abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99159077
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:36 schreef Maanvis het volgende:
Het risico van een labeltje is als volgt:

Een normaal kind maakt kabaal en is druk: "Houdt oew gemak eens!"
Een kind met ADHD maakt kabaal en is druk: "Och let er maar niet op da's de ADHD"

Terwijl kinderen met ADHD of een ander labeltje juist ook die sturing nodig hebben om te leren dat hun gedrag ongewenst is.
Als je iemand tegenkomt wiens ADHD jou niet aanstaat, dan ga je toch gewoon niet met hem om?

En het klopt dat iemand (op volwassen leeftijd) meestal pas gelabeld wordt op het moment dat die hulp gaat zoeken, omdat de persoon in kwestie zelf er niet uit is gekomen.
Vervolgens moet er gekeken worden wat er met die persoon aan de hand is en als er dan uiteindelijk een diagnose is, kan er een effectievere behandeling van start gaan. Dat is nou eenmaal hoe het werkt.
  donderdag 7 juli 2011 @ 17:03:36 #102
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_99159562
Soms denk ik dat ook wel, een tijdje terug ging mijn oudste ergens spelen voor het eerst, de moeder vroeg me of ik nog ergens rekeing mee moet houden.
ehm nee, ze was verbaasd en vroeg nog eens voor de zekerheid "Geen allergien, angsten of wat dan ook?" nee, ze heeft gewoon niks, beide kinderen niet.
Ze was oprecht verbaasd daar over.
Als hier een kindje voor het eerst komt spelen vraag ik voortaan ook altijd of ik ergens rekening mee moet houden.

Maar aan de andere kant, er zijn helaas veel kinderen die iets hebben en dat is al vervelend genoeg, denk alleen dat te veel nadruk daar op leggen niet altijd het juiste is, ik ken een gezin waarvan zowel moeder als vader iets hebben en alle 3 de kinderen ook en dat is ook haast het enige waar over gepraat wordt, over hun mankementen, lijkt me niet de juiste manier aangezien dan de "aandoening" te belangrijk wordt in het leven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 7 juli 2011 @ 17:26:22 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99160518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als je iemand tegenkomt wiens ADHD jou niet aanstaat, dan ga je toch gewoon niet met hem om?
Daar is het kind in kwestie niet mee geholpen, dat wordt zo'n onopgevoed kind dat in de Wajong moet!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 09:19:25 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_99187536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daar is het kind in kwestie niet mee geholpen, dat wordt zo'n onopgevoed kind dat in de Wajong moet!
Die opmerking kon niet uitblijven.

Ik zie dit topic nu pas. Ik ben overigens van mening dat het antwoord op de vraag uit de TT 'ja' is. Absoluut. Ik ben het eens met wat veel mensen hier zeggen, namelijk dat etiketjes te makkelijk worden geplakt, en vervolgens een excuus worden voor mensen om zich vooral niet hoeven aan te passen en zich te verschuilen achter dat etiketje onder het mom van 'ik kan er niks aan doen'. (even los van het feit dat er natuurlijk wel degelijk mensen zijn die terecht een etiketje krijgen, maar daar heb ik 't dan ook niet over).

Frappant om te zien dat een zelfde manier van discussieren in dit topic plaats vindt als die ook plaats vond in het wajong topic, terwijl ik dit topic nu pas zie. Frag_Adder, ik denk dat wij dezelfde conclusies hebben getrokken, onafhankelijk van elkaar. Lees de wajong topicreeks voor de aardigheid eens door. Zijn 8 topics ofzo. You'll see...
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:30:02 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99187770
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ADHDers maken maar 3% uit van het aantal wajongers dus dat valt wel mee

http://www.uwv.nl/Images/32_tcm26-178976.pdf
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_99196919
Nee hoor, ik denk dat je an het Etikettensyndroom lijdt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')