abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98998804
Wie is jullie favo politicus ooit. Nationaal en internationaal.

Nationaal: Hannie van Leeuwen

Internationaal: Franz Jozef Strauss

Wat een kanjers
  zondag 3 juli 2011 @ 21:44:55 #2
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_98998948
Boer Koekoek.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_98998984
Nationaal:

Internationaal:

zondag 3 juli 2011 @ 21:53:05 #4
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_98999409
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:44 schreef Ikbenserieus het volgende:
Boer Koekoek.
:Y
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 3 juli 2011 @ 22:05:16 #5
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99000164
Nationaal:

Wie zich afvraagt wie dit is: Dit is Johan Thorbecke. De enige echte Liberaal

Internationaal:

zondag 3 juli 2011 @ 22:17:19 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99000920
Nationaal

Voorspelbaar natuurlijk. Kan niet missen als D66'er. Hans van Mierlo is nog altijd de personificatie van D66. Alle ups en downs. Alle kwaliteiten en gebreken. Hij had het en was het. Vrijzinnig, studentikoos, beschaafd maar bovenal altijd redelijk.

Internationaal

Ondanks dat hij tegen het einde afbladderde blijft ook Tony Blair een held. Want wat was hij goed in zijn topjaren. Echt fenomenaal hoe hij in de 90's opkwam als jonge hond en een fris geluid neerzette. Die opmaat naar de verkiezingen van 1997 zijn echt een geweldig jongensboek.
pi_99001106
Nationaal:

Ik weet niet zeker of je hem wel een politicus kan noemen, maar een goed leider was hij zeker(Willem I dus)
Internationaal:

Een van de weinige goede VN-Leiders
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99001324

pi_99001402

"NOBODY FUCKS WITH FRANK DE GRAVE!!!" :(

En deze twee. Ik kan me nog steeds helemaal ziek lachen om dat filmpje. :')
pi_99001884
Nationaal: Gerrit Zalm

Zeer deskundige Minister van Financiën geweest. Een politicus met een duidelijke visie (dat is best zeldzaam voor een politicus :) ) op begrotingsbeleid waardoor de overheidsfinanciën een duurzaam gezonder karakter gekregen hebben.

Internationaal: Ron Paul

Voor dat ik Paul leerde kennen dacht ik dat er geen politici waren die de omvang en macht van de overheid drastisch wilden beperken. Paul hangt al jaren deze lijn aan en kan de keus voor die lijn ook vaak goed beargumenteren, dat waardeer ik wel.
pi_99002100
Hebben de Clinton aanhangers ook nog argumenten voor deze keuze? En dan doel ik natuurlijk op argumenten anders dan zijn amicale gedrag en goedlachse verschijning.
pi_99002193
Ik kan nu even geen afbeelding van hem vinden, maar ik vind Van Hall de beste minister van financiën.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_99002544
Nationaal, daar moet ik nog even over nadenken. Ik moet bekennen dat ik simpelweg niet echt onder de indruk ben van Nederlandse politici.

Internationaal ga ik voor Franklin Delano Roosevelt. Dat lijkt een makkelijke keus, maar er is wel degelijk over nagedacht. Een linkse Amerikaanse president. Wat wil je nog meer?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_99002843
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
Nationaal, daar moet ik nog even over nadenken. Ik moet bekennen dat ik simpelweg niet echt onder de indruk ben van Nederlandse politici.
Komt dat niet gewoon omdat je buitenlandse politici minder goed kent?
pi_99002846
Opvallend dat niemand Churchill nog heeft genoemd. Het is dat ik Mandela's enorme opoffering nog groter vind dan die van Churchill, maar dat is toch zeker wel mijn nummer 2. :)
pi_99003013
Nationaal; geen

Internationaal; Michael Collins

PWBF
pi_99003630
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Komt dat niet gewoon omdat je buitenlandse politici minder goed kent?
Je zit nou eenmaal minder dicht op buitenlandse politici. Dan krijg je minder mee van hun falen. Ik althans.
pi_99003703
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je zit nou eenmaal minder dicht op buitenlandse politici. Dan krijg je minder mee van hun falen. Ik althans.
Ja, dat bedoel ik. :Y Dat heb ik ook.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:13:47 #19
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99003937
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hebben de Clinton aanhangers ook nog argumenten voor deze keuze? En dan doel ik natuurlijk op argumenten anders dan zijn amicale gedrag en goedlachse verschijning.
In hoeverre Clinton echt invloed had op de economische groei van de VS verschillen de meningen, maar onder zijn leiding nam de werkloosheid in de VS af en het begrotingstekort werd een begrotingsoverschot.

Verder kan ik niet om zijn charisma heen. Vooral in het buitenlands beleid blonk hij daarin uit. De betrekkingen met onder andere Rusland en Vietnam verbeterde aanzienlijk.
pi_99003985
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

Voor dat ik Paul leerde kennen dacht ik dat er geen politici waren die de omvang en macht van de overheid drastisch wilden beperken. Paul hangt al jaren deze lijn aan en kan de keus voor die lijn ook vaak goed beargumenteren, dat waardeer ik wel.
Vóór Ron Paul had je al Ralph Nader, toch?

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef TimMer1981 het volgende:
Opvallend dat niemand Churchill nog heeft genoemd. Het is dat ik Mandela's enorme opoffering nog groter vind dan die van Churchill, maar dat is toch zeker wel mijn nummer 2. :)
Begrijp ik wel hoor, dat Churchill niet is genoemd. Die man had zijn merites, maar het was ook gewoon een ontzettende racist.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_99004150
Vind Clinton overigens drie keer niks.
pi_99004779
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:14 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Begrijp ik wel hoor, dat Churchill niet is genoemd. Die man had zijn merites, maar het was ook gewoon een ontzettende racist.
Dat is wel erg kort door de bocht.

Ten eerste was de tijdsgeest heel anders en ten tweede neemt het zijn prestaties als politicus niet weg. Vergeet niet dat hij degene was die de geallieerden uiteindelijk bij elkaar heeft gebracht en dus eigenlijk hij degene is die de belangrijkste schakel uit WOII was.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:37:02 #23
228921 poepa
Nergens vies van
pi_99004974
Nationaal: Drs. R.F.M. Lubbers.
Internationaal: Bill Clinton.
Daar sta je dan.
pi_99005229
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:32 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht.

Ten eerste was de tijdsgeest heel anders en ten tweede neemt het zijn prestaties als politicus niet weg. Vergeet niet dat hij degene was die de geallieerden uiteindelijk bij elkaar heeft gebracht en dus eigenlijk hij degene is die de belangrijkste schakel uit WOII was.
Ik dacht dat juist Churchill niet al te happy was met de deelname van Stalin?
  maandag 4 juli 2011 @ 00:46:18 #25
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_99007408
Even de knuppel in het hoenderhok!

Enorm respect voor hoe deze man op charismatische wijze op veel verschillende borden tegelijkertijd wist te schaken, en op het juiste moment het spelletje op het belangrijkste bord (dat van zijn familie) doorspeelde.
De PvdA heb ik verder niet zoveel mee, maar wat mij betreft mogen D66 en GL zich samenvoegen en Bos als lijsttrekker nemen.

Aangezien Mandela reeds genoemd is:
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')