abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:06:39 #181
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_100240201
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:56 schreef classpc het volgende:

[..]

Hackintosh biedt wel degelijk de volledige Mac-ervaring. Mouse gestures is hardwarefunctionaliteit die alleen mogelijk is als je de juiste hardware gebruikt, in andere woorden een Macbook. Dat OSX daar ondersteuning voor biedt maakt het nog geen Mac-ervaring.

En nu kappen met het verneuken van dit Hackintosh topic. Je zet jezelf alleen maar voor lul met je onzinargumentatie.
Kijk eens naar de posts boven die van jezelf voordat je zegt dat ik mezelf voor lul zet )
pi_100240237
Pcies. Hackintosch geeft een aardig idee wat osx doet. Met een echte mac is het natuurlijk nog net wat fijner en praktischer, maar ja, details.
pi_100300072
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, of gewoon realisme waarin ik zie dat zo'n ding is gemaakt van 100% standaard onderdelen die overal inzitten en dat jouw "meerwaarde" dus gewoon fanboism is..

Want ook hier geef je NUL komma NUL argumenten alleen "het is nou eenmaal zo, jij snapt het niet"
Extremistisch gematigd.
pi_100309572
Over de discussie een stukje terug, je koopt een pctje voor pakweg 500 euro waarvan je weet dat deze perfect osx kan draaien. Hierbij koop je een apple toetsenbord en een trackpad. Is het dan wel goed?
pi_100309633
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:29 schreef Zolder het volgende:
Over de discussie een stukje terug, je koopt een pctje voor pakweg 500 euro waarvan je weet dat deze perfect osx kan draaien. Hierbij koop je een apple toetsenbord en een trackpad. Is het dan wel goed?
:')
Ik zou eerst een leesbril kopen. 2 tientjes max bij de hema.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:40:47 #186
78498 classpc
I don't like change
pi_100311881
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Kijk eens naar de posts boven die van jezelf voordat je zegt dat ik mezelf voor lul zet )
_O-

Ontopic:

Heb je bij iAtkos nou een ingebouwde bootloader zitten of niet?

[ Bericht 41% gewijzigd door classpc op 04-08-2011 14:10:51 ]
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_100319710
quote:
Over de discussie een stukje terug, je koopt een pctje voor pakweg 500 euro waarvan je weet dat deze perfect osx kan draaien.
Juist, heb ik ook gedaan voor hier thuis.
Als je van tevoren goed ondersteunde componenten selecteerd fix je alles met een beetje googlen binnen een middagje in elkaar.

Draait nu al weer een jaar of 2/3 super stabiel, nooit enig tekortkomingen gehad, deze week maar eens updaten naar Lion.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_100321440
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:16 schreef Flepke het volgende:

[..]

Als je van tevoren goed ondersteunde componenten selecteerd fix je alles met een beetje googlen binnen een middagje in elkaar.

Draait nu al weer een jaar of 2/3 super stabiel, nooit enig tekortkomingen gehad, deze week maar eens updaten naar Lion.
Specs en distro? Mijn voornaamste redenen tégen hackintosh op de desktop waren namelijk stabiliteit en updates die roet in het eten kunnen gooien.

quote:
Een muis en toetsenbord (heb al een mac keyboard) vallen idd te fixen, qua muis houd ik het gewoon mooi bij mn good ol' microschoft muis omdat-ie goed in de hand ligt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Drommelsch85 op 04-08-2011 18:26:33 ]
url
pi_100326656
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:17 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Specs en distro? Mijn voornaamste redenen tégen hackintosh op de desktop waren namelijk stabiliteit en updates die roet in het eten kunnen gooien.
GA-G31M-ES2L
Verder kan ik je geen naam van een distro geven, ben ik simpel weg vergeten.
Een hele tijd geleden heb ik aan de hand van een guide ergens via een distro Leopard erop gegooid.
Toen kwam Snow Leopard uit en heb ik het met deze guide de upgrade gedaan:

Als ik jou was zou ik kijken naar een Gigabyte moederbord wat een intel i3/i5/i7 ondersteund.
Als je een beetje betaalbare hebt gevonden, hier op de naam van het moederbord zoeken:
http://www.insanelymac.com/forum/

Dan even zorgen dat er tenminste 3 guides zijn, dan weet je zeker dat er genoeg hulp voor handen is + je hoeft de update niet als eerste uit te proberen. Nooit met een onbekend moederbord beginnen, sommige mensen hebben het na maanden kloten nog niet stabiel draaien.
Als je zo'n guide volgt heb je het binnen een paar uur stabiel draaien.

Dat is eigenlijk het enigste nadeel van een hackintosh, bij iedere update ben je 10 minuten kwijt om te kijken of het voor jou moederbord "veilig" is om te updaten. Maarja sommige updates hebben ook normale macs software matig de vernieling in geholpen.

Je kan natuurlijk ook andersom beginnen, beetje kijken op insanelymac naar lange/dezelfde topics en dan precies hetzelfde systeem aanschaffen.
pi_100331691
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:16 schreef Flepke het volgende:

[..]

Kan je daar wat meer info over geven aub? Ben namelijk van plan een nieuwe Laptop of wel MBP aan te schaffen, wil hoe dan ook OSX draaien
pi_100332811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:21 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Kan je daar wat meer info over geven aub? Ben namelijk van plan een nieuwe Laptop of wel MBP aan te schaffen, wil hoe dan ook OSX draaien
Laptop is nog veel makkelijker dan een normale PC omdat een hele hoop mensen 100% dezelfde onderdelen hebben.

http://www.google.nl/sear(...)M7TojDHoT_-gbT-cihAg

http://www.insanelymac.co(...)&ie=UTF-8&q=hackbook
pi_100335548
Het is leuk dat je graag een hackintosh in elkaar draait, maar jullie gaan iemand toch niet serieus een hackintosh laptop over een macbook aanraden? :')
pi_100335610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is leuk dat je graag een hackintosh in elkaar draait, maar jullie gaan iemand toch niet serieus een hackintosh laptop over een macbook aanraden? :')
Speciaal voor dit onderwerp zal ik straks/morgen een eigen topic openen zodat er hier weer niet dezelfde discussie ontstaat :)
pi_100336201
Een hackintosh laptop? Ik zou het nooit doen, maar hey, enjoy..
pi_100337442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ksst ga weg met dat fanboy gedrag.
Het gaat hem erom dat macosx ergens op draait, ofdat er nou een appel of een peer op staat is niet relevant, anders had hij wel met meer eisen aangekomen.

quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:42 schreef
het volgende:

Een hackintosh laptop? Ik zou het nooit doen, maar hey, enjoy..
Lolwat?

Wel een hackintosh maar geen hackbook?

Wat maakt het nou uit in wat voor omhulsel jou componenten zitten?
Een vierkant koekblik kan wel maar een plastic pizza doos niet?

Edit:
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:58 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Mijn punt is alleen dat OS X op een hackintosh vergeleken met OS X op een Mac veel meer problemen veroorzaakt, en de kans op problemen is ook veel groter. Dat is een feit.
Bullshit, een rode auto maakt niet meer kans op ongelukken dan een blauwe auto.
Alleen als je iets wil upgraden aan de auto moet je even kijken dat het onderdeel van de rode op jou blauwe auto past.
pi_100337586
Geweldig al die vergelijkingen die hier in dit topic voorkomen :D
pi_100338133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:08 schreef Flepke het volgende:

[..]

Het gaat hem erom dat macosx ergens op draait, ofdat er nou een appel of een peer op staat is niet relevant, anders had hij wel met meer eisen aangekomen.

[..]

Lolwat?

Wel een hackintosh maar geen hackbook?

Wat maakt het nou uit in wat voor omhulsel jou componenten zitten?
Een vierkant koekblik kan wel maar een plastic pizza doos niet?

Edit:

[..]

Bullshit, een rode auto maakt niet meer kans op ongelukken dan een blauwe auto.
Alleen als je iets wil upgraden aan de auto moet je even kijken dat het onderdeel van de rode op jou blauwe auto past.
Even alle rode blauwe vierkante en paarse ronde plastic koekblikken of pizza dozen terzijde; beweren dat een hackintosh niet meer kans op problemen geeft dan een normale Mac is een schofterige actie. Het is gewoon keihard liegen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:24:46 #198
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_100338181
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:08 schreef Flepke het volgende:

[..]

Het gaat hem erom dat macosx ergens op draait, ofdat er nou een appel of een peer op staat is niet relevant, anders had hij wel met meer eisen aangekomen
De argumenten gaan niet snel verder dan "fanboy", he? ;)

Het gaat erom dat voor de gemiddelde consument, een hackintosh geen serieuze optie is. In een laptop helemaal niet, want er is geen enkele laptop op de markt die voor minder geld de ervaring biedt die de goedkoopste macbook pro biedt, omdat -daar heb je het weer- al die laptops een crappy touchpad hebben, en geen volledige multitouch ondersteuning met OS X.

Waarom zou je iemand een gebroken mac-ervaring aan willen praten? :')
pi_100338295
Ik zou op een niet-Mac zelfs nog eerder Windows draaien dan OS X. En dat wil wat zeggen.
pi_100338355
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:23 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Even alle rode blauwe vierkante en paarse ronde plastic koekblikken of pizza dozen terzijde; beweren dat een hackintosh niet meer kans op problemen geeft dan een normale Mac is een schofterige actie. Het is gewoon keihard liegen.
Mag ik vragen, hoeveel hackintoshjes heb jij in elkaar zien gestoken worden over de jaren?
Hoeveel hackintoshjes heb jij zelf in elkaar gestoken?
Hoeveel problemen heb jij met je hackintosh gehad?
Hoeveel dagen/maanden/jaren heeft het probleemloos gedraaid?
pi_100338415
Flikker alsjeblieft op uit dit topic als je niks zinnigs te melden hebt.
Dit topic gaat over Hackintosh systemen, dus hou op met dat kinderachtige moddergooien. Kleuters.
pi_100338905
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De argumenten gaan niet snel verder dan "fanboy", he? ;)
Zucht, DannyDeko komt hier vragen hoe het een en het ander in elkaar steekt wat betreft hackintosh, Dan kan je wel aankomen met NEUJ JE MOET EEN MACBOOK KOPEN WANT TOUCHPAD FAPFAPFAP. Maar ik schat in dat mits DannyDeko goed voor wordt ingelicht in beide kampen hij deze afweging zelf prima kan maken.

Bangmakerij over dat een hackintosh meer kans geeft op problemen is ronduit onzin en betreft meer een macosx vs windows - apple vs niet apple discussie.

quote:
Het gaat erom dat voor de gemiddelde consument, een hackintosh geen serieuze optie is.
Hangt af van je definitie van de "gemiddeld consument". Om een handleiding stap voor stap op te volgen heb je in mijn inziens niet veel hersens/kennis nodig.

quote:
In een laptop helemaal niet, want er is geen enkele laptop op de markt die voor minder geld de ervaring biedt die de goedkoopste macbook pro biedt, omdat -daar heb je het weer- al die laptops een crappy touchpad hebben, en geen volledige multitouch ondersteuning met OS X.
Vroeg DannyDeko om de volledige mac ervaring?
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:21 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Nee hij vroeg om meer info. Zijn enigste eis was dat hij OSX kon draaien, en dat, mijn beste fanboy, kan ook op een hackbook.

quote:
Waarom zou je iemand een gebroken mac-ervaring aan willen praten? :')
Zoals ik al eerder zei, het is niet aan jou danwel aan mij om voor iemand tussen apple/niet apple te kiezen. Dit topic dient ervoor om mensen voor te lichten over de voor en nadelen van het mac besturings systeem draaiend op een niet mac.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:43:35 #203
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_100338953
Normaal reageren is moeilijk voor jullie, he? En dan ben ik een fanboy :')
pi_100339007
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:43 schreef Splackavellie02 het volgende:
Normaal reageren is moeilijk voor jullie, he? En dan ben ik een fanboy :')
Met argumenten komen schijnt ook flink tegen te vallen
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:48:37 #205
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_100339122
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:45 schreef Flepke het volgende:

[..]

Met argumenten komen schijnt ook flink tegen te vallen
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:42 schreef Flepke het volgende:
NEUJ JE MOET EEN MACBOOK KOPEN WANT TOUCHPAD FAPFAPFAP.
Topargumentatie! ^O^
pi_100339194
Ik beken, ik heb hier en daar de nuances wat verlegd, mijn excuses.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]
omdat -daar heb je het weer- al die laptops een crappy touchpad hebben, en geen volledige multitouch ondersteuning met OS X.
quote:
NEUJ JE MOET EEN MACBOOK KOPEN WANT TOUCHPAD FAPFAPFAP
pi_100339207
DannyDeko; je bent gewaarschuwd. Voor technische ondersteuning verwijs ik je verder graag door naar Flepke.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:52:59 #208
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_100339255
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:50 schreef Flepke het volgende:
Ik beken, ik heb hier en daar de nuances wat verlegd, mijn excuses.

[..]

[..]

Heb jij wel volledige ondersteuning van multitouch gestures op een hackbook dan? Ja? Nee he? ;)
pi_100339568
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:51 schreef retorbrapi het volgende:
DannyDeko; je bent gewaarschuwd. Voor technische ondersteuning verwijs ik je verder graag door naar Flepke.
Uiteraard, hij stuurt maar een pm'tje hoor. Dit zal in princiepen niet nodig zijn als hij gewoon een guide volgt bedoeld voor zijn componenten. Mocht ik er samen met hem niet uitkomen zijn er meerdere grote communities met (als hij verstandig heeft gekozen) precies hetzelfde spul als hem.

retorbrapi, als ik vragen mag, vertel eens wat over jou slechte ervaringen. Het kan toch niet zo zijn dat je alleen maar bangmakerij zit te verkopen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Heb jij wel volledige ondersteuning van multitouch gestures op een hackbook dan? Ja? Nee he? ;)
Heb jij je bril wel op? Ja? Nee he?

HET GING DannyDeko NIET OM GESTURES, ZIJN ENIGSTE EIS WAS DAT HIJ MACOSX KON DRAAIEN.

Comprendre?

Als jij/hij zo graag met je vingers over een wit plankje met een apple wilt glijden dan koop je toch een magictrackpad?

Heb hier een vergelijkbaar geval van bamboo (tablet + multitouch), werkt prima op mijn hackintoshje hoor. Eigenlijk de enigste gestures die ik gebruik zijn zoomen + draaien in photoshop, werkt net een split second sneller dan toetsenbord. Voor de rest typisch zo'n feature waarvan je denkt dat het handig is, totdat je het hebt.

Maar nogmaals, het gaat niet om appels vs peren, het gaat om appels draaiend op peren

De vraag ofdat iemand honderden euro's meer wil uitgeven voor een touchpad met wat extra gestures. (behalve scroll, click, zoom wat bijna overal wel ondersteund word) is simpel weg totaal niet relevant voor dit topic.

Ik had in de tussentijd mijn tijd die ik aan fanboys als jou besteed ook kunnen gebruiken van het schrijven van / linken naar guides die uitleggen hoe je wél zo veel mogelijk gestures op een "crappy touchpad" kan krijgen. Maar nee blijf maar lekker angstzaaien en makkelijk punten scoren.

[ Bericht 10% gewijzigd door Flepke op 05-08-2011 01:11:45 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 01:38:45 #210
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_100340499
quote:
8s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 01:01 schreef Flepke het volgende:
-debiele rant, waarin het punt totaal niet begrepen wordt-
Je had ook gewoon 'nee' kunnen zeggen, hoor. Was beter voor je bloeddruk geweest.

Dus, als ik zeg dat de MacBook een betere keuze is, mede omdat het multitouch trackpad zoveel beter is dan elk ander laptop trackpad, is dat een fanboy-opmerking, want een hackintosh-laptop kan alles even goed als een MacBook. Maar als ik je vraag of het jou gelukt is die multitouch ondersteuning volledig werkend te krijgen, reageer je met een agressieve rant? Volgens mij ben jij een beetje gefrustreerd.

Dus, nogmaals; een hackintosh-laptop biedt een gebroken Mac-ervaring, omdat niet alles werkt zoals het zou moeten werken. Voel je vrij het tegendeel te bewijzen, maar kom alsjeblieft niet weer zo driftig doen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')