abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2011 @ 00:16:13 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99006475
Wat is nu eigenlijk Usenet :?
quote:
Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiėren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia
Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden :?
quote:
• Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
• Een programma op mee te downloaden: Newsleecher (betaald, makkelijk) (handleiding), Grabbit (gratis, veel handmatig werk) (handleiding) of Sabnzbd (gratis, werkt automatisch) (site
• Voor sommige programma's heb je een uitpak- en repareerprogramma nodig: Winrar en Quickpar heb je ook nodig.
Waarom een betaald Usenet account? Ik kan die van mijn provider toch gebruiken :?
quote:
Dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie (hou oude bestanden je kan downloaden) behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider.
Retentie :
quote:
Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.
Okee, doe mij dan maar een betaald usenet account! Waar kan ik deze krijgen :?
quote:
Eweka (¤7.5/mnd (prepaid) 8 deelbare verbindingen, 600+ dagen retantie, 50mbit)
Giganews (¤8-¤15/mnd, max. 50 verbindingen (niet deelbaar), 600+ dagen retentie)
NewsXS (¤5.5-¤9.5/mnd, max. 50 verbindingen, 200+ dagen retentie)
XSNews (gratis 5 dagen proef)
XLNed (gratis 7 dagen op proef)
Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
Easyusenet
Download2day
UsenetXL (7 dagen extra en betalen met sms/wallie)
Powernews
SMSusenet (betalen met sms)
(je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw internetabbo aankan, dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.)
Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar :?
quote:
NZB-bestanden zoeken van wat je wilt hebben:
http://www.nzbindex.com (zoekmachine)
http://www.ftn2day.nl (community)
http://www.altbinz.net/
http://code.google.com/p/sickbeard/ (automatisch downloaden)
Ik snap er nu echt de ballen niet meer van :?
quote:
http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.
Voordelen usenet :?
quote:
Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde 8-)
DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open _O_ _O_
Vorige delen :?
quote:
Zie TT-OP-Reeksding
Belangrijke regel:

OP is gemaakt door Razor21 en PiRANiA
Op is te vinden op de wiki

[ Bericht 7% gewijzigd door PiRANiA op 04-07-2011 13:19:55 ]
  maandag 4 juli 2011 @ 00:16:46 #2
136730 PiRANiA
pi_99006496
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:57 schreef zarGon het volgende:
Was net een topic geopend in GC over SnelNL. SnelNL is een programma waarmee je films tijdens het downloaden al kunt afspelen. Ik ben het nu aan het gebruiken en het doet wat het doen moet.

Je kunt het in ieder geval 14 dagen gratis uittesten! (Wat ik nu aan het doen ben.)
pi_99006534
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:14 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Zou wel leuk zijn.
Ik heb alleen weinig behoefte er aan eerlijk gezegd :P.
Stukje gemak erbij. Je kunt er zelfs ondertitels bij laden tijdens het afspelen. Vind ik toch echt netjes.

Overigens is usenettips de maker van dit programma. Mocht je dus iets merken wat beter kan of iets dergelijks, kun je dat meteen melden. Zo kwam ik na een conversatie erachter dat het afspeelscherm ook omlaag getrokken kon worden (en het afspeelscherm dus groter gemaakt kan worden).

(Ik vind het programma best lekker werken.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2011 00:18:19 ]
pi_99007319
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ook als het gerard is en het nog geparred moet worden?
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Yes!

Probeer het maar. Een accountje is binnen 10 seconden aangemaakt en kun je kostenloos voor 14 dagen gebruiken.
Hm, het speelt .rar's af (voordat alles binnen is), maar ik weet niet zeker of het ook werkt als er eerst gerepareerd moet worden.
pi_99007516
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Hm, het speelt .rar's af (voordat alles binnen is), maar ik weet niet zeker of het ook werkt als er eerst gerepareerd moet worden.
Dat kan ik je zo wel vertellen: Nee, want dat is technisch onmogelijk.
pi_99012358
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:49 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ook niet als bv. alleen rar 89 van de 90 een block mist en het programma voor die tijd dat dus weet en t/m 88 alles uitpakt en daarna gaat repareren en 89 en 90 gaat uitpakken?
pi_99012481
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:31 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ook niet als bv. alleen rar 89 van de 90 een block mist en het programma voor die tijd dat dus weet en t/m 88 alles uitpakt en daarna gaat repareren en 89 en 90 gaat uitpakken?
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Maar je moet wel alles binnen hebben voor je een pariteitsberekening kan uitvoeren.
pi_99012545
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:39 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja dat zou natuurlijk kunnen. Maar je moet wel alles binnen hebben voor je een pariteitsberekening kan uitvoeren.
Dat klopt uiteraard.
pi_99012799
Mijn downloadprogramma pakt tijdens het downloaden al rars uit, en hoewel de film dan nog niet compleet is kan ik gewoon 'm al openen. Zolang downloaden sneller gaat dan kijken, kan de film direct gestart worden. Verder geen extra programma voor nodig.
pi_99017442
Echt, ik erger me de tering aan al die rars met wachtwoorden erop en waarvoor je naar een of andere wazige site moet... is dat op een of andere manier te checken?
pi_99017469
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Echt, ik erger me de tering aan al die rars met wachtwoorden erop en waarvoor je naar een of andere wazige site moet... is dat op een of andere manier te checken?
Binsearch geeft aan of het rars met wachtwoorden zijn, maar rars met wachtwoorden in rars ziet hij niet.
pi_99017565
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:49 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hier de maker van SnelNL! -weg-

Als de download vanaf het begin kapot is dus .part1.rar bijvoorbeeld dan is er inderdaad een probleem. Maar we hebben automatische par2 repair ingebouwd dus hij moet het repareren ook als je aan het kijken bent halverwege... We zijn nog naar oplossingen aan het zoeken.. Ik heb wel al wat ideeėn hoe ik dit kan voorkomen zodat er zelden reparatie nodig zijn... maar dat is veel werk en zal waarschijnlijk over een lange tijd pas ingebouwd zijn. (maar het is mogelijk)

[ Bericht 3% gewijzigd door smegmanus op 04-07-2011 19:10:54 ]
!Nieuw! SnelNL Streaming Usenet! http://www.snelnl.com
pi_99017633
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:44 schreef _VoiD_ het volgende:
ja we kunnen iets in het programma inbouwen dat die dit gelijk meldt als je download... misschien een goed idee.. wellicht nog beter is als we inbouwen dat je passwords kan delen.. dan kan iemand anders het password invullen en hoef jij dit nooit meer te doen.. (maar het is maar een idee)
pi_99018308
Dat programma is wel handig, maar DIVX is niet meer echt van deze tijd. Er zijn steeds meer laptops met Full-HD scherm, ondersteunt snelNL ook Blu-ray downloads?
pi_99018356
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:11 schreef jopiede het volgende:
Dat programma is wel handig, maar DIVX is niet meer echt van deze tijd. Er zijn steeds meer laptops met Full-HD scherm, ondersteunt snelNL ook Blu-ray downloads?
het werkt perfect met 720P ... 1080P kan ook, maar heb je wel een goede pc voor nodig! (en sneller internet) Ik gebruik het altijd met 720P... gaat hier perfect!
  maandag 4 juli 2011 @ 13:18:30 #16
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_99018558
Waarom staat FTD nog steeds in de OP? Die is al enige tijd geleden vermoord door Timmetje en zijn bende...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_99018671
Ik zal dit forum af en toe checken mocht er iets zijn laat het maar weten!
pi_99026505
lightingusenet user account loopt bijna af.

Iemand nog alternatieven ?:)

http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html voor 11 dollar omgerekend 7.57495 EUR
pi_99032039
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:47 schreef DancePlaza het volgende:
lightingusenet user account loopt bijna af.

Iemand nog alternatieven ?:)

http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html voor 11 dollar omgerekend 7.57495 EUR
Waarom ga je weg bij lightingusenet? Ja bij mij is een account misschien net wat duurder, maar je krijgt er wel wat voor terug... misschien eens proberen? - weg -

[ Bericht 4% gewijzigd door smegmanus op 04-07-2011 19:11:05 ]
pi_99032931

zo ziet het er ongeveer uit... (hoop dat ik deze afbeelding mag plaatsen?)
  maandag 4 juli 2011 @ 19:44:14 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99033783
Iemand enig idee hoelang die actie van supernews loopt?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_99054294
als je op hun website kijkt kan je lezen "dit zal niet land duren" heerlijk met die spelfout... hebben ze waarschijnlijk google translater gebruikt of niet eens.. want google translater maakt daar geen land van...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:08:31 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054318
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:07 schreef usenettips het volgende:
als je op hun website kijkt kan je lezen "dit zal niet land duren" heerlijk met die spelfout... hebben ze waarschijnlijk google translater gebruikt of niet eens.. want google translater maakt daar geen land van...
:O dat staat er al weken
pi_99054330
en "rbeste waarde overal" hahahaha...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:13:15 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054391
Zeg Pirania? Hoe zit het inmiddels eigenlijk met Eweka bij jou? Nog steeds bestanden die falen? Heb je nog antwoord op je ticket gehad?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:14:14 #26
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99054403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:07 schreef usenettips het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:09 schreef usenettips het volgende:
en "rbeste waarde overal" hahahaha...
Als je nu alleen maar hier komt om je eigen software en servers aan te prijzen en al het andere te schofferen, dan snap je de essentie van dit soort topics en forums niet helemaal.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:14:31 #27
136730 PiRANiA
pi_99054409
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:13 schreef Qwea het volgende:
Zeg Pirania? Hoe zit het inmiddels eigenlijk met Eweka bij jou? Nog steeds bestanden die falen? Heb je nog antwoord op je ticket gehad?
Op het ticket kwam een standaardantwoord :{. En ik heb nog steeds last van falende bestanden :(. Zeker bij bestanden >500 dagen gaat het vaak fout :(.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:15:24 #28
136730 PiRANiA
pi_99054426
quote:
Geachte heer Piersma,

Het ligt geheel in de aard van usenet deze vraag in eerste instantie aan de poster zelf te stellen, wellicht dat er tijdens het posten een storing is geweest. Wat zei de poster erover?

De meest voorkomende oorzaak is de werking van antivirussoftware en/of firewall(s). De gemakkelijkste manier om dit op te lossen is de news client her-installeren. Daarmee meldt u het programma op alle kritieke plaatsen opnieuw aan. U zou voorafgaand de virusbewaking en firewalls (let op: routers hebben een eigen firewall!) tijdelijk kunnen uitschakelen om vast te stellen of inderdaad hierin het probleem schuilt.
Bullshit
quote:
Een andere veel voorkomende oorzaak van incomplete bestanden is dat wij, of andere usenet access providers, in overeenstemming met juridisch beleid, door een usenetgebruiker geposte inhoud verwijderd hebben die mogelijk illegaal is of rechten schendt. In zo'n geval kunnen wij u helaas niet helpen.
Klinkt logisch.
quote:
U zou altijd even de URL kunnen kopiėren van de NZB indexering site die u gebruikt nadat u de site een NZB heeft laten aanmaken en deze aan ons kenbaar maken, dan kunnen wij uitzoeken wat er met de desbetreffende article's gebeurd is.

Mocht u nog vragen hebben dan zijn wij tijdens kantooruren ook bereikbaar via de "Chat Support" knop op onze web-site.

Met vriendelijke groet,
---
Eweka Internet Services
pi_99054461
Een goed programma om te checken of je alles kan downloaden is:
http://www.zoon.dk/?p=151
Zijn soort gelijke feature zijn wij ook aan het ontwikkelen... desalniettemin krijg je de missende artikelen/segmenten niet terug...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:18:20 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054466
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:14 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Op het ticket kwam een standaardantwoord :{. En ik heb nog steeds last van falende bestanden :(. Zeker bij bestanden >500 dagen gaat het vaak fout :(.
Ja, de fuck zie je wel. En die gast van Eweka eerst maar roepen dat het aan newsleecher lag, toen aan grabit (die ik helemaal moest installen) toen aan mijn internetverbinding, toen aan KPN die ik niet heb, en toen ik zei dat een vriend van me 4 straten verderop het ook had lag het aan Ziggo :') Terwijl XS4all er ook last van blijkt te hebben. En exact hetzelfde bestand, zelfde naam en zelfde groep + poster doet het prima bij supernews :')

Eweka kan ik dus definitief van mijn lijstje pleuren.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:18:54 #31
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99054475
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:13 schreef Qwea het volgende:
Ik ben bij Eweka begonnen, dat ging in het begin goed, alleen de laatste maanden is de snelheid en compleetheid drastisch verminderd. Toen overgegaan naar nog wat, die ik alweer vergeten ben :') en de voorlaatste was XS News, met een speciaal UPC kortings abbo, wat afgestemd zou zijn op mijn eigen internet abbo. Nah.. drāmatischhh slecht! Snelheid kwam niet boven de 50% van de beloofde snelheid en downloads waren kut.

Nu overgestapt naar Yabnews en dat gaat tot nu toe erg goed! Volledige snelheid, zelfs geregeld dat ik ff de 7 mb/s voorbij zie komen :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:19:18 #32
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054483
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:15 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Bullshit

[..]

Klinkt logisch.

[..]

Die heb ik ook gehad :') En toen ben ik maar 2u gaan chatten :') Dat was nog een meer faal.
pi_99054488
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:14 schreef Adolecens het volgende:

[..]

[..]

Als je nu alleen maar hier komt om je eigen software en servers aan te prijzen en al het andere te schofferen, dan snap je de essentie van dit soort topics en forums niet helemaal.
Helemaal gelijk.. ik bedoelde hun niet te schofferen, moest even lachen :) Supernews zelf nooit gebruikt, maar volgens mij zijn ze eveneens een goede usenet provider.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:20:16 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054501
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:18 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik ben bij Eweka begonnen, dat ging in het begin goed, alleen de laatste maanden is de snelheid en compleetheid drastisch verminderd. Toen overgegaan naar nog wat, die ik alweer vergeten ben :') en de voorlaatste was XS News, met een speciaal UPC kortings abbo, wat afgestemd zou zijn op mijn eigen internet abbo. Nah.. drāmatischhh slecht! Snelheid kwam niet boven de 50% van de beloofde snelheid en downloads waren kut.

Nu overgestapt naar Yabnews en dat gaat tot nu toe erg goed! Volledige snelheid, zelfs geregeld dat ik ff de 7 mb/s voorbij zie komen :P
Yabnews... die zal ik ook ff op de lijst zetten
pi_99054572
quote:
Yabnews... die zal ik ook ff op de lijst zetten
Is volgens mij reseller van xsnews... althans verwijst naar dezelfde servers..
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:26:52 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054624
Ik mis mn usenet wel trouwens. Heb beloofd aan de man des huizes om een maandje torrents te proberen.... ben er nu al klaar mee :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:31:51 #37
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99054725
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:26 schreef Qwea het volgende:
Ik mis mn usenet wel trouwens. Heb beloofd aan de man des huizes om een maandje torrents te proberen.... ben er nu al klaar mee :')
Waarom ben je gestopt dan?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:36:57 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054816
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:31 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Waarom ben je gestopt dan?
Mijn account bij Eweka liep af. Had gelukkig maar een maand account genomen. En ik had geen zin door die falende bestanden om hem te verlengen. Dus ik moest/ging/ben opzoek naar een nieuwe... en toen vond MM het overbodig want "het was raar dat je gratis kan downloaden en er dan voor gaat betalen" :'). Dus ik heb tegen hem gezegd (hij is torrents fan :') ) dat ik een maandje torrents probeer.

Vet tof man, snelheden van 300kbps t.o.v usenet met 3MB/s :')

Ik ga mooi weer ergens een account afsluiten, vele handiger.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:43:20 #39
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99054946
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn account bij Eweka liep af. Had gelukkig maar een maand account genomen. En ik had geen zin door die falende bestanden om hem te verlengen. Dus ik moest/ging/ben opzoek naar een nieuwe... en toen vond MM het overbodig want "het was raar dat je gratis kan downloaden en er dan voor gaat betalen" :'). Dus ik heb tegen hem gezegd (hij is torrents fan :') ) dat ik een maandje torrents probeer.

Vet tof man, snelheden van 300kbps t.o.v usenet met 3MB/s :')

Ik ga mooi weer ergens een account afsluiten, vele handiger.
En niet te vergeten dat je met Torrents ook upload, in tegenstelling tot usenet ;)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:44:48 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054975
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:43 schreef Adolecens het volgende:

[..]

En niet te vergeten dat je met Torrents ook upload, in tegenstelling tot usenet ;)

Ja, naja dat vind ik zelf niet zo boeiend. Die kun je in principe ook uitzetten. Maar het gaat zo belachelijk traag, plus dat er een kink ergens in mijn netwerk zit dat zodra de torrents aangaan, de verbinding ploft (Tof man dat ubee modem van ziggo :') ).

Dus ik ga mooi terug naar O+ usenet O+
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:58:59 #41
136730 PiRANiA
pi_99055263
Ik zit nog tot december bij eweka.

:r.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:05:01 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99055403
Jezus fuck, kan iemand wat aan usenettips doen? Ik krijg godverdomme nu ook al spam via PM van hem :{ What the fuck?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:05:40 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99055412
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:58 schreef PiRANiA het volgende:
Ik zit nog tot december bij eweka.

:r.
Sterkte :D
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:09:52 #44
136730 PiRANiA
pi_99055497
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:05 schreef Qwea het volgende:
Jezus fuck, kan iemand wat aan usenettips doen? Ik krijg godverdomme nu ook al spam via PM van hem :{ What the fuck?
Doorsturen aan forum@fok.nl :Y.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:10:44 #45
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99055513
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:05 schreef Qwea het volgende:
Ik heb een TR'je gedaan, kan er ook niet goed tegen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:12:00 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99055546
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:10 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik heb een TR'je gedaan, kan er ook niet goed tegen.
Echt he. Rot op met je programma en rot op met je spam :{
pi_99055648
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Echt he. Rot op met je programma en rot op met je spam :{
Ok ik dacht dat ik je er een genoegen mee deed.. sorry!
Ik ssssipp hem wel...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:21:05 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99057740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:16 schreef usenettips het volgende:

[..]

Ok ik dacht dat ik je er een genoegen mee deed.. sorry!
Ik ssssipp hem wel...
Je loopt alleen maar je eigen software shit erdoorheen te rammen. Kap er is mee. Als er intresse in die bagger van je is hoor je dat vanzelf wel. En je doet niemand een genoegen met je baggerspam.
pi_99065618
Misschien een leuke toevoeging voor mensen die lui zijn. SickBeard en CouchPotato.
Een keer instellen en dan downloaden ze al je films en series in het formaat waarin jij het wilt hebben.
http://www.tabletsnederland.nl/ Ales over Tablets
Gratis tablets Gratis tablets
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:48:17 #50
259274 Aestivate
Fake awake
pi_99078873
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:38 schreef coolzzz het volgende:
Misschien een leuke toevoeging voor mensen die lui zijn. SickBeard en CouchPotato.
Een keer instellen en dan downloaden ze al je films en series in het formaat waarin jij het wilt hebben.
Klopt, werkt goed. Ik heb het zelfs (als nerd zijnde :7 ) draaien op mijn Synology Nas in combinatie met SABnzbd. Afleveringen van series en films worden automatisch gedownload. _O_
pi_99094500
LightningUsenet doet het bij mij prima, goedkoop, 50mbits.. Retentie van 100 +- dagen is voor mij wel genoeg.. Bespaard toch weer 4,5 t.o.v al die dure abbo's
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:16:52 #52
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_99094675
Ik heb ook al een tijdje Sickbear idd. Helaas ontdekte ik Sickbeard pas nadat nét al mijn series de zomerstop in gingen :D
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:18:59 #53
136730 PiRANiA
pi_99094758
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:16 schreef Devolution het volgende:
Ik heb ook al een tijdje Sickbear idd. Helaas ontdekte ik Sickbeard pas nadat nét al mijn series de zomerstop in gingen :D
Nog genoeg series over + NL TV :P. Als je Dropbox hebt kun je mij PMmen met je dropboxmail, dan kan je bij een gedeelde NZB-map er bij.
Geldt voor iedereen in dit topic overigens :P.
pi_99095249
Die DropBox is een fijn idee geweest, elke ochtend ''x files synced'' even klikken, aanklikken wat ik wil en kijken maar O+

Momenteel alleen Top Gear en Weeds, komt binnenkort niet veel meer bij dus moet maar wat nieuws zoeken.
September begint er pas weer een hoop ;( En Mad Men (waar ik het meest naar uit kijk) 2012!

Mogen users zelf (mits nauwkeurig) dingen in dat archief verbeteren?
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:13:49 #55
136730 PiRANiA
pi_99100692
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:30 schreef RacerDKB het volgende:
Die DropBox is een fijn idee geweest, elke ochtend ''x files synced'' even klikken, aanklikken wat ik wil en kijken maar O+

Momenteel alleen Top Gear en Weeds, komt binnenkort niet veel meer bij dus moet maar wat nieuws zoeken.
September begint er pas weer een hoop ;( En Mad Men (waar ik het meest naar uit kijk) 2012!

Mogen users zelf (mits nauwkeurig) dingen in dat archief verbeteren?
Alles bahalve de dingen waar YYYYMMDD voor staat kan/mag je verbeteren. Die met YYYYMMDD worden overschreven, dat heeft dus weinig zin :+.
pi_99100757
Welke Usenet/NZB fora zijn er eigenlijk nog allemaal? Extreme-Net is gesloten en ik vind niks actiefs op Google.
Of saté?
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:19:00 #57
136730 PiRANiA
pi_99100775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:17 schreef De-Hamster het volgende:
Welke Usenet/NZB fora zijn er eigenlijk nog allemaal? Extreme-Net is gesloten en ik vind niks actiefs op Google.
nzbmatrix ben ik nog altijd tevreden mee :s).
pi_99100810
Maar daar zit je aan allemaal restricties toch? Er waren ook nog een aantal Nederlandse, maar mijn pc is opgeschoond en via Google vind ik ze niet meer.
Of saté?
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:21:10 #59
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_99100811
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:18 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Nog genoeg series over + NL TV :P. Als je Dropbox hebt kun je mij PMmen met je dropboxmail, dan kan je bij een gedeelde NZB-map er bij.
Geldt voor iedereen in dit topic overigens :P.
Ik ben begonnen met het kijken van American Dad, en dat zijn nogal wat seizoenen dus ik ben voorlopig nog wel even zoet :P Maar toch bedankt voor het aanbod :)
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:50:29 #60
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_99104920
Is dat Sickbeard wat? Zit er naar te kijken, maar krijg niet echt een idee van wat het nu precies doet. Draait naast SabNZB?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_99105011
Sickbeard vindt .nzb's (like .torrent's alleen dan voor Usenet) van series automatisch (serie toevoegen en hij doet de rest) en dan kan je die automatisch naar sabNZBb (of een random andere .nzb client) sturen en die download ze.

Couchpotato doet hetzelfde alleen dan voor films.

Dus ze downloaden alleen automatisch .nzb's, de rest doet je downloadclient. Zo kun je bv. vrij veel downloadclients zo instellen dat ze alle .torrent's of .nzb's uit een bepaalde map downloaden en kan je Sickbeard en Couchpotato instellen dat ze al die .nzb's of .torrent's in die map downloaden.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:58:03 #62
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_99105229
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:53 schreef Tegan het volgende:
Sickbeard vind .nzb's (like .torrent's alleen dan voor Usenet) van series automatisch (serie toevoegen en hij doet de rest) en dan kan je die automatisch naar sabNZBb (of een random andere .nzb client) sturen en die download ze.

Couchpotato doet hetzelfde alleen dan voor films.

Dus ze downloaden alleen automatisch .nzb's, de rest doet je downloadclient. Zo kun je bv. vrij veel downloadclients zo instellen dat ze alle .torrent's of .nzb's uit een bepaalde map downloaden en kan je Sickbeard en Couchpotato instellen dat ze al die .nzb's of .torrent's in die map downloaden.
Duidelijk. Maar dat kan toch ook al gewoon met SabNZB zelf? Is het eenvoudiger op te zetten met Sickbeard??
Elite
Tegen TTIP
pi_99105307
SABnzbd kan het idd ook met RSSfeeds en keywords. Alleen Sickbeard en Couchpotato maken het net wat user friendlier. Het is maar net wat je wil. Steeds keywords toevoegen, of enkel de serienaam toevoegen en een programma die ook bijhoudt welke afleveringen enzo je nog mist/moet hebben/wanneer ze uitkomen.

Owja, het is SABnzbd trouwens :P .
pi_99106574
Nog een maandje bij eweka en dan eens wat anders zoeken. Lightningusenet lijkt me wel wat.
pi_99107325
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:34 schreef athlonkmf het volgende:
Nog een maandje bij eweka en dan eens wat anders zoeken. Lightningusenet lijkt me wel wat.
Ik zit nu bij lightningusenet, bevalt prima, haal keurig 6MB per seconde. Ben toch wel benieuwd naar usenetserver, via deze link: - weg - een hele mooie aanbieding. Onbeperkte snelheid, 3 jaar retentie, SSL etc. Eigenlijk alles wat je van een usenetprovider verwacht voor maar 10 dollar (ipv de 18 dollar normaal). Enige adder onder het gras is dat je vanaf 1 ip mag downloaden (tegelijk volgens mij). Zodra mijn account afgelopen is daar maar is kijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door smegmanus op 06-07-2011 19:35:47 ]
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:44:02 #66
136730 PiRANiA
pi_99122738
* PiRANiA is weer tevreden met eweka.

Ik dacht dat ALLES aan eweka lag, maar mijn par2 bleek niet goed te zijn.

+1 duimpje voor eweka dus weer :+.
pi_99124026
Wat is er mis met Eweka? Geen problemen met downloaden enzo hoor. Nooit gehad. Wel eens dat het incompleet was, maar of dat aan Eweka ligt weet ik niet.
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:26:10 #68
136730 PiRANiA
pi_99124295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:20 schreef AssyriskaFF het volgende:
Wat is er mis met Eweka? Geen problemen met downloaden enzo hoor. Nooit gehad. Wel eens dat het incompleet was, maar of dat aan Eweka ligt weet ik niet.
Ik had het gevoel dat het aan eweka lag maar dat bleek dus niet zo te zijn.
pi_99126948
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:58 schreef Happel het volgende:

[..]

Duidelijk. Maar dat kan toch ook al gewoon met SabNZB zelf? Is het eenvoudiger op te zetten met Sickbeard??
Sickbeard is wat dat betreft uitgebreider, het houdt bij hoeveel en welke afleveringen van een serie je al hebt en download automatisch nieuwe. Je kunt het laten draaien op een NAS/pc die altijd aanstaat, zodat automatisch je series gevonden, gedownload, en hernoemd op de goede plek komen terwijl je werkt/slaapt, etc.

Dit scheelt in mijn geval kijken op een site of er een nieuwe aflevering van je serie is geweest, deze naam invoeren op bv. binsearch, de NZB downloaden, de NZB uploaden in SABnzb, downloaden, de gedownloade map bekijken, overbodige bestanden weggooien, de aflevering naar de goeie map verplaatsen etc.
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:21:16 #70
136730 PiRANiA
pi_99127169
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:16 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Sickbeard is wat dat betreft uitgebreider, het houdt bij hoeveel en welke afleveringen van een serie je al hebt en download automatisch nieuwe. Je kunt het laten draaien op een NAS/pc die altijd aanstaat, zodat automatisch je series gevonden, gedownload, en hernoemd op de goede plek komen terwijl je werkt/slaapt, etc.

Dit scheelt in mijn geval kijken op een site of er een nieuwe aflevering van je serie is geweest, deze naam invoeren op bv. binsearch, de NZB downloaden, de NZB uploaden in SABnzb, downloaden, de gedownloade map bekijken, overbodige bestanden weggooien, de aflevering naar de goeie map verplaatsen etc.
Ik draai het op mijn server en zet het in een dropbox :+.
pi_99128143
quote:

[..]

Mja overdrijven is ook een vak... Naar nzbindex, je serie zoeken, als de gewenste aflevering er staat aanklikken en klaar. De rest verzin je er zelf bij.
pi_99128471
quote:

[..]

SabNZBd werkt prima, ik hoef alleen maar: lost*720p toe te voegen aan mijn nzbmatrix feed, vervolgens zet sabnzbd het zelf in de goede folder en stuurt ie me een email. Misschien ziet Sickbeard er wat fancier uit maar om daarvoor nou een extra programma te installeren, nee.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_99128499
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Mja overdrijven is ook een vak... Naar nzbindex, je serie zoeken, als de gewenste aflevering er staat aanklikken en klaar. De rest verzin je er zelf bij.
Klopt, je kunt het eenvoudiger instellen. Dat was in mijn geval het traject. Sickbeard neemt iig alles uit handen.
Het enige wat ik nog mis zijn automatisch subtitles erbij (engels), die moet ik nog 'handmatig' via een site opzoeken, krijg periscope nog niet werkend.
pi_99128703
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:47 schreef GieJay het volgende:

[..]

SabNZBd werkt prima, ik hoef alleen maar: lost*720p toe te voegen aan mijn nzbmatrix feed, vervolgens zet sabnzbd het zelf in de goede folder en stuurt ie me een email. Misschien ziet Sickbeard er wat fancier uit maar om daarvoor nou een extra programma te installeren, nee.
Lijkt mij handiger als je 10+ series volgt met verschillende uitzendtijden. Toegegeven, met SabNZB alleen goed ingesteld kun je vrijwel alles. Sickbeard scheelt alleen de handmatige impuls en in mijn geval (heb niet zo'n snel internet) betekend dat ik 's avonds niet hoef te wachten tot een aflevering van 1gb is gedownload voordat ik hem kan kijken en ondertussen mijn hele verbinding leegslurp.
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:59:36 #75
136730 PiRANiA
pi_99129180
Sickbeard kan ook oude afleveringen netjes ophalen. En met zo'n filter op sab haal je soms ook oude dingen binnen.
pi_99138883
Grrr. Ik vind dat ene NZB Forum maar niet he, ik weet in ieder geval dat Simply Release Toppers daar hun films spotten. Maar ik vind hem gewoon nergens.
Of saté?
pi_99148590
Iemand die Headphones heeft draaien?

Screenshots zien er goed uit :).
pi_99154318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:55 schreef Tegan het volgende:
Iemand die Headphones heeft draaien?

Screenshots zien er goed uit :).
Ziet er goed uit, twijfel alleen of het echt van toegevoegde waarde is voor muziek. Een artiest komt niet iedere week met een nieuw nr of album.
pi_99156319
En het werkt nog niet echt heel fijn. Probeerde het met een artiest van wie het nieuwe album over twee weken uitkomt en hij zegt dat er geen upcoming albums zijn van die artiest :{w .
pi_99224176
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 01:25 schreef De-Hamster het volgende:
Grrr. Ik vind dat ene NZB Forum maar niet he, ik weet in ieder geval dat Simply Release Toppers daar hun films spotten. Maar ik vind hem gewoon nergens.
let me know when you find it!!!

ben ook al aan het rondkijken, mis mijn oude forumpje ;(
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:00:31 #81
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_99227891
Gwn op nzbindex simply releases intypen.. Of nlsubs doet et ook altijd goed
pi_99269462
http://nl.supernews.com/super-special/ supernews voor 6.99 euro per maand.
pi_99277719
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 10:20 schreef DancePlaza het volgende:
Zo'n supernews account kan je dus met 3 vrienden delen en ieder 10 lijntjes pakken? Er staat namelijk 30 connections.. Of werkt dat niet zo?
pi_99296593
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:44 schreef jopiede het volgende:

[..]

Zo'n supernews account kan je dus met 3 vrienden delen en ieder 10 lijntjes pakken? Er staat namelijk 30 connections.. Of werkt dat niet zo?
volgens mij staat supernews geen accountsharing toe helaas :(
pi_99297789
Wat moet je dan met 30 connections?
  maandag 11 juli 2011 @ 08:57:29 #86
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_99310476
Voor 7 euro in de maand en dan nog delen van accounts? :'). Triest.
Ja, die 30 lijntjes is ook weer veel, maar Spotnet loopt ook over die lijnen natuurlijk. Je hebt minder de kans op een "connection reached" oid :P.

Overigens; nu 1058 dagen retentie, en het loopt nog op.
pi_99312408
Hoezo nou weer triest? Kan die 5 euro wel beter besteden en als het is toegestaan kan je toch best met je jaarclub 1 zo'n account aanschaffen o.i.d.... Maargoed, blijf wel gewoon lekker bij lighteningusenet.. Doet ook wat het moet doen, al is de retentie niet zo veel maar weet toch niet waar ik die posts van 1058 dagen oud moet vinden...
  maandag 11 juli 2011 @ 11:48:48 #88
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_99314219
Ik vind niet dat het triest is hoor, ik deel het gewoon met mijn maat. Jopiede heeft gelijk want je kunt het geld ook beter besteden.

O ja, eindelijk komt alles in 1 plus hier in een weekje ofzo, dus ik ga maar eens zoeken naar een payserver. :)
pi_99319056
Wellicht al vaker gevraagd, maar ik kan het niet vinden.

Weet iemand waarom de games die ik probeer te downloaden via Spotnet met mijn Eweka account, in Newsleecher op initializing blijven staan, en dus niet aan hun download beginnen.
Een andere newsreader werkte ook niet, en de posts zijn nog niet zo oud.

Dit probleem heb ik overigens niet met films, en vroeger was het ook nooit bij games.

bvd
  donderdag 14 juli 2011 @ 21:45:57 #91
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_99478064
Ah, fijn is dat. Mijn abbo verloopt volgens mij pas over maanden. Ik hoop dat ik geen bestanden nodig heb waarvan zij vonden dat ze die beter konden verwijderen uit angst voor de mediamafia.
pi_99478729
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:53 schreef Xlarge het volgende:
Antwoord op mijn eigen vraag

http://www.webhostingtalk(...)rd-usenet-posts.html
Wat een raar antwoord op het einde.

quote:
Met andere woorden: je komt hier klagen over het feit dat je bepaalde met auteursrecht beschermde data niet illegaal kunt downloaden via Eweka?

Helaas, maar dit soort discussies zijn hier niet welkom.
  zondag 17 juli 2011 @ 11:51:12 #93
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_99573254
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 10:20 schreef DancePlaza het volgende:
Is dit wat?

Ik kreeg van de week een mail dat mijn huidige abo (bij Lightning usenet) afloopt en ik kwam er achter dat ik nu al meer dan een jaar steeds maandelijks verleng.

Ik zit er nu over te denken om gewoon een jaar contract af te sluiten. Is veel makkelijker en goedkoper :P

Welke raden jullie aan?
  zondag 17 juli 2011 @ 13:35:52 #94
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_99576252
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 21:55 schreef Tegan het volgende:

[..]

Wat een raar antwoord op het einde.

[..]

Ja maar dat is gewoon een user daar he, dat is geen uitspraak van Eweka ;) Al heb je zeker gelijk dat het een rare reply is..
pi_99576684
I know. Maar toch raar idd.
pi_99632920
Iemand enig idee wat er mis is?

Nadat mijn download via grabit klaar was, misten er een aantal bestanden. Deze handmatig opgezocht en gedownload.
Grabit download die bestanden dan netjes van 0 tot 100% maar zodra die klaar is, verschijnt die niet in de downloadfolder. Wel creėert die dan een map waar die rar-bestanden in zouden moeten verschijnen.

Wat is er met die bestanden gebeurt? Ze zijn niet verborgen en als ze missend waren, dan zou grabit toch meteen al moeten aangeven dat die het bestand niet kan vinden en hem niet eerst van 0-100% downloaden.
pi_100061230
Ik heb nog een paar dagen Eweka. En ik vind het kut dat die bij 300+ dagen al vaak geen complete bestanden binnenhaalt. Het ligt ook niet aan t downloadprogramma, zowel bij sannzb als grabit lukt die niet. Iemand een goede payserver die ook erg oude posts volledig binnenhaalt? Maakt niet uit als die duur is.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:42:53 #98
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_100061511
Ben nu naast Spotnet ook aan het testen met Spotgrit (stuk stabieler en overzichtelijker):

Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:31:16 #99
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_100083728
Maakt dat programma gebruik van dezelfde bronnen als Spotnet?
pi_100083773
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:04 schreef schijffie het volgende:
Iemand enig idee wat er mis is?

Nadat mijn download via grabit klaar was, misten er een aantal bestanden. Deze handmatig opgezocht en gedownload.
Grabit download die bestanden dan netjes van 0 tot 100% maar zodra die klaar is, verschijnt die niet in de downloadfolder. Wel creėert die dan een map waar die rar-bestanden in zouden moeten verschijnen.

Wat is er met die bestanden gebeurt? Ze zijn niet verborgen en als ze missend waren, dan zou grabit toch meteen al moeten aangeven dat die het bestand niet kan vinden en hem niet eerst van 0-100% downloaden.
Wat moet Grabit doen met je rar's volgens de instellingen?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:56:41 #101
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_100086925
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:31 schreef Devolution het volgende:
Durf ik niet te zeggen...zie wel dezelfde films etc als in Spotnet. Alleen is deze veel sneller en overzichterlijker.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_100087150
Iemand een idee hoe ik in een klik nzb's kan sturen naar SABnzbd op een andere machine. Het lukt enigszinds met nzbdStatus, maar alleen als ik echt de nzb ook fysiek ergens neerzet op deze pc, dan zegt hij 'he, je hebt een nzb gedownload zal ik die naar SABnzbd sturen?', en die stap wil ik eigenlijk skippen. Watchfolders vind ik niets.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:24:29 #103
259274 Aestivate
Fake awake
pi_100098114
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:04 schreef Tegan het volgende:
Iemand een idee hoe ik in een klik nzb's kan sturen naar SABnzbd op een andere machine. Het lukt enigszinds met nzbdStatus, maar alleen als ik echt de nzb ook fysiek ergens neerzet op deze pc, dan zegt hij 'he, je hebt een nzb gedownload zal ik die naar SABnzbd sturen?', en die stap wil ik eigenlijk skippen. Watchfolders vind ik niets.
Watchfolder is handig, anders moet het programma dat je hebt om NZB's te downloaden kunnen communiceren met SABnzbd middels Api-key. Moet je Sabnzbd wel weer toegankelijk zijn...

(programma's als Couchpotato en Sickbeard werken op deze manier goed bij mij, wel allemaal op dezelfde machine)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:53:11 #104
176873 marcel-o
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
pi_100099063
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:31 schreef Devolution het volgende:
-edit-

lijkt er wel op :)
k kan n spot van mezelf vinden met de bekende reacties er onder.
net progsel.
zoek alleen nog hoe je n nzb direct opent in bijv. altbinz. moet m eerst downloaden :{
-edit2-
in altbinz een map opgeven om automatisch nzb's te importen.
met spotgrid in diezelfde map de nzb achterlaten.

werkt n stuk soepeler overigens ^O^

[ Bericht 21% gewijzigd door marcel-o op 29-07-2011 20:21:47 ]
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_100120441
Heeft iemand een alternatief voor F T D world?

Het werkt aan de ene kant wel handig, doordat het niet echt een programma is.
Maar soms is het erg traag, en sommige functies werken niet echt goed.

Alvast bedankt
Lange benen koud hoofd.
pi_100120533
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:24 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Watchfolder is handig, anders moet het programma dat je hebt om NZB's te downloaden kunnen communiceren met SABnzbd middels Api-key. Moet je Sabnzbd wel weer toegankelijk zijn...

(programma's als Couchpotato en Sickbeard werken op deze manier goed bij mij, wel allemaal op dezelfde machine)
Watchfolders vind ik stom ;( , ik wil geen clutter op mijn pc. Bovendien is mijn downloadmachine een andere dan mijn standaard pc. Ik ken Sickbeard en Couchpotato. Maar af en toe voeg ik ook iets handmatig toe. En dus is het best wel irritant om handmatig dingen toe te moeten voegen, teveel stappen. Dat kan niet in een klik zoals als ik het op dezelfde pc had draaien. Terwijl ik alle andere functies gewoon wel kan door de WebUI op mijn gewone pc te benaderen :) .
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:31:19 #107
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_100123086
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 11:48 schreef Volvoman het volgende:
Heeft iemand een alternatief voor F T D world?

Het werkt aan de ene kant wel handig, doordat het niet echt een programma is.
Maar soms is het erg traag, en sommige functies werken niet echt goed.

Alvast bedankt
Probeer spotgrid eens.
pi_100138734
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:31 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Probeer spotgrid eens.
Bedankt.
Had het gisteren al geprobeerd te installeren, maar niet de handleiding van de site gevolgd.
Nu dus wel, en het werkt best goed.
Lange benen koud hoofd.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:27:30 #109
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_100260430
Merkte net dat mijn abonnement bij Easyusenet verlopen is. Wil eens wat nieuws proberen. Welke usenet provider raden jullie aan?
Elite
Tegen TTIP
pi_100260462
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:27 schreef Happel het volgende:
Merkte net dat mijn abonnement bij Easyusenet verlopen is. Wil eens wat nieuws proberen. Welke usenet provider raden jullie aan?
Same here, Hitnews account verloopt binnenkort. Zoek een snelle provider (120mbit lijn) met een retegoeie retentie.
pi_100261979
Ik heb sinds 2 weken Lightningusenet. Lekker goedkoop.
Retentie is niet superhoog, maar dat geeft bij mij eigenlijk nauwelijks problemen.

Met hoge download snelheden heb ik geen ervaring. Ik download max. met 1100KB/s :')
Lange benen koud hoofd.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:12:41 #112
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_100262214
Hahaha ja dan ben je snel tevreden met een usenet provider :p
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:12:12 #113
176873 marcel-o
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
pi_100265814
ik doe idd ook Lightning, werkt prima. Met Astra er bij met een 25gb accountje voor iets ouds(wat heel soms voor komt).
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:16:08 #114
136730 PiRANiA
pi_100334717
1   171.3 G Today    318.8 G This week    

Ik ben weer terug van vakantie _O-.
pi_100336717
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:16 schreef PiRANiA het volgende:

[ code verwijderd ]

Dan ben ik nog netjes over 22 dagen :)

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1,60 / 65,70
pi_100337162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:02 schreef Volvoman het volgende:
Ik heb sinds 2 weken Lightningusenet. Lekker goedkoop.
Retentie is niet superhoog, maar dat geeft bij mij eigenlijk nauwelijks problemen.

Met hoge download snelheden heb ik geen ervaring. Ik download max. met 1100KB/s :')
Ik gebruik het nu een maand of twee. Ben best tevreden, maar die retentie ervaar ik wel steeds vaker als een nadeel. Weegt voor mij niet op tegen de prijs imo. Voor die schaarse dingen pak ik wel een torrent.
pi_100337285
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:16 schreef PiRANiA het volgende:

[ code verwijderd ]

Automatisch downloaden als ik op vakantie ben ftw!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:07:03 #118
136730 PiRANiA
pi_100337405
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:04 schreef Tegan het volgende:

[..]

Automatisch downloaden als ik op vakantie ben ftw!
Zou kunnen, maar ik laat mijn downloadPC niet aanstaan :+.
pi_100337533
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:07 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ik laat mijn downloadPC niet aanstaan :+.
Ik laat de koelkast en vriezer ook aan dus de downloadpc zonder scherm mag ook wel aan blijven.
pi_100337980
Ik heb ook zo'n downloadserver in huis. Is een PC die ik in 2004 gebouwd heb. Daarna alleen maar problemen. Was het ding straal vergeten tot ik er vorig jaar Ubuntu op geknald heb. Sindsdien fungeert ie als usenet-server voor al mijn huisgenoten en draait ie als een zonnetje. Echt al een uptime van anderhalf jaar ongeveer. Heb 'm 1 keertje afgesloten om er een extra harde schijf in te zetten. Ubuntu _O_
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:43:27 #121
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_100376437
Ik ben ook dat spotgrit aan het proberen, ziet er wel ok uit, maar duurt het bij jullie bij jullie ook zo achterlijk lang (als in, nu dik een uur bezig en op 19%) het eerste keer downloaden van de spots (dus niet de headers) ?

en die schuifbalk met data (datums) zegt me ook even helemaal niets, iemand een idee?
dus...
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 08:02:03 #122
176873 marcel-o
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
pi_100383798
spots downloaden, werkt niet zo goed (nog)
met de headers vind je nagenoeg t zelfde.

en die schuifbalk is n soort van tijdmachine, k zie alleen t nut er niet van in.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:28:20 #123
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_100433640
iemand een idee hoe lang de supernews special actie nog duurt?
dus...
pi_100540037
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:28 schreef marc1982 het volgende:
iemand een idee hoe lang de supernews special actie nog duurt?
Man, je kan het beste bij eweka aankloppen voor 7,50 euro p/m i.p.v. hun actie van 8,99 euro p/m. Zit daar al een jaartje en bevalt prima!
pi_100542231
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 07:50 schreef sleepwizard het volgende:

[..]

Man, je kan het beste bij eweka aankloppen voor 7,50 euro p/m i.p.v. hun actie van 8,99 euro p/m. Zit daar al een jaartje en bevalt prima!
en dan incomplete files binnen halen.. :) supernews bevalt prima!
pi_100542649
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 07:50 schreef sleepwizard het volgende:

[..]

Die actie is 6,99 per maand en dan heb je onbeperkte snelheid en betere retentie.
pi_100557392
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:24 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Die actie is 6,99 per maand en dan heb je onbeperkte snelheid en betere retentie.
http://nl.supernews.com/super-special/
pi_100559949
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:09 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Hoe vaak heb jij daar last van dan? Heb zelf al jaren eweka, nooit problemen! 7,50 p/m en doe accountsharing
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:37:09 #129
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_100799617
denk er heel serieus over om over te stappen naar supernews.

iemand ervaringen, lees nu de 'Leidraad Aanvaardbaar Gebruik (LAG)' en daar in staat,

De volgende vormen van gebruik bijvoorbeeld zijn verboden:

Delen van een login met meerdere personen
Gelijktijdige logins vanaf meerdere IP-adressen
Maken van een verbinding van een proxy, van welke aard dan ook
Gebruik van DNEWS, NetCache of een ander caching-systeem voor meervoudige toegang
Overmatige downloadvolumes

Wat wordt hieronder verstaan?
Ik download niet 'overmatig' veel in mijn beleving, haal sommige dagen 60 tot 80 gb binnen, sommige dagen niets of 2 a 3 gb. Iemand een idee wat onder 'overmatig' verstaan kan worden?
Dagelijks 100+ gb of zelfs nog meer?
dus...
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:40:07 #130
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_100799713
quote:
15s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:03 schreef Marvelous het volgende:

[..]

Hoe vaak heb jij daar last van dan? Heb zelf al jaren eweka, nooit problemen! 7,50 p/m en doe accountsharing
Ik heb ook bij eweka gezeten, was opzich prima, maar volgens mij nog steeds max 50mbit (gegarandeerd), omdat er geen plannen waren om dat te verhogen ben ik weg gegaan destijds.

Daarnaast was de retentie ok, maar niet veel meer dan dat.
dus...
pi_100800179
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:09 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Incomplete files bij Eweka? Echt nog nooit last van gehad in al die jaren :{w
stupidity has become as common as common sense was before
pi_100816491
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:55 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Incomplete files bij Eweka? Echt nog nooit last van gehad in al die jaren :{w
En als dat zo was dan viel het altijd te repareren. Het gebeurt wel eens dat ik een bestand echt niet binnen kan halen maar dat is heel, maar dan ook heel zelden.
woef
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:24:43 #134
136730 PiRANiA
pi_100819795
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:24 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Kan je daar ook delen? :s).
Weet ik eigenlijk niet. Maar ik heb dat abonnement gewoon lekker voor mezelf, constant strak 14,5 MB/sec met Ziggo 120 Mbit :9
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:40:38 #136
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_100825226
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet. Maar ik heb dat abonnement gewoon lekker voor mezelf, constant strak 14,5 MB/sec met Ziggo 120 Mbit :9
welke woonplaats / regio als ik vragen mag?
Heb zelf ook Ziggo en wil overstappen naar Supernews.
dus...
pi_100827866
quote:
Ik ben inderdaad ook zeer te spreken over Supernews. Zeer goede snelheden, en tot nu toe nooit iets incompleet gehad.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:50:09 #138
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_100829571
Bij Supernews mag je niet delen, maar wat nog triester en vager is, is dat ik daar eerst had betaald met iDeal, en een maand later opeens een automatische incasso kreeg? :') Dat hoort helemaal niet te kunnen. Die incasso heb ik teruggevorderd enzo, maar dan nog...
Ik zit nu weer bij HitNews via zo'n zomeractie waarbij je 50% korting kreeg op alle accounts t/m 6 maanden ofzo, heb nu 3 maanden 120Mbit voor totaal 15 euro.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:51:34 #139
136730 PiRANiA
pi_100829648
Ik deel en download 5MB/s. ¤2 per maand ofzo :+.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:05:24 #140
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_100849016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:50 schreef MacorgaZ het volgende:
Bij Supernews mag je niet delen, maar wat nog triester en vager is, is dat ik daar eerst had betaald met iDeal, en een maand later opeens een automatische incasso kreeg? :') Dat hoort helemaal niet te kunnen. Die incasso heb ik teruggevorderd enzo, maar dan nog...
Ik zit nu weer bij HitNews via zo'n zomeractie waarbij je 50% korting kreeg op alle accounts t/m 6 maanden ofzo, heb nu 3 maanden 120Mbit voor totaal 15 euro.
Net een maand abbo afgesloten bij supernews, en tijdens registratie / aanmelding moet je een vinkje aanzetten waarmee je aangeeft daarmee akkoord te gaan.
dus...
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:07:32 #141
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_100849087
Nu even snelheid en retentie testen, snelheid is met relatief nieuwe data prima.
Ben ook een set aan het testen van 900+ dagen oud, komt met halve snelheid binnen, vorige provider begon er niet eens aan als het ouder dan ca 350 dagen was.

Als dit in z'n geheel binnen komt (incl reparatie) dan ben ik om denk ik :)

Edit:
1
2
3
4
Size    4.3 GB
Download     Downloaded in 11 minutes 3 seconds at an average of 6.6 MB/s
Repair     Quick Check OK
Unpack     Unpacked 21 files/folders in 1 minute 53 seconds

niet gek dacht ik zo, denk dat dat een jaar abbo gaat worden

[ Bericht 45% gewijzigd door marc1982 op 17-08-2011 13:16:16 ]
dus...
pi_101026136
Hmm, apart. Mijn abonnement bij LU is vorige maand afgelopen. Ik kan nog steeds downloaden :P

Snelheid is wel wisselvallig. Ik download nu met 1Mb/s, terwijl ik normaal gesproken met 2.8Mb/s download.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:16:52 #143
136730 PiRANiA
pi_101081259
LU zit nu op 500 dagen retentie.
pi_101082047
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:16 schreef PiRANiA het volgende:
LU zit nu op 500 dagen retentie.
Hierbij de mail van LU

Dear LightningUsenet user,

Good news! As of today, we have increased our retention to 500 days.

From as little as only 9 cents a day you get:
- 50 mbit/s or 100 mbit/s download speed
- 8 connections
- 500 days retention
- Free SSL support
- Unlimited access
- No download limit

Enjoy!

Kind regards,

LightningUsenet
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende:
RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:09:18 #145
136730 PiRANiA
pi_101137699
quote:
Voortgang hoge snelheid Zomeractie
U heeft deelgenomen aan de Eweka Zomeractie. Vanwege het grote succes van de Eweka Zomeractie, bieden wij alle klanten die daaraan hebben meegedaan, een extra hoge snelheid bonus aan vanaf 29 augustus 2011.

Verleng tijdig uw account en ontvang gratis hoge snelheid!
Als U had gekozen voor de hoge snelheid van 100 Mbit/s, u bent hier tevreden over en wilt dit graag behouden, dan zal er niet veel voor uw account veranderen. Als u had gekozen voor de gratis dagen, zal uw account automatisch worden verhoogd naar de hoge snelheid.

Zorg ervoor dat uw account actief blijft door tijdig te betalen, dan blijft uw account de hoge snelheid behouden. Als uw account verloopt en gedeactiveerd is, dan kunt u opnieuw meedoen door een betaling voor 90 dagen te voldoen voor uw account.

Ga naar Mijn Eweka om uw account met de hoge snelheid te verlengen.
pi_101137959
Supernews <3 <3 <3
pi_101138208
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
Supernews <3 <3 <3
Zeker, ik ben om. _O_
pi_101138368
XLned en bevalt me prima :)
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_101152202
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeker, ik ben om. _O_
6,99 per maand.... Zelfde serverfarm als giganews.. <3

wat wil je nog meer :? :D
pi_101168904
Is Supernews ook bezig met censureren van bepaalde posts? Of is Eweka hierin de enige?

Zo niet, stap ik ook over van LU naar Supernews. Meer dan 1000 dagen retentie is wel lekker.
pi_101216513
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:34 schreef o.la het volgende:
Is Supernews ook bezig met censureren van bepaalde posts? Of is Eweka hierin de enige?

Zo niet, stap ik ook over van LU naar Supernews. Meer dan 1000 dagen retentie is wel lekker.
ik heb geen idee om eerlijk te zijn....

volgens mij niet.. maar goed als je wil dat ik iets even check? :P
pi_101263393
Gebruiken hier meerdere mensen supernews?

Me snelheid is de hele week al langzaam, rond de 1500/2000kb/s terwijl het normaal rond de 7000 is. Volgens de test http://www.upc.nl/interne(...)7876oCFQSHDgodFUWzPQ is mij snelheid goed. Heb supernews net al gemaild of zij er iets meer van weten.
pi_101263960
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:45 schreef stoeltafel het volgende:
Gebruiken hier meerdere mensen supernews?

Me snelheid is de hele week al langzaam, rond de 1500/2000kb/s terwijl het normaal rond de 7000 is. Volgens de test http://www.upc.nl/interne(...)7876oCFQSHDgodFUWzPQ is mij snelheid goed. Heb supernews net al gemaild of zij er iets meer van weten.
Zit je toevallig op UPC/Ziggo?
pi_101265229
Ja
pi_101281121
Iemand die meer weet?
pi_101283187
Net even getest met xsnews en het ligt dus niet aan de nieuwsservers maar aan UPC, morgen even bellen.
  maandag 29 augustus 2011 @ 00:28:10 #157
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_101317243
Heb nu een tijdje supernews en i-telligent (m'n oude provider, als ik overstap naar supernews) naast elkaar (server in / uitschakelen sabnzb).

Ik heb vandaag bij meerdere posts van een bepaald spel gezien dat ie met i-tel wel download en met supernews maar een aantal kb/s aangeeft maar wel de voortgangsbalk er minstens net zo snel door heen jaagt, met als resultaat: geen download.

Viel wel zomaar op, want had ik al bijna de definitieve keuze gemaakt om over te stappen op supernews.
dus...
  maandag 29 augustus 2011 @ 00:29:33 #158
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_101317296
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik heb geen idee om eerlijk te zijn....

volgens mij niet.. maar goed als je wil dat ik iets even check? :P
Zie mijn vorige post, zou je willen testen of het betreffende spel bij jou binnen komt via supernews?
dus...
pi_101317688
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:29 schreef marc1982 het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post, zou je willen testen of het betreffende spel bij jou binnen komt via supernews?
ik kan er niet uithalen welke post je dan evt bedoelt.. maar dat is denk ik ook meer DM/MAIL geschikt ;)
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:27:05 #160
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_101323728
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik kan er niet uithalen welke post je dan evt bedoelt.. maar dat is denk ik ook meer DM/MAIL geschikt ;)
Dat was het idee ook, eerst maar horen of je het zou willen.
stuur je zo een DM
dus...
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:05:44 #161
319454 Oplosthee
Voulez Vous Coucher Avec Moi?
pi_101363954
Heb 40mbps van ziggo en download via ziggo ong. Tussen de 2 en 4mbps.
Als ik Eweka zou nemen, gaat het dan omhoog? :D
pi_101364277
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:05 schreef Oplosthee het volgende:
Heb 40mbps van ziggo en download via ziggo ong. Tussen de 2 en 4mbps.
Als ik Eweka zou nemen, gaat het dan omhoog? :D
ik download met Ziggo + Supernews met 4.7 megabytes per seconde :9~

( ook 40mbits lijn ;) )
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:01:12 #163
319454 Oplosthee
pi_101365292
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik download met Ziggo + Supernews met 4.7 megabytes per seconde :9~

( ook 40mbits lijn ;) )
Constant?
pi_101365356
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:01 schreef Oplosthee het volgende:

[..]

Constant?
Yep... tot mn schijf t niet meer bij kan poten :')
pi_101365390
Ik zit met 100Mbit lijntje strak aan de 12 MB/sec _O_

Telenet monteur vertelde dat ik de enige ben met een fiber netaansluiting in de buurt. (fiber stacked tot de wijkcentrale, niet tot de meterkast).

Nu maar hopen dat het lekker rustig blijft op mijn fpu lijn. :)

Mijn server kan het overigens goed verwerken in RAID5 via een gigabit netwerk in huis.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:06:43 #166
319454 Oplosthee
pi_101365425
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Yep... tot mn schijf t niet meer bij kan poten :')
Supernews ziet er verder wel goed uit, en hoe bedoel je niet meer bij kan poten?
Schrijfsnelheid?
pi_101366082
Ik vraag het hier ook nog maar eens even.

Als ik download (xsnews abbo, 120mbit lijn van ziggo en alt.binz) dan valt me op dat alle rars heel snel gedownload worden en vervolgens heel traag "gedecode" worden door alt.binz

Ik downloadde eerst naar een externe hdd en dacht dat het daar misschien aan lag, maar ook met downloaden naar een interne sataschijf gaat het decoden net zo traag.

Niet dat het echt heel erg langzaam is, maar het downloaden van bv een dvdtje is op tijd van een minuutje of 4 gepiept, maar vervolgens moet ik nog 3 minuten wachten voordat alle gedownloade bestanden gedecoded zijn en daar stoor ik me aan.

Ik heb een E8400 met 4gieg ram, een zooi sataschijven, W7 x64 en een 6870 videokaart.

Wat is hier de bottleneck? Alt.binz? Met Newsleecher heb ik overigens hetzelfde probleem, dus ik denk het niet.

Iemand zei dat de grootste bottleneck mn CPU is, maar als ik die ga vervangen voor een wat nieuwe exemplaar wat ook echt een stuk sneller is dan kan ook mn moederbord en mn geheugen in de vuilnisbak.

Zou bv van die 4GB eens 8GB maken nog een verschil zijn? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_101366460
pure CPU power. Quickpar en Winrar zijn echte CPU vreters.

Je zou wat kunnen overclocken aar daar ga je het verder niet enorm mee verbeteren.

Oftewel voor echte verbetering: nieuwe CPU+MoBo+RAM

Ander alternatief is een andere CPU erin knallen: Een Q9xxx met een goede koeler en dan wat klokken. Deze past op je huidige mobo.
pi_101366796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:43 schreef jpjedi het volgende:
pure CPU power. Quickpar en Winrar zijn echte CPU vreters.

Het gaat niet om het repareren of het uitpakken. Het gaat om uit "decoden" van de rars die alt.binz download en dat gebeurd door alt.binz.

Ik zal eens even testen wat mn CPUload is als alt.binz iets compleet gedownload heeft, maar nog van alles aan het decoden is, momentje :)
vosss is de naam,
pi_101367002

Dat is dus het probleem wat ik bedoel, de lijst met decoding wordt steeds langer omdat het downloaden veel sneller gaat dan het vervolgens decoden.
als hij klaar is met downloaden en alleen nog maar aan jhet decoden is, dan is de CPU load tussen de 30 en 65% met schommelingen. Hij trekt hem dus niet helemaal dicht zo lijkt het.

:?
vosss is de naam,
pi_101367090
Disken zijn het probleem.
Een raid stripe is al sneller uiteraard. Dat heeft bij mij wonderen verricht destijds.
Nu zou je ssd zeggen maar die zijn zo klein dan moet je ze daarna weer gaan moven. Of dat veel zin heeft is de vraag.
pi_101367374
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:06 schreef Oplosthee het volgende:

[..]

Supernews ziet er verder wel goed uit, en hoe bedoel je niet meer bij kan poten?
Schrijfsnelheid?
precies.. atm is ergens mn RAID5 volume aan het zeiken :')

maar goed op t RAID 0 volume in mn server wil t prima :)

( alleen ik moet meer geheugen in dat ding frutten :D )
pi_101367503
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Het gaat niet om het repareren of het uitpakken. Het gaat om uit "decoden" van de rars die alt.binz download en dat gebeurd door alt.binz.

Ik zal eens even testen wat mn CPUload is als alt.binz iets compleet gedownload heeft, maar nog van alles aan het decoden is, momentje :)
Dat is hetzelfde maar dan geintegreerd ;)

Raid5 gaat het alleen maar trager maken door meervoudig weg te schrijven.

Dje read/write is niet je bottleneck. Puur cpu kracht heb je nodig.
pi_101367573
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:15 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Raid5 gaat het alleen maar trager maken door meervoudig weg te schrijven.

Dje read/write is niet je bottleneck. Puur cpu kracht heb je nodig.
Raid5 op je intel ICHx is TRAGER ( omdat dat CPU kracht kost ;) )

ik gebruik zelf een LSI Megaraid met EIGEN CPU en 512mb Cache :)

alleen ik denk dat de BBU leeg is :') waardoor de caching opties nu verkeerd staan
pi_101367615
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:15 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ehmz, als alles gedownload en gedecode is door alt.binz moet ik soms toch gewoon repareren met quickpar hoor :?
vosss is de naam,
pi_101367694
Anyway, wat zou je mij aanraden om naar te upgraden qua moederbord, processor en geheugen?

Ik weet nog wel dat destijds de E8400 zo een beetje de beste bang for your buck had.
Wat is dat vandaag de dag?

ps: ik game veel op dit ding op 1920x1200. Zware programmatuur draai ik niet. Dus ik game fanatiek, zit veel op internet maar daar heb je geen snelle pc voor nodig en ik download redelijk wat.

Kan ik een flinke performanceboost halen met een budget van hooguit 200 euro bijvoorbeeld qua dit decoden in alt.binz en wat dan ook een performanceboost geeft in games? :@
vosss is de naam,
pi_101367871
schaf Alt.binz af?
neem SABNZBD :D

Dat draait op mn server ( Single Core AMD1640LE ( 2.6ghz) met 1 GB ram best hip :)

alleen een beetje meer ram ga ik wel toevoegen.. om de diskwrites wat te vertragen :P ( meer in t geheugen laten voor t weggeschreven wordt ;) )
pi_101367949
Die had ik eerst ook, maar sinds een fresh install van W7 x64 heb ik daar gigantische schommelingen in mn downloadsnelheid van 12MB/s naar 2MB/s en alles wat daartussen zit.

Geen idee waar het door komt, met alt.binz heb ik continue gewoon wat ik moet hebben :)
vosss is de naam,
pi_101368137
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:30 schreef vosss het volgende:
Die had ik eerst ook, maar sinds een fresh install van W7 x64 heb ik daar gigantische schommelingen in mn downloadsnelheid van 12MB/s naar 2MB/s en alles wat daartussen zit.

Geen idee waar het door komt, met alt.binz heb ik continue gewoon wat ik moet hebben :)
hmm.. dat doet mijn server dus atm ook.. omdat ik TEWEINIG kan cachen ;)

als ik 1 ding download en verder niks aan het repairen / extracten is wil het prima.. maar als er wel een job loopt dan is de disk gewoon te bottleneck :/

vd week maar even latjes geheugen fixen :P en hem upgraden naar 4 ofzo :p
pi_101368166
Ja en wat is nou het euvel? Diskwrite? Geheugen? CPU? Combi van alles? :'(
vosss is de naam,
pi_101368290
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Raid5 op je intel ICHx is TRAGER ( omdat dat CPU kracht kost ;) )

ik gebruik zelf een LSI Megaraid met EIGEN CPU en 512mb Cache :)

alleen ik denk dat de BBU leeg is :') waardoor de caching opties nu verkeerd staan
ja dat is waar ook ja.. softraid is natuurlijk ook cpu kracht. scherp +1
pi_101368296
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:37 schreef vosss het volgende:
Ja en wat is nou het euvel? Diskwrite? Geheugen? CPU? Combi van alles? :'(
bij mn server:

Diskwrite performance.. oorzaak: teweinig geheugen om in te cachen :D

PAR en Unrar is toch maar singletreaded :)
pi_101368470
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij mn server:

hij heeft 4 gig ram dus dat moet voldoende zijn.

upgrade? ga dan gelijk voor een i5 2500k.. niet duur en erg veel bang for the buck. gooi er 8 gig DD3 bij voor 35 euro en dan moet het allemaal soepel draaien. Z86 mobo eronder schroeven en je kan weer vooruit voor pak hem beet 350 euro als je er nog een CPU koeler bij neemt.

Maar zo dramatisch traag kan jouw systeem niet zijn hoor want voor dergelijke handelingen gebruik ik een oude E6850 met 4 gig en die is rap genoeg eigenlijk. Al is dat wel een server en zit ik niet te wachten tot het klaar is.
pi_101368951
Nouja zo heel erg traag is het nou ook weer niet, ik game alles nog op 1920x1200 met alles op max en dat gaat eigenlijk prima :)

Het stoort me gewoon dat het downloaden minder dan 5 minuten in beslag neemt, maar dat ik vervolgens nog 3 tot 4 minuten moet wachten tot alles gedecode is.

Dan duurt het dus feitelijk 8 tot 9 minuten, terwijl het daadwerkelijke downloaden minder dan 5 minuten in beslag neemt.

En daar stoor ik me enorm aan ja :')
vosss is de naam,
pi_101369190
Nah ik vind dat snel..als je dat vergelijkt met 10 jaar geleden...dan stond dat ding een halve dag te rarren en parren. :')

Ik pleur de nzb in een directory en de server doet de rest. Ik pak ondertussen wat drinken, doe een lichtje aan en gordijnen dicht, nestelen in de bank met vrouwtje en ik kan hem kijken. ;)

En anders snelNL
pi_101370376
Ik ben eens aan het denken. Een SSD zou misschien wel uitkomst bieden. Ik stream namelijk niets naar mn tv, ik brand nog oldskool alles wat ik download aan DVD's dus de grootte ervan zou niet zoveel uit maken.

Eens kijken wat die dingen nog kosten vandaag de dag.
vosss is de naam,
pi_101370885
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:43 schreef vosss het volgende:
Ik ben eens aan het denken. Een SSD zou misschien wel uitkomst bieden. Ik stream namelijk niets naar mn tv, ik brand nog oldskool alles wat ik download aan DVD's dus de grootte ervan zou niet zoveel uit maken.

Eens kijken wat die dingen nog kosten vandaag de dag.
Dan zou ik eerder naar een hydbride schijfje kijken. SSD snelheid met dikke opslag.
pi_101371108
En waar vind ik die? :@
vosss is de naam,
pi_101371266
beetje googlen mag wel he ;)

http://tweakers.net/price(...)00-32mb-7200rpm.html

500 gig, 7200 min-1, 4gb SSD, Sata 300

artikel:
benchmark:
http://www.anandtech.com/(...)-a-good-hybrid-hdd/4
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:46:20 #190
136730 PiRANiA
pi_101374997
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij mn server:

Ik par met 4 draadjes volgens mij :s).
pi_101381251
ik download op dit moment met 3500 kb/s bij lighting,normaal is dat 5000, nog meer mensen die niet de volle snelheid halen?
pi_101388403
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:46 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik par met 4 draadjes volgens mij :s).
Onmogelijk?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:54:39 #193
136730 PiRANiA
pi_101389099
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Onmogelijk?
pi_101397090
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:54 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eindelijk! :D
  woensdag 31 augustus 2011 @ 08:25:02 #195
136730 PiRANiA
pi_101400269
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 00:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Eindelijk! :D
Als ik het op mijn quadcore doe (op alle cores) begint heel m'n systeem te hikken. Niet op alle cores doen, zou mijn advies zijn, tenzij het een echte downloadserver is :s).
pi_101400287
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 08:25 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Als ik het op mijn quadcore doe (op alle cores) begint heel m'n systeem te hikken. Niet op alle cores doen, zou mijn advies zijn, tenzij het een echte downloadserver is :s).
Wel het proberen waard. :)
pi_101406401
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:54 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hmm.. okee :) wist ik niet :D

maar nou moet ik mn server ook nog wel een dualcore mee geven oid :| je wordt weer bedankt ;P
  donderdag 1 september 2011 @ 23:07:40 #198
136730 PiRANiA
pi_101471190
pfft.. 1mbit :')
  donderdag 1 september 2011 @ 23:14:36 #200
136730 PiRANiA
pi_101471325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
pfft.. 1mbit :')
Wel redelijk hoge retentie (600 dagen). Als fillserver wel aardig :s).
pi_101473455
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:14 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Wel redelijk hoge retentie (600 dagen). Als fillserver wel aardig :s).
600 valt me nog tegen ;)
pi_101486194
Ik vroeg me iets af:

Ik download met unzbin waar ik tevreden over ben.

Als de film uitgepakt is staat hij in de extraction folder.
Van daaruit wijzig ik de bestandsnaam zoals het ook is op imdb.
Vervolgens plaats ik het gedownloade in de daarvoor bestemde folder.

Folder structuur:
Films
Serie's

Ik stream vervolgens XBMC naar mijn tv,
Kan ik het uitpakken, naamwijzigen en in juiste folder plaatsen automatiseren?
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_101486657
Ja, try Sick Beard en Couch Potato.
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:44:54 #204
136730 PiRANiA
pi_101486872
Couch Potato is nogal een hel om te configureren volgens mij. Klopt dat?
pi_101487023
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:44 schreef PiRANiA het volgende:
Couch Potato is nogal een hel om te configureren volgens mij. Klopt dat?
Couch Potato is een heel minimalistisch programma. Dus het vergt wat moeite om uberhaupt te snappen wat hij doet, en als je iets spannends wilt moet je met user scripts gaan werken. Tenminste dat is mijn (minimale) ervaring ermee. Itt Sick Beard.

Om het werkend te krijgen is niet zoveel nodig overigens hoor.
pi_101487077
Wat Couch Potato doet doet het goed. Sick Beard doet alleen zoveel meer wat bij losstaande films gewoon ook niet nodig is.
  zaterdag 3 september 2011 @ 00:56:20 #207
136730 PiRANiA
pi_101515926
Het is weer weekend en ziggo halveert m'n snelheid :(.
pi_101520941
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

600 valt me nog tegen ;)
Heb je een betere voor die prijs? 0euro?

ik zet die wel in als backup server.
  zaterdag 3 september 2011 @ 15:21:25 #209
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_101526104
Een file van 599,2 dagen oud kan je met die gratis 1Mbit-account niet binnenhalen :'(
Met mijn Hitnews-server lukt het ook niet, die heeft 500 dagen retentie, best wel irritant nu :')
-- thanks RacerDKB en PiRANiA :D --

[ Bericht 16% gewijzigd door MacorgaZ op 03-09-2011 15:30:35 ]
  maandag 5 september 2011 @ 12:07:24 #210
136730 PiRANiA
pi_101586979
M'n eweka werkt niet :(.
pi_101587904
quote:
13s.gif Op maandag 5 september 2011 12:07 schreef PiRANiA het volgende:
M'n eweka werkt niet :(.
Ondertussen opgelost? Want hier werkt het prima.
  maandag 5 september 2011 @ 13:01:49 #212
136730 PiRANiA
pi_101588482
1
2
3
4
5
2011-09-05 12:52:50,362    ERROR:    Failed login for server sslreader.eweka.nl:563
2011-09-05 12:42:46,512    ERROR:    Failed login for server sslreader.eweka.nl:563
2011-09-05 12:32:43,209    ERROR:    Failed login for server sslreader.eweka.nl:563
2011-09-05 12:22:39,512    ERROR:    Failed login for server sslreader.eweka.nl:563
2011-09-05 12:12:36,226    ERROR:    Failed login for server sslreader.eweka.nl:563

Als ik op 'test server' druk staat er 'connection succesful'.
pi_101588777
FAILED LOGIN..

de TEST SERVER kijkt waarschijnlijk alleen als de server bereikbaar is en antwoord volgens protocol :?
  maandag 5 september 2011 @ 13:36:30 #214
136730 PiRANiA
pi_101589587
Voor vandaag maar even een maand lightningusenet genomen :+.
  zaterdag 10 september 2011 @ 11:15:01 #215
136730 PiRANiA
pi_101778790
Er worden steeds minder NL series gepost?
pi_101782748
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:15 schreef PiRANiA het volgende:
Er worden steeds minder NL series gepost?
Ze worden nog steeds gepost hoor. Alleen het zoeken is wat gecompliceerd.
woef
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:50:37 #217
136730 PiRANiA
pi_101782854
Waar dan? PM?
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:51:44 #218
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101782889
Bierdopje.com ;)
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:56:17 #219
136730 PiRANiA
pi_101783015
En waar vind ik het op bierdopje :?. Vind de site altijd nogal onhandig :@.
Ik wil weten welke NL series gepost zijn :s).
pi_101783077
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Bierdopje.com ;)
Ik heb ineens weer zin in pinda's.
woef
  zondag 11 september 2011 @ 11:17:52 #221
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_101809241
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:34 schreef o.la het volgende:

Helaas is ook Supernews met censureren bezig, probeer enkele Wii games te downloaden, maar de meeste zijn van Supernews verwijderd (vooral de Nintendo games). Erg jammer, maar dan gaan we op zoek naar een andere newsserver.
pi_101810929
Welke betaalde nieuwsserver is tegenwoordig aan te raden voor films en series?
pi_101811736
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 12:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke betaalde nieuwsserver is tegenwoordig aan te raden voor films en series?
Heb hier zelf supernews schijnt 1122dagen retentie te hebben(zelf nog niet ondervonden).
Als je deze link gebruikt is ie 6,99 per maand.
pi_101811742
Ik gebruik zelf Hitnews, bevalt prima voor films en series. Retentie is 'maar' 500 dagen, voor ongeveer hetzelfde geld zijn er volgens mij nieuwsservers met langere retentie te krijgen. Gebruik al een hele tijd hitnews voor nieuwe afleveringen van een boel series en een heleboel films, nooit problemen gehad.
pi_101816657
quote:
3s.gif Op zondag 11 september 2011 12:43 schreef Aestivate het volgende:
Ik gebruik zelf Hitnews, bevalt prima voor films en series. Retentie is 'maar' 500 dagen, voor ongeveer hetzelfde geld zijn er volgens mij nieuwsservers met langere retentie te krijgen. Gebruik al een hele tijd hitnews voor nieuwe afleveringen van een boel series en een heleboel films, nooit problemen gehad.
Hebben ze al hun problemen opgelost dan? Want begin dit jaar echt gewoon 3 maanden brakke verbindingen en errors waar ze vanaf wisten maar steeds uitstelde om te fixxen
pi_101816728
Aha het schijnt verbeterd te zien: http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=8

Maar ik zoek wel even verder :') :@
pi_101817564
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aha het schijnt verbeterd te zien: http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=8

Zow wat een slechte beoordelingen. Had ik geen weet van, heb al 2 jaar hitnews, afgelopen 3 maand 298.8 Gb gedownload volgens SabNZBD (voornamelijk films en series) en nooit problemen gehad. Daarvoor ook niet dat ik me kan herinneren. Zolang het bij mij werkt blijf ik er wel bij. :P
  zondag 11 september 2011 @ 15:28:28 #228
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101818136
gewoon xsnews perfect
  zondag 11 september 2011 @ 15:32:23 #229
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_101818320
Eweka is perfect voor mij. ^O^

Overigens laatste tijd steeds meer last van rar's met password erop en dan voornamelijk van keygator. Erg hinderlijk en zonde van m'n tijd.
Het is irritant dat het wel de normale grootte heeft van het bestand wat je zoekt.

Iemand die hier de laatste tijd ook steeds meer last van heeft?
  zondag 11 september 2011 @ 16:48:57 #230
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_101821612
Ik gebruik ook (nog) Hitnews, werkt gewoon goed met zo'n 13,5MB/s snelheid constant (met 120Mbit van Ziggo en 120Mbit-Hitnews account), alleen zijn er wel betere servers nu waarschijnlijk omdat de retentie ook "maar" 500 dagen is. Daarnaast is de prijs ook wel redelijk hoog in vergelijking met Supernews, al had ik zo'n zomeractie waarbij ik 50% korting kreeg en de prijs dus erg laag was.
pi_101854822
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:23 schreef THEFXR het volgende:
ik download op dit moment met 3500 kb/s bij lighting,normaal is dat 5000, nog meer mensen die niet de volle snelheid halen?
Bij mij schommelt het ook enorm, tussen de 900 en 2200. Normaal hoor ik met 2800 te downloaden. Maar goed, ik moet niet klagen. Mijn abo is namelijk al 2 maanden geleden afgelopen, en ik kan nog steeds downloaden :P
  maandag 12 september 2011 @ 14:03:10 #232
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_101855461
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

Ik gebruik XSNews. Op mijn Telfort 20mbit lijntje krijg ik momenteel 1700KB/s met een "Pro" abbo. Niet supersnel maar ik vind het wel best. Heb geen zin om kabel internet te nemen, te duur en dit werkt prima. Retentie vind ik niet zo belangrijk en ik heb eigenlijk nooit last dat ik geen verbinding kan maken.
"L'homme naīt sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le mźme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 12 september 2011 @ 14:07:27 #233
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101855622
Wat betaal je dan als ik vragen mag ? Ben nu bij upc 50 kwijt voor 50 mbit. Met tv en telefoon
  maandag 12 september 2011 @ 14:19:19 #234
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_101855977
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 14:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat betaal je dan als ik vragen mag ? Ben nu bij upc 50 kwijt voor 50 mbit. Met tv en telefoon
Ik betaal nu 20,- per maand voor mijn Telfort abbo. Heb van mijn werk een digitenne kaartje dus heb geen tv abbo nodig (ik kijk sowieso vrijwel nooit tv) en bellen doe ik alleen maar mobiel en ook maar zelden, da's hooguit 25,- per maand.

Waar ik woon kan ik alleen maar Ziggo nemen maar dan zit ik meteen aan een drie in een pakket, waarvan ik dus twee producten niet nodig heb.

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/allesin1-pakketten/
40 of 120mb/s lijkt me natuurlijk wel fijn maar ik vind het dat extra geld niet waard. Dan wacht ik gewoon eventjes wat langer :)
"L'homme naīt sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le mźme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 12 september 2011 @ 14:23:32 #235
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_101856113
Owke oke... Ik heb toen ook gekeken naar ziggo maar was niet leverbaar ...

En idd 120 is wel relaxed maarre ik betaalde dus eerst 100 per maand maar als je dr over nadenkt ist gekkenwerk natuurlijk .. Daarom nu over op 50 mbit
pi_101892125
Mijn school heeft per MAC adres een limiet gezet op de downloadsnelheid. :(

Ik had juist zo'n zin om heel snel te downloaden. ;(
pi_101904726
Ik gebruik newsgrabber fiber (100mbit) voor een tientje per maand...
  zaterdag 17 september 2011 @ 16:32:26 #238
136730 PiRANiA
pi_102058298
Gebruikers van Sickbeard en/of Couchpotato zullen dit wel kunnen waarderen:
https://github.com/rembo10/headphones
Is voor muziek :s).
pi_102262192
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2011 16:32 schreef PiRANiA het volgende:
Gebruikers van Sickbeard en/of Couchpotato zullen dit wel kunnen waarderen:
https://github.com/rembo10/headphones
Is voor muziek :s).
Kende ik al een tijd. Maar toen werkte het zeg maar niet :P. Misschien weer eens proberen :).
pi_102262371
Wat gebruiken jullie om te zoeken naar bestanden? NZBindex ofzo? Zoek eigenlijk iets met lijsten waar ik in kan snuffelen en gebruikers kunnen reageren wat ze ervan vinden enzo
pi_102263955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat gebruiken jullie om te zoeken naar bestanden? NZBindex ofzo? Zoek eigenlijk iets met lijsten waar ik in kan snuffelen en gebruikers kunnen reageren wat ze ervan vinden enzo
spotnet, ftdworld...

kijk maar op deze site over hoe en wat!

http://www.binaries4all.nl/
pi_102264244
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
newzbin
pi_102266010
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:37 schreef Marvelous het volgende:

[..]

spotnet, ftdworld...

kijk maar op deze site over hoe en wat!

http://www.binaries4all.nl/
Ken de site idd :Y maar was benieuwd naar jullie ervaringen.
pi_102266424
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:30 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ken de site idd :Y maar was benieuwd naar jullie ervaringen.
heb net spotgrid bij mij er op gezet, die is stukken beter als spotnet.... Dus vergeet die spotnet maar :')
pi_102383789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:40 schreef Marvelous het volgende:

[..]

heb net spotgrid bij mij er op gezet, die is stukken beter als spotnet.... Dus vergeet die spotnet maar :')
Spotnet geeft al dagen problemen. Ik was het ook zat. Spotgrit werkt wel ok. Ik heb alleen niet een volledige database. Maar ik ga morgen nog wel even verder kijken. Bedankt voor de tip iig. ^O^ Met een T dus

[ Bericht 0% gewijzigd door Soury op 25-09-2011 23:41:42 ]
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_102388814
Ligt het aan mij of is er nog steeds geen goede versie van the hangover part 2 te vinden!
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  maandag 26 september 2011 @ 12:33:19 #247
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_102394373
Ligt eraan wat jij een goede versie vindt, als je doelt op DVD-kwaliteit moet je gewoon wachten tot iets voor een DVD-release ofzo.
pi_102395314
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 08:27 schreef dekilo het volgende:
Ligt het aan mij of is er nog steeds geen goede versie van the hangover part 2 te vinden!
De BD komt ergens half november, dus ik gok nog een maandje geduld voor een goeie 1080p-rip.
pi_102400557
Ehm.... Ik kan niet meer inloggen bij Supernews en supernews.com ligt er ook uit...

:{ :?
pi_102404154
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 23:32 schreef Soury het volgende:

[..]

Spotnet geeft al dagen problemen. Ik was het ook zat. Spotgrit werkt wel ok. Ik heb alleen niet een volledige database. Maar ik ga morgen nog wel even verder kijken. Bedankt voor de tip iig. ^O^ Met een T dus
Sorry, met een T idd!! nu is spotgrit 1.1 er, deze is een stuk beter als de eerste!
pi_102404298
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ehm.... Ik kan niet meer inloggen bij Supernews en supernews.com ligt er ook uit...

:{ :?
doet t hier gewoon :?
pi_102404636
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Ja, nu wel weer ja :')
pi_102405290
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:15 schreef Marvelous het volgende:

[..]

Sorry, met een T idd!! nu is spotgrit 1.1 er, deze is een stuk beter als de eerste!
Ik krijg wel de boodschap om te updaten. Nou liever niet want als je voor update kiest werkt het niet meer. :{ Ik wacht wel een paar weekjes.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_102407228
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:48 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik krijg wel de boodschap om te updaten. Nou liever niet want als je voor update kiest werkt het niet meer. :{ Ik wacht wel een paar weekjes.
Hier geen problemen hoor!
pi_102410858
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:30 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, nu wel weer ja :')
nu issie weer stuk :(

DNS kan niet resolven :/
  maandag 26 september 2011 @ 20:08:46 #256
136730 PiRANiA
pi_102410970
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nu issie weer stuk :(

DNS kan niet resolven :/
quote:
$ dig supernews.com

; <<>> DiG 9.8.1-RedHat-9.8.1-1.fc15 <<>> supernews.com
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 41623
Da's niet best.
pi_102411092
quote:
3s.gif Op maandag 26 september 2011 20:08 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

[..]

Da's niet best.
de RR van news.supernews.com werkt nog wel :D

maar news.eu.supernews.com als mede www.supernews.com zijn een beetje dood :+
pi_102411293
quote:
3s.gif Op maandag 26 september 2011 20:08 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

[..]

Da's niet best.
Wat ik gelezen heb is er een fout ergens in de database. Klagen heeft niet zo veel zin over freeware. Kut is het wel
pi_102413323
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:14 schreef Soury het volgende:

[..]

Wat ik gelezen heb is er een fout ergens in de database. Klagen heeft niet zo veel zin over freeware. Kut is het wel
Hoezo zou dat geen zin hebben? Gratis betekent niet dat er niet aan ontwikkeld wordt...
  maandag 26 september 2011 @ 20:54:16 #260
136730 PiRANiA
pi_102413533
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:50 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hoezo zou dat geen zin hebben? Gratis betekent niet dat er niet aan ontwikkeld wordt...
Precies. Meteen naar de mailinglijsten, da's goed voor de ontwikkeling ^O^.
pi_102415070
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Probeer Lightning Usenet anders eens, weet niet precies hun site, maar die is echt asociaal goedkoop en werkt ook nog. Gebruik het sinds kort ook, was altijd nog van de torrents :P

Edit: http://www.lightningusenet.com/
pi_102426862
Een kennis en ik hebben ook lightningusenet en die is super!
Goedkoop en betrouwbaar.
pi_102430874
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Probeer Lightning Usenet anders eens, weet niet precies hun site, maar die is echt asociaal goedkoop en werkt ook nog. Gebruik het sinds kort ook, was altijd nog van de torrents :P

Edit: http://www.lightningusenet.com/
kost net zo veel als supernews ( 100+ mbit ) en heeft een veel lagere retentie :/
pi_102517566
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_102517830
Lekker dan. :{
vosss is de naam,
pi_102520371
het begin van het einde van usenet..
als ze het in nl lukt zal het vast ook lukken in de US
  donderdag 29 september 2011 @ 18:14:35 #267
136730 PiRANiA
pi_102520604
Da's kut.
pi_102520943
Zolang er vraag blijft komt er toch wel een alternatief :).
pi_102521162
Hoe vervelend. Moeten ze al die servers naar de kaaimaneilanden verhuizen. Boehoe.
  donderdag 29 september 2011 @ 18:46:40 #270
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_102521417
Echt .. Daar ben je dan groot voor geworden ... :')

Kuik :r
  donderdag 29 september 2011 @ 21:57:01 #271
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_102529997
tim kuik _O_
Andere mensen je wil opleggen en ermee weg komen _O_
Hitler _O_
pi_102530092
Straks staan al die servers in apelanden.. Boeiend.
  donderdag 29 september 2011 @ 22:01:21 #273
176873 marcel-o
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
pi_102530203
:r
al mn favorites weg bij spotgrit :r "die-ik-ooit-nog-es-wilde-hebben "

o|O

hij doet t wel overigens, alle spots waren ook verdwenen.
eerst inlezen dus volgende keer :')
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
  donderdag 29 september 2011 @ 22:10:00 #274
136730 PiRANiA
pi_102530628
Backuppen ^O^.
  donderdag 29 september 2011 @ 22:12:15 #275
176873 marcel-o
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
pi_102530748
ja dat blijkt :')

hij's wél sneller ^O^
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
pi_102538424
Ik had iedereen er al voor gewaarschuwd dat dit zou gebeuren. Het was een kwestie van tijd dat een rechter dit zou gaan verbieden.

Lang leve de http servers _O_ Die worden tenminste met rust gelaten.
  vrijdag 30 september 2011 @ 07:54:18 #277
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_102539341
quote:
18s.gif Op donderdag 29 september 2011 22:01 schreef marcel-o het volgende:
:r
al mn favorites weg bij spotgrit :r "die-ik-ooit-nog-es-wilde-hebben "
Lang leve Couchpotato!

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 02:37 schreef editoor het volgende:
Lang leve de http servers _O_ Die worden tenminste met rust gelaten.
Zo werd ooit ook over Usenet gedacht.
pi_102543669
Maar kan het echt binnen vier weken afgelopen zijn? Zo snel zal het toch niet lopen?

Maar wat doet nse precies? Is nzbindex.nl van hun?
pi_102543787
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:22 schreef stoeltafel het volgende:
Maar kan het echt binnen vier weken afgelopen zijn? Zo snel zal het toch niet lopen?

Maar wat doet nse precies? Is nzbindex.nl van hun?
dit is pas 1 uitspraak, dat geldt dan wel voor alle nederlandse providers, maar de buitenlandse usenet providers doen het voorlopig gewoon nog..
pi_102543800
Dat die Tim Kuik eens onder een trein komt :r

Wat een eng ventje is dat.
pi_102551021
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 september 2011 07:54 schreef Devolution het volgende:

[..]

[..]

Zo werd ooit ook over Usenet gedacht.
Er zijn er ook een aantal die aangeklaagd zijn, maar zonder succes. Rapidshare bv is al een paar keer voor de rechter geweest, maar omdat zij actief illegale bestanden verwijderen is dat de reden waarom zij niet de deuren hoeven te sluiten. Er zijn er op dit moment ook zoveel, dat het onmogelijk zal zijn om ze allemaal af te sluiten.
pi_102551773
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:15 schreef editoor het volgende:

[..]

Er zijn er ook een aantal die aangeklaagd zijn, maar zonder succes. Rapidshare bv is al een paar keer voor de rechter geweest, maar omdat zij actief illegale bestanden verwijderen is dat de reden waarom zij niet de deuren hoeven te sluiten. Er zijn er op dit moment ook zoveel, dat het onmogelijk zal zijn om ze allemaal af te sluiten.
Helaas kopen wel heel veel het bij dezelfde in. Met een beetje geluk kopen ze het straks in bij anderen uit het buitenland en veranderd er voor de klant niks. Behalve dat de prijzen wellicht omhoog gaan.
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:52:36 #283
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_102554210
Zo direct eens kijken of een van de NSE werknemers er iets over wil zeggen. Ons kantoor zit naast die van hen.
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_102604182
... }:|

Ik gebruik Yabsearch en NZBIndex om te zoeken en Yabnews om te downloaden. De eerste twee sites geven geen zoekresultaten meer weer, binsearch.info nog wel

Ik moet mijn abbo bij Yabnews verlegen, deze is afgelopen, heeft dit nog wel zin, of valt daar niks meer te downloaden?!
pi_102604634
quote:
De eerste twee sites geven geen zoekresultaten meer weer,
Even getest, hjier ook niet. Lekker dan :(!
vosss is de naam,
pi_102604686
Als ik de thread bij GoT lees dan is het over en voorbij. Nederlandse usenet providers en buitenlandse usenet providers met servers in NL hebben hun poorten moeten sluiten.

Ik lees alleen nog weinig "officiėle" berichten. Alle providers vermelden nog niks, je kan overal nog abbo's afsluiten waar je vervolgens geen drol aan hebt.

Ik zoek een beetje meer info naar wat doet het nog wel en wat niet meer ipv de algemene berichten.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:53:21 #287
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_102604809
Echt! .... Fuck sakes zeg

brein pleur ff lekker een eind op
pi_102604873
XSNews werkt hier nog prima.

Zelf weten ze overigens nog niet wat de gevolgen van deze uitspraak gaan zijn. :X
vosss is de naam,
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:58:24 #289
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_102604900
Hier ook xsnews, zag wel sat het domein veranderd is naar .com.. Was toch altijd gewoon nl of ben ik gek ?
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:01:43 #290
136730 PiRANiA
pi_102604961
Zonde allemaal.
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:04:04 #291
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_102604994
Tja maar ik ga niet geloven dat brein alles usenet providers plat krijgt.

Zeker niet in het buitenland.
pi_102605000
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:57 schreef vosss het volgende:
XSNews werkt hier nog prima.

Zelf weten ze overigens nog niet wat de gevolgen van deze uitspraak gaan zijn. :X
Juist dat baart mij zorgen. Ik moet verlengen, maar wil dus wel graag weten waar ik aan toe ben en wat ik nog krijg.. Als ik nu verleng en over een paar dagen alleen nog wat suffe teksten kan downloaden, laat maar dan..

Dit hele gelul is trouwens precies de reden waarom ik altijd maar voor een maand een abbo afsloot. :{
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:04:58 #293
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_102605019
Sowieso haha met zulk soort dingen :D
pi_102605053
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tja maar ik ga niet geloven dat brein alles usenet providers plat krijgt.

Zeker niet in het buitenland.
Het 'probleem' is vooral dat alle grote buitenlandse providers en US providers in Nederland hun servers hebben staan. Deze zullen dus allemaal moeten gaan uitwijken naar landen met minder strakke regelgeving en wellicht minder snellere verbindingen.

Einde Usenet kan zo 250 Gb/s schelen op Internet Exchanges in Nederland, tot wel een kwart van het totale verkeer... En dan al het vloeroppervlak in de datacenters die leeg komen te staan..
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:08:24 #295
136730 PiRANiA
pi_102605078
Hmm, mijn abo loopt tot december. Bij Eweka.

:{.
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:09:08 #296
136730 PiRANiA
pi_102605096
Verder is er weinig nieuws inderdaad... Wie volgt het draad op tweakers?
pi_102605099
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:06 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Het 'probleem' is vooral dat alle grote buitenlandse providers en US providers in Nederland hun servers hebben staan. Deze zullen dus allemaal moeten gaan uitwijken naar landen met minder strakke regelgeving en wellicht minder snellere verbindingen.

Einde Usenet kan zo 250 Gb/s schelen op Internet Exchanges in Nederland, tot wel een kwart van het totale verkeer... En dan al het vloeroppervlak in de datacenters die leeg komen te staan..
kijk, dan heeft brein indirect ook wat goeds voor de natuur gedaan w/
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:09:52 #298
136730 PiRANiA
pi_102605110
NZBindex werkt overigens weer :s).
pi_102605128
Hmmz, Yabsearch ook weer :?
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:11:23 #300
136730 PiRANiA
pi_102605138
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:11 schreef Adolecens het volgende:
Hmmz, Yabsearch ook weer :?
Het valt allemaal mee.
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:11:27 #301
136730 PiRANiA