abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2011 @ 00:16:13 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_99006475
Wat is nu eigenlijk Usenet :?
quote:
Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiëren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia
Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden :?
quote:
• Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
• Een programma op mee te downloaden: Newsleecher (betaald, makkelijk) (handleiding), Grabbit (gratis, veel handmatig werk) (handleiding) of Sabnzbd (gratis, werkt automatisch) (site
• Voor sommige programma's heb je een uitpak- en repareerprogramma nodig: Winrar en Quickpar heb je ook nodig.
Waarom een betaald Usenet account? Ik kan die van mijn provider toch gebruiken :?
quote:
Dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie (hou oude bestanden je kan downloaden) behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider.
Retentie :
quote:
Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.
Okee, doe mij dan maar een betaald usenet account! Waar kan ik deze krijgen :?
quote:
Eweka (¤7.5/mnd (prepaid) 8 deelbare verbindingen, 600+ dagen retantie, 50mbit)
Giganews (¤8-¤15/mnd, max. 50 verbindingen (niet deelbaar), 600+ dagen retentie)
NewsXS (¤5.5-¤9.5/mnd, max. 50 verbindingen, 200+ dagen retentie)
XSNews (gratis 5 dagen proef)
XLNed (gratis 7 dagen op proef)
Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
Easyusenet
Download2day
UsenetXL (7 dagen extra en betalen met sms/wallie)
Powernews
SMSusenet (betalen met sms)
(je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw internetabbo aankan, dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.)
Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar :?
quote:
NZB-bestanden zoeken van wat je wilt hebben:
http://www.nzbindex.com (zoekmachine)
http://www.ftn2day.nl (community)
http://www.altbinz.net/
http://code.google.com/p/sickbeard/ (automatisch downloaden)
Ik snap er nu echt de ballen niet meer van :?
quote:
http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.
Voordelen usenet :?
quote:
Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde 8-)
DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open _O_ _O_
Vorige delen :?
quote:
Zie TT-OP-Reeksding
Belangrijke regel:

OP is gemaakt door Razor21 en PiRANiA
Op is te vinden op de wiki

[ Bericht 7% gewijzigd door PiRANiA op 04-07-2011 13:19:55 ]
  maandag 4 juli 2011 @ 00:16:46 #2
136730 PiRANiA
pi_99006496
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:57 schreef zarGon het volgende:
Was net een topic geopend in GC over SnelNL. SnelNL is een programma waarmee je films tijdens het downloaden al kunt afspelen. Ik ben het nu aan het gebruiken en het doet wat het doen moet.

Je kunt het in ieder geval 14 dagen gratis uittesten! (Wat ik nu aan het doen ben.)
pi_99006534
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:14 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Zou wel leuk zijn.
Ik heb alleen weinig behoefte er aan eerlijk gezegd :P.
Stukje gemak erbij. Je kunt er zelfs ondertitels bij laden tijdens het afspelen. Vind ik toch echt netjes.

Overigens is usenettips de maker van dit programma. Mocht je dus iets merken wat beter kan of iets dergelijks, kun je dat meteen melden. Zo kwam ik na een conversatie erachter dat het afspeelscherm ook omlaag getrokken kon worden (en het afspeelscherm dus groter gemaakt kan worden).

(Ik vind het programma best lekker werken.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2011 00:18:19 ]
pi_99007319
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ook als het gerard is en het nog geparred moet worden?
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Yes!

Probeer het maar. Een accountje is binnen 10 seconden aangemaakt en kun je kostenloos voor 14 dagen gebruiken.
Hm, het speelt .rar's af (voordat alles binnen is), maar ik weet niet zeker of het ook werkt als er eerst gerepareerd moet worden.
pi_99007516
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Hm, het speelt .rar's af (voordat alles binnen is), maar ik weet niet zeker of het ook werkt als er eerst gerepareerd moet worden.
Dat kan ik je zo wel vertellen: Nee, want dat is technisch onmogelijk.
pi_99012358
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:49 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ook niet als bv. alleen rar 89 van de 90 een block mist en het programma voor die tijd dat dus weet en t/m 88 alles uitpakt en daarna gaat repareren en 89 en 90 gaat uitpakken?
pi_99012481
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:31 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ook niet als bv. alleen rar 89 van de 90 een block mist en het programma voor die tijd dat dus weet en t/m 88 alles uitpakt en daarna gaat repareren en 89 en 90 gaat uitpakken?
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Maar je moet wel alles binnen hebben voor je een pariteitsberekening kan uitvoeren.
pi_99012545
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:39 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja dat zou natuurlijk kunnen. Maar je moet wel alles binnen hebben voor je een pariteitsberekening kan uitvoeren.
Dat klopt uiteraard.
pi_99012799
Mijn downloadprogramma pakt tijdens het downloaden al rars uit, en hoewel de film dan nog niet compleet is kan ik gewoon 'm al openen. Zolang downloaden sneller gaat dan kijken, kan de film direct gestart worden. Verder geen extra programma voor nodig.
pi_99017442
Echt, ik erger me de tering aan al die rars met wachtwoorden erop en waarvoor je naar een of andere wazige site moet... is dat op een of andere manier te checken?
pi_99017469
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Echt, ik erger me de tering aan al die rars met wachtwoorden erop en waarvoor je naar een of andere wazige site moet... is dat op een of andere manier te checken?
Binsearch geeft aan of het rars met wachtwoorden zijn, maar rars met wachtwoorden in rars ziet hij niet.
pi_99017565
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:49 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hier de maker van SnelNL! -weg-

Als de download vanaf het begin kapot is dus .part1.rar bijvoorbeeld dan is er inderdaad een probleem. Maar we hebben automatische par2 repair ingebouwd dus hij moet het repareren ook als je aan het kijken bent halverwege... We zijn nog naar oplossingen aan het zoeken.. Ik heb wel al wat ideeën hoe ik dit kan voorkomen zodat er zelden reparatie nodig zijn... maar dat is veel werk en zal waarschijnlijk over een lange tijd pas ingebouwd zijn. (maar het is mogelijk)

[ Bericht 3% gewijzigd door smegmanus op 04-07-2011 19:10:54 ]
!Nieuw! SnelNL Streaming Usenet! http://www.snelnl.com
pi_99017633
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:44 schreef _VoiD_ het volgende:
ja we kunnen iets in het programma inbouwen dat die dit gelijk meldt als je download... misschien een goed idee.. wellicht nog beter is als we inbouwen dat je passwords kan delen.. dan kan iemand anders het password invullen en hoef jij dit nooit meer te doen.. (maar het is maar een idee)
pi_99018308
Dat programma is wel handig, maar DIVX is niet meer echt van deze tijd. Er zijn steeds meer laptops met Full-HD scherm, ondersteunt snelNL ook Blu-ray downloads?
pi_99018356
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:11 schreef jopiede het volgende:
Dat programma is wel handig, maar DIVX is niet meer echt van deze tijd. Er zijn steeds meer laptops met Full-HD scherm, ondersteunt snelNL ook Blu-ray downloads?
het werkt perfect met 720P ... 1080P kan ook, maar heb je wel een goede pc voor nodig! (en sneller internet) Ik gebruik het altijd met 720P... gaat hier perfect!
  maandag 4 juli 2011 @ 13:18:30 #16
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_99018558
Waarom staat FTD nog steeds in de OP? Die is al enige tijd geleden vermoord door Timmetje en zijn bende...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_99018671
Ik zal dit forum af en toe checken mocht er iets zijn laat het maar weten!
pi_99026505
lightingusenet user account loopt bijna af.

Iemand nog alternatieven ?:)

http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html voor 11 dollar omgerekend 7.57495 EUR
pi_99032039
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:47 schreef DancePlaza het volgende:
lightingusenet user account loopt bijna af.

Iemand nog alternatieven ?:)

http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html voor 11 dollar omgerekend 7.57495 EUR
Waarom ga je weg bij lightingusenet? Ja bij mij is een account misschien net wat duurder, maar je krijgt er wel wat voor terug... misschien eens proberen? - weg -

[ Bericht 4% gewijzigd door smegmanus op 04-07-2011 19:11:05 ]
pi_99032931

zo ziet het er ongeveer uit... (hoop dat ik deze afbeelding mag plaatsen?)
  maandag 4 juli 2011 @ 19:44:14 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99033783
Iemand enig idee hoelang die actie van supernews loopt?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_99054294
als je op hun website kijkt kan je lezen "dit zal niet land duren" heerlijk met die spelfout... hebben ze waarschijnlijk google translater gebruikt of niet eens.. want google translater maakt daar geen land van...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:08:31 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054318
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:07 schreef usenettips het volgende:
als je op hun website kijkt kan je lezen "dit zal niet land duren" heerlijk met die spelfout... hebben ze waarschijnlijk google translater gebruikt of niet eens.. want google translater maakt daar geen land van...
:O dat staat er al weken
pi_99054330
en "rbeste waarde overal" hahahaha...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:13:15 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054391
Zeg Pirania? Hoe zit het inmiddels eigenlijk met Eweka bij jou? Nog steeds bestanden die falen? Heb je nog antwoord op je ticket gehad?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:14:14 #26
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99054403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:07 schreef usenettips het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:09 schreef usenettips het volgende:
en "rbeste waarde overal" hahahaha...
Als je nu alleen maar hier komt om je eigen software en servers aan te prijzen en al het andere te schofferen, dan snap je de essentie van dit soort topics en forums niet helemaal.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:14:31 #27
136730 PiRANiA
pi_99054409
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:13 schreef Qwea het volgende:
Zeg Pirania? Hoe zit het inmiddels eigenlijk met Eweka bij jou? Nog steeds bestanden die falen? Heb je nog antwoord op je ticket gehad?
Op het ticket kwam een standaardantwoord :{. En ik heb nog steeds last van falende bestanden :(. Zeker bij bestanden >500 dagen gaat het vaak fout :(.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:15:24 #28
136730 PiRANiA
pi_99054426
quote:
Geachte heer Piersma,

Het ligt geheel in de aard van usenet deze vraag in eerste instantie aan de poster zelf te stellen, wellicht dat er tijdens het posten een storing is geweest. Wat zei de poster erover?

De meest voorkomende oorzaak is de werking van antivirussoftware en/of firewall(s). De gemakkelijkste manier om dit op te lossen is de news client her-installeren. Daarmee meldt u het programma op alle kritieke plaatsen opnieuw aan. U zou voorafgaand de virusbewaking en firewalls (let op: routers hebben een eigen firewall!) tijdelijk kunnen uitschakelen om vast te stellen of inderdaad hierin het probleem schuilt.
Bullshit
quote:
Een andere veel voorkomende oorzaak van incomplete bestanden is dat wij, of andere usenet access providers, in overeenstemming met juridisch beleid, door een usenetgebruiker geposte inhoud verwijderd hebben die mogelijk illegaal is of rechten schendt. In zo'n geval kunnen wij u helaas niet helpen.
Klinkt logisch.
quote:
U zou altijd even de URL kunnen kopiëren van de NZB indexering site die u gebruikt nadat u de site een NZB heeft laten aanmaken en deze aan ons kenbaar maken, dan kunnen wij uitzoeken wat er met de desbetreffende article's gebeurd is.

Mocht u nog vragen hebben dan zijn wij tijdens kantooruren ook bereikbaar via de "Chat Support" knop op onze web-site.

Met vriendelijke groet,
---
Eweka Internet Services
pi_99054461
Een goed programma om te checken of je alles kan downloaden is:
http://www.zoon.dk/?p=151
Zijn soort gelijke feature zijn wij ook aan het ontwikkelen... desalniettemin krijg je de missende artikelen/segmenten niet terug...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:18:20 #30
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054466
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:14 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Op het ticket kwam een standaardantwoord :{. En ik heb nog steeds last van falende bestanden :(. Zeker bij bestanden >500 dagen gaat het vaak fout :(.
Ja, de fuck zie je wel. En die gast van Eweka eerst maar roepen dat het aan newsleecher lag, toen aan grabit (die ik helemaal moest installen) toen aan mijn internetverbinding, toen aan KPN die ik niet heb, en toen ik zei dat een vriend van me 4 straten verderop het ook had lag het aan Ziggo :') Terwijl XS4all er ook last van blijkt te hebben. En exact hetzelfde bestand, zelfde naam en zelfde groep + poster doet het prima bij supernews :')

Eweka kan ik dus definitief van mijn lijstje pleuren.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:18:54 #31
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99054475
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:13 schreef Qwea het volgende:
Ik ben bij Eweka begonnen, dat ging in het begin goed, alleen de laatste maanden is de snelheid en compleetheid drastisch verminderd. Toen overgegaan naar nog wat, die ik alweer vergeten ben :') en de voorlaatste was XS News, met een speciaal UPC kortings abbo, wat afgestemd zou zijn op mijn eigen internet abbo. Nah.. drâmatischhh slecht! Snelheid kwam niet boven de 50% van de beloofde snelheid en downloads waren kut.

Nu overgestapt naar Yabnews en dat gaat tot nu toe erg goed! Volledige snelheid, zelfs geregeld dat ik ff de 7 mb/s voorbij zie komen :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:19:18 #32
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054483
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:15 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Bullshit

[..]

Klinkt logisch.

[..]

Die heb ik ook gehad :') En toen ben ik maar 2u gaan chatten :') Dat was nog een meer faal.
pi_99054488
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:14 schreef Adolecens het volgende:

[..]

[..]

Als je nu alleen maar hier komt om je eigen software en servers aan te prijzen en al het andere te schofferen, dan snap je de essentie van dit soort topics en forums niet helemaal.
Helemaal gelijk.. ik bedoelde hun niet te schofferen, moest even lachen :) Supernews zelf nooit gebruikt, maar volgens mij zijn ze eveneens een goede usenet provider.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:20:16 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054501
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:18 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik ben bij Eweka begonnen, dat ging in het begin goed, alleen de laatste maanden is de snelheid en compleetheid drastisch verminderd. Toen overgegaan naar nog wat, die ik alweer vergeten ben :') en de voorlaatste was XS News, met een speciaal UPC kortings abbo, wat afgestemd zou zijn op mijn eigen internet abbo. Nah.. drâmatischhh slecht! Snelheid kwam niet boven de 50% van de beloofde snelheid en downloads waren kut.

Nu overgestapt naar Yabnews en dat gaat tot nu toe erg goed! Volledige snelheid, zelfs geregeld dat ik ff de 7 mb/s voorbij zie komen :P
Yabnews... die zal ik ook ff op de lijst zetten
pi_99054572
quote:
Yabnews... die zal ik ook ff op de lijst zetten
Is volgens mij reseller van xsnews... althans verwijst naar dezelfde servers..
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:26:52 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054624
Ik mis mn usenet wel trouwens. Heb beloofd aan de man des huizes om een maandje torrents te proberen.... ben er nu al klaar mee :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:31:51 #37
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99054725
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:26 schreef Qwea het volgende:
Ik mis mn usenet wel trouwens. Heb beloofd aan de man des huizes om een maandje torrents te proberen.... ben er nu al klaar mee :')
Waarom ben je gestopt dan?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:36:57 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054816
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:31 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Waarom ben je gestopt dan?
Mijn account bij Eweka liep af. Had gelukkig maar een maand account genomen. En ik had geen zin door die falende bestanden om hem te verlengen. Dus ik moest/ging/ben opzoek naar een nieuwe... en toen vond MM het overbodig want "het was raar dat je gratis kan downloaden en er dan voor gaat betalen" :'). Dus ik heb tegen hem gezegd (hij is torrents fan :') ) dat ik een maandje torrents probeer.

Vet tof man, snelheden van 300kbps t.o.v usenet met 3MB/s :')

Ik ga mooi weer ergens een account afsluiten, vele handiger.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:43:20 #39
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99054946
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn account bij Eweka liep af. Had gelukkig maar een maand account genomen. En ik had geen zin door die falende bestanden om hem te verlengen. Dus ik moest/ging/ben opzoek naar een nieuwe... en toen vond MM het overbodig want "het was raar dat je gratis kan downloaden en er dan voor gaat betalen" :'). Dus ik heb tegen hem gezegd (hij is torrents fan :') ) dat ik een maandje torrents probeer.

Vet tof man, snelheden van 300kbps t.o.v usenet met 3MB/s :')

Ik ga mooi weer ergens een account afsluiten, vele handiger.
En niet te vergeten dat je met Torrents ook upload, in tegenstelling tot usenet ;)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:44:48 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99054975
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:43 schreef Adolecens het volgende:

[..]

En niet te vergeten dat je met Torrents ook upload, in tegenstelling tot usenet ;)

Ja, naja dat vind ik zelf niet zo boeiend. Die kun je in principe ook uitzetten. Maar het gaat zo belachelijk traag, plus dat er een kink ergens in mijn netwerk zit dat zodra de torrents aangaan, de verbinding ploft (Tof man dat ubee modem van ziggo :') ).

Dus ik ga mooi terug naar O+ usenet O+
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:58:59 #41
136730 PiRANiA
pi_99055263
Ik zit nog tot december bij eweka.

:r.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:05:01 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99055403
Jezus fuck, kan iemand wat aan usenettips doen? Ik krijg godverdomme nu ook al spam via PM van hem :{ What the fuck?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:05:40 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99055412
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:58 schreef PiRANiA het volgende:
Ik zit nog tot december bij eweka.

:r.
Sterkte :D
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:09:52 #44
136730 PiRANiA
pi_99055497
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:05 schreef Qwea het volgende:
Jezus fuck, kan iemand wat aan usenettips doen? Ik krijg godverdomme nu ook al spam via PM van hem :{ What the fuck?
Doorsturen aan forum@fok.nl :Y.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:10:44 #45
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_99055513
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:05 schreef Qwea het volgende:
Ik heb een TR'je gedaan, kan er ook niet goed tegen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:12:00 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99055546
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:10 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik heb een TR'je gedaan, kan er ook niet goed tegen.
Echt he. Rot op met je programma en rot op met je spam :{
pi_99055648
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Echt he. Rot op met je programma en rot op met je spam :{
Ok ik dacht dat ik je er een genoegen mee deed.. sorry!
Ik ssssipp hem wel...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:21:05 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_99057740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:16 schreef usenettips het volgende:

[..]

Ok ik dacht dat ik je er een genoegen mee deed.. sorry!
Ik ssssipp hem wel...
Je loopt alleen maar je eigen software shit erdoorheen te rammen. Kap er is mee. Als er intresse in die bagger van je is hoor je dat vanzelf wel. En je doet niemand een genoegen met je baggerspam.
pi_99065618
Misschien een leuke toevoeging voor mensen die lui zijn. SickBeard en CouchPotato.
Een keer instellen en dan downloaden ze al je films en series in het formaat waarin jij het wilt hebben.
http://www.tabletsnederland.nl/ Ales over Tablets
Gratis tablets Gratis tablets
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:48:17 #50
259274 Aestivate
Fake awake
pi_99078873
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:38 schreef coolzzz het volgende:
Misschien een leuke toevoeging voor mensen die lui zijn. SickBeard en CouchPotato.
Een keer instellen en dan downloaden ze al je films en series in het formaat waarin jij het wilt hebben.
Klopt, werkt goed. Ik heb het zelfs (als nerd zijnde :7 ) draaien op mijn Synology Nas in combinatie met SABnzbd. Afleveringen van series en films worden automatisch gedownload. _O_
pi_99094500
LightningUsenet doet het bij mij prima, goedkoop, 50mbits.. Retentie van 100 +- dagen is voor mij wel genoeg.. Bespaard toch weer 4,5 t.o.v al die dure abbo's
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:16:52 #52
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_99094675
Ik heb ook al een tijdje Sickbear idd. Helaas ontdekte ik Sickbeard pas nadat nét al mijn series de zomerstop in gingen :D
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  woensdag 6 juli 2011 @ 00:18:59 #53
136730 PiRANiA
pi_99094758
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:16 schreef Devolution het volgende:
Ik heb ook al een tijdje Sickbear idd. Helaas ontdekte ik Sickbeard pas nadat nét al mijn series de zomerstop in gingen :D
Nog genoeg series over + NL TV :P. Als je Dropbox hebt kun je mij PMmen met je dropboxmail, dan kan je bij een gedeelde NZB-map er bij.
Geldt voor iedereen in dit topic overigens :P.
pi_99095249
Die DropBox is een fijn idee geweest, elke ochtend ''x files synced'' even klikken, aanklikken wat ik wil en kijken maar O+

Momenteel alleen Top Gear en Weeds, komt binnenkort niet veel meer bij dus moet maar wat nieuws zoeken.
September begint er pas weer een hoop ;( En Mad Men (waar ik het meest naar uit kijk) 2012!

Mogen users zelf (mits nauwkeurig) dingen in dat archief verbeteren?
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:13:49 #55
136730 PiRANiA
pi_99100692
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:30 schreef RacerDKB het volgende:
Die DropBox is een fijn idee geweest, elke ochtend ''x files synced'' even klikken, aanklikken wat ik wil en kijken maar O+

Momenteel alleen Top Gear en Weeds, komt binnenkort niet veel meer bij dus moet maar wat nieuws zoeken.
September begint er pas weer een hoop ;( En Mad Men (waar ik het meest naar uit kijk) 2012!

Mogen users zelf (mits nauwkeurig) dingen in dat archief verbeteren?
Alles bahalve de dingen waar YYYYMMDD voor staat kan/mag je verbeteren. Die met YYYYMMDD worden overschreven, dat heeft dus weinig zin :+.
pi_99100757
Welke Usenet/NZB fora zijn er eigenlijk nog allemaal? Extreme-Net is gesloten en ik vind niks actiefs op Google.
Of saté?
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:19:00 #57
136730 PiRANiA
pi_99100775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:17 schreef De-Hamster het volgende:
Welke Usenet/NZB fora zijn er eigenlijk nog allemaal? Extreme-Net is gesloten en ik vind niks actiefs op Google.
nzbmatrix ben ik nog altijd tevreden mee :s).
pi_99100810
Maar daar zit je aan allemaal restricties toch? Er waren ook nog een aantal Nederlandse, maar mijn pc is opgeschoond en via Google vind ik ze niet meer.
Of saté?
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:21:10 #59
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_99100811
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:18 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Nog genoeg series over + NL TV :P. Als je Dropbox hebt kun je mij PMmen met je dropboxmail, dan kan je bij een gedeelde NZB-map er bij.
Geldt voor iedereen in dit topic overigens :P.
Ik ben begonnen met het kijken van American Dad, en dat zijn nogal wat seizoenen dus ik ben voorlopig nog wel even zoet :P Maar toch bedankt voor het aanbod :)
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:50:29 #60
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_99104920
Is dat Sickbeard wat? Zit er naar te kijken, maar krijg niet echt een idee van wat het nu precies doet. Draait naast SabNZB?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_99105011
Sickbeard vindt .nzb's (like .torrent's alleen dan voor Usenet) van series automatisch (serie toevoegen en hij doet de rest) en dan kan je die automatisch naar sabNZBb (of een random andere .nzb client) sturen en die download ze.

Couchpotato doet hetzelfde alleen dan voor films.

Dus ze downloaden alleen automatisch .nzb's, de rest doet je downloadclient. Zo kun je bv. vrij veel downloadclients zo instellen dat ze alle .torrent's of .nzb's uit een bepaalde map downloaden en kan je Sickbeard en Couchpotato instellen dat ze al die .nzb's of .torrent's in die map downloaden.
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:58:03 #62
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_99105229
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:53 schreef Tegan het volgende:
Sickbeard vind .nzb's (like .torrent's alleen dan voor Usenet) van series automatisch (serie toevoegen en hij doet de rest) en dan kan je die automatisch naar sabNZBb (of een random andere .nzb client) sturen en die download ze.

Couchpotato doet hetzelfde alleen dan voor films.

Dus ze downloaden alleen automatisch .nzb's, de rest doet je downloadclient. Zo kun je bv. vrij veel downloadclients zo instellen dat ze alle .torrent's of .nzb's uit een bepaalde map downloaden en kan je Sickbeard en Couchpotato instellen dat ze al die .nzb's of .torrent's in die map downloaden.
Duidelijk. Maar dat kan toch ook al gewoon met SabNZB zelf? Is het eenvoudiger op te zetten met Sickbeard??
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_99105307
SABnzbd kan het idd ook met RSSfeeds en keywords. Alleen Sickbeard en Couchpotato maken het net wat user friendlier. Het is maar net wat je wil. Steeds keywords toevoegen, of enkel de serienaam toevoegen en een programma die ook bijhoudt welke afleveringen enzo je nog mist/moet hebben/wanneer ze uitkomen.

Owja, het is SABnzbd trouwens :P .
pi_99106574
Nog een maandje bij eweka en dan eens wat anders zoeken. Lightningusenet lijkt me wel wat.
pi_99107325
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:34 schreef athlonkmf het volgende:
Nog een maandje bij eweka en dan eens wat anders zoeken. Lightningusenet lijkt me wel wat.
Ik zit nu bij lightningusenet, bevalt prima, haal keurig 6MB per seconde. Ben toch wel benieuwd naar usenetserver, via deze link: - weg - een hele mooie aanbieding. Onbeperkte snelheid, 3 jaar retentie, SSL etc. Eigenlijk alles wat je van een usenetprovider verwacht voor maar 10 dollar (ipv de 18 dollar normaal). Enige adder onder het gras is dat je vanaf 1 ip mag downloaden (tegelijk volgens mij). Zodra mijn account afgelopen is daar maar is kijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door smegmanus op 06-07-2011 19:35:47 ]
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:44:02 #66
136730 PiRANiA
pi_99122738
* PiRANiA is weer tevreden met eweka.

Ik dacht dat ALLES aan eweka lag, maar mijn par2 bleek niet goed te zijn.

+1 duimpje voor eweka dus weer :+.
pi_99124026
Wat is er mis met Eweka? Geen problemen met downloaden enzo hoor. Nooit gehad. Wel eens dat het incompleet was, maar of dat aan Eweka ligt weet ik niet.
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:26:10 #68
136730 PiRANiA
pi_99124295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:20 schreef AssyriskaFF het volgende:
Wat is er mis met Eweka? Geen problemen met downloaden enzo hoor. Nooit gehad. Wel eens dat het incompleet was, maar of dat aan Eweka ligt weet ik niet.
Ik had het gevoel dat het aan eweka lag maar dat bleek dus niet zo te zijn.
pi_99126948
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:58 schreef Happel het volgende:

[..]

Duidelijk. Maar dat kan toch ook al gewoon met SabNZB zelf? Is het eenvoudiger op te zetten met Sickbeard??
Sickbeard is wat dat betreft uitgebreider, het houdt bij hoeveel en welke afleveringen van een serie je al hebt en download automatisch nieuwe. Je kunt het laten draaien op een NAS/pc die altijd aanstaat, zodat automatisch je series gevonden, gedownload, en hernoemd op de goede plek komen terwijl je werkt/slaapt, etc.

Dit scheelt in mijn geval kijken op een site of er een nieuwe aflevering van je serie is geweest, deze naam invoeren op bv. binsearch, de NZB downloaden, de NZB uploaden in SABnzb, downloaden, de gedownloade map bekijken, overbodige bestanden weggooien, de aflevering naar de goeie map verplaatsen etc.
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:21:16 #70
136730 PiRANiA
pi_99127169
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:16 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Sickbeard is wat dat betreft uitgebreider, het houdt bij hoeveel en welke afleveringen van een serie je al hebt en download automatisch nieuwe. Je kunt het laten draaien op een NAS/pc die altijd aanstaat, zodat automatisch je series gevonden, gedownload, en hernoemd op de goede plek komen terwijl je werkt/slaapt, etc.

Dit scheelt in mijn geval kijken op een site of er een nieuwe aflevering van je serie is geweest, deze naam invoeren op bv. binsearch, de NZB downloaden, de NZB uploaden in SABnzb, downloaden, de gedownloade map bekijken, overbodige bestanden weggooien, de aflevering naar de goeie map verplaatsen etc.
Ik draai het op mijn server en zet het in een dropbox :+.
pi_99128143
quote:

[..]

Mja overdrijven is ook een vak... Naar nzbindex, je serie zoeken, als de gewenste aflevering er staat aanklikken en klaar. De rest verzin je er zelf bij.
pi_99128471
quote:

[..]

SabNZBd werkt prima, ik hoef alleen maar: lost*720p toe te voegen aan mijn nzbmatrix feed, vervolgens zet sabnzbd het zelf in de goede folder en stuurt ie me een email. Misschien ziet Sickbeard er wat fancier uit maar om daarvoor nou een extra programma te installeren, nee.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_99128499
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Mja overdrijven is ook een vak... Naar nzbindex, je serie zoeken, als de gewenste aflevering er staat aanklikken en klaar. De rest verzin je er zelf bij.
Klopt, je kunt het eenvoudiger instellen. Dat was in mijn geval het traject. Sickbeard neemt iig alles uit handen.
Het enige wat ik nog mis zijn automatisch subtitles erbij (engels), die moet ik nog 'handmatig' via een site opzoeken, krijg periscope nog niet werkend.
pi_99128703
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:47 schreef GieJay het volgende:

[..]

SabNZBd werkt prima, ik hoef alleen maar: lost*720p toe te voegen aan mijn nzbmatrix feed, vervolgens zet sabnzbd het zelf in de goede folder en stuurt ie me een email. Misschien ziet Sickbeard er wat fancier uit maar om daarvoor nou een extra programma te installeren, nee.
Lijkt mij handiger als je 10+ series volgt met verschillende uitzendtijden. Toegegeven, met SabNZB alleen goed ingesteld kun je vrijwel alles. Sickbeard scheelt alleen de handmatige impuls en in mijn geval (heb niet zo'n snel internet) betekend dat ik 's avonds niet hoef te wachten tot een aflevering van 1gb is gedownload voordat ik hem kan kijken en ondertussen mijn hele verbinding leegslurp.
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:59:36 #75
136730 PiRANiA
pi_99129180
Sickbeard kan ook oude afleveringen netjes ophalen. En met zo'n filter op sab haal je soms ook oude dingen binnen.
pi_99138883
Grrr. Ik vind dat ene NZB Forum maar niet he, ik weet in ieder geval dat Simply Release Toppers daar hun films spotten. Maar ik vind hem gewoon nergens.
Of saté?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')