abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99094442
F*ck it, die stomme wetten.
Ik moet wel gaan studeren, zonder opleiding heb ik helemaal niets. Dus ik moet het maar zien als een investering.....

We zien het allemaal wel weer, maar ik laat me er niet door tegenhouden.
.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:11:59 #177
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99094460
Ik hoor een ambulance, volgens mij is er een student van zijn stokje gegaan :X
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:13:02 #178
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99094507
quote:
13s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:11 schreef Pizzabodem het volgende:
Ik moet wel gaan studeren, zonder opleiding heb ik helemaal niets. Dus ik moet het maar zien als een investering.....

Precies, that's the spirit!
pi_99094543
Reactie SGP op twitter

Hoger collegegeld langstudeerders door Eerste Kamer, dankzij Holdijk. Met jaar vertraging acceptabele wet. Financien moeten op orde!

Door Elbert Dijkgraaf

http://twitter.com/#!/elbertdijkgraaf

gelukkig had ik geen sgp gestemd :'(

dat financien :'( ben het met hem eens, maar waarom geld halen bij studenten die het echt niet breed hebben?
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:14:08 #180
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99094559
quote:

Wat kan je anders?

Met je prestatiebeurs als lening stoppen met je opleiding en ook met een grote schuld blijven zitten?

Wat dat aangaat zitten studenten gevangen, ze kunnen er niet onderuit.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:14:55 #181
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_99094599
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:13 schreef sanasoufi het volgende:
Reactie SGP op twitter

Hoger collegegeld langstudeerders door Eerste Kamer, dankzij Holdijk. Met jaar vertraging acceptabele wet. Financien moeten op orde!

Door Elbert Dijkgraaf

http://twitter.com/#!/elbertdijkgraaf

gelukkig had ik geen sgp gestemd :'(

dat financien :'( ben het met hem eens, maar waarom geld halen bij studenten die het echt niet breed hebben?
De fuck? De minister van Financien had nog gezegd dat deze wet niks bijdraagt aan de bezuinigingen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_99094605
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:10 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Waarom ben je zo geprikkeld door een flauwe opmerking? Je doet net alsof je hele wereld in elkaar stort omdat 1 iemand een opmerking maakte.
Ik vind het verre van netjes om mensen zo aan te vallen. 'Rechts is dom,' terwijl ik hier puur uit ideologisch oogpunt tegen ben, voor mezelf maakt het geen flikker uit, in tegenstelling tot veel mensen die puur vanuit eigen portemonnee tegen zijn. Daarna krijg ik nog min of meer te horen dat ik hier maar moet verdwijnen uit dit topic. In zo'n geval verliezen mensen mijn sympathie volledig. Over dat links/rechts heb ik me al eerder in deze reeks geërgerd en dat ook gemeld.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:16:17 #183
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_99094659
quote:

Het is altijd al een investering geweest in jezelf :') wat denk jij dan? Deze "boete" raakt mij niet financieel, maar het is sneu om te zien hoe al 4 decennia lang het onderwijs wordt afgebouwd in dit land :') Alles om het echte probleem maar niet aan te pakken :') DE HRA
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_99094689
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:14 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Wat kan je anders?

Met je prestatiebeurs als lening stoppen met je opleiding en ook met een grote schuld blijven zitten?

Wat dat aangaat zitten studenten gevangen, ze kunnen er niet onderuit.
Precies. Je kan niet anders.

Ik betaal het later wel terug allemaal, ik leen alleen het noodzakelijke bij (dat wordt wat meer door deze wet, helaas)

En ik ga morgen maar eens een staatslot kopen.
.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:18:42 #185
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99094747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:17 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Ik betaal het later wel terug allemaal, ik leen alleen het noodzakelijke bij (dat wordt wat meer door deze wet, helaas)

Weet iemand eigenlijk hoe het is als je naar het buitenland vertrekt? Krijg je dan alsnog de DUO op je dak?
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:19:11 #186
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_99094769
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:17 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Als je nu al niet bijleent heb je eigenlijk niets te klagen. dan is 6000e niet zoveel, zeker niet als je er 15+ jaar over mag doen om dat terug te betalen :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:19:39 #187
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_99094785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:18 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Weet iemand eigenlijk hoe het is als je naar het buitenland vertrekt? Krijg je dan alsnog de DUO op je dak?
Ligt eraan welk land :') in EU krijg je het moeilijk, daarbuiten al een stuk minder.
pi_99094797
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:18 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Er was iemand op Fok die ervaring had met het zichzelf dood laten verklaren (Bij de Anwb volgens mij, maargoed). Misschien is dat een oplossing?
.
pi_99094863
Weet je wat ook zo rot is? Je hoeft maar 1 keer op een stom moment ziek te worden (tijdens de herkansingen) en je betaald er 3000 euro voor.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:22:29 #190
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99094900
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:21 schreef fh101 het volgende:
Weet je wat ook zo rot is? Je hoeft maar 1 keer op een stom moment ziek te worden (tijdens de herkansingen) en je betaald er 3000 euro voor.
In combinatie met de harde knip is dit killing, want de eisen voor het aanvragen van een mondeling zijn in sommige gevallen niet mals.
pi_99094902
Begin nog niet bang te worden!

De studenten vakbonden zullen vast gaan procederen. En zo niet er zullen vast wel rechtenstudenten zijn die dit door de rechter laten bekijken.

En wie denkt dat dit weinig uithaalt heeft het verkeerd.

De eerste kamer had namelijk geen toegevoegde waarde. Ze hebben gewoon klakkeloos gedaan wat de tweede kamer deed. Het gaat meer om partij kleur ipv wetten op hun democratische houdbaarheid toetsen.

De rechter zou in dit geval het echte verschil kunnen maken.

Dus allemaal gewoon lekker slapen :*
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:23:02 #192
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99094928
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:20 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Er was iemand op Fok die ervaring had met het zichzelf dood laten verklaren (Bij de Anwb volgens mij, maargoed). Misschien is dat een oplossing?
Nou heb ik de mogelijkheid onder een andere persoonlijkheid verder te leven, dus dat zou het probleem niet zijn, alleen is die stap wel heel erg groot.

Alleen is mijn motivatie om na mijn studie dit land nog eens dubbel te ondersteunen (aflossing lening en belasting op arbeid) wel op een dieptepunt geraakt, die lening kunnen ze nog wel terugkrijgen maar ik wil als de deur ook maar op een klein kiertje staat heel erg graag naar het buitenland verdwijnen. Heb tijdens mijn studie al een half jaar vertraging opgelopen door een stage in het buitenland te doen (had ik dit 2 jaar geleden geweten was ik niet weggegaan) en het is mij daar uitstekend bevallen.
pi_99094958
Ben eigenlijk niet zo verbijsterd dat het is aangenomen...veel mensen zijn geschrokken.
pi_99095020
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:19 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Als je nu al niet bijleent heb je eigenlijk niets te klagen. dan is 6000e niet zoveel, zeker niet als je er 15+ jaar over mag doen om dat terug te betalen :')
Ik leen nu ook al wat bij helaas. Afbetalen kan nu al in 17 jaar (2 jaar aanloop + 15 verplichte jaren) en die gaat naar 20 volgens mij?
Dus dat gaat geen hele grote problemen opleveren denk ik zo.
.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:28:25 #195
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99095155
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:23 schreef sanasoufi het volgende:
Ben eigenlijk niet zo verbijsterd dat het is aangenomen...veel mensen zijn geschrokken.
Toen duidelijk werd dat de 2e kamer dit voorstel zou aannemen was ik er mentaal vanuit gegaan dat het doorgaat, dus mij doet dit ook weinig meer. Het is voor mij nu een kwestie van zo snel mogelijk een diploma halen en het land verlaten (als allochtoon zal mij dat mischien makkelijker vallen dan anderen).
pi_99095229
Ik moet nu al bijlenen omdat mijn ouders weigeren mee te betalen aan mijn studie en ik het anders niet red met mijn vaste lasten. (Enkel collegegeldkrediet).

Ik zit nu op een jaar vertraging, dit wordt wss anderhalfjaar. Dus ik word genaaid op 1 halfjaartje.
Ik had een verkeerde keuze gemaakt, + mijn vader overleed wat voor de nodige psychische rompslomp zorgde.

Leuk dat ik daarvoor word gestraft.
Ik krijg steeds meer redenen om zsm te emigreren.
pi_99095255
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:28 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Toen duidelijk werd dat de 2e kamer dit voorstel zou aannemen was ik er mentaal vanuit gegaan dat het doorgaat, dus mij doet dit ook weinig meer. Het is voor mij nu een kwestie van zo snel mogelijk een diploma halen en het land verlaten (als allochtoon zal mij dat mischien makkelijker vallen dan anderen).
EN IK HEB GELIJK...hopelijk toch nog een nederlaag voor die halve zool :r

jeroen_thys Jeroen Thys
De @lkvv gaat samen met @studentenbond en @ISObestuur gelijk halen bij de rechter #Halbeheffing

http://twitter.com/#!/jeroen_thys
pi_99095301
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:30 schreef Miezziej het volgende:
Ik moet nu al bijlenen omdat mijn ouders weigeren mee te betalen aan mijn studie en ik het anders niet red met mijn vaste lasten. (Enkel collegegeldkrediet).

Ik zit nu op een jaar vertraging, dit wordt wss anderhalfjaar. Dus ik word genaaid op 1 halfjaartje.
Ik had een verkeerde keuze gemaakt, + mijn vader overleed wat voor de nodige psychische rompslomp zorgde.

Leuk dat ik daarvoor word gestraft.
Ik krijg steeds meer redenen om zsm te emigreren.
het is nog niet voorbij *O* zowieso neem ik aan dat er niets op 1 september 2011 ingaat als er een zaak wordt aangespannen tegen de wet.
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:32:34 #199
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99095317
Wanneer zal die rechtzaak er dan ongeveer zijn?
pi_99095335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:32 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

het is nog niet voorbij *O* zowieso neem ik aan dat er niets op 1 september 2011 ingaat als er een zaak wordt aangespannen tegen de wet.
Mja, ik zit nu in de 2e, volgend jaar 3e. Ik mis vakken uit het 2e jaar, waardoor ik geen stage mag lopen en dus halfjaar vertraging. Dus stage pas in 2012. Afstuderen in 2013/2014.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')