abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:32:40 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103295659
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:08 schreef El_Matador het volgende:

HOHO. Zonder vraag, geen aanbod. Jij bent medeverantwoordelijk, snuivertje.
Dat ben ik niet. Ik ben tegen het verbod. Dus de gevolgen van het verbod zijn niet voor mijn rekening.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:03:17 #152
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103308375
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:33 schreef El_Matador het volgende:
Alledrie de posts zeggen hetzelfde, door een raar drugsidealiserend idee ingegeven cognitieve dissonantie. Als we maar vaak genoeg blijven zeggen dat legalisering (in welk land trouwens?)
Wereldwijd. Legaliseren in Mexico (wat Vicente Fox ooit invoerde, maar hij werd direct door de echte machthebbers, de USA, op de vingers getikt dus dat ging niet door) of in Colombia zal een beetje helpen, omdat het de politie en het leger meer tijd geeft om achter de echte criminelen aan te gaan. Maar zolang het niet legaal geproduceerd kan worden voor export naar de USA en Europa blijven de criminelen het monopolie houden. En dat brengt geweld met zich mee.

quote:
het geweld oplost, dan is het waar. Omdat we gewoon lekker moreel vrij een lijntje coke moeten kunnen nemen.
Ik heb nog nooit in mijn leven cocaine gebruikt, en ik zal nooit van mijn leven cocaine gebruiken. Niet uit morele gronden, maar omdat ik van dichtbij mensen kapot heb zien gaan aan die rotzooi en ik geen zin heb dat risico te nemen. Ik heb vrienden die af en toe een lijntje nemen (het is een extreem populaire drug hier in London, en mensen met een goede baan en vrouw en kinderen nemen hier af en toe een lijntje) maar dat is wmb hun zaak.

Voor de duidelijkheid: het gaat me niet om mijn eigen gebruik. En als het daarom zou gaan dan zou ik de status quo prima vinden, want het is hier 's nachts makkelijker te krijgen dan brood of melk.

Het gaat mij om mijn vrienden in Mexico en Colombia, en ik zou het ook zeer waarderen als die landen wat veiliger zouden zijn zodat ikzelf daar ook meer kan doen.

quote:
Het extreme geweld in Mexico heeft te maken met een complex van factoren. Drugs is maar een onderdeel.
Deels mee eens. Er zijn natuurlijk andere factoren die meespelen. Armoede, een gewelddadige geschiedenis, de trots en het verdedigen van eer die in de cultuur zit en de ingebakken corruptie. Maar die factoren zijn er al twee, driehonderd jaar. Dat is geen verklaring voor waarom de laatste vijf jaar het geweld extreem is toegenomen, na decennia van relatieve veiligheid.

De drugsoorlog is de reden. En wat zit achter de drugsoorlog? Het feit dat criminelen het monopolie hebben op een zeer populair consumptiegoed. Als je ineens koffie zou verbieden dan zouden mensen elkaar afmaken om de koffiesmokkel.

quote:
Gelukkig is de inzet van een Colombiaanse militair nu eindelijk bewaarheid. Dat land heeft ervaring met dit soort klootzakken. En hoe is het uiteindelijk afgelopen met de kartels? Pablo kapotgeschoten.
Dat Escobar is gedood is zeker goed geweest voor Colombia, en de inzet van het Amerikaanse leger en Plan Colombia wordt door de meerderheid zeer gewaardeerd.

Maar dat heeft de situatie nog steeds niet opgelost. Colombia is nog steeds een zeer gewelddadig en gevaarlijk land. Daarnaast is het geweld van Colombia verschoven naar Mexico en Centraal America.

quote:
Dit soort gruwelijke monsters niet willen oppakken, want dan is er doorgroei... Ja, dus, meer oppakken... *duh*
Zolang ze miljarden blijven verdienen, zullen er narcos zijn. Die doorgroei blijft doorgaan totdat er geen armoede meer in Mexico en Colombia is. Laten we aub enigszins realistisch blijven denken. Zelfs in een best case scenario blijf je in de komende twee, drie generaties in beide landen sloppenwijken houden waar je altijd recruten blijft vinden.

quote:
Het enige wat helpt is een harde aanpak tegen de criminelen en die arme plattelanders een alternatief bieden. Drugs legaliseren zou helpen. Maar doe nou niet alsof die moreel mooie houding wereldvrede brengt. :')
Natuurlijk niet. Mensen die hun hele leven drugscrimineel zijn geweest gaan niet ineens netjes in een bejaardenhuis werken. Ik vind mensen die denken dat legaliseren in een klap alle problemen gaat oplossen hopeloos naief. Maar het is een essentiele eerste stap. Als je het legaliseert dan snij je in elk geval een groot deel van de inkomsten af, en veel van de nieuwe aanwas zal stoppen. Het zal politie en leger veel meer tijd geven om te concentreren op de gewelddadige criminelen.

Ik ben vaak in Colombia en Mexico geweest, spreek vloeiend Spaans, heb veel vrienden in beide landen en mijn vriendin waarmee ik samenwoon in London is Colombiaanse. Ik hou oprecht van zowel Colombia als Mexico, en dat is de reden dat ik geloof dat het legaliseren van drugs in de hele wereld een noodzaak is als beide landen echt hun volle potentie willen bereiken. Nog los van de schade die de War on Drugs aanricht in de USA, Brazilie en de UK, landen waar ik ook oprecht van hou, en in de rest van de wereld.

En ik weet dat veel mensen zeggen dat dat een onrealistische verwachting is, en dat het nooit zal gebeuren. Maar dat zeiden ze ook over het afschaffen van de slavernij, en van het invoeren van vrouwenkiesrecht.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:16:16 #153
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103309042
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gast, ben jij echt zo simpel? We staan alles toe, dan zijn we allemaal liev.

We moeten onthoofdingen, kidnappingen, grootschalig terrorisme en mafiapraktijken gewoon een beetje door de vingers zien. Niet te zwaar aan tillen. Coke toestaan, dan komt alles goed. Welk land? Allemaal! En allemaal tegelijk.

Een pragmatisch denker, dat mag ik wel. 8-)
Mensen die cocaine gebruiken beschadigen zichzelf. Al die andere misdaden beschadigen anderen. Essentieel verschil.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:21:01 #154
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103309264
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Smaakt ie lekker, de camembert?
[..]

[..]

HOHO. Zonder vraag, geen aanbod. Jij bent medeverantwoordelijk, snuivertje. Net zo medeverantwoordelijk als de Nikeschoenendrager voor Chinese kinderarbeid, maar toch.

Als we allemaal es zouden stoppen met coke snuiven? Moet niet moeilijk zijn, want je bent toch niet verslaafd?

Kunnen we gewoon leuke drugs als XTC en paddo´s doen. 8-)

[..]

"Dank je" :D :D

Sarcasme, herken het. En ik zie hoe Colombia en Mexico zich ontwikkelen. Mexico is een onnodig trieste zaak.
Je kan de vraag natuurlijk wegwensen. Is dat een realistische oplossing die gaat werken?

En als je de vraag wilt verminderen, kijk dan eens naar landen als Nederland en Portugal waar na decriminalisatie de vraag omlaag ging.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:23:54 #155
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103309387
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:12 schreef El_Matador het volgende:

Uiteindelijk is wereldwijde legalisering en regulering de enige manier. Maar dat slaat pragmatisch nergens op als argument tegen het uitschakelen van gruwelijke criminelen.
Waarom loop je dan zo hard te schreeuwen tegen mensen die daarvoor pleiten? Niemand zegt dat je gruwelijke criminelen niet moet aanpakken. Maar zolang je drugs niet legaliseert zullen gruwelijke criminelen blijven opstaan.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:07:40 #156
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103313633
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:23 schreef Viajero het volgende:

Maar zolang je drugs niet legaliseert zullen gruwelijke criminelen blijven opstaan.
Dan is aanpakken van die criminelen zinloos. Ik trek dan de uiterste consequentie: Pak ze niet aan, want dat is zinloos of contra-productief.

Voor sommige mensen is dat een te radicale gedachte.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:09:36 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103505935
quote:
Vietnamezen mogelijk spil Europese wietteelt

AMSTERDAM De politie onderzoekt of Vietnamese bendes vanuit Nederland de wietteelt organiseren in Engeland, Scandinavië en voormalige Oostbloklanden. Drugsbestrijders in die landen zien lijnen lopen vanuit Nederland. In het buitenland maken de bendes gebruik van kwetsbare illegalen en kindslaven.

Commissaris Max Daniel van de Taskforce Aanpak Georganiseerde Hennepteelt bevestigt dat volgens de informatie in Nederland woonachtige Vietnamezen materiaal exporteren zoals lampen en filters, kennis van de hennepteelt en stekken. Vermoed wordt dat hier het ‘internationale hoofdkantoor’ zit waar de operaties worden geleid.

Voor Daniel is de Vietnamese connectie met de hennepteelt nieuw. Tot nu toe is bij de ontmanteling van wietplantages slechts een handjevol Vietnamezen opgepakt. Dat gaf niet de indruk dat Aziaten een positie in de hennepteelt proberen te verwerven. In Nederland komen Vietnamezen geregeld in beeld vanwege hypotheekfraude.

Vietnamezen hebben vooral in Engeland, Schotland en Canada, en in mindere mate in Scandinavië en de Oostbloklanden, een belangrijk aandeel in de grootschalige productie van wiet. In Canada hebben ze, met andere Aziatische bendes, de hasjmarkt volledig in handen.

Het lijkt erop dat de Vietnamezen vanuit Canada enkele jaren geleden hun territorium hebben uitgebreid naar Australië en Europa. De inkomsten zouden ze volgens Britse onderzoekers investeren in andere vormen van criminaliteit, zoals prostitutie, mensensmokkel en de handel in wapens en hard drugs.

Het is onbekend hoe de bendes precies zijn georganiseerd. Wel blijkt uit buitenlandse media dat drugsbaronnen uit Vietnam huizen huren en kopen en elke ruimte volzetten met wietplanten. Er wordt illegaal elektriciteit afgetapt voor de warmtelampen en andere professionele apparatuur.

Voor zover bekend is de hennepteelt in Nederland grotendeels in handen van Marokkanen, Turken en een beperkte groep Nederlanders. De Vietnamese gemeenschap in Nederland omvat ongeveer twaalfduizend mensen. In Engeland zou nu driekwart van de ‘hasj-fabrieken’ eigendom zijn van Vietnamezen.

Door de teelt op te zetten in landen waar de gebruikers wonen, zijn minder riskante smokkeltransporten nodig. Net als in de beeldvorming over Nederland is ook in het buitenland hennepteelt geen ernstig delict en zijn de straffen vrij mild. Als een kwekerij wordt ontmanteld, is het eenvoudig elders opnieuw te beginnen.

Vaak moeten illegale Vietnamezen de planten verzorgen. Deze zogeheten ‘tuinmannen’ zijn veelal vanwege schulden in aanraking gekomen met de bendes. Ze worden volledig afhankelijk gemaakt, omdat ook bijvoorbeeld de extreem hoge reiskosten naar Engeland moeten worden terugbetaald. Doordat de huizen maximaal benut worden voor de teelt, hebben de tuinmannen zelf amper leefruimte.

De bendes zouden ook gebruik maken van honderden kindslaven die onder de belofte van een beter leven naar Engeland worden gesmokkeld. Maar daar moeten ze in de hennepkwekerijen werken en komen ze nauwelijks buiten. Volgens de Britse krant The Independent treft de politie zulke kindslaven wekelijks aan. Vanwege de dreiging dat hun familie in Vietnam iets wordt aangedaan, durft vrijwel niemand te ontsnappen.

In Nederland krijgt de hennepteelt sinds juli vorig jaar extra aandacht. Volgens de Taskforce Aanpak Georganiseerde Hennepteelt is het een miljardenindustrie, groter dan de Nederlandse bloemenhandel, en zijn de belangen enorm. Ruim driekwart van de vastgestelde criminele samenwerkingsverbanden zit ook in de hennepteelt. In Zuid-Nederland zijn nu 25 liquidaties geregistreerd die rechtstreeks verband houden met de hennepteelt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103509088
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat ben ik niet. Ik ben tegen het verbod. Dus de gevolgen van het verbod zijn niet voor mijn rekening.
Wat een gelul. Er IS geen opheffing van het verbod. Dus je moet van de huidige situatie uitgaan. Cognitief dissonant wensdenken is nooit een argument. :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103509591
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wereldwijd. Legaliseren in Mexico (wat Vicente Fox ooit invoerde, maar hij werd direct door de echte machthebbers, de USA, op de vingers getikt dus dat ging niet door) of in Colombia zal een beetje helpen, omdat het de politie en het leger meer tijd geeft om achter de echte criminelen aan te gaan. Maar zolang het niet legaal geproduceerd kan worden voor export naar de USA en Europa blijven de criminelen het monopolie houden. En dat brengt geweld met zich mee.
En dat lijkt je wel realistisch??? :D :D :D

Werken naar legalisering EN het ondertussen keihard aanpakken van de criminelen. Geen OF-OF-houding.

quote:
Ik heb nog nooit in mijn leven cocaine gebruikt, en ik zal nooit van mijn leven cocaine gebruiken. Niet uit morele gronden, maar omdat ik van dichtbij mensen kapot heb zien gaan aan die rotzooi en ik geen zin heb dat risico te nemen. Ik heb vrienden die af en toe een lijntje nemen (het is een extreem populaire drug hier in London, en mensen met een goede baan en vrouw en kinderen nemen hier af en toe een lijntje) maar dat is wmb hun zaak.
Ik denk er net zo over en heb het 1 keer geprobeerd. Op straat in Colombia _O- Merkte er niks van en het is kutspul, inderdaad wat je zegt. Zo verslavend, blegh nee. Er zijn veel leukere drugs.

quote:
Voor de duidelijkheid: het gaat me niet om mijn eigen gebruik. En als het daarom zou gaan dan zou ik de status quo prima vinden, want het is hier 's nachts makkelijker te krijgen dan brood of melk.

Het gaat mij om mijn vrienden in Mexico en Colombia, en ik zou het ook zeer waarderen als die landen wat veiliger zouden zijn zodat ikzelf daar ook meer kan doen.
Hoe werd Colombia veiliger? Door legalisering? Nee, het is nog steeds verboden. Door het keihard aanpakken van de bazen. Precies wat in Mexico gedaan dient te worden.
quote:
Deels mee eens. Er zijn natuurlijk andere factoren die meespelen. Armoede, een gewelddadige geschiedenis, de trots en het verdedigen van eer die in de cultuur zit en de ingebakken corruptie. Maar die factoren zijn er al twee, driehonderd jaar. Dat is geen verklaring voor waarom de laatste vijf jaar het geweld extreem is toegenomen, na decennia van relatieve veiligheid.
Dat is omdat de smokkelroutes zich verlegd hebben. En dus staan er nieuwe bazen op, die groter kunnen groeien. Met meer mogelijkheden, meer geld, meer corruptie, etc.

quote:
De drugsoorlog is de reden. En wat zit achter de drugsoorlog? Het feit dat criminelen het monopolie hebben op een zeer populair consumptiegoed. Als je ineens koffie zou verbieden dan zouden mensen elkaar afmaken om de koffiesmokkel.
Uiteraard. maar dat wil niet zeggen dat als je iets toestaat, er ineens geen handel of criminaliteit meer is. Dat is gewoon aantoonbare onzin. Wel een makkelijke mening van Papierversnipperaar. Maar dat maakt hem nog niet juist.

quote:
Dat Escobar is gedood is zeker goed geweest voor Colombia, en de inzet van het Amerikaanse leger en Plan Colombia wordt door de meerderheid zeer gewaardeerd.

Maar dat heeft de situatie nog steeds niet opgelost. Colombia is nog steeds een zeer gewelddadig en gevaarlijk land. Daarnaast is het geweld van Colombia verschoven naar Mexico en Centraal America.
Niets vergeleken met toen. Er zijn meer redenen, maar Colombia zit enorm in de lift. Blijkbaar loonde het de grote drugsbazen aan te pakken. Zonder te legaliseren. Hee, maar ik hoor hier dat alleen en slechts alleen de legalisering een oplossing is? Hoe kan dat dan? :')

quote:
Zolang ze miljarden blijven verdienen, zullen er narcos zijn. Die doorgroei blijft doorgaan totdat er geen armoede meer in Mexico en Colombia is. Laten we aub enigszins realistisch blijven denken. Zelfs in een best case scenario blijf je in de komende twee, drie generaties in beide landen sloppenwijken houden waar je altijd recruten blijft vinden.
Precies. En dus los je het niet zomaar op. En als coke legaal wordt, dan gaan ze over op wapens of illegale DVDs ofzo.

quote:
Natuurlijk niet. Mensen die hun hele leven drugscrimineel zijn geweest gaan niet ineens netjes in een bejaardenhuis werken. Ik vind mensen die denken dat legaliseren in een klap alle problemen gaat oplossen hopeloos naief. Maar het is een essentiele eerste stap. Als je het legaliseert dan snij je in elk geval een groot deel van de inkomsten af, en veel van de nieuwe aanwas zal stoppen. Het zal politie en leger veel meer tijd geven om te concentreren op de gewelddadige criminelen.
Het is geen essentiële eerste stap, maar een goede strategie voor de langere termijn. Eerst moet je namelijk de grote jongens kunnen veroordelen op basis van de huidige drugswetten. Anders zou het slechts "belastingontduiking" zijn.

quote:
Ik ben vaak in Colombia en Mexico geweest, spreek vloeiend Spaans, heb veel vrienden in beide landen en mijn vriendin waarmee ik samenwoon in London is Colombiaanse. Ik hou oprecht van zowel Colombia als Mexico, en dat is de reden dat ik geloof dat het legaliseren van drugs in de hele wereld een noodzaak is als beide landen echt hun volle potentie willen bereiken. Nog los van de schade die de War on Drugs aanricht in de USA, Brazilie en de UK, landen waar ik ook oprecht van hou, en in de rest van de wereld.

En ik weet dat veel mensen zeggen dat dat een onrealistische verwachting is, en dat het nooit zal gebeuren. Maar dat zeiden ze ook over het afschaffen van de slavernij, en van het invoeren van vrouwenkiesrecht.
Ik ben het met je eens en ik ken je privesituatie. Ook ook heb vrienden in beide landen en kom er allebei regelmatig. Het congres van vorige week werd afgelast vanwege de 35 lijken voor de voordeur... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:58:03 #160
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103515336
quote:
13s.gif Op maandag 24 oktober 2011 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een gelul. Er IS geen opheffing van het verbod. Dus je moet van de huidige situatie uitgaan. Cognitief dissonant wensdenken is nooit een argument. :W
Ik ben tegen de huidige situatie, en distantieer mij van de gevolgen van de War on Drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:31:52 #161
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103571481
quote:
Misdaad loont!

Misdaad heeft in 2009 wereldwijd maar liefst 2,1 biljoen dollar opgebracht, omgerekend ongeveer 1500 miljard euro. Dat is bijna 4 procent van de wereldeconomie.

Vooral de handel in drugs levert veel op, blijkt uit een gisteren gepresenteerd onderzoek van de VN-organisatie tegen misdaad, Unodc.

Criminelen proberen het grootste gedeelte van de misdaadopbrengsten wit te wassen. Autoriteiten slagen er nauwelijks in dat tegen te gaan. In 2009 werd minder dan 1 procent van het witgewassen geld in beslag genomen, aldus het VN-rapport.


[ Bericht 3% gewijzigd door Papierversnipperaar op 26-10-2011 09:37:08 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103571580
quote:
De teletekst titel van dat stukje is veel leuker:

Misdaad loont. 8-)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:37:26 #163
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103571644
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De teletekst titel van dat stukje is veel leuker:

Misdaad loont. 8-)
Dat is veel beter, ja :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:18:35 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103586188
quote:
Miljoenen aan drugsgeld op Bredase zolderkamer

De Nationale Recherche heeft bij huiszoekingen in onder meer Breda en Rucphen 130 kilo cocaïne, ruim 6,5 miljoen euro aan contant geld, dure auto's en acht vuurwapens, waaronder een kalasjnikov in beslag genomen.

De cocaïne - met een straatwaarde van 10 miljoen euro - lag verborgen in een loods achter een woning in Rucphen, meldt BN/De Stem.

Gisteren zijn in Rucphen een 28-jarige man en een 27-jarige vrouw aangehouden. Op de zolderverdieping van een woning in Breda trof de recherche 'het overgrote deel' van de miljoenen euro's aan, verstopt in een doos.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 27 oktober 2011 @ 17:20:37 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103630728
quote:
Veel meer doden door criminaliteit dan door oorlog

Een internationale studie wijst uit dat er meer mensen omkomen door criminaliteit dan in oorlogen. Latijns-Amerika en een strook van landen in het midden van Afrika worden hierbij het hardst getroffen.

De auteurs van de Global Burden of Armed Violence berekenden dat er per jaar 526.000 mensen omkomen door geweld; ruim 1.400 per dag. Het rapport, dat vandaag in Genève uitkwam, claimt dat er jaarlijks 55.000 mensen omkomen in oorlogen. Dat is veel minder dan de geschatte 396.000 mensen die vermoord worden buiten een gewapend conflict. Nog eens 54.000 mensen sterven als gevolg van onbedoeld geweld of doodslag. Bij politie-acties sterven jaarlijks 21.000 per jaar.

'De meeste staten die het zwaarst getroffen worden door gewapend geweld hebben niet te maken met oorlog,' zei Said Krause, een auteur van het rapport.

Volgens de studie zijn er veertien landen in de wereld met een gemiddelde van meer dan dertig doden door geweld per 100.000 inwoners. Wereldwijd ligt dat aantal op 7.9 per 100.000 mensen. De lijst van de veertien landen wordt aangevoerd door El Salvador, Irak en Jamaica. Die landen samen zijn qua inwoneraantal goed voor 5 procent van de wereldbevolking, maar toch vindt er een kwart van al het geweld wereldwijd plaats. Slechts zes van de veertien landen met zeer veel geweld hebben ook te maken met oorlogsgebieden in de onderzochte periode van 2006 tot 2009. Het gaat om Irak, Colombia, Sri Lanka, de Centraal-Afrikaanse Republiek, Sudan en Congo.

Mexico
Per regio zijn er ook grote verschillen in de hoeveelheid geweld. In de staat Mexico Chihuahua sterven per 100.000 inwoners 129 mensen als gevolg van geweld.

De meeste doden door geweld zijn man, maar ook tenminste 66.000 vrouwen komen jaarlijks op gewelddadige wijze om. Hoe meer geweld er in een land is, hoe meer vrouwen er verhoudingsgewijs onder de slachtoffers zijn, aldus de studie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:14:47 #166
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103646378
quote:
Mexican army raids bulletproofing auto shop

ADRIANA GOMEZ LICON= MEXICO CITY (AP) — The Mexican army have found an auto shop used to bulletproof vehicles for drug gangs.

Ten people were arrested and soldiers confiscated 10 cars or SUVs that were being bulletproofed, as well as six other vehicles in a warehouse in the northern state of Sinaloa, said the army in a late-Monday statement.

Authorities did not say which cartel managed the shop, but it was in the home state of Mexico's most-wanted drug lord Joaquin Guzman, who is known as "El Chapo."

In border states such as Tamaulipas, soldiers have raided similar bulletproofing auto shops and found freight trucks completely covered in steel.

The army's operation in Sinaloa took place Sunday.

In Acapulco, federal police caught a young woman and a young man as they were getting off a car near a shopping mall with an ice chest, and inside a decapitated head and other human remains, authorities said Tuesday. Police followed them because the car matched the description in a kidnapping report.

Inside their vehicle, police found another head inside another ice chest and poster boards. When drug gangs commit crimes, they often leave messages against rival groups.

Federal police said 19-year-old Damaris Gomez, or "Guera" a nickname for blonde, is the leader of a hitmen cell working for "the street sweeper" gang. The 21-year-old man riding with her is an alleged hitmen, police said.

The local gang is fighting against the Independent Cartel of Acapulco for control of the coastal city following the 2010 arrest of a suspected drug capo for the Beltran Leyva cartel, Edgar Valdez Villarreal, also known as "La Barbie."

In the northern border city of Ciudad Juarez, across from El Paso, Texas, police found the dismembered bodies of four men in bits scattered around the city.

Prosecutors spokesman Arturo Sandoval said police first found two heads and parts of two bodies at street corner in the southern part of the city, along with a handwritten message saying "To the New Juarez cartel, keep recruiting, we're waiting for you."

The New Juarez Cartel is a group that recently appeared, and which accuses authorities of favoring the Sinaloa cartel, which is fighting a bloody turf battle against local gangs for control of Ciudad Juarez.
Ach gut, een nieuw kartel? Hoe kan dat nou? :?
quote:
The other victims' remains were found scattered elsewhere in the city later in the day.

Amid continuing reports about the operation of U.S. intelligence officers in Mexico, the U.S. Embassy in Mexico City issued a statement Tuesday saying that "in accordance with Mexican law, the U.S. government does not carry out law enforcement operations in Mexico. That is a job for Mexican authorities."

The U.S. statement noted that "we closely cooperate with Mexican authorities in that effort, in full respect for Mexico's sovereignty and Mexican law, for the mutual benefit of our two counties and our shared goals. The U.S. government does this by providing equipment and training, and by sharing information."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 30 oktober 2011 @ 00:35:53 #167
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103726738
quote:
Online hackers threaten to expose cartel's secrets

Group called Anonymous demands release of one of their own who was kidnapped

An international group of online hackers is warning a Mexican drug cartel to release one of its members, kidnapped from a street protest, or it will publish the identities and addresses of the syndicate's associates, from corrupt police to taxi drivers, as well as reveal the syndicates' businesses.

The vow is a bizarre cyber twist to Mexico's ongoing drug war, as a group that has no guns is squaring off against the Zetas, a cartel blamed for thousands of deaths as well as introducing beheadings and other frightening brutality.

"You made a huge mistake by taking one of us. Release him," says a masked man in a video posted online on behalf of the group, Anonymous.

"We cannot defend ourselves with a weapon … but we can do this with their cars, homes, bars, brothels and everything else in their possession," says the man, who is wearing a suit and tie.

"It won't be difficult; we all know who they are and where they are located," says the man, who underlines the group's international ties by speaking Spanish with the accent of a Spaniard while using Mexican slang.

He also implies that the group will expose mainstream journalists who are somehow in cahoots with the Zetas by writing negative articles about the military, the country's biggest fist in the drug war.

"We demand his release," says the Anonymous spokesman, who is wearing a mask like the one worn by the shadowy revolutionary character in the movie V for Vendetta, which came out in 2006. "If anything happens to him, you sons of (expletive) will always remember this upcoming November 5."

The person reportedly kidnapped is not named, and the video does not share information about the kidnapping other than that it occurred in the Mexican state of Veracruz during a street protest.

Anonymous draws its roots from an online forum dedicated to bringing sensitive government documents and other material to light.

If Anonymous can make good on its threats to publish names, it will "most certainly" lead to more deaths and could leave bloggers and others open to reprisal attacks by the cartel, contends Stratfor, an Austin-based global intelligence company.

"In this viral world on the Internet, it shows how much damage could be done with just one statement on the Web," said Fred Burton of Stratfor, which published a report Friday that probes the implications of the cartel drawing the activists' ire.

Mike Vigil, the retired head of international operations for the Drug Enforcement Administration, said the Zetas must take Anonymous seriously.

"It is a gutsy move," Vigil said. "By publishing the names, they identify them to rivals, and trust me, they will go after them."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:55:18 #168
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103831001
quote:
US authorities say they have broken up a massive drug-smuggling network run by a Mexican cartel in Arizona.

A total of 76 suspects have been arrested and huge quantities of drugs and arms seized in a series of raids.

The ring used backpackers and vehicles to smuggle marijuana, cocaine and heroin across Arizona's western desert.

The network was linked to Mexico's Sinaloa cartel and generated an estimated $2 billion in profit over the last five years, officials said.

"Today we have dealt a significant blow to a Mexican criminal enterprise that has been responsible for poisoning our communities," said Arizona Attorney General Tom Horne.

"I find it completely unacceptable that Arizona neighbourhoods are treated as a trading floor for narcotics", he added.

The bust - known as "Operation Pipeline Express" - followed a 17-month investigation by multiple US law enforcement agencies.
'Monopoly'

A mix of US and Mexican nationals were arrested in three sweeps last week, earlier this month and in September, officials announced.

More than 30 tons of marijuana, 90kg (200lbs) of cocaine and 72kg (160lbs) of heroin were seized, as well as more than 100 firearms.

Operating from the Arizona towns of Chandler, Stanfield and Maricopa, the network ferried drugs across the Mexican border on foot and by vehicle to safe houses in the Phoenix area, officials said.

The drugs were then sold to criminal gangs who distributed them in other states across the US.

Officials believe the network made huge profits by securing a monopoly on smuggling routes along an 80 mile (128km) stretch of the remote desert border from Yuma to to the community of Sells in the Tohono O'odham Indian reservation.

Intelligence suggested the ring was linked to the Sinaloa cartel, led by Mexico's most-wanted fugitive drugs lord, Joaquin "El Chapo" Guzman.

"We in Arizona continue to stand and fight the Mexican drug cartels, who think they own the place," Pinal County Sheriff Paul Babeu said.

"This is America and we shall bring a crushing hand of enforcement against those who threaten our families and our national security".
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-15531904

Mooi, het probleem is in Arizona nu opgelost. Nu de drugskartels in de andere staten nog oppakken en over een jaartje of zo zal er in de hele USA geen gram drugs meer te vinden zijn.

Goed bezig, die War on Drugs. Succes na success, de eindoverwinning moet nu echt wel heel dichtbij zijn. ^O^
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:34:33 #169
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103847018
quote:
Jongen (14) met wiet op Bali krijgt mogelijk twaalf jaar cel

Op Bali is vandaag de rechtszaak begonnen tegen een 14-jarige jongen uit Australië. Hij wordt beschuldigd van het bezitten van marihuana toen hij op vakantie was met zijn ouders op het Indonesische eiland.

De jongen, die vandaag een masker droeg om zijn identiteit te verbergen, arriveerde bij de rechtbank met zijn moeder voor een gesloten zitting. Aanklager I Gusti Putu Gede Atmaja meldde dat de jongen, afkomstig uit Morisset Park, een celstraf van twaalf jaar boven het hoofd hangt als hij schuldig wordt bevonden aan het kopen van 3,6 gram marihuana op 4 oktober. De jongen was toen op vakantie met zijn ouders en een vriendje van 13. Twee buurtwachters zouden de jongen de drugs uit zijn zak hebben zien halen nadat hij gearresteerd was.

De advocaat van de jongen, Muhammad Rifan, gaat ervan uit dat hij aan een gevangenisstraf kan ontkomen, omdat hij minderjarig is en de drugs voor eigen gebruik bij zich had, niet om te verhandelen. In het beste geval mag de jongen met zijn ouders mee terug naar Australië en blijft hij onder voogdij van zijn ouders.

De zaak, op grote voet gevolgd in Australië, gaat vrijdag verder. Verschillende Australiërs zijn eerder al veroordeeld tot gevangenisstraffen en zelfs doodstraf voor het bezitten van drugs in Indonesië, maar nu gaat het waarschijnlijk om het jongste geval. Indonesië heeft een extreem streng drugsbeleid en bezitters en smokkelaars van drugs worden vaak geëxecuteerd. Meer dan 140 mensen zitten er momenteel voor in de dodencel; onder wie meer dan 50 buitenlanders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 2 november 2011 @ 00:02:07 #170
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103859525
quote:
Meer doden door pijnstillers dan drugs in VS

Het aantal Amerikanen dat een dodelijke overdosis pijnstillers inneemt is de afgelopen jaren meer dan verdriedubbeld. Inmiddels eisen overdoses pijnstillers meer levens dan cocaïne en heroïne samen. Dat meldden de Amerikaanse Centra voor Ziektebestrijding en Preventie (CDC).

Volgens gegevens van de centra kwamen in 2008 bijna 15.000 mensen om door een overdosis pijnstillers. In 1999 waren dat er 4000.

'Het schokkende nieuws is dat we in dit land midden in een epidemie zitten van overdoses van geneesmiddelen op recept,' aldus CDC-chef Thomas Frieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103863243



Lees ook zijn boeken en je komt erachter dat "The War on Drugs" gewoon gewonnen kunnen worden maar er is een dubbele agenda wat gerund word door de geheime dienst. Erg tegenstrijdig als je kijkt wat men naar de media uitbrengt.
Het gaat erom dat het relatief makkelijk is om de illegale drugs een halt toe te brengen en het is puur aan de Amerikaanse regering te danken dat er nog steeds miljoenen valt te verdienen aan drugs.
Lees de boeken van Micheal Levine een ex undercover agent die op een gegeven moment de grootste drugsdealer die verantwoordelijk was voor 90 procent van de cocaïne die Bolivia werd uitgesmokkeld.
Lees over de problemen die Levine ondervonden heeft door zijn ontdekkingen waardoor hij zelf door zijn eigen mensen "DEA" werd gewantrouwd en verguisd.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:35:51 #172
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103944046
quote:
Beyond the Border: Measuring Mexican Cartels' Influence in the US


While little is known about the activity of Mexican drug cartels in the U.S., a Department of Justice report released last month suggests that they are dominated by one group: “El Chapo’s” Sinaloa Cartel.


Although an emphasis on supply reduction has been a cornerstone of U.S. drug policy ever since the inception of the “war on drugs,” numerous studies over the past three decades have indicated that interdiction efforts have failed to significantly decrease the flow of narcotics into the country.

Now, a report released in August by the U.S. Department of Justice’s National Drug Intelligence Center (NDIC) has joined their ranks, claiming that overall drug availability is increasing. According to the 2011 National Drug Threat Assessment, “heroin, marijuana, MDMA [otherwise known as ecstasy] and methamphetamine are readily available throughout the United States, and their availability is increasing in some markets.” The only exception to the trend is cocaine, which remains less available than it was prior to 2007, a year which drug officials claim to have caused a supply reduction. As InSight Crime has reported, however, the evidence for this drop is not decisive.

Not surprisingly, the report shows that the southern border continues to act as a gateway for the vast majority of these drugs. As it turns out, however, the quantity and type of drug smuggled across the border varies by location. Whereas remote areas along the southern Arizona border are the site of large-scale shipments of marijuana, the NDIC claims this does not apply to all drugs.

Instead, smugglers of cocaine, heroin and methamphetamine prefer to bring in their product in multiple, smaller shipments through border checkpoints in Texas and California. This means that a certain percentage will always be caught, but drug trafficking organizations rely on secret compartments, the law of averages and pay-offs to ensure that enough of the drugs get through to meet the level of wholesale demand in the U.S.

Some of the most interesting findings of the report, however, have to do with the division of these distribution networks. According to the NDIC, Mexican groups solidified their hegemony over the drug market over the past year, continuing to edge out their competitors from places like Colombia and the Dominican Republic.

But not all Mexican groups have equal control over the market. Indeed, their influence on U.S. drug supply has much to do with to their relative power in Mexico. Just as the Sinaloa Cartel is the most powerful drug trafficking organization in that country, the group -- led by Joaquin Guzman, alias "El Chapo" -- has the most distribution connections in the U.S.

The report’s authors found that of the seven major main drug trafficking organizations operating in the U.S., (the Sinaloa Cartel, the Zetas, the Gulf Cartel, the Juarez Cartel, the Beltran Leyva Organization, the La Familia Michoacana and the·Tijuana Cartel), the Sinaloa Cartel is the only one which traffics drugs to every single region of the country. As the diagram produced by Mexican daily El Universal below illustrates, the Zetas -- who are perceived as the Sinaloans’ nearest competitors in Mexico -- have distribution networks in only the Southwest, Southeast and the Great Lakes regions. ·They also lag behind the Sinaloa Cartel in the drugs they traffic. While the Zetas are limited to distributing mostly cocaine and marijuana, the Sinaloans move all the major types of major drug northward.

Still, it should be noted that the report does not represent a complete assessment of Mexican cartels’ relative power. For instance, the NDIC also claims that both the Juarez and Gulf Cartels, which are each considered to be past their prime, surpass the Zetas in their geographic spread. This is likely a product of the Zetas’ modus operandi. The group generally does not possess a firm organizational structure, and owes its influence more to muscling its way into the networks of other groups than to its own connections.

Ultimately, the NDIC report should be taken as a reminder that Mexico’s “drug war” is not as insulated from the U.S. as many suppose. If Mexican cartels have criminal connections in the country, then it is not hard to imagine that these organizations could extend their activities beyond the mere wholesale distribution of illicit drugs. InSight Crime has previously documented a deepening of connections with local street gangs, a development that that has local law enforcement worried
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103947638
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103947850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 06:10 schreef PKRChamp het volgende:



Lees ook zijn boeken en je komt erachter dat "The War on Drugs" gewoon gewonnen kunnen worden maar er is een dubbele agenda wat gerund word door de geheime dienst. Erg tegenstrijdig als je kijkt wat men naar de media uitbrengt.
Het gaat erom dat het relatief makkelijk is om de illegale drugs een halt toe te brengen en het is puur aan de Amerikaanse regering te danken dat er nog steeds miljoenen valt te verdienen aan drugs.
Lees de boeken van Micheal Levine een ex undercover agent die op een gegeven moment de grootste drugsdealer die verantwoordelijk was voor 90 procent van de cocaïne die Bolivia werd uitgesmokkeld.
Lees over de problemen die Levine ondervonden heeft door zijn ontdekkingen waardoor hij zelf door zijn eigen mensen "DEA" werd gewantrouwd en verguisd.
Ik snap wel dat de war on drugs bestaat doordat er door de machthebbers aan verdiend wordt, en dan bedoel ik met machthebbers niet de politici maar diegenen die de politici gekocht hebben.

Maar ik snap niet hoe die war on drugs ooit gewonnen kan worden, ook niet als dat de bedoeling was geweest. Mensen willen drugs, en dat verandert niet door een verbod. Dan is de vraag of ze daar aan kunnen komen zonder gewelddadige types fors aan hun gewelddadigheid te laten verdienen of niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:15:02 #175
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_104138154
quote:
California's medical marijuana outlets threatened in government crackdown

Obama administration accused of betraying election promises as it gives scores of outlets until Saturday to shut up shop



The Obama administration is heading towards an ugly confrontation with California's medical marijuana dispensaries after the federal government ordered dozens of outlets to close by Saturday or face an immediate crackdown.

Growers and sellers of marijuana for medicinal use say the threats amount to a betrayal of campaign promises made by Obama in 2008, and that they fear a nationwide attempt to destroy the burgeoning industry. Partly encouraged by Obama's campaign messages that he would not use federal force against practitioners complying with state laws, dispensaries have spread over the past two years across 16 states, including Arizona, New Jersey, Delaware and Maine as well as Washington DC, with a combined annual turnover of up to $100bn.

California, which permitted medical marijuana in a referendum in 1996, is by far the leader in the field, with some reports suggesting it has more dispensaries than Starbucks coffee houses. Nobody knows precise figures, given the still murky nature of the business, but there are thought to be more than a million Californians who are registered with doctors for growing and consuming cannabis, and hundreds of thousands more across the country.

The Obama administration has steadily toughened its approach over the past two years, arguing that medical marijuana has become a front for illegal distribution of the drug. This summer it sent out letters to several towns in states across America, including California, which have passed their own independent regulations permitting the medical use of the drug. Prosecutors pointed out that cannabis remained illegal under federal law and warned the municipalities, from Montana to Rhode Island, not to allow cultivation on their land.

Then, on 7 October, federal prosecutors held a press conference in which they announced they were extending their threatened action to landlords who provided rental space to dispensaries, giving them 45 days to send their tenants packing or face the consequences. For many of those outlets, the deadline runs out on Saturday.

"This is a clear case of the federal government overreaching itself," said Morgan Fox of the Washington-based Marijuana Policy Project. "It goes against what Obama said many times in his presidential campaign, so either he has lost control of the Department of Justice or he is betraying his election promises."

It is not known how far the federal authorities intend to go in enforcing their threats; the sight of Swat teams going in to smash dispensaries used at least in part by seriously ill patients may not produce the most sympathetic headlines in the more liberal towns and cities of California. But already the chill has spread, and several outlets are understood to have shut their doors or been evicted by landlords.

Kris Hermes of Americans for Safe Access, ASA, the largest pro-medical marijuana group in the country, said the Obama administration was being substantially more aggressive on this issue than its Bush predecessor. "We are seeing a new vitality in the attacks against medical marijuana and that's extremely troubling. Political will in this country is changing, and its about time the administration caught up with it."

A recent Gallup poll found that for the first time since records began, more than a half of Americans were in favour of legalising all marijuana use.

ASA has filed a lawsuit that accuses the department of justice of violating the 10th amendment of the constitution, which devolves any power not specifically delegated to the federal government to the states.

Further lawsuits have been launched across California pressing for a temporary restraining order on the federal authorities to prevent raids happening after the 45-day time limit is reached.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')