abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:53:21 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98867273

Hoe beoordeel je bronnen?
President Abbas voert overleg met Hamas
Israël zet nieuw raketafweersysteem in bij Gaza

Eerdere delen:
Palestina en Israël

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
pi_98868109
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:49 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hoezo? Ze heeft helemaal gelijk. Ze hebben bommen gelegd, raketten gelanceerd, mortiergranaten afgeschoten, RPG's afgevuurd, zelfmoordaanslagen gepleegd, ontvoeringen en gijzelingen op touw gezet... (enz, enz, enz)...

Allemaal om tot een voor hun aanvaardbaar compromis te komen :')
Laten we maar niet beginnen over wat de Zionisten hebben gedaan om tot een eigen staat te komen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2011 15:16:14 ]
pi_98868411
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laten we maar niet beginnen over wat de Zionisten hebben gedaan om tot een eigen staat te komen
Dat praat het helemaal goed natuurlijk.

Het is net zo logisch dat de Indianen (Native Americans) nog dagelijks aanslagen plegen op Amerikaanse burgers.

Eh... wacht.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_98868485
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het is net zo logisch dat de Indianen (Native Americans) nog dagelijks aanslagen plegen op Amerikaanse burgers.

Eh... wacht.
Dus je vergelijkt wat de Joden nu in het Midden Oosten doet met de Palestijnen met wat de Kolonisten met de Indianen hebben gedaan?

Oh ja, laten we vooral selectief verontwaardigd zijn bij het gebruik van terreur voor politieke doeleinden.
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:28:50 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98868602
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Niet jammeren als je ergens niet tegen kunt.
Dan moeten jullie ook niet jammeren als ik over psychologische drijfveren begin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:31:21 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98868699
quote:

[..]

Eh... wacht.
Dus dat is wat je wilt. De Palestijnen zitten al in reservaten, ze moeten er alleen nog aan wennen zeker?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98868774
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus je vergelijkt wat de Joden nu in het Midden Oosten doet met de Palestijnen met wat de Kolonisten met de Indianen hebben gedaan?
Nee. Ik vergelijk de situatie van de Palestijnen met die van de Indianen (natives) nu.

Beiden zijn ooit min of meer van hun land verjaagd, beide hebben oorlogen gevoerd tegen de nieuwkomers, beiden hebben het pleit verloren en bij beiden doet dat er voor de huidige generatie niet meer toe.

quote:
Oh ja, laten we vooral selectief verontwaardigd zijn bij het gebruik van terreur voor politieke doeleinden.
Waarom zeg je dat?
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 15:35:15 #8
137949 Disana
pi_98868861
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dus dat is wat je wilt. De Palestijnen zitten al in reservaten, ze moeten er alleen nog aan wennen zeker?
Dat is een idee wat meer mensen hebben: als je de Palestijnen nu maar voorziet in wat basisbehoeften, dan moeten ze wel tevreden zijn en ophouden met verlangen naar zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, zoals eigen land en vrijheid van verkeer.
pi_98868902
quote:

[..]

Eh... wacht.
Hoeveel eeuwen hebben die oorlogen met de indianen ook alweer geduurd?
pleased to meet you
pi_98868951
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:32 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee. Ik vergelijk de situatie van de Palestijnen met die van de Indianen (natives) nu.

Beiden zijn ooit min of meer van hun land verjaagd, beide hebben oorlogen gevoerd tegen de nieuwkomers, beiden hebben het pleit verloren en bij beiden doet dat er voor de huidige generatie niet meer toe.

De pleit van de Palestijnen is sterker dan te voren. Zogenaamde democratisering komt onder druk van het Westen meer op gang, meer landen dan ooit erkennen nu een Palestijnse staat, Amerika voert druk op Israel om nederzettingen te stoppen, dus waar heb je het over?

Israël blijft groeien onder het mom van 'natural growth' ten kosten van extra Palestijns land en dat is ook relevant en ten nadele van de huidige generatie, dus hoe zou het dan in godsnaam het er niet meer toe doen voor de mensen van nu?

quote:
Waarom zeg je dat?
Een deel opsommen en wanneer een ander partij te spraken komt reageren met:
quote:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2011 15:37:37 ]
pi_98869078
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:32 schreef Karrs het volgende:
Waarom zeg je dat?
Het zou hiermee te maken kunnen hebben
quote:
An article titled "Terror" in the Lehi underground newspaper He Khazit (The Front ) argued as follows:

Neither Jewish ethics nor Jewish tradition can disqualify terrorism as a means of combat. We are very far from having any moral qualms as far as our national war goes. We have before us the command of the Torah, whose morality surpasses that of any other body of laws in the world: "Ye shall blot them out to the last man." But first and foremost, terrorism is for us a part of the political battle being conducted under the present circumstances, and it has a great part to play: speaking in a clear voice to the whole world, as well as to our wretched brethren outside this land, it proclaims our war against the occupier. We are particularly far from this sort of hesitation in regard to an enemy whose moral perversion is admitted by all. [15]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lehi_%28group%29
pleased to meet you
pi_98869170
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:41 schreef Triggershot het volgende:
Als iemand nu ook juichende smileys plaats onder mijn reacties voel ik mij sterker in mijn schoenen.
Zal wel niet gebeuren.
pi_98869198
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Zal wel niet gebeuren.
We wachten rustig af.
pi_98869215
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

We wachten rustig af.
^O^

(gelukt :) )
pi_98869436
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De pleit van de Palestijnen is sterker dan te voren. Zogenaamde democratisering komt onder druk van het Westen meer op gang, meer landen dan ooit erkennen nu een Palestijnse staat, Amerika voert druk op Israel om nederzettingen te stoppen, dus waar heb je het over?
Dat dat mijn punt niet was, misschien?
quote:
Israël blijft groeien onder het mom van 'natural growth' ten kosten van extra Palestijns land en dat is ook relevant en ten nadele van de huidige generatie, dus hoe zou het dan in godsnaam het er niet meer toe doen voor de mensen van nu?
Wat vreemd... sinds wanneer groei je als je stukken land afstaat?

quote:
Een deel opsommen en wanneer een ander partij te spraken komt reageren met:
... ja, het zal wel.

In elk geval, het punt wat ik ermee wilde maken was dat de huidige natives die in reservaten wonen, geen aanslagen (meer) plegen en irrationele haat koesteren tegen de Amerikaanse bevolking. Ze zijn overwonnen. Tough.

Dat je dat niet snapt, is natuurlijk mijn probleem niet.
pi_98869721
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:50 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat dat mijn punt niet was, misschien?

Nou, vandaar ook van repliek bedienen en vervolgens afsluiten met een vraagteken.

quote:
Land afstaan, Israël heeft nog nooit ook maar een stipje grond afgestaan van waar er uitgevoerde plannen voor waren zonder dat er rendabelere afspraken voor tegenover stonden. Zoals gebied X af staan, maar wel een 'ignore' beleid als ze op gebied Y verder enorm gingen uitbreiden. Lees anders een wat over Israëls 'Natural growth' beleid.

quote:
... ja, het zal wel.

In elk geval, het punt wat ik ermee wilde maken was dat de huidige natives die in reservaten wonen, geen aanslagen (meer) plegen en irrationele haat koesteren tegen de Amerikaanse bevolking. Ze zijn overwonnen. Tough.

Dat je dat niet snapt, is natuurlijk mijn probleem niet.
Om te beginnen is de VS geen apartheidsstaat.
Ten tweede heeft de VS haar grenzen zonder uitzonderingen opengesteld voor de mensen die ze ooit hebben verjagen en vele compensaties betaald aan nakomelingen. Ten derde heeft dat eeuwen geduurd. Ten vierde is een Amerikaanse burger een gelijkwaardige burger als elk ander, ongeacht je geloof of afkomst.

Niets is overwonnen, beiden strijden op verschillende tonelen, onderhandelen, vechten, winnen en verliezen. Er is helemaal niets wat voorbij is.

Als jij dat niet snapt, wordt het idd mijn probleem wanneer ik er voor kies om vervolgens op je te blijven reageren, true.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2011 15:58:09 ]
pi_98869780
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou, vandaar ook van repliek bedienen en vervolgens afsluiten met een vraagteken.
Ja hoor, het is goed me je.
pi_98869784
quote:

Eh... wacht.
Wat is er mis met aanslagen plegen en burgers afmaken? Daar is Israel op gebouwd, met de plegers als premier.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 16:00:11 #19
137949 Disana
pi_98869819
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:50 schreef Karrs het volgende:

Je bedoelt het land van de Palestijnen, een koekje van eigen deeg als het ware?

quote:
Hoe kom je erbij dat alle Native Americans positief tegenover de blanke Amerikanen staan? En wil jij de huidige toestand van veel van deze mensen goed noemen? De werkloosheid is enorm hoog en een aanzienlijk percentage is aan de drank. Het is een erfenis die het land nog generaties lang mee zal torsen.

En voorts zie ik niet waarom je haat tegen een onderdrukker irrationeel noemt.
pi_98869861
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:59 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja hoor, het is goed me je.
Wil je er over praten?
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 16:10:16 #21
8781 crew  Frutsel
pi_98870173
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wil je er over praten?
Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?
(en ja, ze zitten er nou eenmaal.. net als de joden)
Zouden die omliggende landen daar dan in vrede met elkaar kunnen leven?
pi_98870234
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?
(en ja, ze zitten er nou eenmaal.. net als de joden)
Zouden die omliggende landen daar dan in vrede met elkaar kunnen leven?
Waar is 'daar'?
Een groot tal van de landen daar leven in relatieve vrede met elkaar hoor. Turkije, Syrië, Iran, Libanon, Egypte, Jordanië etc.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 16:16:55 #23
8781 crew  Frutsel
pi_98870429
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar is 'daar'?
Een groot tal van de landen daar leven in relatieve vrede met elkaar hoor. Turkije, Syrië, Iran, Libanon, Egypte, Jordanië etc.
Daar waar ze nu zitten en Israel stelselmatig landjepik uitvoert of uit zou voeren.
Zou Israel dan in vrede kunnen leven met omringende landen? Als de joden er niet zouden zitten zou het vermoedelijk geen probleem zijn denk ik.
pi_98870564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Daar waar ze nu zitten en Israel stelselmatig landjepik uitvoert of uit zou voeren.
Zou Israel dan in vrede kunnen leven met omringende landen? Als de joden er niet zouden zitten zou het vermoedelijk geen probleem zijn denk ik.
Aanwezigheid van Joden is niet het probleem, ook niet die van Palestijnen, het probleem is wat voor gevolgen aanwezigheid van Zionisten met zich mee brengen en zich vervolgens schuilen achter het 'probleem van de Joden'. Ook in moslimlanden zijn er altijd joden geweest, met de opkomst van natie staten in de 20e eeuw zou daar ook wel een formule voor gevonden kon worden, hoe een vredesformule te bereiken, desnoods met een tal van bufferstaten zoals het in de 18-19e eeuw in Europa werd gedaan.
pi_98870624
Iaw: Ja, met de Egyptenaren en Jordaniërs is er ook gewoon een langdurige vrede gesloten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')