abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 15 juli 2012 @ 18:57:52 #176
263650 douche-eendje
met pulletje
pi_114238751
registreer om deze reclame te verbergen
Maar ik wil ze dan ook altijd een beetje krokant hebben :9
pi_114244229
quote:
5s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Waarom vet in vet bakken? Ook bij deze heb je echt maar heel weinig vet nodig om ze te bakken :Y
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, inderdaad!
Nou doe ik altijd :@ maar goed weinig of veel olijfolie ik vond de spekkies gewoon niet
lekker, hoeft niet aan de spekkies te liggen, kan ook aan mij liggen :P

Is gewoon een kwestie van smaak denk ik, en ze waren wel krokant hoor :')
You can’t change things by not pissing people off.
Furious Dance
pi_114536025
Ik ben al 6 jaar vegetarir met een slecht eetpatroon :P Lust bijna niets en eet het liefst elke dag woknoedels met stukjes des van Quorn en spinazie :P Super snel klaar en echt heerlijk :9~ Helaas is mijn gezondheid wat achteruit gegaan en ik denk dat dit mede komt door mijn eetpatroon [geen ontbijt, avondeten rond half 10 en weinig vitaminen enz]. Op een school- of werkdag kan ik mij er overheen zetten en merk ik er niet zoveel van, maar zodra ik de hele dag thuis ben dan voel ik me zwaar beroerd :P Dus ik heb besloten wat meer tijd te besteden aan mijn eten :) Morgen gaan we lekker buiten zitten en de teppanyaki plaat aanzetten. Heeft iemand een lekkere tip? Ik haal morgen denk ik sowieso wat burgers of worstjes, maar das ook zo saai :P
pi_114537398
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 17:48 schreef SLP_ het volgende:
Ik ben al 6 jaar vegetarir met een slecht eetpatroon :P Lust bijna niets en eet het liefst elke dag woknoedels met stukjes des van Quorn en spinazie :P Super snel klaar en echt heerlijk :9~ Helaas is mijn gezondheid wat achteruit gegaan en ik denk dat dit mede komt door mijn eetpatroon [geen ontbijt, avondeten rond half 10 en weinig vitaminen enz]. Op een school- of werkdag kan ik mij er overheen zetten en merk ik er niet zoveel van, maar zodra ik de hele dag thuis ben dan voel ik me zwaar beroerd :P Dus ik heb besloten wat meer tijd te besteden aan mijn eten :) Morgen gaan we lekker buiten zitten en de teppanyaki plaat aanzetten. Heeft iemand een lekkere tip? Ik haal morgen denk ik sowieso wat burgers of worstjes, maar das ook zo saai :P
Waarom geen ontbijt? een bordje Brinta is zo gemaakt ! paar extra rozijntjes erdoor :9
een paar post terus zie je een paar BBQ tips trouwens.
Furious Dance
pi_114537663
quote:
11s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Waarom geen ontbijt? een bordje Brinta is zo gemaakt ! paar extra rozijntjes erdoor :9
een paar post terus zie je een paar BBQ tips trouwens.
Als ik ontbijt ben ik de hele dag misselijk :{ En ik ben zo'n moeilijk persoon die geen pap lust, geen rozijnen, geen boter en brood hou ik ook niet zo van :P Jaa, die spies leek mij heel erg lekker, maar ik heb geen verkooppunt vd vegetarische slager in de buurt. Morgen ff bij AHxl kijken of ze spiesjes hebben en anders zelf in mekaar proberen te flansen :P
pi_114537696
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:38 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Als ik ontbijt ben ik de hele dag misselijk :{ En ik ben zo'n moeilijk persoon die geen pap lust, geen rozijnen, geen boter en brood hou ik ook niet zo van :P Jaa, die spies leek mij heel erg lekker, maar ik heb geen verkooppunt vd vegetarische slager in de buurt. Morgen ff bij AHxl kijken of ze spiesjes hebben en anders zelf in mekaar proberen te flansen :P
Ik hoorde in een ander topic dat ze de produkten van de Veg. slager ook bij de Coop verkopen
misschien heb je die in de buurt?
Furious Dance
pi_114537843
Misschien zou je een Smoothie kunnen verdragen als ontbijt, je kan het zelf maken
maar als je snel wil ontbijten verkopen ze het ook in pakken.

Is errug lekker :Y

http://www.innocentdrinks.nl/drinks/smoothies_algemeen.html
Furious Dance
  zondag 22 juli 2012 @ 18:48:29 #183
3878 Vork
Manisch creatief
pi_114537986
Coop en Jumbo gaat ze ook verkopen, heb ik vernomen.

Maargoed, een eenzijdig dieet is voor niemand echt goed. Als je daar wat aan wil doen, dan moet je toch wat extra dingen (leren) eten. Dat is dus proberen en vol blijven houden (en de tips hier ter harte nemen :P).

Ik merk zelf ook dat ik het niet altijd even prettig vind om te ontbijten met brood. Nu ik weer naar m'n werk fiets (21 km), kan ik niet zonder ontbijt zomaar een inspanning leveren, dus ik moet eten. Muesli met yoghurt en fruit, of cruesli met wat melk werkt bij mij wel goed. Het eet vrij gemakkelijk weg, kost weinig voorbereidingstijd en vult goed. Op een dag met ontbijt ben ik veel actiever en fitter dan wanneer ik niets eet tot een uurtje of 10 of later.
  maandag 23 juli 2012 @ 08:33:01 #184
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_114557121
Ik ga binnenkort ook weer terug naar mijn ontbijt met groente en fruit smoothies, dat is ook maar 1x "veel" werk, als je het fruit gaat snijden.
Merk dat ik dan gewoon uitkijk naar het ontbijt, terwijl ik nu denk: heb geen zin in brood... }:|
pi_114557874
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Misschien zou je een Smoothie kunnen verdragen als ontbijt, je kan het zelf maken
maar als je snel wil ontbijten verkopen ze het ook in pakken.

Is errug lekker :Y

http://www.innocentdrinks.nl/drinks/smoothies_algemeen.html
Oh, dit is wel een goeie! Ga dit maar es proberen :)
pi_114558217
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:34 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Oh, dit is wel een goeie! Ga dit maar es proberen :)
Probeer de aardbei - banaan ook, die vind ik het lekkerste :@
zuip ik zo een heel pak leeg :')

404840.jpg
Furious Dance
pi_114558318
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Probeer de aardbei - banaan ook, die vind ik het lekkerste :@
zuip ik zo een heel pak leeg :')

[ afbeelding ]
Oeh, klinkt lekker idd! Die ga ik vanavond ff halen :D
pi_114558328
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:06 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Oeh, klinkt lekker idd! Die ga ik vanavond ff halen :D
Goed zo ! Dan heb je al heel wat vitamientjes binnen :P
Furious Dance
pi_114569440
Toch maar een keer tofu gekocht.. normaal gebruik ik het alleen in de misosoep maar wil het toch een keer als vleesvervanger gebruiken maar niet frituren. Iemand nog een goed idee voor iemand die nog nooit met tofu heeft gewerkt?
Bijvoorbeeld een lekkere marinade?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_114570829
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Toch maar een keer tofu gekocht.. normaal gebruik ik het alleen in de misosoep maar wil het toch een keer als vleesvervanger gebruiken maar niet frituren. Iemand nog een goed idee voor iemand die nog nooit met tofu heeft gewerkt?
Heb je hier iets aan?

http://www.leerwiki.nl/Recepten_voor_tofu_marinades
Furious Dance
  maandag 23 juli 2012 @ 19:13:16 #191
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_114573897
Tijdje geleden tofu gekocht, goed t vocht eruit geperst en heel dunne plakjes gesneden. Dat gemarineerd in zoete sojasaus, knoflook, honing en five spice.. Dat krokant gebakken in een dun laagje olijfolie! Superlekker!
  maandag 23 juli 2012 @ 23:35:07 #192
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114586596
quote:
Kan je beter voorgemarineerde tofu kopen. Maar als je het zelf wilt marineren moet je zorgen dat het vocht er uit gaat. En het beste is vocht eruit persen, wikkelen in een theedoek en iets zwaars erop en dan nacht laten staan of iig een paar uur. Daarna pas marineren.
pi_114587058
quote:
Teriyaki tofu fingers zou je kunnen proberen. :9
pi_114595163
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:13 schreef RandomMoron het volgende:
Tijdje geleden tofu gekocht, goed t vocht eruit geperst en heel dunne plakjes gesneden. Dat gemarineerd in zoete sojasaus, knoflook, honing en five spice.. Dat krokant gebakken in een dun laagje olijfolie! Superlekker!
Klinkt goed!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_114595175
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:35 schreef TechXP het volgende:

[..]

Kan je beter voorgemarineerde tofu kopen. Maar als je het zelf wilt marineren moet je zorgen dat het vocht er uit gaat. En het beste is vocht eruit persen, wikkelen in een theedoek en iets zwaars erop en dan nacht laten staan of iig een paar uur. Daarna pas marineren.
:D Tofu is al gekocht, maar zal het op die manier gaan proberen!
pi_114595188
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:46 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Teriyaki tofu fingers zou je kunnen proberen. :9
Teriyaki saus kan ik wel maken, maar is dat niet te dik om de tofu in de marineren?
pi_114659282
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:06 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Teriyaki saus kan ik wel maken, maar is dat niet te dik om de tofu in de marineren?
Mijn kookboek zegt dat je het erin moet dippen, "coating both sides well".

Dit heb ik al een paar keer zo gedaan en het smaakt echt lekker. En het vult ook nog eens goed.

Ik denk dat tofu sowieso wel makkelijk te marineren / op smaak te brengen is. Het neemt vrij gemakkelijk de smaak van zijn "omgeving" op. Dus daarom kan het denk ik ook gemarineerd worden met teriyaki.

In het recept staat voor de rest bij dat door de teriyaki ook nog wat bloem en bieslook moet.
pi_114672712
Gisteravond voor het eerst halluomi gegeten, mij hemel :9~ :9. De kok van het restaurant eet het zelf ook heel graag en was helemaal enthousiast dat hij voor mij ermee aan de slag mocht.
pi_114673359
quote:
17s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:38 schreef douche-eendje het volgende:
Gisteravond voor het eerst halluomi gegeten, mij hemel :9~ :9. De kok van het restaurant eet het zelf ook heel graag en was helemaal enthousiast dat hij voor mij ermee aan de slag mocht.
Lekker h? :D Ik koop het regelmatig bij de Turkse supermarkt, echt een aanrader!
pi_114673815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:10 schreef Selestha het volgende:

[..]

Lekker h? :D Ik koop het regelmatig bij de Turkse supermarkt, echt een aanrader!
Ik heb het hier in de turkse super ook zien liggen, maar ook bij de kaasboer (daarvoor woon je immers in alkmaar voor, KAAS! :9 )
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')