quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie laat haar tandjes ook even zien
[ afbeelding ]![]()
Helemaal niks
Kijk nou,quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Die ogen van haar zijn zo gaaf. Ze ziet er heel wijs uit met die lichter kijkers. Is het nou blauw of grijs?
En hoe zoet is dit, mensen?![]()
[ afbeelding ]
De foto was eigenlijk om het haar vast te leggen. Voor het allereerst gel in haar haar.quote:
Ja, ze is ineens best groot! Daarom voelt voedselintroductie ook niet zo raar meer.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:32 schreef MamaPurk het volgende:
Wat een geweldige foto Claudia! En wat lijkt Lena daar al groot, ik dacht dat zij ongeveer zo groot als Sarah was maar ze lijkt hier een stuk groter en Ivan echt de grote stoere lieve broer
Hahaha, idd!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ze is ineens best groot! Daarom voelt voedselintroductie ook niet zo raar meer.
Ik moest bij deze foto van Lena meteen denken aan:
[ afbeelding ]
Nee, hij is best voorzichtig met haar. Maar je kunt er ook niet van op aan, hoor. Ik blijf er altijd bij. Ik laat Lena nu wel wat makkelijker op het kleed liggen met Ivan erbij zonder er bovenop te zitten.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:43 schreef MamaPurk het volgende:
Claudia, stap Ivan nou niet zomaar uit dat stoeltje als hij geen zin meer heeft, zonder rekening te houden met Lena? (dat zou Jaël namelijk wel doenals Sarah bij haar zit legt ze Sarah ook rustig opzij alsof ze een pop is!)
Jammer.. Wel leuk die interactiequote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, hij is best voorzichtig met haar. Maar je kunt er ook niet van op aan, hoor. Ik blijf er altijd bij. Ik laat Lena nu wel wat makkelijker op het kleed liggen met Ivan erbij zonder er bovenop te zitten.
Hiervoor zaten ze met elkaars hand te spelen en elkaar aan te kijken en naar elkaar te lachen. Helaas kwam de foto net te laat.
Ik dacht ook dat O. zonder tanden het tweede jaar in zou gaan en warempel 5 dagen voor z'n verjaardag waren daar deze week toch de eerste 2 tandjes. Zo uit het niets. Het kan dus altijd nogquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:51 schreef Orea het volgende:
Wow Mrien!!!wat een tanden al
! nou is mijn referentiekader ook anders natuurlijk, weet wel dat ik het steeds aanhaal, maar ken niet zoveel andere mensen bij wie hun bijna 12-maander nog geen enkele tand had
![]()
Ik heb veel ervaring met kleine kindjes, mijn advies is, laat je niet gek maken door wat andere kindjes al doen of kunnen.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:16 schreef Orea het volgende:
Dank allemaal voor de bemoedigende woorden!!
Weet ook wel dat het allemaal gaat komen, soms denk ik alleen: kom op meis! Ga eens wat doen(kom over een tijdje ongetwijfeld 'klagen' over het feit dat ik alleen maar achter haar aan moet rennen
en dat het 'vroegah' zo lekker relaxed was met kind op 1 plek
![]()
)
Op dit moment is ze de kattentent aan het verbouwende nacht zijn we ook goed doorgekomen, zelfs geen bult of iets op haar hoofd
dus niks aan de hand!
Als ze ergens niet bij kan, probeert ze het 2 keer. Lukt het niet, gaat ze op zoek naar iets waar ze wel bij kanquote:Op zondag 3 juli 2011 15:41 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb veel ervaring met kleine kindjes, mijn advies is, laat je niet gek maken door wat andere kindjes al doen of kunnen.
Jouw kleine muppet heeft lekkere spekkies, dat is iets minder makkelijk met bewegen. Maar wat vooral ook zo is, denk ik, is dat ze een tevreden en blije meis is. Happy en relaxed, overal wordt voor gezorgd, dus waar zou ze zich druk over maken.![]()
Je zou haar wel kunnen stimuleren, leg het speelgoed maar wat bij haar vandaan zodat ze er niet meteen bij kan, of probeer haar uit te lokken door iets voor te houden waarvoor ze haar best wil doen om het te pakken te krijgen.
Maar ze gaat het waarschijnlijk doen als ze er klaar voor is.
Lilah scheelt 6 weken met haar neef. Die kon je volgens mij tot een jaar of 2 ergens neerzetten op zijn kont dat hij ook gewoon bleef zitten. In tegenstelling tot zijn nicht, die al de hele boel afbrakquote:Op zondag 3 juli 2011 19:04 schreef Orea het volgende:
Overigens denk ik niet zozeer dat het met haar gewicht te maken heeft! Ze is namelijk niet moddervet ofzo, maar gewoon goed in verhoudingze is gewoon niet zo lichamelijk (nog)... (en geestelijk is ze inderdaad wel helemaal bij de tijd, madam heeft al door hoe je samen met een bal speelt, dus gooit hem naar me toe en gaat met open armen zitten wachten tot ik hem terug rol.. best knap voor een beeb van 11 maanden, denk ik!)
Geduld moet ik hebben (en das niet mijn sterkste punt)
Nou, dat praten lijkt me ook helemaal niet laat! We moeten wel reëel blijven, hè?quote:Op zondag 3 juli 2011 21:21 schreef MamaPurk het volgende:
Maar ja die was verder wel een dommie en het praten begon ook pas echt laat, al is daar nu niets meer van te merkenHet trekt dus allemaal uiteindeljk wel weer bij
Nou ze heeft heel lang alleen maar 'mammie' en 'die' gezegd en ja misschien heb ik het vergeleken met supersnelle kindjes en heb ik daardoor een vertekend beeld en is J gewoon redelijk gemiddeldquote:Op zondag 3 juli 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, dat praten lijkt me ook helemaal niet laat! We moeten wel reëel blijven, hè?
Ze ontwikkelt zich op dat gebied volgens mij redelijk gemiddeld, misschien zelf iets aan de snelle kant. Het is heel normaal dat de woordenschatexplosie en eerste tweewoordszin tussen 18 en 24 maanden komen, al is de spreiding vrij groot (wat wil zeggen dat sommige kinderen veel eerder zijn en andere kinderen weer veel later). Maar goed, dit is meer iets voor de dreumesjes!quote:Op zondag 3 juli 2011 21:25 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Nou ze heeft heel lang alleen maar 'mammie' en 'die' gezegd en ja misschien heb ik het vergeleken met supersnelle kindjes en heb ik daardoor een vertekend beeld en is J gewoon redelijk gemiddeld
Ik ken het trucje wel maar heb het nooit zo gedaan hoor!quote:Op zondag 3 juli 2011 21:40 schreef danic het volgende:
Dat zeg je goed MP, een kort jurkje met een heel leuk meisje! Maar ik vind et zo zonde, het jurkje is echt ubercute!
Claudia![]()
Ken je dat trucje niet? Ik dacht dat iedereen dat wel wist. Zo zakt de maillot niet af.
Bedoel het niet rot hè!
Hier hetzelfde! E is een heel tevreden kind, maar ze gaat (bijvoorbeeld) gewoon staan omdat ze dat kan. Ze doet het niet alleen om iets (bijv. speelgoed) te bereiken, maar gewoon om te bereiken dat ze dan staat. Ze kijkt er dan ook heel trots bij.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat het ook niets met haar gewicht te maken heeft. En het zou best kunnen dat ze zo tevreden is dat ze geen behoefte voelt om nu nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Ivan was ook altijd tevreden, maar hij ontwikkelde zich wel vrij vlot. Het was alsof hij een innerlijke drang had om te rollen, kruipen, zitten en lopen.
Wat heeft ze een mooie haartjes!quote:Op zondag 3 juli 2011 21:27 schreef danic het volgende:
Irritant hè f_r, die maten. Eva heeft vorige week ook een jurkje gekregen, maat 56. Vond ik al dapper om dat nog te geven aan een kindje van 7 weken, maar ach...
Dus vandaag vierden we allebei onze verjaardag en ik dacht, goh ik trek haar leuk dat jurkje aan.
Nou, ze heeft het aangehad, en het was zo lang: (gewoon ook ff omdat het kan)
[ afbeelding ]
Ok, hm, misschien heb ik dat wat vertekend in mijn hoofd omdat je wel vaak d'r gewicht en woorden als "speklapje" enzo noemt. Ik had het idee dat ze echt stevig was. Maar blijkbaar is ze dan gewoon ook lang.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:04 schreef Orea het volgende:
Overigens denk ik niet zozeer dat het met haar gewicht te maken heeft! Ze is namelijk niet moddervet ofzo, maar gewoon goed in verhouding![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |