abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99188136
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:38 schreef Re het volgende:

[..]

nou ten eerste zijn ze opgepakt he... ten tweede wil men ze vervolgen, ten derde is het zo moeilijk discussiëren omdat je je mening baseert op een totaal andere situatie
Ja totaal anders. Heeft niets met elkaar te maken. NL is geen land en 30 km hemelsbreed is een grote afstand. Tevens zijn er geen landelijke wetten van justitie.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99188191
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:43 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Welke autochtone broers?
Je was toch op de hoogte met de situatie in Utrecht? Of heb je selectief kennis genomen van wat daar allemaal gebeurd is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99188219
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Aan de autochtone broers die een gezin wegpestten werd ook weinig gedaan. Het is namelijk nogal lastig om iets te doen aan pesterijen.
Ben ik niet helemaal met je eens, je zal het dan in juridisch opzicht meer als "hatecrime" of iets dergelijks moeten benaderen. Iets wat me in zowel deze zaak, als in het geval van weggeteroriseerde homo's, wel degelijk een mogelijkheid lijkt om de daders zwaarder te kunnen straffen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_99188249
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je was toch op de hoogte met de situatie in Utrecht? Of heb je selectief kennis genomen van wat daar allemaal gebeurd is?
Kom maar met een link, kan me zo 1 2 3 niets herinneren.
pi_99188404
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, je zal het dan in juridisch opzicht meer als "hatecrime" of iets dergelijks moeten benaderen. Iets wat me in zowel deze zaak, als in het geval van weggeteroriseerde homo's, wel degelijk een mogelijkheid lijkt om de daders zwaarder te kunnen straffen.
Ik vind dat altijd een beetje onzin. Naast (autochtone) folklore als het potenrammen hebben we ook het studentjerammen, het alternatievelingetjerammen, het brildragerrammen, het nerdrammen, het mensen die verkeer kijkenrammen en het rammen van degene naar wie mijn gehoopte vriendin keek. Of gewoon een volstrekt willekeurig iemand in elkaar rammen.

Overduidelijke homo's worden vaak als slachtoffer uitgezocht (ook door autochtonen, maar dat krijgt heel weinig aandacht) maar het is voor hen niets erger dan voor anderen.
pi_99188466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd een beetje onzin. Naast (autochtone) folklore als het potenrammen hebben we ook het studentjerammen, het alternatievelingetjerammen, het brildragerrammen, het nerdrammen, het mensen die verkeer kijkenrammen en het rammen van degene naar wie mijn gehoopte vriendin keek. Of gewoon een volstrekt willekeurig iemand in elkaar rammen.

Overduidelijke homo's worden vaak als slachtoffer uitgezocht (ook door autochtonen, maar dat krijgt heel weinig aandacht) maar het is voor hen niets erger dan voor anderen.
Ah je bent er zo een...

Kom je nog met een bron?
pi_99188487
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:46 schreef Weltschmerz het volgende:

De twee Marokkaanse treiterbroers en hun vader moeten definitief verhuizen uit de Utrechtse wijk Terwijde. Dat heeft de rechter vanmiddag bepaald.
De broers worden verantwoordelijk gehouden voor het wegpesten van hun Marokkaanse buren en een homostel dat in de buurt woonde. De woningcorporatie had hen daarom al de wacht aangezegd.

De vader van de overlastgevende tieners had een kort geding aangespannen, tegen de verplichte verhuizing, maar dat heeft hij verloren. Morgen voor 09.30 uur moeten ze weg zijn.

De rechter oordeelde eerder dat de vader tegen de overlast van zijn kinderen had moeten optreden. De vader zei toen dat hij de opvoeding van zijn zonen niet aankon.
Bron, AD.
pi_99188490
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:48 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Kom maar met een link, kan me zo 1 2 3 niets herinneren.
Weer gezin weggepest uit Utrecht - terwijde
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_99188539
quote:
Dat waren ook marokkanen.

En vreemd genoeg is er voor dit marokkaanse gezin wel alles geregeld door Aleid Wolfssen en voor de homo's niets.
pi_99188542
quote:

[..]

Autochtone folklore :?
:')
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_99188802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:58 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dat waren ook marokkanen
Geen idee, maar boeit dat? Net als Weltschmerts doet bij autochtonen vind ik het benoemen van achtergrond alleen maar interessant wanneer het uit haat is gedaan omdat ze niet dezelfde achtergrond hebben of tot dezelfde bevolkingsgroep behoren (zoals het geval met die begrafenisstoet of deze
quote:
Een Friese familie uit Veenwouden heeft een Somalisch gezin dat naast hen woonde dusdanig gepest dat de Somaliërs naar Engeland gevlucht zijn. De Friese familie handelde uit pure buitenlanderhaat. Ze gooiden kogels bij de Somaliërs door de brievenbus en bedreigden het echtpaar met vijf kinderen verbaal.
Wanneer dat niet om die reden gedaan is, vind ik het benoemen van achtergrond totaal oninteressant, en zorgt er alleen maar voor dat er rekening gehouden gaat worden met achtergrond.

In dit geval waren het zowel autochtonen als ook allochtonen die ouderen als oefenmateriaal gebruikten. Zonder het gevoel erbij wanneer het fatale gevolgen heeft. kickboksen leert je nl ook dat je het niet mag misbruiken.

Wat ik veel interessanter vind? Wanneer gaan we eens etterbakjes bestraffen i.p.v slachtoffers.
pi_99188813
quote:

[..]

Eerlijk gezegd ken ik alleen de term "potenrammen" en behalve dat dat vooral een term uit het verleden is (alhoewel Marokkaanse straatprinsjes het ook niet zo op homo's lijken te hebben), is dat in mijn optiek toch echt het schoolvoorbeeld van een "hatecrime".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_99188936
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Geen idee, maar boeit dat? Net als Weltschmerts doet bij autochtonen vind ik het benoemen van achtergrond alleen maar interessant wanneer het uit haat is gedaan omdat ze niet dezelfde achtergrond hebben of tot dezelfde bevolkingsgroep behoren (zoals het geval met die begrafenisstoet of deze

[..]

Wanneer dat niet om die reden gedaan is, vind ik het benoemen van achtergrond totaal oninteressant, en zorgt er alleen maar voor dat er rekening gehouden gaat worden met achtergrond.

In dit geval waren het zowel autochtonen als ook allochtonen die ouderen als oefenmateriaal gebruikten. Zonder het gevoel erbij wanneer het fatale gevolgen heeft. kickboksen leert je nl ook dat je het niet mag misbruiken.

Wat ik veel interessanter vind? Wanneer gaan we eens etterbakjes bestraffen i.p.v slachtoffers.
Blijkbaar boeide het je wel toen je nog dacht dat het autochtonen waren, waarom plaats anders die link dan op de reactie van Weltschmerz?
pi_99189093
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:06 schreef paddy het volgende:

Het gaat erom dat het erop lijkt dat de rechterlijke macht een bepaalde angst heeft om allochtonen aan te pakken.
pi_99189099
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ken ik alleen de term "potenrammen" en behalve dat dat vooral een term uit het verleden is (alhoewel Marokkaanse straatprinsjes het ook niet zo op homo's lijken te hebben), is dat in mijn optiek toch echt het schoolvoorbeeld van een "hatecrime".
Ik denk dat ook Marokkanen de term gebruiken en echt niet van autochtonen hebben overgenomen. Denk zelfs dat iedere achtergrond in elk land de term wel kent. Geeft er misschien een andere naam aan.
Even het bericht nog een keer toevoegen;
quote:
Wat is er gebeurd: gewone eengezinswoningen. Niets bijzonders, saaie wijk waar eigenlijk nooit wat gebeurt. De straat bestaat 25 jaar en er werd een (piep)klein straatfeestje georganiseerd. Je kent het wel: kaasje, worstje, biertapje, BBQ'tje, et cetera. Oude buurtjes, nieuwe buurtjes, saaie buurtjes; iedereen was aanwezig. Geen slap gezuip, wel gezelligheid (wie had dat gedacht). Om een uur of elf staan er nog flink wat mensen gezellig te kletsen aan de gehuurde sta-tafeltjes. Niets aan de hand.Tot er opeens een groep van zo'n tien Marokkaanse jongens met een paar Nederlanders (schatting tussen de 18 en 22) aan komt lopen.

Een van de Nederlandse jongens woont een stuk verderop in de straat dwars op die van ons. Hij staat bekend als een 'aso'. De groep is zeer opgefokt en duidelijk uit op problemen. "Geef ons ook eens bier", wordt er geroepen. Een buurman antwoordt, letterlijk: "jongens dit is een besloten straatfeest dus we kunnen jullie geen bier geven. Loop alsjeblieft even verder."

Wat er daarna gebeurd is met geen pen te beschrijven. De heren beginnen een partij te meppen, daar wordt je bang van. Drie buurmannen gewond waarvan twee zo ernstig dat ze afgevoerd moeten worden naar het ziekenhuis. Deze liggen er nog steeds in het ziekenhuis waarvan er één zondag geopereerd moest worden aan zijn schedel, jukbeenderen, oogkassen, et cetera. Alles gebroken en beschadigd. De andere buurman heeft glas in zijn oog gekregen omdat zijn bril kapot is geslagen. Echt goed zicht zal waarschijnlijk voor in ieder geval één oog nooit meer lukken.

De groep jongens spreidt zich daarna snel uit. Een deel gaat bij de Nederlandse jongen hier uit de buurt in zijn huis zitten. Een ander deel loopt naar metrolijn 51 en nog een ander groepje loopt richting de verkeersader van Amstelveen, genaamd Beneluxbaan. De politie arriveert (redelijk snel) met een ongelofelijke hoeveelheid auto's en beginnen, samen met de buurtbewoners, een zoektocht naar de jongens.

Een deel zit dus in het huis en wordt gearresteerd. Een andere arrestatie vindt plaats bij de metrohalte Poortwachter en ondertussen wordt er ergens bij de Beneluxbaan nog een meisje van haar fiets getrokken door één van de heren. Ze weet zich gelukkig los te rukken en om hulp te roepen. Er wordt tevens gebeld door buurtbewoners dat bij de Beneluxbaan een verdachte loopt. De politie gaat er direct heen en pakt deze jongens ergens in de bosjes rondom die weg op.

Had niet gedacht dat dit zou kunnen gebeuren in mijn buurtje. Waren ze sowieso uit op rottigheid? Waren ze onder invloed? Wat deden ze in godsnaam hier in dit saaie buurtje? Gingen ze wellicht naar het huis van die NL aso verderop? Wat mij ook verbaast is dat ze UITSLUITEND de 60+'ers in elkaar hebben getikt. Je leest het goed: het waren voornamelijk 'ouderen' die ze hebben gepakt.

http://www.at5.nl/artikel(...)fdood-bij-buurtfeest
pi_99189123
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:16 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het erop lijkt dat de rechterlijke macht een bepaalde angst heeft om allochtonen aan te pakken.
Het zijn niet alleen allochtonen -O-
pi_99189124
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Misschien heb je wel Urkers of zo die echt denken dat ze wat belangrijks doen door ipv god de homo's vast zelf even te straffen. Maar het is niet zo dat hetero's veilig zijn voor potenrammers en dat soort volk, ze zoeken een slachtoffer en dan is de aanleiding snel gevonden.
pi_99189192
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien heb je wel Urkers of zo die echt denken dat ze wat belangrijks doen door ipv god de homo's vast zelf even te straffen. Maar het is niet zo dat hetero's veilig zijn voor potenrammers en dat soort volk, ze zoeken een slachtoffer en dan is de aanleiding snel gevonden.
Jij maakt er weer een moslim versus christen topic van?
pi_99189264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:18 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij maakt er weer een moslim versus christen topic van?
Nee, de strekking is juist dat het om agressie gaat, en dat het niet zoveel uitmaakt waar de daders dat aan ophangen.
pi_99189373
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Blijkbaar boeide het je wel toen je nog dacht dat het autochtonen waren, waarom plaats anders die link dan op de reactie van Weltschmerz?
Jee, nee ...het boeit mij geen hol zolang er geen discriminatie gevoelens bij zijn. Pas dan is de achtergrond van de dader belangrijk van doen ze het omdat ze zich als achtergrond/ras boven iedereen die niet hetzelfde achtergrond/ras stellen, en om die reden ook crimineel handelen.

Dat is in dit geval gewoon niet zo :{ Dat was wel zo bij de rellen van een begrafenisstoet of dat wegpesten van dat Somalische gezin in Friesland.

In dit geval is dat dus echt niet zo. Er waren ook blanke daders
pi_99189524
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat maakt het mijns inziens niet minder "hatecrime-achtig"; homo's haten, een afkeer hebben van mensen die wél tevreden zijn over hun dagelijkse bestaan, mensen met een andere religie haten, één pot nat...
pi_99190131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Heb jij die bron inmiddels al gekregen want volgens mij wordt er overheen geluld :)
pi_99190270
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat maakt het mijns inziens niet minder "hatecrime-achtig"; homo's haten, een afkeer hebben van mensen die wél tevreden zijn over hun dagelijkse bestaan, mensen met een andere religie haten, één pot nat...
Maar dan doet het er toch ook niet toe? Of ze zoeken een volstrekt willekeurig slachtoffer, of iemand die verkeerd keek, of iemand die er gay uitziet. De zogenaamde motieven lijken mij volstrekt irrelevant voor het slachtoffer en eigenlijk ook de samenleving, en geen reden voor strenger of minder streng straffen.
pi_99190302
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Heb jij die bron inmiddels al gekregen want volgens mij wordt er overheen geluld :)
Ik denk dat Weltschmerz dat wat Paddy linkte bedoelde en houdt daarom nu wijs zijn mond.
pi_99190461
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 10:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Volgens mij lullen jullie er allemaal overheen. Het gaat hier al helemaal niet over homo's of om achtergrond iemand te vermoorden/mishandelen
quote:
Wat mij ook verbaast is dat ze UITSLUITEND de 60+'ers in elkaar hebben getikt. Je leest het goed: het waren voornamelijk 'ouderen' die ze hebben gepakt.
Het gaat hier over een gemengde groep jongeren die idioot/walgelijk/aso en ook nog eens zielig laf gedrag vertonen . Ik heb niets vernomen van updates of straffen. Jullie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')