quote:
Op maandag 11 juli 2011 20:45 schreef Fokski het volgende:Chael speelt een spelletje die goed uitpakt. Hij snapt dat het gemakkelijker is om een anti-held te zijn en je te definiëren op grond van wat je niet bent dan wat je wel bent. Als je voorbij zijn duidelijke gein kijkt dan hoor je ook zaken die kloppen.
Dat is het probleem met Chael nu juist; die lijkt niet in staat te begrijpen dat je ook een anti-held kunt zijn zonder jezelf neer te zetten als iemand met het IQ van een 3-jarige. Kijk naar Bisping: gehaat door velen, maar een stuk intelligenter dan Chael. Of kijk naar Mir, nog iemand waar veel mensen een hekel aan hebben. Zegt ook negatieve dingen over andere vechters. Maar hij praat over dingen die relevant zijn voor vechters. Chael praat liever over wortels voeren aan een bus, omdat hij niet genoeg verstand van jiu jitsu heeft om er daadwerkelijk kritiek op te geven.
quote:
Ik ben een Wanderlei Silva-fan maar hij is geen geweldige vechter, de gebreken en gaten die hij had in het begin die heeft hij nu nog. Hij is gewoon geen intelligente vechter, hij werkt hard en geeft 100% maar is allang geen rol van betekenis meer. Chael is ook een harde werker maar ik zie toch zeker een ontwikkeling bij hem en ook hij doet aan bjj ondanks zijn tirade.
Uiteraard. Hij loopt ook gewoon te slijmen bij Eddie Bravo. Maar zijn submission defense is nog steeds ver onder de maat voor een top-5 vechter.
quote:
Chael zal ver komen en wedstrijden krijgen die anderen niet krijgen. Een Barry zal onzichtbaar blijven als hij zich zo blijft presenteren ook al noemt iemand hem kleurrijk zal hij geen volle zalen trekken.
En daarin ligt het verschil, niet in de "slimme marketing" van Chael. Mensen gingen pas naar Sonnen luisteren nadat hij Okami versloeg. Daarvoor had hij ook niet zo'n grote bek, omdat hij nog geen significante overwinning had in de UFC (en zelfs zijn win over Filho is niet echt indrukwekkend als je kijkt naar hoe Filho in dat gevecht was).
quote:
Haye kreeg ook zijn wedstrijd en payday door Wladimir Klitschko respectloos uit te dagen. Ik geloof niet dat Haye echt zo'n foute kerel is maar hij heeft het toch voor elkaar gekregen.
Jij vindt het blijkbaar nogal leuk om appels met peren te vergelijken, he? Haye kreeg de wedstrijd omdat hij een belt had die Klitschko nog niet had, en wel wilde. Haye kreeg het gevecht met Klischko omdat dat gevecht het meest lucratieve was voor Klitschko.
Het is waar dat Haye zich naar een voor hem gunstige split van de purse heeft geluld, maar nu doe je alsof iedere extravagante trash talker hetzelfde is, terwijl ik juist beweer dat het niet zo is. Ik beweer juist dat je ook een anti-held, een trash talker, een kleurrijke persoonlijkheid, een publiekslieveling, of een combinatie van die vier kunt zijn zonder jezelf zo gigantisch voor lul te zetten en de wereld de indruk te geven dat je ouders broer en zus waren, en dat je daarom zulke achterlijke dingen zegt. Kleine kinderen kunnen nog zinnigere dingen zeggen dan Chael doet.
Chael is een debiel, of wil de wereld ervan overtuigen dat hij een debiel is. In beide gevallen kan ik er niet om lachen. Ik heb een wat ontwikkelder gevoel voor humor, denk ik.
Chael probeert zijn verliezen ook altijd goed te praten met onzin dat hij die wedstrijden op straat, in zijn buurt, niet verloren had, en dat hij genaaid is door "regeltjes" waarbij je verloren hebt als je aftikt. Alsof Chael, een witteboordencrimineel uit een welvaartsgezin, ook maar IETS weet over gevechten op straat. Als je die redenering zou doorvoeren, zou hij veel meer losses hebben, want in een straatgevecht zou hij ook verloren hebben van Okami, Miller en Marquardt. Op de straat geeft een jury je niet te overwinning als je je tegenstander 15 minuten lang vasthoudt.
En op straat, waar soccerkicks en stomps zijn toegestaan, zou Wanderlei hem ook slopen. Daarom hield hij wijselijk zijn bek toen ze samen in de auto zaten en Silva hem op zijn gedrag aansprak.
quote:
Zie het zo op youtube zijn er talenten op alle gebieden aanwezig waarbij sommigen geen groot publiek weet te trekken. Het is deels weten hoe je het spel moet spelen.
The medium is the message. Ga je nu werkelijk mensen op youtube vergelijken met een top-5 vechter uit de grootste MMA organisatie ter wereld..? Denk je niet dat Chael een beetje meer expositie krijgt dan het gemiddelde YouTube-talent?
quote:
Ik ben geen Bill Hicks-fan. Sorry.
Dat had ik ook niet verwacht. Voor mensen die Chael grappig vinden, ligt de humor van Hicks een beetje buiten bereik.