abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2011 @ 22:48:00 #51
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_99043648
Ook Marlien is een stapje dichterbij zindelijkheid: ze heeft vandaag op het potje geplast en ze vond het leuk! Eerder wilde ze wel op het potje of op de wc zitten, maar raakte in paniek als ze daadwerkelijk wat aan voelde komen en ging dan snel staan en om de luier vragen. Ik was dus helemaal verrast dat ze het nu leuk vond dat ze aan het plassen was! Nu maar vaker zonder luier laten rondlopen :).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:01:10 #52
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_99047752
Beppie poept op de wc! *O*
Ik had met haar afgesproken dat we het morgen zouden gaan proberen, en dat vond ze zelf wel een goed plan..tot ze me vanmiddag naar de wc riep waar ze zelf (dacht ik) was gaan plassen.
Madam vond het een goed idee om al meteen te beginnen met oefenen, met goed resultaat :D
Ik ben supertrots! 8-)
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:12:49 #53
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_99048273
Wat goed! Dat is dan toch nog snel gegaan, of niet?
pi_99053259
Per ongeluk verkeerde topic aangeklikt maar heb laatst voor tijn grote ministeck bij action gehaald voor 2.79 ofzo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:55:49 #55
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99053455
Al die vorderingen met de zinderlijkheid *O*
Wij Maarten gaat vrijdag weer een poging wagen zonder luier!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_99053660
Beppie *O*

Dana is gister voor het eerst in de douche geweest *)
Ze is doodsbang voor de douchekop, dus we deden haar altijd in bad en dan drama met haren wassen. Maar ik vondt het wel goed geweest, veel handiger als je dr soms ook gewoon onder de douche kunt gooien een tijdbesparings oogpunt ;)

Ze heeft de eerste helft staan krijsen en toen ik zei dat ze moets stoppen met huilen omdat ze nu wel groot genoeg was om te douchen en dat ik heel trots op dr was was het ineens goed :')

Kijken hoe het volgende keer gaat
pi_99054699
Goed van de zindelijke kindjes!!

Bla, fijn dat het beter gaat met douchen. Hier is dat ook zo'n drama geweest. Maar met de tijd en oefening wordt het wel weer beter.
pi_99064821
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:12 schreef Grijs het volgende:
Wat goed! Dat is dan toch nog snel gegaan, of niet?
Ja dit is helemaal vanzelf gegaan, superknap vind ik :-)
On zeh laptop
pi_99065387
Whoehoe Beppie! Knappe poeperd! *O*

En fijn Bla, wat scheelt dat he! *O*
pi_99065515
Bep!

ff een vraagje, wanneer halen jullie de middagslaapjes eraf?
ik heb t idee dat Elin teveel slaapt overdag.. want 's avonds wil ze niet maffen tot een uur of 21:00/21:30 maar dan is ze wel om 7:00 wakker
pi_99065663
Hier is het middagslaapje er een maand of 2/3 voor t grootste deel afgegaan (ze is nu net 3). Op het kdv slaapt ze meestal niet meer en thuis alleen als ik zie dat ze moe is.

En weer goedgekeurd op het CB. Ogentest ging prima. blokkenspelletjes gingen ook goed en qua lengte en gewcht netjes gemiddeld.
Kreeg nog een complimentje over hoe ik mijn verlegen dame overhaalde om toch mee te werken aan de ogentest...dus ik ook weer blij ;)
pi_99065865
@KD: Bij ons is het middagslaapje er sinds drie weken af. Als hij 's middags sliep viel hij net als Elin pas weer om 21.00/21.30 weer in slaap. Over het algemeen gaat het goed. Af en toe is hij 's middags afgeserveerd, dan leggen we hem op bed en nemen voor lief dat hij dan 's avonds later slaapt. Ik ga er een beetje vanuit dat het een overgang periode is.

@BLA: En nog goedgekeurd ook!
pi_99066139
nouja soms slaan we m over (zoals nu, maar dan flikkert ze om 5 of 6 uur in slaap :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:58:37 #64
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99066344
Klinkt bekend, maar ik kan er weinig tegen doen: ze wordt zo chagrijnig dat ik haar gráág op bed wil zien... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_99066395
hier hetzelfde probleem kleurdoos. ze trekt het niet zonder slaapje, maar slaat dan 's avonds aan het keten. wij hebben gewoon maar aanvaard dat het voorlopig zo is. als ze dus 's avonds nog een uurtje of 2 in bed bezig is, negeer ik dat. wel heb ik het stricte beleid dat ze dan zich zelf maar bezig moet houden.

na de vakantie gaat ze naar een andere groep op de psz, en dat is dan met een middag erbij. ik vermoed dat het 'probleem' zich dan vanzelf oplost.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99066663
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier is het middagslaapje er een maand of 2/3 voor t grootste deel afgegaan (ze is nu net 3). Op het kdv slaapt ze meestal niet meer en thuis alleen als ik zie dat ze moe is.

En weer goedgekeurd op het CB. Ogentest ging prima. blokkenspelletjes gingen ook goed en qua lengte en gewcht netjes gemiddeld.
Kreeg nog een complimentje over hoe ik mijn verlegen dame overhaalde om toch mee te werken aan de ogentest...dus ik ook weer blij ;)
Hopelijk wel op de CB manier he!

Kom maar, doe maar mee, dan krijg je als we thuis zijn een ijsje, zak snoep en een koekje O+
o en een stickerboek
pi_99066685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:59 schreef simmu het volgende:
hier hetzelfde probleem kleurdoos. ze trekt het niet zonder slaapje, maar slaat dan 's avonds aan het keten. wij hebben gewoon maar aanvaard dat het voorlopig zo is. als ze dus 's avonds nog een uurtje of 2 in bed bezig is, negeer ik dat. wel heb ik het stricte beleid dat ze dan zich zelf maar bezig moet houden.

na de vakantie gaat ze naar een andere groep op de psz, en dat is dan met een middag erbij. ik vermoed dat het 'probleem' zich dan vanzelf oplost.
Nouja, van mij mag ze laat naar bed, mits ze laat wakker wordt
:( rotkind :P
pi_99067085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:05 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Hopelijk wel op de CB manier he!

Kom maar, doe maar mee, dan krijg je als we thuis zijn een ijsje, zak snoep en een koekje O+
o en een stickerboek
:Y natuurlijk, dat is toch de enige juiste manier of niet *)
pi_99067350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

huuu, lees ik hier zomaar overheen :@
fijn dat alles goed is!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:20:13 #70
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_99069675
Ik kwam me hier netjes melden, maar ik zie dat jorja al in de op staat!!!!
Wat lief.... Zeg het maar al meteen, ik heb helaas amper tijd om hier te posten, maar lees wel veel mee.
Jorja moet volgende week naar het cb en ik weet nu al dat ze gaan zeuren over haar praten. Maar ze is gewoon een dametje die pas iets doet als ze het kan. De woorden die ze nu zegt snapt ook iedereen maar heel veel zijn het er nog niet... Wacht maar eens vol spanning af.

Maar goed, hallo dus!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:40:50 #71
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_99070518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:53 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja soms slaan we m over (zoals nu, maar dan flikkert ze om 5 of 6 uur in slaap :')
Soms is dat ook een kwestie van wennen. Je zou het een paar dagen kunnen uitproberen, je merkt snel genoeg of ze er aan went of juist niet.
Marlien slaapt vrijwel dagelijks 's middags, maar haar zus sliep op die leeftijd al lang niet meer overdag. 't Ene kind heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan het andere.
pi_99070619
en hoppa, ze valt net in slaap!

misschien met een uurtje wakker maken en r niet meer 1.5 - 2 uur door laten maffen..
pi_99070639
en hallo Jeetjejom!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:33:08 #74
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99073215
Hai Jeetjejom :)

Wij hebben een beetje hetzelfde hier, overdag wel 2 uur slapen maar pas rond half 9 in slaap vallen 's avonds. Nu zijn het nog kdv dagen maar vanaf vrijdag wil ik hem max 1 á 1 1/2 uur laten slapen en dan kijken of hij 's avonds sneller slaapt. Zonder slaapje redt Maarten het ook nog niet...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_99074440
KD, Chris heeft het tot 3,5 volgehouden. Hij ging dan 's avond rond 20.30-21.00 naar bed, en ging nog wat "lezen", babbelen, spelen, of toch snel slapen. 's ochtends was het dan meestal tussen 7-7.30 feest. Overdag sliep hij dan vaak wel 2,5-3 uur.
We hebben geprobeerd de slaapjes in te korten -> chagie ventje die geen avondeten meer blieft
We hebben geprobeerd de slaapjes weg te laten -> zeer chagie ventje die geen avondeten meer blieft.
Voor een dagje geen ramp, maar voor langer niet fijn. Uiteindelijk dus opgegeven, laat maar gaan, we hadden er 's avonds geen last van verder. Hij ging wel rustig naar bed. En met 3,4 begon hij op de KDV de slaapjes over te slaan. In een maand was hij er thuis ook helemaal af, op eigen initiatief (normaal werd hij voor 2 uur wel moe, nu gewoon niet) Nu slaapt hij van 19.30-20.00 tot 7-7.30
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')