Laten we maar niet beginnen over wat de Zionisten hebben gedaan om tot een eigen staat te komenquote:Op donderdag 30 juni 2011 14:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hoezo? Ze heeft helemaal gelijk. Ze hebben bommen gelegd, raketten gelanceerd, mortiergranaten afgeschoten, RPG's afgevuurd, zelfmoordaanslagen gepleegd, ontvoeringen en gijzelingen op touw gezet... (enz, enz, enz)...
Allemaal om tot een voor hun aanvaardbaar compromis te komen
Dat praat het helemaal goed natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we maar niet beginnen over wat de Zionisten hebben gedaan om tot een eigen staat te komen
Dus je vergelijkt wat de Joden nu in het Midden Oosten doet met de Palestijnen met wat de Kolonisten met de Indianen hebben gedaan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat praat het helemaal goed natuurlijk.
Het is net zo logisch dat de Indianen (Native Americans) nog dagelijks aanslagen plegen op Amerikaanse burgers.
Eh... wacht.
Dan moeten jullie ook niet jammeren als ik over psychologische drijfveren begin.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet jammeren als je ergens niet tegen kunt.
Dus dat is wat je wilt. De Palestijnen zitten al in reservaten, ze moeten er alleen nog aan wennen zeker?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is net zo logisch dat de Indianen (Native Americans) nog dagelijks aanslagen plegen op Amerikaanse burgers.
Eh... wacht.
Nee. Ik vergelijk de situatie van de Palestijnen met die van de Indianen (natives) nu.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus je vergelijkt wat de Joden nu in het Midden Oosten doet met de Palestijnen met wat de Kolonisten met de Indianen hebben gedaan?
Waarom zeg je dat?quote:Oh ja, laten we vooral selectief verontwaardigd zijn bij het gebruik van terreur voor politieke doeleinden.
Dat is een idee wat meer mensen hebben: als je de Palestijnen nu maar voorziet in wat basisbehoeften, dan moeten ze wel tevreden zijn en ophouden met verlangen naar zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, zoals eigen land en vrijheid van verkeer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus dat is wat je wilt. De Palestijnen zitten al in reservaten, ze moeten er alleen nog aan wennen zeker?
Hoeveel eeuwen hebben die oorlogen met de indianen ook alweer geduurd?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Eh... wacht.
De pleit van de Palestijnen is sterker dan te voren. Zogenaamde democratisering komt onder druk van het Westen meer op gang, meer landen dan ooit erkennen nu een Palestijnse staat, Amerika voert druk op Israel om nederzettingen te stoppen, dus waar heb je het over?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee. Ik vergelijk de situatie van de Palestijnen met die van de Indianen (natives) nu.
Beiden zijn ooit min of meer van hun land verjaagd, beide hebben oorlogen gevoerd tegen de nieuwkomers, beiden hebben het pleit verloren en bij beiden doet dat er voor de huidige generatie niet meer toe.
Een deel opsommen en wanneer een ander partij te spraken komt reageren met:quote:Waarom zeg je dat?
quote:Dat praat het helemaal goed natuurlijk.
Het zou hiermee te maken kunnen hebbenquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lehi_%28group%29quote:An article titled "Terror" in the Lehi underground newspaper He Khazit (The Front ) argued as follows:
Neither Jewish ethics nor Jewish tradition can disqualify terrorism as a means of combat. We are very far from having any moral qualms as far as our national war goes. We have before us the command of the Torah, whose morality surpasses that of any other body of laws in the world: "Ye shall blot them out to the last man." But first and foremost, terrorism is for us a part of the political battle being conducted under the present circumstances, and it has a great part to play: speaking in a clear voice to the whole world, as well as to our wretched brethren outside this land, it proclaims our war against the occupier. We are particularly far from this sort of hesitation in regard to an enemy whose moral perversion is admitted by all. [15]
Zal wel niet gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:41 schreef Triggershot het volgende:
Als iemand nu ook juichende smileys plaats onder mijn reacties voel ik mij sterker in mijn schoenen.
Dat dat mijn punt niet was, misschien?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De pleit van de Palestijnen is sterker dan te voren. Zogenaamde democratisering komt onder druk van het Westen meer op gang, meer landen dan ooit erkennen nu een Palestijnse staat, Amerika voert druk op Israel om nederzettingen te stoppen, dus waar heb je het over?
Wat vreemd... sinds wanneer groei je als je stukken land afstaat?quote:Israël blijft groeien onder het mom van 'natural growth' ten kosten van extra Palestijns land en dat is ook relevant en ten nadele van de huidige generatie, dus hoe zou het dan in godsnaam het er niet meer toe doen voor de mensen van nu?
... ja, het zal wel.quote:Een deel opsommen en wanneer een ander partij te spraken komt reageren met:
Nou, vandaar ook van repliek bedienen en vervolgens afsluiten met een vraagteken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat dat mijn punt niet was, misschien?
Land afstaan, Israël heeft nog nooit ook maar een stipje grond afgestaan van waar er uitgevoerde plannen voor waren zonder dat er rendabelere afspraken voor tegenover stonden. Zoals gebied X af staan, maar wel een 'ignore' beleid als ze op gebied Y verder enorm gingen uitbreiden. Lees anders een wat over Israëls 'Natural growth' beleid.quote:Wat vreemd... sinds wanneer groei je als je stukken land afstaat?
Om te beginnen is de VS geen apartheidsstaat.quote:... ja, het zal wel.
In elk geval, het punt wat ik ermee wilde maken was dat de huidige natives die in reservaten wonen, geen aanslagen (meer) plegen en irrationele haat koesteren tegen de Amerikaanse bevolking. Ze zijn overwonnen. Tough.
Dat je dat niet snapt, is natuurlijk mijn probleem niet.
Ja hoor, het is goed me je.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, vandaar ook van repliek bedienen en vervolgens afsluiten met een vraagteken.
Wat is er mis met aanslagen plegen en burgers afmaken? Daar is Israel op gebouwd, met de plegers als premier.quote:Dat praat het helemaal goed natuurlijk.
Eh... wacht.
Je bedoelt het land van de Palestijnen, een koekje van eigen deeg als het ware?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:50 schreef Karrs het volgende:
Wat vreemd... sinds wanneer groei je als je stukken land afstaat?
Hoe kom je erbij dat alle Native Americans positief tegenover de blanke Amerikanen staan? En wil jij de huidige toestand van veel van deze mensen goed noemen? De werkloosheid is enorm hoog en een aanzienlijk percentage is aan de drank. Het is een erfenis die het land nog generaties lang mee zal torsen.quote:In elk geval, het punt wat ik ermee wilde maken was dat de huidige natives die in reservaten wonen, geen aanslagen (meer) plegen en irrationele haat koesteren tegen de Amerikaanse bevolking. Ze zijn overwonnen. Tough.
Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?quote:
Waar is 'daar'?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?
(en ja, ze zitten er nou eenmaal.. net als de joden)
Zouden die omliggende landen daar dan in vrede met elkaar kunnen leven?
Daar waar ze nu zitten en Israel stelselmatig landjepik uitvoert of uit zou voeren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar is 'daar'?
Een groot tal van de landen daar leven in relatieve vrede met elkaar hoor. Turkije, Syrië, Iran, Libanon, Egypte, Jordanië etc.
Aanwezigheid van Joden is niet het probleem, ook niet die van Palestijnen, het probleem is wat voor gevolgen aanwezigheid van Zionisten met zich mee brengen en zich vervolgens schuilen achter het 'probleem van de Joden'. Ook in moslimlanden zijn er altijd joden geweest, met de opkomst van natie staten in de 20e eeuw zou daar ook wel een formule voor gevonden kon worden, hoe een vredesformule te bereiken, desnoods met een tal van bufferstaten zoals het in de 18-19e eeuw in Europa werd gedaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Daar waar ze nu zitten en Israel stelselmatig landjepik uitvoert of uit zou voeren.
Zou Israel dan in vrede kunnen leven met omringende landen? Als de joden er niet zouden zitten zou het vermoedelijk geen probleem zijn denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |