ik wilde alleen maar wat voorbeelden geven van woorden die er dichtbij liggen. en kennelijk is lente dus (behalve langzaam) toch ook een aanduiding voor neet. niet zo'n ramp lijkt me, maar omdat jij zo stellig beweerde dat 't niet zo was, leek het me handig om 't even op te zoeken.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:47 schreef bitterend het volgende:
[..]
Lente/Lent is langzaam klopt
en Lentilles(linzen) heeft niks met Lente te maken vind ik...
Tja ik heb 10 jaar en Frankrijk gewoond, mijn moeder is docent Frans en Lent betekend helemaal geen neet.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:36 schreef trui het volgende:
[..]
ik wilde alleen maar wat voorbeelden geven van woorden die er dichtbij liggen. en kennelijk is lente dus (behalve langzaam) toch ook een aanduiding voor neet. niet zo'n ramp lijkt me, maar omdat jij zo stellig beweerde dat 't niet zo was, leek het me handig om 't even op te zoeken.
ik heb hier zo gauw geen echt frans woordenboek bij de hand, maar het staat ook in de franse wikipedia, zag ik. het kan toch best zo zijn dat jij of je moeder een bepaalde betekenis van dat woord niet kennen? wat een arrogantie zeg.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:43 schreef bitterend het volgende:
Tja ik heb 10 jaar en Frankrijk gewoond, mijn moeder is docent Frans en Lent betekend helemaal geen neet.
Prima als een online woordenboek dat wilt beweren...Handiger denk ik is het in een echt serieuse woordenboek kan zoeken.
quote:
Mijn Larousse (over serieuze woordenboeken gesproken) geeft bij lente: Œuf que les poux déposent sur les cheveux. Neet dus.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:54 schreef Soempie het volgende:
In mijn Wolters handwoordenboek staat ook dat het neet betekent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |