abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99038364
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:12 schreef heartz het volgende:

[..]

Vond het wel toepasselijk hier te plaatsen.
Nergens wordt volgens mij geclaimed dat ze verantwoordelijk zijn voor al die 300 cirkels, zoals jij zegt. Waar lees je dat?
En als je goed leest, lees je dat er in die tijd meerdere 'clubjes' zouden zijn, die zich hiermee bezig hielden volgens dat artikel.
Even goed zoeken op youtube. Er is zoveel info dat ik het niet allemaal goed gecategoriseerd heb in mn hoofd :)
quote:
In welk boek? Ik zie graag bronnen :D
Moet ik ook nog een opzoeken. Ze lieten de passage zien in die tweede docu die je in de OP ziet staan.
quote:
En elkaar uitlachen helpt de discussie ook niet echt ;)
Oh ik lach jou niet uit hoor. Dat was helemaal niet bedoeld als sneer naar jou toe.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 4 juli 2011 @ 21:23:45 #52
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99038611
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Even goed zoeken op youtube. Er is zoveel info dat ik het niet allemaal goed gecategoriseerd heb in mn hoofd :)

[..]

Moet ik ook nog een opzoeken. Ze lieten de passage zien in die tweede docu die je in de OP ziet staan.

[..]

Oh ik lach jou niet uit hoor. Dat was helemaal niet bedoeld als sneer naar jou toe.
:D :D :D
Volg je hart, gebruik je verstand.
  maandag 4 juli 2011 @ 21:30:37 #53
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_99039085
ik was ooit eens in Engeland in zo'n gebied (nee ik weet niet meer waar) waar zo'n graancirkels was en regelamtig waren. Het was een beetje in de buurt van stonehenge en op deze plek was een wat kleinere stenencirkel.
Dat dorpje verdiende goed aan die graancirkels hoor....
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_99043941
Je kunt echt door blijven gaan met het posten van vette "cirkels" _O_

pi_99045241

pi_99046428

En de lijst gaat door en door en door...... :)
pi_99046523
Ik merkte nets iets op, terwijl ik de docu van de OP (van Heartz, origineel ;) ) zat te bekijken. Meerdere keren wordt aangegeven door mensen dat hun foto toestel niet meer werkt en zo. Eentje zegt zelfs dat hij dat ding al jaren meeneemt, maar dat het iedere keer blokkeert als hij zo'n cirkel instapt. Beetje vaag dat hij dat dan steeds blijft doen? Zoiets van een ezel en een steen, of zo ...

Maar nog veel belangrijker: ondanks dat er verschillende keren wordt gewaarschuwd geen electrische of electronische apparaten die cirkels in mee te nemen (vanwege schade en/of storingen), waar doen ze die boodschap? Juist, staand, midden in die cirkels, in de camera! Een electronisch apparaat, met een opslag medium dat gevoelig is voor elektrische storingen, dat schijnbaar zonder problemen functioneert, daar waar andere apparatuur het begeeft.

Overigens vond ik dat fragment met de handen van die vrouw wel erg bizar.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_99046611
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:36 schreef Maurice76 het volgende:
Ik merkte nets iets op, terwijl ik de docu van de OP (van Heartz, origineel ;) ) zat te bekijken. Meerdere keren wordt aangegeven door mensen dat hun foto toestel niet meer werkt en zo. Eentje zegt zelfs dat hij dat ding al jaren meeneemt, maar dat het iedere keer blokkeert als hij zo'n cirkel instapt. Beetje vaag dat hij dat dan steeds blijft doen? Zoiets van een ezel en een steen, of zo ...

Maar nog veel belangrijker: ondanks dat er verschillende keren wordt gewaarschuwd geen electrische of electronische apparaten die cirkels in mee te nemen (vanwege schade en/of storingen), waar doen ze die boodschap? Juist, staand, midden in die cirkels, in de camera! Een electronisch apparaat, met een opslag medium dat gevoelig is voor elektrische storingen, dat schijnbaar zonder problemen functioneert, daar waar andere apparatuur het begeeft.

Overigens vond ik dat fragment met de handen van die vrouw wel erg bizar.
Ik kreeg niet helemaal goed mee wat daar gebeurde... ging het om de doorbloeding van de handen of zo?
pi_99047727
Die vlekken op haar handen, ja. Kon het niet helemaal goed zien wat het nou precies was, maar wel dat de uitslag op haar handen zichtbaar veranderde naarmate ze dichterbij de grond kwam.
pi_99047940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:00 schreef Maurice76 het volgende:
Die vlekken op haar handen, ja. Kon het niet helemaal goed zien wat het nou precies was, maar wel dat de uitslag op haar handen zichtbaar veranderde naarmate ze dichterbij de grond kwam.
Ja dat dacht ik idd ook te kunnen zien. Ik hoop dat er binnenkort eens een graancirkel hier in de buurt te zien is. Ik zal dan zelf eens wat dingen controleren en wat foto's maken van hoe het graan is gebogen....
pi_99049344
Wat me verbaast is dat er wel observaties worden gedaan, maar geen experimenten om te achterhalen welke electromagnetische krachten hier eventueel aan ten grondslag kunnen liggen. Ze reppen wel over het electrocuteren van graan om het gewas dat eruit komt sneller en beter te laten groeien, maar niet over experimenten om sterke elektromagnetische velden los te laten op proefveldjes van graan of zo. Maar het zijn juist dergelijke experimenten die essentieel zijn in onze begripsvorming van hoe ze gemaakt kunnen worden - en daarmee versterken danwel verzwakken dat ze eventueel van niet-menselijke oorsprong zijn.
pi_99049811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:39 schreef Maurice76 het volgende:
Wat me verbaast is dat er wel observaties worden gedaan, maar geen experimenten om te achterhalen welke electromagnetische krachten hier eventueel aan ten grondslag kunnen liggen. Ze reppen wel over het electrocuteren van graan om het gewas dat eruit komt sneller en beter te laten groeien, maar niet over experimenten om sterke elektromagnetische velden los te laten op proefveldjes van graan of zo. Maar het zijn juist dergelijke experimenten die essentieel zijn in onze begripsvorming van hoe ze gemaakt kunnen worden - en daarmee versterken danwel verzwakken dat ze eventueel van niet-menselijke oorsprong zijn.
Die experimenten schijnen nu wel aan de gang te zijn. In 1 vd docu's volgens mij wordt beweerd dat een aantal elektrische pulsen tijdens het zaaien ervoor zorgen dat het graan meer groeit dan normaal. In dit geval zou dat zo'n 15 tot 20% zijn. Men is hiertoe gekomen omdat het boeren en onderzoekers opviel dat het graan in de jaren daarop harder groeide op de plaats waar de cirkel zich eerder bevond.

Ik heb hier snel even wat op gegoogled en kwam terecht bij experimenten met elektriciteit en gewassen. Heb er verder niet goed naar gekeken, maar het was wel snel duidelijk dat er redelijk wat mensen bezig zijn met het combineren van elektriciteit en het beter laten groeien van gewassen. Over die elektrische pulsen tijdens het zaaien heb ik zo snel niets kunnen vinden, maar nogmaals heb ook niet echt goed gezocht.
pi_99055003
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 22:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Je kunt echt door blijven gaan met het posten van vette "cirkels" _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze zijn schitterend!
Alleen onder één van de foto's staat 'digitally altered'..
pi_99055561
Schitterend die foto's t zijn net mega mandala's
Vanmiddag om 12uur op national geografic channel het programma is te real? cropcircles
Ik weet niet of ik die al eens gezien heb dus ik ga zeker kijken.

Nog ff over dat magnetistme ik zat daar ook al aan te denken, wat zit er onder de grond in die streken, omdat stonehenge etc op leilijnen zijn gebouwd e.d.
pi_99062933
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb hier snel even wat op gegoogled en kwam terecht bij experimenten met elektriciteit en gewassen.
Dit bedoelde ik niet helemaal, want het heeft maar zijdelings te maken met graancirkels. Dat electrische prikkels voor andere groei zorgt, wil ik direct geloven. Wat ik bedoelde is dat men experimenten uitvoert om met electromagnetische velden het graan te manipuleren zodat het zich zo gaat gedragen als in graancirkels plaatsvindt. Dit betekent niet dat men graancirkels namaakt, maar eerst op kleine(re) schaal, met slechts enkele halmen gaat bekijken hoe die zich gedragen bij sterke electromagnetische velden en bij welke golflengtes dit het meest merkbaar is.
pi_99072707
Maar goed PoP... als ik je posts zo eens doorlees, dan maak ik daar eigenlijk wel uit op dat jij toch echt wel begint te geloven dat een of andere buitenaardse levensvorm verantwoordelijk is voor deze aardse kunstwerken... is't nie?
pi_99076046
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze zijn schitterend!
Alleen onder één van de foto's staat 'digitally altered'..
Misschien hebben ze daar de mensen die soms in grote getale in de cirkels te vinden zijn, weggeshopt of zo.

Edit: het valt me ook op dat bij sommige graancirkels geen tractorsporen meer te zien zijn. Misschien dat ze die hebben weggeshopt?

[ Bericht 11% gewijzigd door Probably_on_pcp op 05-07-2011 19:50:30 ]
pi_99076071
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:12 schreef mousy31 het volgende:
Schitterend die foto's t zijn net mega mandala's
Vanmiddag om 12uur op national geografic channel het programma is te real? cropcircles
Ik weet niet of ik die al eens gezien heb dus ik ga zeker kijken.

Nog ff over dat magnetistme ik zat daar ook al aan te denken, wat zit er onder de grond in die streken, omdat stonehenge etc op leilijnen zijn gebouwd e.d.
Het schijnt dat veel oude heilige bouwwerken in dezelfde streek liggen als de graancirkels.
pi_99076137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:33 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Dit bedoelde ik niet helemaal, want het heeft maar zijdelings te maken met graancirkels. Dat electrische prikkels voor andere groei zorgt, wil ik direct geloven. Wat ik bedoelde is dat men experimenten uitvoert om met electromagnetische velden het graan te manipuleren zodat het zich zo gaat gedragen als in graancirkels plaatsvindt. Dit betekent niet dat men graancirkels namaakt, maar eerst op kleine(re) schaal, met slechts enkele halmen gaat bekijken hoe die zich gedragen bij sterke electromagnetische velden en bij welke golflengtes dit het meest merkbaar is.
Het is zo dat wij nog steeds geen volledig begrip hebben van zaken als magnetisme en elektriciteit. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat men kan nagaan wat er dan precies moet gebeuren om zo'n cirkel te maken met deze krachten.
pi_99076281
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed PoP... als ik je posts zo eens doorlees, dan maak ik daar eigenlijk wel uit op dat jij toch echt wel begint te geloven dat een of andere buitenaardse levensvorm verantwoordelijk is voor deze aardse kunstwerken... is't nie?
Tja... Ik kan het zelf allemaal maar moeilijk bevatten. Ik ga ook even een stapje terug nemen van dit onderwerp om het allemaal even te verteren. En dit doe ik alleen omdat er toch redelijk veel overtuigend bewijs is voor het feit dat redelijk wat cirkels niet door mensen zijn gemaakt en omdat er redelijk veel bewijs is in de wereld van ufo-sightings....

Ik merk aan mezelf dat dit onderwerp toch wel heel veel kan losmaken binnenin je... Het daagt letterlijk je vaste wereldbeeld uit en kan daarom ook bedreigend overkomen. Dus ik ga het allemaal een beetje laten inzinken de komende dagen/weken.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:04:16 #71
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99077074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed PoP... als ik je posts zo eens doorlees, dan maak ik daar eigenlijk wel uit op dat jij toch echt wel begint te geloven dat een of andere buitenaardse interdimensiale levensvorm verantwoordelijk is voor deze aardse kunstwerken... is't nie?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_99081646
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze sneeuwcirkels schijnen gemaakt te zijn door Simon Beck. Ze zijn te vinden in de Franse Alpen in Les Arcs. Ik heb nergens een quote van deze Beck zelf kunnen vinden, maar aangezien deze cirkels alleen daar lijken voor te komen, vind ik het geloofwaardig dat ze door hem gemaakt zijn.
Dit is echt prachtig,
mochten die graan aliens bestaan dan moeten zich hier maar volledig op richten. O+
pi_99082322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Tja... Ik kan het zelf allemaal maar moeilijk bevatten. Ik ga ook even een stapje terug nemen van dit onderwerp om het allemaal even te verteren. En dit doe ik alleen omdat er toch redelijk veel overtuigend bewijs is voor het feit dat redelijk wat cirkels niet door mensen zijn gemaakt en omdat er redelijk veel bewijs is in de wereld van ufo-sightings....

Ik merk aan mezelf dat dit onderwerp toch wel heel veel kan losmaken binnenin je... Het daagt letterlijk je vaste wereldbeeld uit en kan daarom ook bedreigend overkomen. Dus ik ga het allemaal een beetje laten inzinken de komende dagen/weken.
Wat me opvalt aan jouw post is dat je het een feit noemt dat er redelijk wat cirkels niet door mensen zijn gemaakt.

Wat heeft jou ervan overtuigd om het als feit te bestempelen?
pi_99083696
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat me opvalt aan jouw post is dat je het een feit noemt dat er redelijk wat cirkels niet door mensen zijn gemaakt.

Wat heeft jou ervan overtuigd om het als feit te bestempelen?
De manieren waarop het gewas is gebogen is in ieder geval een duidelijke aanwijzing dat bepaalde cirkels niet zijn gemaakt door het plat te stampen. Er zijn hele overtuigende aanwijzingen dat het gewas tijdelijk is verwarmd, toen is verbogen en weer in de nieuwe positie is afgekoeld. Dit is gedocumenteerd bij de stengels van de gewassen en ook bij de toppen van de gewassen. Dat alleen al is bewijs dat sommige cirkels niet gemaakt zijn door het proces van platstampen.

Dan heb je ook nog de complexe geometrische vormen, zoals die van het dna-molecuul. Als je deze vorm zo perfect wil hebben als dat ie was in de cirkel, dan heb je wel heel erg veel touwen en palen nodig. Zoveel dat je in het donker gewoon de weg kwijtraakt in het ontwerp.

En sommige van de complexe vormen kun je alleen zo precies maken als dat ze zijn, als je ze eerst opbouwt met de basisvormen cirkel, vierkant en driehoek. Maar dit houdt wel in dat je later weer bepaalde platgetrapte stukken weer ongedaan moet maken. Op papier is het al een opgave om tot sommige vormen te komen en dan moet je achteraf ook nog een heleboel gemaakte vlakken en lijnen uitgummen. Dus als je naar de logistiek kijkt acher sommige cirkels, dan moeten er wel uiterst professionele hoaxers aan het werk zijn die gebruik maken van de allerbeste GPS apparatuur die tot op een paar cm nauwkeurig is en je moet nachtkijkers hebben en een heleboel man en een coordinatie van militair niveau.
pi_99084123
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De manieren waarop het gewas is gebogen is in ieder geval een duidelijke aanwijzing dat bepaalde cirkels niet zijn gemaakt door het plat te stampen. Er zijn hele overtuigende aanwijzingen dat het gewas tijdelijk is verwarmd, toen is verbogen en weer in de nieuwe positie is afgekoeld. Dit is gedocumenteerd bij de stengels van de gewassen en ook bij de toppen van de gewassen. Dat alleen al is bewijs dat sommige cirkels niet gemaakt zijn door het proces van platstampen.
Maar wat als dát nu juist de hoax is? Dat juist die bijzondere kenmerken slechts verzinsels zijn om de hoax kracht bij te zetten, zeg maar?

quote:
Dan heb je ook nog de complexe geometrische vormen, zoals die van het dna-molecuul. Als je deze vorm zo perfect wil hebben als dat ie was in de cirkel, dan heb je wel heel erg veel touwen en palen nodig. Zoveel dat je in het donker gewoon de weg kwijtraakt in het ontwerp.

En sommige van de complexe vormen kun je alleen zo precies maken als dat ze zijn, als je ze eerst opbouwt met de basisvormen cirkel, vierkant en driehoek. Maar dit houdt wel in dat je later weer bepaalde platgetrapte stukken weer ongedaan moet maken. Op papier is het al een opgave om tot sommige vormen te komen en dan moet je achteraf ook nog een heleboel gemaakte vlakken en lijnen uitgummen. Dus als je naar de logistiek kijkt acher sommige cirkels, dan moeten er wel uiterst professionele hoaxers aan het werk zijn die gebruik maken van de allerbeste GPS apparatuur die tot op een paar cm nauwkeurig is en je moet nachtkijkers hebben en een heleboel man en een coordinatie van militair niveau.
Ben met je eens dat sommigen erg indrukwekkend zijn, maar wie zegt dat ze altijd in het donker gemaakt moeten zijn, of zelfs in een nacht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')