Je snapt het ook niet. Dat ik geen zin heb alles voor je uit te spellen betekent niet dat ik geen gelijk heb. Het werd hier eerder ook gezegd dat men een hackintosh neemt omdat ze niet "twee keer zoveel" willen betalen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, of gewoon realisme waarin ik zie dat zo'n ding is gemaakt van 100% standaard onderdelen die overal inzitten en dat jouw "meerwaarde" dus gewoon fanboism is..
Want ook hier geef je NUL komma NUL argumenten alleen "het is nou eenmaal zo, jij snapt het niet"
Kut Apple! Nooit een Mac voor mij.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:06 schreef ElmoFan het volgende:
Ik had het werken, totdat ik ging kloten met bootloaders, daarna nooit meer werkend gekregen
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Kut Apple! Nooit een Mac voor mij.
Nou vond ik m'n MBP toch wel een tikkeltje aan de dure kant voor de specs hoor, de prijs kan zeker wel omlaag, zeker voor de componenten die gebruikt worden. Voor 1750 had ik dubbele specs, maar dan geen OSX en vergelijkbare eigenschappen. Het is dat ik het er voor over hadquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je snapt het ook niet. Dat ik geen zin heb alles voor je uit te spellen betekent niet dat ik geen gelijk heb. Het werd hier eerder ook gezegd dat men een hackintosh neemt omdat ze niet "twee keer zoveel" willen betalen.
Feit blijft dat de MacBook pro gewoon een hele goede prijs is, en dat er geen laptop is die voor minder:
- een vergelijkbaar multitouch trackpad
- een verlicht chicklet toetsenbord
- stabiele os x
- een accuduur van 7+ uur
- multitouch gestures
- aluminium behuizing
- Sandy bridge i5-processor
- etc.
Biedt. Niet voor 1000 euro, en ZEKER niet voor 500 euro.
Maar jij bent degene met de "goede argumenten", dus toon maar aan wat niet klopt aan deze bewering.
Oh dus nu is het opeens een heel ander argument waar we het over hebben? Nu opeens gaat het over de MBP, omdat je het op algemeen gebied niet meer weet?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je snapt het ook niet. Dat ik geen zin heb alles voor je uit te spellen betekent niet dat ik geen gelijk heb. Het werd hier eerder ook gezegd dat men een hackintosh neemt omdat ze niet "twee keer zoveel" willen betalen.
Feit blijft dat de MacBook pro gewoon een hele goede prijs is, en dat er geen laptop is die voor minder:
- een vergelijkbaar multitouch trackpad
- een verlicht chicklet toetsenbord
- stabiele os x
- een accuduur van 7+ uur
- multitouch gestures
- aluminium behuizing
- Sandy bridge i5-processor
- etc.
Biedt. Niet voor 1000 euro, en ZEKER niet voor 500 euro.
Maar jij bent degene met de "goede argumenten", dus toon maar aan wat niet klopt aan deze bewering.
Eeeehmmm het is 100% ontopicquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:24 schreef smegmanus het volgende:
Ja kan die discussie nu niet verder via PM ofzo? Het is leuk geweest en verpest het topic.
Vind je? Ik vind het een ellenlange discussie waar geen eind aan lijkt te komen.quote:
het loopt een beetje uit de hand inmiddels omdat hij voor geen enkel argument of reden vatbaar is, daar heb je gelijk in, maar het doel van het topic (zie OP) is oa ervaringen uitwisselen, en dat doe ikquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:31 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het een ellenlange discussie waar geen eind aan lijkt te komen.
En deze discussie is niet de opzet van dit topic lijkt me. Maar hey, ik kan het mis hebben?
En dieaan het eind van je post siert je niet, collega.
Je lult er weer heel knap omheenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh dus nu is het opeens een heel ander argument waar we het over hebben? Nu opeens gaat het over de MBP, omdat je het op algemeen gebied niet meer weet?.
een MBP kost trouwens 1149, geen 1000. En ja, het is een hele goeie machine, maar er zijn vergelijkbare laptops die idd niet dezelfde features hebben, maar wel weer andere. Bluray, i7, 3d ik noem maar wat. 1 op 1 dezelfde config vind je niet idd, dus dat is geen vergelijking.
Feit blijft dat je op zo'n laptop prima OSX kan draaien, en je dus alleen de gestures mist, tot er iemand een andere multitouchtrackpad port naar een hackintosh natuurlijk
Dus nee, je hebt en krijgt geen gelijk. OSX testen op niet Applehardware kan nu nog steeds net zo prima als 150 posts terug, we hebben er alleen tig posts aan verspild en de feiten zijn nog steeds hetzelfde.
- houd die simpele plaatjes maar voor je -quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het loopt een beetje uit de hand inmiddels omdat hij ik voor geen enkel argument of reden vatbaar is ben, daar heb je gelijk in, maar het doel van het topic (zie OP) is oa ervaringen uitwisselen, en dat doe ik.
het levert een volledige OSX ervaring, alleen gestures heb je niet omdat je geen trackpad kan gebruiken, een trackpad dat overigens ook niet bij alle Apple-computers word geleverd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Okay.
Hackintosh levert niet de volledige OSX ervaring, het komt er alleen mee in de buurt.
Punt.
Het is beter te vergelijken met een trial-versie van OS X.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het levert een volledige OSX ervaring, alleen gestures heb je niet omdat je geen trackpad kan gebruiken, een trackpad dat overigens ook niet bij alle Apple-computers word geleverd.
Punt.
Nee joh, dat voegt helemaal niets toequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Geen gestures. Das dan wel weer zonde.
De uitstraling er om heen mist het, de software is dan wel weer goed te testen. Opzich moet iedereen zich daar wel in kunnen vinden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het levert een volledige OSX ervaring, alleen gestures heb je niet omdat je geen trackpad kan gebruiken, een trackpad dat overigens ook niet bij alle Apple-computers word geleverd.
Punt.
Het is meer te vergelijken met een Ferrari omhulsel om een Toyota MR2.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het is beter te vergelijken met een trial-versie van OS X.
Punt.
Gestures is echt heerlijk. Als een lenova volledig osx zou ondersteunen hak liever een lenovo gehad.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
De uitstraling er om heen mist het, de software is dan wel weer goed te testen. Opzich moet iedereen zich daar wel in kunnen vinden.
[..]
Het is meer te vergelijken met een Ferrari omhulsel om een Toyota MR2.
Dit dus. Ik vind de nieuwe Sony Vaio Z veel toffer dan een MacBook Air of MacBook pro, maar die heeft ook een klein rot-trackpad en geen volledige OS X-ondersteuning.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Gestures is echt heerlijk. Als een lenova volledig osx zou ondersteunen hak liever een lenovo gehad.
Dat is niet waar. Onderdeel van de OS X ervaring is de garantie dat alles gewoon werkt en je altijd zonder problemen kan updaten, en die mis je bij een hackintoshquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het levert een volledige OSX ervaring
Gaan we weer, als OSX al-tijd goed werkt, waarom heb je dan deze cursus?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:51 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Onderdeel van de OS X ervaring is de garantie dat alles gewoon werkt en je altijd zonder problemen kan updaten, en die mis je bij een hackintosh
Misschien moet je eens niet alles zo letterlijk nemen, elke lamlul snapt dat OS X zelfs op een Mac niet feilloos werkt want geen enkel systeem is 100% perfect en foutloos, moet ik dat echt nadrukkelijk erbij vermelden?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gaan we weer, als OSX al-tijd goed werkt, waarom heb je dan deze cursus?
http://www.avforums.com/f(...)sentials-10-6-a.html
Want als het altijd werkt, heb je geen support nodig he? Hou toch eens op met die verheerlijking en zie gewoon in dat Apple voornamelijk anders is en op sommige vlakken superieur aan Windows en op andere vlakken inferieur....
Is ook per geval anders. Heb zelf al 3 jaar een Macbook, 4 jaar een iPhone, en in mijn geval werkt alles altijd overal en zonder gezeik. Iets wat ik met mijn Windows verleden nooit heb kunnen zeggenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gaan we weer, als OSX al-tijd goed werkt, waarom heb je dan deze cursus?
http://www.avforums.com/f(...)sentials-10-6-a.html
Want als het altijd werkt, heb je geen support nodig he? Hou toch eens op met die verheerlijking en zie gewoon in dat Apple voornamelijk anders is en op sommige vlakken superieur aan Windows en op andere vlakken inferieur....
Wat doe jij hier dan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
Tsja, sommige mensen kunnen niet goed tegen kritiek. In dit topic blijkt maar weer dat dat vooral betrekking heeft op mensen die een hackintosh werkend hebben gekregen en denken dat ze "hackers" zijn![]()
Niemand zegt dat het vervaning is voor een Mac...quote:Sorry to burst your bubble, maar ik heb snow leopard ook werkend gekregen op een netbookje. Big fucking deal, dat is echt geen prestatie meer. En het is ook geen vervanging voor een echte mac.
Het voordeel van apple software is dat simpele gebruikers er meestal sneller mee kunnen werken. Het zit vrij defelijk in elkaar. Daarnaast is het unix, dus je kunt er ook al het andere mee doen wat geen windows vereistquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:58 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Misschien moet je eens niet alles zo letterlijk nemen, elke lamlul snapt dat OS X zelfs op een Mac niet feilloos werkt want geen enkel systeem is 100% perfect en foutloos, moet ik dat echt nadrukkelijk erbij vermelden?
Mijn punt is alleen dat OS X op een hackintosh vergeleken met OS X op een Mac veel meer problemen veroorzaakt, en de kans op problemen is ook veel groter. Dat is een feit.
Hackintosh biedt wel degelijk de volledige Mac-ervaring. Mouse gestures is hardwarefunctionaliteit die alleen mogelijk is als je de juiste hardware gebruikt, in andere woorden een Macbook. Dat OSX daar ondersteuning voor biedt maakt het nog geen Mac-ervaring.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je lult er weer heel knap omheen
Ik heb nooit gezegd dat je OS X niet op niet-Apple hardware kunt testen. Ik heb het zelf immers ook gedaan. Het ENIGE dat ik beweer, is dat hackintosh NIET de volledige Mac-ervaring biedt. En dat heb je nog steeds niet kunnen ontkrachten.
Kijk eens naar de posts boven die van jezelf voordat je zegt dat ik mezelf voor lul zet )quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:56 schreef classpc het volgende:
[..]
Hackintosh biedt wel degelijk de volledige Mac-ervaring. Mouse gestures is hardwarefunctionaliteit die alleen mogelijk is als je de juiste hardware gebruikt, in andere woorden een Macbook. Dat OSX daar ondersteuning voor biedt maakt het nog geen Mac-ervaring.
En nu kappen met het verneuken van dit Hackintosh topic. Je zet jezelf alleen maar voor lul met je onzinargumentatie.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, of gewoon realisme waarin ik zie dat zo'n ding is gemaakt van 100% standaard onderdelen die overal inzitten en dat jouw "meerwaarde" dus gewoon fanboism is..
Want ook hier geef je NUL komma NUL argumenten alleen "het is nou eenmaal zo, jij snapt het niet"
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:29 schreef Zolder het volgende:
Over de discussie een stukje terug, je koopt een pctje voor pakweg 500 euro waarvan je weet dat deze perfect osx kan draaien. Hierbij koop je een apple toetsenbord en een trackpad. Is het dan wel goed?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de posts boven die van jezelf voordat je zegt dat ik mezelf voor lul zet )
Juist, heb ik ook gedaan voor hier thuis.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:29 schreef Zolder het volgende:
Over de discussie een stukje terug, je koopt een pctje voor pakweg 500 euro waarvan je weet dat deze perfect osx kan draaien.
Specs en distro? Mijn voornaamste redenen tégen hackintosh op de desktop waren namelijk stabiliteit en updates die roet in het eten kunnen gooien.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:16 schreef Flepke het volgende:
[..]
Juist, heb ik ook gedaan voor hier thuis.
Als je van tevoren goed ondersteunde componenten selecteerd fix je alles met een beetje googlen binnen een middagje in elkaar.
Draait nu al weer een jaar of 2/3 super stabiel, nooit enig tekortkomingen gehad, deze week maar eens updaten naar Lion.
Een muis en toetsenbord (heb al een mac keyboard) vallen idd te fixen, qua muis houd ik het gewoon mooi bij mn good ol' microschoft muis omdat-ie goed in de hand ligt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:29 schreef Zolder het volgende:
Over de discussie een stukje terug, je koopt een pctje voor pakweg 500 euro waarvan je weet dat deze perfect osx kan draaien. Hierbij koop je een apple toetsenbord en een trackpad. Is het dan wel goed?
GA-G31M-ES2Lquote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:17 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Specs en distro? Mijn voornaamste redenen tégen hackintosh op de desktop waren namelijk stabiliteit en updates die roet in het eten kunnen gooien.
Kan je daar wat meer info over geven aub? Ben namelijk van plan een nieuwe Laptop of wel MBP aan te schaffen, wil hoe dan ook OSX draaienquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:16 schreef Flepke het volgende:
[..]
Juist, heb ik ook gedaan voor hier thuis.
Als je van tevoren goed ondersteunde componenten selecteerd fix je alles met een beetje googlen binnen een middagje in elkaar.
Draait nu al weer een jaar of 2/3 super stabiel, nooit enig tekortkomingen gehad, deze week maar eens updaten naar Lion.
Laptop is nog veel makkelijker dan een normale PC omdat een hele hoop mensen 100% dezelfde onderdelen hebben.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:21 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Kan je daar wat meer info over geven aub? Ben namelijk van plan een nieuwe Laptop of wel MBP aan te schaffen, wil hoe dan ook OSX draaien
Speciaal voor dit onderwerp zal ik straks/morgen een eigen topic openen zodat er hier weer niet dezelfde discussie ontstaatquote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is leuk dat je graag een hackintosh in elkaar draait, maar jullie gaan iemand toch niet serieus een hackintosh laptop over een macbook aanraden?
Ksst ga weg met dat fanboy gedrag.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is leuk dat je graag een hackintosh in elkaar draait, maar jullie gaan iemand toch niet serieus een hackintosh laptop over een macbook aanraden?
Lolwat?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:42 schreef
het volgende:
Een hackintosh laptop? Ik zou het nooit doen, maar hey, enjoy..
Bullshit, een rode auto maakt niet meer kans op ongelukken dan een blauwe auto.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:58 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Mijn punt is alleen dat OS X op een hackintosh vergeleken met OS X op een Mac veel meer problemen veroorzaakt, en de kans op problemen is ook veel groter. Dat is een feit.
Even alle rode blauwe vierkante en paarse ronde plastic koekblikken of pizza dozen terzijde; beweren dat een hackintosh niet meer kans op problemen geeft dan een normale Mac is een schofterige actie. Het is gewoon keihard liegen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:08 schreef Flepke het volgende:
[..]
Ksst ga weg met dat fanboy gedrag.
Het gaat hem erom dat macosx ergens op draait, ofdat er nou een appel of een peer op staat is niet relevant, anders had hij wel met meer eisen aangekomen.
[..]
Lolwat?
Wel een hackintosh maar geen hackbook?
Wat maakt het nou uit in wat voor omhulsel jou componenten zitten?
Een vierkant koekblik kan wel maar een plastic pizza doos niet?
Edit:
[..]
Bullshit, een rode auto maakt niet meer kans op ongelukken dan een blauwe auto.
Alleen als je iets wil upgraden aan de auto moet je even kijken dat het onderdeel van de rode op jou blauwe auto past.
De argumenten gaan niet snel verder dan "fanboy", he?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:08 schreef Flepke het volgende:
[..]
Ksst ga weg met dat fanboy gedrag.
Het gaat hem erom dat macosx ergens op draait, ofdat er nou een appel of een peer op staat is niet relevant, anders had hij wel met meer eisen aangekomen
Mag ik vragen, hoeveel hackintoshjes heb jij in elkaar zien gestoken worden over de jaren?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:23 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Even alle rode blauwe vierkante en paarse ronde plastic koekblikken of pizza dozen terzijde; beweren dat een hackintosh niet meer kans op problemen geeft dan een normale Mac is een schofterige actie. Het is gewoon keihard liegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |