En daar ben ik dan ook bang voor hè...quote:
quote:Op maandag 4 juli 2011 18:47 schreef monkyyy het volgende:
Mijn bloed begint altijd te koken van dit soort berichten...
Meestal reageren de ouders van dit soort kansenjeugd met 'ik versta het niet'. Met de tolk erbij hangen ze gewoon het standaard 'dat zou m'n kind nooit doen' of 'leugens van de politie/omstanders'. Maw verspilde moeite.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:39 schreef tuintegel het volgende:
bah wat een gebeurtenis . Die jongen die dus vlakbij woont , woont hij nog thuis ? Hoe is het gezin ? Niet dat je er nu nog wat aan hebt als er met de ouders te praten valt maar goed .
...en dan?quote:Op maandag 4 juli 2011 18:47 schreef monkyyy het volgende:
Mijn bloed begint altijd te koken van dit soort berichten...
Nederlandse ouders van Nederlandse kansenjeugd spreken over het algemeen gewoon Nederlands hoor.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:50 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Meestal reageren de ouders van dit soort kansenjeugd met 'ik versta het niet'. Met de tolk erbij hangen ze gewoon het standaard 'dat zou m'n kind nooit doen' of 'leugens van de politie/omstanders'. Maw verspilde moeite.
Klopt. Alleen de buitenlandse ouders van buitenlandse kansenjeugd spreekt vaak geen Nederlands. Geen inburgering hé.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:53 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nederlandse ouders van Nederlandse kansenjeugd spreken over het algemeen gewoon Nederlands hoor.
quote:Op maandag 4 juli 2011 18:53 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nederlandse ouders van Nederlandse kansenjeugd spreken over het algemeen gewoon Nederlands hoor.
quote:Op maandag 4 juli 2011 18:29 schreef zeeeend het volgende:
Tot er opeens een groep van zo'n tien Marokkaanse jongens met een paar Nederlanders (schatting tussen de 18 en 22) aan komt lopen.
Haal ik drie keer diep adem en is het weer voorbij.quote:
quote:
quote:Op maandag 4 juli 2011 18:29 schreef zeeeend het volgende:
Een van de Nederlandse jongens woont een stuk verderop in de straat dwars op die van ons. Hij staat bekend als een 'aso'.
[...] Een deel gaat bij de Nederlandse jongen hier uit de buurt in zijn huis zitten.
quote:Op maandag 4 juli 2011 18:39 schreef tuintegel het volgende:
bah wat een gebeurtenis . Die jongen die dus vlakbij woont , woont hij nog thuis ? Hoe is het gezin ? Niet dat je er nu nog wat aan hebt als er met de ouders te praten valt maar goed .
quote:Op maandag 4 juli 2011 18:50 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Meestal reageren de ouders van dit soort kansenjeugd met 'ik versta het niet'. Met de tolk erbij hangen ze gewoon het standaard 'dat zou m'n kind nooit doen' of 'leugens van de politie/omstanders'. Maw verspilde moeite.
Gelukkig ,emoties zijn als de branding in de zee.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:57 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Haal ik drie keer diep adem en is het weer voorbij.
Het wordt er zo niet echt duidelijker op inderdaad. Maar waarom staan ze er wel vermeldt als ze er niks mee te maken hebben? Dat heeft dan toch helemaal geen meerwaarde?quote:
Komt dit voort uit je beeld van een eerlijke en rechtvaardige wereld? Want dan moet je misschien wat vaker de krant lezen en zo.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:01 schreef MouzurX het volgende:
Ik heb wel het idee dat dit maar 1 kant van het verhaal is.
Je kan het bij mij er gewoon niet in krijgen dat je een buurt BBQ hebt en dan er een groep komt en zo maar mensen in elkaar gaat slaan.
Misschien omdat ik van een dorp kom dat het anders is.
Huh? Het is gewoon een groep Marokkanen en Nederlanders die rotzooi komen schoppen, waarvan een gedeelte bij een Nederlandse jongen die om de hoek woont gaat schuilen. Jij reageerde op een post waarin gevraagd werd naar de ouders van die jongen.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:02 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Het wordt er zo niet echt duidelijker op inderdaad. Maar waarom staan ze er wel vermeldt als ze er niks mee te maken hebben? Dat heeft dan toch helemaal geen meerwaarde?
Ja, als het een gemengde groep is die geweld pleegt dan wordt die ook een groep Marokkanen genoemd. Anders raken de PVV-ertjes in de war.quote:
Nee dit komt voort uit mijn beeld van dat er altijd een andere kant van het verhaal is.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Komt dit voort uit je beeld van een eerlijke en rechtvaardige wereld? Want dan moet je misschien wat vaker de krant lezen en zo.
om niet te spreken van al die splinters, boh gekquote:Op maandag 4 juli 2011 19:11 schreef pinine het volgende:
en als je met een stuk hout terugmept wordt je zelf veroordeeld
ze hebben er wel wat mee te maken , het was een groepje nederlanders en marokkanen en toevallig woont er 1 van nederlandse afkomst in de wijk . Of ik moet erg verkeerd gelezen hebben.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:02 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Het wordt er zo niet echt duidelijker op inderdaad. Maar waarom staan ze er wel vermeldt als ze er niks mee te maken hebben? Dat heeft dan toch helemaal geen meerwaarde?
Dan heb ik het inderdaad verkeerd gelezen. Ik dacht dat ze de ouders van alle betrokkenen bedoelden en de Marokkaanse tegenhanger van dit soort tuig reageert meestal zo.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:06 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Huh? Het is gewoon een groep Marokkanen en Nederlanders die rotzooi komen schoppen, waarvan een gedeelte bij een Nederlandse jongen die om de hoek woont gaat schuilen. Jij reageerde op een post waarin gevraagd werd naar de ouders van die jongen.
Ja, joh? Vertel daar eens wat meer over.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:14 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Dan heb ik het inderdaad verkeerd gelezen. Ik dacht dat ze de ouders van alle betrokkenen bedoelden en de Marokkaanse tegenhanger van dit soort tuig reageert meestal zo.
quote:Op maandag 4 juli 2011 19:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee dit komt voort uit mijn beeld van dat er altijd een andere kant van het verhaal is.
Dat zou je bij dat feestje van dat meisje van 16 dat door Marokkanen het ziekenhuis in geslagen is nog kunnen verwachten. Maar van 60-jarigen die een feestje geven?quote:Op maandag 4 juli 2011 19:01 schreef MouzurX het volgende:
Ik heb wel het idee dat dit maar 1 kant van het verhaal is.
Je kan het bij mij er gewoon niet in krijgen dat je een buurt BBQ hebt en dan er een groep komt en zo maar mensen in elkaar gaat slaan.
Misschien omdat ik van een dorp kom dat het anders is.
Eens.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:48 schreef LXIV het volgende:
Laten we maar hopen dat de slachtoffers PVDA-stemmende babyboomers waren. Dan is het toch nog een vorm van gerechtigdheid.
Ja, wat wil je anders? Verder valt er niks meer aan te doen. Het Internet is voor de mensen een soort uitlaatklep geworden om te ventileren hoe ze over bepaalde zaken denken. Verder zijn ze in het huidige systeem totaal machteloos gemaakt, hun stem wordt genegeerd en de landelijke leiders die ze kiezen worden telkens 'overruled' door de EU. Dan krijg je dit.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:47 schreef MouzurX het volgende:
Ach dat hele "o er is weer iets gebeurd, laten we hier allemaal zeggen hoe gruwelijk we het vinden en dat het rechtssysteem kut is en allochtonen ook komt me een beetje de strot uit. "
Kneus , het gaat hier niet alleen om allochtonen , en daarbij heb je liever dat wequote:Op maandag 4 juli 2011 19:47 schreef MouzurX het volgende:
Ach dat hele "o er is weer iets gebeurd, laten we hier allemaal zeggen hoe gruwelijk we het vinden en dat het rechtssysteem kut is en allochtonen ook komt me een beetje de strot uit. "
quote:Op maandag 4 juli 2011 20:07 schreef tuintegel het volgende:
Ik vind het gewoon achterlijk volk en nee dan heb ik het niet over allochtonen maar over asocialen en die heb je in alle kleurtjes .
Waarschijnlijk vonden ze het te warm voor een stille tocht ?quote:Op maandag 4 juli 2011 20:14 schreef Riley_Freeman het volgende:
Toch vind ik het gek dat blijkbaar niemand wat terugdeed. Ze tikten uitsluitend 60+'ers in elkaar en de rest kijkt rustig toe?
Je was er toch bij?quote:Op maandag 4 juli 2011 20:27 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vonden ze het te warm voor een stille tocht ?
Bron?quote:Op maandag 4 juli 2011 20:49 schreef SpecialK het volgende:
De enige manier om straatjongeren zoals dit "op te voeden" is door consistent op te treden tegen misdragingen. Mensen zullen jongeren moeten corrigeren. Juist als ze erg jong zijn maar ook de 16 tot 25 jarigen. Is een raar concept voor Nederlanders om iemand anders kind te straffen maar zo zal je dat moeten doen.
Laat je het gaan worden ze oud, sterk, gevaarlijk en voor geen enkel redelijk argument vatbaar. Dat is wat er nu rondloopt.
Ik ben de bron.quote:
Dus laten ze maar wat opa's de klappen vangen? Echte mannen zijn dat.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:27 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vonden ze het te warm voor een stille tocht ?
Opvoeding wordt wel erg vaak als reden genoemd voor alles wat jongeren maar verkeerd doen. Er zijn ook zat gezinnen met meerdere kinderen die zich voorbeeldig gedragen waarbij er één is die altijd rottigheid uithaalt.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:45 schreef SpecialK het volgende:
Dit ga je steeds vaker krijgen. En nee er gaat niks aan gedaan worden. Deze jongeren hebben letterlijk geen opvoeding gehad. Vanaf een jaartje of 10 de straat op met grotere broers en tot diep in de nacht de buurt onveilig maken.
Zoiets repareer je niet meer. Niet in de kwantiteit waarmee deze 'opvoedmethode' tegenwoordig gebruikt wordt.
Die gezinnen leveren de kwantiteit ook niet. Het gaat om vooral Marokkaanse gezinnen (berbers) die gewend zijn hun kinderen op te laten voeden door het dorp. Dat werkt prima in Marokko aangezien men daar er niet voor terugdeinst om elkaars misdragende kind eens een flinke lel te verkopen.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:59 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Opvoeding wordt wel erg vaak als reden genoemd voor alles wat jongeren maar verkeerd doen. Er zijn ook zat gezinnen met meerdere kinderen die zich voorbeeldig gedragen waarbij er één is die altijd rottigheid uithaalt.
Dit is zeker iets dat meespeelt, net zoals gebrekkige beheersing van de taal door ouders voor problemen zorgt. Hiernaast is de hele manier waarop Nederland, omwonenden en politie omgaan en aankijken tegen deze jongeren ook zeker iets wat meespeelt.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die gezinnen leveren de kwantiteit ook niet. Het gaat om vooral Marokkaanse gezinnen (berbers) die gewend zijn hun kinderen op te laten voeden door het dorp. Dat werkt prima in Marokko aangezien men daar er niet voor terugdeinst om elkaars misdragende kind eens een flinke lel te verkopen.
Hier flik je dat niet bij iemand anders kind. Klassieke cultureclash dus.
lolwut... ik dacht dat die dader zichzelf kwam aangeven, blijkt aan t einde dat ie zelf aangifte wilt doenquote:Op maandag 4 juli 2011 21:17 schreef Bayswater het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)fte-doen-bij-politie
Oudere Chinezen spreken doorgaans ook geen Nederlands, toch zie je de jonge chineesjes zelden de buurt onveilig maken.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:36 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dit is zeker iets dat meespeelt, net zoals gebrekkige beheersing van de taal door ouders voor problemen zorgt. Hiernaast is de hele manier waarop Nederland, omwonenden en politie omgaan en aankijken tegen deze jongeren ook zeker iets wat meespeelt.
Nu wordt daar vaak een kip-ei discussie over gevoerd in de trant van "daar hebben ze het zelf naar gemaakt" of iets dergelijks, maar in de praktijk zorgt zo'n benadering er net zo hard voor dat zo'n groep zich in zichzelf terugtrekt en afzet tegen de samenleving.
waarom zouden er geen mensen zij die random andere mensen aanvallen omdat ze daar zin in hebben en op zijn minst gedronken hebben.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee dit komt voort uit mijn beeld van dat er altijd een andere kant van het verhaal is.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt ja. Van die groepjes waar je eerst 30 man in elkaar moet slaan en er 5 moet beroven + een zwaar delict op je naam moet hebben voordat je als "stoer" en "tof" gemarkeerd wordt. En als je geen coke dealt kan je het helemaal vergetenquote:Op maandag 4 juli 2011 20:45 schreef SpecialK het volgende:
Dit ga je steeds vaker krijgen. En nee er gaat niks aan gedaan worden. Deze jongeren hebben letterlijk geen opvoeding gehad. Vanaf een jaartje of 10 de straat op met grotere broers en tot diep in de nacht de buurt onveilig maken.
Zoiets repareer je niet meer. Niet in de kwantiteit waarmee deze 'opvoedmethode' tegenwoordig gebruikt wordt.
Nou da's echt niet raar hoor. Als er ineens zoiets gebeurt, dan ben je zo verbouwereerd dat je als aan de grond genageld staat. En wat moet je dan gaan doen meemeppen en wachten op een mes tussen je ribben? Domme vraag dit.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:14 schreef Riley_Freeman het volgende:
Toch vind ik het gek dat blijkbaar niemand wat terugdeed. Ze tikten uitsluitend 60+'ers in elkaar en de rest kijkt rustig toe?
Oh ja elke Marokkaan heeft een mes dus je moet vooral niet durven iets tegen ze te doen. En ondertussen lekker op internetfora roepen dat ze opgehangen, uitgezet, of opgesloten in een strafkamp moeten worden. Zo komen we er wel met z'n allen ja.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:38 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Nou da's echt niet raar hoor. Als er ineens zoiets gebeurt, dan ben je zo verbouwereerd dat je als aan de grond genageld staat. En wat moet je dan gaan doen meemeppen en wachten op een mes tussen je ribben? Domme vraag dit.
Geen vis hebben op zo'n gelegenheid.quote:. Je kent het wel: kaasje, worstje, biertapje, BBQ'tje, et cetera.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eehm, nee.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:47 schreef Droomert het volgende:
Vooral zacht blijven straffen.
Wel leuk dat het in PvdA gemeentes gebeurd.
Hard straffen helpt niet kijk naar Amerika![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 02:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Ergens hoop ik dat het linkse stemmers zijn die nu geconfronteerd worden met de gevolgen van hun keuze (linkse partijen die massaal Marokkaans stemvee hebben geimporteerd en werkzaam zijn in de zieligheidsindustrie).
Helaas voor jou participeren vooral rechtse stemmers in volkse buurtfeestjes.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 02:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Ergens hoop ik dat het linkse stemmers zijn die nu geconfronteerd worden met de gevolgen van hun keuze (linkse partijen die massaal Marokkaans stemvee hebben geimporteerd en werkzaam zijn in de zieligheidsindustrie).
inderdaad we moeten zo snel mogelijk ingrijpen, maar dat gebeurd niet helaas.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die gezinnen leveren de kwantiteit ook niet. Het gaat om vooral Marokkaanse gezinnen (berbers) die gewend zijn hun kinderen op te laten voeden door het dorp. Dat werkt prima in Marokko aangezien men daar er niet voor terugdeinst om elkaars misdragende kind eens een flinke lel te verkopen.
Dus nu lopen Marokkaanse jongetjes vanaf zeer jonge leeftijd al tot diep in de nacht buiten met grote broer(s). Ze voeden elkaar op. Het wordt een gang. Zodra jeugd te veel tijd met elkaar doorbrengt en te weinig tijd met de ouders, ontstaan in onze geïndividualiseerde samenleving letterlijk bendes met kansjongeren.
Een permanente avondklok in de grote steden voor alles onder de 14 (na 20:00 is het afgelopen) zou al gigantisch helpen. En die ouders moeten keihard aangepakt worden. Opdraaien voor de schade. Opvoedcursus. De hele mikmak.
Ik zou bijna zeggen stop die jongeren in het leger maar ons leger kan niet omgaan met tuig als dit. Er is geen eercode in te rammen. Het is permanente schade voor ons land tot het gewoon doodgaat en hopelijk zich niet heeft voorgeplant en op zijn beurt die kinderen ook weer heeft verkankert.
Het maakt me geen zak uit of het nou een Marokkaan, een Indonesier, een Surinamer of een blanke Nederlander is. Dit soort tuig moet je geen enkel respect geven en minstens 3 jaar in een detineringskamp opsluiten, zieke figuren dat het er zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:16 schreef Riley_Freeman het volgende:
[..]
Oh ja elke Marokkaan heeft een mes dus je moet vooral niet durven iets tegen ze te doen. En ondertussen lekker op internetfora roepen dat ze opgehangen, uitgezet, of opgesloten in een strafkamp moeten worden. Zo komen we er wel met z'n allen ja.
Ha, gister nog om 2 uur 's avonds een groepje schreeuwende "nieuwe nederlanders" die nog liepen te voetballen en te kloten hier op het schoolpleintje.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus nu lopen Marokkaanse jongetjes vanaf zeer jonge leeftijd al tot diep in de nacht buiten met grote broer(s). Ze voeden elkaar op. Het wordt een gang. Zodra jeugd te veel tijd met elkaar doorbrengt en te weinig tijd met de ouders, ontstaan in onze geïndividualiseerde samenleving letterlijk bendes met kansjongeren.
Een permanente avondklok in de grote steden voor alles onder de 14 (na 20:00 is het afgelopen) zou al gigantisch helpen. En die ouders moeten keihard aangepakt worden. Opdraaien voor de schade. Opvoedcursus. De hele mikmak.
Ik zou bijna zeggen stop die jongeren in het leger maar ons leger kan niet omgaan met tuig als dit. Er is geen eercode in te rammen. Het is permanente schade voor ons land tot het gewoon doodgaat en hopelijk zich niet heeft voorgeplant en op zijn beurt die kinderen ook weer heeft verkankert.
Voetballen nog wel, werd je daar erg bang van?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ha, gister nog om 2 uur 's avonds een groepje schreeuwende "nieuwe nederlanders" die nog liepen te voetballen en te kloten hier op het schoolpleintje.
Jij bent wel een eckte internetheld he?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voetballen nog wel, werd je daar erg bang van?
quote:Op maandag 4 juli 2011 23:54 schreef tarantism het volgende:
[..]
betrouwbaar hoor, broeder
Vraag je je niet af wat het effect op kinderen is als ze lekker tot 24:00 op straat hangen? Kinderen van 10? En wat voor type opvoeding die ouders hanteren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wel een beetje klaar met dat "laisser faire" gebeuren waar jouw reactie ook weer een voorbeeld van is.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Het kan aan mij liggen hoor, maar om 2 uur 's nachts teringherrie maken door jochie's van 16 op scootertje vind ik niet echt wenselijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voetballen nog wel, werd je daar erg bang van?
Welt staat daar boven, als echte elite natuurlijk. Hij vind dat je niet moet zeuren, want hey, het valt toch allemaal wel mee? Het feit dat hij zelf nog nooit een mocro heeft aangesproken op zijn wangedrag tellen we maar even niet mee, die jongen weet wel dat het allemaal niet klopt in ieder geval. Een eckte internetheld, dat is hij wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar om 2 uur 's nachts teringherrie maken door jochie's van 16 op scootertje vind ik niet echt wenselijk.
Maar hey, blijf lekker zo doorgaan joh. En maar klagen dat steeds meer mensen zich wenden tot "populisme".
Ja maar hij weet wel wat goed voor ons is. Hij weet wel dat het allemaal goedkomt. Hij weet het allemaal beter.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welt staat daar boven, als echte elite natuurlijk. Hij vind dat je niet moet zeuren, want hey, het valt toch allemaal wel mee? Het feit dat hij zelf nog nooit een mocro heeft aangesproken op zijn wangedrag tellen we maar even niet mee, die jongen weet wel dat het allemaal niet klopt in ieder geval. Een eckte internetheld, dat is hij wel.
Wie heeft de instroom van Marokkanen in Nederland ook alweer op gang gebracht....?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 02:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het gaat toch om de situatie nu?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:04 schreef xibalba het volgende:
[..]
Wie heeft de instroom van Marokkanen in Nederland ook alweer op gang gebracht....?
Prima voorstelquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:03 schreef kovenant het volgende:
daders automatisch op laten draaien voor alle kosten inclusief die van het ziekenhuis en gemiste inkomen , gewoon via de "plukzewet"
kan de dader er niet voor opdraaien dan maar de familie van die persoon , het is immers de taak van de familie om ze in het gareel te houden .
en niet aankomen zeuren dat de familie er niets aan kan doen hoe die persoon is . want dan hadden ze maar ene hardere pak rammel moeten verkopen de eerste paar keren dat er mensen aan de deur kwamen dat hun kind problemen schopten .
een slecht persoon is gemaakt , dat ben je niet van nature ...
Nee, het gaat er om de oorzaak te achterhalen om dat soort fouten in de toekomst te voorkomen.quote:
Daar heb je gelijk in, maar het is wel erg kort door de bocht om het verleden en de oorzaken buiten beschouwing te laten.quote:
Daar heb gelijk in, echter ik zie anders toch vooral ter linkerzijde wanhopige pogingen dit gedrag te verdoezelen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:08 schreef xibalba het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar het is wel erg kort door de bocht om het verleden en de oorzaken buiten beschouwing te laten.
Als ik kapitein ben van de Titanic en ik draag mijn taken over aan jou op het moment dat er een ijsberg opdoemt.......ben jij dan verantwoordelijk voor alle slachtoffers?
Inderdaad, rechts wilde de gastarbeiders hier houden, hun familie over laten vliegen, integratie stopzetten en introduceerde en passant ook het begrip multiculti in de Nederlandse samenleving.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om de oorzaak te achterhalen om dat soort fouten in de toekomst te voorkomen.
Rechts wilde gastarbeiders, het is hun schuld.
Als ik het goed begrijp was de jongen die de groep meenam naar zijn buurt in ieder geval geen Marokkaan, dus waarom het nou weer over Marokkanen moet gaan ontgaat me. Verder heb ik niet zoveel last van straatvrees, dus als er jongens aan het voetballen zijn en ik dat hoor dan zit ik niet bevend als een rietje achter mijn pc. Sowieso heb ik nog geen aanleiding gezien Marokkanen aan te spreken op hun gedrag, maar degenen die ik toevallig heb gesproken zeiden meneer tegen me.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welt staat daar boven, als echte elite natuurlijk. Hij vind dat je niet moet zeuren, want hey, het valt toch allemaal wel mee? Het feit dat hij zelf nog nooit een mocro heeft aangesproken op zijn wangedrag tellen we maar even niet mee, die jongen weet wel dat het allemaal niet klopt in ieder geval. Een eckte internetheld, dat is hij wel.
En nu? Wat ga je nu doen met deze stelling? Een soort Carte Blanche voor al die jochies ofzo? Een finale kwijting? Een bemoedigend schouderklopje: "het is niet jouw schuld jongen"?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om de oorzaak te achterhalen om dat soort fouten in de toekomst te voorkomen.
Rechts wilde gastarbeiders, het is hun schuld.
Dan kun je ze in ieder geval nog wel enorme naïviteit en een totaal gebrek aan inzicht verwijten.....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad, rechts wilde de gastarbeiders hier houden, hun familie over laten vliegen, integratie stopzetten en introduceerde en passant ook het begrip multiculti in de Nederlandse samenleving.
Dus je hebt eigenlijk geen idee waar je het over hebt als mensen praten over overlast gevende Marokkanen. Mooi, is dat ook weer vastgesteld.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp was de jongen die de groep meenam naar zijn buurt in ieder geval geen Marokkaan, dus waarom het nou weer over Marokkanen moet gaan ontgaat me. Verder heb ik niet zoveel last van straatvrees, dus als er jongens aan het voetballen zijn en ik dat hoor dan zit ik niet bevend als een rietje achter mijn pc. Sowieso heb ik nog geen aanleiding gezien Marokkanen aan te spreken op hun gedrag, maar degenen die ik toevallig heb gesproken zeiden meneer tegen me.
Ik zie hier anders weinig "omgaan met de onstane situatie".quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:15 schreef xibalba het volgende:
[..]
Dan kun je ze in ieder geval nog wel enorme naïviteit en een totaal gebrek aan inzicht verwijten.....
En vervolgen verstoppen achter beschuldigingen aan het adres van anderen die proberen om te gaan met de onstane situatie.
Daar begint het probleem. Het is niet netjes links de schuld te geven van het nemen van verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad, rechts wilde de gastarbeiders
Het is sowieso niet relevant, het gedrag van die jochies is relevant. Zolang dit soort gedonder discussies nog vertroebelt komen we nergens.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar begint het probleem. Het is niet netjes links de schuld te geven van het nemen van verantwoordelijkheid.
Laten we er vooral geen politiek schuldspelletje van maken. VVD/CDA/PvdA zijn allemaal (op hun eigen manier) schuldig aan deze pleuriszooi die ze in de jaren 60-70 hebben gecreeerd. De vraag is nu wat doe je met de troep. ( En nee niet ruimenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad, rechts wilde de gastarbeiders hier houden, hun familie over laten vliegen, integratie stopzetten en introduceerde en passant ook het begrip multiculti in de Nederlandse samenleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |