http://www.ed.nl/regio/he(...)eren-niet-langer.ecequote:HELMOND - Buurtbewoners in de Helmondse wijk Binnenstad-oost overwegen het heft in eigen handen te nemen als de overlast van Marokkaanse hangjongeren niet wordt teruggedrongen.
Zij voelen zich door de jongeren bedreigd en geïntimideerd en hebben in veel gevallen het gevoel dat de politie daartegen niet adequaat optreedt. Dat blijkt uit gesprekken met buurtbewoners.
De overlast doet zich voornamelijk voor in de Heistraat, het To Hölscherplein, het Zonnehofplein en de Willem Beringsstraat.
Vanwege bedreigingen van enkele jongeren vluchtte een buurtbewoner tijdelijk naar een andere stad. Met de vuurwerkbom die onlangs de deur van een woning aan de A. M. Frenkenstraat ernstig beschadigde, was voor veel bewoners de grens bereikt. Naar aanleiding van die bom hebben wethouder Margreet de Leeuw van Jeugd en Jongeren en de betrokken instanties overleg gevoerd met bewoners.
Eén van de resultaten van dat gesprek is de tijdelijke invoering van cameratoezicht op het To Hölscherplein en het Zonnehofplein. De gemeente verwacht dat die half juli worden opgehangen. Later worden ook nog drie permanente camera's in de Heistraat opgehangen.
En later nog drie PERMANENTE camera's erbij!!!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:19 schreef Keep_Walking het volgende:
Wow, die mensen daar zijn serieus! Ze gaan camera's ophangen! Wow, niet fokken met de rebels.
Het blijft jammer dat gevoel niet meetbaar is en vaak niet overeenkomt met de realiteit.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:16 schreef 3-voud het volgende:
Zij voelen zich door de jongeren bedreigd en geïntimideerd en hebben in veel gevallen het gevoel dat de politie daartegen niet adequaat optreedt.
Nee een opgeblazen voordeur is natuurlijk niet echt, ofzo.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het blijft jammer dat gevoel niet meetbaar is en vaak niet overeenkomt met de realiteit.
Wat zegt dat over het gevoel dat de politie niet adequaat reageert? Verwacht men soms dat achter elke voordeur een politie-agent staat die meteen de daders op kan pakken...is dat adequaat genoeg?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee een opgeblazen voordeur is natuurlijk niet echt, ofzo.
Ik vermoed zo dat de jongeren die dit(en waarschijnlijk meer ongein) op hun naam hebben nog gewoon rondlopen en de buurtewoners verder provoceren.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat zegt dat over het gevoel dat de politie niet adequaat reageert? Verwacht men soms dat achter elke voordeur een politie-agent staat die meteen de daders op kan pakken...is dat adequaat genoeg?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat zegt dat over het gevoel dat de politie niet adequaat reageert? Verwacht men soms dat achter elke voordeur een politie-agent staat die meteen de daders op kan pakken...is dat adequaat genoeg?
Wat ontken ik precies?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ontkennen is toegeven geen idee te hebben waar het over gaat,
Klopt....en Helmond ligt volgens mij ook niet in de randstad.quote:je woont vast niet in de randstad.
Duh...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Spijker - Kop, enzo.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Duh...
Ik ben van mening dat je van elkaar af moet blijven met je poten. Maarrrr... soms kan het niet anders. Is het fatsoen van de ander ver te zoeken en is de enige taal die ze begrijpen, hun eigen taal.
Dat wist men vroeger ook. "Zelf opknappen". Een goed pak rammel is zo verkeerd nog niet.
Voor elke wissewasje de politie bellen helpt ook geen donder. Zoals we weten heeft de politie door dit softe gedrag door de jaren heen ook een eeltlaag gekregen waardoor ze niet meer bij alles komen opdagen. Bijkomende factor is wel dat ze nu ook even de andere kant op moeten kijken. Waarbij ik hoop dat deze actie, mocht het doorgaan, wel bij een fatsoenlijke "pak rammel" blijft.
Ik hoop echt dat ze dat wel doen. Zo laten ze duidelijk zien hoe ze ertegenover staan en houden ze de eer aan hunzelf.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Spijker - Kop, enzo.
De frustratie is inmiddels zo hoog opgelopen bij veel benadeelden dat het echt niet bij een pak rammel zou blijven.. het is heel erg verkeerd maar ik kan het me wel voorstellen.
Daarom niet de pussy uit hangen maar permanent verwondenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat ze dat wel doen. Zo laten ze duidelijk zien hoe ze ertegenover staan en houden ze de eer aan hunzelf.
Alhoewel ik vermoed dat die Marokkanen zodanig in hun eer getast zijn dat ze daarna met een vergelding komen die 10x erger is. Je weet wel, haantjesgedrag/provocatie.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef _GdR_ het volgende:
Elke dorp/stad verdiend een 'punisher' die het tuig kapot maakt
Ah, burgeroorlog.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat ze dat wel doen. Zo laten ze duidelijk zien hoe ze ertegenover staan en houden ze de eer aan hunzelf.
Alhoewel ik vermoed dat die Marokkanen zodanig in hun eer getast zijn dat ze daarna met een vergelding komen die 10x erger is. Je weet wel, haantjesgedrag/provocatie.
Precies, het zal waarschijnlijk eerst om aantallen gaan, x vs. x.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:47 schreef ems. het volgende:
En dan doen ze iets en worden ze opgepakt voor hate-crimes, wedden?
De teerling is pas geworpen als woedende menigten in het openbaar mocro's gaan lynchen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:44 schreef bijdehand het volgende:
Zoals Battle Royale II begint, en het mooie spreekwoord luidt: de teerling is geworpen
Dat hoeft niet eens. Maar als straks in de media de berichten komen dat 'onbekenden' groepjes Marokkaanse hangjongeren hebben verbouwd dan geloof ik wel dat die teerling al op de tafel ligt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
De teerling is pas geworpen als woedende menigten in het openbaar mocro's gaan lynchen.
De media zal het verergeren inderdaad. "Rassenoorlog begonnen" op de voorpagina van de Telegraaf.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eens. Maar als straks in de media de berichten komen dat 'onbekenden' groepjes Marokkaanse hangjongeren hebben verbouwd dan geloof ik wel dat die teerling al op de tafel ligt.
Bestaat de gemeenteraad Helmond straks uit 85% PVV?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:04 schreef Specularium het volgende:
Het zou zomaar eens een behoorlijke rel kunnen worden als de buurtbewoners
na eventuele actie direct worden opgepakt.
Geert krijgt 5924 zetels, alles.
Het zou geeneens een verrassing zijn. In elk land waar de burgers zoveel van elkaar verschillen barst de bom op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:06 schreef waht het volgende:
[..]
De media zal het verergeren inderdaad. "Rassenoorlog begonnen" op de voorpagina van de Telegraaf.
Lynchmobs, doodseskadersquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wanner richten ze een gewapende buurt-militie op?
Dit zou door kunnen gaan voor zoiets als Tina.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:06 schreef Nyce het volgende:
Ik kan nieuwsberichten in Comic Sans toch niet serieus nemen..
3 strikes you're out, zero tolerance etc?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Duh...
Ik ben van mening dat je van elkaar af moet blijven met je poten. Maarrrr... soms kan het niet anders. Is het fatsoen van de ander ver te zoeken en is de enige taal die ze begrijpen, hun eigen taal.
Dat wist men vroeger ook. "Zelf opknappen". Een goed pak rammel is zo verkeerd nog niet.
Voor elke wissewasje de politie bellen helpt ook geen donder. Zoals we weten heeft de politie door dit softe gedrag door de jaren heen ook een eeltlaag gekregen waardoor ze niet meer bij alles komen opdagen. Bijkomende factor is wel dat ze nu ook even de andere kant op moeten kijken. Waarbij ik hoop dat deze actie, mocht het doorgaan, wel bij een fatsoenlijke "pak rammel" blijft.
Idd, autochtonen zijn daar veel te laf/ netjes/ goed opgevoed/ whatever voor.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:57 schreef Deadre het volgende:
waarschijnlijk overlast door kindertjes tot 13 jaar![]()
overigens een hoop geblaat, de tokkies schijten alle kleuren voor de gangsters.
Hoezo komt het niet overeen met de realiteit? Als na 2 weken dat tuig nogsteeds niet opgeruimd is, heeft de politie z'n werk niet gedaan, simpel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het blijft jammer dat gevoel niet meetbaar is en vaak niet overeenkomt met de realiteit.
rassenoorlogquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:06 schreef waht het volgende:
[..]
De media zal het verergeren inderdaad. "Rassenoorlog begonnen" op de voorpagina van de Telegraaf.
Hier was al een rel bij de gemeenteraadsverkiezingen omdat allochtonen stemmen geronseld hadden bij mensen die niet gingen stemmen. Daardoor is de PvdA de grootste geworden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bestaat de gemeenteraad Helmond straks uit 85% PVV?
Als je het artikel eerst vooraf leest was deze poging tot een gevatte vraag niet nodig.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
3 strikes you're out, zero tolerance etc?
Hebben die mensen al het andere al geprobeerd, of is het "Ik ben boos dus ik ga een Marokkaan in elkaar slaan?
molukkers hebben anders ook schijt aan de NL wetgeving, net als de groepje hang marokkaantjes.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Idd, autochtonen zijn daar veel te laf/ netjes/ goed opgevoed/ whatever voor.
In een Molukse wijk flikken de Marokkaantjes niets (meer) omdat ze idd een pak rammel krijgen
Niet overal hoor. Alleen in de binnenstad en helmond west. De rest van Helmond heeft hier en daar een Marokkaan wonen, waar niemand last van heeft.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:01 schreef Seam het volgende:
Helmond is ook gewoon echt kut hoor. Daar heb je echt bijna alleen maar van die kutallochtone jeugd.
Als dat zo was zouden we dat terug moeten vinden in de cijfers. Je eigen feiten uit de lucht grijpen is nu niet zo handig.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:03 schreef Deadre het volgende:
molukkers hebben anders ook schijt aan de NL wetgeving, net als de groepje hang marokkaantjes.
Een poging tot een antwoord kan ik er anders niet in ontdekken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je het artikel eerst vooraf leest was deze poging tot een gevatte vraag niet nodig.
Zoiets?:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef _GdR_ het volgende:
Als het artikel je niet aanstaat of je geen ruimte laat tot draaien, danwel anderen niet ingaan op je pogingen tot gevat te zijn, is dat niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een poging tot een antwoord kan ik er anders niet in ontdekken.
Je reageert er wel op, maar je gaat er niet op in, wat is daar dan de reden van?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als het artikel je niet aanstaat of je geen ruimte laat tot draaien, danwel anderen niet ingaan op je pogingen tot gevat te zijn, is dat niet mijn probleem.
Nog 1 poging dan: lees het artikel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je reageert er wel op, maar je gaat er niet op in, wat is daar dan de reden van?
Tja, mensen met hun volle verstand willen nog niet dood gevonden worden in Helmondquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:01 schreef Seam het volgende:
Helmond is ook gewoon echt kut hoor. Daar heb je echt bijna alleen maar van die kutallochtone jeugd.
Kan allemaal, of ook niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:22 schreef Northside het volgende:
Grote woorden, niks daar. De gemiddelde Nederlander durft de Marokkaanse hangjeugd niet eens recht aan te kijken. We vertrouwen veel te veel op de overheid, 'die zullen het wel voor ons oplossen'.
Mocht het er toch van komen, dan slaan de Marokkanen gelijk 2 keer zo hard terug en escaleert de boel. En dan trekt de ME de wijk binnen etc etc. We hebben het eerder gezien.
Zover ik het begrepen heb hebben ze alleen een gesprek met de wethouder gehad. Ik lees nergens iets over knokploegen of een volksgericht. Logisch ook, want zoals eerder gezegd doen/durven Nederlanders dat niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:25 schreef 3-voud het volgende:
Feit is wel dat ze het zo zat zijn en het serieus overwegen dat het het nieuws haalt.
Dat had ik al gedaan, maar het staat er niet in.quote:
De vraag waar je argumentatie begint lijkt me veel prangender.quote:Tot hier houdt mijn fatsoen op.
Video één vandaag:quote:Zo gaf de gemeente Helmond tonnen uit aan gezinscoaches in Helmond-West. Die zeggen zelf echter dat zij de jongeren vooral helpen. "Als ze problemen hebben met een boete, dan helpen we daarmee." "Daar zijn zij voor!" beaamt een van de juichende hangjongeren.
Ondertussen terroriseren de Marokkaanse jongeren nog altijd buurtbewoners en ondernemers. De gemeente Helmond noemt de aanpak echter een onverwacht succes, omdat de jongeren open staan voor de straatcoaches
Zeker wel. Je leest waarschijnlijk selectief.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan, maar het staat er niet in.
Fijn voor jequote:De vraag waar je argumentatie begint lijkt me veel prangender.
Ik denk dat jij het allemaal gewoon niet zo goed snapt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zeker wel. Je leest waarschijnlijk selectief.
Wat begrijp ik allemaal niet dan...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het allemaal gewoon niet zo goed snapt.
Als jij nou even vertelt wat je wel meent begrepen te hebben dan hoef ik geen week te steken in een incomplete opsomming.quote:
Inderdaadquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:57 schreef Deadre het volgende:
overigens een hoop geblaat, de tokkies schijten alle kleuren voor de gangsters.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij nou even vertelt wat je wel meent begrepen te hebben dan hoef ik geen week te steken in een incomplete opsomming.
Nee, dat heb ik wel vaker, ik was laatst ook heel gevat tegen mijn hond, kwam ook niks op terug en ook toen had ik geen hoopvolle verwachting van het tegendeel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
![]()
Dus je lulde maar wat. Goed, zijn we eruit. Dat gevat zijn bracht je dan toch niets.
omdat je dan meteen een mes in je donder krijgt?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:22 schreef Northside het volgende:
Grote woorden, niks daar. De gemiddelde Nederlander durft de Marokkaanse hangjeugd niet eens recht aan te kijken.
Of bespuugd wordt. Of uitgescholden. Of ze je kinderen bedreigen. De precieze oorzaak zal wel verschillen, resultaat blijft hetzelfde: Nederlanders zijn te bang om iets tegen hangjeugd te doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
omdat je dan meteen een mes in je donder krijgt?
logisch toch, je riskeert een gevagenisstraf, je wordt ontslagen door je werkgever en zit je daar met je hypotheek die afbetaald moet worden en je kinderen die zonder vader zitten.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:43 schreef Northside het volgende:
[..]
Of bespuugd wordt. Of uitgescholden. Of ze je kinderen bedreigen. De precieze oorzaak zal wel verschillen, resultaat blijft hetzelfde: Nederlanders zijn te bang om iets tegen hangjeugd te doen.
Het probleem is dat je in het geval van Helmond dan geen inwoners meer overhoudt. Naast relmarokkanen, heb je ook te maken met 'white trash', de kansloze autochtone Sjonnies met een biertje teveel op.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:32 schreef _GdR_ het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |