quote:
Op zaterdag 12 november 2011 16:10 schreef Zwansen het volgende:Ik begin wel een beetje mijn sympathie voor de spelers aan het verliezen.
Alsof ik en mijn collega's wel het recht hebben op de helft van de winsten van ons bedrijf (terwijl wij al het werk doen).
Ik vind dat echt bullshit altijd. Eigenaren zeggen dat ze verlies maken, daar wil ik al 2 opmerkingen over maken; 1. Vele schijnen dingen (inkomsten) achter te houden, zodat het 'lijkt' alsof ze verlies maken maar dat helemaal niet doen. 2. Het is 9 van de 10 keer hun eigen schuld, omdat ze spelers als Eddy Curry of Jerome James 5-jarige contracten ter waarde van 80-miljoen geven. Die spelers gaan geen nee zeggen daartegen hoor.. Als je kijkt hoeveel slechte contracten er in de NBA zijn of zijn geweest, valt je broek af. Die eigenaren zouden zich daar ook eens mee bezig moet houden, en niet alleen hun GM er naar laten kijken..
Daarnaast hadden de spelers bij de vorige deal 57% (1% is 400 miljoen dollar), en om dan opeens 7-10% achteruit te moeten (3-4 miljard dollar, dat is nogal wat..) lijkt mij redelijk vreemd.
Het gaat niet alleen om het komende seizoen, zo'n CBA is voor de komende 10, 11, 12 seizoenen. Als je nu een slechte deal krijgt zit je daar de komende decenium aan vast.