Ik ga bijna denken dat de overheid werkelijk zo denkt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:48 schreef Bayswater het volgende:
Als er drie keer zoveel verkopen oplevert maakt het geen verschil.
Misschien wel. Maar misschien is hij toch blij dat hij het kwijtraakt. Ik zou in ieder geval niet te veel afgeven!quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:48 schreef joers1 het volgende:
[..]
.....recht niet....maar die verkoper waarmee ik nu in onderhandeling ben, wéét dat ik 3 of 4% meer te besteden heb. Die zal nu vast minder snel (of fel) zakken in prijs, dan ie zou doen, zonder die wetenschap. Althans, dat lijkt mij wel
Belangen van oa de achterban. Op het 8uur journaal werd de bekostiging ook gemeld, oa via een bankenbelasting. Nu zijn banken in basis commercieel dus of er nog regels komen dat de banken het niet mogen doorbelasten is ook wel interessant, anders ben je die 4 procent korting straks kwijt aan de bank, verspreid over 30 jaar.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:45 schreef skrn het volgende:
18 miljard was de opgave te bezuinigen. Ruim twee miljard kost deze maatregel. Ruim 10% zo door de plee gespoeld. En ja, na een jaar blijkt het te hebben gewerkt, en dan wil men door met deze maatregel. En dan is er 4 x 2 miljard weggegooid.
Voor wat? Omdat de huizenprijzen per jaar met 2% dalen?
Als de maatregel werkt dan is dat ook wel zo. Een factor 3 weet ik niet, maar het levert zeker ook iets op. Net als een supermarkt die iets in de aanbieding gooit. Minder winst per item, meer items verkocht.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:50 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik ga bijna denken dat de overheid werkelijk zo denkt.
Maar waarom een bankenbelasting? Enkel omdat dit populair is. Waarom zou een bank moeten betalen voor belastingverlagingen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Belangen van oa de achterban. Op het 8uur journaal werd de bekostiging ook gemeld, oa via een bankenbelasting. Nu zijn banken in basis commercieel dus of er nog regels komen dat de banken het niet mogen doorbelasten is ook wel interessant, anders ben je die 4 procent korting straks kwijt aan de bank, verspreid over 30 jaar.
Ben ik ook niet van planquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar misschien is hij toch blij dat hij het kwijtraakt. Ik zou in ieder geval niet te veel afgeven!
Het zal misschien al besproken zijn met de sector?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waarom een bankenbelasting? Enkel omdat dit populair is. Waarom zou een bank moeten betalen voor belastingverlagingen?
Als ze niet uitkijken nemen dadelijk een aantal banken de benen.
"Wie dan leeft wie dan zorgt" - zo denkt de gemiddelde huizenkoper al een tijd (al is dat misschien wat bijgedraaid) dus het zal weinig mensen opvallen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
anders ben je die 4 procent korting straks kwijt aan de bank, verspreid over 30 jaar.
De vraagprijzen zijn al veel meer gedaald dan 4 procent, ik denk dat deze korting enkel een extra korte temijn puls geeft voor mensen die al misschien wilden gaan kopen. Verwacht binnen een maand een bericht van de nvm dat de vraag duidelijk aansterkt en dat de huizenmarkt aan het herstellen is. Binnen 6 maanden verwacht ik dat we terug bij af zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de maatregel werkt dan is dat ook wel zo. Een factor 3 weet ik niet, maar het levert zeker ook iets op. Net als een supermarkt die iets in de aanbieding gooit. Minder winst per item, meer items verkocht.
Ik denk dat het verstandiger is juist de woningmarkt te laten uitzieken. Het is waar: hij zit aardig op slot maar met licht dalende prijzen (terwijl er wel inflatie is) zou toch over een jaar of drie de betaalbaarheid stuk toegenomen moeten zijn. Tenzij de rente hard oploopt natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:50 schreef Bayswater het volgende:
Vraag mij af of het er morgen zo makkelijk doorheen komt.
Wie zegt dat je extra te besteden hebt? Je hebt zojuist besloten dat er toch een gouden kraan in de nieuwe badkamer kan komenquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:48 schreef joers1 het volgende:
.....recht niet....maar die verkoper waarmee ik nu in onderhandeling ben, wéét dat ik 3 of 4% meer te besteden heb. Die zal nu vast minder snel (of fel) zakken in prijs, dan ie zou doen, zonder die wetenschap. Althans, dat lijkt mij wel
dan nog ben IK de koper en bepaal IK in hoeverre ik toegeef...maar toch
Relaxed. Mooie onverwachte meevaller als het doorgaat.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:59 schreef oinkoink12 het volgende:
Voor de duidelijkheid: de maatregel geldt ook voor kopers die wel een voorlopig koopcontract hebben getekend, maar nog niet voor de overdracht van de woning bij de notaris zijn geweest. En gaat waarschijnlijk met terugwerkende kracht in op maandag 27 juni, dat scheelt me weer ¤11000. whoei!
Jup, komt mooi ten gunste van de zonnepanelenquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Relaxed. Mooie onverwachte meevaller als het doorgaat.
Ja, en die 100 euro 'belastingkorting' betaal je vervolgens op een andere manier. Want netto kan er echt geen geld af. Het blijft een cadeautje aan de huiseigenaren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:55 schreef BeffJeck het volgende:
Moet in één keer denken toen ik nog in een supermarkt werkte. Sommige produkten gingen van 19% btw naar 6% btw. Maar mooi niet dat het produkt goedkoper werd.
Oftewel, of ik 500 euro betaal inc 200 euro belasting of ik betaal 500 euro inc 100 euro belasting, ik blijf 500 euro betalen.
Juist!;)quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:03 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Wie zegt dat je extra te besteden hebt? Je hebt zojuist besloten dat er toch een gouden kraan in de nieuwe badkamer kan komen
Daar heeft de doorverkoper geen voordeel van. Of het nou 6% of 2% is, effectief is de eerste overdracht belastingvrij..... dus als ie een huis van 100k + 6k overdrachtsbelasting gekocht heeft, zal hij nu 104k + 2,08k verrekening overdrachtsbelasting beuren. Ofwel verkoper wordt er 0.08k beter vanquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:22 schreef Bayswater het volgende:
Hoe zal het zitten met die vrijstelling van een doorverkoop van een woning binnen een jaar? Dat is nu plots maar 2% geworden in plaats van 6%. Voordeel dat bijna altijd naar de verkoper gaat maar waar hij nu plots 4 % kwijt is.
Daar hebben ze dan ook wel gelijk in: 3 keer 2% is ook 6%. En misschien is de overheid wel slimmer dan jij denkt. Want drie keer zoveel verkopen betekent ook: verbouwingen, keukens, woninginrichtingen, etc, etc. Dus ook aanzienlijk veel meer andere belastingen, zoals inkomstenbelasting, loonbelasting en vooral omzetbelasting.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:50 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik ga bijna denken dat de overheid werkelijk zo denkt.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:06 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze verstandig genoeg zijn het afschaffen van de overdrachtsbelasting straks als compensatie voor een aanpassing in het HRA model voor te stellen en het niet zomaar als cadeautje weggeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |