america lead line)
Purple rain
If i was your girlfriend
Kiss

End 3h58
Met binnenkomen viel het ook mee. Er stond wel een lange rij voor de hoofdingang en de deuren waren open. De rij liep lekker door. In de zaal zelf was het bizar leeg nog. Maar dat vulde zich nog redelijk tegen het begin. De redelijk aangeschoten NSJ bezoekers door voor mij stonden waren iets aan de irritante kant. Vanavond misschien iets vroeger gaan omdat de plannen van NSJ zijn gewijzigd, zoals al eerder gepost.
could you just [i]not[/i] breathe?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:05:17 #108
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99239779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:37 schreef AnnaStesia het volgende:
Nu het geluid,ja dat was erg,erg,erg hard,beetje vervormd,de hoge noten knallen door je trommelvliezen,de bas dreunt die nog een keer binnenstebuiten en ik had geen oordoppen.
Heb heel veel met mijn vingers op mijn oren gestaan.
(...)
Nu een beetje een katergevoel,lange dag was het wel zo'n nachtconcert en mijn oren piepen en doen zeer,heb het idee dat ik watjes in mijn oren heb zo vervormd klinkt het,ik hoop maar dat dat snel over is want het is irritant zo.
De kans is vrij groot dat dit piepen nooit meer weg gaat. Zo is het bij mij ook begonnen.
Dus: welkom bij dit draadje! Tinnitus / oorsuizen / piep in je oor. Deel 5
!!! Go 49-ers !!!
pi_99239827
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:57 schreef NeedNoUserName het volgende:
Yup, buiten stond echt een behoorlijke rij (gelukkig achter mij).

En Andy Allo? Heel simpel: kzoudrdoen. Zulke schoonheden heeft Prince lang niet bij zich gehad. Zelfs niet 'the twins'
Oneens. Ok, haar gitaarspel is een klein beetje lachwekkend. Vooral omdat het er af en toe stuntelig uitziet, maar wat ze speelt voegt wel genoeg toe en is gewoon strak. Ik vond haar solo een van de hoogtepunten van de avond en de 3 vrienden waarme ik was vonden dat ook. Betoverend mooi (niet alleen haar verschijning) en de chemie met Prince spatte er vanaf.

Ook mooi vond ik haar reactie tijdens het nummer met Larry en Maceo. Een gezicht vol verbazing en vreugde. Prachtig om te zien haha. Ik vind dat ze geweldig bij de band past en ze zal vast beter worden. Ik vond het leuk :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:09:31 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99239933
Het geluid was idoot hard, echt idioot. Met een stuk papieren zakdoek in je oren was het wel te doen, maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:14:57 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99240112
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99240168
Ik had nergens last van.. of zijn mijn oren al zo slecht. Stond rechtvooraan in het midden.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:18:05 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99240238
Of doe op Youtube 'prince ahoy'. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:20:20 #116
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99240303
quote:
Hij zingt hier zelf niet echt veel lijkt het wel....
!!! Go 49-ers !!!
pi_99240352
Kennelijk ben ik meer gewoon aan hoge volumes, want last heb ik er niet van gehad... van mij mag het volume dus zo blijven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_99240366
Duvel, jij stond waarschijnlijk zo goed als naast mij.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:23:52 #119
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99240431
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:21 schreef DS4 het volgende:
Kennelijk ben ik meer gewoon aan hoge volumes, want last heb ik er niet van gehad... van mij mag het volume dus zo blijven.
Misschien ben je al doof? ;)
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:27:36 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99240548
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:22 schreef happynjitram het volgende:
Duvel, jij stond waarschijnlijk zo goed als naast mij.
Want jij stond naast iemand met proppen zakdoeken in zijn oren? Of aan de hand van het filmpje? Laatste was niet van mij, vond ik op YT...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99240600
ow haha, laat dan maar :D
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:30:47 #122
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_99240638
Oh, ik vond het echt echt leuk , Pass the Peas vond ik het lekkerst. Jammer dat Maceo haast niet te zien was, maar wel heerlijk dat hij erbij was O+
En Larry!
Het geluid was vooral op het eind echt slecht, ik hoop dat ze vanavond gewoon op tijd beginnen zodat ie langer kan spelen. Maar ik heb er wel nu al zin in *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:31:01 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99240651
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:29 schreef happynjitram het volgende:
ow haha, laat dan maar :D
Sorry voor de verwarring. :) Ik zat op de tweede ring ergens aan de zijkant.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99240683
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Sorry voor de verwarring. :) Ik zat op de tweede ring ergens aan de zijkant.
Nog een beetje sfeer daar?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:34:22 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99240752
Mwah, best veel mensen eerder weg. Zelf ben ik niet bepaald een groot Prince-kenner, ik ging voor de show en bijzondere setting. En wat dat betreft erg geslaagd: hij weet een geweldige show neer te zetten in mijn ogen, die dus ook voor niet die-hard fans erg de moeite waard is. Alleen: ik was al vanaf half vijf 's middags in Ahoy, en dan is een concert tot 4 uur 's nachts best een lange zit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')