Nou hier dan ook een uitgebreid verslag van Rock Werchter 2011

In zijn geheel een mindere line up dan voorgaande jaren dus we hebben veel langer op de camping en langs de weg doorgebracht. Maar we hebben ook zat goede bands gezien gelukkig

Op donderdag om 8 uur van huis vertrokken en wonder boven wonder konden we in 1 keer door rijden naar Werchter. Pas de laatste 2 kilometer langzaam rijdend verkeer maar dat was niet noemenswaardig

Mooi plekje weten te veroveren op A2 (waar het drukker was dan vorig jaar terwijl we bizar genoeg eerder aankwamen

) Tentje opgezet en een pintje opengetrokken. Lekker rustig aan gedaan en langs de weg een tijdje zitten indrinken. We liepen pas om 7 uur de weide op

Eerste band die we zagen was daardoor pas
QOTSA die een strakke show weggaven als altijd. Een half uur tegen het einde zijn we naar de tent gelopen voor
Eels. Het was daar echt belachelijk druk dus daardoor een slechte plek veroverd. Hierdoor zat ik er niet helemaal in maar het klonk wel goed. Toen begon het wachten op
Chemical Brothers. Maar het was het wachten waard, we gingen helemaal uit ons dak! Beetje anti-climax dat Galvanize niet gedraaid werd maar dat vergeef ik ze

Vervolgens helemaal gaar onze tent ingerold.
Vrijdag te vroeg wakker geworden maar door een regenbui konden we lekker nog even een uurtje tukken

Pas bij
Triggerfinger kwamen we de weide op. Vanuit het gras beluisterd maar niet echt meegekregen. Daarna kwamen
White lies die we een beetje links lieten liggen omdat het tweede album ruk is dus dat moment hebben we gebruikt om lekker te eten en te chillen

Daarna kwamen een paar bands die ik graag wilde zien:
The National, Arctic Monkeys en Kings of Leon. De laatste vond ik het beste. Ze deden veel oude nummers wat tof was. Toch vond ik de eerste helft een beetje sloom, vanaf Closer werd het echt top. Inmiddels waren mijn voeten zo dood dat ik
The Subs zittend heb meegemaakt. Klonk en zag er wel uit als een feestje

Zaterdag vond ik zelf de mooiste muzikale dag. Weer kwamen we laat de weide op, pas bij
Elbow. En dit was meteen mijn hoogtepunt van het festival, wat was het weer fantastisch! In een uur speelde ze maar 8 nummers maar wow wat een intensiteit en beleving, echt geweldig
PJ Harvey wederom zittend meegemaakt maar dat klonk wel gaaf, dat ga ik nog eens op mijn gemakje checken.
Portishead was gaaf maar die had ik 3 weken geleden al in Vredenburg gezien dus ik kwam er niet helemaal in. Wel lekker staan spacen met een jointje op

Vervolgens ben ik naar
Underworld gegaan wat echt een groot feest was. Ze opende met mijn favoriet Cowgirl en het publiek ging flink los

Als je stil stond werd je door de plankiers gelanceerd omdat iedereen zo hard stond te springen

Na een half uurtje doorgegaan naar
Coldplay waar ik tijdens Yellow in kwam, blijkbaar het tweede nummer. Ze gaven weer een fantastische show weg. Wat een energie heeft Martin en wat een goede muzikanten zijn het

Al die bullshit dat het niets is laat ik aan me voorbij gaan, ik heb echt staan genieten

Zondag leek me in eerste instantie de minst interessante dag maar uiteindelijk bleek het een van de beste. Begonnen met
Kasabian die echt goed en strak speelde. Alleen de uitvoering van Fire was gemakzuchtig en sloom maar verder niets te klagen. Vervolgens
Two Door Cinema Club gezien, wat een leuk en energiek bandje is dat! Ik draai de cd sowieso al veel dus kende er veel van, maar werd echt blij

Volgende band was mijn andere hoogtepunt:
Fleet Foxes

Met kippevel op mijn benen en tranen in mijn ogen staan luisteren, zoooo mooi

Hij was ook flink onder de indruk van het enthousiaste publiek, mooi om te zien

De rest van de avond was vaag, stukje
Robyn gezien, Digitalism (feest maar wel erg veel van hetzelfde) en vervolgens toch maar de
Black Eyed Peas gaan checken. Wat een drama was dat en meteen het absolute dieptepunt van het festival

Ongeinspireerd, gemakzuchtig en gewoonweg slecht. Een half uur lang andermans muziek draaien, come on

Op een gegeven moment onze bonnetjes maar opgemaakt en gevlucht, we hebben het vuurwerk vanaf de camping bekeken.
Top 5:
1) Elbow
2) Fleet Foxes
3) Coldplay
4) Chemical Brothers
5) QOTSA
Pluspunten:
++ loempia's
++ pintjes

++ het weer overdag
+++ de Vlamingen!
Minpunten:
-- de loempia's die opeens 1 bonnetje per stuk waren!!!
-- het weer 's nachts
-- lompe Noren die naast ons stonden op de camping en er een teringbende van maakten
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam