Mij ook. Maar dat kan dan ook niet anders he...quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:58 schreef VirtualMemory het volgende:
De staatsschuld van Griekenland word ook door de Griekse staat gegarandeerd, zegt genoeg lijkt mij.
Een natuurramp hebben we al gehad... we hebben immers MR als premierquote:Op donderdag 7 juli 2011 22:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
is imho de enige factor die zo'n doom scenario zou kunnen benaderen massawerkloosheid, of een natuurramp al la Japan.
Van jou LXIV, want als de rente goed is leen je dat geld graag.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er écht een crash op de huizenmarkt komt en mensen gaan gebruik maken van de volle NHG, dan heeft de staat ook niet genoeg geld. Wie zou ze dat lenen?
Nou, ik denk dat zo'n agency wel weet waar ze het over hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ze (Fitch) hebben het over een noodzakelijk vergroting van enkele procenten op de buffer. Denk jij dat de staat die enkele procenten niet kan dekken?
Nogmaals: Volgens mij begrijpt Fitch niet dat sowieso de staat garant staat.
Nog even en de Griekse overheid word gekocht door de Duitsers.... bereiken ze na 70 jaar alsnog een deel van hun plannenquote:Op donderdag 7 juli 2011 23:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mij ook. Maar dat kan dan ook niet anders he...![]()
Je vergist je, mijn naam is VirtualMemoryquote:Hoi Xeno!![]()
Sommige zaken moet je vaak herhalen om het tussen de oren te krijgenquote:Op donderdag 7 juli 2011 23:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dit soort 'bijdrages' kunnen in het andere topic....
Dit zijn dezelfde rating agencies die RMBS'en AAA ratings gaven? Je weet wel, die stukken die de kredietcrisis veroorzaakten?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat zo'n agency wel weet waar ze het over hebben.
Ik vind het gebash van Europolitici op die Rating-agencys een beetje zielig. (Dan gaat het vooral om de ratings van schulden van landen).
Het lijkt alsof Merkel c.s. niet verkroppen kunnen dat landen afgewaardeerd worden door een onafhankelijk bureau. Liever hebben ze een rating-bureau onder EU-controle, die de ratings afgeeft die de politiek hen influistert! Dat is toch idioot.
Net zoals zo'n rating-agency gewoon gelijk heeft wanneer ze zeggen dat griekenland (mild) gedefault is. Niemand verlengt die leningen tegen lage rente écht vrijwillig.
Wat is de ordegrootte van het bedrag als de huizen pakweg 50% dalen en 50% van de mensen NGH heeft en dit gebruikt?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Van jou LXIV, want als de rente goed is leen je dat geld graag.
En die rente wordt weer betaald uit de verhoging van jouw belastingen.
Niet zo dramatisch doen hoor, je mag de bedragen best in verhouding zien.
Ow, en mensen kunnen geen gebruik maken van de NHG. We hebben geen jingle mail in NL.
Natuurlijk maken die ook fouten. Maar het gaat mij erom dat EU-politici niet kunnen uitstaan dat ze zelfstandig zijn. Al dat geroep om een Europees agency is enkel om daar politieke controle op te kunnen uitoefenen. Dan stonden Griekse obligaties nu op A- ofzo.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde rating agencies die RMBS'en AAA ratings gaven? Je weet wel, die stukken die de kredietcrisis veroorzaakten?
Nu het zo uitkomst, kunnen ze er opeens wel wat van?
Wat jij wilt, je geheime naam 'Xeno' is veilig bij mij. Ik zwijg als het graf.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:04 schreef VirtualMemory het volgende:
Je vergist je, mijn naam is VirtualMemory
Dat klopt niet.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je krijgt in ieder geval geen NHG bij een 100% aflossingsvrije hypotheek, dat mag (al sinds het begin der tijden) slechts 50% aflossingvrij zijn.
da's prima, doe dat dan maar in de speeltuin die slowchat heet, anders moet je wéér een andere username zoeken, en loop je de kans dat bij een ban een moderator wel een keer een clone check doet. Ofwel, gewoon inhoudelijk meediscussieren svp, zieken doe je maar ergens anders.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:05 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Sommige zaken moet je vaak herhalen om het tussen de oren te krijgen
Hoeveel van die mensen blijven gewoon hun hypotheek betalen?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is de ordegrootte van het bedrag als de huizen pakweg 50% dalen en 50% van de mensen NGH heeft en dit gebruikt?
Totale waarde woningmarkt: 1000 miljard. Stel, 25% aflossing/overwaarde. Blijft 750 miljard over. Bij een crash van 50% en een NHG-gebruik van 50% is dat dan 125 miljard.
(Zeer grove schatting!!)
125 miljard, dat is tov de staatsschuld nog wel te doen (al krijgen we natuurlijk wel EU-problemen, etc, etc,)
Desalniettemin is zelfs dan nog steeds 50% van de waarde buiten de hypotheek en loopt de bank met NHG feitelijk geen enkel extra risico, of praat ik peop?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat klopt niet.
Een NHG-hypotheek kan wel degelijk aflossingsvrij zijn. Dat maximum van 50% geldt voor de hoogte van het aflossingsvrije deel t.o.v. de vrije verkoopwaarde.
FH, kan je een overlijdensrisicoverz. uit je hypotheek hakken. Dat is toch alleen leuk voor je nabestaanden, maar ik ben alleenstaand dus niet nodig en mn zus heeft die uitkering helemaal nodig.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat klopt niet.
Een NHG-hypotheek kan wel degelijk aflossingsvrij zijn. Dat maximum van 50% geldt voor de hoogte van het aflossingsvrije deel t.o.v. de vrije verkoopwaarde.
Hoe oud en gezond ben je? Anders wil ik je in ruil voor een begunstigde-wijziging wel wat toeschuiven...quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:13 schreef PierreBetfair het volgende:
FH, kan je een overlijdensrisicoverz. uit je hypotheek hakken. Dat is toch alleen leuk voor je nabestaanden, maar ik ben alleenstaand dus niet nodig en mn zus heeft die uitkering helemaal nodig.
Ik ga uit van de worst case, en dat 50% met verlies verkoopt. En dan is de schade nog wel te overzien, niet?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoeveel van die mensen blijven gewoon hun hypotheek betalen?
Een scahde ontstaat pas als ze niet meer betalen(kans op scahde)
De hoogte is het verschil tussen executiewaarde en restantschuld.
Jij gaat uit van 100% kans. Iedereen gaat dus deadDat lijkt me niet.
Nog even afgezien van de overige bedragen.
Je gaat uit dat iedereen gedwongen moet verkopen. Totaal iedereen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ga uit van de worst case, en dat 50% met verlies verkoopt. En dan is de schade nog wel te overzien, niet?
Als iedereen dood gaat dan houd het sowieso op.
Volgens mij staat de Nederlandse Staat alleen garant in gevallen waarin de NHG zou moeten uitkeren op basis van hun voorwaarden, maar ze niet kunnen omdat er niet genoeg geld is o.i.d.. Niet als er, zoals in mijn voorbeeld hierboven ergens, een bedrag blijft openstaan dat toch al niet door de NHG gedekt zou worden. (die 25.000 aan het eind van het voorbeeld dus)quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat mij weer terug brengt op mijn originele vraag: Wat maakt de grootte van die buffer in godsnaam uit voor de risicofactor van de banken als de Nederlandse staat sowieso toch garant staat voor eventuele tekorten?
Dus heeft het geen enkele zin om te eisen dat de buffers van de NHG vergroot moeten worden aangezien ze dat deel sowieso toch al niet dekken? Al zijn de buffers +5000% Toch?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:30 schreef Jane het volgende:
Volgens mij staat de Nederlandse Staat alleen garant in gevallen waarin de NHG zou moeten uitkeren op basis van hun voorwaarden, maar ze niet kunnen omdat er niet genoeg geld is o.i.d.. Niet als er, zoals in mijn voorbeeld hierboven, een bedrag blijft openstaan dat toch al niet door de NHG gedekt zou worden.
600 miljard veel geld heeft de Nederlandse staat niet ......quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou en? De 'Nederlandse staat' staat garant voor eventuele tekorten! Al hebben ze maar 1 euro in kas, wat doet dat ertoe?
Als iedereen moet verkopen, dan is er ook geen markt meer. Dan zakt de prijs naar 0quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je gaat uit dat iedereen gedwongen moet verkopen. Totaal iedereen.
Hoe realistisch acht je dat dan?
Ben je dan niet gewoon ontzettend aan het overdrijven?
Worst-case situatie:quote:Wat is de ordegrootte van het bedrag als de huizen pakweg 50% dalen en 50% van de mensen NGH heeft en dit gebruikt?
Totale waarde woningmarkt: 1000 miljard. Stel, 25% aflossing/overwaarde. Blijft 750 miljard over. Bij een crash van 50% en een NHG-gebruik van 50% is dat dan 125 miljard.
(Zeer grove schatting!!)
125 miljard, dat is tov de staatsschuld nog wel te doen (al krijgen we natuurlijk wel EU-problemen, etc, etc,)
En tevens moet niet iedereen gedwongen zijn huis uit. Je punt?quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:36 schreef Bumbu het volgende:
600 miljard veel geld heeft de Nederlandse staat niet ......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |