Onderschat Farrar en Hushovd nietquote:Op zondag 3 juli 2011 11:49 schreef DecoAoreste het volgende:
Cavendish ja, maar als Petacchi hem weer weet te naaien ga ik lachen.
Hushovd is niet (meer) echt een sprinter voor vlakke aankomsten. Farrar... mwah, heb ik niet meer echt het volste vertrouwen in, maar wie weet.quote:
Die tussensprint van gisteren zag er goed uit...quote:Op zondag 3 juli 2011 11:53 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Farrar... mwah, heb ik niet meer echt het volste vertrouwen in, maar wie weet.
Dat is echt een leuke toevoeging. veel meer kijkplezier in de etappe. dus de volgende (morgen) is een om je rijk te rekenenquote:Op zondag 3 juli 2011 11:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die tussensprint van gisteren zag er goed uit...
Ik denk dat morgen de topsprinters zich niet met de tussensprint gaan bemoeien...die gaan zich volledig op de eindsprint richten.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat is echt een leuke toevoeging. veel meer kijkplezier in de etappe. dus de volgende (morgen) is een om je rijk te rekenen
Heeeeel lichtjes....2 meter in de laatste kilometer. Lijkt me niet doorslaggevend.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:58 schreef Zwansen het volgende:
Aankomst loopt wel lichtjes op. Misschien toch een Hushovd-aankomst.
Het hoogteverschil is 2 meter in de laatste 1km idd. Maar het loopt eerst af en dan loopt het weer op. Op het plaatje is het lastig te zien, maar het lijkt erop dat het tot 500m van de streep een paar meter afloopt en dan vervolgens die paar meter + 2 oploopt.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heeeeel lichtjes....2 meter in de laatste kilometer. Lijkt me niet doorslaggevend.
Denk dat dit soort hoogteverschillen heel weinig invloed gaat hebben. De hectiek/drukte zal denk ik wel van invloed gaan zijn en het zou me niet verbazen als er weer gevallen wordt, omdat te veel renners (naast de sprinters en hun helpers) voorin willen zijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het hoogteverschil is 2 meter in de laatste 1km idd. Maar het loopt eerst af en dan loopt het weer op. Op het plaatje is het lastig te zien, maar het lijkt erop dat het tot 500m van de streep een paar meter afloopt en dan vervolgens die paar meter + 2 oploopt.
Misschien een meter of 4, 5 stijging in de laatste 500m. Betrekkelijk weinig dus.
[ afbeelding ]
Ze kunnen best wel tussensprint pakken. De eindsprint is een kwestie van een goed treintje vormen en goed er voor zitten.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik denk dat morgen de topsprinters zich niet met de tussensprint gaan bemoeien...die gaan zich volledig op de eindsprint richten.
Ze voorspellen een hele zonnige dag met een beetje wind uit noorden. Aangezien ze juist richting het noorden rijden, zal het wel voornamelijk tegenwind zijn.quote:
Dus alles op het kantje zetten, het karretje van HTC in de poep rijden en Gesink voor de start een halsband met een riem omdoen zodat die in ieder geval voorin zit als het breekt. Lijkt me een ideaal scenarioquote:Op zondag 3 juli 2011 18:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze voorspellen een hele zonnige dag met een beetje wind uit noorden. Aangezien ze juist richting het noorden rijden, zal het wel voornamelijk tegenwind zijn.
En dan Jack in the box en stift!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:42 schreef buzz1291 het volgende:
Dus alles op het kantje zetten, het karretje van HTC in de poep rijden en Gesink voor de start een halsband met een riem omdoen zodat die in ieder geval voorin zit als het breekt. Lijkt me een ideaal scenario
Dinsdag wordt met de muur van bretagne ook leuk...quote:Op zondag 3 juli 2011 19:00 schreef forzaudinese het volgende:
saaie etappe ,woensdag is pas een echte waaier etappe dan wordt het leuk!
Ik denk wel dat deze aankomst Farrar beter ligt als Hushovd, dus als ze Farrar goed af kunnen zetten en Hushovd houdt het geel, zal iedereen wel blij zijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:15 schreef Tompsen het volgende:
Hoe zijn de rollen verdeelt bij Garmin? Spelen ze alles op Farrar op de echt vlakke etappes? Of zetten ze 2 treinen neer?
Ik denk (hoop) Rojas en Feillu.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik twijfelde tussen Rojas en Ventoso. Ik heb gekozen voor de laatste, aangezien ik denk dat ze Rojas gaan uitspelen voor de meer lastige aankomsten. Zouden jullie kiezen voor beide of zouden jullie een van beide kiezen?
Verder twijfel ik over Bozic. Gaat Vacansoleil hem uitspelen of gaan ze voor Feillu?
Maar allereerst is die brug verrekte steil en dan kan er ook nog eens een vieze wind staan. Dus alle kans dat het peleton daar breekt.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:35 schreef LuckyLuQ het volgende:
haha dat beklimmingkje van de vierde categorie is gewoon een grote brug die ze op moeten fietsen.
Daar gaan enkele klassementsrenners idd de tour verliezen...quote:Op zondag 3 juli 2011 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar allereerst is die brug verrekte steil en dan kan er ook nog eens een vieze wind staan. Dus alle kans dat het peleton daar breekt.
Verwacht er idd heel weinig van, inschakelen 5 km voor het einde is genoeg.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:00 schreef forzaudinese het volgende:
saaie etappe ,woensdag is pas een echte waaier etappe dan wordt het leuk!
Rojas gaat vol voor groen, dus ik denk niet dat die iets gaat laten lopen.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik twijfelde tussen Rojas en Ventoso. Ik heb gekozen voor de laatste, aangezien ik denk dat ze Rojas gaan uitspelen voor de meer lastige aankomsten. Zouden jullie kiezen voor beide of zouden jullie een van beide kiezen?
Verder twijfel ik over Bozic. Gaat Vacansoleil hem uitspelen of gaan ze voor Feillu?
Waarom deed Ventoso dan de eerste tussensprint?quote:Op zondag 3 juli 2011 23:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Rojas gaat vol voor groen, dus ik denk niet dat die iets gaat laten lopen.
rojas was vlak er voor gevallenquote:Op zondag 3 juli 2011 23:25 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Waarom deed Ventoso dan de eerste tussensprint?
gingen ze daar in 2005 (zoiets) ook niet overheen?quote:
Zou inderdaad handig zijnquote:Op zondag 3 juli 2011 21:16 schreef Coelho het volgende:
Is het technisch niet mogelijk om de losse etappes ook in een reeks te zetten zodat ze automatisch in MyAT verschijnen? Betrap mezelf er al 2 dagen op dat ik pas in de loop van de etappe bemerk dat er weer een nieuw topic loopt...
Côte du Pont de Saint-Nazaire - 1.1 km climb to 4.9 %quote:Op maandag 4 juli 2011 10:11 schreef Tommeke het volgende:
Ben wel eens met de auto die brug opgeweest. Behoorlijk steil hoor!
Ik weet nog dat ik samen met een vriend hier was. Hij wilde speciaal over die brug gaan, maar we kwamen er niet echt meteen aan. Het was toen (1988, geloof ik) heel lastig aangegeven, maar uiteindelijk hebben we hem toch bereikt. Ik wist niet meer dat hij zo imponerend was.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:06 schreef Beregd het volgende:
[..]
Van hier gezien lijkt hij best vrij steil:
[ afbeelding ]
http://www.letour.fr heeft ook zoietsquote:Op maandag 4 juli 2011 10:18 schreef Soohr het volgende:
In 2009 en 2010 had de NOS een site om de tour "live" te volgen dmv tekst berichten en een voortgangpijltje bij de route van de dag.
Deze kan ik nu niet vinden, alleen een stream van de tv beelden en dat is niet handig om op het werk open te hebben staan,
terwijl tekst updates makkelijk kunnen, kan ik ook een tijd niet kijken en dan weer een half uurtje terug lezen.
Weet iemand een alternatief hiervoor?
http://nos.nl/dossier/247789-tour-de-france-2011/tab/172/live/quote:Op maandag 4 juli 2011 10:18 schreef Soohr het volgende:
In 2009 en 2010 had de NOS een site om de tour "live" te volgen dmv tekst berichten en een voortgangpijltje bij de route van de dag.
Deze kan ik nu niet vinden, alleen een stream van de tv beelden en dat is niet handig om op het werk open te hebben staan,
terwijl tekst updates makkelijk kunnen, kan ik ook een tijd niet kijken en dan weer een half uurtje terug lezen.
http://nos.nl/video/253227-tour-2011-etappe-2-samenvatting.htmlquote:Op maandag 4 juli 2011 08:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Valt er nog ergens een samenvatting van gister te bekijken?
Nusport heeft net zoiets:quote:Op maandag 4 juli 2011 10:18 schreef Soohr het volgende:
Net als de de rest van de wielerwereldquote:Op maandag 4 juli 2011 08:28 schreef JohnDDD het volgende:
Cavendish.
Eergisteren zei ik Gilbert, gisteren zei ik Garmin, dus twijfel daar maar niet aan.
Bedankt,quote:Op maandag 4 juli 2011 10:33 schreef ikwilgeencookies het volgende:
http://www.nusport.nl/tour2011-etappes/index.html ?
Deze is beter, dank.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Tourtickertje van de Telegraaf gebruik ik. Houden we mensen hier ook op de hoogte
da's morgen pas.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:49 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Gilbert pakt de etappe en Evans het Geel.
Misschien wel, maar ik heb zo'n voorgevoel.quote:
was wel op kasseien natuurlijk, en hij reed niet weg uit een peleton, maar uit een groep van +20 man.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:03 schreef DutchSL het volgende:
Achja, als dat klimmetje op het BK maar 1.5% ofzo was, dan kan hij op die stukjes vals plat in de finale dit jaar het weer proberen.
Tuurlijk mag Gilbert doen wat hij wil, maar lijkt me straf dat hij het tegen een jagend HTC en Garmin ver uithoudt, beter spaart hij zich voor morgen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:12 schreef DutchSL het volgende:
Gilbert hoeft met een eventuele late uitval de sprint van Greipel geen kwaad te doen natuurlijk, die heeft nog o.a. Roelandts om hem af te zetten voorin.
Als Gilbert groene ambities heeft kan hij ook zelf nog mee sprinten onafhankelijk van Greipel.
"Normaal win ik dinsdag ook."quote:Op maandag 4 juli 2011 12:14 schreef Beregd het volgende:
[..]
Tuurlijk mag Gilbert doen wat hij wil, maar lijkt me straf dat hij het tegen een jagend HTC en Garmin ver uithoudt, beter spaart hij zich voor morgen.
Lol, dat kan ik zelfs nog op het buitenbladquote:Op maandag 4 juli 2011 10:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Côte du Pont de Saint-Nazaire - 1.1 km climb to 4.9 %
Best een aardig groepje. Paar tijdrijders, scheelt wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:53 schreef Ajacied422 het volgende:
We hebben 5 aanvallers:
Niki Terpstra![]()
Ruben Perez
Maxime Bouet
Jose Gutierrez
Mickael Delage
Op het laatst gaat HTM zeker een treintje vormen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:57 schreef marcodej het volgende:
Jammer, had hem liever willen zien in een etappe waar hij meer kans had... Dit is natuurlijk kansloos.
Een treintje? Trams zul je bedoelen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Op het laatst gaat HTM zeker een treintje vormen.
Ook vermoeiender.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:58 schreef Mr_DG het volgende:
Ach het is leuker om in de kopgroep te fietsen dan in het peleton natuurlijk
En minder kans op valpartijen. Zeker in eerste tourweek wordt er erg nerveus gekoerst in het peloton.quote:
In bergetappes zoals 18 en 19 kan het zeker wel nut hebben. Maar je hebt inderdaad gelijkquote:Op maandag 4 juli 2011 13:07 schreef ShinyStar het volgende:
Toch leuk om een Nederlander weer mee voorin te zien, ook al is het vrij kansloos meestal in dit soort etappes.
Ontsnappingen slagen het vaakst in middelzware etappes, zoals heuveletappes of vrij vlakke etappes met slecht weer/veel wind. En dan bij voorkeur richting het einde van de Tour.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In bergetappes zoals 18 en 19 kan het zeker wel nut hebben. Maar je hebt inderdaad gelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |