Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloadenquote:Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:
het discussiėren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)
Bron : Wikipedia
Waarom een betaald Usenet account? Ik kan die van mijn provider toch gebruikenquote:• Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
• Een programma op mee te downloaden: Newsleecher (betaald, makkelijk) (handleiding), Grabbit (gratis, veel handmatig werk) (handleiding) of Sabnzbd (gratis, werkt automatisch) (site
• Voor sommige programma's heb je een uitpak- en repareerprogramma nodig: Winrar en Quickpar heb je ook nodig.
Retentie :quote:Dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie (hou oude bestanden je kan downloaden) behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider.
Okee, doe mij dan maar een betaald usenet account! Waar kan ik deze krijgenquote:Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.
(je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw internetabbo aankan, dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.)quote:Eweka (¤7.5/mnd (prepaid) 8 deelbare verbindingen, 600+ dagen retantie, 50mbit)
Giganews (¤8-¤15/mnd, max. 50 verbindingen (niet deelbaar), 600+ dagen retentie)
NewsXS (¤5.5-¤9.5/mnd, max. 50 verbindingen, 200+ dagen retentie)
XSNews (gratis 5 dagen proef)
XLNed (gratis 7 dagen op proef)
Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
Easyusenet
Download2day
UsenetXL (7 dagen extra en betalen met sms/wallie)
Powernews
SMSusenet (betalen met sms)
Ik snap er nu echt de ballen niet meer vanquote:NZB-bestanden zoeken van wat je wilt hebben:
http://www.nzbindex.com (zoekmachine)
http://www.ftn2day.nl (community)
http://www.altbinz.net/
http://code.google.com/p/sickbeard/ (automatisch downloaden)
Voordelen usenetquote:http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.
Vorige delenquote:Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde![]()
DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open![]()
![]()
Belangrijke regel:quote:Zie TT-OP-Reeksding
quote:Op zondag 3 juli 2011 23:57 schreef zarGon het volgende:
Was net een topic geopend in GC over SnelNL. SnelNL is een programma waarmee je films tijdens het downloaden al kunt afspelen. Ik ben het nu aan het gebruiken en het doet wat het doen moet.
Je kunt het in ieder geval 14 dagen gratis uittesten! (Wat ik nu aan het doen ben.)
Stukje gemak erbij. Je kunt er zelfs ondertitels bij laden tijdens het afspelen. Vind ik toch echt netjes.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn.
Ik heb alleen weinig behoefte er aan eerlijk gezegd.
quote:Op maandag 4 juli 2011 00:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ook als het gerard is en het nog geparred moet worden?
Hm, het speelt .rar's af (voordat alles binnen is), maar ik weet niet zeker of het ook werkt als er eerst gerepareerd moet worden.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Yes!
Probeer het maar. Een accountje is binnen 10 seconden aangemaakt en kun je kostenloos voor 14 dagen gebruiken.
Dat kan ik je zo wel vertellen: Nee, want dat is technisch onmogelijk.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Hm, het speelt .rar's af (voordat alles binnen is), maar ik weet niet zeker of het ook werkt als er eerst gerepareerd moet worden.
Ook niet als bv. alleen rar 89 van de 90 een block mist en het programma voor die tijd dat dus weet en t/m 88 alles uitpakt en daarna gaat repareren en 89 en 90 gaat uitpakken?quote:Op maandag 4 juli 2011 00:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kan ik je zo wel vertellen: Nee, want dat is technisch onmogelijk.
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Maar je moet wel alles binnen hebben voor je een pariteitsberekening kan uitvoeren.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ook niet als bv. alleen rar 89 van de 90 een block mist en het programma voor die tijd dat dus weet en t/m 88 alles uitpakt en daarna gaat repareren en 89 en 90 gaat uitpakken?
Dat klopt uiteraard.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Maar je moet wel alles binnen hebben voor je een pariteitsberekening kan uitvoeren.
Binsearch geeft aan of het rars met wachtwoorden zijn, maar rars met wachtwoorden in rars ziet hij niet.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Echt, ik erger me de tering aan al die rars met wachtwoorden erop en waarvoor je naar een of andere wazige site moet... is dat op een of andere manier te checken?
Hier de maker van SnelNL! -weg-quote:Op maandag 4 juli 2011 00:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kan ik je zo wel vertellen: Nee, want dat is technisch onmogelijk.
ja we kunnen iets in het programma inbouwen dat die dit gelijk meldt als je download... misschien een goed idee.. wellicht nog beter is als we inbouwen dat je passwords kan delen.. dan kan iemand anders het password invullen en hoef jij dit nooit meer te doen.. (maar het is maar een idee)quote:Op maandag 4 juli 2011 12:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Echt, ik erger me de tering aan al die rars met wachtwoorden erop en waarvoor je naar een of andere wazige site moet... is dat op een of andere manier te checken?
het werkt perfect met 720P ... 1080P kan ook, maar heb je wel een goede pc voor nodig! (en sneller internet) Ik gebruik het altijd met 720P... gaat hier perfect!quote:Op maandag 4 juli 2011 13:11 schreef jopiede het volgende:
Dat programma is wel handig, maar DIVX is niet meer echt van deze tijd. Er zijn steeds meer laptops met Full-HD scherm, ondersteunt snelNL ook Blu-ray downloads?
Waarom ga je weg bij lightingusenet? Ja bij mij is een account misschien net wat duurder, maar je krijgt er wel wat voor terug... misschien eens proberen? - weg -quote:Op maandag 4 juli 2011 16:47 schreef DancePlaza het volgende:
lightingusenet user account loopt bijna af.
Iemand nog alternatieven ?:)
http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html voor 11 dollar omgerekend 7.57495 EUR
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:07 schreef usenettips het volgende:
als je op hun website kijkt kan je lezen "dit zal niet land duren" heerlijk met die spelfout... hebben ze waarschijnlijk google translater gebruikt of niet eens.. want google translater maakt daar geen land van...
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:07 schreef usenettips het volgende:
als je op hun website kijkt kan je lezen "dit zal niet land duren" heerlijk met die spelfout... hebben ze waarschijnlijk google translater gebruikt of niet eens.. want google translater maakt daar geen land van...
Als je nu alleen maar hier komt om je eigen software en servers aan te prijzen en al het andere te schofferen, dan snap je de essentie van dit soort topics en forums niet helemaal.quote:
Op het ticket kwam een standaardantwoordquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:13 schreef Qwea het volgende:
Zeg Pirania? Hoe zit het inmiddels eigenlijk met Eweka bij jou? Nog steeds bestanden die falen? Heb je nog antwoord op je ticket gehad?
Bullshitquote:Geachte heer Piersma,
Het ligt geheel in de aard van usenet deze vraag in eerste instantie aan de poster zelf te stellen, wellicht dat er tijdens het posten een storing is geweest. Wat zei de poster erover?
De meest voorkomende oorzaak is de werking van antivirussoftware en/of firewall(s). De gemakkelijkste manier om dit op te lossen is de news client her-installeren. Daarmee meldt u het programma op alle kritieke plaatsen opnieuw aan. U zou voorafgaand de virusbewaking en firewalls (let op: routers hebben een eigen firewall!) tijdelijk kunnen uitschakelen om vast te stellen of inderdaad hierin het probleem schuilt.
Klinkt logisch.quote:Een andere veel voorkomende oorzaak van incomplete bestanden is dat wij, of andere usenet access providers, in overeenstemming met juridisch beleid, door een usenetgebruiker geposte inhoud verwijderd hebben die mogelijk illegaal is of rechten schendt. In zo'n geval kunnen wij u helaas niet helpen.
quote:U zou altijd even de URL kunnen kopiėren van de NZB indexering site die u gebruikt nadat u de site een NZB heeft laten aanmaken en deze aan ons kenbaar maken, dan kunnen wij uitzoeken wat er met de desbetreffende article's gebeurd is.
Mocht u nog vragen hebben dan zijn wij tijdens kantooruren ook bereikbaar via de "Chat Support" knop op onze web-site.
Met vriendelijke groet,
---
Eweka Internet Services
Ja, de fuck zie je wel. En die gast van Eweka eerst maar roepen dat het aan newsleecher lag, toen aan grabit (die ik helemaal moest installen) toen aan mijn internetverbinding, toen aan KPN die ik niet heb, en toen ik zei dat een vriend van me 4 straten verderop het ook had lag het aan Ziggoquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Op het ticket kwam een standaardantwoord. En ik heb nog steeds last van falende bestanden
. Zeker bij bestanden >500 dagen gaat het vaak fout
.
Ik ben bij Eweka begonnen, dat ging in het begin goed, alleen de laatste maanden is de snelheid en compleetheid drastisch verminderd. Toen overgegaan naar nog wat, die ik alweer vergeten benquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:13 schreef Qwea het volgende:
Zeg Pirania? Hoe zit het inmiddels eigenlijk met Eweka bij jou? Nog steeds bestanden die falen? Heb je nog antwoord op je ticket gehad?
Die heb ik ook gehadquote:
Helemaal gelijk.. ik bedoelde hun niet te schofferen, moest even lachenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:14 schreef Adolecens het volgende:
[..]
[..]
Als je nu alleen maar hier komt om je eigen software en servers aan te prijzen en al het andere te schofferen, dan snap je de essentie van dit soort topics en forums niet helemaal.
Yabnews... die zal ik ook ff op de lijst zettenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:18 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik ben bij Eweka begonnen, dat ging in het begin goed, alleen de laatste maanden is de snelheid en compleetheid drastisch verminderd. Toen overgegaan naar nog wat, die ik alweer vergeten benen de voorlaatste was XS News, met een speciaal UPC kortings abbo, wat afgestemd zou zijn op mijn eigen internet abbo. Nah.. drāmatischhh slecht! Snelheid kwam niet boven de 50% van de beloofde snelheid en downloads waren kut.
Nu overgestapt naar Yabnews en dat gaat tot nu toe erg goed! Volledige snelheid, zelfs geregeld dat ik ff de 7 mb/s voorbij zie komen
Is volgens mij reseller van xsnews... althans verwijst naar dezelfde servers..quote:Yabnews... die zal ik ook ff op de lijst zetten
Waarom ben je gestopt dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:26 schreef Qwea het volgende:
Ik mis mn usenet wel trouwens. Heb beloofd aan de man des huizes om een maandje torrents te proberen.... ben er nu al klaar mee
Mijn account bij Eweka liep af. Had gelukkig maar een maand account genomen. En ik had geen zin door die falende bestanden om hem te verlengen. Dus ik moest/ging/ben opzoek naar een nieuwe... en toen vond MM het overbodig want "het was raar dat je gratis kan downloaden en er dan voor gaat betalen"quote:
En niet te vergeten dat je met Torrents ook upload, in tegenstelling tot usenetquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn account bij Eweka liep af. Had gelukkig maar een maand account genomen. En ik had geen zin door die falende bestanden om hem te verlengen. Dus ik moest/ging/ben opzoek naar een nieuwe... en toen vond MM het overbodig want "het was raar dat je gratis kan downloaden en er dan voor gaat betalen". Dus ik heb tegen hem gezegd (hij is torrents fan
) dat ik een maandje torrents probeer.
Vet tof man, snelheden van 300kbps t.o.v usenet met 3MB/s![]()
Ik ga mooi weer ergens een account afsluiten, vele handiger.
Ja, naja dat vind ik zelf niet zo boeiend. Die kun je in principe ook uitzetten. Maar het gaat zo belachelijk traag, plus dat er een kink ergens in mijn netwerk zit dat zodra de torrents aangaan, de verbinding ploft (Tof man dat ubee modem van ziggoquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:43 schreef Adolecens het volgende:
[..]
En niet te vergeten dat je met Torrents ook upload, in tegenstelling tot usenet
Doorsturen aan forum@fok.nlquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:05 schreef Qwea het volgende:
Jezus fuck, kan iemand wat aan usenettips doen? Ik krijg godverdomme nu ook al spam via PM van hemWhat the fuck?
Ik heb een TR'je gedaan, kan er ook niet goed tegen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:05 schreef Qwea het volgende:
Jezus fuck, kan iemand wat aan usenettips doen? Ik krijg godverdomme nu ook al spam via PM van hemWhat the fuck?
Echt he. Rot op met je programma en rot op met je spamquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:10 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik heb een TR'je gedaan, kan er ook niet goed tegen.
Ok ik dacht dat ik je er een genoegen mee deed.. sorry!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Echt he. Rot op met je programma en rot op met je spam
Je loopt alleen maar je eigen software shit erdoorheen te rammen. Kap er is mee. Als er intresse in die bagger van je is hoor je dat vanzelf wel. En je doet niemand een genoegen met je baggerspam.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:16 schreef usenettips het volgende:
[..]
Ok ik dacht dat ik je er een genoegen mee deed.. sorry!
Ik ssssipp hem wel...
Klopt, werkt goed. Ik heb het zelfs (als nerd zijndequote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:38 schreef coolzzz het volgende:
Misschien een leuke toevoeging voor mensen die lui zijn. SickBeard en CouchPotato.
Een keer instellen en dan downloaden ze al je films en series in het formaat waarin jij het wilt hebben.
Nog genoeg series over + NL TVquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:16 schreef Devolution het volgende:
Ik heb ook al een tijdje Sickbear idd. Helaas ontdekte ik Sickbeard pas nadat nét al mijn series de zomerstop in gingen
Alles bahalve de dingen waar YYYYMMDD voor staat kan/mag je verbeteren. Die met YYYYMMDD worden overschreven, dat heeft dus weinig zinquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:30 schreef RacerDKB het volgende:
Die DropBox is een fijn idee geweest, elke ochtend ''x files synced'' even klikken, aanklikken wat ik wil en kijken maar
Momenteel alleen Top Gear en Weeds, komt binnenkort niet veel meer bij dus moet maar wat nieuws zoeken.
September begint er pas weer een hoopEn Mad Men (waar ik het meest naar uit kijk) 2012!
Mogen users zelf (mits nauwkeurig) dingen in dat archief verbeteren?
nzbmatrix ben ik nog altijd tevreden meequote:Op woensdag 6 juli 2011 09:17 schreef De-Hamster het volgende:
Welke Usenet/NZB fora zijn er eigenlijk nog allemaal? Extreme-Net is gesloten en ik vind niks actiefs op Google.
Ik ben begonnen met het kijken van American Dad, en dat zijn nogal wat seizoenen dus ik ben voorlopig nog wel even zoetquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:18 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nog genoeg series over + NL TV. Als je Dropbox hebt kun je mij PMmen met je dropboxmail, dan kan je bij een gedeelde NZB-map er bij.
Geldt voor iedereen in dit topic overigens.
Duidelijk. Maar dat kan toch ook al gewoon met SabNZB zelf? Is het eenvoudiger op te zetten met Sickbeard??quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:53 schreef Tegan het volgende:
Sickbeard vind .nzb's (like .torrent's alleen dan voor Usenet) van series automatisch (serie toevoegen en hij doet de rest) en dan kan je die automatisch naar sabNZBb (of een random andere .nzb client) sturen en die download ze.
Couchpotato doet hetzelfde alleen dan voor films.
Dus ze downloaden alleen automatisch .nzb's, de rest doet je downloadclient. Zo kun je bv. vrij veel downloadclients zo instellen dat ze alle .torrent's of .nzb's uit een bepaalde map downloaden en kan je Sickbeard en Couchpotato instellen dat ze al die .nzb's of .torrent's in die map downloaden.
Ik zit nu bij lightningusenet, bevalt prima, haal keurig 6MB per seconde. Ben toch wel benieuwd naar usenetserver, via deze link: - weg - een hele mooie aanbieding. Onbeperkte snelheid, 3 jaar retentie, SSL etc. Eigenlijk alles wat je van een usenetprovider verwacht voor maar 10 dollar (ipv de 18 dollar normaal). Enige adder onder het gras is dat je vanaf 1 ip mag downloaden (tegelijk volgens mij). Zodra mijn account afgelopen is daar maar is kijken.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:34 schreef athlonkmf het volgende:
Nog een maandje bij eweka en dan eens wat anders zoeken. Lightningusenet lijkt me wel wat.
Ik had het gevoel dat het aan eweka lag maar dat bleek dus niet zo te zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:20 schreef AssyriskaFF het volgende:
Wat is er mis met Eweka? Geen problemen met downloaden enzo hoor. Nooit gehad. Wel eens dat het incompleet was, maar of dat aan Eweka ligt weet ik niet.
Sickbeard is wat dat betreft uitgebreider, het houdt bij hoeveel en welke afleveringen van een serie je al hebt en download automatisch nieuwe. Je kunt het laten draaien op een NAS/pc die altijd aanstaat, zodat automatisch je series gevonden, gedownload, en hernoemd op de goede plek komen terwijl je werkt/slaapt, etc.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar dat kan toch ook al gewoon met SabNZB zelf? Is het eenvoudiger op te zetten met Sickbeard??
Ik draai het op mijn server en zet het in een dropboxquote:Op woensdag 6 juli 2011 21:16 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Sickbeard is wat dat betreft uitgebreider, het houdt bij hoeveel en welke afleveringen van een serie je al hebt en download automatisch nieuwe. Je kunt het laten draaien op een NAS/pc die altijd aanstaat, zodat automatisch je series gevonden, gedownload, en hernoemd op de goede plek komen terwijl je werkt/slaapt, etc.
Dit scheelt in mijn geval kijken op een site of er een nieuwe aflevering van je serie is geweest, deze naam invoeren op bv. binsearch, de NZB downloaden, de NZB uploaden in SABnzb, downloaden, de gedownloade map bekijken, overbodige bestanden weggooien, de aflevering naar de goeie map verplaatsen etc.
Mja overdrijven is ook een vak... Naar nzbindex, je serie zoeken, als de gewenste aflevering er staat aanklikken en klaar. De rest verzin je er zelf bij.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:16 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Sickbeard is wat dat betreft uitgebreider, het houdt bij hoeveel en welke afleveringen van een serie je al hebt en download automatisch nieuwe. Je kunt het laten draaien op een NAS/pc die altijd aanstaat, zodat automatisch je series gevonden, gedownload, en hernoemd op de goede plek komen terwijl je werkt/slaapt, etc.
Dit scheelt in mijn geval kijken op een site of er een nieuwe aflevering van je serie is geweest, deze naam invoeren op bv. binsearch, de NZB downloaden, de NZB uploaden in SABnzb, downloaden, de gedownloade map bekijken, overbodige bestanden weggooien, de aflevering naar de goeie map verplaatsen etc.
SabNZBd werkt prima, ik hoef alleen maar: lost*720p toe te voegen aan mijn nzbmatrix feed, vervolgens zet sabnzbd het zelf in de goede folder en stuurt ie me een email. Misschien ziet Sickbeard er wat fancier uit maar om daarvoor nou een extra programma te installeren, nee.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:16 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Klopt, je kunt het eenvoudiger instellen. Dat was in mijn geval het traject. Sickbeard neemt iig alles uit handen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mja overdrijven is ook een vak... Naar nzbindex, je serie zoeken, als de gewenste aflevering er staat aanklikken en klaar. De rest verzin je er zelf bij.
Lijkt mij handiger als je 10+ series volgt met verschillende uitzendtijden. Toegegeven, met SabNZB alleen goed ingesteld kun je vrijwel alles. Sickbeard scheelt alleen de handmatige impuls en in mijn geval (heb niet zo'n snel internet) betekend dat ik 's avonds niet hoef te wachten tot een aflevering van 1gb is gedownload voordat ik hem kan kijken en ondertussen mijn hele verbinding leegslurp.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:47 schreef GieJay het volgende:
[..]
SabNZBd werkt prima, ik hoef alleen maar: lost*720p toe te voegen aan mijn nzbmatrix feed, vervolgens zet sabnzbd het zelf in de goede folder en stuurt ie me een email. Misschien ziet Sickbeard er wat fancier uit maar om daarvoor nou een extra programma te installeren, nee.
Ziet er goed uit, twijfel alleen of het echt van toegevoegde waarde is voor muziek. Een artiest komt niet iedere week met een nieuw nr of album.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:55 schreef Tegan het volgende:
Iemand die Headphones heeft draaien?
Screenshots zien er goed uit.
let me know when you find it!!!quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:25 schreef De-Hamster het volgende:
Grrr. Ik vind dat ene NZB Forum maar niet he, ik weet in ieder geval dat Simply Release Toppers daar hun films spotten. Maar ik vind hem gewoon nergens.
Zo'n supernews account kan je dus met 3 vrienden delen en ieder 10 lijntjes pakken? Er staat namelijk 30 connections.. Of werkt dat niet zo?quote:Op zondag 10 juli 2011 10:20 schreef DancePlaza het volgende:
http://nl.supernews.com/super-special/ supernews voor 6.99 euro per maand.
volgens mij staat supernews geen accountsharing toe helaasquote:Op zondag 10 juli 2011 14:44 schreef jopiede het volgende:
[..]
Zo'n supernews account kan je dus met 3 vrienden delen en ieder 10 lijntjes pakken? Er staat namelijk 30 connections.. Of werkt dat niet zo?
Wat een raar antwoord op het einde.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:53 schreef Xlarge het volgende:
Antwoord op mijn eigen vraag
http://www.webhostingtalk(...)rd-usenet-posts.html
quote:Met andere woorden: je komt hier klagen over het feit dat je bepaalde met auteursrecht beschermde data niet illegaal kunt downloaden via Eweka?
Helaas, maar dit soort discussies zijn hier niet welkom.
Is dit wat?quote:Op zondag 10 juli 2011 10:20 schreef DancePlaza het volgende:
http://nl.supernews.com/super-special/ supernews voor 6.99 euro per maand.
Ja maar dat is gewoon een user daar he, dat is geen uitspraak van Ewekaquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:55 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wat een raar antwoord op het einde.
[..]
Wat moet Grabit doen met je rar's volgens de instellingen?quote:Op maandag 18 juli 2011 20:04 schreef schijffie het volgende:
Iemand enig idee wat er mis is?
Nadat mijn download via grabit klaar was, misten er een aantal bestanden. Deze handmatig opgezocht en gedownload.
Grabit download die bestanden dan netjes van 0 tot 100% maar zodra die klaar is, verschijnt die niet in de downloadfolder. Wel creėert die dan een map waar die rar-bestanden in zouden moeten verschijnen.
Wat is er met die bestanden gebeurt? Ze zijn niet verborgen en als ze missend waren, dan zou grabit toch meteen al moeten aangeven dat die het bestand niet kan vinden en hem niet eerst van 0-100% downloaden.
Durf ik niet te zeggen...zie wel dezelfde films etc als in Spotnet. Alleen is deze veel sneller en overzichterlijker.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:31 schreef Devolution het volgende:
Maakt dat programma gebruik van dezelfde bronnen als Spotnet?
Watchfolder is handig, anders moet het programma dat je hebt om NZB's te downloaden kunnen communiceren met SABnzbd middels Api-key. Moet je Sabnzbd wel weer toegankelijk zijn...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:04 schreef Tegan het volgende:
Iemand een idee hoe ik in een klik nzb's kan sturen naar SABnzbd op een andere machine. Het lukt enigszinds met nzbdStatus, maar alleen als ik echt de nzb ook fysiek ergens neerzet op deze pc, dan zegt hij 'he, je hebt een nzb gedownload zal ik die naar SABnzbd sturen?', en die stap wil ik eigenlijk skippen. Watchfolders vind ik niets.
-edit-quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:31 schreef Devolution het volgende:
Maakt dat programma gebruik van dezelfde bronnen als Spotnet?
Watchfolders vind ik stomquote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:24 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Watchfolder is handig, anders moet het programma dat je hebt om NZB's te downloaden kunnen communiceren met SABnzbd middels Api-key. Moet je Sabnzbd wel weer toegankelijk zijn...
(programma's als Couchpotato en Sickbeard werken op deze manier goed bij mij, wel allemaal op dezelfde machine)
Probeer spotgrid eens.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:48 schreef Volvoman het volgende:
Heeft iemand een alternatief voor F T D world?
Het werkt aan de ene kant wel handig, doordat het niet echt een programma is.
Maar soms is het erg traag, en sommige functies werken niet echt goed.
Alvast bedankt
Bedankt.quote:
Same here, Hitnews account verloopt binnenkort. Zoek een snelle provider (120mbit lijn) met een retegoeie retentie.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:27 schreef Happel het volgende:
Merkte net dat mijn abonnement bij Easyusenet verlopen is. Wil eens wat nieuws proberen. Welke usenet provider raden jullie aan?
Dan ben ik nog netjes over 22 dagenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:16 schreef PiRANiA het volgende:
[ code verwijderd ]
Ik ben weer terug van vakantie.
Ik gebruik het nu een maand of twee. Ben best tevreden, maar die retentie ervaar ik wel steeds vaker als een nadeel. Weegt voor mij niet op tegen de prijs imo. Voor die schaarse dingen pak ik wel een torrent.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:02 schreef Volvoman het volgende:
Ik heb sinds 2 weken Lightningusenet. Lekker goedkoop.
Retentie is niet superhoog, maar dat geeft bij mij eigenlijk nauwelijks problemen.
Met hoge download snelheden heb ik geen ervaring. Ik download max. met 1100KB/s
Automatisch downloaden als ik op vakantie ben ftw!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:16 schreef PiRANiA het volgende:
[ code verwijderd ]
Ik ben weer terug van vakantie.
Zou kunnen, maar ik laat mijn downloadPC niet aanstaanquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:04 schreef Tegan het volgende:
[..]
Automatisch downloaden als ik op vakantie ben ftw!
Ik laat de koelkast en vriezer ook aan dus de downloadpc zonder scherm mag ook wel aan blijven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:07 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar ik laat mijn downloadPC niet aanstaan.
Man, je kan het beste bij eweka aankloppen voor 7,50 euro p/m i.p.v. hun actie van 8,99 euro p/m. Zit daar al een jaartje en bevalt prima!quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:28 schreef marc1982 het volgende:
iemand een idee hoe lang de supernews special actie nog duurt?
en dan incomplete files binnen halen..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 07:50 schreef sleepwizard het volgende:
[..]
Man, je kan het beste bij eweka aankloppen voor 7,50 euro p/m i.p.v. hun actie van 8,99 euro p/m. Zit daar al een jaartje en bevalt prima!
Die actie is 6,99 per maand en dan heb je onbeperkte snelheid en betere retentie.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 07:50 schreef sleepwizard het volgende:
[..]
Man, je kan het beste bij eweka aankloppen voor 7,50 euro p/m i.p.v. hun actie van 8,99 euro p/m. Zit daar al een jaartje en bevalt prima!
http://nl.supernews.com/super-special/quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:24 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Die actie is 6,99 per maand en dan heb je onbeperkte snelheid en betere retentie.
Hoe vaak heb jij daar last van dan? Heb zelf al jaren eweka, nooit problemen! 7,50 p/m en doe accountsharingquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:09 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
en dan incomplete files binnen halen..supernews bevalt prima!
Ik heb ook bij eweka gezeten, was opzich prima, maar volgens mij nog steeds max 50mbit (gegarandeerd), omdat er geen plannen waren om dat te verhogen ben ik weg gegaan destijds.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:03 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij daar last van dan? Heb zelf al jaren eweka, nooit problemen! 7,50 p/m en doe accountsharing
Incomplete files bij Eweka? Echt nog nooit last van gehad in al die jarenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:09 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
en dan incomplete files binnen halen..supernews bevalt prima!
En als dat zo was dan viel het altijd te repareren. Het gebeurt wel eens dat ik een bestand echt niet binnen kan halen maar dat is heel, maar dan ook heel zelden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Incomplete files bij Eweka? Echt nog nooit last van gehad in al die jaren
https://nl.supernews.com/signup/?account=SUPER-UNL-SSL-Cquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:53 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
http://nl.supernews.com/super-special/
Kan je daar ook delen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
https://nl.supernews.com/signup/?account=SUPER-UNL-SSL-C
Weet ik eigenlijk niet. Maar ik heb dat abonnement gewoon lekker voor mezelf, constant strak 14,5 MB/sec met Ziggo 120 Mbitquote:
welke woonplaats / regio als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Maar ik heb dat abonnement gewoon lekker voor mezelf, constant strak 14,5 MB/sec met Ziggo 120 Mbit
Ik ben inderdaad ook zeer te spreken over Supernews. Zeer goede snelheden, en tot nu toe nooit iets incompleet gehad.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:53 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
http://nl.supernews.com/super-special/
Net een maand abbo afgesloten bij supernews, en tijdens registratie / aanmelding moet je een vinkje aanzetten waarmee je aangeeft daarmee akkoord te gaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:50 schreef MacorgaZ het volgende:
Bij Supernews mag je niet delen, maar wat nog triester en vager is, is dat ik daar eerst had betaald met iDeal, en een maand later opeens een automatische incasso kreeg?Dat hoort helemaal niet te kunnen. Die incasso heb ik teruggevorderd enzo, maar dan nog...
Ik zit nu weer bij HitNews via zo'n zomeractie waarbij je 50% korting kreeg op alle accounts t/m 6 maanden ofzo, heb nu 3 maanden 120Mbit voor totaal 15 euro.
1 2 3 4 | Size 4.3 GB Download Downloaded in 11 minutes 3 seconds at an average of 6.6 MB/s Repair Quick Check OK Unpack Unpacked 21 files/folders in 1 minute 53 seconds |
Hierbij de mail van LUquote:
quote:Voortgang hoge snelheid Zomeractie
U heeft deelgenomen aan de Eweka Zomeractie. Vanwege het grote succes van de Eweka Zomeractie, bieden wij alle klanten die daaraan hebben meegedaan, een extra hoge snelheid bonus aan vanaf 29 augustus 2011.
Verleng tijdig uw account en ontvang gratis hoge snelheid!
Als U had gekozen voor de hoge snelheid van 100 Mbit/s, u bent hier tevreden over en wilt dit graag behouden, dan zal er niet veel voor uw account veranderen. Als u had gekozen voor de gratis dagen, zal uw account automatisch worden verhoogd naar de hoge snelheid.
Zorg ervoor dat uw account actief blijft door tijdig te betalen, dan blijft uw account de hoge snelheid behouden. Als uw account verloopt en gedeactiveerd is, dan kunt u opnieuw meedoen door een betaling voor 90 dagen te voldoen voor uw account.
Ga naar Mijn Eweka om uw account met de hoge snelheid te verlengen.
ik heb geen idee om eerlijk te zijn....quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:34 schreef o.la het volgende:
Is Supernews ook bezig met censureren van bepaalde posts? Of is Eweka hierin de enige?
Zo niet, stap ik ook over van LU naar Supernews. Meer dan 1000 dagen retentie is wel lekker.
Zit je toevallig op UPC/Ziggo?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:45 schreef stoeltafel het volgende:
Gebruiken hier meerdere mensen supernews?
Me snelheid is de hele week al langzaam, rond de 1500/2000kb/s terwijl het normaal rond de 7000 is. Volgens de test http://www.upc.nl/interne(...)7876oCFQSHDgodFUWzPQ is mij snelheid goed. Heb supernews net al gemaild of zij er iets meer van weten.
Zie mijn vorige post, zou je willen testen of het betreffende spel bij jou binnen komt via supernews?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik heb geen idee om eerlijk te zijn....
volgens mij niet.. maar goed als je wil dat ik iets even check?
ik kan er niet uithalen welke post je dan evt bedoelt.. maar dat is denk ik ook meer DM/MAIL geschiktquote:Op maandag 29 augustus 2011 00:29 schreef marc1982 het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post, zou je willen testen of het betreffende spel bij jou binnen komt via supernews?
Dat was het idee ook, eerst maar horen of je het zou willen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik kan er niet uithalen welke post je dan evt bedoelt.. maar dat is denk ik ook meer DM/MAIL geschikt
ik download met Ziggo + Supernews met 4.7 megabytes per secondequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:05 schreef Oplosthee het volgende:
Heb 40mbps van ziggo en download via ziggo ong. Tussen de 2 en 4mbps.
Als ik Eweka zou nemen, gaat het dan omhoog?
Constant?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik download met Ziggo + Supernews met 4.7 megabytes per seconde
( ook 40mbits lijn)
Supernews ziet er verder wel goed uit, en hoe bedoel je niet meer bij kan poten?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yep... tot mn schijf t niet meer bij kan poten
Het gaat niet om het repareren of het uitpakken. Het gaat om uit "decoden" van de rars die alt.binz download en dat gebeurd door alt.binz.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:43 schreef jpjedi het volgende:
pure CPU power. Quickpar en Winrar zijn echte CPU vreters.
precies.. atm is ergens mn RAID5 volume aan het zeikenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:06 schreef Oplosthee het volgende:
[..]
Supernews ziet er verder wel goed uit, en hoe bedoel je niet meer bij kan poten?
Schrijfsnelheid?
Dat is hetzelfde maar dan geintegreerdquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gaat niet om het repareren of het uitpakken. Het gaat om uit "decoden" van de rars die alt.binz download en dat gebeurd door alt.binz.
Ik zal eens even testen wat mn CPUload is als alt.binz iets compleet gedownload heeft, maar nog van alles aan het decoden is, momentje
Raid5 op je intel ICHx is TRAGER ( omdat dat CPU kracht kostquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde maar dan geintegreerd
Raid5 gaat het alleen maar trager maken door meervoudig weg te schrijven.
Dje read/write is niet je bottleneck. Puur cpu kracht heb je nodig.
Ehmz, als alles gedownload en gedecode is door alt.binz moet ik soms toch gewoon repareren met quickpar hoorquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde maar dan geintegreerd
hmm.. dat doet mijn server dus atm ook.. omdat ik TEWEINIG kan cachenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:30 schreef vosss het volgende:
Die had ik eerst ook, maar sinds een fresh install van W7 x64 heb ik daar gigantische schommelingen in mn downloadsnelheid van 12MB/s naar 2MB/s en alles wat daartussen zit.
Geen idee waar het door komt, met alt.binz heb ik continue gewoon wat ik moet hebben
ja dat is waar ook ja.. softraid is natuurlijk ook cpu kracht. scherp +1quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Raid5 op je intel ICHx is TRAGER ( omdat dat CPU kracht kost)
ik gebruik zelf een LSI Megaraid met EIGEN CPU en 512mb Cache
alleen ik denk dat de BBU leeg iswaardoor de caching opties nu verkeerd staan
bij mn server:quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:37 schreef vosss het volgende:
Ja en wat is nou het euvel? Diskwrite? Geheugen? CPU? Combi van alles?
hij heeft 4 gig ram dus dat moet voldoende zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij mn server:
Diskwrite performance.. oorzaak: teweinig geheugen om in te cachen
PAR en Unrar is toch maar singletreaded
Dan zou ik eerder naar een hydbride schijfje kijken. SSD snelheid met dikke opslag.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:43 schreef vosss het volgende:
Ik ben eens aan het denken. Een SSD zou misschien wel uitkomst bieden. Ik stream namelijk niets naar mn tv, ik brand nog oldskool alles wat ik download aan DVD's dus de grootte ervan zou niet zoveel uit maken.
Eens kijken wat die dingen nog kosten vandaag de dag.
Ik par met 4 draadjes volgens mijquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij mn server:
Diskwrite performance.. oorzaak: teweinig geheugen om in te cachen
PAR en Unrar is toch maar singletreaded
Onmogelijk?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:46 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik par met 4 draadjes volgens mij.
Als ik het op mijn quadcore doe (op alle cores) begint heel m'n systeem te hikken. Niet op alle cores doen, zou mijn advies zijn, tenzij het een echte downloadserver isquote:
Wel het proberen waard.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 08:25 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Als ik het op mijn quadcore doe (op alle cores) begint heel m'n systeem te hikken. Niet op alle cores doen, zou mijn advies zijn, tenzij het een echte downloadserver is.
hmm.. okeequote:
600 valt me nog tegenquote:Op donderdag 1 september 2011 23:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Wel redelijk hoge retentie (600 dagen). Als fillserver wel aardig.
Couch Potato is een heel minimalistisch programma. Dus het vergt wat moeite om uberhaupt te snappen wat hij doet, en als je iets spannends wilt moet je met user scripts gaan werken. Tenminste dat is mijn (minimale) ervaring ermee. Itt Sick Beard.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:44 schreef PiRANiA het volgende:
Couch Potato is nogal een hel om te configureren volgens mij. Klopt dat?
1 2 3 4 5 | 2011-09-05 12:52:50,362 ERROR: Failed login for server sslreader.eweka.nl:563 2011-09-05 12:42:46,512 ERROR: Failed login for server sslreader.eweka.nl:563 2011-09-05 12:32:43,209 ERROR: Failed login for server sslreader.eweka.nl:563 2011-09-05 12:22:39,512 ERROR: Failed login for server sslreader.eweka.nl:563 2011-09-05 12:12:36,226 ERROR: Failed login for server sslreader.eweka.nl:563 |
Ze worden nog steeds gepost hoor. Alleen het zoeken is wat gecompliceerd.quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:15 schreef PiRANiA het volgende:
Er worden steeds minder NL series gepost?
Helaas is ook Supernews met censureren bezig, probeer enkele Wii games te downloaden, maar de meeste zijn van Supernews verwijderd (vooral de Nintendo games). Erg jammer, maar dan gaan we op zoek naar een andere newsserver.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:34 schreef o.la het volgende:
Is Supernews ook bezig met censureren van bepaalde posts? Of is Eweka hierin de enige?
Zo niet, stap ik ook over van LU naar Supernews. Meer dan 1000 dagen retentie is wel lekker.
Heb hier zelf supernews schijnt 1122dagen retentie te hebben(zelf nog niet ondervonden).quote:Op zondag 11 september 2011 12:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke betaalde nieuwsserver is tegenwoordig aan te raden voor films en series?
Hebben ze al hun problemen opgelost dan? Want begin dit jaar echt gewoon 3 maanden brakke verbindingen en errors waar ze vanaf wisten maar steeds uitstelde om te fixxenquote:Op zondag 11 september 2011 12:43 schreef Aestivate het volgende:
Ik gebruik zelf Hitnews, bevalt prima voor films en series. Retentie is 'maar' 500 dagen, voor ongeveer hetzelfde geld zijn er volgens mij nieuwsservers met langere retentie te krijgen. Gebruik al een hele tijd hitnews voor nieuwe afleveringen van een boel series en een heleboel films, nooit problemen gehad.
Zow wat een slechte beoordelingen. Had ik geen weet van, heb al 2 jaar hitnews, afgelopen 3 maand 298.8 Gb gedownload volgens SabNZBD (voornamelijk films en series) en nooit problemen gehad. Daarvoor ook niet dat ik me kan herinneren. Zolang het bij mij werkt blijf ik er wel bij.quote:Op zondag 11 september 2011 14:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aha het schijnt verbeterd te zien: http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=8
Maar ik zoek wel even verder![]()
Bij mij schommelt het ook enorm, tussen de 900 en 2200. Normaal hoor ik met 2800 te downloaden. Maar goed, ik moet niet klagen. Mijn abo is namelijk al 2 maanden geleden afgelopen, en ik kan nog steeds downloadenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:23 schreef THEFXR het volgende:
ik download op dit moment met 3500 kb/s bij lighting,normaal is dat 5000, nog meer mensen die niet de volle snelheid halen?
Ik gebruik XSNews. Op mijn Telfort 20mbit lijntje krijg ik momenteel 1700KB/s met een "Pro" abbo. Niet supersnel maar ik vind het wel best. Heb geen zin om kabel internet te nemen, te duur en dit werkt prima. Retentie vind ik niet zo belangrijk en ik heb eigenlijk nooit last dat ik geen verbinding kan maken.quote:Op zondag 11 september 2011 14:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aha het schijnt verbeterd te zien: http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=8
Maar ik zoek wel even verder![]()
Ik betaal nu 20,- per maand voor mijn Telfort abbo. Heb van mijn werk een digitenne kaartje dus heb geen tv abbo nodig (ik kijk sowieso vrijwel nooit tv) en bellen doe ik alleen maar mobiel en ook maar zelden, da's hooguit 25,- per maand.quote:Op maandag 12 september 2011 14:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat betaal je dan als ik vragen mag ? Ben nu bij upc 50 kwijt voor 50 mbit. Met tv en telefoon
Kende ik al een tijd. Maar toen werkte het zeg maar nietquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:32 schreef PiRANiA het volgende:
Gebruikers van Sickbeard en/of Couchpotato zullen dit wel kunnen waarderen:
https://github.com/rembo10/headphones
Is voor muziek.
spotnet, ftdworld...quote:Op donderdag 22 september 2011 15:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat gebruiken jullie om te zoeken naar bestanden? NZBindex ofzo? Zoek eigenlijk iets met lijsten waar ik in kan snuffelen en gebruikers kunnen reageren wat ze ervan vinden enzo
newzbinquote:Op donderdag 22 september 2011 15:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat gebruiken jullie om te zoeken naar bestanden? NZBindex ofzo? Zoek eigenlijk iets met lijsten waar ik in kan snuffelen en gebruikers kunnen reageren wat ze ervan vinden enzo
Ken de site iddquote:Op donderdag 22 september 2011 16:37 schreef Marvelous het volgende:
[..]
spotnet, ftdworld...
kijk maar op deze site over hoe en wat!
http://www.binaries4all.nl/
heb net spotgrid bij mij er op gezet, die is stukken beter als spotnet.... Dus vergeet die spotnet maarquote:Op donderdag 22 september 2011 17:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ken de site iddmaar was benieuwd naar jullie ervaringen.
Spotnet geeft al dagen problemen. Ik was het ook zat. Spotgrit werkt wel ok. Ik heb alleen niet een volledige database. Maar ik ga morgen nog wel even verder kijken. Bedankt voor de tip iig.quote:Op donderdag 22 september 2011 17:40 schreef Marvelous het volgende:
[..]
heb net spotgrid bij mij er op gezet, die is stukken beter als spotnet.... Dus vergeet die spotnet maar
De BD komt ergens half november, dus ik gok nog een maandje geduld voor een goeie 1080p-rip.quote:Op maandag 26 september 2011 08:27 schreef dekilo het volgende:
Ligt het aan mij of is er nog steeds geen goede versie van the hangover part 2 te vinden!
Sorry, met een T idd!! nu is spotgrit 1.1 er, deze is een stuk beter als de eerste!quote:Op zondag 25 september 2011 23:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Spotnet geeft al dagen problemen. Ik was het ook zat. Spotgrit werkt wel ok. Ik heb alleen niet een volledige database. Maar ik ga morgen nog wel even verder kijken. Bedankt voor de tip iig.Met een T dus
doet t hier gewoonquote:Op maandag 26 september 2011 15:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ehm.... Ik kan niet meer inloggen bij Supernews en supernews.com ligt er ook uit...![]()
Ik krijg wel de boodschap om te updaten. Nou liever niet want als je voor update kiest werkt het niet meer.quote:Op maandag 26 september 2011 17:15 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Sorry, met een T idd!! nu is spotgrit 1.1 er, deze is een stuk beter als de eerste!
Hier geen problemen hoor!quote:Op maandag 26 september 2011 17:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik krijg wel de boodschap om te updaten. Nou liever niet want als je voor update kiest werkt het niet meer.Ik wacht wel een paar weekjes.
quote:Op maandag 26 september 2011 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nu issie weer stuk
DNS kan niet resolven :/
Da's niet best.quote:$ dig supernews.com
; <<>> DiG 9.8.1-RedHat-9.8.1-1.fc15 <<>> supernews.com
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 41623
de RR van news.supernews.com werkt nog welquote:
Wat ik gelezen heb is er een fout ergens in de database. Klagen heeft niet zo veel zin over freeware. Kut is het welquote:
Hoezo zou dat geen zin hebben? Gratis betekent niet dat er niet aan ontwikkeld wordt...quote:Op maandag 26 september 2011 20:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat ik gelezen heb is er een fout ergens in de database. Klagen heeft niet zo veel zin over freeware. Kut is het wel
Precies. Meteen naar de mailinglijsten, da's goed voor de ontwikkelingquote:Op maandag 26 september 2011 20:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoezo zou dat geen zin hebben? Gratis betekent niet dat er niet aan ontwikkeld wordt...
Probeer Lightning Usenet anders eens, weet niet precies hun site, maar die is echt asociaal goedkoop en werkt ook nog. Gebruik het sinds kort ook, was altijd nog van de torrentsquote:
kost net zo veel als supernews ( 100+ mbit ) en heeft een veel lagere retentie :/quote:Op maandag 26 september 2011 21:17 schreef JDx het volgende:
[..]
Probeer Lightning Usenet anders eens, weet niet precies hun site, maar die is echt asociaal goedkoop en werkt ook nog. Gebruik het sinds kort ook, was altijd nog van de torrents
Edit: http://www.lightningusenet.com/
Lang leve Couchpotato!quote:Op donderdag 29 september 2011 22:01 schreef marcel-o het volgende:
al mn favorites weg bij spotgrit"die-ik-ooit-nog-es-wilde-hebben "
Zo werd ooit ook over Usenet gedacht.quote:Op vrijdag 30 september 2011 02:37 schreef editoor het volgende:
Lang leve de http serversDie worden tenminste met rust gelaten.
dit is pas 1 uitspraak, dat geldt dan wel voor alle nederlandse providers, maar de buitenlandse usenet providers doen het voorlopig gewoon nog..quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:22 schreef stoeltafel het volgende:
Maar kan het echt binnen vier weken afgelopen zijn? Zo snel zal het toch niet lopen?
Maar wat doet nse precies? Is nzbindex.nl van hun?
Er zijn er ook een aantal die aangeklaagd zijn, maar zonder succes. Rapidshare bv is al een paar keer voor de rechter geweest, maar omdat zij actief illegale bestanden verwijderen is dat de reden waarom zij niet de deuren hoeven te sluiten. Er zijn er op dit moment ook zoveel, dat het onmogelijk zal zijn om ze allemaal af te sluiten.quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:54 schreef Devolution het volgende:
[..]
[..]
Zo werd ooit ook over Usenet gedacht.
Helaas kopen wel heel veel het bij dezelfde in. Met een beetje geluk kopen ze het straks in bij anderen uit het buitenland en veranderd er voor de klant niks. Behalve dat de prijzen wellicht omhoog gaan.quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:15 schreef editoor het volgende:
[..]
Er zijn er ook een aantal die aangeklaagd zijn, maar zonder succes. Rapidshare bv is al een paar keer voor de rechter geweest, maar omdat zij actief illegale bestanden verwijderen is dat de reden waarom zij niet de deuren hoeven te sluiten. Er zijn er op dit moment ook zoveel, dat het onmogelijk zal zijn om ze allemaal af te sluiten.
Even getest, hjier ook niet. Lekker danquote:De eerste twee sites geven geen zoekresultaten meer weer,
Juist dat baart mij zorgen. Ik moet verlengen, maar wil dus wel graag weten waar ik aan toe ben en wat ik nog krijg.. Als ik nu verleng en over een paar dagen alleen nog wat suffe teksten kan downloaden, laat maar dan..quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:57 schreef vosss het volgende:
XSNews werkt hier nog prima.
Zelf weten ze overigens nog niet wat de gevolgen van deze uitspraak gaan zijn.
Het 'probleem' is vooral dat alle grote buitenlandse providers en US providers in Nederland hun servers hebben staan. Deze zullen dus allemaal moeten gaan uitwijken naar landen met minder strakke regelgeving en wellicht minder snellere verbindingen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 11:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tja maar ik ga niet geloven dat brein alles usenet providers plat krijgt.
Zeker niet in het buitenland.
kijk, dan heeft brein indirect ook wat goeds voor de natuur gedaanquote:Op zondag 2 oktober 2011 11:06 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Het 'probleem' is vooral dat alle grote buitenlandse providers en US providers in Nederland hun servers hebben staan. Deze zullen dus allemaal moeten gaan uitwijken naar landen met minder strakke regelgeving en wellicht minder snellere verbindingen.
Einde Usenet kan zo 250 Gb/s schelen op Internet Exchanges in Nederland, tot wel een kwart van het totale verkeer... En dan al het vloeroppervlak in de datacenters die leeg komen te staan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |