abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2011 @ 13:50:56 #1
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_99019840

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_99019984
Not to cheat
pi_99019997
Santos, 2 spelers transfervrij gehaald, Atila en Joaba.

Eerste competitie gewoon gebruikt om te gaan selecteren, halve finale gehaald en uitgeschakeld na 2 keer de 0-0, kwartfinale van de beker gehaald en in de eerste ronde van Sud americana uitgeschakeld.

Competitie gaat nu heel slecht, 16e plek
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99020284
Not to cheat, obviously.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 4 juli 2011 @ 17:03:35 #5
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_99027233
Na in de poulefase Villareal al een keer met 8-0 aan de kant gezet te hebben, krijg Zenit haast hetzelfde vonnis :D Waarom is de eerste wedstrijd dan 0-0 gebleven? :?
I picture your face.. In the back of my eyes
  maandag 4 juli 2011 @ 17:07:47 #6
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_99027398
Om om nog even te reageren op de cheatdiscussie van het vorige topic. Enige waar ik eigenlijk mee 'cheat', zijn de trainingen. Geen zin om die zelf in te stellen :@ Dus die download ik.
Verder maak ik mijn eigen tactiek (die soms keihard faalt :P) en scout ik ook vooral zelf. Vind het een kick als ik dan zelf een supertalent ontdek :D
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_99027424
Ik cheat niet, vind ik zelf. :D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 4 juli 2011 @ 17:24:43 #8
277865 Sejt
Ondertitel
pi_99028153
Het enige wat ik doe is sporadisch een wedstrijd opnieuw starten (I know :') )
Vooral als ik 's avonds gefrustreerd een wedstrijd verlies die ik écht niet kan verliezen!
I love my mispoken words.
  maandag 4 juli 2011 @ 17:32:23 #9
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_99028545
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:24 schreef Sejt het volgende:
Vooral als ik 's avonds gefrustreerd een wedstrijd verlies die ik écht niet kan verliezen!
Dat is de grootst mogelijke cheat in het spel :D
Dit, dus.
pi_99029699
quote:
Dat zou ik nou nooit doen. Dat maakt het spel alleen maar minder realistisch. ;)
  maandag 4 juli 2011 @ 18:18:19 #11
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_99030399
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat is de grootst mogelijke cheat in het spel :D
Uh, nee hoor :+
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 4 juli 2011 @ 19:17:02 #12
277865 Sejt
Ondertitel
pi_99032690
Boefje ben ik hè.

Aan de andere kant zou ik nooit taktieken of trainingen downloaden, of talenten googlelelelelen ;)
pi_99032886
Ik gebruik wel tactieken om mijn eigen tactieken te maken, leer je een hoop van.
  maandag 4 juli 2011 @ 19:29:23 #14
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_99033217
quote:
Heel. heel af en toe doe ik dat ook al is het al zo'n 3 maanden geleden dat ik dat ook echt gedaan heb.

Soms heb je om 11 uur s'avonds van die buien he. :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_99034095
Waarom ik zo tegen tactieken downloaden ben...? Kom op, het DOEL van het spel is het creeren van een tactiek en het neerzetten van spelers op de goede plaats binnen deze tactiek. Als je tactieken gaat downloaden (met precies de goede instellingen en aanwijzingen wat voor soort spelers je per positie moet neerzetten), wat is dan nog je eigen inbreng als manager? Dan kun je het spel net zo goed FM Scout of FM Spelersmakelaar noemen, aangezien je dan alleen nog maar spelers hoeft aan te trekken.

Er zijn geen levels of eindbazen in FM, maar ik zie het als een vorm van 'het spel niet op eigen kracht en inzicht kunnen spelen'. Je hebt hulp van buitenaf (van buiten het spel - en DAT maakt het anders dan player masking uitzetten, omdat dit een ingame feature is die ook nog eens later geintroduceerd is door de makers van FM) en vandaar mijn vergelijking met aimbots.

En waarom zou een programma installeren dat automatisch de beste wonderkids opspoort anders zijn dan perfect getweakte tactics downloaden? Beiden zijn externe hulpmiddelen die je team beter laten functioneren zonder dat je er skills voor hoeft te hebben. Ergo, cheaten.
pi_99035268
Eigenlijk toch wel erg leuk dat de broer én zaakwaarnemer van de kersverse Ajacied Kolbeinn Sigthorsson, de in CM en FM land wereldberoemde Andri Sigthorsson is :D

Man man, wat heb ik daar geweldige games mee gehad, met die gast in de spits :Y
pi_99035740
^--- ^O^ idd!
  maandag 4 juli 2011 @ 20:42:08 #18
277865 Sejt
Ondertitel
pi_99036240
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:29 schreef heloef het volgende:

[..]

Heel. heel af en toe doe ik dat ook al is het al zo'n 3 maanden geleden dat ik dat ook echt gedaan heb.

Soms heb je om 11 uur s'avonds van die buien he. :')
Precies, dat bedoel ik ook.
Moe, gefrustreerd, geïrriteerd, etc. :P
  maandag 4 juli 2011 @ 22:32:48 #19
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_99042805
Vorig seizoen (#3) met Ajax maarliefst 11 miljoen verliest gemaakt door voornamelijk transfers. Dit seizoen erg rustig aandoen dus en geld binnenharken met de CL. Volgend seizoen 2 goede buitenspelers halen en dan hopelijk ver in de CL komen.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:37:06 #20
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_99043060
Hoe haal ik het meeste uit de speler? Ik train hem nu extra op "Composure"

maandag 4 juli 2011 @ 22:37:49 #21
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_99043094
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:52 schreef VonHinten het volgende:
Waarom ik zo tegen tactieken downloaden ben...? Kom op, het DOEL van het spel is het creeren van een tactiek en het neerzetten van spelers op de goede plaats binnen deze tactiek. Als je tactieken gaat downloaden (met precies de goede instellingen en aanwijzingen wat voor soort spelers je per positie moet neerzetten), wat is dan nog je eigen inbreng als manager? Dan kun je het spel net zo goed FM Scout of FM Spelersmakelaar noemen, aangezien je dan alleen nog maar spelers hoeft aan te trekken.

Er zijn geen levels of eindbazen in FM, maar ik zie het als een vorm van 'het spel niet op eigen kracht en inzicht kunnen spelen'. Je hebt hulp van buitenaf (van buiten het spel - en DAT maakt het anders dan player masking uitzetten, omdat dit een ingame feature is die ook nog eens later geintroduceerd is door de makers van FM) en vandaar mijn vergelijking met aimbots.

En waarom zou een programma installeren dat automatisch de beste wonderkids opspoort anders zijn dan perfect getweakte tactics downloaden? Beiden zijn externe hulpmiddelen die je team beter laten functioneren zonder dat je er skills voor hoeft te hebben. Ergo, cheaten.
Niet helemaal waar. HEt doel van de game is om een succesvol team te creeeren. Dat doe je inderdaad door een goede tactiek te maken/vinden, maar ook door de juiste spelers te kopen, een goede staff op te zetten, je board tevreden te houden door goed met geld om te gaan.

De eerste twee kan je allebei omzeilen door spelers en staff op te pikken in fora die je leest. HEt gebruiken van programma's buiten FM om, dan is dat ook cheaten.

En ook het herladen van spellen of opnieuw starten van games zie ik als cheaten. Oh ik red het niet de eerste keer, dan maar opnieuw beginnen.

Hoeveel games heb jij al gestart als ik vragen mag?
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:46:44 #22
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_99043586
Wat een onzin! Waarom is een nieuwe game starten nou weer cheaten? Of bedoel je midden in een seizoen een wedstrijd opnieuw spelen?
pi_99044419
Flink aan het inkopen met AZ voor seizoen 11-12.

Strootman (Utrecht)
Nuytinck (NEC)
Legaere (Anderlecht)

Allemaal spelers voor de basis eventueel. Heb helaas geen EC gehaald, 11e geworden in eerste seizoen :') (triest).

Nu nog een goede spits of twee.
U MAD?
pi_99044465
Waarom zou je je druk maken over hoe iemand anders een game speelt :') ;(
U MAD?
pi_99044930
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:37 schreef Burrito het volgende:
Hoe haal ik het meeste uit de speler? Ik train hem nu extra op "Composure"

[ link | afbeelding ]
creativity passing positioning ook niet vergeten
pi_99045275
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:01 schreef de_boswachter het volgende:
Flink aan het inkopen met AZ voor seizoen 11-12.

Strootman (Utrecht)
Nuytinck (NEC)
Legaere (Anderlecht)

Allemaal spelers voor de basis eventueel. Heb helaas geen EC gehaald, 11e geworden in eerste seizoen :') (triest).

Nu nog een goede spits of twee.
Ik zit nog in het eerste seizoen, en AZ doet het heel goed:P,

Heeft iemand hier trouwens nog goede ervaringen met castillon van ajax gehad?
pi_99046052
Zit met Ajax in mijn vierde seizoen, afgelopen seizoen met enig geluk de CL gewonnen en ben nu door naar de halve finale. Het kan mijn eerste keer worden dat ik de CL 2 keer achter elkaar win, sinds FM06.

Scouts doen goed hun werk, eigen tactiek loopt prima. :) Zag wel dat hij vrijwel identiek is als een tactiek op MU, die downloaden was sneller geweest. :')
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  maandag 4 juli 2011 @ 23:31:17 #28
277865 Sejt
Ondertitel
pi_99046278
quote:
Dit.
pi_99046304
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:14 schreef OreO het volgende:

[..]

Ik zit nog in het eerste seizoen, en AZ doet het heel goed:P,

Heeft iemand hier trouwens nog goede ervaringen met castillon van ajax gehad?
Ik krijg thuis gewoon TE vaak klop.
Of het aan het maximaal brede speelveld ligt ofzo....
U MAD?
pi_99046616
Speel je thuis anders dan uit? Aanvallender ofzo? Ik had eerst dat ik te aanvallend speelde: gevolg; spelers na 65 minuten leeg en nog goals tegen krijgen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:12:13 #31
332736 Schooiboy
Italiaanse sferen
pi_99048244
ik ga morgen eens een serieuze game starten. gewoon 4-2-3-1 diep met lange ballen
vagabondo, non odia
Specialità italiane
pi_99048248
quote:
Denk dat het niet met druk maken te maken heeft, maar patsen met een kampioenschap of CL winst kan iedereen door 5x een wedstrijd overnieuw te spelen :)

Training download ik altijd, tactiek maak ik vaak zelf, maar ik download ze ook wel eens en dan tweak ik hem zelf ook nog.

Al die andere troep zoals externe programma's en lijstjes heb ik niks mee en hoeft van mij ook niet, dat neemt namelijk voor mij het plezier weg. Maar goed, als andere zo een spelletje willen spelen, laat ze lekker doen.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_99048296
Daarom zou ik het ook erg tof vinden als ze er iets op verzinnen dat je kan zien als iemand wedstrijden opnieuw heeft gestart :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_99049114
Ik cheat want ik maak het beste team ooit na :)

http://imageshack.us/photo/my-images/828/ajax69.png/ (copy/paste deze link)
pi_99049205
Upload hem eens op tinypic, copypasten kan niet op de iPod.
pi_99049266
Wedstrijd opnieuw spelen doe ik niet meer. Voorheen wel. Tactiek downloaden wel, maar ik tweak hem nog wel.
Het is nu veel leuker spelen. Als ik verlies of gelijkspeel reageren sommige spelers of supporters altijd zo overdreven. Irritant gedoe. Maar hoort er bij.
pi_99049298
zo dan?

pi_99049503
Hoezo niets te doen ;e
pi_99049689
Beetje wel, want ook de klassieke Europacups I II en III zijn weer in ere hersteld.
Daarnaast zit het hele Oranje van 74 in deze database :)

Ben nu aan het testen of alles goed werkt en dan gooi ik hem op http://fm.manutd.nl/
  Forum Admin dinsdag 5 juli 2011 @ 00:52:29 #40
35723 crew  GGMM
pi_99049892
Tof gemaakt. _O_
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_99051670
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik krijg thuis gewoon TE vaak klop.
Of het aan het maximaal brede speelveld ligt ofzo....
slechte verdedigers?
pi_99054356
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:37 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. HEt doel van de game is om een succesvol team te creeeren. Dat doe je inderdaad door een goede tactiek te maken/vinden, maar ook door de juiste spelers te kopen, een goede staff op te zetten, je board tevreden te houden door goed met geld om te gaan.

De eerste twee kan je allebei omzeilen door spelers en staff op te pikken in fora die je leest. HEt gebruiken van programma's buiten FM om, dan is dat ook cheaten.

En ook het herladen van spellen of opnieuw starten van games zie ik als cheaten. Oh ik red het niet de eerste keer, dan maar opnieuw beginnen.

Hoeveel games heb jij al gestart als ik vragen mag?
Ik speel met ongeveer 2-3 teams per FM uitgave. FM2011 heb ik met Espanyol gespeeld (acht seizoenen, toen foutmelding die me savegame verneukte) en met Palermo (tien seizoenen, rek was uit de game, te vaak kampioen geworden, geen enkele uitdaging meer). Nu speel ik weer FM2010 en ben in mijn tweede seizoen met Sochaux (Franse competitie). Ik switch ook nooit van club tijdens een game.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2011 @ 09:19:34 #43
245494 Peter_Aragorn
pi_99054487
Switchen van club doe ik normaal ook niet. Ik kreeg in mijn Twente-game echter halverwege het tweede seizoen een aanbieding van Werder Bremen. Ik heb toen een extra save aangemaakt, zodat ik én met Twente door kon gaan én naar Bremen kon.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:23:50 #44
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_99054570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:11 schreef VonHinten het volgende:
Ik switch ook nooit van club tijdens een game.
Ik ook niet, begin een game met een bepaald team en ga dan net zo lang door tot ik het zat ben.

Inmiddels 4 wedstrijden gewonnen in de Serie A waardoor ik net boven de degradatiestreep sta, heb er wel vertrouwen in dat we het gaan redden.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_99054634
Ik ben al 10 jaar met Wrexham bezig nu, grote clubs al afgeslagen. Alleen als Ajax komt ga ik over.
Verder mijn tactiek aangepast (afgekeken van Il Devasto, voornamelijk het verdedigen) en nu gaat het een stuk beter in de PL. Spelers groeien als kool het is alleen even wachten tot ik genoeg TB heb om jonge talentjes op te pikken en mijn jeugdopleiding te perfectioneren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2011 09:30:14 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:42:30 #46
277865 Sejt
Ondertitel
pi_99054931
Ik ben tot nu toe ook nooit geswitcht van team.
Maar m'n nieuwe game heb ik als Unemployed gestart en heb net m'n eerste seizoen afgemaakt bij Fredrikstad (1e divisie) in Noorwegen, waar ik begon met al 10 wedstrijden gespeeld. Met deze game wil ik wel gaan switchen naar grotere teams als de mogelijkheid zich voordoet :)

Mijn favoriete bezigheid in FM? Het zoeken en vinden van de beste 'bargains', maar ook duurdere spelers die precies in mijn taktiek passen en het, na koop, ook uitstekend doen. Daar haal ik de meeste voldoening uit :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Sejt op 05-07-2011 09:47:59 ]
pi_99055459
Ik switch ook vrijwel nooit in een game, tenzij ik een reis-rond-de-wereld-game doe, wat overigens op z'n tijd erg leuk is om te doen.
Wanneer ik een new game opstart neem ik mezelf wel altijd voor dat ik een paar interessante leagues selecteer, zodat ik kan overstappen als er zicht wat leuks voordoet. Nou, dat is me werkelijk nog nooit overkomen. Ik ga altijd net zo lang door met één club tot ik het zat ben, en ik weer een new game start. Maar toch selecteer ik bij iedere start weer diezelfde leuke competities, terwijl ik er dus geen reet aan heb.

Ik haal overigens ook de meeste voldoening uit het scouten van spelers en deze laten uitgroeien tot toppers. Ik kan echt eindeloos zoeken naar spelers. Die zelfgescoute diamant en deze dan vervolgens naar je club zien te halen: prachtig :)
Een tactiek download ik af en toe wel, maar dan is dat meer om te bekijken waarom die zo succesvol is. Eventueel pas ik dat dan weer toe op mijn eigen gemaakte tactieken.
Trainingsschema's download ik wel altijd, daar vind ik nou echt helemaal niets aan om me in te verdiepen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:52:21 #48
277865 Sejt
Ondertitel
pi_99056705
Voor zo min mogelijk geld (bv. bij een 1e / 2e divisie club) een zo goed mogelijke speler halen is gewoon een heerlijke uitdaging! Liefst transfervrij met een laag salaris, die dan enorm goed speelt.

Toen ik aangenomen werd bij Fredrikstad waren er 3 slechte spitsen. Ik moest dus snel ingrijpen en haalde deze Braziliaan:

Niet bijzonder zou je denken - maar het was voor de Noorse 1e divisie, en hij was transfervrij met de helft salaris van andere (slechtere) spitsen. Kost me dus niks en kerel schiet er 10 in in 14 wedstrijden en de fans vinden hem 'extreem goed' :)

Nu zit ik in de 1e echte transferperiode (winter in Noorwegen), en heb voornamelijk transfervrije spelers gehaald:

Allemaal beter dan wat ik had, behalve de speler die 1,2mln opleverde was wel redelijk goed, maar ook een egotripper.
Waar ik begon met max ¤22.000/week salaris en het eigenlijke salaris van spelers van ¤25.000/week, heb ik nu ¤10.000/week speling en een tb van 300k :P

[ Bericht 35% gewijzigd door Sejt op 05-07-2011 11:08:04 ]
pi_99058439
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 02:07 schreef OreO het volgende:

[..]

slechte verdedigers?
Moisander, Klavan, Marcellis en Moreno zijn toch vrij aardige verdedigers voor AZ......
U MAD?
pi_99058530
Zal vanavond wel even een paar talentjes showen die al 4 jaar (sinds de nPower League 1) bij mijn club zijn gekomen en nu doorgegroeid zijn tot vaste waarde in het elftal in de PL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')