SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar bij PSV was er dus geen sprake van staatssteun.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:52 schreef Techno het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ben tegen elke vorm van staatssteun bij welke voetbalclub dan ook.
PSV had geldnoodquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:54 schreef Kluts het volgende:
[..]
Maar bij PSV was er dus geen sprake van staatssteun.
Mja, geef mij maar Feyenoord supporters.... Die steunen hun club tenminste ook in slechte tijden.... Bij Ajax publiek lopen de eerste al weg naar de auto zodra ze een doelpunt tegen krijgen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:53 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat mag misschien wel zo zijn en ik denk dat dat voor zowel Ajax als Feyenoord geldt, dat zijn wel een ander slag supporters dan de gemiddelde PSV-supporter. En dan in de positieve zin van het woord.
Ach, de hele voetbalwereld is verneukt..... Barcelona en Madrid hebben miljoenen maar dan ook miljoenen schuld.... en het mag allemaal maar doen en laten....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
PSV had geldnoodBen benieuwd hoe lang het duurt voor ze failliet gaan.
Uhuhquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
vreemd genoeg is dat dan ook niet een Ajax stadion maar een groot evenementencomplex waar Ajax toevallig ook weleens een potje speelt
Ja, dat is echt zo vreemd he... Geen enkel bedrijf die dat zou kunnen verkopen, maar met voetbal mag hetquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:57 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach, de hele voetbalwereld is verneukt..... Barcelona en Madrid hebben miljoenen maar dan ook miljoenen schuld.... en het mag allemaal maar doen en laten....
Van mij mag dat hele voetbal failliet gaan....
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, geef mij maar Feyenoord supporters.... Die steunen hun club tenminste ook in slechte tijden.... Bij Ajax publiek lopen de eerste al weg naar de auto zodra ze een doelpunt tegen krijgen...
Dat was zodat ze Theo konden kopenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Uhuh![]()
Dat stadion is gebouwd met Ajax als hoofdhuurder, niet voor Sensation of de Amsterdam Admirals hoor.Dat is alleen maar mooi meegenomen voor de gemeente en de andere eigenaren. Blijkbaar ging het zo goed dat Ajax er vorig jaar een huurverlaging door heeft gekregen.
Ach, in de bankenwereld mag het ook....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat is echt zo vreemd he... Geen enkel bedrijf die dat zou kunnen verkopen, maar met voetbal mag het
Das niet helemaal eerlijk, Ajax rekent alle seizoenskaarthouders als aanwezig, ook al zijn ze er nietquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef rival het volgende:
[..]
seizoen toeschouwers hoogste gemiddelde totaal gem.
2010-2011 5.88 M 19.2 k Ajax 47.3 k
2009-2010 5.97 M 19.5 k Ajax 48.7 k
2008-2009 6.05 M 19.8 k Ajax 49.0 k
2007-2008 5.74 M 18.7 k Ajax 49.2 k
2006-2007 5.51 M 18.0 k Ajax 48.3 k
2005-2006 5.12 M 16.7 k Ajax 45.7 k
2004-2005 4.96 M 16.2 k Ajax 47.6 k
2003-2004 4.87 M 15.9 k Ajax 48.9 k
2002-2003 4.98 M 16.3 k Ajax 47.6 k
2001-2002 4.76 M 15.6 k Feyenoord 39.
2000-2001 4.72 M 15.4 k Feyenoord 37.
Ook niet, hoewel daar meer voor te zeggen... de economie ligt iig niet op zijn gat als PSV ter ziele zou gegaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Alleen voetbalclubs? Of moeten zielige banken/boeren/bouwvakkers/whatever wel 'gered' worden?
niet want de gemeente heeft de grond overgenomen, en ze hebben wel gecasht met oa de verkoop van afellay en dzsudzsak.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
PSV had geldnoodBen benieuwd hoe lang het duurt voor ze failliet gaan.
Oke, hoe moet ik dit in godsnaam lezen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef rival het volgende:
[..]
Ja, naar binnen gaan met je kaartje en dan na 5 minuten weer weg gaan, dan tel je evengoed mee in die totalen hoor....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef rival het volgende:
[..]
bijna elk bedrijf heeft "schulden" maar hebben dat liggen in de vorm van "voorraad/producten" waaarom zou een club dat niet mogen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat is echt zo vreemd he... Geen enkel bedrijf die dat zou kunnen verkopen, maar met voetbal mag het
Welk bedrijf heeft miljoenenschulden dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:01 schreef rival het volgende:
[..]
bijna elk bedrijf heeft "schulden" maar hebben dat liggen in de vorm van "voorraad/producten" waaarom zou een club dat niet mogen?
Als er een paar boeren failliet gaan ook niet, als er een paar banken failliet gaan ook niet, en als er wat bouwbedrijven omvallen ook niet, toch zijn het vooral die 3 sectoren waar miljarden aan subsidies, compensaties, kortingen en orders naar toe gaanquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:00 schreef Techno het volgende:
[..]
Ook niet, hoewel daar meer voor te zeggen... de economie ligt iig niet op zijn gat als PSV ter ziele zou gegaan.
Kom op zeg, het is toch algemeen bekend dat voetbalclubs totaal niet realistisch zijn als het om financiėn gaat. In het bedrijfsleven was zo'n club allang falliet geweest, maar omdat het om voetbal gaat is het anders.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:01 schreef rival het volgende:
[..]
bijna elk bedrijf heeft "schulden" maar hebben dat liggen in de vorm van "voorraad/producten" waaarom zou een club dat niet mogen?
Barpoes!quote:
Endemolquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Welk bedrijf heeft miljoenenschulden dan?
Dat komt omdat de overheid zoveel geld overal wegjat, dat iedereen spontaan failliet zou gaan als er niet ergens een potje is om ze overeind te houdenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar goed, de hele maatschappij hangt van overheidssteun aan elkaar. Bedrijven en burgers krijgen van alle kanten de kortingen, subsidies, orders, projecten en whatnot toegestopt.
Je moet gewoon zorgen dat je in de hoek zit waar je het meeste profiteert.
sssshhtttttquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das niet helemaal eerlijk, Ajax rekent alle seizoenskaarthouders als aanwezig, ook al zijn ze er niet.
eneuhmm... wij hebben al slechte tijden sinds 2004... volgens jou lopen "we" dan weg..... maar 7 jaar later toch nog de meeste seizoenskaarten...... feit.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, naar binnen gaan met je kaartje en dan na 5 minuten weer weg gaan, dan tel je evengoed mee in die totalen hoor....
En sowieso, Ajax rekent standaard de seizoenskaarthouders mee, ook al zitten ze er niet
Ja en? Dat je een seizoenskaart hebt wil niet zeggen dat je elke wedstrijd braaf heen gaatquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:02 schreef rival het volgende:
[..]
sssshhttttt![]()
[..]
eneuhmm... wij hebben al slechte tijden sinds 2004... volgens jou lopen "we" dan weg..... maar 7 jaar later toch nog de meeste seizoenskaarten...... feit.
Zo'n beetje elk groot bedrijf met miljoenenomzetten?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Welk bedrijf heeft miljoenenschulden dan?
Gelukkig snapt Kluts wel wat ik probeer te zeggen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:02 schreef Kluts het volgende:
[..]
Kom op zeg, het is toch algemeen bekend dat voetbalclubs totaal niet realistisch zijn als het om financiėn gaat. In het bedrijfsleven was zo'n club allang falliet geweest, maar omdat het om voetbal gaat is het anders.
Je slaat de spijker op zijn kop eigenlijk, het is gewoon geld rondpompen en herverdelen in veel gevallen. Maar heel weinig van al die zut maakt van Nederland een betere maatschappij.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat komt omdat de overheid zoveel geld overal wegjat, dat iedereen spontaan failliet zou gaan als er niet ergens een potje is om ze overeind te houden
dat ontken ik niet. maar dat neemt niet weg dat wat ik net zeg haar post onderuit haaltquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:02 schreef Kluts het volgende:
[..]
Kom op zeg, het is toch algemeen bekend dat voetbalclubs totaal niet realistisch zijn als het om financiėn gaat. In het bedrijfsleven was zo'n club allang falliet geweest, maar omdat het om voetbal gaat is het anders.
Maar die draaien vaak ook winst. Volgens mij heeft Real al jaren geen winst meer gedraaid?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk groot bedrijf met miljoenenomzetten?
Het sloeg al nergens op dat Engelaar meer dan 1 miljoen per seizoen krijgt...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:05 schreef HeatWave het volgende:
Oh, dat voetbal kapot gaat door geld klopt, salarissen van 400.000 in de week slaat natuurlijk nergens op.
En dat is dus onzin... als banken omvallen heb je wel degelijk een economisch probleem.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als er een paar boeren failliet gaan ook niet, als er een paar banken failliet gaan ook niet, en als er wat bouwbedrijven omvallen ook niet, toch zijn het vooral die 3 sectoren waar miljarden aan subsidies, compensaties, kortingen en orders naar toe gaan
Nee, jij doet gewoon flauw. Je snapt heel goed wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:05 schreef rival het volgende:
[..]
dat ontken ik niet. maar dat neemt niet weg dat wat ik net zeg haar post onderuit haalt
Dat ben ik totaal niet met je eens dan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:05 schreef rival het volgende:
[..]
dat ontken ik niet. maar dat neemt niet weg dat wat ik net zeg haar post onderuit haalt
Zoals Microsoft? Apple? Oracle?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo'n beetje elk groot bedrijf met miljoenenomzetten?
Ach, voor de zuivering van het geldsysteem zou dat niet eens zo erg zijn....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:06 schreef Techno het volgende:
[..]
En dat is dus onzin... als banken omvallen heb je wel degelijk een economisch probleem.
en dus vallen die niet om want de overheid zal altijd steun verlenen. te groot om om te vallen zonder verregaande gevolgen. banken kunnen daardoor ook meer risico nemen want ze worden toch wel gered als het fout gaat.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:06 schreef Techno het volgende:
[..]
En dat is dus onzin... als banken omvallen heb je wel degelijk een economisch probleem.
Natuurlijk, maar het hebben van schulden is in principe niet zo'n probleem. Het wordt pas een probleem als je meer schuld hebt dan je bezittingen hebt. En zelfs dan is er nog geen direct probleem, dat ontstaat pas als je niet meer aan je betalingsverplichtingen kan doen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar die draaien vaak ook winst. Volgens mij heeft Real al jaren geen winst meer gedraaid?
Maar nu doe jij ook gewoon flauw. Want ook jij snapt best wat ik probeer te zeggen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het hebben van schulden is in principe niet zo'n probleem. Het wordt pas een probleem als je meer schuld hebt dan je bezittingen hebt. En zelfs dan is er nog geen direct probleem, dat ontstaat pas als je niet meer aan je betalingsverplichtingen kan doen.
En nee, voetbalclubs zijn over het algemeen geen bedrijven die structureel winst maken
En precies dit is een goed voorbeeld van waarom het bij voetbalclubs misgaat. Daar zitten mannen die hun emotie voor de club teveel laten meespelen, mensen die ooit goed konden voetballen, maar geen verstand van zaken hebben, of mannen die uit het bedrijfsleven komen maar niet weten hoe de voetbalwereld werkt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar nu doe jij ook gewoon flauw. Want ook jij snapt best wat ik probeer te zeggen.
Je hebt altijd een economisch probleem als er een bedrijf failliet gaat... De vraag is hoe groot die problemen zijn. En daarom hebben we DSB bank wel laten vallen en de grote jongens niet, die waren zo groot dat ze niet zonder zeer ernstige gevolgen om konden vallen. Maar dat verandert niks aan het principe.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:06 schreef Techno het volgende:
[..]
Ach, dan redt je die 5 dagen tenminste in 2 dagenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:09 schreef missbehavin het volgende:
Verdorie jongens, door jullie saaie voetbalpraat zit ik gewoon te werken
Krijg je misschien een keer niet op je flikker van je baas.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:09 schreef missbehavin het volgende:
Verdorie jongens, door jullie saaie voetbalpraat zit ik gewoon te werken
nee nu wel, nu ik heb gelezen wat je bedoelde..... net had ik alleen je post gelezen en gaf ik daar mijn antwoord opquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, jij doet gewoon flauw. Je snapt heel goed wat ik bedoel.
Ach, DSB had niet eens een bankvergunning mogen krijgen....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je hebt altijd een economisch probleem als er een bedrijf failliet gaat... De vraag is hoe groot die problemen zijn. En daarom hebben we DSB bank wel laten vallen en de grote jongens niet, die waren zo groot dat ze niet zonder zeer ernstige gevolgen om konden vallen. Maar dat verandert niks aan het principe.
Ja, ik denk ook dat dat het probleem is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
En precies dit is een goed voorbeeld van waarom het bij voetbalclubs misgaat. Daar zitten mannen die hun emotie voor de club teveel laten meespelen, mensen die ooit goed konden voetballen, maar geen verstand van zaken hebben, of mannen die uit het bedrijfsleven komen maar niet weten hoe de voetbalwereld werkt.
Flauw doen tegen jou?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar nu doe jij ook gewoon flauw. Want ook jij snapt best wat ik probeer te zeggen.
"gewoon te werken"quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Krijg je misschien een keer niet op je flikker van je baas.
Waarom?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Flauw doen tegen jou?Ik zou niet durven!
![]()
Ik ben het met je eens hoor, ik wilde alleen wat extra nuances aanbrengen
Typisch dan, dat Kluts het wel meteen doorhadquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef rival het volgende:
[..]
nee nu wel, nu ik heb gelezen wat je bedoelde..... net had ik alleen je post gelezen en gaf ik daar mijn antwoord op
Nuances, je zit hier op FOK! man.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Flauw doen tegen jou?Ik zou niet durven!
![]()
Ik ben het met je eens hoor, ik wilde alleen wat extra nuances aanbrengen
En dan zijn vrouwen niet goed in managementfuncties omdat ze teveel op gevoel doen, uhu.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat dat het probleem is.
Die is er nu niet meer, kon ik eindelijk even een rustmomentje inbouwen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Krijg je misschien een keer niet op je flikker van je baas.
Ik zie de ironiequote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
En dan zijn vrouwen niet goed in managementfuncties omdat ze teveel op gevoel doen, uhu.
Je hebt je fles wodka uit de la gepakt?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:12 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Die is er nu niet meer, kon ik eindelijk even een rustmomentje inbouwen.
ik zet gewoon een feit neer.... niks meer niks minder..... bedrijven hebben nou eenmaal schuld.... bij de blokker ligt dat "geld" in de schappen en bij een club staat dat "geld" op het veld....quote:
En andere banken hadden nooit zo groot moeten worden... Het is wel gebeurd en daar betalen we met zijn allen heel wat meer voor dan we ooit aan andere bedrijfstakken hebben uitgegevenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach, DSB had niet eens een bankvergunning mogen krijgen....
quote:
Ik zie het.quote:
Zelfs ik drink niet tijdens mijn werkquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:13 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je hebt je fles wodka uit de la gepakt?
dat is wat vrouwen "logica" noemenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Typisch dan, dat Kluts het wel meteen doorhad
Een land gaat niet failliet als een voetbalclub failliet gaat. Daarbij is staatssteun aan voetbalclubs verbotenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En andere banken hadden nooit zo groot moeten worden... Het is wel gebeurd en daar betalen we met zijn allen heel wat meer voor dan we ooit aan andere bedrijfstakken hebben uitgegeven.
Maar goed, omdat iedereen wel beseft dat de malaise ook hun getroffen zou hebben bij het laten instorten van het financiėle systeem is staatssteun aan de banken 'wel done' maar staatssteun (in wat voor verkapte vorm dan ook) aan voetbalclubs niet.
Daar bestond een woord voor geloof ik.... Hypocriet ofzo?
Tja, in sommige gevallen kan ik steun vanuit de overheid wel begrijpen.... Als een club als PSV weg zou vallen, dan heeft dat directe gevolgen voor de locale economie... En de locale economie brengt juist weer extra geld in het laadje van de gemeente....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En andere banken hadden nooit zo groot moeten worden... Het is wel gebeurd en daar betalen we met zijn allen heel wat meer voor dan we ooit aan andere bedrijfstakken hebben uitgegeven.
Maar goed, omdat iedereen wel beseft dat de malaise ook hun getroffen zou hebben bij het laten instorten van het financiėle systeem is staatssteun aan de banken 'wel done' maar staatssteun (in wat voor verkapte vorm dan ook) aan voetbalclubs niet.
Daar bestond een woord voor geloof ik.... Hypocriet ofzo?
Nee, jij hebt gewoon niet goed opgelet waarschijnlijk.quote:
Ja, maar je werkte nu toch niet, je had een rust momentjequote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:15 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Zelfs ik drink niet tijdens mijn werk
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, jij hebt gewoon niet goed opgelet waarschijnlijk.
ik lees wat er staat > logicaquote:
Dan las je gewoon niet goed wat er stond. Of wij niet. Nu snap ik het niet meer.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:18 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
ik lees wat er staat > logica
jullie lezen wat je denkt dat de poster zal bedoelen > vrouwenlogica
Daarom snappen we elkaar vaak niet
Nee, terwijl dat soms best nodig isquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:19 schreef Techno het volgende:
[..]
Die "gezellige" baas van je geeft natuurlijk nooit een borrel...
Dat zeg ik: het heeft met schaal te maken, maar het principe is precies hetzelfde. Bedrijven maken er een puinhoop van, belastingbetaler mag de rekening betalen. Gelukkig is die rekening bij voetbalclubs veel kleiner dan bij banken.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een land gaat niet failliet als een voetbalclub failliet gaat. Daarbij is staatssteun aan voetbalclubs verboten
Met die kansloze voor- en nabeschouwingen... alsof dat nog iets aan de uitslag gaat veranderen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:18 schreef Kluts het volgende:
Ik lach me ook altijd kapot om programma's als VI of Studio Sport. Dan zeggen ze dat vrouwen dom kunnen lullen, maar er wordt nergens zoveel dom geluld als in de voetbalwereld.![]()
Wat het overigens niet minder vermakelijk maakt trouwens.
Brusselquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zeg ik: het heeft met schaal te maken, maar het principe is precies hetzelfde. Bedrijven maken er een puinhoop van, belastingbetaler mag de rekening betalen. Gelukkig is die rekening bij voetbalclubs veel kleiner dan bij banken.![]()
En staatssteun is verboden ja. Daarom moet het altijd via ingewikkelde constructies zodat Brussel er niks tegen kan doen. Juridisch geneuzel.
Ik vraag me af of het totale kosten/batenplaatje voor de gemeente Eindhoven positief uitvalt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, in sommige gevallen kan ik steun vanuit de overheid wel begrijpen.... Als een club als PSV weg zou vallen, dan heeft dat directe gevolgen voor de locale economie... En de locale economie brengt juist weer extra geld in het laadje van de gemeente....
Dus dat soort dingen moeten ook meegewogen worden..
+1quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:20 schreef Spezza19 het volgende:
BrusselOok zo'n duur gedrocht wat wel afgeschaft mag worden.....
Ik vind dat niet precies hetzelfde... Als de grootste bank van Amerika instort, heeft de wereld daar meer last van dan wanneer Real Madrid failliet gaat.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zeg ik: het heeft met schaal te maken, maar het principe is precies hetzelfde. Bedrijven maken er een puinhoop van, belastingbetaler mag de rekening betalen. Gelukkig is die rekening bij voetbalclubs veel kleiner dan bij banken.![]()
En staatssteun is verboden ja. Daarom moet het altijd via ingewikkelde constructies zodat Brussel er niks tegen kan doen. Juridisch geneuzel.
Gemeentes verdienen alleen al aan BTW genoeg aan clubs hoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:20 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het totale kosten/batenplaatje voor de gemeente Eindhoven positief uitvalt.
Nou, idd!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
BrusselOok zo'n duur gedrocht wat wel afgeschaft mag worden.....
dat banken zoveel risico hebben genomen en nog steeds nemen is geen noodzaak maar pure zelfverrijking hoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind dat niet precies hetzelfde... Als de grootste bank van Amerika instort, heeft de wereld daar meer last van dan wanneer Real Madrid failliet gaat.
Voetbal is vermaak, de bank is noodzaak.
Naamsbekendheid, horeca....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:20 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het totale kosten/batenplaatje voor de gemeente Eindhoven positief uitvalt.
De bank overeind houden is echt wel noodzaakquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:21 schreef dawg het volgende:
[..]
dat banken zoveel risico hebben genomen en nog steeds nemen is geen noodzaak maar pure zelfverrijking hoor.
Ik ben ook niet tegen overheidshulp in alle situaties, maar ik vind het wel altijd zuur als wanbeleid beloond wordt. Zoals dat doorgaans bij voetbalclubs en dus ook bij de banken gebeurd is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, in sommige gevallen kan ik steun vanuit de overheid wel begrijpen.... Als een club als PSV weg zou vallen, dan heeft dat directe gevolgen voor de locale economie... En de locale economie brengt juist weer extra geld in het laadje van de gemeente....
Dus dat soort dingen moeten ook meegewogen worden..
Dat zegt hij ook nietquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
De bank overeind houden is echt wel noodzaak
Ja, met altijd eeuwige dooddoeners als "ja, het ging de hele wedstrijd goed, maar die bal moet wél tussen die palen belandden he?".quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:20 schreef Techno het volgende:
[..]
Met die kansloze voor- en nabeschouwingen... alsof dat nog iets aan de uitslag gaat veranderen.
Sinds wanneer vangen gemeentes BTW?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:
Gemeentes verdienen alleen al aan BTW genoeg aan clubs hoor.
klopt. maar banken hebben veel te veel macht voor een private onderneming. daardoor kunnen ze onaanvaardbare risico's blijven nemen en dat is absoluut geen noodzaak maar hebberigheid en honger naar nog meer macht.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
De bank overeind houden is echt wel noodzaak
Dat staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:23 schreef dawg het volgende:
[..]
klopt. maar banken hebben veel te veel macht voor een private onderneming. daardoor kunnen ze onaanvaardbare risico's blijven nemen en dat is absoluut geen noodzaak maar hebberigheid en honger naar nog meer macht.
de gehele gemeente, dus alle bedrijven bij elkaar, de gemeente, de politie, etc. etc.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gemeentes verdienen alleen al aan BTW genoeg aan clubs hoor.
Eens!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen overheidshulp in alle situaties, maar ik vind het wel altijd zuur als wanbeleid beloond wordt. Zoals dat doorgaans bij voetbalclubs en dus ook bij de banken gebeurd is.
Ook zo'n compensatiefonds voor boeren getroffen door de EHEC-bacterie vind ik al te ver gaan, dat is gewoon ondernemersrisico.
Dus gewoon alle subsidies en noem maar op afschaffen en een vlaktaks van 5% invoeren?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ben ook niet tegen overheidshulp in alle situaties, maar ik vind het wel altijd zuur als wanbeleid beloond wordt. Zoals dat doorgaans bij voetbalclubs en dus ook bij de banken gebeurd is.
Ook zo'n compensatiefonds voor boeren getroffen door de EHEC-bacterie vind ik al te ver gaan, dat is gewoon ondernemersrisico.
Ondernemingsrisico? Duitsland begint te blaten en de hele sector ligt door tegenvallende verkoop op z'n gat... Kan dat geen ondernemingsrisico noemen, dat is puur zwartmakerij door Duitsland.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
politiekosten, schijnt ook 320.000 uur in te gaan voor voetbal, jaarlijks, in Nederland. 2/3 van alle evenementen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Naamsbekendheid, horeca....
Via PSV verdienen ze daar genoeg mee....
leg mij dan eens uit wat het belang van zulke risicovolle 'investeringen' is? meer geld creeeren, maar op basis van wat? schuld, zoals het nu is, en zoals ik al zei dient dat geen algemeen belang maar een eigenbelang. significant verschil.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat staat buiten kijf.Maar dat was de discussie niet. Het belang van die banken wel.
Oeh, Techno for presidentquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:25 schreef Techno het volgende:
[..]
Dus gewoon alle subsidies en noem maar op afschaffen en een vlaktaks van 5% invoeren?
* Spezza19 is ook voorstander van politie inzet te laten betalen door de clubs.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
politiekosten, schijnt ook 320.000 uur in te gaan voor voetbal, jaarlijks, in Nederland. 2/3 van alle evenementen.
Die investeringen zijn niet van belang, het niet laten klappen van die banken WEL.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:25 schreef dawg het volgende:
[..]
leg mij dan eens uit wat het belang van zulke risicovolle 'investeringen' is? meer geld creeeren, maar op basis van wat? schuld, zoals het nu is, en zoals ik al zei is dient dat geen algemeen belang maar een eigenbelang. significant verschil.
En uiteindelijk heb ik er te weinig vanquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Kluts het volgende:
Ach ja, eigenlijk draait alles ook gewoon om geld.
Geld, macht en status.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Kluts het volgende:
Ach ja, eigenlijk draait alles ook gewoon om geld.
misschien juist wel. dit is een pervers systeem waar slechts een paar procent van de bevolking van profiteert, de rest kan het oplossen als de genomen risico's 'verkeerd ingeschat zijn'.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die investeringen zijn niet van belang, het niet laten klappen van die banken WEL.
Daarom zeg ik ook dat het principe hetzelfde is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind dat niet precies hetzelfde... Als de grootste bank van Amerika instort, heeft de wereld daar meer last van dan wanneer Real Madrid failliet gaat.
Voetbal is wel degelijk ook van economische invloed, kampioenschappen blijken de economie van steden en landen te stimuleren. Dus ook daar moet ik weer enige nuance aanbrengenquote:Voetbal is vermaak, de bank is noodzaak.
Ach zijn zoveel kromme dingen op te noemen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Eens!
Maar daarom zeg ik, er moet ook gekeken worden naar wat er gebeurd als de overheid niet ingrijpt...
Zelf ben ik eerder geneigd om te zeggen; jammer dan.
Ik bedoel, als Royco z'n kroeg en telefoonzaak failliet gaan, dan zal de gemeente hem ook niet te hulp schieten. Maar stel dat daar een groot FC Beneden-Leeuwen had gezeten die in de eredivisie had gespeeld, dan hadden zij dat wel gekregen. En dat is hypocriet, want een kroeg heeft het publiek meer belang bij dan voetbal.
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Een failliete bank heeft veel meer impact dan een failliete voetbalclub. Dat bedoel ik. Daarom is het wenselijk de bank overeind te houden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef dawg het volgende:
[..]
misschien juist wel. dit is een pervers systeem waar slechts een paar procent van de bevolking van profiteert, de rest kan het oplossen als de genomen risico's 'verkeerd ingeschat zijn'.
Wat een leuk systeemquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat het principe hetzelfde is.
[..]
Voetbal is wel degelijk ook van economische invloed, kampioenschappen blijken de economie van steden en landen te stimuleren. Dus ook daar moet ik weer enige nuance aanbrengen![]()
En er zijn ook systemen denkbaar zonder banken, of iig zo drastisch anders dat je het vergeleken bij het huidige systeem geen 'banken' meer zou noemen. Uiteindelijk zijn het allemaal keuzes die door de politiek gemaakt moeten worden en daarmee indirect door de kiezer. En de gemiddelde kiezer in Eindhoven wil dat PSV geld krijgt, en de gemiddelde kiezer in Madrid wil dat Real niet failliet gaat, dus werd het trainingscomplex voor 1 miljard verkocht en kocht Madrid voor 1 euro een andere lap grond.
Ja maar als banken niet zulke risico's hadden genomen en nog steeds nemen, dan hadden ze niet een steun nodig gehadquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die investeringen zijn niet van belang, het niet laten klappen van die banken WEL.
Dat is weer een andere discussie.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:30 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja maar als banken niet zulke risico's hadden genomen en nog steeds nemen, dan hadden ze niet een steun nodig gehad
Dat laten we toch zelf al veel te lang toe? Wereldwijd geven mensen geld uit wat er niet is, iedereen moet en wil alles hebben, en dan achteraf lopen we te janken op de banken. Zelf zijn we net zo erg.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:30 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja maar als banken niet zulke risico's hadden genomen en nog steeds nemen, dan hadden ze niet een steun nodig gehad
Uhm nee want dat is waar dawg het over had. De zelfverrijking van bankenquote:
Dan waren ze overgenomen door banken die die risico´s wel namen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:30 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
dat valt dus nog maar te bezien, op de langere termijn. volgens mij begrijp je niet wat ik zegquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Een failliete bank heeft veel meer impact dan een failliete voetbalclub. Dat bedoel ik. Daarom is het wenselijk de bank overeind te houden.
het is allemaal de schuld van Applequote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat laten we toch zelf al veel te lang toe? Wereldwijd geven mensen geld uit wat er niet is, iedereen moet en wil alles hebben, en dan achteraf lopen we te janken op de banken. Zelf zijn we net zo erg.
Als je een vlaktaks in wilt voeren zal die significant hoger moeten liggen dan 5% vrees ikquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:25 schreef Techno het volgende:
[..]
Dus gewoon alle subsidies en noem maar op afschaffen en een vlaktaks van 5% invoeren?
Dat valt voor mij onder ondernemersrisico. Moet je General Motors ook gaan steunen omdat hun Hummers zijn 'zwartgemaakt' als milieuveruilers? Of moet GM gewoon zorgen dat ze andere producten maken die wél verkopen? Dat soort dingen moet je gewoon aan de markt overlaten imho.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ondernemingsrisico? Duitsland begint te blaten en de hele sector ligt door tegenvallende verkoop op z'n gat... Kan dat geen ondernemingsrisico noemen, dat is puur zwartmakerij door Duitsland.
Tja dat is hoe de huidige maatschappij is inderdaad. Erg treurig. Dat zeker.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat laten we toch zelf al veel te lang toe? Wereldwijd geven mensen geld uit wat er niet is, iedereen moet en wil alles hebben, en dan achteraf lopen we te janken op de banken. Zelf zijn we net zo erg.
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is allemaal de schuld van Apple.
Ja. En een club moet daarom gewoon failliet gaan, net als ieder ander bedrijf. En niet met staatssteun overeind worden gehouden. Dat gaat Jan met de Korte Achternaam ook niet lukken, dus waarom een voetbalclub wel?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef dawg het volgende:
[..]
dat valt dus nog maar te bezien, op de langere termijn. volgens mij begrijp je niet wat ik zeg
die voetbalclubs gaan niet voor niets stuk voor stuk bij de gemeente/overheid aankloppen. ook daar werd te makkelijk met te veel geld gesmeten als het om investeringen (spelers/salarissen) giaat
Ja ik moet wel 4x per jaar op vakantie, en een A4, en een 50" plasma en en en...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef Kluts het volgende:
RBC Roozendaal is laatst falliet gegaan. Het gebeurd wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja. En een club moet daarom gewoon failliet gaan, net als ieder ander bedrijf. En niet met staatssteun overeind worden gehouden. Dat gaat Jan met de Korte Achternaam ook niet lukken, dus waarom een voetbalclub wel?
Ja, maar dat is echt een schijntje van wat de overheid verdient aan het voetbal.....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
politiekosten, schijnt ook 320.000 uur in te gaan voor voetbal, jaarlijks, in Nederland. 2/3 van alle evenementen.
Gelukkig heb je als boer ook zo makkelijk de mogelijkheid over te schakelen naar andere productenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je een vlaktaks in wilt voeren zal die significant hoger moeten liggen dan 5% vrees ik. Maar je moet idd zo min mogelijk geld rondpompen wmb.
[..]
Dat valt voor mij onder ondernemersrisico. Moet je General Motors ook gaan steunen omdat hun Hummers zijn 'zwartgemaakt' als milieuveruilers? Of moet GM gewoon zorgen dat ze andere producten maken die wél verkopen? Dat soort dingen moet je gewoon aan de markt overlaten imho.
Oh, kijk aanquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:33 schreef Kluts het volgende:
[..]
RBC Roozendaal is laatst falliet gegaan. Het gebeurd wel.
Prestige projectjes he? Grote voetbalclubs, exclusieve metrolijn, het hoort bij je uitstraling als meetellende grote stad.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef dawg het volgende:
[..]
dat valt dus nog maar te bezien, op de langere termijn. volgens mij begrijp je niet wat ik zeg
die voetbalclubs gaan niet voor niets stuk voor stuk bij de gemeente/overheid aankloppen. ook daar werd te makkelijk met te veel geld gesmeten als het om investeringen (spelers/salarissen) gaat
Precies. Elke idioot kan bedenken dat dat niet eeuwig werkt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:33 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja ik moet wel 4x per jaar op vakantie, en een A4, en een 50" plasma en en en...
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja. En een club moet daarom gewoon failliet gaan, net als ieder ander bedrijf. En niet met staatssteun overeind worden gehouden. Dat gaat Jan met de Korte Achternaam ook niet lukken, dus waarom een voetbalclub wel?
precies. dus eigenlijk zou dat ook goed zijn in de bankenwereld. als ze het verneuken moeten ze zelf op de blaren zitten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
+1quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:33 schreef HeatWave het volgende:
De muziekindustrie mag idd van mij ook gewoon kapot, die houden ook vast aan hun businessmodel uit 1980, ipv je aan te passen aan de veranderende markt gooi je er miljoenen tegenaan om kopieren tegen te gaan. Je kan ook eens proberen een wel werkend alternatief te verzinnen natuurlijk.
Ja, we hebben er allemaal op meegelift. Zelfs als je zelf nooit iets op afbetaling hebt gekocht, nooit rood hebt gestaan en geen cent aan hypotheek in je koophuis hebt zitten heb je indirect nog geprofiteerd van de economische groei die gecreėerd werd door dat geld uit te geven. Dat is correct.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef Kluts het volgende:
[..]
Idd. If you can't beat them, join them.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:33 schreef HeatWave het volgende:
De muziekindustrie mag idd van mij ook gewoon kapot, die houden ook vast aan hun businessmodel uit 1980, ipv je aan te passen aan de veranderende markt gooi je er miljoenen tegenaan om kopieren tegen te gaan. Je kan ook eens proberen een wel werkend alternatief te verzinnen natuurlijk.
Dat is in de UK nog veel erger, een gewone betaalrekening krijg je bijna niet, alles is met krediet etc...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:34 schreef Kluts het volgende:
[..]
Precies. Elke idioot kan bedenken dat dat niet eeuwig werkt.
Van jongs af aan wordt je doodgegooid met aanbiedingen of je rood wil staan, creditcards wil, noem maar op. Allemaal om loze meuk te bekostigen waar men best zonder kan.
En dat kįn dus gewoon niet... Dat is mijn punt. Je kan een grote bank niet failliet laten gaan, dat heeft gigantische economische gevolgen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:34 schreef dawg het volgende:
[..]
precies. dus eigenlijk zou dat ook goed zijn in de bankenwereld. als ze het verneuken moeten ze zelf op de blaren zitten.
Ik heb geen creditcard... Puur uit lijfsbehoudquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:34 schreef Kluts het volgende:
[..]
Precies. Elke idioot kan bedenken dat dat niet eeuwig werkt.
Van jongs af aan wordt je doodgegooid met aanbiedingen of je rood wil staan, creditcards wil, noem maar op. Allemaal om loze meuk te bekostigen waar men best zonder kan.
Van spiraaltjes naar voetbal naar de economische crisis.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:35 schreef HeatWave het volgende:
Tering, wat een volwassen discussie, waar zijn de Singles heen?.
Is het alweer tijd om het over tieten te hebben?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:35 schreef HeatWave het volgende:
Een bank die falliet gaat betekent ook dat al het krediet wat ze wel uit hebben staan komt te vervallen. Heeft een sneeuwbaleffect tot gevolg.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
En dat kįn dus gewoon niet... Dat is mijn punt. Je kan een grote bank niet failliet laten gaan, dat heeft gigantische economische gevolgen.
En met een voetbalclub is dat niet zo.
Ja en?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
En dat kįn dus gewoon niet... Dat is mijn punt. Je kan een grote bank niet failliet laten gaan, dat heeft gigantische economische gevolgen.
En bier?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:36 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Is het alweer tijd om het over tieten te hebben?
Jij mag dan failliet willen gaan, ik wil dat nietquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:36 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja en?
Het zou niet eens zo gek zijn als mensen weer eens met beide benen op de grond komen te staan ipv in hun materialistische wereld te leven....
zucht. dat snap ik. maar het is misschien de enige manier om het economisch systeem duurzaam te veranderen. de schuldenberg wordt alsmaar groter, zelfs rentes van staten kunnen niet afbetaald worden, er wordt geleend om alleen al die rente af te kunnen lossen. dat houdt in dat een economie altijd moet groeien om die schuldenlast te kunnen dragen, en dat is gewoon niet mogelijk op langere termijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heeft GM dat wel dan? Het heeft ook met risicospreiding te maken. Ik zeg niet dat het allemaal heel makkelijk is maar het ķs natuurlijk een eigen keuze om je te focussen op 1 product.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Gelukkig heb je als boer ook zo makkelijk de mogelijkheid over te schakelen naar andere producten
Maar volgens Spezza is dat goed, komen we weer met beide benen op de grond en zo.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een bank die falliet gaat betekent ook dat al het krediet wat ze wel uit hebben staan komt te vervallen. Heeft een sneeuwbaleffect tot gevolg.
Je bedoelt waarschijnlijk 1880, maar verder heb je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Het is wel zo dat het wel eens een goede wake-up call voor velen zou zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij mag dan failliet willen gaan, ik wil dat niet
En waarom niet? Bang dat je dan geen schoenen meer kan kopen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij mag dan failliet willen gaan, ik wil dat niet
Het lijkt mij makkelijker dan opeens heel andere groenten te verbouwen of opeens van varken naar koe over te stappen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heeft GM dat wel dan? Het heeft ook met risicospreiding te maken. Ik zeg niet dat het allemaal heel makkelijk is maar het ķs natuurlijk een eigen keuze om je te focussen op 1 product.
Vroeger deden boeren dat sowieso al vanwege de grond waar je niet langer dan een aantal jaar hetzelfde op kan verbouwen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het lijkt mij makkelijker dan opeens heel andere groenten te verbouwen of opeens van varken naar koe over te stappen.
Ja, dat is het hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:38 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En waarom niet? Bang dat je dan geen schoenen meer kan kopen?
Ik zal het niet meer doen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:35 schreef HeatWave het volgende:
Nu gebeurt dat weinig, schaal is veel en veel groter dan vroeger.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:39 schreef Kluts het volgende:
[..]
Vroeger deden boeren dat sowieso al vanwege de grond waar je niet langer dan een aantal jaar hetzelfde op kan verbouwen.
Ik ben bang dat iedereen dan, ook de mensen die geen leningen hebben uitstaan en de bedrijven die er wel gezond voor staan, mee dóór de grond gaan ipv dat iedereen met beide benen op de grond komt te staan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar volgens Spezza is dat goed, komen we weer met beide benen op de grond en zo.
Ja, dat denk ik dus ook. Maar dat is goed, blijkbaar.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben bang dat iedereen dan, ook de mensen die geen leningen hebben uitstaan en de bedrijven die er wel gezond voor staan, mee dóór de grond gaan ipv dat iedereen met beide benen op de grond komt te staan.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:38 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En waarom niet? Bang dat je dan geen schoenen meer kan kopen?
Een hele nieuwe reeks auto's ontwerpen en in productie nemen? Mwoh.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het lijkt mij makkelijker dan opeens heel andere groenten te verbouwen of opeens van varken naar koe over te stappen.
Ja, maar dat neemt niet weg dat het nu niet meer kan. Ingewikkelder, maar het kan wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nu gebeurt dat weinig, schaal is veel en veel groter dan vroeger.
Nou, een verandering van mentaliteit is zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik dus ook. Maar dat is goed, blijkbaar.
Denk Nokia.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een hele nieuwe reeks auto's ontwerpen en in productie nemen? Mwoh.
Maar specialisatie maakt je gewoon kwetsbaar. Het kan je in goede tijden enorm hoge winsten opleveren maar in slechte tijden kan het je in no-time de nek omdraaien. Basic economics.
Weinig? Alle boeren hier in de polder hebben elk jaar wat anders op het land staan hoor? De boeren bij mijn ouders in de omgeving ook.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nu gebeurt dat weinig, schaal is veel en veel groter dan vroeger.
of je kijkt inside job en je ziet hoe verrot de financiele wereld is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:41 schreef Techno het volgende:
Voor degenen die het boek nog niet kennen: What Has Government Done to Our Money?
Ja, die ken ik. Ook een aanrader.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:42 schreef dawg het volgende:
of je kijkt inside job en je ziet hoe verrot de financiele wereld is.
Dat ben ik met je eensquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:41 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nou, een verandering van mentaliteit is zo gek nog niet.
Is er een andere manier?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eensMaar de banken laten klappen is niet de manier.
Nou nee dus. Tis ook niet voor niets dat de EU Griekenland nu zo steunt. Niet omdat ze zo graag geld weg willen gooien, maar omdat ze weten dat als Griekenland dan echt ten onder gaat, Spanje, Portugal en Ierland daarna zullen volgen. Of Griekenland nu in de EU blijft of niet. Het is allemaal te veel verwoven met elkaar en dat valt niet zomaar ongedaan te maken. Al dit geld dat nu in banken en landen gepompt wordt zijn de zandzakken om de dijkdoorbraak te stoppen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik dus ook. Maar dat is goed, blijkbaar.
Ik behoor duidelijk niet tot die insiders.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:43 schreef Techno het volgende:
[..]
/inside joke
Connecting people, disconnecting families.
Elk jaar wat anders? Hier valt dat mee, de aardappelboeren hebben aardappels, de komkommertelers hebben komkommers. De melkboeren hebben melkkoeien.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Weinig? Alle boeren hier in de polder hebben elk jaar wat anders op het land staan hoor? De boeren bij mijn ouders in de omgeving ook.
Bij nokia is het ook heel erg dat ze gewoon niet meer de kwaliteit leveren die ze vroeger leverde.quote:
Dat mag ik toch hopen. Alles valt weg als de economie instort. Echt alles.quote:
Dat slaat op het personeel dat vaak lange dagen moe(s)t maken en daardoor hun families niet zoveel zagen.quote:
Precies... En daarmee is de burger dus altijd de sjaak.... en hebben overheden de burger altijd in hun macht...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou nee dus. Tis ook niet voor niets dat de EU Griekenland nu zo steunt. Niet omdat ze zo graag geld weg willen gooien, maar omdat ze weten dat als Griekenland dan echt ten onder gaat, Spanje, Portugal en Ierland daarna zullen volgen. Of Griekenland nu in de EU blijft of niet. Het is allemaal te veel verwoven met elkaar en dat valt niet zomaar ongedaan te maken. Al dit geld dat nu in banken en landen gepompt wordt zijn de zandzakken om de dijkdoorbraak te stoppen.
Ja, het is niet dat ik dat niet begrijp ofzo.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat mag ik toch hopen. Alles valt weg als de economie instort. Echt alles.
Misschien moet je FC voor de bedrijfsnaam zettenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij ons zitten we midden in een reorganisatie waar heel veel mensen uiteindelijk bij op straat komen te staan maar ik heb nog geen overheidssteun gezien overigens.
nee, want (ik denk) dat zo'n instorting nodig is om tot het besef te komen dat het huidige monetaire systeem op termijn niet kan werken. als we niks doen stort het over een tijdje toch wel in gok ik.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat mag ik toch hopen. Alles valt weg als de economie instort. Echt alles.
Maar dat punt snap ik wel, daar ben ik het ook mee eens. Mja, mensen zijn gewoon niet zo slim, is geblekenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:46 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, het is niet dat ik dat niet begrijp ofzo.
Mijn punt is meer dat die verrotte manier waarop dingen zijn zoals ze zijn door mentaliteit komt.
En die mentaliteit kan je maar op 1 manier veranderen denk ik. niet dat die manier wenselijk is.
De grond onder het bedrijf verkopenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij ons zitten we midden in een reorganisatie waar heel veel mensen uiteindelijk bij op straat komen te staan maar ik heb nog geen overheidssteun gezien overigens.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Misschien moet je FC voor de bedrijfsnaam zetten
Dit dus...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:47 schreef dawg het volgende:
[..]
nee, want (ik denk) dat zo'n instorting nodig is om tot het besef te komen dat het huidige monetaire systeem op termijn niet kan werken. als we niks doen stort het over een tijdje toch wel in gok ik.
Nee. TENZIJ het allemaal zou klappen en we een andere manier moeten vinden om de boel weer op te bouwen. Mensen zijn heel slim in zich aanpassen, er is nu alleen geen noodzaak.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar dat punt snap ik wel, daar ben ik het ook mee eens. Mja, mensen zijn gewoon niet zo slim, is gebleken
Volgens mij hangt heel de vastgoed al van de meest wazige constructies aan elkaarquote:
Alles valt weg he... Alles. Je geld, de mogelijkheid om eten te kopen, water/gas/electra te betalen, te pinnen, medische zorg te ontvangen. Alles.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:47 schreef dawg het volgende:
[..]
nee, want (ik denk) dat zo'n instorting nodig is om tot het besef te komen dat het huidige monetaire systeem op termijn niet kan werken. als we niks doen stort het over een tijdje toch wel in gok ik.
Daar hoef ik de film niet voor te zien om dat te wetenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:44 schreef dawg het volgende:
[..]
ik vond hem eigenlijk best schokkend. hoe er om wordt gegaan met de gewone burger zijn geld.
Geld is dan niets meer waard. Ruilhandel. Mensen redden zich wel, we zijn nu gewoon verwend dat alles voor ons geregeld wordt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Alles valt weg he... Alles. Je geld, de mogelijkheid om eten te kopen, water/gas/electra te betalen, te pinnen, medische zorg te ontvangen. Alles.
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee. TENZIJ het allemaal zou klappen en we een andere manier moeten vinden om de boel weer op te bouwen. Mensen zijn heel slim in zich aanpassen, er is nu alleen geen noodzaak.
Ik doe het liever 20 jaar met wat minder welvaart(sgroei) toch dan dat ik als bosjesman moet gaan leven.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:48 schreef Spezza19 het volgende:
Maar ik snap niet waar mensen zich zo druk om maken. Indianen in de oerwouden van Brazilie doen het ook prima zonder geld....
Nogmaals, dat zou niet eens zo gek zijn voor de mensheid.... Meteen die 7 miljard mensen terug brengen naar 3 miljard ofzo...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Alles valt weg he... Alles. Je geld, de mogelijkheid om eten te kopen, water/gas/electra te betalen, te pinnen, medische zorg te ontvangen. Alles.
Hit Reset!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:47 schreef dawg het volgende:
[..]
Omdat onze samenleving nu eenmaal daar op ingesteld is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dit dus...
Maar ik snap niet waar mensen zich zo druk om maken. Indianen in de oerwouden van Brazilie doen het ook prima zonder geld....
Maar wij, wij zijn er aan verslaafd, we zien meteen een donkere grauwe periode voor ons als ons geld weg is....
Ah, aap, mouwquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Vooralsnog wil ik niet dat de banken klappen, hoe moet ik anders schoenen kopen, verdorie?
Wat wil je ruilen voor medische zorg dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:49 schreef Kluts het volgende:
[..]
Geld is dan niets meer waard. Ruilhandel. Mensen redden zich wel, we zijn nu gewoon verwend dat alles voor ons geregeld wordt.
nee, blondine, schoenen...quote:
Ja, maar hebben wij internet per se nodig om te overleven? Of dure schoenen? Of andere meuk?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:49 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Omdat onze samenleving nu eenmaal daar op ingesteld is.
Jij kunt niet naar je internetprovider toegaan en ipv te betalen met geld iets ruilen wat jij zelf verbouwd hebt ofzo
Ruilhandelquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Vooralsnog wil ik niet dat de banken klappen, hoe moet ik anders schoenen kopen, verdorie?
Zoveel nog?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat zou niet eens zo gek zijn voor de mensheid.... Meteen die 7 miljard mensen terug brengen naar 3 miljard ofzo...
En dan weer lekker opnieuw beginnen
Oh! Deal!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ruilhandel
"Jij krijgt van mij deze schitterende zelfgemaakte gordeldierleer-sandalen als ik je tieten mag zien, goed?"
1 miljard mag ook....quote:
Zeik, snor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, blondine, schoenen...
Kan je niet lezen ofzo.
He, wie ben jij om te bepalen of ik dure schoenen nodig heb of niet?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:50 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, maar hebben wij internet per se nodig om te overleven? Of dure schoenen? Of andere meuk?
Dat is waar het om gaat.... Mensen denken alleen maar aan geld en materialisme....
Die is er dan toch niet meer? Mensen moeten zichzelf zien te redden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat wil je ruilen voor medische zorg dan?
Ik snap ook dat gezever over opwarming van de aarde niet. Is echt gelul op microniveau.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:51 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
1 miljard mag ook....
Ik heb er geen moeite mee.... ook als dat zou betekenen dat ikzelf of familie en vrienden daardoor wegvallen....
Jij. Wegscherenquote:
Heerlijk, gewoon op een onbewoond eilandje in je eigen onderhoud voorzien. Beetje vissen en zo.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:48 schreef Samzz het volgende:
Internet was maar een voorbeeld.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:50 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, maar hebben wij internet per se nodig om te overleven? Of dure schoenen? Of andere meuk?
Dat is waar het om gaat.... Mensen denken alleen maar aan geld en materialisme....
Lullig als je dood gaat aan een bacterie'tje die met een antibiotica spuitje verholpen is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:52 schreef Kluts het volgende:
[..]
Die is er dan toch niet meer? Mensen moeten zichzelf zien te redden.
Beter nog, mensen worden tenminste niet meer onwijs lang met nutteloze operaties in leven gehouden, als het op is, is het gewoon op.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:52 schreef Q. het volgende:
Goed leesvoer met het oog op onze komende ondergang en zelfs ontopic:
[ afbeelding ]
Net binnen.
wat een onzin. mensen zijn vindingrijk genoeg. en daarbij beweer ik helemaal niet dat geld wegvalt. ik zou eerder denken dat de waarde van geld op een schaars waardevast goed gebaseerd gaat worden. of iig dat als uitgangspunt voor hervorming. geld als schuld gaat gewoon niet werken, maar dat wil niet zeggen dat er allemaal doemscenario's gebeuren als eea instort.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zo lang?quote:
Nee dank je.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:52 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Net binnen.
Ja, dat is dan jammer. Aan de andere kant, je zal waarschijnlijk wel een betere weerstand hebben als je niet overal tegen beschermd wordt van jongs af aan, en je kan een hele hoop middelen uit de natuur halen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Lullig als je dood gaat aan een bacterie'tje die met een antibiotica spuitje verholpen is.
Maar so be it.
Want? Die indianen hebben ook geld? Vroeger hadden we ook geld?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:52 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Internet was maar een voorbeeld.
Om spullen of diensten af te nemen zul je geld moeten hebbe.
Leest dat lekker weg op de wc?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:52 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Net binnen.
Het einde van het huidige monetaire systeem is nog niet eens het grootse probleem, de demografische ontwikkelingen in combinatie met het einde van de beschikbaarheid van overvloedige goedkope grondstoffen gaan ons leven enorm veranderen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:53 schreef dawg het volgende:
[..]
wat een onzin. mensen zijn vindingrijk genoeg. en daarbij beweer ik helemaal niet dat geld wegvalt. ik zou eerder denken dat de waarde van geld op een schaars waardevast goed gebaseerd gaat worden. of iig dat als uitgangspunt voor hervorming. geld als schuld gaat gewoon niet werken, maar dat wil niet zeggen dat er allemaal doemscenario's gebeuren als eea instort.
Dat gingen we vroeger ook... en de mensheid is er nog steeds...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Lullig als je dood gaat aan een bacterie'tje die met een antibiotica spuitje verholpen is.
Maar so be it.
Dat zal voor onze generatie niet meer werken, weerstand opbouwen duurt jaren.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:53 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, dat is dan jammer. Aan de andere kant, je zal waarschijnlijk wel een betere weerstand hebben als je niet overal tegen beschermd wordt van jongs af aan, en je kan een hele hoop middelen uit de natuur halen.
Ja en dat is nu eenmaal veel in onze maatschappij.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Want? Die indianen hebben ook geld? Vroeger hadden we ook geld?
Wij DENKEN dat geld ons alles is... maar echt, geld is net zoveel waard als de waarde die wij er aan geven...
QFT!!!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:54 schreef Kluts het volgende:
Echt, mensen hebben duizenden jaren zonder onze overbodige meuk geleefd, het is toch om je kapot te schamen om te denken dat we het niet zouden redden zonder?
Zet de gemiddelde westerling in een survivalomgeving en ze zijn met een dag dood hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:54 schreef Kluts het volgende:
Echt, mensen hebben duizenden jaren zonder onze overbodige meuk geleefd, het is toch om je kapot te schamen om te denken dat we het niet zouden redden zonder?
Het kan makkelijk maar niemand wil het, niemand wil iets van zn huidige luxe leventje inleveren.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:54 schreef Kluts het volgende:
Ja, maar dat is ook gewoon te erg. Terwijl je volgens mij met gezond verstand en instinct best een eind kan komen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zet de gemiddelde westerling in een survivalomgeving en ze zijn met een dag dood hoor.
Ik leef ook liever op stand dan in de goot. Wie niet?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Het kan makkelijk maar niemand wil het, niemand wil iets van zn huidige luxe leventje inleveren.
Dat kan wel, maar dan zul je moeten beginnen om de nieuwe generatie te leren om te overleven.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:54 schreef Kluts het volgende:
* Spezza19 doet niet aan medicijnen.... mijn lichaam kan dat prima zelfquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:53 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, dat is dan jammer. Aan de andere kant, je zal waarschijnlijk wel een betere weerstand hebben als je niet overal tegen beschermd wordt van jongs af aan, en je kan een hele hoop middelen uit de natuur halen.
Ja, opzich wel. Maar er zijn zoveel mensen die echt helemaal niets weten, alles is voor ze gedaan etc..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ook gewoon te erg. Terwijl je volgens mij met gezond verstand en instinct best een eind kan komen.
misschien stimuleert dat shell en consorten wel om schone duurzame (tesla?) energie versneld uit te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Het einde van het huidige monetaire systeem is nog niet eens het grootse probleem, de demografische ontwikkelingen in combinatie met het einde van de beschikbaarheid van overvloedige goedkope grondstoffen gaan ons leven enorm veranderen.
Leren overleven gaat echt vanzelf.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:56 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dan zul je moeten beginnen om de nieuwe generatie te leren om te overleven.
Zal voor vele van onze huidige generatie een groot probleem worden als ze moeten leren overleven zonder de moderne hulpmiddelen.
Ik denk eigenlijk dat mensen daar veel ingewikkelder over denken dan het eigenlijk is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:56 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dan zul je moeten beginnen om de nieuwe generatie te leren om te overleven.
Zal voor vele van onze huidige generatie een groot probleem worden als ze moeten leren overleven zonder de moderne hulpmiddelen.
Gewoon lekker in de zandbak spelen tussen de kattenkak en peukenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:53 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, je verstand en instinct gebruiken is niet meer nodig tegenwoordig.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, opzich wel. Maar er zijn zoveel mensen die echt helemaal niets weten, alles is voor ze gedaan etc..
The Road is bijvoorbeeld een goede film daar overquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:56 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat mensen daar veel ingewikkelder over denken dan het eigenlijk is.
Leef jij op stand?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik leef ook liever op stand dan in de goot. Wie niet?
Ik kan het wel, ik wil het nietquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:54 schreef Kluts het volgende:
Wie is er niet groot mee geworden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gewoon lekker in de zandbak spelen tussen de kattenkak en peuken
Het zou het leven een stuk simpeler maken.quote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:57 schreef Kluts het volgende:
Ja, je verstand en instinct gebruiken is niet meer nodig tegenwoordig.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:52 schreef Techno het volgende:
Lijkt me heerlijk, gewoon op een onbewoond eilandje in je eigen onderhoud voorzien. Beetje vissen en zo.
Maar ja zelfs dat kan niet zomaar, omdat er altijd wel iemand is die claimt dat het zijn land/grond/vis/whatever is.
Sterker nog, deze wereld is zonder moderne hulpmiddelen (en vooral grondstoffen, denk kunstmest) niet in staat om genoeg voedsel te produceren voor iedereen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:56 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Drink met je billen blootquote:
Het liefst verkas ik naar een eiland idd waar je gewoon zelf in je eten en onderhoud kan voorzien. Meer heb je niet nodig.quote:
Miss is stiekem een prinsesjequote:
Daarom nogmaals.... terug brengen van de wereldpopulatie naar 1 miljard is een goed planquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Sterker nog, deze wereld is zonder moderne hulpmiddelen (en vooral grondstoffen, denk kunstmest) niet in staat om genoeg voedsel te produceren voor iedereen.
Wel als we niet het overgrote deel van het plantaardige voedsel in dieren proppen om vlees te kunnen etenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Sterker nog, deze wereld is zonder moderne hulpmiddelen (en vooral grondstoffen, denk kunstmest) niet in staat om genoeg voedsel te produceren voor iedereen.
Ook de kleine lettertjes lezen he.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:58 schreef Kluts het volgende:
Het liefst verkas ik naar een eiland idd waar je gewoon zelf in je eten en onderhoud kan voorzien. Meer heb je niet nodig.
Dat lijkt mij vaak ook heerlijk makkelijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het liefst verkas ik naar een eiland idd waar je gewoon zelf in je eten en onderhoud kan voorzien. Meer heb je niet nodig.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:58 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Daarom nogmaals.... terug brengen van de wereldpopulatie naar 1 miljard is een goed plan
Ik zei ook niet dat het kon.quote:
Hoe ga je dat betalen dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen tegenwoordig meer psychische problemen hebben?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:59 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vaak ook heerlijk makkelijk.
Veel minder stress
We willen teveel, druk van buitenaf, het idee te moeten voldoen aan idealen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen tegenwoordig meer psychische problemen hebben?
Niks stiekems aanquote:
Dat gaat vanzelf wel, over 100 jaar is de wereldbevolking met de helft afgenomen, natuurlijke selectie.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:58 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Daarom nogmaals.... terug brengen van de wereldpopulatie naar 1 miljard is een goed plan
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dit dus...
Maar wij, wij zijn er aan verslaafd, we zien meteen een donkere grauwe periode voor ons als ons geld weg is....
Als de olie zometeen echt op is niet meer hoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wel als we niet het overgrote deel van het plantaardige voedsel in dieren proppen om vlees te kunnen eten
Wel alleen blanken natuurlijk, anders is het zo weer een bendequote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat gaat vanzelf wel, over 100 jaar is de wereldbevolking met de helft afgenomen, natuurlijke selectie.Hongersnoden FTW!
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Verbeter de wereld, begin bij jezelf toch?
Ben ik al mee begonnen. Maar ik moet nog steeds werken voor geld om eten te kopen en de huur te betalen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:02 schreef Spezza19 het volgende:
Mag ik mensen dit boek aanraden?
[ afbeelding ]
Gaat over een Wall Street miljonair die al zijn bezittingen heeft weggeven en verkocht en nu lekker als monnik leeft....
En hij is vele malen gelukkiger dan toen hij al dat geld en dure huizen en auto's had.
Zouden meer mensen moeten doen.... Materialisme uitbannen....
Was jij niet diegene die droomt van een giga dure audioinstallatie?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:02 schreef Spezza19 het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat over een Wall Street miljonair die al zijn bezittingen heeft weggeven en verkocht en nu lekker als monnik leeft....
En hij is vele malen gelukkiger dan toen hij al dat geld en dure huizen en auto's had.
Wanneer begin je?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:02 schreef Spezza19 het volgende:
[ afbeelding ]
We gaan eraanquote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:01 schreef Q. het volgende:
[..]
Als de olie zometeen echt op is niet meer hoor.
Ben je nou nog niet weg ?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die droomt van een giga dure audioinstallatie?
Geef even een seintje als je je bezittingen gaat weggeven.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:02 schreef Spezza19 het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen mogen hun geld wel aan mij doneren hoor, doe ik niet moeilijk over!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:02 schreef Spezza19 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een BB met internetquote:
En bierquote:
Er is een verschil tussen iets hebben uit liefhebberij, dan dingen puur te kopen voor de heb om of je buurman jaloers te maken....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die droomt van een giga dure audioinstallatie?
Oh ben je er zo eentje.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb een BB met internetMaar goed, straks in de trein ben ik wel weg
Ja, daar lul je je leuk uit.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:05 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen iets hebben uit liefhebberij, dan dingen puur te kopen voor de heb om of je buurman jaloers te maken....
Dat is namelijk de definitie van materialisme: het uitsluitend streven naar bezit
Klein verschil....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |